Hän on itse ollut aina todella itkuherkkä, mutta ei jotenkin osaa kohdata mua, kun olen romahdellut. Vähättelee tavallaan tai sanoo mun ottavan ihan liian raskaasti tietyt asiat, kun näkee mun itkevän ihan kunnolla.
Ikään kuin en saisi surra niin paljon vaikka itkusta lähinnä vain kyse? Muistan joskus ihmetelleen itkemistäni isovanhemman kuoltuakin, että onko nyt joku muukin syy itkuun, kun itken niin paljon.
Äidin reagoiminen suremiseeni ihmetyttää
6
524
Vastaukset
- Anonyymi
Koska isovanhempi kuollut?
-kaakko - Anonyymi
Ei toisen tunteita saisi vähätellä, suru lähtee suremalla.
- Anonyymi
Vaikuttais siltä että äitis ei kestä kattoo sun tunteita. Jos tulee tilanteita että sinä suret kovin, hae tukea muilta kuin äidiltäs. Hän voi myös olla kylmä muiden tunteita kohtaan.
- Anonyymi
Minä joskus nuorena itkin kun oli paha mieli ja äiti tiuskaisi vain, että mitä pillität. Silloin päätin, etten ikinä itke äidin nähden. Nyt vanhemmiten äiti on kertoillut omasta äidistään kaikkea, mitä mummo on äidilleni sanonut; vähätellyt koko ajan ja lytännyt ihan täysin, ettei osaa mitään eikä ole minkään arvoinen. Kuolinvuoteellaan mummo oli pyytänyt äidiltä anteeksi tekojaan/sanojaan. Sanoin äidille että pelkäsi taivaspaikkansa puolesta (mummo oli todella uskovainen) ja siksi pyysi anteeksi. Nyt olen huomannut, että äiti kohtelee minua ihan samalla tavalla kuin äitinsä häntä kohteli, mutta multa on turha kuolinvuoteella pyydellä anteeksi, kärsiköön tekojensa ja sanojensa vuoksi. Se on oma valintansa, mitään jällennäkemistä taivaassa ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Tämä juuri sukupolvesta toiseen toistuva kuvio.Mummoni itki itkut nurkan takana ja sitten reippaana eteenpäin.Äitini itki myös muttei sanonut syytä ikinä että miksi on paha mieli.Minä kovetin itseni etten itke äidin aikana koska syytös oli tätä luokkaa että- mitä sä taas poraat tai- et itke. Oma tytär syyttää että meillä ei näytetä tunteita ja itkukaan oo sallittua.Romahdin tästä ja yritän vielä korjata tilannetta,en ollut tajunnut että toistin samaa mitä minulle.Jospa tietyt asiat saadaan poikki ettei se jatku enää seuraaville.
- Anonyymi
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan mielestään omistusoikeus tunteiden näyttämiseen. Vain he itse saavat näyttää tunteensa koska vain heidän erityislaatuisilla tunteillaan on väliä, ei muiden.
Eräs läkkäämpi helluntaiveli tuli vittuilemaan minulle oman sisarukseni hautajaisissa koska itkin. Tämä vanhempieni uskonystävä oli helluntailaisille tyypilliseen tapaan oikea teatraalisen itkemisen virtuoosi. Aina liikuttuneessa tilassa kyynel silmäkulmassa huuli väpättäen parkumassa uskovaisten tilaisuuksissa ja kaikkialla. Nessuun niistelemässä nenäänsä ja pyyhkimässä silmiään kun niin kovasti tunteiluttaa.
Sitten kuitenkin hautajaisissa vainajan lähiomaisen itku otti niin koville että paskiainen päätti tulla piikittelemään kuinka "meidän uskovaisten suru ei ole tuollaista epätoivoista surua koska meillä on ikuisuustoivo sydämessä".
Tunteilu voi olla vallankäytön muoto. Jos äitisi ei kunnioita kaikkien muiden tunteita, mutta tekee numeron omistaan, hän on vain säälittävä itsekäs ja julma manipulaattori. Todennäköisesti hän on tosiasiassa mielensä syövereissä yhtä jääkylmä tunne- elämältään kuin tuo mainitsemani tunnerunkku helluntaiveli oli. Tunteilu on vain keino hallita ja kontrolloida muita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa1404615SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p763835Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.712509SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2271952Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1181797Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2471166Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo49815- 62766
Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall20746Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?
Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,6725