Miksi Jumala sallii kadotukseen joutuvien

Anonyymi-ap

sielujen syntyä? Hän tietää jokaisen meistä kohtalon edeltä. Tärkeää ymmärtää heti alkuun on, ettei Jumala ole humanisti. Hän antaa tuhansien sielujen joutua kadotukseen, jos yksi niistä tuhansista pelastuu. Kaikki perustuu siihen miten kallis Jeesus on. Kadotukseen joutuvia sieluja Jumala kohtelee roskana, koska heidän asennoitumisensa häntä kohtaan oli se, että he pitivät hänet roskana. On vain oikein että se joka on täydellinen ja täysin hyvä pitää täytenä roskana ne, jotka häntä sellaisena pitävät, etenkin kun ne jotka pitävät häntä roskana ovat itse objektiivisesti katsoen roskaa. En sano tätä kuin itse olisin ollut jotain enemmän kuin roskaa Jumalan silmissä, olen ollut inhottava siinä missä muutkin. Mutta usko, joka minussa on, on se joka tekee minutkin arvokkaaksi Jumalan silmissä. Ilman Jeesusta minä kuuluisin roskien joukkoon. Raamatussa kerrotaan kuinka enkelit kokoavat tuleen heitettäviksi kaikki jotka ovat pahennukseksi, eli enkelit ovat kuin Jumalan roskakuskeja (Matteus 13:41-42). Jumala sallii kadotukseen joutuvien siis syntyä siksi, että heidän keskellään olemme me, jotka uskomme. Me olemme hänen poikiaan ja tyttäriään.

Roomalaiskirje 11:20
"Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää."

56

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä yksinomaan Jeesuksen kautta ja Jeesuksen ansiosta. Ja jokainen joka Jeesukseen uskoo tulee osaksi Jumalan perhettä, henkilöön katsomatta.

• Kyllä niin on ei katso henkilöön, jos haluaa pelastua, niin alhaa kenkään ei kule ettei siellä Jeesus olisi, hyväkymmekö hänen lahjan pelastukseen,toise sen hyväkyvät ja pelastuvat ne hukkuvat jotka hylkäävät.

• Anonyymi

Hän haluaa kiduttaa ihmisiä?

Tiesi tämän jo "luodessaan ihmisen".

Ota itsellesi kissanpentuja. Kuudesta kaksi on kelvollisia. Kiduta neljää jäljelle jäänyttä ikuisuus!?

Eikö olisi halvempaa ja vaivattomampaa antaa niiden vain kuolla?

Jossakin on helvetti. Siellä palaa miljardeja ihmisiä ikuisuuden. Tuleeko vähän kalliiksi tai hankalaksi?

Tykkääkö jumala ihmislihan kärystä? Pitääkö olla kypsä ihminen? Niinku kypsä liha?

• Anonyymi

Olet valehteleva humanisti. Väität että ihminen ei ansaitse toista kuolemaa ylpeydellään ja katumattomuudellaan. Aivan kuin me olisimme jotain itselleen mitään mahtamattomia elukoita. Mutta niin kauan kuin sinä oletat että Raamattu on väärässä ja sinun olematon tietämyksesi ja järkesi oikeassa, et voi tulla sielusi pelastavaan johtopäätökseen ja uskoa.

• Anonyymi

Joo toiset ihmiset, ne joita ei kiduteta. Nämä ovat tyytyväisiä. Tyytyväisiä, että heitä ei käristetty. Ja ovat vielä tyytyväisempiä kun tietävät että toisia läheisiä ihmisiä kiristetään helvetin tulilla iluisuus.

Mahtaa olla aivan sikamahtavaa olla siellä "paratiisissa", en sano "parasiitissa". Tieto, että veli tai sisko tai äiti tai isä, ovat siellä kärisemässä mustina ja palaneina. Kivaa silti että ei itse tarvi olla siellä, vai mitä?

Veli oli katsonut naapurin tytön persettä liian pitkään! Rangaistus tuli. On oikein hälle! Sillä ei merkitystä, että tämä jumala itse teki ihmiseen vastustamattoman nainti vimman!!!

Ei ei, ihmisen vika. Poika ei vain saanut silmiään irti. Sinne helvettiin vaan. Älä urputa penska!

Kaikkien on hyvä olla kun tällainen jumala!? Eikä vain!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo toiset ihmiset, ne joita ei kiduteta. Nämä ovat tyytyväisiä. Tyytyväisiä, että heitä ei käristetty. Ja ovat vielä tyytyväisempiä kun tietävät että toisia läheisiä ihmisiä kiristetään helvetin tulilla iluisuus.

Mahtaa olla aivan sikamahtavaa olla siellä "paratiisissa", en sano "parasiitissa". Tieto, että veli tai sisko tai äiti tai isä, ovat siellä kärisemässä mustina ja palaneina. Kivaa silti että ei itse tarvi olla siellä, vai mitä?

Veli oli katsonut naapurin tytön persettä liian pitkään! Rangaistus tuli. On oikein hälle! Sillä ei merkitystä, että tämä jumala itse teki ihmiseen vastustamattoman nainti vimman!!!

Ei ei, ihmisen vika. Poika ei vain saanut silmiään irti. Sinne helvettiin vaan. Älä urputa penska!

Sinähän tulet olemaan tyytyväinen kun sinun ei tarvitse olla Jeesuksen seurassa vaan saat ihan rauhassa kitua muiden Jumalaa vihaavien sielujen kanssa jos niin tahdot. Jumala ei pakota vihamiehiään taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut asiaa.

Kirkon parina, kolmena ensimmäisenä vuosisatana julistettiin enimmäkseen kaikkien pelastumista Jeesuksen ristinkuoleman ansiosta.

Sitten paavi ja keisari tekivät saatanan siunauksella liiton keskenään, latinannuttivat Raamatun, johon Hieronymos ujutti helvetin kammottavalla käännöksellään, ja nyt nämä nyky"kristityt" - seurakunnan historiasta ja Raamatun historiasta mitään tietämättömät typerykset, jotka vieläpä ylpeilevät tietämättömyydellään - ovat Rooman kirkon perillisiä helvettikiimassaan.

