Ratkaisuni, joka lopetti kiusaamisen

Anonyymi-ap

Työskentely oli vaikeaa useita vuosia. Aina löytyi ihmisiä, jotka käyttäytyvät epäasiallisesti.Palkkakehitys oli olematonta ja ikävimmät hommat annettiin mitään kysymättä.

Kerran havahduin palaverissa siihen, että esihenkilö sivuutti sanomani tärkeän asian aivan kuin en olisi sanonut mitään.Huomasin olevani ilmaa, vaikka olen erittäin ammattitaitoinen ja asiani oli tärkeä. Kummallista käytöstä oli ollut jo vuosia. Tuolloin päätin, että vetäkää käteenne, näin ei voi jatkua.

Otin seuraavasta aamusta uuden tavan toimia käyttöön:

Lopetin olemasta ystävällinen muille,kuin muutamalle vanhalle työkaverille, joilla oli vielä järki päässä.lopetin myös joustamisen lähes kokonaan. Puhuin vain pelkkää asiaa ja sanoin aina asiani lähellä toista suoraan silmiin katsoen ja selvästi artkuloiden., varsinkin johtaville henkilöille.

Lopetin vastailemisen työhön kuulumattomien asioihin ja lopetin kaikki tyhy - osallistumiset ym. Tekojuhlinnat.keskityin vain työtehtäviin ja vähensi muun kommunikaation minimiin, tein sitä missä olen hyvä.

Eli haistatin mielessäni vitut lähes koko firmalle pl. Muutama henkilö. En näyttänyt mitenkään sitä ulospäin, että halveksin lähes kaikkia ihmisiä firmassa.

Osaamiseni oli hyvällä tasolla, joten pystyin nostamaan työtehoa helposti ja niin myös tein. Minua huvitti, kun turhan länkyttäjille tuli vähän hätä, kun eivät edistyneet yhtä hyvin töissä.

Esihenkilö pyysi kerran huoneeseensa mutta ilmoitin, että en ehdi käymään.Hän tuli minun huoneeseen ja halusi jutella. Pistin tuolin mukavaan asentoon ja sanoin että kerro mistä sandaalit puristaa, samalla otin tiukan katsekontaktin. Ei sieltä sitten mitään selkeää suusta ulos tullut. Kerroin auttavani mielelläni, jos hän tarvitsee apua. Hän lähti sitten pois.

Sain tällaisen muutokseni jälkeen tehdä työt rauhassa ja ei enään jätetty noteeraamatta palavereissa yms. Myös palkkavaatimuksiini suostuttiin joka kerralla tämän jälkeen. Minulle ei enää uskallettu vinoilla mitään, kaikki epäasiallinen käytös loppui kokonaan kun vastasin aina suoraan ja armottomasti.

Muistakaa aina, että mulkuille ihmisille ei saa antaa yhtään periksi ja mukaville pitää olla mukava. Sillä pärjää hyvin.

Ylenin sitten vielä parempiin hommiin ja löysin myöhemmin toisen firman, jossa nyt asiat on hyvin ja tästä sitten eläkkeelle pian.

Älkää ihmiset lannistuko kiusaamisen kohteena. Muistakaa että oma mieli on vahvempi kuin mulkkujen kiusaajien. Hiokaa ammattitaito kymppiin,niin saatte valita parhaat firmat ja sanoa itse sopivan palkan, ne menee aina läpi!

Tsemppiä kaikille!

0

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
        Ensitreffit alttarilla
        21
        2656
      2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
        Tunteet
        29
        2282
      3. 148
        2254
      4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
        Kiuruvesi
        53
        2160
      5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
        Suomalaiset julkkikset
        21
        1772
      6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
        NATO
        388
        1627
      7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
        Maailman menoa
        96
        1566
      8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
        Ikävä
        290
        1454
      9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
        Lappajärvi
        133
        1408
      10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
        Maailman menoa
        13
        1399
      Aihe