Tiedän että jokainen on vastuussa omasta elämästään mutta miksei ole toisista välittämistä yhtään? Esim jos joku masentuu ja ei ole rahaa,meidän sukulaiset ei kyllä antaisi almuakaan.
Meidän suvusta puuttuu empatia
22
613
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sä vaadit toisilta? Toimi itse kuten koet oikeaksi. Anna raahaa sukulaisille.
On omituista odottaa toisilta jotain kun ei itse edes elä omaa elämäänsä omien mieltymysten mukaisesti. Empatisti? Empaatisti? Empaattori? Empatikko? Empaatikko?
- Anonyymi
Empatialla ja rahalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Masentunut kuuluu hoitoon ja siihen rahan antaa yhteiskunta. Ei sukulaisten kuulukaan jaella rahoja toisilleen.
- Anonyymi
Mistäs tiedät onko niillä sukulaisillakaan rahaa antaa?
- Anonyymi00005
Empatia on sitä että sulle annetaan rahaa, mutta sekään ei ole hyvä. Haukut tulee siinäkin tapauksessa :)
- Anonyymi00006
Pahinta on jos on koko elämänsä kuvitellut että perheenjäsenet ovat empaattisia ja lojaaleja toisiaan kohtaan. Sitten kun yksi perheenjäsen kuolee ennenaikaisesti joutuukin huomaamaan ettei kukaan sure. Hautajaisissa yritetään vääntää tekokyyneliä silmään ja ollaan niin epäaitoja kun olla voi. Sitten joutuu tajuamaan ettei sen lämpöisen pinnan alla ole yhtään ainutta aitoa tunnetta omaa perheenjäsentä kohtaan. Kaikki on ollut näytelmää. Se on järkyttävää.
- Anonyymi00007
Masennus ei parane rahalla ja sosiaaliturva on tarkoitettu niille, joilla on toimeentulovaikeuksia.
Auttelin vuosia erästä sukulaista myös rahallisesti, hän asui mm. asunnossani omakustannehintaan, mutta ei se auttanut häntä, opetti vain pitämään itsestäänselvyytenä, että hänet aina pelastetaan pulasta. Eikä ollut edes lähisukulainen.
Kannattaa hakeutua ammattilaisten hoitoon mielenterveysasioissa ja velkaneuvontaan ja pyytää apua raha-asioiden opetteluun, jos ne eivät suju. Pahimmillaan avustajat vain pitkittävät köyhyyttä ja masennusta pelastamalla aina pulasta.
Toki on niitäkin yksittäisiä tilanteita, joissa apu on paikallaan. Ehkä joku ihminen on sellainenkin, ettei kykene raha-asioitaan hoitamaan, jolloin voi hakea edunvalvontaan. Kukaan ei jatkuvasti voi auttaa rahallisesti tai harvalla on itsellään niin paljon varallisuutta, että pystyisi jatkuvasti elättämään sukulaisiaan.
Jos olet tässä tilanteessa, niin hae itsellesi apua ammattilaisilta eikä sukulaisilta. Jos pyydät rahaa heiltä, menevät välit herkästi pilalle. Kuten joku sanoi, et voi olettaa, että sukulaisillasi olisi ylimääräistä rahaa. Ei minullakaan nyt olisi. Hyvä kun itseni saan elätettyä.- Anonyymi00009
Miksi et itse opettanut sukulaiselle ei raha- asioita jos hänellä oli niiden kanssa osaamattomuutta?
- Anonyymi00010
Aloittaja esitti hypoteettisen esimerkin että jos olisi masentunut ja rahan tarve empatiakyvytön suku ei antaisi almuakaan.
Aloituksessa ei puhuta sanaakaan velkaantumisesta, kykenemättömyydestä raha- asioiden hoidossa - > köyhyys ei aina johdu siitä että on kykenemätön raha- asioidensa hoidossa, vaatimuksesta että pitäisi "jatkuvasti auttaa rahallisesti". Se että teet tällaisia ennakko- oletuksia paljastaa kaiken olennaisen sinusta itsestäsi ja auttamisesi motiiveista, eikä yhtään mitään siitä sun autettavastasi jota selvästi tykkäät nöyryyttää ja nolata.
Auttaminen johdu aina siitä että olet niin liikuttavan empaattinen. Olet siitä hyvä esimerkki. Olet pesunkestävä narsisti joka käyttää "auttamista" toisen ihmisen halventamiseen, nöyryyttämiseen ja oman marttyyrin sädekehänsä kiillottamiseen.
Muutenhan olisit tietenkin ottanut itse vaarin omista neuvoistasi ja ohjannut sen sukulaisesi ammattiavun ja velkaneuvonnan piiriin jos hän oikeasti niitä palveluita tarvitsi ja rahan antamisen sijaan olisit opettanut hänelle raha- asioiden hoitoa.
Näin et kuitenkaan tehnyt. - Anonyymi00011
"Masennus ei parane rahalla"
Lottovoitto parantaisi aika monen masennuksen. - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Aloittaja esitti hypoteettisen esimerkin että jos olisi masentunut ja rahan tarve empatiakyvytön suku ei antaisi almuakaan.
Aloituksessa ei puhuta sanaakaan velkaantumisesta, kykenemättömyydestä raha- asioiden hoidossa - > köyhyys ei aina johdu siitä että on kykenemätön raha- asioidensa hoidossa, vaatimuksesta että pitäisi "jatkuvasti auttaa rahallisesti". Se että teet tällaisia ennakko- oletuksia paljastaa kaiken olennaisen sinusta itsestäsi ja auttamisesi motiiveista, eikä yhtään mitään siitä sun autettavastasi jota selvästi tykkäät nöyryyttää ja nolata.
Auttaminen johdu aina siitä että olet niin liikuttavan empaattinen. Olet siitä hyvä esimerkki. Olet pesunkestävä narsisti joka käyttää "auttamista" toisen ihmisen halventamiseen, nöyryyttämiseen ja oman marttyyrin sädekehänsä kiillottamiseen.
Muutenhan olisit tietenkin ottanut itse vaarin omista neuvoistasi ja ohjannut sen sukulaisesi ammattiavun ja velkaneuvonnan piiriin jos hän oikeasti niitä palveluita tarvitsi ja rahan antamisen sijaan olisit opettanut hänelle raha- asioiden hoitoa.
Näin et kuitenkaan tehnyt.Suuret ikäluokat toimivat juuri noin omien aikuisten lastensa kanssa. Suuret ikäluokat sössivät lastensa tulevaisuuden ahneudellaan. Nyt kun aikuisilla lapsilla on vaikeuksia tulla toimeen samat ikäluokat esittävät olevansa aikuisten lastensa siipeilyn ja hyväksikäytön uhreja. 100% mulkku sukupolvi.
Samanlaisia munchausen- riistosuhteita on toki muitakin. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Suuret ikäluokat toimivat juuri noin omien aikuisten lastensa kanssa. Suuret ikäluokat sössivät lastensa tulevaisuuden ahneudellaan. Nyt kun aikuisilla lapsilla on vaikeuksia tulla toimeen samat ikäluokat esittävät olevansa aikuisten lastensa siipeilyn ja hyväksikäytön uhreja. 100% mulkku sukupolvi.
Samanlaisia munchausen- riistosuhteita on toki muitakin.Tämä on niiin totta. Kuvittelevat että ovat kovallakin työllä ansainneet ihan itse kaiken. Todellisuudessa ovat koko matkan syöneet kuormasta. Ja nyt ei ole enää mitään jäljellä. Lapsiperheitä ei tueta mitenkään. Koulutuksen taso on surkea. Ei jäänyt edes sitä työtä. Virat, toimet ja työtehtävät eläköityvät boomereiden mukana. Ja sekin on heidän mielestään nykysukupolven syy, kun eivät ole lisineet tarpeeksi itse.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tämä on niiin totta. Kuvittelevat että ovat kovallakin työllä ansainneet ihan itse kaiken. Todellisuudessa ovat koko matkan syöneet kuormasta. Ja nyt ei ole enää mitään jäljellä. Lapsiperheitä ei tueta mitenkään. Koulutuksen taso on surkea. Ei jäänyt edes sitä työtä. Virat, toimet ja työtehtävät eläköityvät boomereiden mukana. Ja sekin on heidän mielestään nykysukupolven syy, kun eivät ole lisineet tarpeeksi itse.
Suuria ikäluokkia koskeva viesti poistui näköjään. Pyysin palautusta. Saa nähdä palautuuko viesti.
Tuo on todellakin totta. Suuret ikäluokat ovat globaalissa mittakaavassa kusseet lastensa ja sitä myöhempien sukupolvien elämän. Sodanjälkeiset sukupolvet ajattelivat tasan omaa napaansa kun pääsivät nauttimaan jälleenrakentamisen ja taloudellisen hyvinvoinnin nopeasta kasvusta. Ja he olivat täysin piittaamattomia millaisen yhteiskunnan ja perinnön jättävät jälkipolville. Samaan aikaan nämä sukupolvet ottavat kunnian kaikesta kokemastaan hyvinvoinnista itselleen, esiintyvät uhrautuvina vanhempina eikä heillä ole epäilystäkään siitä etteivätkö he ole ansainneet kaikkea hyvää mitä elämällä vain on annettavaa. Lapsensa he kasvattivat syyllistämällä tai sitten suoranaisesti kiusaamalla. Mitään hyvää he eivät toivoneet lapsilleen. Lapsetkin he tekivät heitä itseään ja heidän omaa vanhuuttaan ajatellen.
