Kahvin lopettaminen on parempi,halvempi ja terveellisempi konsti poistaa liian syömisen kuin kuuluisa laihdutus lääke olympik.
Kalorit pysyneet hyvin 1300 kalorissa päivässä,nyt toinen päivä menossa,punnitsen ja mittaan vasta viikon kuluttua.
Kahvia olen juonut aamulla vain yhden pienen 1,5 DL kupillisen ja päivällä töissä viimeisellä tauolla
vajaa 1 dl
Liika syömähalu on juuri se asia mikä ESTÄÄ tai vaikeuttaa laihtumista.
Kahvin melkein kokonaan lopettaminen poisti liiat syömähalut
49
314
Vastaukset
- Anonyymi
Tosi hyvä. 😀
- Anonyymi
Minuakin nauratti ihan sikana tuo avaus. Aina on uudet tarinat, mistä sitä mielikuvitusta riittääkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minuakin nauratti ihan sikana tuo avaus. Aina on uudet tarinat, mistä sitä mielikuvitusta riittääkään?
Mä en oo juonu muuta kun kaks isoa kuppia kahvia tänään.
En oo syöny vielä mitään.
Paljonko oon laihtunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oo juonu muuta kun kaks isoa kuppia kahvia tänään.
En oo syöny vielä mitään.
Paljonko oon laihtunut?Laskin matemaattisesti 20ntä grammaa. Jos syöt täytekakkukahvit 20 minuutin sisällä laihdut 50ntä grammaa JOS kakku on hyvänmakuista. 😯
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskin matemaattisesti 20ntä grammaa. Jos syöt täytekakkukahvit 20 minuutin sisällä laihdut 50ntä grammaa JOS kakku on hyvänmakuista. 😯
Menin ottamaan kinkkusämoylän.
Kaikki piloilla?
Liikaa proteiinia! Kohta ei mahdu hauis hihaan!
Kilot ei tipu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskin matemaattisesti 20ntä grammaa. Jos syöt täytekakkukahvit 20 minuutin sisällä laihdut 50ntä grammaa JOS kakku on hyvänmakuista. 😯
Et sinä pärjää matematiikalla,sillä hmiskeho ei noudata matematiikkaa.Ihminen on erittäin psykoottinen physiikkapaketti.
Tulin juuri hiihtämästä 4än tuntia.Ensin kakkukahvit,sitten syömään ja sitten saunaan.Sen jälkeen töihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä pärjää matematiikalla,sillä hmiskeho ei noudata matematiikkaa.Ihminen on erittäin psykoottinen physiikkapaketti.
Tulin juuri hiihtämästä 4än tuntia.Ensin kakkukahvit,sitten syömään ja sitten saunaan.Sen jälkeen töihin.Töissä käynti lihottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töissä käynti lihottaa.
Sen takia moni varmaan pakoilee töitä? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menin ottamaan kinkkusämoylän.
Kaikki piloilla?
Liikaa proteiinia! Kohta ei mahdu hauis hihaan!
Kilot ei tipu!Minullakin on HUOMATTAVASTI herkullisemmat eväät kuin pulleilla naisilla töissä ja SILTI laihdun ENEMMÄN kuin pulleat naiset. Ei mene enään kuin 2si viikkoa kun on VEITSENTERÄVÄT vatsalihakset.Kysyn vaan onko TEILLÄ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin on HUOMATTAVASTI herkullisemmat eväät kuin pulleilla naisilla töissä ja SILTI laihdun ENEMMÄN kuin pulleat naiset. Ei mene enään kuin 2si viikkoa kun on VEITSENTERÄVÄT vatsalihakset.Kysyn vaan onko TEILLÄ?
Kaikkein läskeimpiä on ne, jotka syö pelkkiä pakastevihanneksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein läskeimpiä on ne, jotka syö pelkkiä pakastevihanneksia.
"Kaikkein läskeimpiä on ne, jotka syö pelkkiä pakastevihanneksia."
Esitä tästä joku matemaattinen kaava että jos syö pakastevihanneksia se LIHOTTAA eniten.
- Anonyymi
Wtf? Ehkä sinulla,mutta et voi puhua muiden ihmisten puolesta.
- Anonyymi
Minulla ruokahalun vei Ozempic mutta sillä lähti myös näkö.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessakin-yleiset-laakkeet-saattavat-aiheuttaa-sokeutumista-kaytetaan-diabeteksen-ja-lihavuuden-hoitoon/8968822
Tehokas lääke. Harmi ettei näe kuinka paljon oon laihtunut mutta pyydän että joku kertoo. Ostin uuden puvun s-kokoa mutten nää nyt peilistä miten sopii. 😯- Anonyymi
Miten ohjelmointityöt onnistuu nyt sokeana? Entä pääsetkö kattomaan kuinka paljon omaisuus on karttunut tässä kuussa? Vai onko sinulla omaishoitaja tai edunvalvoja?
NAION:iin sairastuu luokkaa muutama ihminen per 100 000 ihmistä ja vuosi. Sen tunnettuja riskitekijöitä on huonot kolesteroliarvot: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12750110/
Eli huonoilla kolesteroliarvoilla sairastuminen 3.3 kertaa todennäköisempää. Ozempicistä ei olla varmoja koska tuo sairauus kiusaa muutenkin enemmän diabeetikoita eli on mahdollisia sekoittavia tekijöitä.- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
NAION:iin sairastuu luokkaa muutama ihminen per 100 000 ihmistä ja vuosi. Sen tunnettuja riskitekijöitä on huonot kolesteroliarvot: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12750110/
Eli huonoilla kolesteroliarvoilla sairastuminen 3.3 kertaa todennäköisempää. Ozempicistä ei olla varmoja koska tuo sairauus kiusaa muutenkin enemmän diabeetikoita eli on mahdollisia sekoittavia tekijöitä.Desimaalit ja kymmenesosat on sairastuessa tosi tärkeitä. Sokeaa lohduttaa se tieto kuinka pieni mahdollisuus oli ja voittokuponkihan sieltä tuli. 💉🪤
- Anonyymi
Joko sinulla on poikaystävä?
- Anonyymi
Ps. Lue teksti yltä lähdin juuri erittäin hiihtamään 3 tta tuntia.
- Anonyymi
Kirjoitin tästä vain oman kokemukseni.
Tämä erittäin vähäinen kahvinkäyttö ruokahalun hillitsemiseksi näyttää vieläkin toimivan.
Minulla ei esim tehnyt ostaa mitään herkkuja kun kävin kaupassa ostoksilla.
Kysyin tätä samaa asiaa nyt cat gpt teköälyltä ja sekin sanoi monta asiaa mikä lisää ruokahalua ja kaloreita kun käyttää kahvia.- Anonyymi
Kysymys teköälylle
Voiko kahvin käyttö aiheuttaa liikasyömistä👈
Tässä ne vastaukset minkä takia se aiheuttaa liikasyömistä
**2. Verensokeritasot ja nälkä:
Kahvin juonti voi vaikuttaa myös verensokeritasoihin. Joillakin ihmisillä kahvinjuonti voi aiheuttaa verensokerin heilahteluja, mikä voi johtaa nälän tunteen lisääntymiseen myöhemmin ja mahdollisesti liikasyöntiin.**3. Kahvin juonti ja ruokailutottumukset:
Jos kahvia nautitaan säännöllisesti aterioiden yhteydessä tai niiden korvikkeena, voi se johtaa epäsäännöllisiin ruokailutottumuksiin. Esimerkiksi jos kahvin juonti syrjäyttää normaalin aamiaisen, voi se johtaa myöhempään päivän mittaan tapahtuvaan nälän lisääntymiseen ja liikasyöntiin.**4. Vaikutus unen laatuun ja syömiskäyttäytymiseen:
Koska kofeiini voi häiritä unen laatua, univaje voi lisätä ruokahalua, erityisesti halua syödä kaloreita sisältäviä, energiapitoisia ruokia. Tämä voi epäsuorasti johtaa liikasyöntiin, erityisesti makeiden tai rasvaisten ruokien osalta.**5. Kahvin lisukkeet:
Usein kahvia nautitaan yhdessä sokerin, maidon, kerman tai makeiden leivonnaisten kanssa. Nämä lisukkeet voivat lisätä kalorien saantia, mikä voi edistää liikasyöntiä tai painonnousua, vaikka itse kahvi ei olisikaan pääasiallinen syyllinen.Yhteenvetona, kahvi ei itsessään yleensä aiheuta liikasyöntiä, mutta sen vaikutukset ruokahaluun, verensokeritasoihin, uneen ja ruokailutottumuksiin voivat epäsuorasti vaikuttaa siihen, kuinka paljon ihminen syö päivän mittaan. Yksilölliset erot ovat merkittäviä, joten vaikutukset voivat vaihdella henkilöstä toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys teköälylle
Voiko kahvin käyttö aiheuttaa liikasyömistä👈
Tässä ne vastaukset minkä takia se aiheuttaa liikasyömistä
**2. Verensokeritasot ja nälkä:
Kahvin juonti voi vaikuttaa myös verensokeritasoihin. Joillakin ihmisillä kahvinjuonti voi aiheuttaa verensokerin heilahteluja, mikä voi johtaa nälän tunteen lisääntymiseen myöhemmin ja mahdollisesti liikasyöntiin.**3. Kahvin juonti ja ruokailutottumukset:
Jos kahvia nautitaan säännöllisesti aterioiden yhteydessä tai niiden korvikkeena, voi se johtaa epäsäännöllisiin ruokailutottumuksiin. Esimerkiksi jos kahvin juonti syrjäyttää normaalin aamiaisen, voi se johtaa myöhempään päivän mittaan tapahtuvaan nälän lisääntymiseen ja liikasyöntiin.**4. Vaikutus unen laatuun ja syömiskäyttäytymiseen:
Koska kofeiini voi häiritä unen laatua, univaje voi lisätä ruokahalua, erityisesti halua syödä kaloreita sisältäviä, energiapitoisia ruokia. Tämä voi epäsuorasti johtaa liikasyöntiin, erityisesti makeiden tai rasvaisten ruokien osalta.**5. Kahvin lisukkeet:
Usein kahvia nautitaan yhdessä sokerin, maidon, kerman tai makeiden leivonnaisten kanssa. Nämä lisukkeet voivat lisätä kalorien saantia, mikä voi edistää liikasyöntiä tai painonnousua, vaikka itse kahvi ei olisikaan pääasiallinen syyllinen.Yhteenvetona, kahvi ei itsessään yleensä aiheuta liikasyöntiä, mutta sen vaikutukset ruokahaluun, verensokeritasoihin, uneen ja ruokailutottumuksiin voivat epäsuorasti vaikuttaa siihen, kuinka paljon ihminen syö päivän mittaan. Yksilölliset erot ovat merkittäviä, joten vaikutukset voivat vaihdella henkilöstä toiseen.Minulla kahvin tuntuvan vähentämisen syy oli alunperin se että siitä tuli liikaa kaloreita kun aloin käyttämään kahvin kera kahvikeksejä.
Mainosmiehet mainitsevat aina vain nämä myönteiset vaikutukset ja kielteisistä ei puhuta mitään. Anonyymi kirjoitti:
Minulla kahvin tuntuvan vähentämisen syy oli alunperin se että siitä tuli liikaa kaloreita kun aloin käyttämään kahvin kera kahvikeksejä.
Mainosmiehet mainitsevat aina vain nämä myönteiset vaikutukset ja kielteisistä ei puhuta mitään.Kahvin kanssa ei kannata syödä puolta pakettia keksejä vaan yksi. Syön mielelläni kerran viikossa pullakahvin mutta kun olen paljon poissa kotoa niin pullakahvi tulee juotua ehkä 20 kertaa vuodessa niin tuolla ei ole merkitystä. Finelin mukaan yhdessä suklaakeksissä on 60 kcal, ei ole paljon.
Viineri on toinen asia, helposti yli 300 kcal. Jos ei pysty juomaan kahvia ilman pullaa niin kannattaa jättää kahvi.
Työpaikalla yleisin kahvin kyytipoika on kaurapuuro raejuustolla ja mahdollisesti hedelmäsoseella.- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Kahvin kanssa ei kannata syödä puolta pakettia keksejä vaan yksi. Syön mielelläni kerran viikossa pullakahvin mutta kun olen paljon poissa kotoa niin pullakahvi tulee juotua ehkä 20 kertaa vuodessa niin tuolla ei ole merkitystä. Finelin mukaan yhdessä suklaakeksissä on 60 kcal, ei ole paljon.
Viineri on toinen asia, helposti yli 300 kcal. Jos ei pysty juomaan kahvia ilman pullaa niin kannattaa jättää kahvi.
Työpaikalla yleisin kahvin kyytipoika on kaurapuuro raejuustolla ja mahdollisesti hedelmäsoseella.Minä lopetin myös vedenjuomisen kokonaan koska veden kanssa minun on PAKKO syödä kadanossia ja kedappia ja fasupaloja. Maidon kanssa on PAKKO syödä happurilaisia. Kaljan kanssa onnPAKKO syödä ryspiöljyä ja hedelmätoffeeta.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Kahvin kanssa ei kannata syödä puolta pakettia keksejä vaan yksi. Syön mielelläni kerran viikossa pullakahvin mutta kun olen paljon poissa kotoa niin pullakahvi tulee juotua ehkä 20 kertaa vuodessa niin tuolla ei ole merkitystä. Finelin mukaan yhdessä suklaakeksissä on 60 kcal, ei ole paljon.
Työpaikalla yleisin kahvin kyytipoika on kaurapuuro raejuustolla ja mahdollisesti hedelmäsoseella."Kahvin kanssa ei kannata syödä puolta pakettia keksejä vaan yksi."
Kannattaa? Siis yksi kokonainen paketti on parempi kuin puoli pakettia? 🤔
Saako olla syömättä lainkaan keksejä vai onko ne tosiaan pakollisia? Ekaa kertaa nimittäin luen että joku laihdutuspalstalla pitää keksinsyömistä kannattavana.
- Anonyymi
Sinä voit laittaa pìlluusì mansikkaleivoksia.
- Anonyymi
Onko sinulla jo poikaystävä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kananahkamies havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikaystäväni on etsimässä piilottamiaan karkkipusseja kellarista. Lähti jo 2si viikkoa sitten.Pitäiskö käydä vilkaisemassa,onko löytänyt ensimmäistäkään.
- Anonyymi
Testaillu eri vaihtoehtoja, mikä maistuu parhaalta kahvin kanssa.
Vanilja kermajäätelö johdossa.
Maha vetää vielä. Ja eiku lisää testejä.- Anonyymi
Jäätelön kanssa maistuu suolakurkku, mutta kahvi ja suolakurkku ei niinkään yhdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäätelön kanssa maistuu suolakurkku, mutta kahvi ja suolakurkku ei niinkään yhdessä.
Kyllä sopii jos suolakurkun kastaa vanilia jäätelöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sopii jos suolakurkun kastaa vanilia jäätelöön.
Ahaa, tämä oli kin tekniikkalaji!
- Anonyymi
"Kahvin lopettaminen on parempi,halvempi ja terveellisempi konsti poistaa liian syömisen kuin kuuluisa laihdutus lääke olympik."
Minäkin vaihdoin neuvostasi aamukahven 3meen kaliaan ja kadanossiin ja heti lähti ensimmäisenä päivänä 6den kilon verran OIKEAA läskiä eikä yhtään väärää.Vielä kaksi jälkiruokaa pääle suklaakeksejä ja fasupaloja ja 3 kääretorttua.EI mitään kahvia koska seLIHOTTAA.En aijo enään IKINÄ kirjoittaa tänne koska ette ymmärrä mitä minä sanon.- Anonyymi
Ikuisuus on n melko lyhyt..!
- Anonyymi
Mulla kahvi vie ruokahalun, mutta en syö juuri muutenkaan mitään, koska escitalopraami heikensi myös pysyvästi ruokahalua. Kahvin kuitenkin haluaisin lopettaa, koska epäilen sen aiheuttavan ilmavaivoja ja mulla peräpää laulaa alvariinsa. Lisäksi se vaikuttaa uneen, kuten nytkin täällä kukun, vaikka pitäisi olla nukkumassa. Aiheuttaa se kahvi myös levottomuutta ja ahdistusta, kun sitä tulee liikaa kitattua. En vain pysty lopettamaan sen juomista. Nykyisen paketin piti olla viimeinen paketti, niin kuin sitä edellisenkin piti olla. Koitan semmoista lopettamista keinoa, että jonkin viimeisen paketin jälkeen heitän kahvin keittimen menemään vai onko muita parempia ehdotuksia?
- Anonyymi
Laihtumista näin alussa 2 kiloa kun en ole juonut kahvia.😯🤔
- Anonyymi
Täällä näyttää käyvän vieläkin ne samat paskaperseet haukkumassa minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko sinulla on poikaystävä?
Anonyymi kirjoitti:
Älä välitä, ilkeilijä on vaan kateellinen saavutuksistasi.
- AnonyymiUUSI
hvp27 kirjoitti:
Älä välitä, ilkeilijä on vaan kateellinen saavutuksistasi.
Mitkä ovat ne saavutukset, kertaa vielä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä ovat ne saavutukset, kertaa vielä?
Niitä on paljonkin ja ne on käytännössä pystytty todistamaan,tässä MUUTAMIA asioita
1 pelkällä liikunnalla PYSTYY laihtumaan suurilla kaloreilla.
2 salmiakki aiheuttaa kovaa jatkuvaa päänsärkyä
3 liika kahvinkäyttö LIHOTTAA edellämainituista syistä,ja tekoälykin antoi siihen vastaukset hyvin perusteltuna
Ongelmani on ollut se etten ole osannut laihduttaa ilman liikuntaa pienillä kaloreilla,nyt osaan senkin.
Nyt PIHTIMITTA pienentyi ylävatsasta kahdessa päivässä 4 mm ILMAN liikuntaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niitä on paljonkin ja ne on käytännössä pystytty todistamaan,tässä MUUTAMIA asioita
3 liika kahvinkäyttö LIHOTTAA edellämainituista syistä,ja tekoälykin antoi siihen vastaukset hyvin perusteltuna
Ongelmani on ollut se etten ole osannut laihduttaa ilman liikuntaa pienillä kaloreilla,nyt osaan senkin.
Nyt PIHTIMITTA pienentyi ylävatsasta kahdessa päivässä 4 mm ILMAN liikuntaa."kateellinen saavutuksistasi"
Saavutuksia eivät ole höpötarinat ja lihominen. - AnonyymiUUSI
hvp27 kirjoitti:
MKH on hoikka,Ilkeilijä tuskin.
Näytä vielä sen ilkeilijän viesti. Luulin että kyseessä on se pilailija.
Anonyymi kirjoitti:
Näytä vielä sen ilkeilijän viesti. Luulin että kyseessä on se pilailija.
Sama heebotar. On kovin katkera muutenkin.
Seuraava laihdutusprojekti on painon nousun välttäminen Espanjassa. Toivottavasti kielikoulun läheltä löytyy kasvisravintola ja kahvila josta saa pikaisesti muutakin kuin croisantteja.- AnonyymiUUSI
hvp27 kirjoitti:
Sama heebotar. On kovin katkera muutenkin.
