Sähköauton kolme heikointa ominaisuutta

Anonyymi-ap

1. Talvipakkasella sähköauto on kylmä kuin Siperialainen ulkovessa.
2. Sähköauto seisoo miltei aina joko korjaamolla tai laturissa,
joten ajamaan sillä ei pääse juuri koskaan.
3. Tuossa 7-8 vuoden ikäisenä kun sähköauto lopulta paalataan Kuusakoskella,
ei siitä jää omistajalleen muuta kuin katkeria muistoja.


https://elv.kuusakoski.com/tupas

41

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi sinua surkeaa provopoikaa.
      Mene ulos lenkille ja hanki harrastus, niin pysyt terveenä ja pääsikin toimisi terveemmällä tavalla.

      • Anonyymi

        Mikäs nyt on, kun narsistinen ja ylimielinen sähkötero ei muistanut haukkua muita autoilijoita köyhiksi, kateellisiksi ja heikosti koulutetuiksi.
        Oletkohan sinä tulossa kipeäksi?


        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂


      • Anonyymi

        Jos akku tyhjä mikään ei toimiiko.....


      • Anonyymi

        Lataa
        Lataus
        Tarvii ladata
        Ei saa ladattua

        Ei lladsttuna vaikka pitäs lähtee Lappiin nyt
        Kun on käyty Kaupissa pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataa
        Lataus
        Tarvii ladata
        Ei saa ladattua

        Ei lladsttuna vaikka pitäs lähtee Lappiin nyt
        Kun on käyty Kaupissa pakkasella.

        Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata
        Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu
        Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata Lataa
        Lataa
        Onko ladsttu
        Ei oo ladatyu

        Ei oo paikkaa ladata
        Ei oo paikkaa ladata


    • Anonyymi

      Menepäs persaukinen pakiputkimies jatkamaan pullojen keräystä, niin saat taas pari litraa bensaa.

      • Anonyymi

        Vai että oikein pakiputkimies.

        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂

        Opettele poju edes kirjoittamaan.

        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂


      • Anonyymi

        Mene rikas kokoomuslainen monimiljonääri ajaman bentlytäs

        Vai onko se mini


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene rikas kokoomuslainen monimiljonääri ajaman bentlytäs

        Vai onko se mini

        Mulla on jo kotkotulojen verot vuodessa yli 2000e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on jo kotkotulojen verot vuodessa yli 2000e

        Nyt etelään lomalle
        Tuletko mukaan

        Urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että oikein pakiputkimies.

        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂

        Opettele poju edes kirjoittamaan.

        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂

        📍📍📍📍📍📍📍📍📍📍
        Älkää täällä valittako kaikesta

        Nauttikaa kokoomuspolitiikasta
        Kun ootte heitä äänestäneet

        Ja kiittäkää mtv 3 n pissiksiä kun ovat teitä auttaneet äänestämään urpoja

        Kokoomuslainen termospullo duunari ei ole miljonääri


        Äänestä SDP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on jo kotkotulojen verot vuodessa yli 2000e

        Suomen kansa on jakautunut. kahtia rikkaisiin miljomääreihin ja pienituloisiin työläisiin jotka käyvät pakosta töissä joka päivä elääkseen
        Ja nihin jotka ei ymmärrä että eivät olekkaan miljonäärejä. Vaan töissä miljonääreille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        📍📍📍📍📍📍📍📍📍📍
        Älkää täällä valittako kaikesta

        Nauttikaa kokoomuspolitiikasta
        Kun ootte heitä äänestäneet

        Ja kiittäkää mtv 3 n pissiksiä kun ovat teitä auttaneet äänestämään urpoja

        Kokoomuslainen termospullo duunari ei ole miljonääri


        Äänestä SDP

        ⚽🤑😶‍🌫️🕍😔🙂‍↕️🖖🤌🫖🫖🍸🏖️🎅
        Ilta-Sanomat kirjoitti, että monet yritykset, joilla on sidoksia poliitikkoihin, ovat saaneet viime vuosina runsaasti julkista tukea.

        Business Finland, siinä suuri valtionyhtiö, joka jakaa isot yritystuet joka vuosi. Viime vuonna BF jakoi yli 700 miljoonan tuet.