Somekanavilla näkyy monien eri maiden edustajia puhumassa samasta ongelmasta liittyen maailmansodan jälkeisten boomerisukupolvien asenteisiin ja toimintaan. Jenkeissä boomereilla on tapana vittuilla aikuisille lapsilleen kun nämä eivät muuta pois kotoa, heillä ei ole varaa elää elämäänsä ja boomerit itse olivat onnistuneet jo parikymppisenä ostamaan talon, perustamaan perheet ja muutenkin onnistuneet elämässään. Ihan eri kulttuurit, vaan samat asenteet.
Nämä ilmiöt näkyvät yhteiskuntatasolla jopa globaalissa mittakaavassa. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Suuria ikäluokkia koskeva viesti poistui näköjään. Pyysin palautusta. Saa nähdä palautuuko viesti.
Tuo on todellakin totta. Suuret ikäluokat ovat globaalissa mittakaavassa kusseet lastensa ja sitä myöhempien sukupolvien elämän. Sodanjälkeiset sukupolvet ajattelivat tasan omaa napaansa kun pääsivät nauttimaan jälleenrakentamisen ja taloudellisen hyvinvoinnin nopeasta kasvusta. Ja he olivat täysin piittaamattomia millaisen yhteiskunnan ja perinnön jättävät jälkipolville. Samaan aikaan nämä sukupolvet ottavat kunnian kaikesta kokemastaan hyvinvoinnista itselleen, esiintyvät uhrautuvina vanhempina eikä heillä ole epäilystäkään siitä etteivätkö he ole ansainneet kaikkea hyvää mitä elämällä vain on annettavaa. Lapsensa he kasvattivat syyllistämällä tai sitten suoranaisesti kiusaamalla. Mitään hyvää he eivät toivoneet lapsilleen. Lapsetkin he tekivät heitä itseään ja heidän omaa vanhuuttaan ajatellen.
Somekanavilla näkyy monien eri maiden edustajia puhumassa samasta ongelmasta liittyen maailmansodan jälkeisten boomerisukupolvien asenteisiin ja toimintaan. Jenkeissä boomereilla on tapana vittuilla aikuisille lapsilleen kun nämä eivät muuta pois kotoa, heillä ei ole varaa elää elämäänsä ja boomerit itse olivat onnistuneet jo parikymppisenä ostamaan talon, perustamaan perheet ja muutenkin onnistuneet elämässään. Ihan eri kulttuurit, vaan samat asenteet.
Nämä ilmiöt näkyvät yhteiskuntatasolla jopa globaalissa mittakaavassa.Ja tosiaan tämä 2026-02-27 09:37:34 itsekeskeinen marttyyrirölinä kuvastaa juuri suurten ikäluokkien asennetta suhteessa nuorempiin sukupolviin vaikka juuri tämä tyyppi ei suuria ikäluokkia edustaisikaan.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tämä on niiin totta. Kuvittelevat että ovat kovallakin työllä ansainneet ihan itse kaiken. Todellisuudessa ovat koko matkan syöneet kuormasta. Ja nyt ei ole enää mitään jäljellä. Lapsiperheitä ei tueta mitenkään. Koulutuksen taso on surkea. Ei jäänyt edes sitä työtä. Virat, toimet ja työtehtävät eläköityvät boomereiden mukana. Ja sekin on heidän mielestään nykysukupolven syy, kun eivät ole lisineet tarpeeksi itse.
"Kuvittelevat että ovat kovallakin työllä ansainneet ihan itse kaiken. Todellisuudessa ovat koko matkan syöneet kuormasta"
Tuon sukupolven kusipäisyys materialisoituu SDP:n entiseen kansanedustajaan joka juoksee nyt eläkepäivillään pitkin kyliä vittuilemassa työttömille sosiaaliturvan varassa eläville että nämä ovat "freelancereita". Kansanedustaja joka ollessaan itse eduskunnassa oli aktiivisesti mm. luomassa tempputyökulttuuria nuoremmille sukupolville vittuilee nyt samoille sukupolville siitä että nämä ovat "vapaamatkustajia".
Äijä itse ei ole tehnyt päivääkään oikeita töitä. Notkui ysärillä eduskunnassa siipeilemässä veronmaksajien piikkiin, nostanut kaikki suolaiset korvaukset, sopeutumisrahatnja eläkkeen veronmaksajien piikkiin.
Ja kokee että roskiksia dyykkaavat asunnottomat toimeentulotukiorjat ovat niitä VAPAAMATKUSTAJIA. Kuvitelkaa sitä röyhkeyden määrää mitä noiden mätäpääsukupolvuen korvien välissä liikkuu!
Minulle tulee aloittajan kaltaisista postauksista ja hänen empatiakykyvammaisista sukuloisistaan aina mieleen tuo verorahaloinen kansanedustaja jonka pitäisi ymmärtää kuolla pois taakoittamasta veronmaksajien kukkaroa. 🤮 - Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksi et itse opettanut sukulaiselle ei raha- asioita jos hänellä oli niiden kanssa osaamattomuutta?
Olipas aggressiivinen viesti. Ei hänellä ollut osaamattomuutta raha-asioissa, ihan tavallinen sukulaislokki, jolla oli isommat tulot kuin itselläni opiskelijana. Nuorempana olin vain liian kiltti, mutta enää sitä vaivaa ei ole.
- Anonyymi00019
Anonyymi00010 kirjoitti:
Näin et kuitenkaan tehnyt.Kannattaisi varmaan lukea vähän huolellisemmin se mitä kommentoi. Ja miettiä miten nettiin kirjoittelee ihan tuntemattomista ja heidän asioistaan. Vai oletko kenties itse näitä hyväksikäyttäviä lokkeja, joiden fyrkat menevät viinaan ja amfetamiiniin niin että asunnot menee alta ja laskut jää maksamatta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kannattaisi varmaan lukea vähän huolellisemmin se mitä kommentoi. Ja miettiä miten nettiin kirjoittelee ihan tuntemattomista ja heidän asioistaan. Vai oletko kenties itse näitä hyväksikäyttäviä lokkeja, joiden fyrkat menevät viinaan ja amfetamiiniin niin että asunnot menee alta ja laskut jää maksamatta.
Se .olet sinä jonka pitäisi lukea huolellisemmin mitä kommentoi.
Jos itse päätät mahdollistaa toisen päihdeongelmaa et ole hyväksikäytön uhri, vaan omaan luuloteltuun hyvyytesi rakastunut narsisti joka edistää toisen itsetuntoa puhtaasti egoistisista syistä koska haluat tuntea itsesi hyväksi ihmiseksi. Se ei ole kiltteyttä vaan narsismia. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos itse päätät mahdollistaa toisen päihdeongelmaa et ole hyväksikäytön uhri, vaan omaan luuloteltuun hyvyytesi rakastunut narsisti joka edistää toisen itsetuntoa puhtaasti egoistisista syistä koska haluat tuntea itsesi hyväksi ihmiseksi. Se ei ole kiltteyttä vaan narsismia.Itsetuhoa ei itsetuntoa.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos itse päätät mahdollistaa toisen päihdeongelmaa et ole hyväksikäytön uhri, vaan omaan luuloteltuun hyvyytesi rakastunut narsisti joka edistää toisen itsetuntoa puhtaasti egoistisista syistä koska haluat tuntea itsesi hyväksi ihmiseksi. Se ei ole kiltteyttä vaan narsismia.Arvasinhan minä.
- Anonyymi00008
Sama juttu. Kylmiä ja tunteettomia. Ei mitään yhteyksiä.
- Anonyymi00017
Meidän boomeripolvi kaataa edelleen meidän aikuisten lasten niskaan lokaa syyllistämällä ja jatkuvalla nurinalla miten oli vaikeaa laman aikaan. No oli varmasti kun ensin oli rellestetty yli varojen helpolla rahalla! Ja kaiken kukkuraksi, edelleen ovat käsi ojossa! Meidän pienipalkkaiseten ja velkaisten lasten edessä...ei y-z polvella ole säästöjä mistä ammentaa kun kaikki ja enemmän kuluu elämiseen. Jopa töissä käymisestä joutuu välillä maksamaan niin että kannattavuus on kiikun-kaakun plussan puolella. Boomereilla kuitenkin omaisuutta jota eivät muista kun leipä lopussa. On maata, mettää ja mökkiä homehtumassa kun pidetään kynsin hampain kiinni eikä ymmärretä luovuttaa eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse424046SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2693977Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1353507Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky883483Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222337Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341833Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575621732- 371640
- 331558
- 941505