Onko tämä oikeasti normaalia?

Anonyymi-ap

Pakko tulla tänne kirjoittaa ja kysymään.. ollaan nyt miehen kanssa tapeltu pari päivää tästä aiheesta, hänellä on ystävä piiri jossa on niin sinkkuja kuin parisuhteessa olevia, ja mieheni kertoi että hänen ystävät juttelevat sellaisista aiheista kuin maksullisissa käyminen, seksi vieraiden kanssa yms ja miehelleni on tullut ajatuksia et tuo voisi olla kivaa yms mutta ei halua toteuttaa niitä ajatuksia.. ja siitä se isoin tappelu on kun mun mielestä toi ei oo normaalia et kaverit puhuu tollasta paskaa ihmiselle joka on suhteessa yms ja mieheni ei nää siinä mitään väärää ja minä nään siinä väärää. Sanoin miehelle että toi pitää loppua että tuo ei oo kivaa eikä normaalia ja toi asia aiheuttaa mulle kovaa ahistusta et mitä jos käyki niin et tuun petetyks 😅 mulla on kauhea pelko, ahdistus ja viha .. mitä muut tekis tässä tilanteessa? Asiallisia kommentteja kiitos :)

16

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No huhhuh. Aika ihme asia riidellä. Kai nyt kaikesta saa jutella ja ihan sairasta jos kenenkään muun kanssa vehtaamista ei saa edes ajatella. Tollasella ajetaan toinen mahdollisimman kauas itsestä.

      • Anonyymi

        Aijaa, elikkäs jos sun päätä ruokitaan sellaisilla asioilla että meet ja Petät nii se on normaalia? Ajanko mä kauas kumppanin luontani sillä että pelkään hänen päätyvän pettämään minua sen takia että hänen päätä ruokitaan niillä asioilla? Itsekkin sanoi että ei haluis kuulla noita juttuja koska hän ei halua ruokkia itseään noilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, elikkäs jos sun päätä ruokitaan sellaisilla asioilla että meet ja Petät nii se on normaalia? Ajanko mä kauas kumppanin luontani sillä että pelkään hänen päätyvän pettämään minua sen takia että hänen päätä ruokitaan niillä asioilla? Itsekkin sanoi että ei haluis kuulla noita juttuja koska hän ei halua ruokkia itseään noilla.

        Kaikkea voi kuulla ja kuunnella. Eri asia on alkaako niillä ruokkimaan omia ajatuksia ja vielä siitä eri asia alkaa toteuttamaan mitään. Kaikki riippuu siitä omasta pääkopasta ja kriittisestä ajattelukyvystä sekä oman moraalin tasosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, elikkäs jos sun päätä ruokitaan sellaisilla asioilla että meet ja Petät nii se on normaalia? Ajanko mä kauas kumppanin luontani sillä että pelkään hänen päätyvän pettämään minua sen takia että hänen päätä ruokitaan niillä asioilla? Itsekkin sanoi että ei haluis kuulla noita juttuja koska hän ei halua ruokkia itseään noilla.

        Ymmärrän pointtisi, itsekin ajattelin samoin kun mielessä oli nainen, joka tuntui monella tapaa mieleiseltä, mitä ei sitten ollutkaan, erehdyin luulemaan toisesta liian hyvää. Mielessäni ajattelin hänen ystäväpiiriään ja sitä, onko joku hyvästä tai pahasta hänelle ja meidän väliselle kanssakäymiselle. Luokittelen nämä tuntemukset mustasukkaisuudeksi ja epävarmuudeksi keskinäiselle luottamukselle, oletko liian kiinni toisessa/ menettämisen pelkoa?


    • Anonyymi

      Mitä se sulle kuuluu mitä juttelevat. En minäkään kerro miehelle mitä jutellaan kavereiden kesken.

      • No ei kuuluiskaan mutta itse hän kertoi🤣


      • Niin ei kuuluiskaan mutta jos itse alkaa kertoo yms


      • Anonyymi

        No siis kyllä nainen saa määrätä, mistä asioista miehen kaverit saa jutella.


      • Anonyymi
        Nikita2 kirjoitti:

        No ei kuuluiskaan mutta itse hän kertoi🤣

        Pitäisin miestäni vajakkina jos tuollaista kertoo. Miksi. Loukatakseen. Pari viikkoo pihtaamista ja mykkäkoulua .


