1. Talvipakkasella sähköauto on kylmä kuin Siperialainen ulkovessa.
2. Sähköauto seisoo miltei aina joko korjaamolla tai laturissa,
joten ajamaan sillä ei pääse juuri koskaan.
3. Tuossa 7-8 vuoden ikäisenä kun sähköauto lopulta paalataan Kuusakoskella,
ei siitä jää omistajalleen muuta kuin katkeria muistoja.
https://elv.kuusakoski.com/tupas
Sähköauton kolme heikointa ominaisuutta
38
326
Vastaukset
- Anonyymi
Voi sinua surkeaa provopoikaa.
Mene ulos lenkille ja hanki harrastus, niin pysyt terveenä ja pääsikin toimisi terveemmällä tavalla.- Anonyymi
Mikäs nyt on, kun narsistinen ja ylimielinen sähkötero ei muistanut haukkua muita autoilijoita köyhiksi, kateellisiksi ja heikosti koulutetuiksi.
Oletkohan sinä tulossa kipeäksi?
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂 - Anonyymi
Jos akku tyhjä mikään ei toimiiko.....
- Anonyymi
Lataa
Lataus
Tarvii ladata
Ei saa ladattua
Ei lladsttuna vaikka pitäs lähtee Lappiin nyt
Kun on käyty Kaupissa pakkasella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataa
Lataus
Tarvii ladata
Ei saa ladattua
Ei lladsttuna vaikka pitäs lähtee Lappiin nyt
Kun on käyty Kaupissa pakkasella.Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata
Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata Lataa
Lataa
Onko ladsttu
Ei oo ladatyu
Ei oo paikkaa ladata
Ei oo paikkaa ladata
- Anonyymi
Menepäs persaukinen pakiputkimies jatkamaan pullojen keräystä, niin saat taas pari litraa bensaa.
- Anonyymi
Vai että oikein pakiputkimies.
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂
Opettele poju edes kirjoittamaan.
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂 - Anonyymi
Mene rikas kokoomuslainen monimiljonääri ajaman bentlytäs
Vai onko se mini - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene rikas kokoomuslainen monimiljonääri ajaman bentlytäs
Vai onko se miniMulla on jo kotkotulojen verot vuodessa yli 2000e
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jo kotkotulojen verot vuodessa yli 2000e
Nyt etelään lomalle
Tuletko mukaan
Urpo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että oikein pakiputkimies.
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂
Opettele poju edes kirjoittamaan.
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂📍📍📍📍📍📍📍📍📍📍
Älkää täällä valittako kaikesta
Nauttikaa kokoomuspolitiikasta
Kun ootte heitä äänestäneet
Ja kiittäkää mtv 3 n pissiksiä kun ovat teitä auttaneet äänestämään urpoja
Kokoomuslainen termospullo duunari ei ole miljonääri
Äänestä SDP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jo kotkotulojen verot vuodessa yli 2000e
Suomen kansa on jakautunut. kahtia rikkaisiin miljomääreihin ja pienituloisiin työläisiin jotka käyvät pakosta töissä joka päivä elääkseen
Ja nihin jotka ei ymmärrä että eivät olekkaan miljonäärejä. Vaan töissä miljonääreille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
📍📍📍📍📍📍📍📍📍📍
Älkää täällä valittako kaikesta
Nauttikaa kokoomuspolitiikasta
Kun ootte heitä äänestäneet
Ja kiittäkää mtv 3 n pissiksiä kun ovat teitä auttaneet äänestämään urpoja
Kokoomuslainen termospullo duunari ei ole miljonääri
Äänestä SDP⚽🤑😶🌫️🕍😔🙂↕️🖖🤌🫖🫖🍸🏖️🎅
Ilta-Sanomat kirjoitti, että monet yritykset, joilla on sidoksia poliitikkoihin, ovat saaneet viime vuosina runsaasti julkista tukea.
Business Finland, siinä suuri valtionyhtiö, joka jakaa isot yritystuet joka vuosi. Viime vuonna BF jakoi yli 700 miljoonan tuet.
Elinkeinoministeri Rydmanin (ps) erityisavustaja on tuleva Business Finlandia uusi johtaja.
Oliko valinta poliittinen, sitä voi itse kukin miettiä.
Ainakin ministerien sijoitukset ja osallistuminen niiden yritysten päätöstentekoon, jotka saavat isoja yritystukia tulisi selvittää äänestäjille ennen vaalia.
Yritystuet tulisi joka tapauksessa päivittää ja huomioida tarkasti tukien todellinen vaikutus talouskasvuun ja työllisyyteen, koska tuet jaetaan kansalaisilta kerätyistä verorahoista.
Äänestä sdp
- Anonyymi
Koneessa on auton sielu. Täyssähköautolla ei ole sielua. Sähköauto kahlitsee ja masentaa ja sen muovisen kuoren alla on jäänkylmä kuollut ydin.
Sydän jossa ei ole lämpöä. Raato, jossa ei veri kierrä. Kuollut esine, joka vaan säteilee, steriloi, antaa syövän.
Miten mikään mikä niin jyrkästi loukkaa auton ja autoilun kulttuuria, perinteitä, estetiikkaa, intohimoja, vapautta, elämää, voisi koskaan inspiroida? Eihän se edes täytä auton funktiota, kun ei se lisää liikkumisen ja elämisen vapautta. Sähköautoilu ei ole elämää. Näihin muoviarkkuihin astutaan sisään vain pakosta ja annetaan muiden hoitaa niiden ylläpito.- Anonyymi
Siis sielu on meteliä ja myrkkypäästöjä, olen ollut siis harhoissa, mutta onneksi nyt tuonkin opin.
- Anonyymi
1. Akku
2. Akku
3. Akku- Anonyymi
Paja akku
Padkemi akku
Paskin akku
- Anonyymi
Kolme syytä olla hankkimatta sähköautoa,
sillä sähköautot ovat:
1. Rumia
2. Erittäin hankalia käyttää
3. Ulos ei kehtaa tulla yleisellä paikalla ollenkaan - Anonyymi
Sähköautoilijoiden sivistystaso on tasan pyöreä nolla.
- Anonyymi
Minulla on uusi Tesla, ja voin myydä sen koska tahansa.
Ettekö muka usko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on uusi Tesla, ja voin myydä sen koska tahansa.
Ettekö muka usko?Et voi myydä koska sulla on iso velka teslasta, autoasi arvo on paljon pienempi kuin sun jäljellä oleva velkasi.
Aiotko tehdä lisää velkaa että pääset teslastasi eroon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on uusi Tesla, ja voin myydä sen koska tahansa.
Ettekö muka usko?Ostohinta miines myynti noin 20 000e
Kuren tubettaja ketyoo
- Anonyymi
Ainoa ongelma näissä kommenteissa on se, että niiden kirjoittajat ovat tuskin ajaneet tai ainakaan omistaneet sähköautoa. Uudet premium luokan sähköautot ovat erinomaisen mukavia ja loistavia ajettavia. Ongelma tietysti on, että niiden hinnat alkavat 60t€ - 70t€ ylöspäin eli aivan kaikilla ei ole varaa sellaiseen kokemukseen.
- Anonyymi
Laturilla odottamiseen ja rangesta huolestua?
- Anonyymi
Ja siksi aiheuttavat suurta kateutta jota pitää lievittää täällä provoilemalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laturilla odottamiseen ja rangesta huolestua?
Aina unohtuu että lataaminen tapahtuu lähes poikkeuksetta kotona omasta latauasemasta. Joskus harvoin pitää tien päällä ladata ja se menee sopivasti taukojen ohessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina unohtuu että lataaminen tapahtuu lähes poikkeuksetta kotona omasta latauasemasta. Joskus harvoin pitää tien päällä ladata ja se menee sopivasti taukojen ohessa.
Tuo onkin se ongelma. Kotihiirille sähköauto sopii erinomaisesti. Mutta suurimmalle osalle ihmisistä kotihiiren toimintamalli ei sovi alkuunsakaan. Sähköauto on heille vastenmielinen auto. Sähköautoista kyllä tykättäisiin , jos niillä olisi dieselin ominaisuudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin se ongelma. Kotihiirille sähköauto sopii erinomaisesti. Mutta suurimmalle osalle ihmisistä kotihiiren toimintamalli ei sovi alkuunsakaan. Sähköauto on heille vastenmielinen auto. Sähköautoista kyllä tykättäisiin , jos niillä olisi dieselin ominaisuudet.
Väitteesi ei tue sitä miten keskimäärin Suomessa liikutaan: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/HLT_syksy2023_raportti.pdf
Syksyn 2023 aikana suomalaiset tekivät vuorokaudessa keskimäärin 2,4 matkaa ja liikkuivat näillä matkoillaan 34 kilometriä.
Matkasuoritteesta suurin osa tehtiin henkilöautolla kuljettajana (19,4 km/hlö/vrk)
Jos autona on sähköauto, jonka kantama on 400 - 500 km säästä riippuen, niin yhdellä akun latauksella ajaa 20 - 25 päivää mikäli keskimääräinen ajomatka olisi tuo 19,4 km päivittäin. Sähköautoa ei siis edes tarvitse ladata kuin muutaman kerran kuukaudessa. Harvemmin tosin ajetaan niin, että ladataan akku täyteen ja ajetaan se täysin tyhjäksi. Kerran viikossa lataus usein on täysin riittävä, jotta akun lataus pysyy sille optimaalisella välillä ja se maksimoi akun keston samalla.
Hyvin suurella todennäköisyydellä nämä lyhyet matkat ovat juuri niitä missä lähdetään kotoa ja palataan kotiin. Silloin latausasema kotona kattaa varmasti yli 90% lataustarpeesta. Pitkät matkat ovat erikseen, mutta tuo tutkimus kertoo että ne ovat keskimäärisen suomalaisen ajoista vain pieni osa. Muutoin keskiarvo ei voi olla 19,4 km per päivä.
Tosin sanoen keskimääräiselle suomalaiselle sähköauto sopii erittäin hyvin.
- Anonyymi
Ostin pattetilastikom
Lihosin abc llä 20 kg
Liimoja - Anonyymi
Talvella sähköauto on erittäin mukava ja lämpiää todella tehokkaasti. Kun on aamulla kotona tekemässä lähtöä voi sähköauton pistää lämpimään kännykkäsovelluksella vaikka puoli tuntia ennen lähtöä tai sitten ajastaa lämmityksen jo illalla. Latausasemassa ollessaan auto ottaa lämmitystehon verkosta. Pakkasilla ikkunat ovat usein sulat ja auto +22C sisältä. Muutama metri kotiovelta ja olet lämpimässä autossa. Ulkotakin voi hyvin pistää takapenkille, auto latausasemasta irti ja menoksi.
- Anonyymi
Hyvä idea, ulkotakki penkille niin mahtuu se lämpöhaalari paremmin päälle.
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂
- Anonyymi
Sähköauton suurin heikkous taitaa olla se että useimmilla ihmisillä eivät rahat riitä uuteen sähköautoon vaikka ehkä olisi kiinnostusta ostaa sellainen. 50 - 60 tuhatta euroa tai enemmän on yksinkertaisesti monille liikaa autosta, kun elinkustannukset ovat muutenkin nousseet. Osa pystyy ostamaan sähköauton käytettynä. Valtaosa ihmisistä ajaa vielä hyvän aikaa polttomoottoriautoilla. Nyt sähköautojen kysyntä hiipuu kun monet niistä joilla on varaa sähköautoon ovat jo sellaisen hankkineet.
- Anonyymi
Ehei poikanen, sinähän valehtelet niin että korvat heiluu, eikö sinua edes hävetä?
Tällä hetkellä sähköautoilla ajaa juuri ne, joilla siihen ei oikeasti edes ole varaa.
Lähes kaikki sähkärit on joko työsuhde/leasing-osastoa ja runsaasti on myös rahoitusyhtiön omistuksessa olevia, joissa yksityishenkilö on vain haltija eikä suinkaan omistaja.
Edellämainituista seikoista johtuen sähköautojen rekisteritiedot ovat yleensä salattu, eikä niihin pääse käsiksi kuin viranomaiset. Sähköteroja siis hävettää elvistellä lainahöyhenillä.
Sellaiset autoilijat joilla oikeasti olisi varaa ostaa sähköauto, eivät ole niistä kiinnostuneita vaan ajavat mieluummin lämpöisellä ja mukavalla bensa-autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehei poikanen, sinähän valehtelet niin että korvat heiluu, eikö sinua edes hävetä?
Tällä hetkellä sähköautoilla ajaa juuri ne, joilla siihen ei oikeasti edes ole varaa.
Lähes kaikki sähkärit on joko työsuhde/leasing-osastoa ja runsaasti on myös rahoitusyhtiön omistuksessa olevia, joissa yksityishenkilö on vain haltija eikä suinkaan omistaja.
Edellämainituista seikoista johtuen sähköautojen rekisteritiedot ovat yleensä salattu, eikä niihin pääse käsiksi kuin viranomaiset. Sähköteroja siis hävettää elvistellä lainahöyhenillä.
Sellaiset autoilijat joilla oikeasti olisi varaa ostaa sähköauto, eivät ole niistä kiinnostuneita vaan ajavat mieluummin lämpöisellä ja mukavalla bensa-autolla.Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia. Leasing on järkevää, koska työnantaja usein osallistuu auton rahoittamiseen. Lisäksi sen sijaan että pääoma sitoutuu kerralla autoon se voidaan sijoittaa tuottavammin esimerkiksi osakemarkkinoille, Näin auton arvonaleman sijaan tuloksena on sijoitussalkun arvon nousu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia. Leasing on järkevää, koska työnantaja usein osallistuu auton rahoittamiseen. Lisäksi sen sijaan että pääoma sitoutuu kerralla autoon se voidaan sijoittaa tuottavammin esimerkiksi osakemarkkinoille, Näin auton arvonaleman sijaan tuloksena on sijoitussalkun arvon nousu.
"Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia."
Yksinkertainen patteripete alkoi heti "luulemaan" jotain, kun rahattomista
sähköurpoista kirjoitettiin totuus julki.
Palaa poikanen sitten asiaan, kun pankkitililläsi on vähintään 100 000€ katetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia."
Yksinkertainen patteripete alkoi heti "luulemaan" jotain, kun rahattomista
sähköurpoista kirjoitettiin totuus julki.
Palaa poikanen sitten asiaan, kun pankkitililläsi on vähintään 100 000€ katetta.Oletko kuullut koskaan pienituloisesta työsuhdeautoilijasta? Kyllä työsuhdeatuoilijat ovat hyvätuloisia. Autot ovat usein ladattavia hybridejä tai mieluiten täyssähköautoja, koska yritysten kestävän kehityksen säännöt ajavat siihen.
Sanonta rahaton sähköurpo on kummallinen, koska sähköautot maksavat monesti yli 50000 euroa, Sellaiseen monella ei ole säästöjä. Jos pankki tai rahoituslaitos toimii vastuullisesti se ei myönnä rahoitusta ellei talous ole vakaalla pohjalla. Tämä tarkoittaa yleensä melko hyviä tuloja.
Lisäksi mikäli ymmärtää varallisuuden perään 100000 euron pitäminen pankkitilillä ei ole järkevää. Pankkitilillä varallisuuden reaalituotto (tuotto miinus inflaatio) on olematon tai usein negatiivinen. Tuollainen summa on parempi pitää hyvin hajautetussa sijoitussalkussa sijoitettuna esimerkiksi osakemarkkinoille, jolloin saadaan hyvä tuotto pidemmällä aikavälillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kuullut koskaan pienituloisesta työsuhdeautoilijasta? Kyllä työsuhdeatuoilijat ovat hyvätuloisia. Autot ovat usein ladattavia hybridejä tai mieluiten täyssähköautoja, koska yritysten kestävän kehityksen säännöt ajavat siihen.
Sanonta rahaton sähköurpo on kummallinen, koska sähköautot maksavat monesti yli 50000 euroa, Sellaiseen monella ei ole säästöjä. Jos pankki tai rahoituslaitos toimii vastuullisesti se ei myönnä rahoitusta ellei talous ole vakaalla pohjalla. Tämä tarkoittaa yleensä melko hyviä tuloja.
Lisäksi mikäli ymmärtää varallisuuden perään 100000 euron pitäminen pankkitilillä ei ole järkevää. Pankkitilillä varallisuuden reaalituotto (tuotto miinus inflaatio) on olematon tai usein negatiivinen. Tuollainen summa on parempi pitää hyvin hajautetussa sijoitussalkussa sijoitettuna esimerkiksi osakemarkkinoille, jolloin saadaan hyvä tuotto pidemmällä aikavälillä.Hienoa kun olet suunnitellut rahankäyttösi tulevaisuutta silmälläpitäen.
Enää sinulta puuttuu vain se 100 000€, ja sitten alat toteuttaa suunnitelmaasi.
😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂
- Anonyymi
Eihän sähköautossa ole kuin heikkoja ominaisuuksia! Edes nopea kiihtyminen ei ole positiivinen ominaisuus, koska tämä syö hetkessä akun tyhjäksi ja kuluttaa renkaat puhki ja saa auton perän liirtoon takavetoisilla ja aiheuttaa vaaratilanteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292103
Miksi sinusta tykkää kaikki
Olet kyllä ihana, mutta ihmeellistä että niin moni voi tykätä samasta. 🤔131105Joskus rakkaus
on luopumisen taitoa. Näin sanon itselleni, yritän kietoa sanoista lohduttavat käsivarret ympärilleni, koska sinun sylis371105- 631042
Suomen huutokauppakeisari Aki Palsanmäki jätti alkoholin - Tältä hän näyttää nyt - Katso uusi kuva!
Aki Palsamäki on suomalaisten rakastama tv-hahmo ja itseoikeutettu Suomen huutokauppakeisari. Onkos Aki muuttunut ulkon27934- 64907
- 76853
Tule vaimokseni
En voi sinulle Rakkain luvata kuuta taivaalta tai loputonta menestystä. En voi myöskään luvata aina helppoja aikoja tai48836- 36829
Nainen, olisi kiva kuulla sinusta
Kohtaaminen piristäisi oloani, joskus valokin pilkahtaisi elämäni pilviverhon takaa. Olen ollut jo pitkään alamaissa sen28809