Ja jutut ovat sen mukaisia. Nämä ovat tällaisia uskonnollisia barbaareja, jotka pitäisi lähettää aikakoneella keskiajalle kaltaistensa seuraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi jokaisen vanhemman pitäisi saattaa lapsensa kristityksi, etteivät ainakaan lapset joutuisi ikuiseen eroon hyvästä Jumalastamme. Näin pitäisi tehdä, vaikka itse vihaisi, jostain luulotellusta syystä, hyvää rakastavaa Taivaan Isäämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi jokaisen vanhemman pitäisi saattaa lapsensa kristityksi, etteivät ainakaan lapset joutuisi ikuiseen eroon hyvästä Jumalastamme. Näin pitäisi tehdä, vaikka itse vihaisi, jostain luulotellusta syystä, hyvää rakastavaa Taivaan Isäämme.

Metka tuo ilmaus "ikuiseen eroon hyvästä Jumalastamme". Sitä kun ei löydy Raamatusta. Kumma, mitern kristityiksi itseään kutsuvilla on taipumus käyttää tällaisia Raamatulle vieraita ilmauksia. Tulee melkeinpä tunne, että yrittävätkö he sabotoida....

• Anonyymi

2 Timoteus 2:19
      "Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:'Herra tuntee omansa', ja: 'Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

Roomalaiskirje 9:22-23
      "Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?"

• Ihmiselle on suotu vapaa tahoto, Jeesus kunniotaa meidän vapaata tahtoamme, ei jeesus halua kenenkään joutua kadotukseen se meidä oma valintamme, jos halutaan pelastua mennä jeeusksen tykö ei heitä ulos.

• "Ihmiselle on suotu vapaa tahoto, Jeesus kunniotaa meidän vapaata tahtoamme"

Sinä et siis usko Raamatun Jumalaan, joka paaduttaa kenet tahtoo ja joka päätti Eesaun ja Jaakobin tekemiset jo ennen kuin nämä olivat syntyneet.

"ei jeesus halua kenenkään joutua kadotukseen se meidä oma valintamme"

Okei. Valitsen pelastuksen. Olenko nyt siis pelastettu, vaikka olen edelleen yhtä ateisti kuin ennen valintaani? Vai eikö pelastus olekaan valinta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Ihmiselle on suotu vapaa tahoto, Jeesus kunniotaa meidän vapaata tahtoamme"

Sinä et siis usko Raamatun Jumalaan, joka paaduttaa kenet tahtoo ja joka päätti Eesaun ja Jaakobin tekemiset jo ennen kuin nämä olivat syntyneet.

Okei. Valitsen pelastuksen. Olenko nyt siis pelastettu, vaikka olen edelleen yhtä ateisti kuin ennen valintaani? Vai eikö pelastus olekaan valinta?

Valinta ja usko ovat erottamattomat. Ei voi valita uskomatta eikä uskoa valitsematta. Raamatussa meille kerrotaan että "jokainen joka uskoo tulee Jeesuksessa vanhurskaaksi". Monet uskovat ajattelevat valinnan ja uskon erillään toisistaan. Jos valinta eriytetään uskosta, tulee sanomaksi:"Armosta te olette pelastetut oman valintanne kautta".

Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan. Samasta syystä helvetissä ollaan aina, kun ei sinne joutuvat ihmiset tule koskaan muuttumaan, eivät miljoonissa ja miljoonissa vuosissa. Ja monet ihmiset ovat tuollaisessa lopullisessa päätöksessä omasta kohtalostaan: täysin haluttomia muuttamaan mieltään.

• Anonyymi kirjoitti:

Valinta ja usko ovat erottamattomat. Ei voi valita uskomatta eikä uskoa valitsematta. Raamatussa meille kerrotaan että "jokainen joka uskoo tulee Jeesuksessa vanhurskaaksi". Monet uskovat ajattelevat valinnan ja uskon erillään toisistaan. Jos valinta eriytetään uskosta, tulee sanomaksi:"Armosta te olette pelastetut oman valintanne kautta".

Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan. Samasta syystä helvetissä ollaan aina, kun ei sinne joutuvat ihmiset tule koskaan muuttumaan, eivät miljoonissa ja miljoonissa vuosissa. Ja monet ihmiset ovat tuollaisessa lopullisessa päätöksessä omasta kohtalostaan: täysin haluttomia muuttamaan mieltään.

"Valinta ja usko ovat erottamattomat. Ei voi valita uskomatta eikä uskoa valitsematta."

Ja koska usko ei ole valinta, ei sitten pelastuskaan ole valinta. Sinulla o nyt oppiriita niiden kanssa, jotka väittävät pelastusta valinnaksi.

"Raamatussa meille kerrotaan että "jokainen joka uskoo tulee Jeesuksessa vanhurskaaksi"."

Raamatussa myös sanotaan, että usko on Jumalan lahja. Eli Jumala lahjoittaa ensin uskon toisille ja sitten rankaisee niitä, joille ei sitä antanut, siitä ettei antanut heille uskoa.

"Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan. "

Mistä tuo tieto on peräisin, vai keksitkö sen vain voidaksesi selittää ikävän Raamatunkohdan? Ja aika outoa että Jumala luo sieluja, jotka ovat ikuisesti hänen vihollisiaa, jos kerran hän muka haluaisi kiekkien pelastuvan.

Tuo toteamuksesi on myös Raamatun vastainen, sillä Raamatussahan Jumala paaduttaa faaraon sydämen, vaikka tämä on jo muuttanut mieltänsä.

"Ja monet ihmiset ovat tuollaisessa lopullisessa päätöksessä omasta kohtalostaan: täysin haluttomia muuttamaan mieltään."

Viittaatko nyt uskovaisiin, jotka pääsääntöisesti sanovat että mikään ei saa heitä muuttamaan käsitystään? Ateistit ainakin toistavat yhä uudestaan olevansa avoimia mielensä muuttamiselle, jos jostain jumalasta ilmenisi muutakin näyttäö kuin tyhjää sanahelinää. Se, ettei sokeasti usko perusteettomia väitteitä, ei ole mikään lopullinen päätös.

• siare kirjoitti:

"Valinta ja usko ovat erottamattomat. Ei voi valita uskomatta eikä uskoa valitsematta."

Ja koska usko ei ole valinta, ei sitten pelastuskaan ole valinta. Sinulla o nyt oppiriita niiden kanssa, jotka väittävät pelastusta valinnaksi.

"Raamatussa meille kerrotaan että "jokainen joka uskoo tulee Jeesuksessa vanhurskaaksi"."

Raamatussa myös sanotaan, että usko on Jumalan lahja. Eli Jumala lahjoittaa ensin uskon toisille ja sitten rankaisee niitä, joille ei sitä antanut, siitä ettei antanut heille uskoa.

"Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan. "

Mistä tuo tieto on peräisin, vai keksitkö sen vain voidaksesi selittää ikävän Raamatunkohdan? Ja aika outoa että Jumala luo sieluja, jotka ovat ikuisesti hänen vihollisiaa, jos kerran hän muka haluaisi kiekkien pelastuvan.

Tuo toteamuksesi on myös Raamatun vastainen, sillä Raamatussahan Jumala paaduttaa faaraon sydämen, vaikka tämä on jo muuttanut mieltänsä.

"Ja monet ihmiset ovat tuollaisessa lopullisessa päätöksessä omasta kohtalostaan: täysin haluttomia muuttamaan mieltään."

Viittaatko nyt uskovaisiin, jotka pääsääntöisesti sanovat että mikään ei saa heitä muuttamaan käsitystään? Ateistit ainakin toistavat yhä uudestaan olevansa avoimia mielensä muuttamiselle, jos jostain jumalasta ilmenisi muutakin näyttäö kuin tyhjää sanahelinää. Se, ettei sokeasti usko perusteettomia väitteitä, ei ole mikään lopullinen päätös.

Mikä oppi kriisi, usko on lahja ei vallinen tulos, elämän ja kuolema on valinna asia, koska elämä on valittava.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

En väittele opillisista asioista kun totuus on se mikä ratkaisee. Jos joku on eri mieltä, se on hänen asiansa ja erimielisyyksistä vastataan Herralle. Jumala ei ole sinun puolestasi tehnyt syntiä vaan olet ihan itse tarttunut tuumasta toimeen ja halunnut tehdä pahaa. Aina te jumalankieltäjät tekeydytte lapsiksi.

• kirjotaja2 kirjoitti:

Mikä oppi kriisi, usko on lahja ei vallinen tulos, elämän ja kuolema on valinna asia, koska elämä on valittava.

"Mikä oppi kriisi"

Ei mikään kriisi. Mutta oppiriita teillä on.

"usko on lahja ei vallinen tulos,"

Eli usko, ja sitä kautta pelastus, ei valinta. Sinulla oppiriita tuon kanssa, joka väittää että se on.

Kun en asiaa mitenkään kommentoinut, niin olin ilmeisesti oikeassa arvellessani, että sinä et usko Raamatun Jumalaan, joka paaduttaa kenet tahtoo ja joka päätti Eesaun ja Jaakobin tekemiset jo ennen kuin nämä olivat syntyneet.

• Anonyymi kirjoitti:

En väittele opillisista asioista kun totuus on se mikä ratkaisee. Jos joku on eri mieltä, se on hänen asiansa ja erimielisyyksistä vastataan Herralle. Jumala ei ole sinun puolestasi tehnyt syntiä vaan olet ihan itse tarttunut tuumasta toimeen ja halunnut tehdä pahaa. Aina te jumalankieltäjät tekeydytte lapsiksi.

"En väittele opillisista asioista kun totuus on se mikä ratkaisee. "

Ei sinun tarvitsekaan väitellä. Riittää että vastaisit kysymyksiin ja perustelit pyydettäessä väitteesi. Sitä kutsutaan keskusteluksi ja olemme keskustelupalstalla. Jos sinä tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, niin ei ole kohtuutonta odottaa, että sinä keskustelet.

"Jumala ei ole sinun puolestasi tehnyt syntiä vaan olet ihan itse tarttunut tuumasta toimeen ja halunnut tehdä pahaa. "

No ei Jumala tietenkään ole tehnyt mitään minun puolestani kun mitään Jumalaa ole olemassa.

"Aina te jumalankieltäjät tekeydytte lapsiksi."

Voisitko perustella että missä kohtaa minä olin lapsellinen ja miksi? Nyt tuo on vain täysin irtonainen heitto.

Unohdit vastata kysymyksiin:
        Mistä tuo tietosi (että "Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan") on peräisin, vai keksitkö sen vain voidaksesi selittää ikävän Raamatunkohdan?
        Viittaatko että uskovat ovat niitä, jotka pääsääntöisesti sanovat että mikään ei saa heitä muuttamaan käsitystään?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Ei sinun tarvitsekaan väitellä. Riittää että vastaisit kysymyksiin ja perustelit pyydettäessä väitteesi. Sitä kutsutaan keskusteluksi ja olemme keskustelupalstalla. Jos sinä tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, niin ei ole kohtuutonta odottaa, että sinä keskustelet.

"Jumala ei ole sinun puolestasi tehnyt syntiä vaan olet ihan itse tarttunut tuumasta toimeen ja halunnut tehdä pahaa. "

No ei Jumala tietenkään ole tehnyt mitään minun puolestani kun mitään Jumalaa ole olemassa.

Voisitko perustella että missä kohtaa minä olin lapsellinen ja miksi? Nyt tuo on vain täysin irtonainen heitto.

Mistä tuo tietosi (että "Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan") on peräisin, vai keksitkö sen vain voidaksesi selittää ikävän Raamatunkohdan?
        Viittaatko että uskovat ovat niitä, jotka pääsääntöisesti sanovat että mikään ei saa heitä muuttamaan käsitystään?

Siare puhut asiaa.

Itse olen kristitty universalisti, ja mielestäni näiden infernalistien, olivatpa sitten kalvinisteja tai arminiolaisia, oppi sisältää kirkuvan ristiriidan, jota he joutuvat joko selittelemään loputtomiin tai sitten väistelemään asiallisia kysymyksiä kuin Sugar Ray Leonard vuoden 1976 kondiksessa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Jep, toi vapaa tahto -mantra loistaa poissaolollaan Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, toi vapaa tahto -mantra loistaa poissaolollaan Raamatussa.

