Talous ei kestä demokraattista palkanmaksua

Anonyymi-ap

Miksi talous ei kestä, ei tarkoita, ettei demokraattinen palkanmaksu olisi oikein.

On vaikeampi tietää miksi talous ei kestä demokraattista palkanmaksua, koska kokonaisuus on monimutkainen.

Osa ammateista saa liian isoa palkkaa ja on ammatteja jossa ei ole palkan maksua yhtään, se on 0 euroa.
Variaatioita on ääripäästä ääripäähän.


Yhteiskunnassa suositaan lisäksi vain tietynlaisia ammatteja.
Kun miettii kulttuurin evoluutiota, niin voisiko nähdä kiinnostavien ammattien vaihtumista?


Tulee tunne kaiken Eduskunnan selittelyn jälkeen, että talous lepää nipin napin pinnalla ja voi milloin vain hukkua, että ei ole yhtään pitoa ja oikeastaan kaiken jälkeen se on hyvin tappiollinen Suomen maa.

Minkälaisen kuvan se luo?
Kannattaako Suomeen jäädä?

Ammatit jotka eivät saa senttiäkään valtion rahaa ovat ymmällään.
He eivät mahdu maan talouteen.
Miten mahdollista?
Alat huutavat perannuksien perään, mutta parannukset eivät koskaan kaiken jälkeen kosketa toisia palkattomia aloja.
Päätös ei osu Eduskuntaa ja analyysi on vinossa kun rikkaat päättävät köyhistä.


Onko yhden oljen korren valtiota olemassa, minkälaisen kuvan luodaan Suomesta?


Jos maa olisi todellakin hädässä, voisi ajatella köyhiä pakotettaisiin talkoisiin ja töihin, edes vähästä palkasta.
Köyhiä ei kuitenkaan pakoteta ketään.
Niin tuskin valtio on sen kummoisessa kriisissä.


Mistä kiikistää se demokraattinen palkan maksu?


Saisivat työttömät töihin, mutta ei tahdota antaa rahaa palkkaa varten.

3

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei oikein avautunut.
      Tarkoitatko että pitäisi olla tasapalkka?
      Vai tarkoititko että valtion pitäisi antaa rahaa palkanmaksuun jotta voitaisiin palkata työntekijöitä?
      Vai mikä oli pointti?

    • Yleensä kun puhutaan demokraattisesta, tarkoitetaan jokseenkin kaikkea muuta demokraattista, ellei jopa suorastaan demokratian vastaista.

      Ylipäätään käsite "demokraattinen palkanmaksu" tarkoittaa mitä? Palkanmaksamisen kansanvaltaisuutta?

      Voisin ymmärtää, jos esitettäisiin, että kansan pitäisi saada päättää jokaisen palkkaryhmän kunkin palkan suuruus ja määräytymisperuste, mutta että kansan pitäisi vielä päättää kunkin palkan maksamisestakin.

    • Anonyymi

      Vasemmistoliiton ja demareiden poliittiset lakot veivät palkankorotusvarat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe