En ole mikään hyvä kotileipuri

Anonyymi-ap

Mutta taisin onnistua "leipomaan" kolme pientä, hyvännäköistä omenapiirakkaa, jos noita rohkenee noin hienolla nimellä kutsua....

Sulatin kolme Pirkka-lehtitaikinalevyä, kaulin niitä hiukan, levitin kuoritut ja sokerikanelissa pyöritetyt omenapala-siivut, heittelin viili-nokareita päälle ja rypytin taikinan reunat ylöspäin. Uuni 225°:ssa, n. 15-20 min, että taikina ja pinta hiukan ruskistui, viili ei palanut.

Kunhan hiukan jäähtyy, maistan mitä sain aikaan...

Selefille, aurorab:lle, Lightningille ja muille fooorumin talousihmisille tiedoksi...

t. Sophiee 🍏

19

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ripottelin myös hiukan mantelilastuja pinnalle.
      Yksinkertaista mutta hyvää tuli.

• On varmaan hyvää kun on hyvät raaka-aineet.äidillä tossa lähellä asuu...on omenoita ämpärikaupalla, mutta hän tekee niistä hilloa.
        Oon edellisvuosina tehnyt ainakin yhden piirakan mutta nyt minulla on laihdutusvalmrnnus josta maksoin v.2021 200 euroa.
        En saanut vastinetta rahalle silloin niin nyt virhe on korjattu.
        Mistä sinä niitä omenoita saat?Mä oon aina kuvitellut että asut jollakin rauhallisella kerrostaloalueella?

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

On varmaan hyvää kun on hyvät raaka-aineet.äidillä tossa lähellä asuu...on omenoita ämpärikaupalla, mutta hän tekee niistä hilloa.
        Oon edellisvuosina tehnyt ainakin yhden piirakan mutta nyt minulla on laihdutusvalmrnnus josta maksoin v.2021 200 euroa.
        En saanut vastinetta rahalle silloin niin nyt virhe on korjattu.
        Mistä sinä niitä omenoita saat?Mä oon aina kuvitellut että asut jollakin rauhallisella kerrostaloalueella?

Kaupasta saan omenoita. Kuten Vilppulan mansikoita. Kanttarelleja, herneenpalkoja... Nam. 😋

Olen kesän aikana laihtunut monta kiloa, mittasin juuri tänään ja epäilin, onko vaaka rikki!

Mulle tulee ison verkkokaupan tilaus n. kerran viikossa. Omenat on tosi halpoja: 4 kpl oli alle euron!

• Onhan se varmaan aika helpottavaa ettei tarvitse painavien kauppakassien kanssa mennä...mulle on niin rakas toi äiti,joka aina niin auttaa. Käyn hänen kyydissä kaupassa tuolla harjun takana ja se kippaa mut melkein kotiovelle.
      Ostitko suomalaisia syksyomenoita?
      Tässä on sadan metrin päässä sellainen pieni ja kallis putiikki mutta kun mulle se on elämys päästä käymään äitini kanssa kaupassa tuolla kylillä..hän välillä ostelee minulle alevaatteitakin.

• Anonyymi

Itse olen jo vuosien ajan tehnyt kaikki ostokseni netistä. Kun on nää kipeät jalatkin.

Viimeisin löytöni on kiinalainen Temu, jossa ällistyttävän halpoja perustavaroita. Ostan ne Klarnalla, 30 pvää maksuaikaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse olen jo vuosien ajan tehnyt kaikki ostokseni netistä. Kun on nää kipeät jalatkin.

Viimeisin löytöni on kiinalainen Temu, jossa ällistyttävän halpoja perustavaroita. Ostan ne Klarnalla, 30 pvää maksuaikaa.

Joo, mä en muita kenkiä nykyään käytä kun on nuo temusta hankitut paljasjalkakengät.kympillä sain. mitä löytöjä sinä oot sieltä tehnyt?

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Joo, mä en muita kenkiä nykyään käytä kun on nuo temusta hankitut paljasjalkakengät.kympillä sain. mitä löytöjä sinä oot sieltä tehnyt?

En mitään kummempia löytöjä. Kaikenlaista taloustavaraa edullisesti. Ostin lukulasit, mutta ne eivät kyllä olleet oikeaa vahvuutta. Tämä harmittaa. En ala palauttamaan niitä Kiinaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mitään kummempia löytöjä. Kaikenlaista taloustavaraa edullisesti. Ostin lukulasit, mutta ne eivät kyllä olleet oikeaa vahvuutta. Tämä harmittaa. En ala palauttamaan niitä Kiinaan,

Älkää ny hyvät ihmiset kiinalaista orjatyövoimalla tehtyä rihkamatavaraa ostako. Oli halpaa tai ei. Ikipäivänä en temulta ostaisi ihan vain myös periaatteestakin.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää ny hyvät ihmiset kiinalaista orjatyövoimalla tehtyä rihkamatavaraa ostako. Oli halpaa tai ei. Ikipäivänä en temulta ostaisi ihan vain myös periaatteestakin.

Lightning

Maailmassa on paljon epäoikeudemukaisuutta, työläisten palkoissa jne. Ei kait Kiina ole ainoa?

Koska tuotteiden hintojen on oltava alhaiset, ei työläisten palkatkaan toisaalta ole korkeat (kommunismi). En minä tuota puolusta, totean vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmassa on paljon epäoikeudemukaisuutta, työläisten palkoissa jne. Ei kait Kiina ole ainoa?

Koska tuotteiden hintojen on oltava alhaiset, ei työläisten palkatkaan toisaalta ole korkeat (kommunismi). En minä tuota puolusta, totean vaan.

Toki kun aloin ajattelemaan niin varmaan kiinalaista tulee ostettua edes huomaamatta. Lähinnä noiden temun ja scheinin kanssa on ollut medioissakin juttua, että työolot ovat jopa vaaralliset ja harrastavat kansalaisilla äärimmäistä riistoa...eihän muuten voisi kaupata ulkomaille muutamalla eurolla rättejä sun muuta tavaraa. Lisäksi käsittääkseni heidän toimintansa on aggressiivista esim mainonnan suhteen ja paljon on ihan sekundaa, tuote ei vastaa mitä luvataan. Miettisin jo tilaajana kannattaako antaa esim luottokorttitietojaan sinnepäin.

Lightning

• Anonyymi

Minkäs ikäisiä nämä leipurineidot ovat.....? T. Pappa

• Anonyymi

Jotkut mummoikää lähestymässä jo...

• Anonyymi

Tein minäkin eilen omenapiirakoita x2. Toisen itselle, toisen anopille. Piti tehdä maisteluversio ensin, että onko kelvollinen resepti.

En ole kuullut, että viiliä laitetaan piirakoihin, mutta taitaa tarkoittaa kermaviiliä?

Lightning

• Anonyymi

Mulla oli ihan punaista Valion viiliä...

• Anonyymi

Täällä leivottu koko ilta voipullia hihiii,:.. Maukasta oli...

• Anonyymi

Sulla on halua ja kärsivällisyyttä leipomisiin. 🙂

Itse yritän nykyään päästä mahdollisimman helpolla. Kun monenlaista kotityötä, eivätkä voimat enää entiset.

Siksi esim. nuo valmistaikinat on käteviä. Syön myös usein nk. mikroruokia: jotkut muut (= "äidit") on nähneet isomman vaivan, itse sitten vielä nk. tuunaan sapuskaani.

En muutoin nk. leivo kovinkaan usein, mutta syksy ja talvi on aikoja jolloin intoudun jonkun verran. Voi kauhistus... Joulukin alkaa taas lähestyä!

No, ensin on Pyhäinpäivä (en vietä "halloweenia", mutta muistelen kyllä monia tuttuja vainajiani, heitä on elämäni aikana tullut jo kymmenittäin).

• Anonyymi

Jos kaipaat helppoa omenapiirakkaa, löytyy kinuskikissan sivuilta nimellä omenainen murupiirakka. En käyttänyt edes vispainta, aineet sekaisin vaan.

Lightning

• Anonyymi

en kaipaa.

• Anonyymi

Kävin katsomassa ohjetta. Hienoja kuvia ja melko helppojakin tehdä.

Keksin sitten väsätä kuppikakun, johon sekoitin omenahilloa. Minuutiksi mikroon.

Se oli helppoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      168
      9779
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3179
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2947
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2699
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2105
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1933
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      58
      1517
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe