Kotiäitinä

Anonyymi-ap

Olin 15 vuotta kotiäitinä kunnes mies aloitti suhteen toisen kanssa, sitten ero. Olen kuullut että kotiäitiyden ajalta mies on velvollinen maksamaan ns.palkkaa!? Onko kukaan saanut?

32

911

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No teitkö mitään palkan arvoista, jos kerran pilluakin piti hakea muualta?

• Anonyymi

Voi kuule sä idiootti, olen hoitanut monta lasta kotona ja mahdollistanut miehen työssä käynnin ja uran nousun. Kun en voinut aavistaa että toisesta tulee aivoton

• Anonyymi

Kyllä se oikeuden puolesta tasoitetaan. Kysyppäs oikeusaputoimistosta tai soita lakimiehelle. Ei kotona ollut nykyään tyhjän päälle jää. TSEMPPIÄ

• Anonyymi

Etkö ikinä miettinyt mitä sinulle jää ja minkälaista eläkettä saat jos toinen jättää? En ikinä suostuisi olemaan kotona kerryttämättä eläkettä.

• Anonyymi

Ja anteeksi ei ollut tarkoitus loukata. Harmittaa vain kun näin varmasti monille käy. Se riippuu varmasti puolison taloudellisesta tilanteesta jos esim. Huomattavat tulot joista voisi maksaa palkkaa/korvausta ja olet mahdollistanut työn tekemisen ja huolehtinut perheestä.. mutta muutoin se menee yhteisen varallisuuden kautta jos ei avioehtoa.

Ota asiantuntija, vaadi, jotta se on oikeudenmukaista.

Voimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja anteeksi ei ollut tarkoitus loukata. Harmittaa vain kun näin varmasti monille käy. Se riippuu varmasti puolison taloudellisesta tilanteesta jos esim. Huomattavat tulot joista voisi maksaa palkkaa/korvausta ja olet mahdollistanut työn tekemisen ja huolehtinut perheestä.. mutta muutoin se menee yhteisen varallisuuden kautta jos ei avioehtoa.

Voimia.

Kiitos!! Sinulla sydän paikallaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voimia.

Exällä vuositulot n.80 000€...pelasi vaan niin että vei kaiken..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Exällä vuositulot n.80 000€...pelasi vaan niin että vei kaiken..

Vie oikeuteen. Saat ilmaisen oikeusavustajan jos ei tuloja. Paitti jos olet jo tyhmänä kaikkeen suostunut ja nimen papereihin laittanut

• Anonyymi

Minulla on omaeläke, ja olenhan minä ollut töissä ennen ja nyt menen takas töihin.

• Anonyymi

Meikäläinen saa komian perinnön, kun vanhempani kuolevat, iso maatila ja metsää, olen ainoa perillinen.

• Anonyymi

Minulla oli sama juttu, olin 17, kun sain ekan lapsen ja olin lukiossa, no menin avioon ja tuli kolme lasta lisää, kun erosin olin 32v onneksi kävin lukion loppuun ekan lapsen saatuani.
        No menin 32v kouluun valmistuin lähihoitajaksi vajaa 34 v ja heti kaupungilta vakipaikka, kerkeen silti tekeen vielä töitä melkeen 35 vuotta ehkä enemmänkin, koska eläkeikäni on 67v ja jos terveyttä riittää niin voin sen jälkeen tehdä osa -aika töitä.

• Anonyymi

Ei mistään palkasta puhuta, mutta kyllä nuo erottelussa huomioon otetaan. Otat ammattilaisen hoitamaan sitä eroa etkä edes aja itse neuvottelemaan ja kuuntelemaan kaikenlaisia selityksiä. Jaksamista, tuollainen tilanne on ihan perseestä. Eroaminen on itsessään jo ihan tarpeeksi rankkaa ja siksi tosiaan juristi hoitamaan käytännön asiat.

• Anonyymi

ammattilainen oli joo hoitamassa, mutta kaiken vei. Toimitusjohtajat osaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ammattilainen oli joo hoitamassa, mutta kaiken vei. Toimitusjohtajat osaa

Ei ne mitään sen kummosempia osaa. Kunnon amnattilainen ja syyniin se, yritetäänkö jotain piilottaa. Sehän menee jo sitten petoksen puolelle, jos yrittää ja siitä saa sitten vahingonkorvauksiakin. Kannattaa olla tarkkana, jos tietää toisen ketkuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne mitään sen kummosempia osaa. Kunnon amnattilainen ja syyniin se, yritetäänkö jotain piilottaa. Sehän menee jo sitten petoksen puolelle, jos yrittää ja siitä saa sitten vahingonkorvauksiakin. Kannattaa olla tarkkana, jos tietää toisen ketkuksi.

7v meni ennenku huomasin että osituksesta puuttui paljon, mutta jos hän aktin siitä saa niin suon sen hänelle

• Anonyymi

Helpomalla pääsee kun alkaa meneen etiäpäin ka oikeuden käynnit kestää vuosia ja lopputulos on hyvin usein hakijalleen järkyttävä. saatat joutua maksamaan vastapuolen oik.kulut. jotka merkittäviä. on tietty mukavaa olla eri mieltä ja ja hakee draamaa. mutta kerran hävittyä juttua on jopa mahdotonta kääntä.ä

• Anonyymi

No joo, 10v erosta jo, annan exän uida rahassa kaikessa rauhassa. En tod jaksa oikeuteen mennä..sen kaa on joutunut vääntää jo ihan tarpeeksi

• Anonyymi

Tuo on kyllä käsittämätöntä, että vielä nykyaikana löytyy naisia, jotka laittavat ns. kaikki munat samaan koriin eli jäävät miehen elätettäväksi. Ei ole työelämään juuri mitään asiaa enää, oli koulutus mikä tahansa, jos ei ole vuosikausiin töissä käynyt. Ei voi kuin ihmetellä.

• Anonyymi

Siinäpä sulle ohjelmaa kun lopun elämää ihmettelet.

• Anonyymi

Sano nyt vielä, että ei sinulla ole autoa tai ajokorttiakaan kun mies aina kuskasi, niin sitten kaikki on erinomaisen bueno.

• Anonyymi

Täällä on vaikea sanoa mut mä kirjoitan. On joo auto ja kaikki muukin mitä tarvii, tulen hyvin toimeen, en ole samanlainen ku sä että makaat sohvalla työttömänä ja itket tylsää elämää. Tsemppiä!! Sä olet tod näk yks niistä kusipäiden kuninkaista kuka ei osaa ajatella omilla aivoilla, harmi kun niin pahoitit mielesi.
        Olen vaa super onnellinen että sunlaisten kanssa ei tarvii olla tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on vaikea sanoa mut mä kirjoitan. On joo auto ja kaikki muukin mitä tarvii, tulen hyvin toimeen, en ole samanlainen ku sä että makaat sohvalla työttömänä ja itket tylsää elämää. Tsemppiä!! Sä olet tod näk yks niistä kusipäiden kuninkaista kuka ei osaa ajatella omilla aivoilla, harmi kun niin pahoitit mielesi.
        Olen vaa super onnellinen että sunlaisten kanssa ei tarvii olla tekemisissä.

Päinvastoin kuin sinä; olen tehnyt pitkän akateemisen uran, ja itse en tarvitse miestä elättämään itseäni. Nimenomaan en siis laittanut kaikkia munia samaan koriin edes kun lapsi syntyi, ja omaisuuteni on aina ollut vain minun. Siten, kun avioero tuli, en joutunut itkemään sitä nettipalstoilla ihmetellen, mistäköhän elantoni seuraavaksi tulee tai mitä omaisuutta mahdollisesti edes jää minulle. Naiset, ottakaa opiksenne, ja hankkikaa hyvä koulutus; se on naisen paras vakuutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin kuin sinä; olen tehnyt pitkän akateemisen uran, ja itse en tarvitse miestä elättämään itseäni. Nimenomaan en siis laittanut kaikkia munia samaan koriin edes kun lapsi syntyi, ja omaisuuteni on aina ollut vain minun. Siten, kun avioero tuli, en joutunut itkemään sitä nettipalstoilla ihmetellen, mistäköhän elantoni seuraavaksi tulee tai mitä omaisuutta mahdollisesti edes jää minulle. Naiset, ottakaa opiksenne, ja hankkikaa hyvä koulutus; se on naisen paras vakuutus.

Ja se, että toki kykenen mentalisoimaan itseni sinun asemaasi ja tuntemaan empatiaa. Se ei kuitenkaan poista sittä tosiasiaa, että nyt makaat kuten olet pedannut.

• Ei ole velvollinen maksamaan palkkaa.

Suomessa on periaatteena, että tuo "palkka" tulee omaisuuden puolittamisesta.

Eli mies on maksanut teille luultavasti asumisen vaatteet ja huonekalut, joten ne kaikki laitetaan puoliksi.

Sinun tappioksesi jää kertymättömät eläkkeet, joka on 15 vuoden ajalta aikamoinen potti.

• Anonyymi

se osasi junailla itsellensä kaiken

• Anonyymi kirjoitti:

se osasi junailla itsellensä kaiken

Miten?

• Anonyymi

En tiedä. Mutta voimia. En tiedä mitä nuo ihmiset hyötyy jotka lyö vielä lyötyä. Ethän sinä voi muuttaa viimeistä 15 vuotta. Toivottavasti saat elämäsi raiteilleen. ❣️Näköjään voi opiskella ja tehdä uraa muttei se sivistystä ja käytöstapoja takaa.

• Anonyymi

kiitos🥰🥰🥰🥰🥰

• Anonyymi

Jos on viisi tenavaa niin ei enää kantsi käydä töissä, yksi koulussa ja muut päiväkodissa melkeen koko palkka menee päivähoitomaksuihin ja autoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on viisi tenavaa niin ei enää kantsi käydä töissä, yksi koulussa ja muut päiväkodissa melkeen koko palkka menee päivähoitomaksuihin ja autoon.

Meneehän se elämä noinkin. Ja seuraavaksi kun heräät, oletkin jo vanha. Menee silmänräpäyksessä tämä ihmiselo, ja jotkut kituuttelevat menemään, kun "ei enää kantsi"

• Anonyymi

Kerro nyt, miten mies onnistui huijaamaan sinulta kaikki rahat ja omaisuuden? Sitä on tässä ketjussa pyydetty.

Minusta on henkistä ja fyysistä laiskuutta, että on 15 vuotta kotona.

Tässä on nyt se hopeareunus pilvessä, että lapset perivät joskus nuo huijatut rahat.

• Anonyymi

Ei voi mitään palkkaa vaatia ja keneltä edes vaatisi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      34
      3265
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3060
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2936
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      443
      2597
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      166
      1920
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1848
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      26
      1456
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      34
      1253
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1251
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      76
      1169
    Aihe