Olen 18-vuotias ja olen tällähetkellä töissä Keskolla (ruokakaupassa) aloitin kesätyön kesäkuun alussa ja sopimukseni kestää syyskuuhun asti, juttelimme työnantajan kanssa jo silloin että kun minulla alkaa sitten koulu elokuussa sopimukseni muutettaisiin 20h>5h/viikko. Pari päivää ennen koulun alkua työnantajani sanoi muuttaneensa sopimusta 5h/viikko ja oletin että asia olisi kunnossa. Ihmettelin kyllä vähän että miksi en sitä ole saanut nähdä ja että eikö minun se pitäisi allekirjoittaa. Työvuorolistani tuli ja yhtäkkiä minulla olikin 16h/viikko töitä. Ilmoitin tästä työnantajalle että eikö sopimuksen pitäisi olla 5h/viikko kun kouluni alkoi. Hän sanoi unohtavansa että minulla oli alkanut koulu. Seuraavat viikot tulivat ja niissä olikin sitten 20h/viikko ja yli minulla tunteja ja tullessani yhteen työvuoroon hän sanoi tekevänsä uuden 5h/viikko sopimuksen ja että minun pitäisi käydä työterveystarkastuksessa koska sopimukseni jatkuu. En ajatellut siitä mitään siinä hetkessä, mutta kun tulin kotiin rupesin sitä ihmettelemään kun hän sanoi että sopimukseni jatkuu. Hän ei ollut missään vaiheessa maininnut mitään muuta päivämääriä kuin 30.9.24 (tällöin nykyinen sopparini loppuu) Eli käytännössä joutuisin uuden sopimuksen allekirjoitettua jatkaa pidempään jota en halua, enkä edes tiedä kuinka pitkään se olisi koska sitä hän ei minulle kertonut.
Tarvitsisin apua olen niin kokematon enkä tiedä mitä tehdä tässä tilanteessa. En halua jatkaa töitä kyseisessä paikassa. Ymmärrän että minun olisi ehkä pitänyt olla enemmän tarkka, mutta en epäillyt mitään tällaista kun työnantajani vaikutti niin ymmärtäväiseltä koulun alun suhteen etten voisi silloin tehdä 20h/viikko töitä, hän itse ehdotti minulle sitä 5h/viikko soppari 8.8.24 eteenpäin. Tyhmintä mielestäni tässä on se, että työpäikallani on monta ihmistä jotka halauvat lisäätunteja mutta eivät niitä saa kyseiseltä työnantajalta, mutta sitten niitä annetaan minulle paljon vaikka minä en niitä tarvitsisi ja minulle luvattiin se 5h soppari
Mitä minun tulisi tehdä tai sanoa? Ja joutuuko minun nyt sitten olla se 20h/viikko syyskuun loppuun asti?
Jos jokin jäi epäselväksi voi toki kysyä lisäkysymyksiä
Nuori työntekijä vailla neuvoja työn suhteen
Anonyymi-ap
1
228
Vastaukset 1
- Anonyymi
No tuolta työsuojelusta näkee aika selvästi miten sopimukset kannattaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251888- 127860
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.123657- 54598
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv90555- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 42525
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko63503Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi267480Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474- 9466
Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.34463Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v9439Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota31435Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51425- 58422
- 41416
Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.
Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as27406S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan6395