        Elinkeinoministeri Rydmanin (ps) erityisavustaja on tuleva Business Finlandia uusi johtaja.
        Oliko valinta poliittinen, sitä voi itse kukin miettiä.

        Ainakin ministerien sijoitukset ja osallistuminen niiden yritysten päätöstentekoon, jotka saavat isoja yritystukia tulisi selvittää äänestäjille ennen vaalia.

        Yritystuet tulisi joka tapauksessa päivittää ja huomioida tarkasti tukien todellinen vaikutus talouskasvuun ja työllisyyteen, koska tuet jaetaan kansalaisilta kerätyistä verorahoista.


        Äänestä sdp


    • Anonyymi

      Koneessa on auton sielu. Täyssähköautolla ei ole sielua. Sähköauto kahlitsee ja masentaa ja sen muovisen kuoren alla on jäänkylmä kuollut ydin.
      Sydän jossa ei ole lämpöä. Raato, jossa ei veri kierrä. Kuollut esine, joka vaan säteilee, steriloi, antaa syövän.
      Miten mikään mikä niin jyrkästi loukkaa auton ja autoilun kulttuuria, perinteitä, estetiikkaa, intohimoja, vapautta, elämää, voisi koskaan inspiroida? Eihän se edes täytä auton funktiota, kun ei se lisää liikkumisen ja elämisen vapautta. Sähköautoilu ei ole elämää. Näihin muoviarkkuihin astutaan sisään vain pakosta ja annetaan muiden hoitaa niiden ylläpito.

      • Anonyymi

        Siis sielu on meteliä ja myrkkypäästöjä, olen ollut siis harhoissa, mutta onneksi nyt tuonkin opin.


    • Anonyymi

      1. Akku
      2. Akku
      3. Akku

      • Anonyymi

        Paja akku
        Padkemi akku

        Paskin akku


    • Anonyymi

      Kolme syytä olla hankkimatta sähköautoa,
      sillä sähköautot ovat:

      1. Rumia
      2. Erittäin hankalia käyttää
      3. Ulos ei kehtaa tulla yleisellä paikalla ollenkaan

    • Anonyymi

      Sähköautoilijoiden sivistystaso on tasan pyöreä nolla.

      • Anonyymi

        Minulla on uusi Tesla, ja voin myydä sen koska tahansa.
        Ettekö muka usko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on uusi Tesla, ja voin myydä sen koska tahansa.
        Ettekö muka usko?

        Et voi myydä koska sulla on iso velka teslasta, autoasi arvo on paljon pienempi kuin sun jäljellä oleva velkasi.
        Aiotko tehdä lisää velkaa että pääset teslastasi eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on uusi Tesla, ja voin myydä sen koska tahansa.
        Ettekö muka usko?

        Ostohinta miines myynti noin 20 000e
        Kuren tubettaja ketyoo


    • Anonyymi

      Ainoa ongelma näissä kommenteissa on se, että niiden kirjoittajat ovat tuskin ajaneet tai ainakaan omistaneet sähköautoa. Uudet premium luokan sähköautot ovat erinomaisen mukavia ja loistavia ajettavia. Ongelma tietysti on, että niiden hinnat alkavat 60t€ - 70t€ ylöspäin eli aivan kaikilla ei ole varaa sellaiseen kokemukseen.

      • Anonyymi

        Laturilla odottamiseen ja rangesta huolestua?


      • Anonyymi

        Ja siksi aiheuttavat suurta kateutta jota pitää lievittää täällä provoilemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laturilla odottamiseen ja rangesta huolestua?

        Aina unohtuu että lataaminen tapahtuu lähes poikkeuksetta kotona omasta latauasemasta. Joskus harvoin pitää tien päällä ladata ja se menee sopivasti taukojen ohessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina unohtuu että lataaminen tapahtuu lähes poikkeuksetta kotona omasta latauasemasta. Joskus harvoin pitää tien päällä ladata ja se menee sopivasti taukojen ohessa.

        Tuo onkin se ongelma. Kotihiirille sähköauto sopii erinomaisesti. Mutta suurimmalle osalle ihmisistä kotihiiren toimintamalli ei sovi alkuunsakaan. Sähköauto on heille vastenmielinen auto. Sähköautoista kyllä tykättäisiin , jos niillä olisi dieselin ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo onkin se ongelma. Kotihiirille sähköauto sopii erinomaisesti. Mutta suurimmalle osalle ihmisistä kotihiiren toimintamalli ei sovi alkuunsakaan. Sähköauto on heille vastenmielinen auto. Sähköautoista kyllä tykättäisiin , jos niillä olisi dieselin ominaisuudet.

        Väitteesi ei tue sitä miten keskimäärin Suomessa liikutaan: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/HLT_syksy2023_raportti.pdf

        Syksyn 2023 aikana suomalaiset tekivät vuorokaudessa keskimäärin 2,4 matkaa ja liikkuivat näillä matkoillaan 34 kilometriä.

        Matkasuoritteesta suurin osa tehtiin henkilöautolla kuljettajana (19,4 km/hlö/vrk)

        Jos autona on sähköauto, jonka kantama on 400 - 500 km säästä riippuen, niin yhdellä akun latauksella ajaa 20 - 25 päivää mikäli keskimääräinen ajomatka olisi tuo 19,4 km päivittäin. Sähköautoa ei siis edes tarvitse ladata kuin muutaman kerran kuukaudessa. Harvemmin tosin ajetaan niin, että ladataan akku täyteen ja ajetaan se täysin tyhjäksi. Kerran viikossa lataus usein on täysin riittävä, jotta akun lataus pysyy sille optimaalisella välillä ja se maksimoi akun keston samalla.

        Hyvin suurella todennäköisyydellä nämä lyhyet matkat ovat juuri niitä missä lähdetään kotoa ja palataan kotiin. Silloin latausasema kotona kattaa varmasti yli 90% lataustarpeesta. Pitkät matkat ovat erikseen, mutta tuo tutkimus kertoo että ne ovat keskimäärisen suomalaisen ajoista vain pieni osa. Muutoin keskiarvo ei voi olla 19,4 km per päivä.

        Tosin sanoen keskimääräiselle suomalaiselle sähköauto sopii erittäin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitteesi ei tue sitä miten keskimäärin Suomessa liikutaan: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/HLT_syksy2023_raportti.pdf

        Syksyn 2023 aikana suomalaiset tekivät vuorokaudessa keskimäärin 2,4 matkaa ja liikkuivat näillä matkoillaan 34 kilometriä.

        Matkasuoritteesta suurin osa tehtiin henkilöautolla kuljettajana (19,4 km/hlö/vrk)

        Jos autona on sähköauto, jonka kantama on 400 - 500 km säästä riippuen, niin yhdellä akun latauksella ajaa 20 - 25 päivää mikäli keskimääräinen ajomatka olisi tuo 19,4 km päivittäin. Sähköautoa ei siis edes tarvitse ladata kuin muutaman kerran kuukaudessa. Harvemmin tosin ajetaan niin, että ladataan akku täyteen ja ajetaan se täysin tyhjäksi. Kerran viikossa lataus usein on täysin riittävä, jotta akun lataus pysyy sille optimaalisella välillä ja se maksimoi akun keston samalla.

        Hyvin suurella todennäköisyydellä nämä lyhyet matkat ovat juuri niitä missä lähdetään kotoa ja palataan kotiin. Silloin latausasema kotona kattaa varmasti yli 90% lataustarpeesta. Pitkät matkat ovat erikseen, mutta tuo tutkimus kertoo että ne ovat keskimäärisen suomalaisen ajoista vain pieni osa. Muutoin keskiarvo ei voi olla 19,4 km per päivä.

        Tosin sanoen keskimääräiselle suomalaiselle sähköauto sopii erittäin hyvin.

        "Toisin sanoen keskimääräiselle suomalaiselle sähköauto sopii erittäin hyvin."

        Suomen oloissa sähköauto ei sovi juuri kenellekään,
        joten miksi köyhä patteripoju valehtelee jälleen.


    • Anonyymi

      Ostin pattetilastikom

      Lihosin abc llä 20 kg

      Liimoja

    • Anonyymi

      Talvella sähköauto on erittäin mukava ja lämpiää todella tehokkaasti. Kun on aamulla kotona tekemässä lähtöä voi sähköauton pistää lämpimään kännykkäsovelluksella vaikka puoli tuntia ennen lähtöä tai sitten ajastaa lämmityksen jo illalla. Latausasemassa ollessaan auto ottaa lämmitystehon verkosta. Pakkasilla ikkunat ovat usein sulat ja auto +22C sisältä. Muutama metri kotiovelta ja olet lämpimässä autossa. Ulkotakin voi hyvin pistää takapenkille, auto latausasemasta irti ja menoksi.

      • Anonyymi

        Hyvä idea, ulkotakki penkille niin mahtuu se lämpöhaalari paremmin päälle.


        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂


    • Anonyymi

      Sähköauton suurin heikkous taitaa olla se että useimmilla ihmisillä eivät rahat riitä uuteen sähköautoon vaikka ehkä olisi kiinnostusta ostaa sellainen. 50 - 60 tuhatta euroa tai enemmän on yksinkertaisesti monille liikaa autosta, kun elinkustannukset ovat muutenkin nousseet. Osa pystyy ostamaan sähköauton käytettynä. Valtaosa ihmisistä ajaa vielä hyvän aikaa polttomoottoriautoilla. Nyt sähköautojen kysyntä hiipuu kun monet niistä joilla on varaa sähköautoon ovat jo sellaisen hankkineet.

      • Anonyymi

        Ehei poikanen, sinähän valehtelet niin että korvat heiluu, eikö sinua edes hävetä?

        Tällä hetkellä sähköautoilla ajaa juuri ne, joilla siihen ei oikeasti edes ole varaa.
        Lähes kaikki sähkärit on joko työsuhde/leasing-osastoa ja runsaasti on myös rahoitusyhtiön omistuksessa olevia, joissa yksityishenkilö on vain haltija eikä suinkaan omistaja.
        Edellämainituista seikoista johtuen sähköautojen rekisteritiedot ovat yleensä salattu, eikä niihin pääse käsiksi kuin viranomaiset. Sähköteroja siis hävettää elvistellä lainahöyhenillä.
        Sellaiset autoilijat joilla oikeasti olisi varaa ostaa sähköauto, eivät ole niistä kiinnostuneita vaan ajavat mieluummin lämpöisellä ja mukavalla bensa-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei poikanen, sinähän valehtelet niin että korvat heiluu, eikö sinua edes hävetä?

        Tällä hetkellä sähköautoilla ajaa juuri ne, joilla siihen ei oikeasti edes ole varaa.
        Lähes kaikki sähkärit on joko työsuhde/leasing-osastoa ja runsaasti on myös rahoitusyhtiön omistuksessa olevia, joissa yksityishenkilö on vain haltija eikä suinkaan omistaja.
        Edellämainituista seikoista johtuen sähköautojen rekisteritiedot ovat yleensä salattu, eikä niihin pääse käsiksi kuin viranomaiset. Sähköteroja siis hävettää elvistellä lainahöyhenillä.
        Sellaiset autoilijat joilla oikeasti olisi varaa ostaa sähköauto, eivät ole niistä kiinnostuneita vaan ajavat mieluummin lämpöisellä ja mukavalla bensa-autolla.

        Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia. Leasing on järkevää, koska työnantaja usein osallistuu auton rahoittamiseen. Lisäksi sen sijaan että pääoma sitoutuu kerralla autoon se voidaan sijoittaa tuottavammin esimerkiksi osakemarkkinoille, Näin auton arvonaleman sijaan tuloksena on sijoitussalkun arvon nousu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia. Leasing on järkevää, koska työnantaja usein osallistuu auton rahoittamiseen. Lisäksi sen sijaan että pääoma sitoutuu kerralla autoon se voidaan sijoittaa tuottavammin esimerkiksi osakemarkkinoille, Näin auton arvonaleman sijaan tuloksena on sijoitussalkun arvon nousu.

        "Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia."

