Haluan eron, mutta myös lisää lapsia

Anonyymi-ap

Onko kukaan ollut tässä tilanteessa? Miten saitte rauhan asian kanssa? Halusimme lisää lapsia (meillä 1) ja ehkäisystä luovuttiin hyvissä mielin ja innokkaasti keväällä. Nyt välit miehen kanssa ovat pahentuneet kesän myötä ja mm. jatkuvasti epäilee, että petän sun muuta älytöntä. Viimeisimmän riidan aikana sanoi sellaisia asioita, etten voi nähdä häntä enää samassa valossa ja kaiken lisäksi potkaisi ulos autosta keskellä ei mitään, josta kesti useampi tunti minun päästä kotiin. Riidan jälkeen olemme pysyneet omissa tiloissa ja olleet vuorovaikutuksessa vain lapsemme kautta. Olemme puhuneet vain arkiasioista kun on ollut pakko. En voi edes katsoa häntä silmiin. Yhteiselämää kohta 20 vuotta, olen ollut teinistä asti vain hänen kanssaan. Nyt haluan eron, enkä näe miksi hän ei myöskään riidan aikana sanottujen asioiden mukaan myöskin haluaisi, vaikka onkin maininnut esim. ensi vuoden suunnitelmia sun muita, mikä vähän kummaa. Tuntuu vaan tosi vaikealta, että unelma lapsista jää unelmaksi. Tiedän realistisesti, että hänen kanssaan en niitä enää tee tai tee mitään muutakaan, mutta tuskin alan seurustelemaan ihan pikaisesti ja biologinen kello taitaa ennen sitä pysähtyä.

4

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos mies ei halua enempää lapsia. Se stressaisi. Ennemmin ehkä haluaa nopeasti eron ja syyn sille tuolla käytöksellä kuin jatkaa kanssasi perhe elämää
      Riitaan tarvitaan aina kaksi. Kukaan ei yksin tappele

      • Anonyymi

        Mies nimenomaan haluaa lapsia ja olisi jo muutama vuosi sitten halunnut yrittää, mutta minulla oli koulu kesken enkä siihen väliin halunnut vauva-arkea elää. Hän on sanonnut, ettei halua eroa, mutta se miten minusta puhui riidan aikana vaikuttaisi siltä ettei hänellä ole kovin hyviä mielipiteitä/tunteita minua kohtaan myöskään. En missään välissä siis yrittänyt ehdottaa, että hän on yksinään riidellyt tai aiheuttanut riidan, mutta riidan aikana hänellä karkasi mopo käsistä ja tästä ei ole takaisin menoa. Minulla ei ole tapana esim. nimitellä, tai tehdä äkkipikaisia tempauksia kuten tämä auto-juttu. Enempi olen liian passiivinen, mikä häntä myös ärsyttää. Mutta joo, lasten hankkiminen ei siis ole tämän riidan tai muutoksen takana :) Kiitos kuitenkin kommentista. Enemmän etsin tässä miten muut edenneet samanlaisten tunteiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies nimenomaan haluaa lapsia ja olisi jo muutama vuosi sitten halunnut yrittää, mutta minulla oli koulu kesken enkä siihen väliin halunnut vauva-arkea elää. Hän on sanonnut, ettei halua eroa, mutta se miten minusta puhui riidan aikana vaikuttaisi siltä ettei hänellä ole kovin hyviä mielipiteitä/tunteita minua kohtaan myöskään. En missään välissä siis yrittänyt ehdottaa, että hän on yksinään riidellyt tai aiheuttanut riidan, mutta riidan aikana hänellä karkasi mopo käsistä ja tästä ei ole takaisin menoa. Minulla ei ole tapana esim. nimitellä, tai tehdä äkkipikaisia tempauksia kuten tämä auto-juttu. Enempi olen liian passiivinen, mikä häntä myös ärsyttää. Mutta joo, lasten hankkiminen ei siis ole tämän riidan tai muutoksen takana :) Kiitos kuitenkin kommentista. Enemmän etsin tässä miten muut edenneet samanlaisten tunteiden kanssa.

        Sinulla on jo yksi lapsonen. Keskittäydy nyt täysillä häneen.
        Miksi haikailet ketään riitaisaa miestä jakamaan ja haavoittamaan lapsesi kasvavaa tunne/älymaailmaa.
        Kasva sinä nyt pikavauhtia aikuiseksi ja käytä kaikki tietosi (opi lisää!) ja taitosi ohjataksesi lapsestasi ihminen josta voit olla ylpeä! Tuo on sinun 24/7 ammatti. Sinun on se tehtävä. Mies ei ilmeisesti siihen kykene.

        Nyt asiat oikeaan järjestykseen:
        1. Lapsesi
        2. Lapsesi
        3. Lapsesi

        Kaikki muut tunteet ja haihattelut saat hyvällä omallatunnolla heittää roskiin. Ainakin niin kauaksi aikaa kunnes jo hankkimasi velvollisuus, lapsesi, on omillaan.


    • Anonyymi

      Kaikkea ei voi saada.

      Vie lapsesi pois tämän kodin myrkyllisestä ilmapiiristä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe