AVI rajoittaa kristittyjen okeutta harjoitta uskontoaan

Anonyymi-ap

taas kristityjen oikeuksia poletaan maahan, tällä kertaa AVI:n voimin. onhan ase kumma kun kristityltäö kieletään rukoileminen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3521e2e-2cdf-46d9-9a9d-1a8fd98d2908

lopun ajat ovat todelakin kkäsillä

182

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei vaan suojelee sitä että uskontoa ei ole pakko harjoittaa kuten artikkelin koulussa on yritetty tehdä.

• Anonyymi

Näinpä. Tuo olisi verrattavissa siihen, että koulussa pitäisi esmes lukea koraania ja harrastaa rukoilua Mekkaan päin. Varmaan kristityt nostaisivat siitä metelin.

• Anonyymi

Juuri noin. Ei koulun kuulu tuputtaa mitään uskontoa tai aatetta. Kristityt nostaisivat kauhean metelin, jos kouluissa olisi oppiaine nimeltä ateismi tai jos ennen ruokailua täytyisi lasten hokea, että Jumalaa ei ole olemassa.

Uskonnollisiin rituaaleihin kuten rukoiluun pakottamisesta voi saada tuhansien eurojen korvauksen, tästä on hyvä aina muistuttaa väärinkäytöksien kohdalla: https://yle.fi/a/74-20107981

• Anonyymi

Olet oikeassa. Hienosti toimittu koululla.

• Anonyymi

Rehtori itse rukoilkoon niin paljon kuin sielu sietää.

Virka-aseman väärinkäyttäminen toisten pakkorukoiluttamiseen on kokonaan eri asia.

Entä jos reksi olisi muslimi? Kaikki oppilaat kumartamaan kohti Mekkaa?

• Anonyymi

Todennäköisesti, eivätkä joisikaan viattoman opettajan verta ja söisi tämän ruumista myöhemminkään. Kyllä on maailman kirjat sekaisin

• Niin hän saa rukoilla niin paljon kuin haluaa. Mutta jos hän pitää ystävilleen rukoushetken koulun tiloissa niin hän rikkoo lakia. Kolun tiloja kun ei saa ilman erillistä lupaa käyttää mihinkään poliittiseen, uskonnolliseen tai muuhunkaan aatteelliseen toimintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti, eivätkä joisikaan viattoman opettajan verta ja söisi tämän ruumista myöhemminkään. Kyllä on maailman kirjat sekaisin

Kiihkouskovaiset ne sekaisin ovat, uskonnosta riippumatta.

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Niin hän saa rukoilla niin paljon kuin haluaa. Mutta jos hän pitää ystävilleen rukoushetken koulun tiloissa niin hän rikkoo lakia. Kolun tiloja kun ei saa ilman erillistä lupaa käyttää mihinkään poliittiseen, uskonnolliseen tai muuhunkaan aatteelliseen toimintaan.

Onko sateenkaari ideologia aatteellista toimintaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sateenkaari ideologia aatteellista toimintaa?

Koska ruokailun yhteydessä on toistuvasti veisattu ”Ihnisten edessä” kappaletta joka on Suomen tunnetun lesbo-laulu?

• Anonyymi

Ihme juttu - mitä vikaa on viattoman opettajan kidutuskuoleman palvonnassa?!

• Anonyymi

Tai oppilaiden alistamisessa osallistujiksi sellaiseen touhuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai oppilaiden alistamisessa osallistujiksi sellaiseen touhuun.

Saattaa tietysti vähän moraalisesti sakata.

• Anonyymi

Laitauskovaisille yksi tärkeimmistä kristttyjen oikeudesta on oikeus polkea muiden oikeutta uskonnonvapauteen. Omaa erehtyväisyyttään laitauskova ei pysty tajuamaan.

• Anonyymi

Hihhuleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hihhuleita.

Sinä olet sellainen.

• No tässä nyt tulee taas esiin se mistä olen useamman kerran palstalla kirjoittanut. Jostain kumman syystä Suomen opettajakunnassa on paljon enemmän hihhuleita kuin muissa ammattiryhmissä, pois lukien srk-väki. Nämä opettajat eivät millään osaa pitää uskontoa erossa opetuksesta. Ja se on laitonta.

• Anonyymi

Isot sakot määrättävä. Itse ottaisin lapsen pois koulusta jossa pakoittetaan rukoilemaan. Jokainen joka tahtoo rukoilla voi perustaa rukoilupiirin jonkun luo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isot sakot määrättävä. Itse ottaisin lapsen pois koulusta jossa pakoittetaan rukoilemaan. Jokainen joka tahtoo rukoilla voi perustaa rukoilupiirin jonkun luo.

Ei ole määrättävä, sillä olemme länsimainen demokratia.
        Miten tässä tapauksessa on pakotettu?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole määrättävä, sillä olemme länsimainen demokratia.
        Miten tässä tapauksessa on pakotettu?

Kerro nyt miksi sitten kyseinen rehtori on myöntänyt toimineensa väärin ja on kertonut muuttaneensa käytäntöjä? Lisäksi sinulla on todella nurinkurinen käsitys länsimaiseen demokratian sananvapaudesta.

Viralliset laitokset - kuten koulut - ovat aattettomia laitoksia. Tarkoittaa että niiden tiloja ei saa käyttää mihinkään poliittiseen, uskonnolliseen tai muuhun aatteeliseen toimintaan. Se on kiellettyä.

Samalla tavalla ette te hihhulit voi päättää että koulussa ei opeteta evoluutiota tai että homous on sairaus, vaikka 100 prosenttia oppilaista ja opettajista olisivat hellareita. Koettakaa nyt tajuta edes tämä.

• Anonyymi

Eikö ne vanhemmat sitten ole ilmoittaneet koululle, että lapsemme eivät kuulu kirkkoon, että heidän ei tarvitse osallistua hartauden viettoon. Eihän tuo kirkkoon kuuluville liene ongelma.

• Koulun tehtävä on ilmoittaa tällaisesta poikkeuksellista menetelmästä kotiin. Ja nyt näin ei ole toimittu. Joku lapsi on sitten kotona kertonut asiasta ja tämän jälkeen hänen vanhempansa ovat valittaneet asiasta AVIin. Sitten on seurannut huomatusta, koska tuo uskonnon väkisin tuputus ei ole uskonnonvapauden mukaista.

• Anonyymi

Koulun tehtävä ei ole viettää hartaushetkiä vaan OPETTAA JA KASVATTAA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulun tehtävä ei ole viettää hartaushetkiä vaan OPETTAA JA KASVATTAA!

Niin, tärkeätähän se on lapsille opettaa, että pojillakin voi olla pomppi ja miehetkin voivat synnyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tärkeätähän se on lapsille opettaa, että pojillakin voi olla pomppi ja miehetkin voivat synnyttää.

No onhan tuo parempi kuin tyrkyttää jonkun vähemmistössä olevien uskontoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, pojille kasvaa pomppisynnytin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt liioittelet

• Anonyymi

Samaan aikaan röyhkeät muslimit pyllistelevät kesken työpäivän ja milloin missäkin. Muslimien julkinen pyllistely ja tyhjän litanian hokeminen pitäisi lailla kieltää.

• He eivät pakota muita osallistumaan tuohon toimintaan.

• Anonyymi

He eivät pakota muita osallistumaan tuohon toimintaan.

Tavallaan kyllä pakottavat, kun vaativat oikeutta itselleen. Mitähän oppitunneista tulisi kun nykyisin kaikki eri uskonnot vaatisivat samat katkot uskonnon harjoittamiseen.
        Saavatko halukkaat kristityt veisata toisten kuullen ja nähden virsiä ja pitää kristillinen aamunavaus, mitä?
        Suomen lainsäädäntö on kaheli näissä asioissa ja sekin, että maksetaan korvausta rahassa, jos ei pystytä kaikille järjestämään toivomaansa ohjelmaa muiden hartauden harjoittamisen ajaksi.
        Kannatan nyt valtion kustantamia kristillisiä kouluja, jos eivät ole helluntailaisia.
        Kristillinen aamunavaus, ruokarukoukset ja muu kristillinen kasvatus kunniaan palautettavaksi kaikille halukkaille ja heti.

• Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan kyllä pakottavat, kun vaativat oikeutta itselleen. Mitähän oppitunneista tulisi kun nykyisin kaikki eri uskonnot vaatisivat samat katkot uskonnon harjoittamiseen.
        Saavatko halukkaat kristityt veisata toisten kuullen ja nähden virsiä ja pitää kristillinen aamunavaus, mitä?
        Suomen lainsäädäntö on kaheli näissä asioissa ja sekin, että maksetaan korvausta rahassa, jos ei pystytä kaikille järjestämään toivomaansa ohjelmaa muiden hartauden harjoittamisen ajaksi.
        Kannatan nyt valtion kustantamia kristillisiä kouluja, jos eivät ole helluntailaisia.
        Kristillinen aamunavaus, ruokarukoukset ja muu kristillinen kasvatus kunniaan palautettavaksi kaikille halukkaille ja heti.

Siis missä vaativat katkoa? Ei ainakaan yhdessäkään koulussa joissa minä olen ollut opettajana ole vaadittu katkoa opetukseen. Ei vaikka olen ollut kouluissa joissa on Suomen eniten maahanmuuttajia.

Missä ihmeessä "halukkaat muslimit" ovat veisanneet toisten kuullen? Ainoa paikka jossa olen moiseen törmännyt on ollut Helsingin keskusta, jossa teikäläiset julistavat sanomaansa megafonin kautta.

Mitä tulee kristillisiin aamunavauksiin niin niitä olen saanut koko opettajaurani ajan saanut kuulla vähintään kerran viikossa keskusradion kautta. Paikallinen hihhuliryhmä on ollut silloin asialla. Tai uskovainen opettaja.

Kerran pidin aamunavauksen jossa kerroin tieteestä, sen saavutuksista ja periaatteista. Lopuksi soitin vielä evoluutiosta kertovan musiikkiesityksen eli Nightwish The Greatest Show On Earth, lyhyemmän version videon kera.

https://www.youtube.com/watch?v=qrMwxe2ya5E

Seuraavalla välitunnilla biologian opettajat kiittelivät. Sen sijaan hihhuliosasto ryhtyi siitä eteenpäin valittamaan vähän joka asiasta. Milloin autoni oli väärin parkissa, milloin olin päästänyt oppilaat liian aikaisin, milloin olin muka mennyt väärällä vuorolla itse syömään...yms yms...

• Anonyymi

Siis missä vaativat katkoa? Ei ainakaan yhdessäkään koulussa joissa minä olen ollut opettajana ole vaadittu katkoa opetukseen. Ei vaikka olen ollut kouluissa joissa on Suomen eniten maahanmuuttajia.

Missä ihmeessä "halukkaat muslimit" ovat veisanneet toisten kuullen? Ainoa paikka jossa olen moiseen törmännyt on ollut Helsingin keskusta, jossa teikäläiset julistavat sanomaansa megafonin kautta.

Mitä tulee kristillisiin aamunavauksiin niin niitä olen saanut koko opettajaurani ajan saanut kuulla vähintään kerran viikossa keskusradion kautta. Paikallinen hihhuliryhmä on ollut silloin asialla. Tai uskovainen opettaja.

Kerran pidin aamunavauksen jossa kerroin tieteestä, sen saavutuksista ja periaatteista. Lopuksi soitin vielä evoluutiosta kertovan musiikkiesityksen eli Nightwish The Greatest Show On Earth, lyhyemmän version videon kera.

Seuraavalla välitunnilla biologian opettajat kiittelivät. Sen sijaan hihhuliosasto ryhtyi siitä eteenpäin valittamaan vähän joka asiasta. Milloin autoni oli väärin parkissa, milloin olin päästänyt oppilaat liian aikaisin, milloin olin muka mennyt väärällä vuorolla itse syömään...yms yms...

Miksikähän sinun uskonnottomuutesi tahtoo sanella kaiken mitä saa ja mitä ei ?

Mikä siitä tekee niin ylivertaisen, kerrotko!

Kyllä sen koulun verorahaa on tullut aivan uskovilta kuin muiltakin, eli ei se veroraha tee siitä neutraalia tilaa jossa vain uskonnottomuus on vallitseva tila.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksikähän sinun uskonnottomuutesi tahtoo sanella kaiken mitä saa ja mitä ei ?

Mikä siitä tekee niin ylivertaisen, kerrotko!

Kyllä sen koulun verorahaa on tullut aivan uskovilta kuin muiltakin, eli ei se veroraha tee siitä neutraalia tilaa jossa vain uskonnottomuus on vallitseva tila.

Missä minä olen sanonut että sinä tai sinun jengisi ei saa uskoa niin kuin te haluatte uskoa? Te saatte ihan vapaasti uskoa kuten haluatte. Mutta te ette saa yrittää uskonne varjolla kieltää esim homoilta oikeutta seksiin tai avioliittoon.

Se on lain ja moraalin vastaista. Tai määrätä mitä / miten kouluissa pitää opettaa. Tai pelotella ihmisiä / lapsia helvetillä. Se on taas jo ihan sairasta. Tai valehdella täällä että mulismit vaativat katkoa opetukseen. Koska se rasismia, jolla ei saa olla mitään tekemistä koulun kanssa.

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Missä minä olen sanonut että sinä tai sinun jengisi ei saa uskoa niin kuin te haluatte uskoa? Te saatte ihan vapaasti uskoa kuten haluatte. Mutta te ette saa yrittää uskonne varjolla kieltää esim homoilta oikeutta seksiin tai avioliittoon.

Se on lain ja moraalin vastaista. Tai määrätä mitä / miten kouluissa pitää opettaa. Tai pelotella ihmisiä / lapsia helvetillä. Se on taas jo ihan sairasta. Tai valehdella täällä että mulismit vaativat katkoa opetukseen. Koska se rasismia, jolla ei saa olla mitään tekemistä koulun kanssa.

Niin se on kummallista kun samaan aikaan tuo sama porukka pitää kovastikin oikeuksistaan kiinni niin ei ymmärretä sitä uskonnonvapaus kohtaa kuitenkaan kokonaan eikä sitä ettei koulu voi alkaa noudattamaan jotain uskonnollisia systeemejä ihan siitäkään syystä että silloin tulisi huomioida kaikki uskontokunnat + tietenkin uskonnottomat.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Niin se on kummallista kun samaan aikaan tuo sama porukka pitää kovastikin oikeuksistaan kiinni niin ei ymmärretä sitä uskonnonvapaus kohtaa kuitenkaan kokonaan eikä sitä ettei koulu voi alkaa noudattamaan jotain uskonnollisia systeemejä ihan siitäkään syystä että silloin tulisi huomioida kaikki uskontokunnat tietenkin uskonnottomat.

"Niin se on kummallista kun samaan aikaan tuo sama porukka pitää kovastikin oikeuksistaan ..."

Tuohan on meidän tehtävämme julistaa kaikelle kansalle, myös kouluissa. Emme tästä ole tinkineet tippaakaan viimeiseen 2000 vuoteen. Aina löytyy keinot julistaa vaikka tämä maailma kuinka kieltää, lapsellista edes yrittää kieltää Jeesukseen uskovia julistamasta.

• Tolkun.Ihminen
        Anonyymi kirjoitti:

"Niin se on kummallista kun samaan aikaan tuo sama porukka pitää kovastikin oikeuksistaan ..."

Tuohan on meidän tehtävämme julistaa kaikelle kansalle, myös kouluissa. Emme tästä ole tinkineet tippaakaan viimeiseen 2000 vuoteen. Aina löytyy keinot julistaa vaikka tämä maailma kuinka kieltää, lapsellista edes yrittää kieltää Jeesukseen uskovia julistamasta.

Kokeillepa mennä johonkin kouluun "julistamaan" ja kun sinua pyydetään poistumaan et suostu niin mitä luulet tapahtuvan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on vain jotain 25% prosenttia jotka uskovat kristin uskon jumalaan. Miksi heillä pitäisi olla mikään oikeus tyrkyttää uskontoaa suurimalle osalle ihmisiä?

Olette pahempia kuin homot, kun yritätte määärätä miten muiden pitäisi toimia. Homot haluavat vain että heitä arvostetaan tasavertaisina.

• Anonyymi

Kirkot on kristittyjen polvi rukous paikkoja.
        Menkää sinne

• Anonyymi

Ei pyllistele yleisillä paikoilla. Sinä valehtelet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Vain halukkaille. Ja siihen riittää parakit. Ja vanhemmat maksaa kaiken.

• Anonyymi

Se on hihhuleille ominaista. Panettelu ja juoruilu.

• Anonyymi

Se todella on sairasta.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Niin se on kummallista kun samaan aikaan tuo sama porukka pitää kovastikin oikeuksistaan kiinni niin ei ymmärretä sitä uskonnonvapaus kohtaa kuitenkaan kokonaan eikä sitä ettei koulu voi alkaa noudattamaan jotain uskonnollisia systeemejä ihan siitäkään syystä että silloin tulisi huomioida kaikki uskontokunnat tietenkin uskonnottomat.

Näin on
        Ei tulisi mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on vain jotain 25% prosenttia jotka uskovat kristin uskon jumalaan. Miksi heillä pitäisi olla mikään oikeus tyrkyttää uskontoaa suurimalle osalle ihmisiä?

Olette pahempia kuin homot, kun yritätte määärätä miten muiden pitäisi toimia. Homot haluavat vain että heitä arvostetaan tasavertaisina.

Totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkot on kristittyjen polvi rukous paikkoja.
        Menkää sinne

Juuri niin
        Tai seurantalolle. Meillä on uskonnonvapaus toisin kuin Venäjällä ja joissakin arabimaissa.

• Anonyymi

Kristityillä on marttyyrikompleksi ja he etsimällä etsivät todisteita siitä, että ovat "sorrettuja".

Ja jos muuta perustetta ei löydy he keksivät, että on heidän sortamistaan, kun he eivät saa sortaa muita uskontonsa nimissä.

Voi JEESUS mitä porukkaa!

• Anonyymi

Älä muuta sano.

• Anonyymi

Ei kestä näköjään kuulla palstanpitäjä yhtä raamatunlausetta siitä mikä olisi paras kohtalo pieninten pahentajille. Poistoon menee. Mutta viimeisellä tuomiolla täytyy kuulla aika paljon rankempaa puhetta. Ja silloin on vastattava sille tuomarille jolle on turha esittää omia näkökantojaan. Ja se kysyy, miksi olet minut kieltänyt näiltä pienimmiltä.

• Niin ja nythän sinä et taas yhtään pelotellut. Että jos et usko, niin joudut helvetin tulee. Edelleen pitää kysyä, että onko se teidän ihmisiä rakastava jumalanne niin tyhmä, että hän ei ymmärrä että häntä palvovat ihmiset pelkäävät häntä, eivät rakasta.

• Anonyymi

Niin ja nythän sinä et taas yhtään pelotellut. Että jos et usko, niin joudut helvetin tulee. Edelleen pitää kysyä, että onko se teidän ihmisiä rakastava jumalanne niin tyhmä, että hän ei ymmärrä että häntä palvovat ihmiset pelkäävät häntä, eivät rakasta.

Sinulle lienee turha selittää pelko-sanan syvyyksiä.

• Anonyymi

Niin ja nythän sinä et taas yhtään pelotellut. Että jos et usko, niin joudut helvetin tulee. Edelleen pitää kysyä, että onko se teidän ihmisiä rakastava jumalanne niin tyhmä, että hän ei ymmärrä että häntä palvovat ihmiset pelkäävät häntä, eivät rakasta.

Puhu vain omasta puolestasi. Jos vaikka murhamies joka on joutunut tuomitsemaan itsensä mielessään helvettiin tekojensa tähden, saa kuulla että Jeesus meni sinne puolestasi, ja sinä saat olla vapaa ja katuvainen saa synnit anteeksi ja on vapaa tie taivaaseen.
        Luulisin että siinä syntyy rakkaus eikä pelko pelastajaansa kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Jos vaikka murhamies joka on joutunut tuomitsemaan itsensä mielessään helvettiin tekojensa tähden, saa kuulla että Jeesus meni sinne puolestasi, ja sinä saat olla vapaa ja katuvainen saa synnit anteeksi ja on vapaa tie taivaaseen.
        Luulisin että siinä syntyy rakkaus eikä pelko pelastajaansa kohtaan.

"Jos vaikka murhamies joka on joutunut tuomitsemaan itsensä mielessään helvettiin tekojensa tähden, saa kuulla että Jeesus meni sinne puolestasi ..."

Tämä tieto Suomessa pelkästään on ollut satojen tuhansien suomalaisten lohtu ja elämän pelastus kun jokin todella vakava asia on saanut anteeksi uskossa Jeesukseen ja näin aivan uudenlainen elämä Kristuksessa on alkanut. Meitä tämän kokeneita on Suomessakin kautta historian miljoonia ihmisiä. Uskoontulon ilo jotenkin pulppuaa syvältä sielun syvyyksistä pyrkien tulemaan esiin ja pintaan todella synkkien muurien läpi. Se on kokemus mitä ei unohdeta ja saa aikaan mm. sen että tarve jakaa tätä iloa on loppumaton. Saman kokee mm. lapsi joka saa koiran- tai kissanpennun ja muun erittäin toivotun lahjan, kyllä siinä itku ilosta pyrkii pintaan rajulla voimalla.

• Anonyymi

"Mutta sinä olet niin sekaisin uskosi kanssa, että ..."

Voi kuinka surullisen väärässä oletkaan, sinua on jokin asia kolhinut aika pahasti kun tuollaisia vihaviestejä tunnet tarpeen kirjoitella.

Ennen uskoontuloa olin sekaisin ja täysin maanrakoon murjottu ihminen eikä ihmisten lyönnit enää tuntuneet missään, olihan maan raossa mitätöity ihminen.

Mutta kun tulin uskoon Jeesukseen niin sitä seuraava ilo on valtaisa, sitä iloa ei voi kuvailla kun maahanlyöty ja henkisesti tapettu ihminen yhtäkkiä tajuaa olevansa ensinnäkin sitten vielä ihminen ja jopa rakastettu. Tämä on kokemus mikä kantaa läpi koko elämän ja minua saa kiduttaa ja tappaa vaikka moneen kertaan mutta elävää Jeesusta en suostu jättämään. Nyt ymmärrän miksi marttyyrit kestivät kaikki ne hirmuteot mitä heille tehtiin, kidutus on pelkkä mitätön ja merkityksetön asia tämän ilon rinnalla minkä saa uskossa Jeesukseen. Ja tämäkin ilo on vain vasta maallista turhan päiväistä sen rinnalla mitä tuleva on. Kiitos Jumalalle!

• Anonyymi

Tuon tyyppisiä vihaviestejäsi Mnot, on poistettu palstalta lukuisia, mutta jatkat samaa rataa miettimättä..

• Anonyymi

Olet valehdellut toistuvasti, Mnot, ettei juuri noita sinun vihaviestejäsi ei poistettaisi,
        vain muiden, vaikka noita on nähty toistuvasti poistetun. Säännöissä ei mainita, että juuri sinun kohdallasi tehtäisiin poikkeus, eikä ole tehty. Mutta niin vain koitat kovasti aina väittää.. mitä se kertoo itsestäsi.

• Anonyymi

Keskityt noissa vihaviesteissäsi, Mnot, yksinomaan solvaamaan rumasti muita kirjoittajia asioiden kommentoinnin sijaa. Miksi ihmeessä koe tarvetta alentua tuollaiseen? Tuollaiset ovat säännöissä kiellettyjä viestejä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet valehdellut toistuvasti, Mnot, ettei juuri noita sinun vihaviestejäsi ei poistettaisi,
        vain muiden, vaikka noita on nähty toistuvasti poistetun. Säännöissä ei mainita, että juuri sinun kohdallasi tehtäisiin poikkeus, eikä ole tehty. Mutta niin vain koitat kovasti aina väittää.. mitä se kertoo itsestäsi.

No kerro nyt mikä viesti minulta on poistettu toistuvasti? Miksi tätä viestiäni ei poisteta, vaikka minä tässä sinun mukaasi valehtelen jatkuvasti? Ynnä tästä juoksutuksesta on poistettu yksi viesti. Ei ole vaikea arvata että se on teidän hihhuleiden koneesta alunperin lähtöisin. Te kun ette osaa edes alkeellisimpia pöytätapoja...

• Anonyymi

Höpö höpö. Ei tuollainen pieni pilkka vaikuta mitään. Se on toinen asia sitten jos lailla määrätään esim ettei raamattua saa siteerata.
        Sittenkin aika pientä vielä verrattuna esim. keisari neron aikana olleeseen vainoon.

Mutta Jeesus sanookin yhdeksi merkiksi autuudesta itse:
        Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.

• Anonyymi

Mitä ihmettä luulet saavuttavasi noilla oudoilla totuutta vastustavilla väitteilläsi.. eikö itsetuntosi kestä sääntöjen vastaisten viestiesi poistoa..?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskityt noissa vihaviesteissäsi, Mnot, yksinomaan solvaamaan rumasti muita kirjoittajia asioiden kommentoinnin sijaa. Miksi ihmeessä koe tarvetta alentua tuollaiseen? Tuollaiset ovat säännöissä kiellettyjä viestejä.

"Keskityt noissa vihaviesteissäsi, Mnot, yksinomaan solvaamaan rumasti muita kirjoittajia asioiden kommentoinnin sijaa. Miksi ihmeessä koe tarvetta alentua tuollaiseen? "

Tämä on minullekin arvoitus miksi MNOT vainoaa systemaattisesti uskovia vihaviesteillään, mutta jokin syvä trauma on tällaisten vihojen taustalla.

Mnotn viestit nykyään vain harvoin sisältävät itse asiaa, silkkaa vihanpurkausta vain.

Eräällä tavalla täytyy olla älykäs mies jonka kanssa olisi kiva käydä asiallista keskustelua keskittyen aina yhteen asiaan kerrallaan, mutta tämä ei koskaan onnistu sillä vihanlietsojat vaihtavat aina asiaa kun ovat mielestään joutumassa alakynteen.

Yritäpä Mnot nyt vähän tsempata niin voitaisiin aloittaa jopa asiallinen keskustelu. Tämähän on keskustelupalsta, ei vihanpurkamispalsta, vaikka vihan purku onkin osittaista terapiaa mutta usein väärää terapiaa.

• Anonyymi

Lukuisat, lukuisat kerrat muut ovat niiden poistosta huomauttaneet, ihan niillä paikoilla, joissa niitä on poistettu, kuten viime aikoina lukuisten muiden poistettujen kirjoittamiesi solvausten yhtenä esimerkkinä kaikki ne viestit, jotka kirjoitit tuohon edelliseen kansanlähetyksen puheeseen liittyvään aloitukseen. Ne olivat viestiketjun lopussa. Keskityit niissä pelkästään nimittelemään ala-arvoisesti kyseistä johtajaa ja solvaamaan uskovia heihin liittyvin valhein.
        Väitätkö, ettet muista että kirjoitit tuohon aloitukseen vai tietoisesti kiellät, kuten tapanasi on ollut, että viestejäsi poistettaisiin, vaikka on monet kerrat todistettu ja annettu hakusanojakin, jolla poistettu viestisi yhä löytyi googlesta. Muut muistavat/tietävät hyvin ne solvaavat viestisi tuossakin aloituksessa. Kun menin kirjoitteluasi seuraavana päivänä vastaamaan mm. niihin solvauksiisi, oli ne poistettu.
        Ja olen joskus ollut vastaamassa solvaukseesi, mutta viestiä ei hyväksytty, kun solvauksesi oli sillä aikaa poistettu…

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18564146/kl-toiminnanjohtajan-daniel-nummelan-linjapuhe-2-0#comment-130841175

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukuisat, lukuisat kerrat muut ovat niiden poistosta huomauttaneet, ihan niillä paikoilla, joissa niitä on poistettu, kuten viime aikoina lukuisten muiden poistettujen kirjoittamiesi solvausten yhtenä esimerkkinä kaikki ne viestit, jotka kirjoitit tuohon edelliseen kansanlähetyksen puheeseen liittyvään aloitukseen. Ne olivat viestiketjun lopussa. Keskityit niissä pelkästään nimittelemään ala-arvoisesti kyseistä johtajaa ja solvaamaan uskovia heihin liittyvin valhein.
        Väitätkö, ettet muista että kirjoitit tuohon aloitukseen vai tietoisesti kiellät, kuten tapanasi on ollut, että viestejäsi poistettaisiin, vaikka on monet kerrat todistettu ja annettu hakusanojakin, jolla poistettu viestisi yhä löytyi googlesta. Muut muistavat/tietävät hyvin ne solvaavat viestisi tuossakin aloituksessa. Kun menin kirjoitteluasi seuraavana päivänä vastaamaan mm. niihin solvauksiisi, oli ne poistettu.
        Ja olen joskus ollut vastaamassa solvaukseesi, mutta viestiä ei hyväksytty, kun solvauksesi oli sillä aikaa poistettu…

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18564146/kl-toiminnanjohtajan-daniel-nummelan-linjapuhe-2-0#comment-130841175

po. kansanlähetyksen johtajan puheeseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Keskityt noissa vihaviesteissäsi, Mnot, yksinomaan solvaamaan rumasti muita kirjoittajia asioiden kommentoinnin sijaa. Miksi ihmeessä koe tarvetta alentua tuollaiseen? "

Tämä on minullekin arvoitus miksi MNOT vainoaa systemaattisesti uskovia vihaviesteillään, mutta jokin syvä trauma on tällaisten vihojen taustalla.

Mnotn viestit nykyään vain harvoin sisältävät itse asiaa, silkkaa vihanpurkausta vain.

Eräällä tavalla täytyy olla älykäs mies jonka kanssa olisi kiva käydä asiallista keskustelua keskittyen aina yhteen asiaan kerrallaan, mutta tämä ei koskaan onnistu sillä vihanlietsojat vaihtavat aina asiaa kun ovat mielestään joutumassa alakynteen.

Yritäpä Mnot nyt vähän tsempata niin voitaisiin aloittaa jopa asiallinen keskustelu. Tämähän on keskustelupalsta, ei vihanpurkamispalsta, vaikka vihan purku onkin osittaista terapiaa mutta usein väärää terapiaa.

Etkö yhtään pelkää helvettiä kun jatkat tuota herjaamista ja valehtelua lähimmäisestäsi?

• Anonyymi kirjoitti:

Kummallista kun kenellekään ei ole esittää niitä lukuisia poistoja joita minun teksteistäni on tehty. Lisäksi ihmettelen sitä että jos minä tässä nyt valehtelen niin miksi tätä tekstiä ei sitten poisteta? Vaikka epäilemättä sinä olet vaatinut sitä ylläpidolta useamman kerran...

PS. Niin ja noin tekstin julkaisemisen puolesta voisit suosia kappalejakoa. Se kyllä opetetaan jo ala-asteella mutta ilmeisesti sinulla on sekin jäänyt kesken,,,

• Niin siis mikä minun nimimerkillä julkaisema viesti on muka poistettu tästä juoksutuksesta? Voisitko kertoa mitä sinä luki?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnotin ruma 100%:sti henkilöön käyvä kommentti, johon tuolla vastattiin poistettiin vasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnotin kommentti, johon tuolla kommentilla vastattiin poistettiin juuri.
        Ei ihme, olihan se täysin toiseen kirjoittajaan käyvää solvausta
        ja vastaavia on poistettu toistuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syöttäkää googleen:
        KL toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe 2.0 mistänäitäoikeintulee

niin löytyy yksi pieni esimerkki isosta joukosta Mnotin kirjoittamia asiattomia viestejä, jotka poistettu.
        Kirjoitti ne tähän aloitukseen:

Ei ole enää niitä viestejä kyseisessä aloituksessa, mutta Mnot vahvasti kiistää kyseisen asian tapahtuneen…!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnotin ruma 100%:sti henkilöön käyvä kommentti, johon tuolla vastattiin poistettiin vasta.

Mutta Mnot haluaa kiistää asian kiistämisen tarpeesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnotin kommentti, johon tuolla kommentilla vastattiin poistettiin juuri.
        Ei ihme, olihan se täysin toiseen kirjoittajaan käyvää solvausta
        ja vastaavia on poistettu toistuvasti.

Mutta yrittää vain kiistää asian kiistämisen tarpeesta, kuten yleensä, vaikka miten me muut nähtäisiin asia ja todistettaisiin ja itsehän hän vielä helpommin toteaisi historiastaan nämä asiat, löytää tähänkin aloitukseen kirjoittamansa viestit, jotka eivät kaikki enää ole tässä, vaan aloituksen lopun lukuun laskettuna, mutta kun rehellisyydellä ei näytä olevan hänelle väliä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon tyyppisiä vihaviestejäsi Mnot, on poistettu palstalta lukuisia, mutta jatkat samaa rataa miettimättä..

Nyt tuokin Mnotin kirjoittamana asiaton 100% henkilöön käyvä viesti, johon tuolla ja viestillä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18604039/avi-rajoittaa-kristittyjen-okeutta-harjoitta-uskontoaan#comment-130915806 Mnotille vastattiin, on poistettu.

Kommeontoija: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18604039/avi-rajoittaa-kristittyjen-okeutta-harjoitta-uskontoaan#comment-130915028 keskittyi keskusteltavaan asiaan viestissään ja ansaitsi parempaa, kuin 100%:sti häneen käyvää solvausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuokin Mnotin kirjoittamana asiaton 100% henkilöön käyvä viesti, johon tuolla ja viestillä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18604039/avi-rajoittaa-kristittyjen-okeutta-harjoitta-uskontoaan#comment-130915806 Mnotille vastattiin, on poistettu.

Kommeontoija: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18604039/avi-rajoittaa-kristittyjen-okeutta-harjoitta-uskontoaan#comment-130915028 keskittyi keskusteltavaan asiaan viestissään ja ansaitsi parempaa, kuin 100%:sti häneen käyvää solvausta.

Huvittavaa miten käyt ihmisen kimppuun kun sinulta loppuu argumentit. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnotin viesti, johon tällä ja toisen viestillä vastattiin on poistettu, kuin myös viesti, jolla Mnot vastasi tähän on poistettu. Vaikka Mnot tapansa mukaan haluaa kiistää tämän kaiken, vaikka hän tietää muiden tavoin totuuden, toivotaan, että jatkossa hän paremmin osaisi keskittyä asioihinkin kommentointiin, kuten toinen kirjoittaja, jolle vastaa, on tehnyt, eikä ala vain 100%:sti haukkumaan toista kirjoittajaa, vaikka hän kommentoisi vain asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnotin viesti, johon tällä ja toisen viestillä vastattiin on poistettu, kuin myös viesti, jolla Mnot vastasi tähän on poistettu. Vaikka Mnot tapansa mukaan haluaa kiistää tämän kaiken, vaikka hän tietää muiden tavoin totuuden, toivotaan, että jatkossa hän paremmin osaisi keskittyä asioihinkin kommentointiin, kuten toinen kirjoittaja, jolle vastaa, on tehnyt, eikä ala vain 100%:sti haukkumaan toista kirjoittajaa, vaikka hän kommentoisi vain asioita.

Siinä toisessakin poistetussa viestissä Mnot keskittyi muunneltuun totuuteen sitkeästi väittäen, ettei turvautuisi valheisiin ja ettei hänen viestejään poistettaisi solvaten ja syyttäen asiasta vain ”hihhuleita”, kuten hän ”kunnioittavasti” haluaa nimitellä. Mutta sekin viestinsä poistettiin, mutta Mnot kiistää nämä asiat vain loputtomiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvauduit muunneltuun totuuteen.
        Tässähän on nimenomaan annettu argumentteja asiaan, Mnotin valheellisia, ilkeämielisiä väitteitä vastaan hyvin todistein.
        Toisten puolustaminen kiusaajiaan vastaan on siis mielestäsi henkilöön käymistä..? Millainen opettaja, järjestyksenvalvoja tai vastaava sellaisella ajattelulla varustelusta oikein tulisikaan..? Millainen yhteiskunta olisi..? Sen sijaan taas Mnotin muihin kohdistama 100%:n solvaava kirjoittelu ilman asiaan liittyvää kirjoittelua on vain haitallista.
        Kiusaajien pitäisi mielestäsi mielestäsi vain vapaasti jatkaa 100% solvauksiaan muita kirjoittajia vastaan säännöistä lainkaan piittaamatta..? Eikä saa puolustaa, sillä se on kiusaajan kimppuun käymistä..? Kiusaajien pitäisi vain vapaasti mellastaa yhteiskunnassa..? Ei, tälläkin palstalla on sääntönsä. Se ei ole lainkaan huvittavaa, vaan ikävää ajattelua sinulta, että muita ei saisi puolustaa kiusaajiaan vastaan. Puutuin jo alakoulussa koulukiusaamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvauduit muunneltuun totuuteen.
        Tässähän on nimenomaan annettu argumentteja asiaan, Mnotin valheellisia, ilkeämielisiä väitteitä vastaan hyvin todistein.
        Toisten puolustaminen kiusaajiaan vastaan on siis mielestäsi henkilöön käymistä..? Millainen opettaja, järjestyksenvalvoja tai vastaava sellaisella ajattelulla varustelusta oikein tulisikaan..? Millainen yhteiskunta olisi..? Sen sijaan taas Mnotin muihin kohdistama 100%:n solvaava kirjoittelu ilman asiaan liittyvää kirjoittelua on vain haitallista.
        Kiusaajien pitäisi mielestäsi mielestäsi vain vapaasti jatkaa 100% solvauksiaan muita kirjoittajia vastaan säännöistä lainkaan piittaamatta..? Eikä saa puolustaa, sillä se on kiusaajan kimppuun käymistä..? Kiusaajien pitäisi vain vapaasti mellastaa yhteiskunnassa..? Ei, tälläkin palstalla on sääntönsä. Se ei ole lainkaan huvittavaa, vaan ikävää ajattelua sinulta, että muita ei saisi puolustaa kiusaajiaan vastaan. Puutuin jo alakoulussa koulukiusaamiseen.

Mistä ihmeen todisteista puhut? Eihän noita viestejä ole olemassa johon viittaat.

Huvittavaa miten nyt ole niin loukkaantunut, kun sinua ei taaskaan kukaan usko. Ehkä jos lopettaisit tuon typerän herjaamisen ja valethelun ja puhuisit aiheesta, niin sinut voisi ottaa tosissaan.

Nytkin rupesit heti valehtelemaan minusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole lainkaan huvittavaa, vaan ikävää tietysti tuo tahallinen vääristelysi ja väheksyntäsi toisen harjoittaman solvaamisen puuttumisen tärkeydestä.
        Olet siis tämän kiistämäsi argumentin (olemassaolonkin) kanssa eri mieltä:
        ”keskittyi keskusteltavaan asiaan viestissään ja ansaitsi parempaa, kuin 100%:sti häneen käyvää solvausta.”
        Mielestäsi siis on täysin oikeutettua vastata tälläiseen asiapitoiseen viestiin 100%:lla kyseiseen henkilöön käyvillä solvauksilla itse asiaa lainkaan kommentoimatta..?
        Ja käydä asiattomasti vain hänen puolustajansa kimppuun…? Kiusaajan viestit on poistettu juuri siitä syystä, kun niissä kiusattiin 100%:sti asioista kirjoittajaa, päinvastoin kun tässä on puututtu juuri siihen kiusaamiseen. Ilman niitä viestejään, ei olisi tarvinnut puuttua. Toivottavasti kaikille on nyt täysin selvä, että hänenkin viestejä poistetaan, kun menevät yli, eikä vain muiden, kuten hän muita pilkaten yrittää väittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole lainkaan huvittavaa, vaan ikävää tietysti tuo tahallinen vääristelysi ja väheksyntäsi toisen harjoittaman solvaamisen puuttumisen tärkeydestä.
        Olet siis tämän kiistämäsi argumentin (olemassaolonkin) kanssa eri mieltä:
        ”keskittyi keskusteltavaan asiaan viestissään ja ansaitsi parempaa, kuin 100%:sti häneen käyvää solvausta.”
        Mielestäsi siis on täysin oikeutettua vastata tälläiseen asiapitoiseen viestiin 100%:lla kyseiseen henkilöön käyvillä solvauksilla itse asiaa lainkaan kommentoimatta..?
        Ja käydä asiattomasti vain hänen puolustajansa kimppuun…? Kiusaajan viestit on poistettu juuri siitä syystä, kun niissä kiusattiin 100%:sti asioista kirjoittajaa, päinvastoin kun tässä on puututtu juuri siihen kiusaamiseen. Ilman niitä viestejään, ei olisi tarvinnut puuttua. Toivottavasti kaikille on nyt täysin selvä, että hänenkin viestejä poistetaan, kun menevät yli, eikä vain muiden, kuten hän muita pilkaten yrittää väittää.

Sinä olet vain säälittävä valehtelija. Ethän vieläkään voinut osoittaa missä on valehdeltu vaan taas kävit ihmisen kimppuun. ;)

• Anonyymi

Aivan

• Anonyymi

Suomen hyvinvointi perustuu kristinuskoon. Nämä noidat, okkultistit ja perkeleen palvojat, jotka estävät kristittyjä rukoilemasta ovat pahuuden palveluksessa.

• Anonyymi

"Suomen hyvinvointi perustuu kristinuskoon."

No ei todellakaan perustu. Siksi teidän jumalaan ei usko kuin 25% suomalaisista. Ja sekin on koko ajan vähenemässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei todellakaan perustu. Siksi teidän jumalaan ei usko kuin 25% suomalaisista. Ja sekin on koko ajan vähenemässä.

Näin sillä niinkauan kuin pidettiin kristillisistä arvoista kiinni niin ihmiset joka ikäluokassa olivat eteenpäinpyrkiviä ja pääosiltaan terveitä.

Heti kun kulttuurimarksismi alkoi niin alkoi myös kirkon ja yhteiskunnan ja ihmisten rappeutuminen ja nyt puolet kansasta painiskelee jonkun kohtalokkaan ongelman kanssa saamatta enää mitään apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin sillä niinkauan kuin pidettiin kristillisistä arvoista kiinni niin ihmiset joka ikäluokassa olivat eteenpäinpyrkiviä ja pääosiltaan terveitä.

Heti kun kulttuurimarksismi alkoi niin alkoi myös kirkon ja yhteiskunnan ja ihmisten rappeutuminen ja nyt puolet kansasta painiskelee jonkun kohtalokkaan ongelman kanssa saamatta enää mitään apua.

Mutta kun ne kristilliset "arvot" ovat syrjiviä ja muutenkin aika pahan tahtoisia. Kuka järkevä niitä haluaa kannattaa? Siksi uskovaisten osuus sen vain laskee.

Eikö sinua yhtään haittaa että tuon sinun jatkuvan valethelun takia joudut helvettin? Tosin sinun onneksi sitä ei ole olemassa. Tai jos on, niin sinne taitaa mennä ne hyvät tyypit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ne kristilliset "arvot" ovat syrjiviä ja muutenkin aika pahan tahtoisia. Kuka järkevä niitä haluaa kannattaa? Siksi uskovaisten osuus sen vain laskee.

Eikö sinua yhtään haittaa että tuon sinun jatkuvan valethelun takia joudut helvettin? Tosin sinun onneksi sitä ei ole olemassa. Tai jos on, niin sinne taitaa mennä ne hyvät tyypit.

"Mutta kun ne kristilliset "arvot" ovat syrjiviä ja muutenkin aika pahan tahtoisia."

Kristilliset arvot ovat rauha ja rakkaus! Mikä näissä nyt niin syrjivää ja pahantahtoista on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin on vähenemässä Suomen kansan henkinen taso ja mm. marinistien ryöstämä talous,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta kun ne kristilliset "arvot" ovat syrjiviä ja muutenkin aika pahan tahtoisia."

Kristilliset arvot ovat rauha ja rakkaus! Mikä näissä nyt niin syrjivää ja pahantahtoista on?

No ei näytä siltä, vaan valehteluja ja syrjintä. Katso nyt tätäkin palstaa ja sen uskovia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei näytä siltä, vaan valehteluja ja syrjintä. Katso nyt tätäkin palstaa ja sen uskovia.

Se, että olet sellainen ”uskova”, ei tee onneksi muista samanlaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että olet sellainen ”uskova”, ei tee onneksi muista samanlaisia.

Mitä ajattelet saavuttaa tuolla jatkuvalla valehtelulla?

• Anonyymi

mutta sateenkaari-juttua saa tuoda kouluihin ja päiväkoteihin.

• Anonyymi

mutta sateenkaari-juttua saa levittää kouluihin ja päiväkoteihin

• Anonyymi

No, lopun ajat ovat käsillä: enkelit erottelevat jo

- jyviä akanoista: jyvät otetaan talteen ja akanat poltetaan.
      - Lampaat vuohista. "Lampaat" seuraavat Paimentaan taivaalliselle laitumelle. "Vuohet" lähtevät muille laitumille.

Matt. 25: 14-30 Vertaus leivisköistä: 💰 (= Ihmisen kyvyt ja mahdollisuudet eri asioissa?)
      14 Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa;
      15 yhdelle hän antoi viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykynsä mukaan, ja lähti muille maille.
      16 Se, joka oli saanut viisi leiviskää, meni kohta ja asioitsi niillä ja voitti toiset viisi leiviskää.
      17 Samoin kaksi leiviskää saanut voitti toiset kaksi.
      18 Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.

19 Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
      20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
      21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
      22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
      23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
      25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
      26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
      27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
      28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.

29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
      30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

Matt. 25: 31-46 Vertaus lampaista ja vuohista: 🐑
      31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Lampaat:
      34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Vuohet:
      41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• Anonyymi

Juuri tämmöinen sekoilu pitää pitää poissa koulusta. Kiitos hienosta esimerkistä.

• Anonyymi

Matteus 13: 1-
        1 Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle.
        2 Ja hänen tykönsä kokoontui paljon kansaa, jonka tähden hän astui venheeseen ja istuutui, ja kaikki kansa seisoi rannalla.

3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, KYLVÄJÄ meni kylvämään.
        4 Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne.
        5 Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata.
        6 Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat.
        7 Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne.
        8 Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää.
        9 Jolla on korvat, se kuulkoon."

10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
        11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
        12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
        14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
        16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
        17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

18 Kuulkaa siis te vertaus KYLVÄJÄSTÄ:
        19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
        20 Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
        21 mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
        22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
        23 Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."

Matt. 13:24-30 Siemen ja luste:
        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteus 13: 1-
        1 Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle.
        2 Ja hänen tykönsä kokoontui paljon kansaa, jonka tähden hän astui venheeseen ja istuutui, ja kaikki kansa seisoi rannalla.

3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, KYLVÄJÄ meni kylvämään.
        4 Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne.
        5 Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata.
        6 Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat.
        7 Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne.
        8 Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää.
        9 Jolla on korvat, se kuulkoon."

10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
        11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
        12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
        14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
        16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.
        17 Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

18 Kuulkaa siis te vertaus KYLVÄJÄSTÄ:
        19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
        20 Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
        21 mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
        22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
        23 Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."

Matt. 13:24-30 Siemen ja luste:
        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Matteus 13: 36-51 Selitys "hyvästä siemenestä ja lusteesta":
        36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
        37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. (= Jeesus Itse)
        38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.

40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

TAIVASTEN VALTAKUNTA:
        44 Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.

45 Vielä taivasten valtakunta on kuin kauppias, joka etsi kalliita helmiä,
        46 ja löydettyään yhden kallisarvoisen helmen hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen.

47 Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
        48 Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.

49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
        50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        51 Oletteko ymmärtäneet tämän kaiken?" He vastasivat hänelle: "Olemme".
        ✨ / 🔥

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tämmöinen sekoilu pitää pitää poissa koulusta. Kiitos hienosta esimerkistä.

Muista omat sanasi silloin kun sinäkin muiden joukossa seisot Paimenen edessä: nimesit varoituksen sanat "sekoiluksi" ja estit näin itsesi lisäksi myös mahd. monia muitakin, sinuun luottaneita, pelastumasta.

Etkö usko, ettei sinua tuostakin teostasi kerran tuomittaisi? Näin on meidän jokaisen kohdalla. Siksi kannattaisikin aina, myös nk. uskovaistenkin, harkita mitä sanoo ja missä "hengessä".

Jeesus:
        Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Lueskelin muuten eilen erästä laajaa sivustoa, joka nk. herätti itseni lisää tajuamaan missä maailmassa me TODELLISUUDESSA elämme. Pisti jälleen kauhulla ajattelemaan myös sitä, KEITÄ ME itse, mahd. ja todellisuudessa olemme.

Paha todella hallitsee tätä maailmaa, kulissien takana, mutta on jo alkanut näyttää kasvojaan myös asiasta täysin ja viattomasti tietämättömille. Kyse siinä ei enää ole pelkästä "salaliitto-teoriasta", vaan todellisesta, kulissien takaisesta ja tosi ISOSTA "salaliitosta".

En laita linkkiä, ettei joiltain mene yöunet ja autuas mielenrauha. Ehkä tämäkin asia alkaa hissukseen sitten itse kullekin valjeta.

Mitä tehdä? Ed. raamatunkohdat antavat hyvää vihjettä. Kannattaa vahvistaa itseään nimenomaan oikealla uskon tiellä. Miten?

No, ainakin rukoilemalla, ottamalla (pikaisesti) yhteyttä Jumalaan, huutamalla apua, sillä ajat selvästi pahenevat.

Psalmi 23: 1-6
        1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
        2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
        3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.

4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

: גם כי אלך 1 - רבי שלמה קרליבך
        Rabbi Schlomo Garlebach - Gam ki elech (Psalmi 23:4):
        https://www.youtube.com/watch?v=23slHr5Tm9Y
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista omat sanasi silloin kun sinäkin muiden joukossa seisot Paimenen edessä: nimesit varoituksen sanat "sekoiluksi" ja estit näin itsesi lisäksi myös mahd. monia muitakin, sinuun luottaneita, pelastumasta.

Etkö usko, ettei sinua tuostakin teostasi kerran tuomittaisi? Näin on meidän jokaisen kohdalla. Siksi kannattaisikin aina, myös nk. uskovaistenkin, harkita mitä sanoo ja missä "hengessä".

Jeesus:
        Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Lueskelin muuten eilen erästä laajaa sivustoa, joka nk. herätti itseni lisää tajuamaan missä maailmassa me TODELLISUUDESSA elämme. Pisti jälleen kauhulla ajattelemaan myös sitä, KEITÄ ME itse, mahd. ja todellisuudessa olemme.

Paha todella hallitsee tätä maailmaa, kulissien takana, mutta on jo alkanut näyttää kasvojaan myös asiasta täysin ja viattomasti tietämättömille. Kyse siinä ei enää ole pelkästä "salaliitto-teoriasta", vaan todellisesta, kulissien takaisesta ja tosi ISOSTA "salaliitosta".

En laita linkkiä, ettei joiltain mene yöunet ja autuas mielenrauha. Ehkä tämäkin asia alkaa hissukseen sitten itse kullekin valjeta.

Mitä tehdä? Ed. raamatunkohdat antavat hyvää vihjettä. Kannattaa vahvistaa itseään nimenomaan oikealla uskon tiellä. Miten?

No, ainakin rukoilemalla, ottamalla (pikaisesti) yhteyttä Jumalaan, huutamalla apua, sillä ajat selvästi pahenevat.

2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
        5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

*

"Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden."
        Nimensä tähden?

Hepreaksi, juutalaisuudessa Jumalaa, "jonka omaa Nimeä ei saa turhaan lausua", kutsutaan näin mm. kiertoilmaisulla "Ha-Sem", "Nimi". (Näitä kiertoilmaus-nimityksiä on muitakin.)

Kristityt ymmärtävät tuon pelastavan Nimen olevan "Jeesus".

"Hän ohjaa minut oikealle Tielle, Jeesuksen tähden."
        = Jeesuksen kautta, Jeesuksessa. (Tämä on kristinoppia, etenkin luterilaisuutta.)

Ei Jeesus ole mikään "uusi tulokas", vaan on elänyt Jumalassa aikojen alusta asti, Hän On Jumalan toinen, nk. Poika-persoona (kolmas persoona On Pyhä Henki). Hän "rivien välissä" ilmoittaa Itseään jo nk. VT:ssakin!

Ps. 110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".

Ps. 136:3 Kiittäkää herrain Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;

Snl 8: 22-36
        22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,

30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!

35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Jeesus On Tie, Totuus ja Elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

*

Ja nyt vielä rupeat uhkailemaan. Sinunlaiset tyypit pitää pitää kaukana musita ihmisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt vielä rupeat uhkailemaan. Sinunlaiset tyypit pitää pitää kaukana musita ihmisistä.

Käsittääkseni sinä tässä ketjussa uhkailet, erottelet kristittyjä "muista ihmisistä".

• Anonyymi

Taas koko Raamattu tässä.
        Osaamme lukea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteus 13: 36-51 Selitys "hyvästä siemenestä ja lusteesta":
        36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
        37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika. (= Jeesus Itse)
        38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.

40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

TAIVASTEN VALTAKUNTA:
        44 Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.

45 Vielä taivasten valtakunta on kuin kauppias, joka etsi kalliita helmiä,
        46 ja löydettyään yhden kallisarvoisen helmen hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen.

47 Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
        48 Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.

49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
        50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        51 Oletteko ymmärtäneet tämän kaiken?" He vastasivat hänelle: "Olemme".
        ✨ / 🔥

Ei kukaan jaksa lukea näitä juttuja.
        Kirjoita romaani ja vie kustantajalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

*

Taas uusi romaani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden."
        Nimensä tähden?

Hepreaksi, juutalaisuudessa Jumalaa, "jonka omaa Nimeä ei saa turhaan lausua", kutsutaan näin mm. kiertoilmaisulla "Ha-Sem", "Nimi". (Näitä kiertoilmaus-nimityksiä on muitakin.)

Kristityt ymmärtävät tuon pelastavan Nimen olevan "Jeesus".

"Hän ohjaa minut oikealle Tielle, Jeesuksen tähden."
        = Jeesuksen kautta, Jeesuksessa. (Tämä on kristinoppia, etenkin luterilaisuutta.)

Ei Jeesus ole mikään "uusi tulokas", vaan on elänyt Jumalassa aikojen alusta asti, Hän On Jumalan toinen, nk. Poika-persoona (kolmas persoona On Pyhä Henki). Hän "rivien välissä" ilmoittaa Itseään jo nk. VT:ssakin!

Ps. 110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".

Ps. 136:3 Kiittäkää herrain Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;

Snl 8: 22-36
        22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,

30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!

35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Jeesus On Tie, Totuus ja Elämä.

Ja romaani jatkuu. Onko vielä jatko osaa tulossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan jaksa lukea näitä juttuja.
        Kirjoita romaani ja vie kustantajalle

Ei kukaan pakota lukemaan. Älä lue.

Mutta miksi kiellät mahdollisuuden silä yhdeltäkin, joka haluaa lukea, muttei ehkä omista Raamattua tai halua avata linkkejä?

Tuossa on muutamia Jeesuksen sanoja aiheesta, jos ketä kiinnostaa.

Voi ottaa tai jättää.

Virsiäkin saa mielestäni laulaa ne jotka haluavat. Tai olla laulamatta, kuuntelematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja romaani jatkuu. Onko vielä jatko osaa tulossa

Tämä on luterilaista kristinuskoa.

Siirry toki homoketjuihin, jotka tosin eivät kristinuskoa edusta, mutta yp:n tuella ovat täyttäneet, ikäänkuin varastaneet tämän kristinuskolle varatun foorumin.

Huomaa selvästi, että ainakaan sinua ei Jeesus ja Jumalan sana täällä kiinnosta.

Ja nyt tuli yp mukaan rajoittamaan kristinuskosta puhumista Kristinuskolle varatulla foorumilla. Estää viestin lähetyksen väittämällä "botiksi". Ite on.

Menisiköhän viesti läpi jos homottaisin hiukan:
        "Homo, seta, turri, woke, homo, homo, homo, perse, pride, turri, woke, pride, ..."?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on luterilaista kristinuskoa.

Siirry toki homoketjuihin, jotka tosin eivät kristinuskoa edusta, mutta yp:n tuella ovat täyttäneet, ikäänkuin varastaneet tämän kristinuskolle varatun foorumin.

Huomaa selvästi, että ainakaan sinua ei Jeesus ja Jumalan sana täällä kiinnosta.

Ja nyt tuli yp mukaan rajoittamaan kristinuskosta puhumista Kristinuskolle varatulla foorumilla. Estää viestin lähetyksen väittämällä "botiksi". Ite on.

Menisiköhän viesti läpi jos homottaisin hiukan:
        "Homo, seta, turri, woke, homo, homo, homo, perse, pride, turri, woke, pride, ..."?

Läpi meni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan pakota lukemaan. Älä lue.

Mutta miksi kiellät mahdollisuuden silä yhdeltäkin, joka haluaa lukea, muttei ehkä omista Raamattua tai halua avata linkkejä?

Tuossa on muutamia Jeesuksen sanoja aiheesta, jos ketä kiinnostaa.

Voi ottaa tai jättää.

Virsiäkin saa mielestäni laulaa ne jotka haluavat. Tai olla laulamatta, kuuntelematta.

Jokainen voi kirjastosta lainata Raamatun ilmaiseksi

• Anonyymi

Tähän on tultu mikä alkoi 1980-luvulla, kun kulttuurimarksismi perustettiin. Sillä niinkauan kuin pidettiin kristillisistä arvoista kiinni niin ihmiset joka ikäluokassa olivat eteenpäinpyrkiviä ja pääosiltaan terveitä vaikka oli hävitty sota ja se tuonut omat valtavat ongelmansa.

• Anonyymi

Uskonnot eivät koskaan tuo mitään hyvää. Katso nyt itseäsi; olet negatiivinen ja et näe mitään muuta kuin pahaa. Kannattaisi jättää ne uskonnot taakse, ja nauttia elämästä.

• ”Tähän on tultu mikä alkoi 1980-luvulla, kun kulttuurimarksismi perustettiin.”

Kun kuulin ensimmäisen kerran tämän uudissanan ”kulttuurimarxismi” etsin siitä tietoa mahdollisimman kattavasti. Löysin silloin Mag neettimediasta artikkelin ja linkin aiheeseen, joka oli kirjoitettu vuonna 2012 Rauta – aika blogissa (jota pitää yllä nimimerkki joka kutsuu itseään nimellä ”Susi taival”) ja alkuperäistä kirjoittajaa ei mainittu ”Blogimme julkaisee poikkeuksellisesti tuntemattomana haluavan kirjoittajan perusteellisen analyysin…”

Siellä on siis koko salaliittoteoria – jota ei ole sensuroitu. Se miten tämän aivan sama teoria on sitten omaksuttu äärioikeistossa, jopa siis uskovien taholta, onkin hiukan mystinen juttu.

Salaliittoteoria perustuu tähän ”Siionin Viisaiden Pöytäkirjat ovat juutalaisille vapaamuurareille osoitettu luentokokoelma, joka sisältää uskomattoman suunnitelman länsimaisen sivilisaation haltuunotosta, ihmiskunnan alistamisesta ja vallan keskittämisestä vapaamuurarien käsiin. Teksti julkistettiin ensiksi tsaari-Venäjällä vuonna 1905.”

Siitä teki ensin uusnatsit uuden salaliittoteorian, missä edelleen juutalaiset olivat keskiössä. Heidän julkaisussaan syytettiin juutalaisia edelleen mm, ”Tässä kirjoituksessa tarkastelemme pöytäkirjojen esittämiä maailman valloitussuunnitelmia kolmesta näkökulmasta: (1). Kansanvälinen vallan osuus talous- ja pankkimaailman välityksellä, (2). Globaalin hegemonian saavuttaminen sotien ja vallankumouksien avulla ja (3) hajota sekä hallitse metodilla.”

Tuo uustermi on peräisin yhdysvaltalaisen konservatiivin William S. Lind käytti puheesta 1998. Siitä on muodostunut tässä uuskielessä (eli uudessa normaalissa) äärioikeiston salaliittoteorian ”sateenvarjottermi”, jota voidaan käyttää melkein mistä tahansa.

Tästä on tehty siis versio, mistä juutalaiset on poistettu ja tilalle laitettu joku epämääräinen ryhmä, jota ei ole olemassakaan.

Erityisesti kristittynä tällaiseen politiikkaan sekaantuminen siten, ettei edes välitetä selvittää kunnolla niitä aatteita, joita kannatetaan ja niistä tehdään propagandaa, ei ole mielestäni millään tavalla moraalisesti kestävällä pohjalla.

• Mummomuori2 kirjoitti:

”Tähän on tultu mikä alkoi 1980-luvulla, kun kulttuurimarksismi perustettiin.”

Kun kuulin ensimmäisen kerran tämän uudissanan ”kulttuurimarxismi” etsin siitä tietoa mahdollisimman kattavasti. Löysin silloin Mag neettimediasta artikkelin ja linkin aiheeseen, joka oli kirjoitettu vuonna 2012 Rauta – aika blogissa (jota pitää yllä nimimerkki joka kutsuu itseään nimellä ”Susi taival”) ja alkuperäistä kirjoittajaa ei mainittu ”Blogimme julkaisee poikkeuksellisesti tuntemattomana haluavan kirjoittajan perusteellisen analyysin…”

Siellä on siis koko salaliittoteoria – jota ei ole sensuroitu. Se miten tämän aivan sama teoria on sitten omaksuttu äärioikeistossa, jopa siis uskovien taholta, onkin hiukan mystinen juttu.

Salaliittoteoria perustuu tähän ”Siionin Viisaiden Pöytäkirjat ovat juutalaisille vapaamuurareille osoitettu luentokokoelma, joka sisältää uskomattoman suunnitelman länsimaisen sivilisaation haltuunotosta, ihmiskunnan alistamisesta ja vallan keskittämisestä vapaamuurarien käsiin. Teksti julkistettiin ensiksi tsaari-Venäjällä vuonna 1905.”

Siitä teki ensin uusnatsit uuden salaliittoteorian, missä edelleen juutalaiset olivat keskiössä. Heidän julkaisussaan syytettiin juutalaisia edelleen mm, ”Tässä kirjoituksessa tarkastelemme pöytäkirjojen esittämiä maailman valloitussuunnitelmia kolmesta näkökulmasta: (1). Kansanvälinen vallan osuus talous- ja pankkimaailman välityksellä, (2). Globaalin hegemonian saavuttaminen sotien ja vallankumouksien avulla ja (3) hajota sekä hallitse metodilla.”

Tuo uustermi on peräisin yhdysvaltalaisen konservatiivin William S. Lind käytti puheesta 1998. Siitä on muodostunut tässä uuskielessä (eli uudessa normaalissa) äärioikeiston salaliittoteorian ”sateenvarjottermi”, jota voidaan käyttää melkein mistä tahansa.

Tästä on tehty siis versio, mistä juutalaiset on poistettu ja tilalle laitettu joku epämääräinen ryhmä, jota ei ole olemassakaan.

Erityisesti kristittynä tällaiseen politiikkaan sekaantuminen siten, ettei edes välitetä selvittää kunnolla niitä aatteita, joita kannatetaan ja niistä tehdään propagandaa, ei ole mielestäni millään tavalla moraalisesti kestävällä pohjalla.

Mitä mieltä olet nykyisen evlut kirkon opista ja tilasta? 😺

• aito_Iainen kirjoitti:

Mitä mieltä olet nykyisen evlut kirkon opista ja tilasta? 😺

Luehan uudestaan tuo ketjun aloitus.

• Anonyymi

Hyvänen aika kun Suomi on täynnä tyhjiä kirkkoja.
      Menkää kristityt sinne rukoilemaan.
      Ne on rakennettu sitä varten ja pidetään yllä verovaroin..
      Käyttäkää niitä, älkää valittako

• Anonyymi

Eivät kirkot ole tyhjiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät kirkot ole tyhjiä.

Kirkot ovat tyhjinä.
        Konfirmaatio pyhänä on ihmisiä, muuten joku yksittäinen vanhus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkot ovat tyhjinä.
        Konfirmaatio pyhänä on ihmisiä, muuten joku yksittäinen vanhus

on niitä kyllä

• Anonyymi

Demarrit tunkeutuu joka paikkaan väkivalloin ja jopa yhdysvalloin. Karttakaa semmoisia

• Siis jos koulun rehtori olisi muslimi olisi kaikilla koulun oppilailla pakollinen pyllistyminen naama Mekkaan päin pari, kolme kertaa koulupäivän aikana?

Kuulostaa aivan persuilulta.

• Niin, IL:n uutisessa on keskeinen asia:
      ”Aluehallintovirasto arvioi päätöksessään, että koulun oppilaat ja heidän huoltajansa ovat menettäneet todellisen ja aidon vapauden valita, osallistuuko oppilas uskonnonharjoittamisen piirteitä sisältäviin tilaisuuksiin.”
      ””Opetuksen järjestäjä vastaa myös siitä, että kaikissa kouluissa noudatetaan perusopetuksen järjestämisestä annettuja säädöksiä, määräyksiä ja ohjeita.”

Kun tunnustuksellisesta uskonnonopetuksesta on luovuttu jo 2003, niin on siirrytty yleisempään uskonnon opetukseen ja samalla poistettu uskonnolliset tilaisuudet kouluista.

Ylen uutisessa ”Rehtori perustelee ruokarukouksia ja virsiä vanhalla perinteellä – avin mukaan toiminta on opetuslain vastaista.” tulee rehtorin kanta sekä vanhempien kanta esille;:
      ”Tikkanen painottaa, että oppilaiden vanhemmat ovat antaneet suostumuksen eikä uskonnollisista asioista ole aiemmin tullut sanomista.” ja ”Perinteet ovat saaneet Paloisten koulussa alkunsa jo vuonna 1935. ”
      Eräs vanhemman kommentti ”Uskallan sanoa että vanhempien joukosta on sataprosenttinen tuki koulun toiminnalle. Koululla on ollut hyvä ja turvallinen ilmapiiri, nyt siitä julkisuuden kautta halutaan antaa täysin vääristynyt kuva.”

Kyllä tosiaan on vähän lähtenyt laukalle tämä asia. Harva jaksaa ottaa tarkemmin selvää, mistä on kyse. Tai siitä, että mielestäni rehtori on valmis mukauttamaan tilannetta paremmin lakiin soveltuvaksi.

Joku on vain tehnyt hallintokantelun aluehallintovirastoon viime vuoden lopulla. Kuka lie?

• Anonyymi

Valituksen teki joku toisen koulun oppilaan vanhempi. Joku kristityjen vihaaja ilmeisesti.
        Mutta ko. koulun oppilailla on kaikilla vanhempien suostumus kristilliseen tunnustuksellisen opetukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valituksen teki joku toisen koulun oppilaan vanhempi. Joku kristityjen vihaaja ilmeisesti.
        Mutta ko. koulun oppilailla on kaikilla vanhempien suostumus kristilliseen tunnustuksellisen opetukseen.

Mummo uskoo kaikki valheet!

• Anonyymi kirjoitti:

Mistäs tuon tiedät?

Kuten tuossa sanoin, se silti luvatonta. Tunnustuksellisen uskonnon voi järjestää varmaan muutenkin kuin kouluajalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Valituksen teki joku toisen koulun oppilaan vanhempi. Joku kristityjen vihaaja ilmeisesti."

Niin kyllähän myös pieniltäkin paikkakunnilta löytyy vasemmistolaisia kristinuskon vihaajia, ainakin se yksi kappale.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihme että noin yksimielinen kylä kuihtuu ja koulu lopetetaan oppilasvähyyden vuoksi. Miten keskustavaltuutettu rehtori siihen että koulussa ei saa puhua puoluepolitiikkaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihme että noin yksimielinen kylä kuihtuu ja koulu lopetetaan oppilasvähyyden vuoksi. Miten keskustavaltuutettu rehtori siihen että koulussa ei saa puhua puoluepolitiikkaa?

Ei ole lainkaan verrattava asia, mutta tuo kyseinen viaton perinne taas on jatkunut 30-luvulta saakka ilman valituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole lainkaan verrattava asia, mutta tuo kyseinen viaton perinne taas on jatkunut 30-luvulta saakka ilman valituksia.

Ilman valituksia 2000-luvulla koska muissa kouluissa käytänteestä luovuttu.

• Anonyymi

Mitenkähän Suomen kouluissa saisi takaisin, että kaikkialla (maailman tilannekin vaatii) rukoiltaisiin aamulla aamunavauksessa, samoin ruokarukous siunaten ja kiittäen jne.
      Pakottaa ei voi, mutta sietämään voi.
      Muun uskoiset (ei krist.) saavat mielessään rukoilla omaa Jumalaansa, mutta hiljaa.

(Lopunajan merkki, että kristillisyys tuhotaan. Muslimit haluavat valloittaa maailmamme joka suunnalta, vaikka eivät edes omistaan pidä huolta eivätkä välitä hitustakaan.)

• Anonyymi

Miksi hiljaa, hehän voivat ääneen lausua oman aamu ja ruokarukouksensa opettajan puheen päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hiljaa, hehän voivat ääneen lausua oman aamu ja ruokarukouksensa opettajan puheen päälle.

Uskonnonopettajan puheen päälle ei saa oppilaat puhua!! Jälkkäriä ja piiskaa tuommoisesti ajattelijoille!!

• "Muun uskoiset (ei krist.) saavat mielessään rukoilla omaa Jumalaansa, mutta hiljaa."

Toisaalta kaikki voi hiljaa mielessään rukoilla. Silloin se ei haittaa koulutyötä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Muun uskoiset (ei krist.) saavat mielessään rukoilla omaa Jumalaansa, mutta hiljaa."

Toisaalta kaikki voi hiljaa mielessään rukoilla. Silloin se ei haittaa koulutyötä.

Jeesus ei opettanut rukoilemaan hiljaa.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Muun uskoiset (ei krist.) saavat mielessään rukoilla omaa Jumalaansa, mutta hiljaa."

Miten lyhyt rukous ääneen lausuttuna häiritsisi koulutyötä?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten lyhyt rukous ääneen lausuttuna häiritsisi koulutyötä?

Eipä mitenkään.

• Anonyymi

Jokainen koulun oppitunti pitäisi aloittaa rukouksella 🙏🏼

• Anonyymi

Sulkiko Avi kirkot, vai miten. Nehän on uskon psikkoja

• Anonyymi

Koskeeko laissa määritelty uskonnonvapaus myös saatananpalvontaa, tuo pitäisi ensin tarkistaa.

• Anonyymi

Pintapuolisesti katsottuna laista, niin kyllä, koska kohta yksi on kulttivapaus.

Ei siinä määritellä, että minkälainen kultti saa olla, mutta kristinuskossa tulee sitten tähän kulttiin ongelmaksi, tämä ulkopuolisten, ja jopa kulttiin kuulumattomien syyllistäminen.

Lakikirjaa kun luin, niin ihme, ettei täältä ole jengiä jo napattu tuomioille.

Se on ehdottomasti kiellettyä minkään uskonnon tai kultin harjoittamisessa, ja näiden henkilöiden toiminnassa, oman uskontonsa varjolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pintapuolisesti katsottuna laista, niin kyllä, koska kohta yksi on kulttivapaus.

Ei siinä määritellä, että minkälainen kultti saa olla, mutta kristinuskossa tulee sitten tähän kulttiin ongelmaksi, tämä ulkopuolisten, ja jopa kulttiin kuulumattomien syyllistäminen.

Lakikirjaa kun luin, niin ihme, ettei täältä ole jengiä jo napattu tuomioille.

Se on ehdottomasti kiellettyä minkään uskonnon tai kultin harjoittamisessa, ja näiden henkilöiden toiminnassa, oman uskontonsa varjolla.

Antoi kyllä ymmärrystä Päivi Räsäsen rikossyytteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antoi kyllä ymmärrystä Päivi Räsäsen rikossyytteisiin.

Niin ja sitten tämä on niiden uskonto "homojen vastustaminen ???

On siis ratkaisevaa noin pelastuksen kannalta mitä 5% tekee vaikka melkein 95% marssii kohti helvettiä ?

Ei ihan oikeasti mikä aitouskovia vaivaa, jättäkää ne homot johan se lukeekin siellä Raamatussa eli heidät on hylätty. Mikä teillä jäi tajuamatta ?

• ”Koskeeko laissa määritelty uskonnonvapaus myös saatananpalvontaa…”

Koskee samalla tavalla kuin muitakin. Eli yhteisölle tulee olla lainmäärittelemät säännöt ja yleensä ne noudattaa yhdistyslainsäädäntöä – mikä haluaa rekisteröityä. Samoin yhteisö ei saa rikkoa muitakaan lakeja.

Olemassa on siis saatananpalvonta, joka on käänteistä kristinuskoa. tähän liittyy usein myös rikollisuutta. Sitten on satanistit, jotka eivät hyväksy saatanan palvojia. Olemassa on myös Pakanaverkko Ry, joka on näemmä koonnut näitä hyvin pieniä yhteisöjä.

Olemassa on myös sekalaisia pienryhmiä, jotka eivät oikeastaan liity niinkään uskontoihin vaan ovat enemmän liikkeitä, joissa ei ole mitään oppeja tai uskomuksia. Jonkinlaisia alakulttuureja joita syntyy ja hajoaa tuon tuosta.

• Anonyymi

No toisaalta ihan hyvä ainakin siihen asti kunnes opitte kirjoittamaan.

• Anonyymi

Ei AVI eikä opetushallitus mitään haasteita heittele, ei heitä kuuntele kukaan uskova, on sitten rehtori tai opettaja. No kohteliaisuuttamme ja sävyisyyttämme teemme joitan sekunniksi että olisivat sitten tyytyväisiä.

• Anonyymi

Eli syyllistytään virkavirheeseen :D

• Anonyymi

Rukoile kotonasi aamusta iltaan.

• Koulujen ulkopuolella saa jokainen harjoittaa uskontoaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Koulujen ulkopuolella saa jokainen harjoittaa uskontoaan.

On siinäkin muka uskovainen, joka ei pidä siitä että koulussa kristittyjen lapset saisivat lukea ruokarukouksen.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Koulujen ulkopuolella saa jokainen harjoittaa uskontoaan.

Uskonnon ja sananvapaus takaa vapauden harjoittaa uskontoa ja tuoda se julki. Ei sitä tarvitse rajata jonnekin muualle ihmisten silmistä. Joka haluaa ja tuntee tarvetta rukoilla saa tehdä sen kenenkään estämättä.
        Näitä kieltoja esittävälle voisikin esittää sen kysymyksen: mitä haittaa on siitä jos joku rukoilee ruokarukouksen?
        Ainoastaan selville vahinkoa aiheuttaville haitoille pitäisi asettaa kieltoja. Muussa tapauksessa meidän jokaisen on jonkin verran siedettävä toinen toisiamme kaikista kummalluuksistamme huolimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnon ja sananvapaus takaa vapauden harjoittaa uskontoa ja tuoda se julki. Ei sitä tarvitse rajata jonnekin muualle ihmisten silmistä. Joka haluaa ja tuntee tarvetta rukoilla saa tehdä sen kenenkään estämättä.
        Näitä kieltoja esittävälle voisikin esittää sen kysymyksen: mitä haittaa on siitä jos joku rukoilee ruokarukouksen?
        Ainoastaan selville vahinkoa aiheuttaville haitoille pitäisi asettaa kieltoja. Muussa tapauksessa meidän jokaisen on jonkin verran siedettävä toinen toisiamme kaikista kummalluuksistamme huolimatta.

Joka ei halua rukoilla on vain rukoilematta ja sillä siisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Näitä kieltoja esittävälle voisikin esittää sen kysymyksen: mitä haittaa on siitä jos joku rukoilee ruokarukouksen?”

Ei kai sitä voi kieltää, jos joku yksittäinen oppilas lukee ruokarukouksen. Mutta muiden ei sitä tarvitse tehdä. Eikä etenkään opettaja voi sitä vaatia.

Uskonnonvapaus on sellainen juttu, että samalla hyväksytään myös muiden uskontojen tunnustuksellisuus, eli he saavat noudattaa omia uskonnollisia menoja. Siitä voi tulla ongelmaa, kun eri uskonnot ja suuntaukset sekä ei uskonnolliset haluaisivat eri tapoja.

Oppilaitoksissa siis on parempi, että tunnustuksellisen uskonnon harjoittaminen jätetään vapaa-ajalle ja toimitaan säännöillä, jotka sopivat kaikille. Etenkään opettajalla ei ole velvollisuutta niitä järjestää.

Mielestäni jokainen voi rukoilla fiksulla tavalla itsekseen, eikä tehdä siitä mitään näyttävää näytelmää.

Sitten eri seurakunnat (miksei myös kodit) voivat järjestään tunnustuksellista uskonnon opetusta sekä tapoja siellä vapaa ajalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kirkko siedä homoja, kirkko toivottaa homot alimpaan helvettiin.
        Että kummallisuuksistamme huolimatta.
        Tarkoitat varmaan homoja, luulisin näin

• Anonyymi

Saako koulussa poliitikoida tai esittää Setan ideologiaa?

• Anonyymi

”Anonyymi” 2024-09-12 02:38:58 kysyy omituisia: ”Saako koulussa poliitikoida tai esittää Setan ideologiaa?”

Kuka sitten pitää mitäkin politikoimisena, on vähän veteen piirretty viiva. Yhteiskunnalliset ja ajankohtaiset asiat sekä suomen demokratian opiskelu puolue tietoineen ei sitä liene.

Setalla ei ole mitään ideologiaa, sen sijaan ideologiaa on anti-gender liike.

Otan yhden esimerkin siitä, miten ne järjestöt toimivat, jotka ajavat jäseniensä oikeuksia.

Vuonna1952 perustettiin Kehitysvammaliitto (tosin eri nimellä tuolloin), ja kehitysvammaisten oikeuksia alettiin ajamaan. 1929 oli kielletty avioliitot ja pakkosterilisaatio 1935 ja näitä perusteltiin ”rotuhygienialla”.
        Aluksi oli Vajaamielislaitosten Keskusliitto ja viimein saatiin parempi termi, joka ei ollut leimaava eli 1965 kehitysvammaliitto. Ei siis enää puhuttu tylsämielistä tai vajaamielisistä.

20 vuotta tehtiin töitä, että ensin luovuttiin pakkosterilisaatiosta 1970 luvun alussa ja äänioikeus vaaleissa saatiin 1972.

Ikävä kyllä näitä vastustettiin kovasti, etenkin oikeiston taholta. Tuolloin kristillisen piirit pitivät kehitysvammaisuutta eli tylsämielisyyttä Jumalan rangaistuksena, joten heille ei olisi kuulunut mitään erikoisia oikeuksia. Sama juttu oli niin kuurojen kuin epilepsiaa sairastavien kohdalla.

Avioliitto oikeus saatiin taisteltua 1987. Samoin monta muuta tärkeää oikeutta, kuten oikeus omaan kotiin, tukipalvelut jne.

Aktiivisesti on vaikutettu niin politiikoihin kuin virkamiehiin. On saatu aikaa esteettömän liikkumisen ja monien muiden muutoksia niin kaupunkirakentamiseen kuin joukkoliikenteeseen ynnä muihin. Erityisesti on saatu paljon hyvää asenteiden muuttamisessa, jonka vuoksi kehitysvammaiset ovat nyt samanveroisessa asemassa kuin muut ihmiset.

Voidaanko siis puhua kehitysvammaliiton ideologiasta? Saivatko kehitysvammaiset jotain enemmän kuin muut?
        Voidaanko puhua kuurojenliiton ideologiasta? Tai kuulo ja näkövammaistenliiton ideologiasta? jne.

mummmomuori2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Anonyymi” 2024-09-12 02:38:58 kysyy omituisia: ”Saako koulussa poliitikoida tai esittää Setan ideologiaa?”

Kuka sitten pitää mitäkin politikoimisena, on vähän veteen piirretty viiva. Yhteiskunnalliset ja ajankohtaiset asiat sekä suomen demokratian opiskelu puolue tietoineen ei sitä liene.

Otan yhden esimerkin siitä, miten ne järjestöt toimivat, jotka ajavat jäseniensä oikeuksia.

Vuonna1952 perustettiin Kehitysvammaliitto (tosin eri nimellä tuolloin), ja kehitysvammaisten oikeuksia alettiin ajamaan. 1929 oli kielletty avioliitot ja pakkosterilisaatio 1935 ja näitä perusteltiin ”rotuhygienialla”.
        Aluksi oli Vajaamielislaitosten Keskusliitto ja viimein saatiin parempi termi, joka ei ollut leimaava eli 1965 kehitysvammaliitto. Ei siis enää puhuttu tylsämielistä tai vajaamielisistä.

20 vuotta tehtiin töitä, että ensin luovuttiin pakkosterilisaatiosta 1970 luvun alussa ja äänioikeus vaaleissa saatiin 1972.

Ikävä kyllä näitä vastustettiin kovasti, etenkin oikeiston taholta. Tuolloin kristillisen piirit pitivät kehitysvammaisuutta eli tylsämielisyyttä Jumalan rangaistuksena, joten heille ei olisi kuulunut mitään erikoisia oikeuksia. Sama juttu oli niin kuurojen kuin epilepsiaa sairastavien kohdalla.

Avioliitto oikeus saatiin taisteltua 1987. Samoin monta muuta tärkeää oikeutta, kuten oikeus omaan kotiin, tukipalvelut jne.

Aktiivisesti on vaikutettu niin politiikoihin kuin virkamiehiin. On saatu aikaa esteettömän liikkumisen ja monien muiden muutoksia niin kaupunkirakentamiseen kuin joukkoliikenteeseen ynnä muihin. Erityisesti on saatu paljon hyvää asenteiden muuttamisessa, jonka vuoksi kehitysvammaiset ovat nyt samanveroisessa asemassa kuin muut ihmiset.

Voidaanko siis puhua kehitysvammaliiton ideologiasta? Saivatko kehitysvammaiset jotain enemmän kuin muut?
        Voidaanko puhua kuurojenliiton ideologiasta? Tai kuulo ja näkövammaistenliiton ideologiasta? jne.

mummmomuori2

” Setalla ei ole mitään ideologiaa”

Kaikenlaista soopaa.
        Kyllä sen ideologian poliittisine purkimyksineen tunnistaa nekin vapaamielistä elämää elävät seksuaalivähemmistöt ja transihmiset, jotka eivät Setan ideologiaa kaikkinensa jaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikenlaista soopaa.
        Kyllä sen ideologian poliittisine purkimyksineen tunnistaa nekin vapaamielistä elämää elävät seksuaalivähemmistöt ja transihmiset, jotka eivät Setan ideologiaa kaikkinensa jaa.

:D Ei ole ideologiaa eli mitään aatteiden järjestelmää.

Tosin jos ideologian käsittää neutraalisti, niin se on ajatusten ja uskomusten järjestelmää ja näkemystä maailmasta. Sanaa käytetään neutraalisti, eikä ideologiaa itsessään pidetä sen enempää kielteisenä kuin myönteisenäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikenlaista soopaa.

Setan pääideologian on elävän kristinuskon vastustaminen ja seksuaalisuuden ja homouden tuominen lasten mieleen ja elämään karmein seurauksien. Groomaajat ja pedofilit kiittelevät Setaa tästä, että lasten tietoisuuteen on tuotu seksi ja sen nautinnot!!

• Anonyymi kirjoitti:

Setan pääideologian on elävän kristinuskon vastustaminen ja seksuaalisuuden ja homouden tuominen lasten mieleen ja elämään karmein seurauksien. Groomaajat ja pedofilit kiittelevät Setaa tästä, että lasten tietoisuuteen on tuotu seksi ja sen nautinnot!!

Just. Eli näemmä sinä levität tuota omaa ideologiaasi eli antigender propagandaa.
        Rankkaa mustamaalaamista ja vihan nostattamista.

• Mummomuori2 kirjoitti:

Just. Eli näemmä sinä levität tuota omaa ideologiaasi eli antigender propagandaa.
        Rankkaa mustamaalaamista ja vihan nostattamista.

Antigender on naurettava leimakirves niistä jotka nimeomaan pitävät kahta sukpuolta totena.
        Yhtä naurettava sana kuin homofobia.

• Pe.kunMummomuori kirjoitti:

Antigender on naurettava leimakirves niistä jotka nimeomaan pitävät kahta sukpuolta totena.
        Yhtä naurettava sana kuin homofobia.

Ei se ole mikään leimakirves, vaan olemassa oleva liike, jolla on rutkasti rahaa ja valtaa.

• Pe.kunMummomuori
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ei se ole mikään leimakirves, vaan olemassa oleva liike, jolla on rutkasti rahaa ja valtaa.

Kyllä se on ihan teikäläisten leimakirves.

• Pe.kunMummomuori kirjoitti:

Kyllä se on ihan teikäläisten leimakirves.

Niin ja perustelut ovat?...

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ne tuli jo edellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mummmomuori2

"Sen (SETAn) tavoitteena on yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos, jotta ihmisoikeudet ja hyvinvointi toteutuvat Suomessa ja kansainvälisesti riippumatta ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta." -Seta ry

"Ideologia on ryhmäintressien sävyttämä aatejärjestelmä." -Tieteen termipankki

Kyllä Setalla näillä määritelmillä on ideologia, vieläpä hyvinkin poliittinen (=yhteiskunnallinen). Sitä voi aivan hyvin vastustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sen (SETAn) tavoitteena on yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos, jotta ihmisoikeudet ja hyvinvointi toteutuvat Suomessa ja kansainvälisesti riippumatta ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta." -Seta ry

Kyllä Setalla näillä määritelmillä on ideologia, vieläpä hyvinkin poliittinen (=yhteiskunnallinen). Sitä voi aivan hyvin vastustaa.

Meidän koulun vuosisadan alkupuolella rakensi talkootyönä kyläläiset, jotka olivat uskovaisia, osa väestä todella hartaita seurakuntalaisia. Jos heille, siis näille rakentajille, joku ateisti olis mennyt sanomaan, että tässä koulussa ei sitten saa pitää lapsille aamuhartauksia eikä ruokarukousta saa rukoilla, ei laulaa virsiä eikä muitakaan hengellisiä lauluja, niin arvatkaa mitä nämä koulun rakentajat olisivat moiselle henkilölle tehneet? He olisivat passittaneet tällaisen henkilön Neuvostoliittoon, jossa kyseinen avi oli kieltänyt hengelliset kokoukset ja koulutukset. Sieltäkö tämä meidän avi on oppinsa ammentanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän koulun vuosisadan alkupuolella rakensi talkootyönä kyläläiset, jotka olivat uskovaisia, osa väestä todella hartaita seurakuntalaisia. Jos heille, siis näille rakentajille, joku ateisti olis mennyt sanomaan, että tässä koulussa ei sitten saa pitää lapsille aamuhartauksia eikä ruokarukousta saa rukoilla, ei laulaa virsiä eikä muitakaan hengellisiä lauluja, niin arvatkaa mitä nämä koulun rakentajat olisivat moiselle henkilölle tehneet? He olisivat passittaneet tällaisen henkilön Neuvostoliittoon, jossa kyseinen avi oli kieltänyt hengelliset kokoukset ja koulutukset. Sieltäkö tämä meidän avi on oppinsa ammentanut.

Viime vuosisadan alussa oli Suomessa vielä voimassa ehtoollispakko, naimisiin tuomittiin vaikkei pari halunnut, lapset oli pakko kastaa, uskonnon vaihtaminen oli kielletty ja juutalaisilla ei ollut kansalaisoikeuksia. Aika oli hiukan eri.

• Anonyymi kirjoitti:

Silloin kaikki etujärjestöt ovat tuon määritelmän mukaan poliittisia :D
        Useimmalla vammaisjärjestöllä on vastaavia tavoitteita.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Silloin kaikki etujärjestöt ovat tuon määritelmän mukaan poliittisia :D
        Useimmalla vammaisjärjestöllä on vastaavia tavoitteita.

Niin ovatkin. Määritelmällisesti politiikka on toimintaa, jolla pyritään vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin. Etujärjestöhän nimensä mukaisesti pyrkii ajamaan jäsentensä tai ryhmänsä taloudellisia ja/tai muita etuja vaikuttamalla yhteiskuntaan. En tiedä sitten, miten haluat rajata sanan poliittinen omissa ajatuksissasi...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ovatkin. Määritelmällisesti politiikka on toimintaa, jolla pyritään vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin. Etujärjestöhän nimensä mukaisesti pyrkii ajamaan jäsentensä tai ryhmänsä taloudellisia ja/tai muita etuja vaikuttamalla yhteiskuntaan. En tiedä sitten, miten haluat rajata sanan poliittinen omissa ajatuksissasi...

Niin, politiikka on juuri sitä, että pyritään vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin. Puoluepolitiikka on taas sitä, että kannattaa jonkun puolueen näkökantoja.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Niin, politiikka on juuri sitä, että pyritään vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin. Puoluepolitiikka on taas sitä, että kannattaa jonkun puolueen näkökantoja.

Eli SETAa voidaan pitää poliittisena etujärjestönä?

• Mummomuori2 kirjoitti:

Esim. sinun postauksesi tällä palstalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli SETAa voidaan pitää poliittisena etujärjestönä?

Jos noin aletaan ajatella, silloin kaikki ne eri etujärjestöt, jotka ajavat esim. vammaisten, vanhusten , lasten tai muiden erityisryhmien etuja, ovat sellaisia.

• Anonyymi

Surullista totta kai, koska tämä maa on rakennettu juuri kristillisten arvojen voimasta ja varassa. Toki täällä saa uskontoa uuten harjoittaa vapaasti. Ehkä olisi hyvä myös iltapäivän raamattukerhoja perustaa kouluhin. Onhan liikunta-, matematiikka- ja muitakin kerhoja. Ei Raamattupiiri-kerhossa olisi mitään pahaa, päinvastoin.

Kaikkea hyvää!

• Anonyymi

Siis "muuten harjoittaa vapaasti", sori.

• Kerhoja tosiaan voi jokainen yhteisö perustaa vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Kerhoja tosiaan voi jokainen yhteisö perustaa vaikka kuinka paljon.

Mihin kerhoihin sinä kuulut?

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin kerhoihin sinä kuulut?

Tuota, en ole lapsi :D

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tuota, en ole lapsi :D

Käytätkin sitä sanaa leimakirveenä

• Anonyymi kirjoitti:

Käytätkin sitä sanaa leimakirveenä

Ai siis kerho sanaa? :D Kiitos viikon nauruista.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ai siis kerho sanaa? :D Kiitos viikon nauruista.

Kyllä, Aa-kerho - on lähtenyt näppiksiltäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, Aa-kerho - on lähtenyt näppiksiltäsi.

Aivan, muistan kyllä. Aloin sanomaan sitä kerhoksi, toki se yhdistys on, mutta toimii ehkä vähän kerhomaisesti.
        Eikä kerho sanaan liity mitään leimaamista, kerhot ovat hyvä ja tarpeellinen juttu.

• Anonyymi

Minä en ainakaan tottele.

• Ketä et tottele?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2785
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2310
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1906
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      168
      1335
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      282
      1167
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      961
    Aihe