Haluan eron, mutta myös lisää lapsia

Anonyymi-ap

Onko kukaan ollut tässä tilanteessa? Miten saitte rauhan asian kanssa? Halusimme lisää lapsia (meillä 1) ja ehkäisystä luovuttiin hyvissä mielin ja innokkaasti keväällä. Nyt välit miehen kanssa ovat pahentuneet kesän myötä ja mm. jatkuvasti epäilee, että petän sun muuta älytöntä. Viimeisimmän riidan aikana sanoi sellaisia asioita, etten voi nähdä häntä enää samassa valossa ja kaiken lisäksi potkaisi ulos autosta keskellä ei mitään, josta kesti useampi tunti minun päästä kotiin. Riidan jälkeen olemme pysyneet omissa tiloissa ja olleet vuorovaikutuksessa vain lapsemme kautta. Olemme puhuneet vain arkiasioista kun on ollut pakko. En voi edes katsoa häntä silmiin. Yhteiselämää kohta 20 vuotta, olen ollut teinistä asti vain hänen kanssaan. Nyt haluan eron, enkä näe miksi hän ei myöskään riidan aikana sanottujen asioiden mukaan myöskin haluaisi, vaikka onkin maininnut esim. ensi vuoden suunnitelmia sun muita, mikä vähän kummaa. Tuntuu vaan tosi vaikealta, että unelma lapsista jää unelmaksi. Tiedän realistisesti, että hänen kanssaan en niitä enää tee tai tee mitään muutakaan, mutta tuskin alan seurustelemaan ihan pikaisesti ja biologinen kello taitaa ennen sitä pysähtyä.

4

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos mies ei halua enempää lapsia. Se stressaisi. Ennemmin ehkä haluaa nopeasti eron ja syyn sille tuolla käytöksellä kuin jatkaa kanssasi perhe elämää
      Riitaan tarvitaan aina kaksi. Kukaan ei yksin tappele

• Anonyymi

Mies nimenomaan haluaa lapsia ja olisi jo muutama vuosi sitten halunnut yrittää, mutta minulla oli koulu kesken enkä siihen väliin halunnut vauva-arkea elää. Hän on sanonnut, ettei halua eroa, mutta se miten minusta puhui riidan aikana vaikuttaisi siltä ettei hänellä ole kovin hyviä mielipiteitä/tunteita minua kohtaan myöskään. En missään välissä siis yrittänyt ehdottaa, että hän on yksinään riidellyt tai aiheuttanut riidan, mutta riidan aikana hänellä karkasi mopo käsistä ja tästä ei ole takaisin menoa. Minulla ei ole tapana esim. nimitellä, tai tehdä äkkipikaisia tempauksia kuten tämä auto-juttu. Enempi olen liian passiivinen, mikä häntä myös ärsyttää. Mutta joo, lasten hankkiminen ei siis ole tämän riidan tai muutoksen takana :) Kiitos kuitenkin kommentista. Enemmän etsin tässä miten muut edenneet samanlaisten tunteiden kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies nimenomaan haluaa lapsia ja olisi jo muutama vuosi sitten halunnut yrittää, mutta minulla oli koulu kesken enkä siihen väliin halunnut vauva-arkea elää. Hän on sanonnut, ettei halua eroa, mutta se miten minusta puhui riidan aikana vaikuttaisi siltä ettei hänellä ole kovin hyviä mielipiteitä/tunteita minua kohtaan myöskään. En missään välissä siis yrittänyt ehdottaa, että hän on yksinään riidellyt tai aiheuttanut riidan, mutta riidan aikana hänellä karkasi mopo käsistä ja tästä ei ole takaisin menoa. Minulla ei ole tapana esim. nimitellä, tai tehdä äkkipikaisia tempauksia kuten tämä auto-juttu. Enempi olen liian passiivinen, mikä häntä myös ärsyttää. Mutta joo, lasten hankkiminen ei siis ole tämän riidan tai muutoksen takana :) Kiitos kuitenkin kommentista. Enemmän etsin tässä miten muut edenneet samanlaisten tunteiden kanssa.

Sinulla on jo yksi lapsonen. Keskittäydy nyt täysillä häneen.
        Miksi haikailet ketään riitaisaa miestä jakamaan ja haavoittamaan lapsesi kasvavaa tunne/älymaailmaa.
        Kasva sinä nyt pikavauhtia aikuiseksi ja käytä kaikki tietosi (opi lisää!) ja taitosi ohjataksesi lapsestasi ihminen josta voit olla ylpeä! Tuo on sinun 24/7 ammatti. Sinun on se tehtävä. Mies ei ilmeisesti siihen kykene.

Nyt asiat oikeaan järjestykseen:
        1. Lapsesi
        2. Lapsesi
        3. Lapsesi

Kaikki muut tunteet ja haihattelut saat hyvällä omallatunnolla heittää roskiin. Ainakin niin kauaksi aikaa kunnes jo hankkimasi velvollisuus, lapsesi, on omillaan.

• Anonyymi

Kaikkea ei voi saada.

Vie lapsesi pois tämän kodin myrkyllisestä ilmapiiristä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Älä puhu niille yhden illan jutuillesi

Minusta mitään, älä edes kännissä.
      Ikävä
      36
      2502
    2. Miksi sinusta tykkää kaikki

Olet kyllä ihana, mutta ihmeellistä että niin moni voi tykätä samasta. 🤔
      Ikävä
      19
      1411
    3. Sano jotain

Kivaa hänestä.
      Ikävä
      84
      1387
    4. Suomen huutokauppakeisari Aki Palsanmäki jätti alkoholin - Tältä hän näyttää nyt - Katso uusi kuva!

Aki Palsamäki on suomalaisten rakastama tv-hahmo ja itseoikeutettu Suomen huutokauppakeisari. Onkos Aki muuttunut ulkon
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1120
    5. Sä olet liian

Hyvä ja kiltti nainen. En osaisi käsitellä sinua .
      Ikävä
      40
      1082
    6. Mitä ajattelet

Tämänhetkisestä tilanteest
      Ikävä
      84
      1072
    7. ja taas marssimaan oulussa-puukotus jälleen

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/7821497 Alaikäistä puukotettiin Oulussa maanantaina, kertoi Oulun poliisilaitos.
      Oulu
      94
      1054
    8. Nato- ja EU-vastaisia mielipidekirjoituksia

HBL: Tekaistuilla nimillä kirjoitettuja Venäjä-mielisiä tekstejä tyrkytetään Suomenkin medioihin Nato- ja EU-vastaisia m
      Maailman menoa
      270
      1030
    9. Luulen että suuri rakkautesi

On vain tavallista voimakkaampaa kiimaa. 😊
      Ikävä
      127
      934
    10. Martinan juoksutapahtuma

Miten se on mennyt? En jaksa selata kaikkia viestejä että löytyykö vastaus. Kiinnostaisi menikö tapahtuma paremmin kuin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      871
    Aihe