Liikenneturvallisuuden vaarantaminen toi autoilijalle 12 päiväsakkoa.
https://www.is.fi/autot/art-2000010646814.html
Myös kukkaro kärsii usein tyhmästä päästä.
Autoletka jäi odottamaan bussia mutta yhdellä ei maltti kestänyt
36
332
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla videolla näkee hyvin helsinkiläisen liikennesuunnittelun uudet tuulet. Aikaisemmin bussille oli tasku, jolloin muu liikenne pääsi ohi bussinpysähtyessä pysäkille. Nykyisin taskua ei ole, ja bussi pysähtyy ajotielle. Koska sen ohi voisi silti ajaa, sijoitetaan se aivan suojatien ja keskikorokkeen viereen. Tulppa on valmis, eikä kukaan pääse liikkumaan autolla nopeammin kuin bussi reitillään. Pyöriähän nuo eivät haittaa. Bussista poistuville soitetaan kellolla ja huudetaan väistämään, vaikka laki sanoo väistämisestä päinvastoin.
- Anonyymi
Bussipysäkin suunnitteluvirhe
- Anonyymi
Tuo on liikennesuunnittelun osalta näppärä keino saada keskinopeudet pienenemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on liikennesuunnittelun osalta näppärä keino saada keskinopeudet pienenemään.
Ja sitten tulee jarrutuksia ja kiihdytyksiä moninkertaisesti, eli päästöt kasvaa. Maksimi nopeudet määrätään liikennemerkein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten tulee jarrutuksia ja kiihdytyksiä moninkertaisesti, eli päästöt kasvaa. Maksimi nopeudet määrätään liikennemerkein.
Maksimi onkin maksimi. Sopiva tilannenopeus on usein jokin muu nopeus.
- Anonyymi
Olet kyllä tuossa ihan oikeassa, eikä ole yksin Helsi gin ideoima älyttömyys. Tätä on tehty pienemmissäkin kaupungeissa, kaistoja vähennetty, esim oli kääntyville oma kaista, suoraan meneville oma kaista. Nyt autoletka pönöttää valoissa ja riittää, kun yksi eli etummainen ei tajua, että valot vaihtuu vaan haaveilee omiaan. No sitten tuo älytön ohimeno. Oikeasti, ei kellään voi olla niin kiire, ettei jaksa odottaa sitä hetkeä. Ei todellakaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bussipysäkin suunnitteluvirhe
Se on ideologinen ratkaisu, ei virhe. Virheen voi tehdä vahingossa, eikä tuo ole vahinko. Tehty aivan tarkoituksella tuollaiseksi.
- Anonyymi
Mietinkin tuossa ensin, että miksi helvetissä bussi seisoskelee keskellä tietä, eikö sen kuuluisi ajaa pysäkille. Paikkaa, en tunne, mutta huonolaatuisessa videossa siinä bussin vieressä näytti olevan harmaa bussipysäkin näköinen alue, mutta ei ilmeisesti ollut.
Huonoa liikennesuunnittelua, joka väkisinkin aiheuttaa sen, että suurimmilta höyrypäiltä katkeaa pinna ja sitten mennään. Ihan hyvä, tulevat hekin esiin ja menettävät korttinsa jonain päivänä. Mutta silti surkeaa liikennesuunnittelua, johon ei oikein voi mitään järkiperustetta löytää. Luulisi, että sujuva liikenne olisi liikennesuunnittelun tavoitelistalla aika korkealla, mutta tuon näköinen suunnittelu vaikuttaa siltä, että halutaan tarkoituksella kaventaa yksityisautoilun ja julkisen liikenteen nopeuseroa ja sehän onnistuu helposti, kun bussipysäkeillä seisottu aika lisätään myös muun liikenteen ajoaikoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietinkin tuossa ensin, että miksi helvetissä bussi seisoskelee keskellä tietä, eikö sen kuuluisi ajaa pysäkille. Paikkaa, en tunne, mutta huonolaatuisessa videossa siinä bussin vieressä näytti olevan harmaa bussipysäkin näköinen alue, mutta ei ilmeisesti ollut.
Huonoa liikennesuunnittelua, joka väkisinkin aiheuttaa sen, että suurimmilta höyrypäiltä katkeaa pinna ja sitten mennään. Ihan hyvä, tulevat hekin esiin ja menettävät korttinsa jonain päivänä. Mutta silti surkeaa liikennesuunnittelua, johon ei oikein voi mitään järkiperustetta löytää. Luulisi, että sujuva liikenne olisi liikennesuunnittelun tavoitelistalla aika korkealla, mutta tuon näköinen suunnittelu vaikuttaa siltä, että halutaan tarkoituksella kaventaa yksityisautoilun ja julkisen liikenteen nopeuseroa ja sehän onnistuu helposti, kun bussipysäkeillä seisottu aika lisätään myös muun liikenteen ajoaikoihin.Normi settiä nykyään, että ei enää tehdä noita "taskuja" pysäkkien kohdalla, vaan on suora tieosuus ja kaikki odottavat.
