Ammattiliiton jäsenmaksun osittainen verovähennys on epäoikeudenmukainen. Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista. Ei ole mikään tulonhankintakulu. Sama palkka kuuluu liittoon tai ei. Vain puolet jengistä kuuluu liittoon. Ei ole oikein, että toinen puoli työntekijöistä sponsoroi valtion kassaan syntyvää aukkoa. Itse asiassa liiton jäsenet maksavat itse siitä osan. Vähennyksen hyöty on vähäinen, koska se tehdään bruttopalkasta. Se on veroprosentin mukainen. Lisäksi vähennyksen saajat joutuvat muiden tavoin maksamaan noin 80 euroa vuodessa vähennyksestä syntyvän kuopan täyttämiseksi. Verovähennyshyöty on pieni. Enemmän muodollinen tuki.
Kysymys on siitä, halutaanko lakkoilevia järjestöjä tukea yhteiskunnan varoin. Se ei ole oikeudenmukaista.
Valtion kassaan tulee 200 miljoonaa lisää, jos ja kun verovähennys poistetaan.
Ammattiliittojen miljoonaosingot, joita on nostettu verottomana, pitää laittaa verolle. Veropakolaisuus riittää. Verovapaus kuuluu yleishyödyllisille yhteisöille.
SAK ei ole yleishyödyllinen. Poliittiset lakot aiheuttivat miljoonavahingot yrityksille ja bruttokansantuotteesta katosi kaksi miljardia. Se vei kasvua ja lisäsi työttömyyttä. Satamien sulkeminen kahdeksi viikoksi ihan huvikseen ei ole yhteiskunnalle hyödyllistä toimintaa.
Kyllä ammattiliittojen pitää tulla toimeen omillaan. Ellei tule, niin ovat turhia
SAK ei ole oikeutettu yhteiskunnan tukeen
4
341
Vastaukset
- Anonyymi
Just näin.
- Anonyymi
Nyt kun kokoomus hallitsee hallitusta, ammattiliitot ,eli duunarin ainoa todellinen ystävä, pyritään ilman muuta ajamaan alas. Kyllä duunarin etua jonkun sentään pitää ajaakin. Vaikka ihmettelen, että joku Millariikka Rytkönen , Tehyn pj, vetää työpanokseensa nähden lähemmäs toistakymppitonnia liksaa kk ! Hoitoalalla kun on tällä hetkellä niin helppo kiristää.
- Anonyymi
Millariikka Rytkönen on aiheuttanut hoitalalle vahinkoa enemmän kuin moni muu. Haukkumalla hoitajien arvostusta ja työpaikkoja, on ajettu työntekijöitä muille aloille. Ajatelkaa, kun hän yritti kävelyttää hoitajat ulos teho-osastoilta, mutta piti säätää laki, ettei sellaista tehdä. Siinä olisi moni koneessa kiinni oleva kuollut.
- Anonyymi
Myös säätiöt verotuspiiriin. Ei saa unohtaa säätiöitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181