Miten voitetaan paniikkihäiriö?
paniikin voitto
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Paniikkihäiriö liittyy ahdistuneisuushäiriöön.
Yksilöstä riippuen paniikin voi laukaista erilaiset asiat. Joillain voi tulla paniikkikohtaus voimakkaan ahdistuksen seurauksena, joillain jännittämisestä.
Itselläni oli nuoruudessa sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ja paniikki iski aina väkijoukoissa, ei tarvinnut olla edes kovin montaa ihmistä lähellä.
Jälkeenpäin kyllä itselleni selvisi, että omat paniikkikohtaukset johtuvat huonosta itsetunnostani. Pidin itseäni ihan nollana, luuserina, huonona ihmisenä omien elintapojeni takia, ja luulin, että kaikki muutkin ajattelivat minusta samalla tavalla. Se aiheutti sosiaalisissa tilanteissa kovat paineet ja tuli paniikkia.
Olin missä tahansa, ajattelin usein, mitä muut minusta ajattelevat, he varmasti näkevät, etten ole yhtään mitään, olen huono ihminen.
Omalla kohdallani paniikkihäiriö helpotti, kun tutustuin itseeni, sain ongelmani selvitettyä, itsetunto koheni. Tärkein oli, että opin hyväksymään itseni tällaisena kuin olen, en enää ajatellut, mitä muut mahtavat minusta ajatella. Muiden mielipiteille kun en itse voi mitään.
Ihmisen ei tarvitse kelvata kaikille muille, mutta aina kelpaa joillekin. Kukaan ei ole täydellinen, eikä edes tarvitse olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103842
- 863573
- 493434
- 592623
- 2002611
- 492358
- 192298
- 202266
- 362109
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl402073