Kyllä Raamatussa puhutaan ihan selvää kieltä. Se kieli vaan on teille tahallisen epärehellisyyden vuoksi kuin sitä ei olisi.

"Te ette ole tahtoneet", "koska eivät ota rakkautta totuuteen vastaan". Tuollaisia kohtia on monia joissa puhutaan siitä mitä ihminen itse tahtoo.

Koska kuvittelette itsenne Jumalaa suuremmiksi, kiellätte että hän voi olla kaikkivaltias maailmassa jossa on myös vapaus. Pakoilette vastuuta. Samalla väitätte että ihminen voi olla hyvä ilman että tälle annetaan rikkomukset anteeksi mikä ei pidä paikkaansa. Jokainen ihminen esimerkiksi valehtelee, niin tekin. Haluaisin nähdä miten kasvatatte lapsen ilman että opetatte hänelle mitä saa ja ei saa tehdä ja mitä kuuluu pyytää anteeksi.

• siare kirjoitti:

"Mikä oppi kriisi"

Eli usko, ja sitä kautta pelastus, ei valinta. Sinulla oppiriita tuon kanssa, joka väittää että se on.

Kun en asiaa mitenkään kommentoinut, niin olin ilmeisesti oikeassa arvellessani, että sinä et usko Raamatun Jumalaan, joka paaduttaa kenet tahtoo ja joka päätti Eesaun ja Jaakobin tekemiset jo ennen kuin nämä olivat syntyneet.

Uskon on se mikä Jeesus lahjoitta. Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa.omilleen. Room 12:6.
        kaiken minkä ihminen on saanut on lahjaa.

• siare kirjoitti:

"Mikä oppi kriisi"

Usko ei ihminen voi mitata millään, se on vain ihmisessä näkyvä osa,sydämen kyllyydestä suupuhuu, vanhurskat tuo esille hyvää, jumalton tue esille pahaa. Sitä jota kumartaa sitä myös palvelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Raamatussa puhutaan ihan selvää kieltä. Se kieli vaan on teille tahallisen epärehellisyyden vuoksi kuin sitä ei olisi.

"Te ette ole tahtoneet", "koska eivät ota rakkautta totuuteen vastaan". Tuollaisia kohtia on monia joissa puhutaan siitä mitä ihminen itse tahtoo.

Koska kuvittelette itsenne Jumalaa suuremmiksi, kiellätte että hän voi olla kaikkivaltias maailmassa jossa on myös vapaus. Pakoilette vastuuta. Samalla väitätte että ihminen voi olla hyvä ilman että tälle annetaan rikkomukset anteeksi mikä ei pidä paikkaansa. Jokainen ihminen esimerkiksi valehtelee, niin tekin. Haluaisin nähdä miten kasvatatte lapsen ilman että opetatte hänelle mitä saa ja ei saa tehdä ja mitä kuuluu pyytää anteeksi.

Älä lässytä, moukka. Kun keksit omiasi Raamatun ulkopuolelta, se on SINUN häpeäsi. : D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä lässytä, moukka. Kun keksit omiasi Raamatun ulkopuolelta, se on SINUN häpeäsi. : D

Jesaja 66:3
        "Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat VALINNEET OMAT TIENSÄ. Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät, koska ei kukaan vastannut, kun minä kutsuin, koska he eivät kuulleet, kun minä puhuin, vaan tekivät sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja VALITSIVAT sen, mikä ei ole minulle otollista."

Joosua 24:15
        "Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin VALITKAA tänä päivänä, ketä TAHDOTTE palvella..."

Luukas 13:34
        "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta TE ETTE OLE TAHTONEET."

2 Tessalonikalaiskirje 2:10-12
        "ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden ETTEIVÄT OTTANEET VASTAAN rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka EIVÄT OLE USKONEET totuutta, vaan MIELISTYNEET VÄÄRYYTEEN."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesaja 66:3
        "Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat VALINNEET OMAT TIENSÄ. Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät, koska ei kukaan vastannut, kun minä kutsuin, koska he eivät kuulleet, kun minä puhuin, vaan tekivät sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja VALITSIVAT sen, mikä ei ole minulle otollista."

Joosua 24:15
        "Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin VALITKAA tänä päivänä, ketä TAHDOTTE palvella..."

Luukas 13:34
        "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta TE ETTE OLE TAHTONEET."

2 Tessalonikalaiskirje 2:10-12
        "ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden ETTEIVÄT OTTANEET VASTAAN rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka EIVÄT OLE USKONEET totuutta, vaan MIELISTYNEET VÄÄRYYTEEN."

Hei törppö, missä noista kohdista sanotaan, että ihmisen tahto on VAPAA?

• Anonyymi kirjoitti:

Hei törppö, missä noista kohdista sanotaan, että ihmisen tahto on VAPAA?

Vapaan on vain jeesusken armahtavana, on todella vapaa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

>>Jos sinä tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, niin ei ole kohtuutonta odottaa, että sinä keskustelet.<<

Ei hihhulit tule keskustelemaan vaan saarnaamaan. Oksentavat sekoilunsa ja pakenevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Jos sinä tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, niin ei ole kohtuutonta odottaa, että sinä keskustelet.<<

Ei hihhulit tule keskustelemaan vaan saarnaamaan. Oksentavat sekoilunsa ja pakenevat.

Miksi kukaan olisi teidän kanssa velvollinen keskustelemaan? On selvää ettei teillä ole aikomustakaan muuttaa mieltänne, vaan pyritte aina vain puolustamaan epäuskoanne. Ei teidän tavoite ole tehdä parannusta ja uskoa.
        Teille vastataan samalla mitalla. On ajanhaaskuuta keskustella teidän kanssanne. Siksi järkevät uskovat kertovat oman asiansa ja vastaavat teille vain välttämättömät asiat.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi kukaan olisi teidän kanssa velvollinen keskustelemaan? On selvää ettei teillä ole aikomustakaan muuttaa mieltänne, vaan pyritte aina vain puolustamaan epäuskoanne. Ei teidän tavoite ole tehdä parannusta ja uskoa.
        Teille vastataan samalla mitalla. On ajanhaaskuuta keskustella teidän kanssanne. Siksi järkevät uskovat kertovat oman asiansa ja vastaavat teille vain välttämättömät asiat.

"Miksi kukaan olisi teidän kanssa velvollinen keskustelemaan?"

Ei kenelläkään ole tuollaista velvollisuutta. Mutta jos uskovat tulevat keskustelupalstelle julistamaan oppejaan keskustelun sijaan, niin turha sitten valittaa, jos joku toteaa niin kuin kommentoimasi anonyymi, että uskovat "Oksentavat sekoilunsa ja pakenevat".

Vai onko sinun mielestäsi kohtuutonta olettaa, että ihminen, joka keskustelupalstalle ja kirjottaa viestin keskusteluun, myös keskustelisi?

"On selvää ettei teillä ole aikomustakaan muuttaa mieltänne, vaan pyritte aina vain puolustamaan epäuskoanne."

Vaikka kommenttisi oli anonyymille, vastaan omasta puolestani, että minä ainakin olen valmis muuttamaan näkemyksiä todisteiden edessä.

"Ei teidän tavoite ole tehdä parannusta ja uskoa."

Ei niin. Nytkö vasta tajusit.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Ei kenelläkään ole tuollaista velvollisuutta. Mutta jos uskovat tulevat keskustelupalstelle julistamaan oppejaan keskustelun sijaan, niin turha sitten valittaa, jos joku toteaa niin kuin kommentoimasi anonyymi, että uskovat "Oksentavat sekoilunsa ja pakenevat".

Vai onko sinun mielestäsi kohtuutonta olettaa, että ihminen, joka keskustelupalstalle ja kirjottaa viestin keskusteluun, myös keskustelisi?

"On selvää ettei teillä ole aikomustakaan muuttaa mieltänne, vaan pyritte aina vain puolustamaan epäuskoanne."

Vaikka kommenttisi oli anonyymille, vastaan omasta puolestani, että minä ainakin olen valmis muuttamaan näkemyksiä todisteiden edessä.

Olen tajunnut sen aikoja sitten. Kommentoin vain silloin kuin haluan osoittaa teidän sekoilut sekoiluksi. Siis muita varten, että näkevät miten typeriä jumalankieltäjien ajatukset on. Olen mielestäni onnistunut tehtävässä hyvin, teidän mielipiteellä ei ole väliä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen tajunnut sen aikoja sitten. Kommentoin vain silloin kuin haluan osoittaa teidän sekoilut sekoiluksi. Siis muita varten, että näkevät miten typeriä jumalankieltäjien ajatukset on. Olen mielestäni onnistunut tehtävässä hyvin, teidän mielipiteellä ei ole väliä.

"Olen mielestäni onnistunut tehtävässä hyvin, "

Minkä "meidän" sekoilun olet osoittanut sekoiluksi?

Unohdit vastata kysymykseen:
        Onko sinun mielestäsi kohtuutonta olettaa, että ihminen, joka keskustelupalstalle ja kirjottaa viestin keskusteluun, myös keskustelisi?

• siare kirjoitti:

Uskovilla ei ole oppia ,vaan evankeljumin vieminen eteenpäin, mahdolisiman monet tulisivat pelastumaan.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko paatua. Jokainen voi riippua vaikka väkisin Jeesuksen opetuksissa. Suurrikollisillakin on mahdollisuus pelastua Jeesuksen sovituksen ja evankeliumin ehdoilla. Pelastus on tarjolla kaikille, jotka vilpittömästi katuvat ja janoavat elämän raikasta vettä. Jeesus näkee vilpin, Häntä ei voi puijata.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Uskon lahja ja uskon pyytäminen ja uskoon kasvaminen, eivät sulje toisiaan pois. Jumala kutsuu jokaista hänelle sopivalla tavalla. Tämä tulee ilmi Raamattua janoisesti lukiessa. Ei kannata nyppiä yksittäisiä jakeen pätkiä negatiivisesti ja tahallisesti vääristellen, vaan luvut ja jakeet on luettava kokonaan, niin Jumalan sanoma kirkastuu täydellisesti.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Olen mielestäni onnistunut tehtävässä hyvin, "

Minkä "meidän" sekoilun olet osoittanut sekoiluksi?

Onko sinun mielestäsi kohtuutonta olettaa, että ihminen, joka keskustelupalstalle ja kirjottaa viestin keskusteluun, myös keskustelisi?

Olemme eri valtakuntien jäseniä. Sinä olet uskollinen sille valtakunnalle jonka mielestä Raamattu on puppua ja minä sille, jossa se on Jumalan sanaa. Kirjoitukseni on tarkoitettu lähtäkohtaisesti opetukseksi uskovaisille. Sinun kanssasi voisin toki kiistellä, mutta en koe sitä rakentavaksi taikka hyödylliseksi. Kirjoitin avauksen siitä kuinka ihminen puhuu aina sen valtakunnan puolesta, johon kuuluvaksi itsensä lukee:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18597864/valtakunta-valtakuntaa-vastaan

• Anonyymi kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko paatua. Jokainen voi riippua vaikka väkisin Jeesuksen opetuksissa. Suurrikollisillakin on mahdollisuus pelastua Jeesuksen sovituksen ja evankeliumin ehdoilla. Pelastus on tarjolla kaikille, jotka vilpittömästi katuvat ja janoavat elämän raikasta vettä. Jeesus näkee vilpin, Häntä ei voi puijata.

"Kenenkään ei ole pakko paatua."

Ai? Ihminen on siis kaikkivaltiasa Jumalaa voimakkaampi, jos kerran voi vastustaa Jumalan paadutusta.

Sinä et siis usko Raamatun Jumalaan, joka paaduttaa kenet tahtoo ja joka päätti Eesaun ja Jaakobin tekemiset jo ennen kuin nämä olivat syntyneet?

"Pelastus on tarjolla kaikille, jotka vilpittömästi katuvat ja janoavat elämän raikasta vettä."

Eli pitää jo valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa. Ei voi vilpittömästi janota jotain, jonka olemassaoloon ei usko.

Siinulla on oppiriita sen anonyymin kanssa, joka väittää että pelastus on valinta.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon lahja ja uskon pyytäminen ja uskoon kasvaminen, eivät sulje toisiaan pois. Jumala kutsuu jokaista hänelle sopivalla tavalla. Tämä tulee ilmi Raamattua janoisesti lukiessa. Ei kannata nyppiä yksittäisiä jakeen pätkiä negatiivisesti ja tahallisesti vääristellen, vaan luvut ja jakeet on luettava kokonaan, niin Jumalan sanoma kirkastuu täydellisesti.

Vai niin. Tämä ei nyt millään vastannut kysymykseeni:

Mistä tuo tieto ("Jumala paaduttaa ne jotka hän tietää sellaisiksi, joiden sielu tulee aina ja iankaikkisesti pysymään hänen vihollisinaan.") on peräisin, vai keksitkö sen vain voidaksesi selittää ikävän Raamatunkohdan?

• Anonyymi kirjoitti:

Olemme eri valtakuntien jäseniä. Sinä olet uskollinen sille valtakunnalle jonka mielestä Raamattu on puppua ja minä sille, jossa se on Jumalan sanaa. Kirjoitukseni on tarkoitettu lähtäkohtaisesti opetukseksi uskovaisille. Sinun kanssasi voisin toki kiistellä, mutta en koe sitä rakentavaksi taikka hyödylliseksi. Kirjoitin avauksen siitä kuinka ihminen puhuu aina sen valtakunnan puolesta, johon kuuluvaksi itsensä lukee:

"Kirjoitin avauksen siitä kuinka ihminen puhuu aina sen valtakunnan puolesta, johon kuuluvaksi itsensä lukee:"

Siinä turvaudut uskovien usein harrastamaan selittelyyn:
        "Se kumpaan ihminen kuuluu, on se mitä hän myös puolustaa. Jos näiden valtakuntien edustajat laitetaan keskustelemaan keskenään, kumpikin osapuoli sanoo kaiken oman valtakuntansa puolesta ja vaikka toinen sanoisi miten hyvät vastaväitteet, tuo sokea uskollisuus omalle valtakunnalle harvoin muuttuu."

Uskovat turvautuvat tällaiseen "et kuitenkaan uskoisi"-selittyyn yrittäen kääntää asian niin, että uskovaisten kyvyttömyys perustella väitteensä ja esittää todisteet niille olisi jotenkin ateistien asenteen vika. Oikeasti se, että vastapuoli ei usko, ei ole mikään kirous, joka estää antamasta perusteluja ja todisteita (olettaen että sellaisia on).

Kirjoitat lopuksi:
        "Kun tarkastelemme maailman valtakuntia ja niiden syitä sotimiselle, niin syy on aina se, että halutaan pahaa vihollisille ja/tai kostaa. Ja tämä on valtava todistus siitä, että Raamattu todella on Jumalan sanaa, koska se sisältää viisauden, jolla sodat ja väkivaltaisuudet loppuisivat, jos ihmiset haluaisivat siihen uskoa, eivätkä rakastaisi pahaa."

Ties kuinka moni uskonto opettaa rauhasta ja rakkaudesta. Tuolla logiikalla myös ne ovat jumalien sanaa, koska sodat loppuisivat, jos niitä toteltaisiin.

Onko sinun mielestäsi kohtuutonta olettaa, että ihminen, joka tulee keskustelupalstalle ja kirjottaa viestin keskusteluun, myös keskustelisi?

• Anonyymi kirjoitti:

Olemme eri valtakunnan jäseniä on tosi asia, kahden maan kansalaisia.
        Elän tässä maaimassa mutta en ole tästä maaimasta,taivaan kansalainen.

• Anonyymi

Jumala kerää perhettä itselleen, sillä persoona haluaa elää persoonien kanssa. Jopa palvelemaan luotu enkeli, ei ole täysi persoona, vaan varustettu tehtäväänsä ylimääräisellä hyvyydellä. Mutta ihminen luotiin täysin vapaa tahtoiseksi, normaaliin vapaa tahtoiseen maailmaan. Meidän on toteltava Jumalan hyviä asetuksia , ei pakosta, vaan rakkaudesta hyvään Taivaan Isäämme, kuten hyvän lapsen kuuluukin, jotta kaikki tuottaisivat hyvää hedelmää ympärillleen. On monia syitä, miksi ihminen alkaa vihaamaan Hyvää Isäämme, ne kaikki syyt ovat järjettömiä kuuliaisen lapsen mielestä. Saatana on aiheuttanut kaiken pahan, mitä maailmasta löytyy. Saatana myrkyttää negatiivisten mielet. Yleinen syytös on vedenpaisumus rangaistuksen näkeminen pahana tekona. vaikka siinä läpeensä pahuuteen vajonnut populaatio tuhoutui. Jumala antoi meille uuden mahdollisuuden , hallita maailmaamme. Saatana on kaiken pahan alku. Vapaa tahtomme on mainio keino, jolla yksilöt itse valitsee , joko pahan tai hyvän, lopullisine seurauksineen.

• Anonyymi

"Jumala kerää perhettä itselleen, sillä persoona haluaa elää persoonien kanssa."

Siksi Jumala luo uusia ihmisiä saadakseen väkeä taivaaseen.
        Hieno aloitus!

Itse kuitenkin rukoilen lähes päivittäin ettei lapsia enää syntyisi tänne kidutettaviksi.

Ehkä "täyteys on sisälle tullut" sitten kun maanpäällä ei enää kukaan halua pelastua. Sitten ei ole enää mitään "syytä" siirtää lopullista tuhoa eteenpäin.
        Siksi olisi hyvä ettei lapsia enää syntyisi. Vakio määrä maanpäällä, jotka itse valitsee haluavatko rakastaa totuutta vai valhetta.

Todellisuudessa ihmiskunta itsekin myrkyttää itseään koko ajan lisää niin etteivät kohta enää lisäänny. Silloin on se viimeinen vakiolukumäärä ajankohtainen.

Pahuuden keskellä on vaikea uskoa hyvyyteen vaikka tietää Raamatun olevan kokonaan totuus. Mutta ketjun aloitus on kaunis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala kerää perhettä itselleen, sillä persoona haluaa elää persoonien kanssa."

Siksi Jumala luo uusia ihmisiä saadakseen väkeä taivaaseen.
        Hieno aloitus!

Itse kuitenkin rukoilen lähes päivittäin ettei lapsia enää syntyisi tänne kidutettaviksi.

Ehkä "täyteys on sisälle tullut" sitten kun maanpäällä ei enää kukaan halua pelastua. Sitten ei ole enää mitään "syytä" siirtää lopullista tuhoa eteenpäin.
        Siksi olisi hyvä ettei lapsia enää syntyisi. Vakio määrä maanpäällä, jotka itse valitsee haluavatko rakastaa totuutta vai valhetta.

Todellisuudessa ihmiskunta itsekin myrkyttää itseään koko ajan lisää niin etteivät kohta enää lisäänny. Silloin on se viimeinen vakiolukumäärä ajankohtainen.

Pahuuden keskellä on vaikea uskoa hyvyyteen vaikka tietää Raamatun olevan kokonaan totuus. Mutta ketjun aloitus on kaunis.

Jumalan hyvä ajatus on, saattaessaan tähän maailmaan pienen ihmisen, että hän saisi kasvaa rakastavien vanhempiensa ilona, hyvää hedelmää tuottavaksi yksilöksi, joka eläisi Jeesuksen opetusten mukaan, siunaukseksi ympäristölleen. Me olemme Jumalan lähettämiä ja siksi meidän on kunnioitettava toisiamme, Emme saa alistaa ketään pahuuden alle, emmekä pilkata yksilöllisistä ominaisuuksista ketään, sillä jokainen meistä on yhtä arvokas, sellaisina kuin olemme..

• Anonyymi

Demokraattinen tottelemattomuus näkyy olevan kovasti inn.

• Anonyymi

Majatalo?

• Anonyymi

Jeesus ei käskenyt seuraajiaan olemaan demokraattisia?

• Anonyymi

Jumalan valtakunta on kunigaskunta, jossa se joka tekee itsensä toisten palvelijaksi on suurin. Niinkuin Herra itse tuli maailmaan uhratakseen itsensä meidän virheidemme tähden. Hän tuli kaikkien palvelijaksi. Kristityn ei ole tarkoitus sitoutua mihinkään maalliseen poliittiseen järjestelmään. Kuninkaamme on Jumala itse, ei kansa eivätkä kansan hallitsijat. Mutta meidän kuuluu katsoa kaikkia niinkuin Jeesus katsoo. Ei kapinoida poliittisesti vaan osoittaa kaikille että Jeesus Kristus on Herra. Kukaan ei tule Jumalan valtakunnan kansalaiseksi muuttamalla mieltään poliittisesti, ainoastaan turvaamalla Herraan Jeesukseen.

• Anonyymi

Ei ole olemassa mitään jumalan valtakuntaa muualla kuin hihhuleiden korvien välissä.

• Anonyymi

Vieläkö nykymaailmassa joku puhuu tuollaisia sekopäisiä kuin avaaja?

• Anonyymi

Jeesuksen sovitustyön jälkeen ei ole ennalta määrättyjä kadotuksen lapsia, sillä Jeesuksen työ antaa kaikille mahdollisuuden nousta syvältäkin pelastuksen lapseksi. "Ei kukaan niin syvällä kulje, ettei Jeesus häntä auttaisi." Kun huudat sontaläjästäsi apua Jeesukselta, Hän tulee ja aloittaa yksilöllisen puhdistus prosessisi. Hän on taidollinen työssään. Näin kävi tuhlaajapojalle. Lopulta Isä juoksi poikaansa vastaan, kun näki hänen tulevan.

• Anonyymi

Tuo ei vastaa kysymykseen: kun Jumala on kaikkitietävä, miksi hän sallii kadotukseen joutuvien sielujen syntyä. Jeesus itse sanoi Juudaksesta, että tälle olisi parempi kun ei olisi syntynyt. Ja Jeesus sanoi myös itse valinneensa Juudaksen kahdentoista joukkoon. Uskovien on turha väistellä sitä tosiasiaa että Jumala on se joka sallii kadotukseen menevien ihmisten syntyä. Hänellä on voima estää se, mutta hän ei estä sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei vastaa kysymykseen: kun Jumala on kaikkitietävä, miksi hän sallii kadotukseen joutuvien sielujen syntyä. Jeesus itse sanoi Juudaksesta, että tälle olisi parempi kun ei olisi syntynyt. Ja Jeesus sanoi myös itse valinneensa Juudaksen kahdentoista joukkoon. Uskovien on turha väistellä sitä tosiasiaa että Jumala on se joka sallii kadotukseen menevien ihmisten syntyä. Hänellä on voima estää se, mutta hän ei estä sitä.

Niin, ja valitettavasti me emme ole Jumala joten emme ikinä voi tietää kaikkea kuten Hän tietää.

Jos tuo asia estää sinua itseäsi haluamasta pelastua niin kysynet itse Jumalalta miksi hän loi sinut?

Onhan mahdollista että Jumala luo hyvää mutta jotenkin se menee "pilalle" kesken teon?

Tämä ongelma on uskovillekin vaikea emmekä tiedä vastausta mutta emme silti tahdo Jumalaa syyttää pahuudesta koska tiedämme että Hän ei ole paha.
        Sen sijaan Hänen vastustajansa saatana on täynnä pahuutta ja sen kanssa moni ihminen mielellään halukkaasti seurustelee ja ohjeitaan noudattaa.

Jos kerran sinulla on ymmärrystä näitä pohtia niin toivon että teet oikean valinnan ja valitset hyvyyden eli Jumalan seuraamisen.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja valitettavasti me emme ole Jumala joten emme ikinä voi tietää kaikkea kuten Hän tietää.

Jos tuo asia estää sinua itseäsi haluamasta pelastua niin kysynet itse Jumalalta miksi hän loi sinut?

Onhan mahdollista että Jumala luo hyvää mutta jotenkin se menee "pilalle" kesken teon?

Tämä ongelma on uskovillekin vaikea emmekä tiedä vastausta mutta emme silti tahdo Jumalaa syyttää pahuudesta koska tiedämme että Hän ei ole paha.
        Sen sijaan Hänen vastustajansa saatana on täynnä pahuutta ja sen kanssa moni ihminen mielellään halukkaasti seurustelee ja ohjeitaan noudattaa.

Jos kerran sinulla on ymmärrystä näitä pohtia niin toivon että teet oikean valinnan ja valitset hyvyyden eli Jumalan seuraamisen.

"Jos tuo asia estää sinua itseäsi haluamasta pelastua niin kysynet itse Jumalalta miksi hän loi sinut?"

Jos sinä todella uskot Jumalan antavan vastauksia, mikset itse kysy häneltä ja välitä viestiä anonyymille?

"Onhan mahdollista että Jumala luo hyvää mutta jotenkin se menee "pilalle" kesken teon?"

Joko Jumalan tarkoitus on päästää hyvät luomukset pilalle tai sitten hän ei ole kaikkivaltias.

"ja sen kanssa moni ihminen mielellään halukkaasti seurustelee ja ohjeitaan noudattaa."

Jobin kirjan mukaan Jumalakin seurustelee Saatanan kanssa ja noudattaa tämän ohjeita.

"Jos kerran sinulla on ymmärrystä näitä pohtia niin toivon että teet oikean valinnan ja valitset hyvyyden eli Jumalan seuraamisen."

Miten tuo valinta käytännössä tehdään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoin tuon uskovaisena. Ja tarkoitin että meidän ei tarvitse paeta tuota kysymystä vaan hyväksyä se tosiasia, että jokainen ihminen saa arvonsa Jumalan edessä Jeesuksen kautta. En suinkaan tarkoittanut että tuo vastaväite jollain tavalla haittaisi Jumalaa tai hänen olemassaoloansa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Jos tuo asia estää sinua itseäsi haluamasta pelastua niin kysynet itse Jumalalta miksi hän loi sinut?"

Jos sinä todella uskot Jumalan antavan vastauksia, mikset itse kysy häneltä ja välitä viestiä anonyymille?

"Onhan mahdollista että Jumala luo hyvää mutta jotenkin se menee "pilalle" kesken teon?"

Joko Jumalan tarkoitus on päästää hyvät luomukset pilalle tai sitten hän ei ole kaikkivaltias.

"ja sen kanssa moni ihminen mielellään halukkaasti seurustelee ja ohjeitaan noudattaa."

Jobin kirjan mukaan Jumalakin seurustelee Saatanan kanssa ja noudattaa tämän ohjeita.

"Jos kerran sinulla on ymmärrystä näitä pohtia niin toivon että teet oikean valinnan ja valitset hyvyyden eli Jumalan seuraamisen."

Miten tuo valinta käytännössä tehdään?

"Miten tuo valinta käytännössä tehdään?"

En aio tässä muista kohdista kanssasi väitellä koska mielestäni jo vastasin riittävästi : emme ole Jumala emmekä siksi tiedä kaikkea.

Mutta valinnan voi tehdä ihan helposti pyytämällä synnit anteeksi Jeesukselta ja pyytämällä Häntä pelastajaksi. Sitten kun on muuttunut Jumalan lapseksi niin Jumala itse kyllä ohjjailee sinua uskon tiellä eteenpäin.

Olet varmaan kuullut sanonnan "tuli uskoon" ? Se tarkoittaa että sydän muuttui koska Jeesus pelasti hänet. Se on siis todellinen muutos.

Sittenpä näet totuuden jos muutut.
        Muutoin tätä on turha ihmisen selitellä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Miten tuo valinta käytännössä tehdään?"

En aio tässä muista kohdista kanssasi väitellä koska mielestäni jo vastasin riittävästi : emme ole Jumala emmekä siksi tiedä kaikkea.

Mutta valinnan voi tehdä ihan helposti pyytämällä synnit anteeksi Jeesukselta ja pyytämällä Häntä pelastajaksi. Sitten kun on muuttunut Jumalan lapseksi niin Jumala itse kyllä ohjjailee sinua uskon tiellä eteenpäin.

Olet varmaan kuullut sanonnan "tuli uskoon" ? Se tarkoittaa että sydän muuttui koska Jeesus pelasti hänet. Se on siis todellinen muutos.

Sittenpä näet totuuden jos muutut.
        Muutoin tätä on turha ihmisen selitellä.

"En aio tässä muista kohdista kanssasi väitellä"

Ei sinun tarvitsekaan väitellä. Riittää aivan hyvin että vastaat kysymyksiin ja perustelet väitteesi pyydettäessä. Sitä kutsutaan keskusteluksi ja olemme keskustelupalstalla. Ei mielestäni ole kohtuutonta olettaa, että keskustelupalstalla keskusteluun kirjoittava keskustelisi.

"koska mielestäni jo vastasin riittävästi : emme ole Jumala emmekä siksi tiedä kaikkea."

Mutta eihän tuo millään lailla vastaa kysymykseeni, että jos sinä todella uskot Jumalan antavan vastauksia, mikset itse kysy häneltä ja välitä viestiä anonyymille?

"Mutta valinnan voi tehdä ihan helposti pyytämällä synnit anteeksi Jeesukselta ja pyytämällä Häntä pelastajaksi. "

Okei: Jeesus, pyydän sinulta anteeksi syntejäni. Voisitko olla pelastajani, kiitos.

Olenko nyt pelastettu? Vai alkaako nyt seurata lisäehtoja? Yleensä vastaavissa keskusteluissa lisäehdoksi paljastuu ainakin se että pyynnön pitää olla vilpitön. Mutta enhän minä voi vilpittömästi pyytää mitään taholta, jonka olemassaoloon en usko. Eli pitäisi jo valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa.

"Olet varmaan kuullut sanonnan "tuli uskoon" ?"

Tietenkin olen. Olen hämmästynyt jos joku ei koskaa olisi kuulliut sitä.

"Se tarkoittaa että sydän muuttui koska Jeesus pelasti hänet. Se on siis todellinen muutos."

Asian voi myös ilmaista niin, että mielikuvitusasiat tapahtuvat mielikuvituksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      113
      2943
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      23
      2369
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2006
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1057
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1044
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80