        Yksinkertainen patteripete alkoi heti "luulemaan" jotain, kun rahattomista
        sähköurpoista kirjoitettiin totuus julki.
        Palaa poikanen sitten asiaan, kun pankkitililläsi on vähintään 100 000€ katetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suurin osa työsuhdeautoilijoista on luultavasti hyvätuloisia."

        Yksinkertainen patteripete alkoi heti "luulemaan" jotain, kun rahattomista
        sähköurpoista kirjoitettiin totuus julki.
        Palaa poikanen sitten asiaan, kun pankkitililläsi on vähintään 100 000€ katetta.

        Oletko kuullut koskaan pienituloisesta työsuhdeautoilijasta? Kyllä työsuhdeatuoilijat ovat hyvätuloisia. Autot ovat usein ladattavia hybridejä tai mieluiten täyssähköautoja, koska yritysten kestävän kehityksen säännöt ajavat siihen.

        Sanonta rahaton sähköurpo on kummallinen, koska sähköautot maksavat monesti yli 50000 euroa, Sellaiseen monella ei ole säästöjä. Jos pankki tai rahoituslaitos toimii vastuullisesti se ei myönnä rahoitusta ellei talous ole vakaalla pohjalla. Tämä tarkoittaa yleensä melko hyviä tuloja.

        Lisäksi mikäli ymmärtää varallisuuden perään 100000 euron pitäminen pankkitilillä ei ole järkevää. Pankkitilillä varallisuuden reaalituotto (tuotto miinus inflaatio) on olematon tai usein negatiivinen. Tuollainen summa on parempi pitää hyvin hajautetussa sijoitussalkussa sijoitettuna esimerkiksi osakemarkkinoille, jolloin saadaan hyvä tuotto pidemmällä aikavälillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut koskaan pienituloisesta työsuhdeautoilijasta? Kyllä työsuhdeatuoilijat ovat hyvätuloisia. Autot ovat usein ladattavia hybridejä tai mieluiten täyssähköautoja, koska yritysten kestävän kehityksen säännöt ajavat siihen.

        Sanonta rahaton sähköurpo on kummallinen, koska sähköautot maksavat monesti yli 50000 euroa, Sellaiseen monella ei ole säästöjä. Jos pankki tai rahoituslaitos toimii vastuullisesti se ei myönnä rahoitusta ellei talous ole vakaalla pohjalla. Tämä tarkoittaa yleensä melko hyviä tuloja.

        Lisäksi mikäli ymmärtää varallisuuden perään 100000 euron pitäminen pankkitilillä ei ole järkevää. Pankkitilillä varallisuuden reaalituotto (tuotto miinus inflaatio) on olematon tai usein negatiivinen. Tuollainen summa on parempi pitää hyvin hajautetussa sijoitussalkussa sijoitettuna esimerkiksi osakemarkkinoille, jolloin saadaan hyvä tuotto pidemmällä aikavälillä.

        Hienoa kun olet suunnitellut rahankäyttösi tulevaisuutta silmälläpitäen.
        Enää sinulta puuttuu vain se 100 000€, ja sitten alat toteuttaa suunnitelmaasi.


        😂😂😂 HEH HEH 😂😂😂


    • Anonyymi

      Eihän sähköautossa ole kuin heikkoja ominaisuuksia! Edes nopea kiihtyminen ei ole positiivinen ominaisuus, koska tämä syö hetkessä akun tyhjäksi ja kuluttaa renkaat puhki ja saa auton perän liirtoon takavetoisilla ja aiheuttaa vaaratilanteita.

    • Anonyymi

      Akustoon on sitoutunut liikaa pääomaa ja massaa !!

      Akuston vaihdattaminen maksaa 10000-40000€ joka on kova summa varsinkin kun auto on ostettu vekselillä !?

      Kannattaa varoa sateita ja lammikoita !

    • Anonyymi

      Sähköauto jää aina välille jos on :

      -pakkasta
      -hellettä
      -sataa
      -tuulee
      -käytetään radiota tai navigaattoria
      -kuski painaa yli 60kg
      -joku kyytiläinen on juuri syönyt
      -matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
      -kärpänen lentää tuulilasiin
      -jos ajon aikana aivastaa
      -tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe