Ratkaisuni, joka lopetti kiusaamisen

Anonyymi-ap

Työskentely oli vaikeaa useita vuosia. Aina löytyi ihmisiä, jotka käyttäytyvät epäasiallisesti.Palkkakehitys oli olematonta ja ikävimmät hommat annettiin mitään kysymättä.

Kerran havahduin palaverissa siihen, että esihenkilö sivuutti sanomani tärkeän asian aivan kuin en olisi sanonut mitään.Huomasin olevani ilmaa, vaikka olen erittäin ammattitaitoinen ja asiani oli tärkeä. Kummallista käytöstä oli ollut jo vuosia. Tuolloin päätin, että vetäkää käteenne, näin ei voi jatkua.

Otin seuraavasta aamusta uuden tavan toimia käyttöön:

Lopetin olemasta ystävällinen muille,kuin muutamalle vanhalle työkaverille, joilla oli vielä järki päässä.lopetin myös joustamisen lähes kokonaan. Puhuin vain pelkkää asiaa ja sanoin aina asiani lähellä toista suoraan silmiin katsoen ja selvästi artkuloiden., varsinkin johtaville henkilöille.

Lopetin vastailemisen työhön kuulumattomien asioihin ja lopetin kaikki tyhy - osallistumiset ym. Tekojuhlinnat.keskityin vain työtehtäviin ja vähensi muun kommunikaation minimiin, tein sitä missä olen hyvä.

Eli haistatin mielessäni vitut lähes koko firmalle pl. Muutama henkilö. En näyttänyt mitenkään sitä ulospäin, että halveksin lähes kaikkia ihmisiä firmassa.

Osaamiseni oli hyvällä tasolla, joten pystyin nostamaan työtehoa helposti ja niin myös tein. Minua huvitti, kun turhan länkyttäjille tuli vähän hätä, kun eivät edistyneet yhtä hyvin töissä.

Esihenkilö pyysi kerran huoneeseensa mutta ilmoitin, että en ehdi käymään.Hän tuli minun huoneeseen ja halusi jutella. Pistin tuolin mukavaan asentoon ja sanoin että kerro mistä sandaalit puristaa, samalla otin tiukan katsekontaktin. Ei sieltä sitten mitään selkeää suusta ulos tullut. Kerroin auttavani mielelläni, jos hän tarvitsee apua. Hän lähti sitten pois.

Sain tällaisen muutokseni jälkeen tehdä työt rauhassa ja ei enään jätetty noteeraamatta palavereissa yms. Myös palkkavaatimuksiini suostuttiin joka kerralla tämän jälkeen. Minulle ei enää uskallettu vinoilla mitään, kaikki epäasiallinen käytös loppui kokonaan kun vastasin aina suoraan ja armottomasti.

Muistakaa aina, että mulkuille ihmisille ei saa antaa yhtään periksi ja mukaville pitää olla mukava. Sillä pärjää hyvin.

Ylenin sitten vielä parempiin hommiin ja löysin myöhemmin toisen firman, jossa nyt asiat on hyvin ja tästä sitten eläkkeelle pian.

Älkää ihmiset lannistuko kiusaamisen kohteena. Muistakaa että oma mieli on vahvempi kuin mulkkujen kiusaajien. Hiokaa ammattitaito kymppiin,niin saatte valita parhaat firmat ja sanoa itse sopivan palkan, ne menee aina läpi!

Tsemppiä kaikille!

4

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Asiallinen kirjoitus 👍

• Anonyymi00003

Kiusaaminen aiheuttaa myös vastareaktioita. Kiusatusta voi tulla kiusaaja, esim. Viertolan ampuminen

• Anonyymi00004

Työskentely ei aina läheskään kannata maailmassa on saatanasti muita juttuja esim huippu kpripalloa ja jalkapalloa jota tyhmät Lager paskat eivät ymmärrä esimerkiksi

• Anonyymi00005

Jos esimies kohtelee epäasiallisesti tai/ja suhtautuu alaisensa kokemaan kiusaamiseen välinpitämättömästi, on tämä selkeä merkki, ettei kyseiseen työpaikkaan kannata jäädä. Vaikka tilanne tuntuisi välillä rauhoittuvan, se myös aivan varmasti pahenee.

Suoran kiusaamisen kylkeen kuuluu itsestäänselvyytenä myös olematon palkkakehitys, surkeimpien työvuorojen ja loma-aikojen osuminen toistuvasti kohdalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      67
      2297
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      228
      2219
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1498
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      24
      1323
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1252
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      126
      1225
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1210
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      969
    9. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      77
      922
    Aihe