Olen 18-vuotias ja olen tällähetkellä töissä Keskolla (ruokakaupassa) aloitin kesätyön kesäkuun alussa ja sopimukseni kestää syyskuuhun asti, juttelimme työnantajan kanssa jo silloin että kun minulla alkaa sitten koulu elokuussa sopimukseni muutettaisiin 20h>5h/viikko. Pari päivää ennen koulun alkua työnantajani sanoi muuttaneensa sopimusta 5h/viikko ja oletin että asia olisi kunnossa. Ihmettelin kyllä vähän että miksi en sitä ole saanut nähdä ja että eikö minun se pitäisi allekirjoittaa. Työvuorolistani tuli ja yhtäkkiä minulla olikin 16h/viikko töitä. Ilmoitin tästä työnantajalle että eikö sopimuksen pitäisi olla 5h/viikko kun kouluni alkoi. Hän sanoi unohtavansa että minulla oli alkanut koulu. Seuraavat viikot tulivat ja niissä olikin sitten 20h/viikko ja yli minulla tunteja ja tullessani yhteen työvuoroon hän sanoi tekevänsä uuden 5h/viikko sopimuksen ja että minun pitäisi käydä työterveystarkastuksessa koska sopimukseni jatkuu. En ajatellut siitä mitään siinä hetkessä, mutta kun tulin kotiin rupesin sitä ihmettelemään kun hän sanoi että sopimukseni jatkuu. Hän ei ollut missään vaiheessa maininnut mitään muuta päivämääriä kuin 30.9.24 (tällöin nykyinen sopparini loppuu) Eli käytännössä joutuisin uuden sopimuksen allekirjoitettua jatkaa pidempään jota en halua, enkä edes tiedä kuinka pitkään se olisi koska sitä hän ei minulle kertonut.
Tarvitsisin apua olen niin kokematon enkä tiedä mitä tehdä tässä tilanteessa. En halua jatkaa töitä kyseisessä paikassa. Ymmärrän että minun olisi ehkä pitänyt olla enemmän tarkka, mutta en epäillyt mitään tällaista kun työnantajani vaikutti niin ymmärtäväiseltä koulun alun suhteen etten voisi silloin tehdä 20h/viikko töitä, hän itse ehdotti minulle sitä 5h/viikko soppari 8.8.24 eteenpäin. Tyhmintä mielestäni tässä on se, että työpäikallani on monta ihmistä jotka halauvat lisäätunteja mutta eivät niitä saa kyseiseltä työnantajalta, mutta sitten niitä annetaan minulle paljon vaikka minä en niitä tarvitsisi ja minulle luvattiin se 5h soppari
Mitä minun tulisi tehdä tai sanoa? Ja joutuuko minun nyt sitten olla se 20h/viikko syyskuun loppuun asti?
Jos jokin jäi epäselväksi voi toki kysyä lisäkysymyksiä
Nuori työntekijä vailla neuvoja työn suhteen
Anonyymi-ap
1
100
Vastaukset
- Anonyymi
No tuolta työsuojelusta näkee aika selvästi miten sopimukset kannattaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269