- Anonyymi
Vihervasemmistolaiset ns. liikennesuunnittelijat ovat poistaneet perinteiset pysäkkisyvennykset mikä aiheuttaa näitä järjettömiä vaaratilanteita. Tarkoituksena ilmeisesti oli laskea keskinopeuksia ja siinä on onnistuttukin, mutta plussana ovat tulleet lukuisat liikennesumput ja vaaranpaikat. Tässä on tyyppiesimerkki mitä seuraa kun asioihin puututaan ideologia edellä.
- Anonyymi
Noita järjettömiä vaaratilanteita aiheuttaa ne järjettömät autoilijat, jotka ajavat järjettömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita järjettömiä vaaratilanteita aiheuttaa ne järjettömät autoilijat, jotka ajavat järjettömästi.
Toki, eihän tuossa ajamisessa mitään järkeä ole, mutta tuo on vaoin seurausta järjettömästä liikennesuunnittelusta. Ideologian mukaista järjettömyyttä, jonka tarkoituskaan ei ole sujuvoittaa liikennettä, vaan päinvastoin hidastaa ja ruuhkauttaa sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, eihän tuossa ajamisessa mitään järkeä ole, mutta tuo on vaoin seurausta järjettömästä liikennesuunnittelusta. Ideologian mukaista järjettömyyttä, jonka tarkoituskaan ei ole sujuvoittaa liikennettä, vaan päinvastoin hidastaa ja ruuhkauttaa sitä.
Julkinen liikenne ei ole kilpailukykyistä ja liikennesuunnittelulla yritetään kaventaa rakoa vapaaseen liikkumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, eihän tuossa ajamisessa mitään järkeä ole, mutta tuo on vaoin seurausta järjettömästä liikennesuunnittelusta. Ideologian mukaista järjettömyyttä, jonka tarkoituskaan ei ole sujuvoittaa liikennettä, vaan päinvastoin hidastaa ja ruuhkauttaa sitä.
Autoilukeskeinen suunnitelu on myös ideologista, joka tuottaa ikävää elinympäristöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilukeskeinen suunnitelu on myös ideologista, joka tuottaa ikävää elinympäristöä.
Tai sitten vaan byrokratia vetää välillä asioita niin solmuun, että ihmisiä ei enää kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, eihän tuossa ajamisessa mitään järkeä ole, mutta tuo on vaoin seurausta järjettömästä liikennesuunnittelusta. Ideologian mukaista järjettömyyttä, jonka tarkoituskaan ei ole sujuvoittaa liikennettä, vaan päinvastoin hidastaa ja ruuhkauttaa sitä.
Se ei ole seurausta liikennesuunnittelusta, vaan kuskin järjettömyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita järjettömiä vaaratilanteita aiheuttaa ne järjettömät autoilijat, jotka ajavat järjettömästi.
Bingo! Se on juuri noin.
Minulle ei ole vielä selvinnyt, mitä iloa on keskinopeuksien laskusta, jos se johtaa lisääntyneeseen polttoaineenkulutukseen, lisääntyneisiin vaaratilanteisiin ja kaiken liikkumisen hidastumiseen (myös julkisen, koska usein nyt busseja joutuu jonottamaan autoletkan kanssa vuoroaan pysäkille)...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Minulle ei ole vielä selvinnyt, mitä iloa on keskinopeuksien laskusta, jos se johtaa lisääntyneeseen polttoaineenkulutukseen, lisääntyneisiin vaaratilanteisiin ja kaiken liikkumisen hidastumiseen (myös julkisen, koska usein nyt busseja joutuu jonottamaan autoletkan kanssa vuoroaan pysäkille)...
Saa nähdä, tarttuuko kukaan tuohon täkyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita järjettömiä vaaratilanteita aiheuttaa ne järjettömät autoilijat, jotka ajavat järjettömästi.
Juu, vaaratilanteet ovat kuskien aiheuttamia, mutta vahvasti myötävaikuttavana tekijänä umpisurkea liikennesuunnittelu.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Minulle ei ole vielä selvinnyt, mitä iloa on keskinopeuksien laskusta, jos se johtaa lisääntyneeseen polttoaineenkulutukseen, lisääntyneisiin vaaratilanteisiin ja kaiken liikkumisen hidastumiseen (myös julkisen, koska usein nyt busseja joutuu jonottamaan autoletkan kanssa vuoroaan pysäkille)...
Se on näyttänyt hienolta PowerPoint-esityksessä. Tosielämässä se sitten näyttää tuolta kuin videolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, vaaratilanteet ovat kuskien aiheuttamia, mutta vahvasti myötävaikuttavana tekijänä umpisurkea liikennesuunnittelu.
Surkeasti suunnitellulla alueella pitää kuitenkin myös noudattaa liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeasti suunnitellulla alueella pitää kuitenkin myös noudattaa liikennesääntöjä.
