yksinkerteinen syy autokannan uudistumiseen hjitaasti on se että ihmiset haluaa yksinkertaisen vanhan dieselin jota voi korjata tai on halpa korjauttaa.....
autokanta uudistuu hitaasti
80
611
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä sen sanoit. Ilman egr- ongelmia ad-blue. Näillä ajoilla oikea ratkaisu.
Siihen käsivalintanen vaihteisto niin mikä ettei.- Anonyymi
Jep...
- Anonyymi
Suomen hallitus on syy hiljaiseen autokauppaan. Kukaan ei uskalla ostaa autoa kun politiikka on poukkoilevaa, varotusta kiristetään, kaikesta leikataan ja autoilun tulevaisuuden asioista ei ole varmuutta kun eivät apina osaa ja ymmärrä.
- Anonyymi
Suomen hallitus tekee mitä pitää, velkaantumisen on muututtava. Tämä ei ole nykyhallituksen syy vaan velvollisuus, siihen heidät valittiin.
Autot ovat kalliita tuontitavaroita varaosineen. Velaksi niitä ei pidä ostaa. Ulkomaankaupan tase kuntoon. Korjataan vanhoja.
Autojen maahantuojat toki valittavat, kun ei rahaa tule omaan taskuun ja vanhoja huoltavat muutkin kuin merkkiliikkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen hallitus tekee mitä pitää, velkaantumisen on muututtava. Tämä ei ole nykyhallituksen syy vaan velvollisuus, siihen heidät valittiin.
Autot ovat kalliita tuontitavaroita varaosineen. Velaksi niitä ei pidä ostaa. Ulkomaankaupan tase kuntoon. Korjataan vanhoja.
Autojen maahantuojat toki valittavat, kun ei rahaa tule omaan taskuun ja vanhoja huoltavat muutkin kuin merkkiliikkeet.Suomen hallitus ei ole karkottamassa alikehittyneiden maiden mamuja jälkeläisineen pois Suomesta.
Onko Suomen hallitus tekemässä jotain Suomen velkaantumiselle? - Anonyymi
"kukaan ei uskalla ostaa autoa"
Eipäs kun kukaan ei pysty ostamaan uutta autoa. Kaikki rahat menee elämiseen.
- Anonyymi
Tuo on totta jos haluaa vanhan auton josta pitää maksaa jokavuosi isot diesel-verot ja jota ikänsä puolesta siinä vaiheessa että sitä pitää sepittää säännöllisesti.
Toki tuollaistakin elämää voi haluta. Jokaisella on valinnanvapaus. Itse en ole halukas maksaman tuollaisia veroja ja vapaa-ajalle on parempaakin käyttöä kuin parsia kasaan jotain vanhaa katiskaa.- Anonyymi
Autoni on 10 vuotias diisel . Diiselvero 360 €/ vuosi . Ajettu 182 tkm . Ei tarvitse " sepittää " juuri lainkaan , vaan huolto- ohjelman mukaiset huollot .itse tehtynä n.140 €/ vuosi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoni on 10 vuotias diisel . Diiselvero 360 €/ vuosi . Ajettu 182 tkm . Ei tarvitse " sepittää " juuri lainkaan , vaan huolto- ohjelman mukaiset huollot .itse tehtynä n.140 €/ vuosi .
Paljon ajoneuvovero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon ajoneuvovero?
Noin 140 €/ vuosi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin 140 €/ vuosi .
360€+140€=510€
- Anonyymi
Juu, tunnistan itseni aloitusviestin kuvauksesta. Mutta ei meistä taida olla enemmistöksi.
- Anonyymi
Autokanta uudistuu hitaasti, koska autot ovat kalliita ja maassa on lama. Toisaalta kauppaa hidastaa myös hallituksen leikkaukset, pelottelu velan suhteen, hallituksen päätöksistä johtuvat konkurssit ja työttömyys ja poukkoilu päätöksien suhteen.
Nykyinen hallitus on ajanut maamme sellaiseen tilanteeseen, että ihmiset panttaavat hankintoja ja odottavat mihin olemme ajautumassa ja se ei näytä kovin ruusuiselta jos tuo nykyinen tyyli ei muutu.- Anonyymi
Uusia autoja menee jonkun verran vielä kaupaksi, mutta huvipuolella ollaan aika syvällä.
Veneet, vesijetit, kelkat, prätkät, mopot ei oikein mene kaupaksi.
Ainoa kasvava laji on sähköavusteiset polkupyörät, vaikka niiden range on aivan olematon, peräkärrin kanssa ei pääse lappiin ja lataus on hidas, ellei akku syty palamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia autoja menee jonkun verran vielä kaupaksi, mutta huvipuolella ollaan aika syvällä.
Veneet, vesijetit, kelkat, prätkät, mopot ei oikein mene kaupaksi.
Ainoa kasvava laji on sähköavusteiset polkupyörät, vaikka niiden range on aivan olematon, peräkärrin kanssa ei pääse lappiin ja lataus on hidas, ellei akku syty palamaan.Uutisissa kerrottiin että uusien autojen myynti jää tänä vuonna alemmaksi kuin pahimpana lamavuonna 1993.
- Anonyymi
....Nykyinen hallitus on ajanut maamme sellaiseen tilanteeseen, että ihmiset panttaavat hankintoja..
Nykyhallitus tekee oikeita asioita, siihen heidät valittiin, laittamaan Suomi kuntoon. Siitä kärsivät nyt hiukan kaikki. Myös autokauppiaat.
En osta uutta autoa siksi, kun odotan vuoden pari, että sähköautot kehittyvät. Nyt on jo hinnat tulleet alas melkoisesti ja uusia halpoja autoja tullut markkinoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....Nykyinen hallitus on ajanut maamme sellaiseen tilanteeseen, että ihmiset panttaavat hankintoja..
Nykyhallitus tekee oikeita asioita, siihen heidät valittiin, laittamaan Suomi kuntoon. Siitä kärsivät nyt hiukan kaikki. Myös autokauppiaat.
En osta uutta autoa siksi, kun odotan vuoden pari, että sähköautot kehittyvät. Nyt on jo hinnat tulleet alas melkoisesti ja uusia halpoja autoja tullut markkinoille." Nykyhallitus tekee oikeita asioita " . Esimerkiksi ottaa uutta velkaa enemmän kuin edellinen hallitus .
- Anonyymi
Jos autot olisivat huomattavasti halvemmat, niin autokanta uudistuisi ihan hetkessä.
- Anonyymi
Tosin nekin olisivat kohta vanhoja ja taas ostettava uutta?....Hukuisimme autoihin.
- Anonyymi
Autokanta on sellainen kuin se optimaalisesti meille Suomalaisille on sopiva.
Ei sen tarvitse olla uudempi.
Olemme valinneet tien missä poliitikot päättävä miten rahamme käytämme.
Liki 70% yrityksen meille maksamasta rahasta menee veroina poliitikkojen päätännän kautta.
Kakku minkä annamme poliitikkoille koostuu
palkan sivukulut eli työn antajan maksamat maksut + palkkavero + ALV + muut verot
Ihan turha itkeä että autot on kalliita tai ylipäänsä että kaikki on kallista.- Anonyymi
Suomi on köyhä maa. Autokantamme on vastaava kuin itäeuroopan maissa. Tällä mennään.
- Anonyymi
Yksinkertainen syy autokannan vanhentumiseen on se, että auto kestävät teknisesti ja ruostesuojauksensa osalta aivan eri tavalla, kuin 70-luvulla. Silloin kori mätäni alta 10v jälkeen ja moottori oli väljä viimeistään 200tkm kohdalla.
Nykyautot kestävät näiden osalta ongelmitta usein +20 vuotta. Kukaan ei romuta toimivaa autoa, vaan se päätyy aina seuraavalle käyttäjälle.
60-luvulla autokannan keski-ikä oli noin kuusi vuotta, vaikka autovero oli aivan erilainen ja kalliimpi kuin nykyisin. Autokanta oli nuorta sen takia, koska autot olivat nykypäivän stantardeilla mitattuna täysin luokattomia laadultaan. Varaosia ja ruostekorjauksia ei todellakaan ollut saatavissa, kuten nykyään on. Motonetista tai nettikaupoista saat kaiken halvalla hetkessä ja yleensä joltain tuttavalta löytyy tarvittaessa Mig.
Tämä on se syy miksi autot vanhenevat, eikä mikään muu.- Anonyymi
uudemmat menee herkemmin paaliin ja vuodesta 2008 alaspäin ajetaan loppuun...ja näitähän vielä riittää myytäväksi.,nämä ovat vielä helppoja korjata sekä halvempia varsinkin manuaalivaihteiset esim ...toyota,mitubishi,honda,suzuki,,vanhemmat mersut ovat luotettavia
- Anonyymi
Yksinkertaisesti autot ovat reilusti ylihinnoiteltuja ja laatukin tekniikan kestävyyden suhteen laskenut niin paljon lisääntyneiden teknisten vempainten myötä , miksi sitten ei kannusteta valmistajia kehittämään yksinkertaista ja kestävää sekä edullista "kansan autoa" , sehän se olisi varsinainen ilmastoteko . Alan ammattilaiset suosittavat uuden hankinnassa ostamaan dieselin ja maksamaan ylimääräiset verot kiltisti jos kestävän auton haluaa , taidan kallistua tähän pikkuhiljaa .
- Anonyymi
"Euroopan unionin tuomioistuimen uusin päätös prosessimääräysten tulkinnasta saattaa johtaa tilanteeseen, jossa pelkästään Saksassa ajokieltoon joutuisi 8,2 miljoonaa dieselautoa.
Saksassa on pelkästään käytössä 4,3 miljoonaa Euro 5 -standardin mukaista dieselautoa ja 3,9 miljoonaa Euro 6 -standardin mukaista dieseliä. Vuonna 2014 käyttöön otettu Euro 6 -luokka on myös viimeisin luokka, eli säännöt koskisivat myös aivan uusia diesel-autoja.
EU:n komission päätös ei koskisi tietenkään pelkästään Saksaa, vaan myös muuta Eurooppaa, Suomi mukaan lukien."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c
Eli kaikki dieselit menisi ajokieltoon vai eikö koske kaikkein vanhimpia?- Anonyymi
Sinä vielä kaivat jo uutis-ankaksi todetun vihreän kommunistin toiveunen näkösälle. HALOO Eikö järki yhtään sano mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vielä kaivat jo uutis-ankaksi todetun vihreän kommunistin toiveunen näkösälle. HALOO Eikö järki yhtään sano mitään?
13.8. julkaistu, missä lukee että päätetty toisin?
- Anonyymi
Nyt haluavat taas jakaa hyvätuloisille romutustukia 1500€, että valtio saisi rahaa uusien autojen veroista, mutta samalla menee romuksi paljon hyväkuntoisia autoja mitä köyhät voisi ostaa, eikä varmasti ole ympäristöystävällisempää jos valmistetaan kymmeniätuhansia uusia autoja.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/316806c0-6046-4d9d-8957-557e857193df
Ennemin pitäisi antaa tukea vain saastuttavaimpien autojen romuttamiseen tai museoimiseen ja saisi ostaa vähäpäästöisen käytetyn auton. Se vaan ei käy valtiolle kun haluaa paljon verotuloja uusista autoista. Ei siis ole kyse päästöistä vaan valtion budjetista, kuten sakoissakin. - Anonyymi
Joo. Uusi auto on siitä paska, että ei pääse korjaamaan.
- Anonyymi
Suomalaiset vaihtuu alikehittyneiden maiden mamuihin.
Pian ei tarvita autokantaa ollenkaan. Kamelikuskit ja vuohipaimenet liikkuu miten liikkuu. - Anonyymi
Syynä on pelkästää raha ja hallituksesta johtuva epävarmuus.
- Anonyymi
Vain puusilmä katsoo pelkästään uusrekisteröintejä jotka vajoavat joka vuosi. Tänä vuonna Suomeen tuodaan 45.000 uudenkarheaa autoa Saksasta ja Ruotsista. Melkein kaikki sähköautoja.
Näin Suomen autokanta uudistuu vaikka uusmyynti sakkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain puusilmä katsoo pelkästään uusrekisteröintejä jotka vajoavat joka vuosi. Tänä vuonna Suomeen tuodaan 45.000 uudenkarheaa autoa Saksasta ja Ruotsista. Melkein kaikki sähköautoja.
Näin Suomen autokanta uudistuu vaikka uusmyynti sakkaa.Hah..romut roudataan suomeen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah..romut roudataan suomeen....
Hyvinpä niillä ruotsalaisten vanhoilla autoilla ajaa vielä monta vuotta.
Uusi mersu maksoi 60 t€ No kuuden vuoden päästä se oli 24 t€ eli
arvon alennus oli 36 t€/6 v. = 6000 €/vuosi = 500 €/kk .
Kenelläkään tavallisella ihmisellä ei ole varaa tuollaiseen !!!
Sen vuoksi ostamme halvalla käytetyn Saksasta tai Ruotsista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain puusilmä katsoo pelkästään uusrekisteröintejä jotka vajoavat joka vuosi. Tänä vuonna Suomeen tuodaan 45.000 uudenkarheaa autoa Saksasta ja Ruotsista. Melkein kaikki sähköautoja.
Näin Suomen autokanta uudistuu vaikka uusmyynti sakkaa.Hybridejä ne ovat, täyssähköautojen osuus vähentynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridejä ne ovat, täyssähköautojen osuus vähentynyt.
Ja tietysti pelkkiä polttomoottoriautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridejä ne ovat, täyssähköautojen osuus vähentynyt.
Väärin, sähköautojen osuus on reilusti suurempi kuin minkään muun voimalinjan ja muistutetaan, että niitä tuodaan kilvan ja isoja määriä käyttettyinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, sähköautojen osuus on reilusti suurempi kuin minkään muun voimalinjan ja muistutetaan, että niitä tuodaan kilvan ja isoja määriä käyttettyinä.
Väärin, täyssähköautojen osuus on reilusti pienempi kuin polttomoottoriautojen ja hybridien, missä ajoakkua ei juurikaan voi käyttää ajamiseen, vain pienenä apuna ja teoreettista kulutusta laskemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, sähköautojen osuus on reilusti suurempi kuin minkään muun voimalinjan ja muistutetaan, että niitä tuodaan kilvan ja isoja määriä käyttettyinä.
ja konkurrsit lisääntyy jopa autokouluja menee konkkaan...
- Anonyymi
Kukaan ei halua riesakseen vanhaa dieseliä, vaan se on köyhän juntin valinta kun ei ole rahaa.
- Anonyymi
Kukaan ei halua riesakseen yli 8v vanhaa sähköautoa, vaan se on köyhän juntin valinta kun ei ole rahaa. Sen sijaan polttomoottoriauto voi hyvin olla yli 10v ja kestää vielä pitkään.
- Anonyymi
Kun akun takuu 8v, niin miksi ostaa edes 6v vanhaa, voi jäädä ajelut lyhyeen ja ajomatkat lyhenee muutenkin nopeasti vaikkei akku hajoaisi kokonaan. Eivät todellakaan ole ympäristöyställisiä kun sähköautojen käyttöikä lyhyt, joudutaan valmistamaan uusia koko ajan ja akkujen valmistus saastuttaa eniten.
- Anonyymi
Minun kolmen auton keski-ikä on 21 vuotta.
Olen ylpeä siitä kun vanhat vaan toimii ja toimii. Ja tulee tosi halvaksi autonpito.
Rahat säästöön. - Anonyymi
sdp- Sanna lähetti meidän verorahaa 7 miljardia ITALIAAN.
Tällä summalla joka ikiselle suomalaiselle olisi ostettu sähköauto !!!!!!!!!!!
äänestä sdp !- Anonyymi
toinen 7 miljardia meni mummojen paskakaivoihin maaseudulla ...kun keskusta sähelsi..kolmas 7 miljaria valtiolta meni verotuloja kun taxilaki muutettiin päin peetä ...sote vasta vasta söikin miljardeja lun lakia sorvattiin vaikka kaikki sanoi ettei sote tule koskaaan onnistumaan...neljäs 7 miljardia menee jos riittääkkän kun kaikki joutuu ajamaan taxilla hoitoon ja pois omalla taxilla...ja vanhusten määrä kasvaa kolminkertaiseksi niin myös taxikyydit..kohta nähään mitä tk,n ja sairaalan alasajot saa aikaiseksi...tk, n ylläpito olisi tullut paljon halvemmaksi...nyt sairaanhoitajat ramppaa kotihoidossa ja txit kuljettaa kaupunkiin hoitoon ja takaisin,,amulanssit siirtää potilaita kaupngista maaseudun hoitolaitoksiin jos nyt sattuu enää olemaan kun kaikki lopetetaan...digipalvelut laitetaan hoidettaville vaikka monella vanhuksella on muistiongelmat..Väärälle sivulle kun kirjautuu niin lähtee rahat pankista..työttömyyden hoitoon otettiin muutamavuosi sitten suurimäärä rahaa velkaa ja huonompaan suuntaan meni....ja taas meni 7 miljardia kaivoon ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toinen 7 miljardia meni mummojen paskakaivoihin maaseudulla ...kun keskusta sähelsi..kolmas 7 miljaria valtiolta meni verotuloja kun taxilaki muutettiin päin peetä ...sote vasta vasta söikin miljardeja lun lakia sorvattiin vaikka kaikki sanoi ettei sote tule koskaaan onnistumaan...neljäs 7 miljardia menee jos riittääkkän kun kaikki joutuu ajamaan taxilla hoitoon ja pois omalla taxilla...ja vanhusten määrä kasvaa kolminkertaiseksi niin myös taxikyydit..kohta nähään mitä tk,n ja sairaalan alasajot saa aikaiseksi...tk, n ylläpito olisi tullut paljon halvemmaksi...nyt sairaanhoitajat ramppaa kotihoidossa ja txit kuljettaa kaupunkiin hoitoon ja takaisin,,amulanssit siirtää potilaita kaupngista maaseudun hoitolaitoksiin jos nyt sattuu enää olemaan kun kaikki lopetetaan...digipalvelut laitetaan hoidettaville vaikka monella vanhuksella on muistiongelmat..Väärälle sivulle kun kirjautuu niin lähtee rahat pankista..työttömyyden hoitoon otettiin muutamavuosi sitten suurimäärä rahaa velkaa ja huonompaan suuntaan meni....ja taas meni 7 miljardia kaivoon ..
koronatukia jaettiin miljardeja ja nekin meni kaivoon...montako firmaa on nyt pystyssä tai myyty jotka sai tukia...?
- Anonyymi
Onhan se vähän kuin Turhapuro ohjelmassa...teki hallitus mitä hyvänsä päätöksiä niin aina tulee muutama milli tappiota..ja lisää velkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se vähän kuin Turhapuro ohjelmassa...teki hallitus mitä hyvänsä päätöksiä niin aina tulee muutama milli tappiota..ja lisää velkaa
Suomi Oy on rakenteellisesti väärin valettu kymmenien vuosien aikana.
Se perustuu poliittiseen ohjaukseen eikä tuottavuutta ole huomioitu mitenkään.
Ammattiliittojen ja puolueiden yhteiskuviona on syntyt malli missä esimerkiksi kunnissa ei voi eikä haluta johtaa asioita tehokkaasti. Joka väliin pitää saada kyvyttömiä sanomaan sanansa. ne jotka työn tekee ei asialle voi mitään. Johto voisi mutta johto kun on valittu poliittisin perustein. Ilmeisesti urheilu pätevöittää johtamiseen kunnissa mutta jostain syystä yrityksissä ei näe ammattikoulupohjaisia kiekkoilijoita johtajien tai pääliköiden palleilla. Miksikähän ei :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi Oy on rakenteellisesti väärin valettu kymmenien vuosien aikana.
Se perustuu poliittiseen ohjaukseen eikä tuottavuutta ole huomioitu mitenkään.
Ammattiliittojen ja puolueiden yhteiskuviona on syntyt malli missä esimerkiksi kunnissa ei voi eikä haluta johtaa asioita tehokkaasti. Joka väliin pitää saada kyvyttömiä sanomaan sanansa. ne jotka työn tekee ei asialle voi mitään. Johto voisi mutta johto kun on valittu poliittisin perustein. Ilmeisesti urheilu pätevöittää johtamiseen kunnissa mutta jostain syystä yrityksissä ei näe ammattikoulupohjaisia kiekkoilijoita johtajien tai pääliköiden palleilla. Miksikähän ei :-)Terveydenhoito oli erittäin edullista maailman mittakaavassakin kun kunnat maksoi itse, nyt sitten ei riitä mitkään rahat kun tulee valtion pussista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toinen 7 miljardia meni mummojen paskakaivoihin maaseudulla ...kun keskusta sähelsi..kolmas 7 miljaria valtiolta meni verotuloja kun taxilaki muutettiin päin peetä ...sote vasta vasta söikin miljardeja lun lakia sorvattiin vaikka kaikki sanoi ettei sote tule koskaaan onnistumaan...neljäs 7 miljardia menee jos riittääkkän kun kaikki joutuu ajamaan taxilla hoitoon ja pois omalla taxilla...ja vanhusten määrä kasvaa kolminkertaiseksi niin myös taxikyydit..kohta nähään mitä tk,n ja sairaalan alasajot saa aikaiseksi...tk, n ylläpito olisi tullut paljon halvemmaksi...nyt sairaanhoitajat ramppaa kotihoidossa ja txit kuljettaa kaupunkiin hoitoon ja takaisin,,amulanssit siirtää potilaita kaupngista maaseudun hoitolaitoksiin jos nyt sattuu enää olemaan kun kaikki lopetetaan...digipalvelut laitetaan hoidettaville vaikka monella vanhuksella on muistiongelmat..Väärälle sivulle kun kirjautuu niin lähtee rahat pankista..työttömyyden hoitoon otettiin muutamavuosi sitten suurimäärä rahaa velkaa ja huonompaan suuntaan meni....ja taas meni 7 miljardia kaivoon ..
7 miljardia meni bile sannan juhliin ja 7 miljardia meni sannan aamu paloihin
- Anonyymi
Tuo aloituksen väite että porukka haluaa dieselin koska sitä on helppo korjata ei oikein ole uskottava. Ennen sähköautoboomia nimenomaan diesel oli se hankalampi korjattava kuin bensa. Miksi siis nyt yhtäkkiä dieselistä tulis helpompi kuin bensasta?
- Anonyymi
asiasta voi olla montaa mieltä..mutta laitappa hakuun 300.000 ajettu hybridi ja 300.000 ajettu diesel...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
asiasta voi olla montaa mieltä..mutta laitappa hakuun 300.000 ajettu hybridi ja 300.000 ajettu diesel...
Mitä se kertoo korjaamisen helppoudesta?
Se kertoo vain siitä että dieseleillä on ajettu enemmän ja pidempää matkaa. Miksi näin on? Syy ei välttämättä ole korjaamisen helppoudessa tai kestävyydessä vaan ehkäpä ajokustannuksissa...
Tilastolla voi perustella ihan mitä tahansa mutta se löytynyt korrelaatio ei tee sitä tulkintaa oikeaksi. Tämä on tilastoinnin ja tilastotieteen ensimmäisiä opetettavia asioita. - Anonyymi
Tavalliset huollot samat onpa bensa tai diesel, moottorit taas tuntuu dieseleissä kestävän pitempään. Itsellä ollut vain bensa-autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavalliset huollot samat onpa bensa tai diesel, moottorit taas tuntuu dieseleissä kestävän pitempään. Itsellä ollut vain bensa-autoja.
Voi johtua myös siitä että dieseleillä vaan ehditään ajaa enemmän käyttöiän aikana. Nykyään kun kori tahtoo loppua ennen kuin kone on ajettu loppuun.
- Anonyymi
Niitä jotka oikeasti haluavat ajella vanhalla dieselillä ei juurikaan ole, he ajavat niillä olosuhteiden, eli varattomuuden vuoksi.
Toisaalta maamme taloudellinen tilanne ja epävarmuus(kiitos hallitus), ei motivoi ostamaan mitään uutta autoa ja lisäksi kiinalaisten aloittama hintasota sotkee jatkuvuutta ja harmoniaa jota kalliin hankinnan tueksi halutaan.
Tällä hetkellä varmasti monen mielestä ladattava hybrid on paras vaihtoehto, mutta vasta ajan päästä näemmä oliko se hyvä hankinta, vai olisiko sittenkin sähkö ollut parempi.- Anonyymi
no noista hybrideistä ja sähköautojen moottoreista löytyy videoita niiden kestävyydestä ja kilometrimäärät akuista joista korjaamot ja yksityishenkilöt antaa omat johtopäätökset..se on totta että vähävaraiset ajelee vanhoilla luottopeleillä..itse jos ostaisin käytetyn hybridin niin akut pitäisi olla uudet tai vasta korjatut...mutta suositttelen katsomaan videot ennekuin vedätte herneen nenään..suomen työllisyystilanne vaatii pitemmän siirtymän hybridi ja sähköauto kantaan..toisakseen rikkaat eivät tarvitse mitään autotukia valtiolta vaan sekin pitäisi menne tulojen mukaan ...mitä pienenmmät työtulot niin sitä isommat tuet auton hankintaan...
- Anonyymi
Kyllä minä haluan jatkaa vanhalla dieselillä. Siinä ei ole touchscreeniä eikä ureanruiskutusta. Ja tekniikka on luotettava verrattuna hybridiin tai bensavehkeeseen. Itse asiassa verhoilu on mukavammista materiaaleista ja kori muotoilu on sirompi kuin viimeisimmissä malleissa. Vanha malli on liian hyvä, koska mikään saman valmistajan automainos ei ole innostanut sen hankkimisen jälkeen. Nyt minun pitäisi osata nauttia ja olla tyytyväinen ja muistuttaa itseäni siitä, että minulla on jo ihanteellinen menopeli, ja jos joudun sen vaihtamaan, tulen pian kaipaamaan sitä. Täyssähköautot eivät kiinnosta ollenkaan ja minulle ensisijaisena syynä ei ole ajoakkuihin ja lataamiseen liittyvät käytettävyysongelmat vaan kulttuuri, siis makutottumus - kunnon autossa kuuluu olla kone. Auto ilman konetta jättää kylmäksi. Vaikuttaa siltä, että sähköautojen ulkomuodossa on usein jopa haettu kylmäävää vaikutelmaa. Teräviä, epäfunktionaalisia kulmia, muovisuutta. Koen sen luotaantyöntäväksi. Samoin tekoälyn ja tietokoneet ja softapäivitykset jne. Auton kuuluu olla kone, jota ihminen ohjaa ja hallitsee. Ei niin päin, että auto alistaa ihmisen ja yrittää olla älykkäämpi ja ohjata ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä haluan jatkaa vanhalla dieselillä. Siinä ei ole touchscreeniä eikä ureanruiskutusta. Ja tekniikka on luotettava verrattuna hybridiin tai bensavehkeeseen. Itse asiassa verhoilu on mukavammista materiaaleista ja kori muotoilu on sirompi kuin viimeisimmissä malleissa. Vanha malli on liian hyvä, koska mikään saman valmistajan automainos ei ole innostanut sen hankkimisen jälkeen. Nyt minun pitäisi osata nauttia ja olla tyytyväinen ja muistuttaa itseäni siitä, että minulla on jo ihanteellinen menopeli, ja jos joudun sen vaihtamaan, tulen pian kaipaamaan sitä. Täyssähköautot eivät kiinnosta ollenkaan ja minulle ensisijaisena syynä ei ole ajoakkuihin ja lataamiseen liittyvät käytettävyysongelmat vaan kulttuuri, siis makutottumus - kunnon autossa kuuluu olla kone. Auto ilman konetta jättää kylmäksi. Vaikuttaa siltä, että sähköautojen ulkomuodossa on usein jopa haettu kylmäävää vaikutelmaa. Teräviä, epäfunktionaalisia kulmia, muovisuutta. Koen sen luotaantyöntäväksi. Samoin tekoälyn ja tietokoneet ja softapäivitykset jne. Auton kuuluu olla kone, jota ihminen ohjaa ja hallitsee. Ei niin päin, että auto alistaa ihmisen ja yrittää olla älykkäämpi ja ohjata ihmistä.
Sähköautoilijat ne miettivät taloudellisuutta ja ekologisuutta. Silloin ei puhuta kuskien autoista. Jos on hankkinut sähköauton, niin sehän on hieno juttu, jos lystikseen miettii taloudellisuutta. Sellainen autoilu on omalla tavallaan haastavaa ja palkitsevaa. Ja kyse on eri asiasta kuin matkanteon tai koneen käyttämisen nautinnollisuudesta.
Muutin pois kerrostalosta, jossa oli kaukolämpö ja isännöintipalvelut jne. vanhaan huvilaan, jotta voisin elää niin kuin ihminen ja tehdä pihahommia ja käyttää tulisijoja ja rakentaa omin käsin puusta jne. Menot ovat kyllä paljon suuremmat. Kerrostalossa oli liian helppoa. Täällä puutalossa tuntee vuodenajat.
Mutta eikö se ole juuri se orgaanisuus ja mahtava hiilijalanjälki, joka vanhoissa puutaloissa viehättää? Onko tänne tultu häpeämään vai elämään?
Kaukana on sieluni vihervasemmistosta ja sähköautoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no noista hybrideistä ja sähköautojen moottoreista löytyy videoita niiden kestävyydestä ja kilometrimäärät akuista joista korjaamot ja yksityishenkilöt antaa omat johtopäätökset..se on totta että vähävaraiset ajelee vanhoilla luottopeleillä..itse jos ostaisin käytetyn hybridin niin akut pitäisi olla uudet tai vasta korjatut...mutta suositttelen katsomaan videot ennekuin vedätte herneen nenään..suomen työllisyystilanne vaatii pitemmän siirtymän hybridi ja sähköauto kantaan..toisakseen rikkaat eivät tarvitse mitään autotukia valtiolta vaan sekin pitäisi menne tulojen mukaan ...mitä pienenmmät työtulot niin sitä isommat tuet auton hankintaan...
Sosialismi piastaa läpi kommentista että ne jotka on opiskelleet ja mitkä tekevät enemmän ja ovat fiksumpia pitäisi rangaista joka tilanteessa. Se on kateutta puhtaimmillaan.
Päästöpohjainen verotus ei kuitenkaan ole tarkoitettu tätä varten vaan sen tarkoitus globaalisti tehdä elämä tällä pallolla mahdolliseksi myös 200 vuoden päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosialismi piastaa läpi kommentista että ne jotka on opiskelleet ja mitkä tekevät enemmän ja ovat fiksumpia pitäisi rangaista joka tilanteessa. Se on kateutta puhtaimmillaan.
Päästöpohjainen verotus ei kuitenkaan ole tarkoitettu tätä varten vaan sen tarkoitus globaalisti tehdä elämä tällä pallolla mahdolliseksi myös 200 vuoden päästä.Hyvä että youtubes ns karpoja löytyy jotka kertoo totuuden ettei aina osteta sutta ja paskaa tietämättä tyyppivioista ja jne...käy venäjällä ja Aasiassa kertomassa päästöistä...venäjä joka on yli puolimaapalloa tuskin koskaan luopuu öljystä ja diesel sekä bensa autoistaan 200 vuoteen...meidän pitäisi viisinkertaistaa akkumareriaalin kaivaminen kaivoksista..mitä on elämä maapallolla on ,sotaa,työtä ,,määräilyä ,ja toisten rikastuttamista...ei ainakaan maapallo ole paratiisi vaikka luonto olisikin puhdas..aina käärme väijyy puuntakana..keksien uusia lakeja mitä saa tehdä ja mitä ei..
- Anonyymi
Hyvin sanottu !
- Anonyymi
Kyllä yllättävän monella on muutakin elämää kuin ainainen uuden auton hankinta. Jo omistuksessa oleva luotettava auto on riittävä siihen tarpeeseen, eikä enää uutta osteta naapurin takia pihalle parkkiruutuun jossa ne autot enimmän aikaansa ovat!
Ei P-ruutuun tarvitse jatkuvasti ostaa uutta autoa, eihän siinä ole mitään järkeä.- Anonyymi
Naapurin takia voi hankkia myös vanhan auton.
Esim. 1959 cadillac saattaa aiheuttaa naapurissa kateutta ja ahdistusta. - Anonyymi
Voisi hankkia uuden auton jos olisivat yhtä halpoja kuin esim USA:ssa, mutta toisaalta siellä saa vähän ajettujakin todella halvalla ja rahat voi käyttää muuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapurin takia voi hankkia myös vanhan auton.
Esim. 1959 cadillac saattaa aiheuttaa naapurissa kateutta ja ahdistusta.Siipijenkki saa naapurin suorastaan pieremään verta.
- Anonyymi
Eihän ihmisillä yksinkertaisesti ole varaa ostella kalliita sähköautoja, joiden
hinta käytettyinä putoaa vallan hurjasti kun niillä voi matkustaa vain pikku
pätkän kerrallaan.- Anonyymi
suurin osa ihmisistä matkustaa vain pienen pätkän kerrallaan
- Anonyymi
kannattakin osta muutaman vuoden vanha,,just tsekkasin esim alle 20.000 € autoja....melkein 10.000 euroa halvemmalla lähtee...siis vähän ajettu...se vaan on pirullista että jos akku hajoaa niin olet kuin puulla päähän lyöty ..olet autoton ja työtön kerrasta jos ei ole pankissa rahaa korjaamista varte,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suurin osa ihmisistä matkustaa vain pienen pätkän kerrallaan
Mutta matkasta tulee pitkä ellei pysty lataamaan kerrostalon pihalla tai autohallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta matkasta tulee pitkä ellei pysty lataamaan kerrostalon pihalla tai autohallissa.
Yhtä pitkä se matka silti on. Matka voi kuitenkin kestää pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suurin osa ihmisistä matkustaa vain pienen pätkän kerrallaan
Silloinhan matkanteko on yhtä tuhertamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä pitkä se matka silti on. Matka voi kuitenkin kestää pidempään.
"Yhtä pitkä, kestää vaan pitempään" :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattakin osta muutaman vuoden vanha,,just tsekkasin esim alle 20.000 € autoja....melkein 10.000 euroa halvemmalla lähtee...siis vähän ajettu...se vaan on pirullista että jos akku hajoaa niin olet kuin puulla päähän lyöty ..olet autoton ja työtön kerrasta jos ei ole pankissa rahaa korjaamista varte,,
Miksi työpaikka lähtisi jos auto viottuu?
Eikö sitä autoa voi korjauttaa.. ja sitäpaitsi ei likikään kaikilla auto ole työntekoon välttämätön.
- Anonyymi
Hybridi olisi varmaan ihanneratkaisu keskustassa asuvalle. Saisi ajaa paikallisajot
sillä sähköllä ja sitten oikeat matkat polttonesteellä huolettomasti matkaten.- Anonyymi
uudella voi mennä jonkin naikaa...
- Anonyymi
Miksi vanhat dieselit jäävät kauppaan, eikä niitä oikein tahdota ottaa vaihdokkina vastaan?
- Anonyymi
kato sinäki youtubesta hybridiakkujen ja sähköautojen ongelmat ja niiden korjaaminen,,,niitä ei persasukiset korjauta....
- Anonyymi
Hevoseton mies, huoleton mies.
- Anonyymi
YLE tänään:
Suomessa ensirekisteröitiin elokuussa hiukan yli 6 500 uutta henkilöautoa, mikä oli reilut 16 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden elokuussa. Alkuvuoden aikana rekisteriin on tuotu vajaat 51 000 henkilöautoa, mikä on noin 17 prosenttia vähemmän kuin viime vuonna samalla jaksolla.
Rekisteröintien määrä on jäänyt tänä vuonna lähes neljänneksen tammi-elokuun viiden vuoden keskiarvoa alemmas, kertoo Autoalan tiedotuskeskus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961