Seuraava laihdutusprojekti on painon nousun välttäminen Espanjassa. Toivottavasti kielikoulun läheltä löytyy kasvisravintola ja kahvila josta saa pikaisesti muutakin kuin croisantteja.Ai se on nainen? Olen luullut pilailijaa aina mieheksi.
Osa ketoilijoista on tosi katkeria ja vihaisia, mutta onko pilailija myös ketoilija? Anonyymi kirjoitti:
Ai se on nainen? Olen luullut pilailijaa aina mieheksi.
Osa ketoilijoista on tosi katkeria ja vihaisia, mutta onko pilailija myös ketoilija?Minusta on ketoilija ja nainen, kovin katkera ja kateellinen tapaus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt PIHTIMITTA pienentyi ylävatsasta kahdessa päivässä 4 mm ILMAN liikuntaa.Karkkien syömisen lopettaminen onnistui vasta nyt kun lopetin kerralla aivan kaikki ja olen alkanut nyt
laihtumaan erittäin nopeasti.
Yrityksiä oli viimeisen puolen vuoden aikana viikon välein,mutta eihän se nyt onnistu jos syö kaikkea muuta lihottavaa koska makea ruokkii makeanhimoa.
Syön VAIN kerran päivässä töissä ollessa.
Kun tulen töistä kotiin en syö käytännössä lähes mitään koko illan ja yön aikana. Anonyymi kirjoitti:
Karkkien syömisen lopettaminen onnistui vasta nyt kun lopetin kerralla aivan kaikki ja olen alkanut nyt
laihtumaan erittäin nopeasti.
Yrityksiä oli viimeisen puolen vuoden aikana viikon välein,mutta eihän se nyt onnistu jos syö kaikkea muuta lihottavaa koska makea ruokkii makeanhimoa.
Syön VAIN kerran päivässä töissä ollessa.
Kun tulen töistä kotiin en syö käytännössä lähes mitään koko illan ja yön aikana.Jos on ongelmia jonkun asian kanssa niin usein ainut mahdollisuus on lopettaa se kokonaan.
Ruoka vaan on aika ongelmallinen kun sitä täytyy kuitenkin syödä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .
Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .2833490Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l231473Sofia seukkaa miljonäärin kanssa matkustellen ympäri maailmaa
Hän on tavannut toivomansa läsnäolevan mihen ja kohta Sofiast tulee ussperheen äiti. Toivottavasti kohta saamme vauvauut1521408Ukraina romahtamassa, Hallitus hajoamassa.
Samaan aikaan kun ukrot on rintamalla alakynnessä, niin maan hallitus on hajomassa.3191376Millaisia ihmisiä ovat murhaajat: Ari Ossi Petteri Suorsa ja Tiina Pia Susanna Seppänen.
18-vuotias Adeliina Lehtinen surmattiin raa’alla tavalla syksyllä 2022. Hänen murhastaan tuomittiin elinkautiseen 40-vuo151245Olet vallannut ajatukseni.
Haluaisin tutustua sinuun paremmin ja lähentyä kanssasi. Tuntuu, että joka päivä kun sinua näen, saat minut hämilleen, s351061Pikku Liedon pelkoa lietsova ja rikoksia tehtaileva katujengi
Mistä kaukaa tulevat Liedossa riehuvat katujengiläiset?. Turun Varissuolta tai Pernosta? Nykylukutaidolla selviää, kun t421019Loukkaa se, jos sinä väität mun etsivän jotain rahamiestä
Vtustako minä sinun rahoista voisin tietää silloin tai nytkään. Rakastuessa kuvittelin että olet varmaan joku tukityölli1471011Pikku apulaiset
E B ja J E levittää väärää informaatiota Olavintoimintakeskuksen kaupasta. Kuka tai mikä ryhmä tästä hyötyy. Ovatko iha70977Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta108946