Surkeasti suunnitellulla alueella se liikennesäännöistä oikominen on joka päisyydessään, jos ei nyt oikein niin lähinnä maan tapa, josta ei nyt niin suurta numeroa kannata tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeasti suunnitellulla alueella se liikennesäännöistä oikominen on joka päisyydessään, jos ei nyt oikein niin lähinnä maan tapa, josta ei nyt niin suurta numeroa kannata tehdä.
Ja sitten ihmetellään, kun onnettomuuksia tapahtuu, kun ei noudateta liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, kun onnettomuuksia tapahtuu, kun ei noudateta liikennesääntöjä.
Eipä se harkiten ja ketään haittaamaton tai häiritsemätön liikennesääntöjen lievä oikominen, juurikaan onnettomuuksia aiheuta.
- Anonyymi
Ihanaa kun näitä Iltapaskojen juttuja monistetaan Suoleen, eihän niitä muuten kukaan löytäisi ja lukisi.
- Anonyymi
Kuka löytää ja kuka ei. Syntyihän tästäkin tapauksesta keskustelua.
- Anonyymi
Tässä konkretisoituu taas se vanha sanonta "kalliimmalla puolelta ajamisesta".
- Anonyymi
Olikohan näitä "harmiton" ajelija. Samanlaista kuin lapset liikenteessä, intopiukeena mennään pää kolmantena jalkana...
Veikkaan epävarmaa kuljettajaa joka luulee että tuo ei ole määräämä liikennemerkki eikä ajattele vaan niin ja luulee että voihan siitä koukata, ehkä joku muukin tehnyt niin ja luulee että silloinhan saa.. Eihän se tuossa mitään kaahaa ja ajo jatkuu senkin jälkeen ihan normaalisti niin pointtini on että en epäile tahallisuutta tuossa.
Nää on näitä, olkaa varovaisia, älä oleta että joku ei voi tehdä sitä tai tätä, kyllä ne vaan voi. Ei ne liikennevalotkaan ole sen enempää' eikä vähempää kuin liikennevalot, ne voi vaan missata, ei huomannu ja ajetaan päin punaisia. Pointtini on että katso kun menet risteyksessä että joku ei ole tulossa päin.- Anonyymi
Tai sitten suunnittelu ja tilanne on vaan niin päin vttua ei ettei enää kiinnosta osallistua.
Se on niin kuin uusien liikennevalojen asennukset.
Ne on vaan asennettu, mutta kukaan ei ole valvonut hankkintaa.
Sunnuntainen varhainen aamu ja joka suuntaan punaista, eikä ketään missään, mistään suunnasta.
Ei vaan aina kiinnosta selvittää, vaihtuuko ne joskus vihreäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten suunnittelu ja tilanne on vaan niin päin vttua ei ettei enää kiinnosta osallistua.
Se on niin kuin uusien liikennevalojen asennukset.
Ne on vaan asennettu, mutta kukaan ei ole valvonut hankkintaa.
Sunnuntainen varhainen aamu ja joka suuntaan punaista, eikä ketään missään, mistään suunnasta.
Ei vaan aina kiinnosta selvittää, vaihtuuko ne joskus vihreäksi.Jos ei kiinnosta osallistua, niin siirtyy sitten muiden kuskattavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei kiinnosta osallistua, niin siirtyy sitten muiden kuskattavaksi.
Tai ajelee rauhassa ja antaa muiden häslätä.
Koittaa vaan katsoa ettei poliisia ole näkemässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei kiinnosta osallistua, niin siirtyy sitten muiden kuskattavaksi.
Se on tismalleen noin.
- Anonyymi
Ei ois kova ollu kuoleman kilohinta.
Kuka noita pysäkkejä suunnittelee pitäisi ottaa joskus liikenteen sekaan auton kyytiin.
Ajokorttiahan tuollaisella ei voi olla.
On todella älytöntä suunnitella tuollainen ansa, koska mahdollistaa tuollaisen teon.
Eikä ole ainut asia suomalaisessa liikennesuunnittelussa joka tekee vaaranpaikkoja niille ketkä ei malta mieltään. - Anonyymi
Oikeasti tuossa ei tapahtunut mitään vaarallista, vaan jollain petti hermot odottamiseen ja koukkasi tyhjän kaistan kautta muutamasta autosta ohi.
Tietysti tuosta kirjoitetaan sakkoa, mutta miksi tästäkin pitää kirjoitelle Suoleen. Tämä oli jo muutama päivä sitten täällä ilmeisesti kilpailevan Iltapäivälehden uutisista kopioituna.
Ennen naurettiin kun ihmiset alkoivat somettamaan kaikki arkensa tapahtuman, kuten nyt syön, nyt tulin kotiin jne... nyt uusi typeryys on linkata kaikki uutiset ja lehtien jutut Suoleen, voihan tyhmyyden juhlaa.- Anonyymi
Sirkushuveja katsellaan, eli kun vatipäät törttöilevät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126