    • Anonyymi

      Mulle tuli vähän sellanen tunne, että jos sun miehesi kävelisi hellepäivänä kävelykadulla jossa näkisi useita kesäisen kevyesti pukeutuneita naisia toinen toistaan lyhyemmissä hameissa, sinulle tulisi siitäkin ahdistunut olo.
      Joko sinua on petetty jossain aikaisemmassa suhteessa tai sitten sinä et luota mieheesi kovinkaan paljon.

      Itse olin tuollalailla rikki monta vuotta kun exä jäi kiinni pettämisestä, nykyinenkin joutui siitä mun epäluuloisuudesta pari ensimmäistä vuotta kärsimään.
      Kerroin hänelle mistä kykenemättömyyteni täyteen luottamukseen johtuu, ja hän jaksoi mun välillä aivan järjettömät epäilynikin.
      Nyt on jo päästy yli, vaikka naiseni ei muuttanut tapojaan välttääkseen tilanteita jotka ahdisti mua, niin hän oli kuitenkin avoin ja kertoi minulle omat ajatukset ja tunteet.
      Luottamus palaa hitaasti ja tilanteet jotka sua ahdistaa, myös vahvistaa kun huomaat että ne ei johtanutkaan mihinkään pahaan.

      Se että miehesi kertoo mitä he juttelevat keskenään kavereiden kanssa, kuulostaa luottamusta herättävältä.

      Itse miehenä voin luvata, että vaikka puhuisin millaisista seksifantasioista hyvänsä ja vastaan tulisi superseksikäs nainen joka osottaisi kiinnostusta mua kohtaan, niin ei tulisi edes mieleen pettää mun omaa rakasta. Ei vaan kiinnosta kukaan muu.

      Jos sulla on mies joka pettää, se pettää varmasti ennemmin tai myöhemmin etkä sinä sellasta ukkoa tarvitse, mutta jos sulla on rehti mies niin sitä ei puhumalla eikä edes seksikkäiden naisten ympärillä pyöriminen saa muuttumaan pettäjäksi.

    • Anonyymi

      Kyllä meillä isäntä käy maksullisissa. Ihan normihommaa totta kai. Kertoo varsinkin humalassa miten on maksullisilla paremmat paikat ja osaavat kaikki temput. Ei siinä mitään. Miksi ei kävisi kun paikat toimii ja minua ei seksi kiinnosta?

      • Anonyymi

        Itse tuskin seurustelisin miehen kanssa joka käy maksullisissa, Koska suurin osa miehistä joka tapauksessa olisi uskottomia niin paras ratkaisu on aina se että pysyy sinkkuna. Varsinkin jos itseä ei seksi niin kiinnosta. Sinkkuna saat elää ihan omanlaista elämää, eikä tarvitse tuntea mustasukkaisuutta tai ylipäätään yhtään mitään.


    • Anonyymi

      No siis eihän kukaan voi määrittää sitä mistä edes omalla kaveripiirillä on lupa puhua, saati sitten jonkun toisen kaveripiirillä. Sen ymmärtän kyllä, että jos toinen tuo ilmi, että olisi alkamut kiinnostaa, niin se voi alkaa vituttaa. Itselläni se tosin aiheuttaisi sen, että alkaisin kyseenalaistaa onko kumppanini sellainen ihminen, jonka minä ylipäänsä haluan olla, jos häntä alkaisivat maksulliset kiinnostaa. Kyllä omassakin kaveripiirissä on henkilöitä, jotka nyt puhuvat kaikenlaista, mutta ei se minulle mitään mielitekoja aiheuta.

    • Anonyymi

      Riiteleminen siitä, mistä toisen kavereilla on oikeus puhua, ei todellakaan ole normaalia. Hän sentään kertoo sinulle noista jutuista. Olisiko parempi, jos ei kertoisi?

    • Anonyymi

      Näin 56-vuotiaana miehenä, oman elämäni on-off-suhteiden ja kaiken kauniit&rohkeet -voimistelun jälkeen (myös kahden aikuisen pojan isänä) mulla on tähän jotain ajatuksia.

      Se mitä jokin yhteisö keskenään puhuu, kuuluu sen yhteisön sisälle. Siinä mielessä en ymmärrä miksi miehesi pitää edes kertoa sinulle näistä asioista? Ymmärrän että olet hämmentynyt ja loukkaantunut tuollaisista puheenaiheista. Olisin itsekin.

      Vaikea määritellä kuinka kiinnostunut hän lopulta on noista ajatuksistaan, yrittääkö pehmitellä sua mukaan vai haluaako vain jotain huomita tai loukata sua. Mutta paskat on puheenaiheet, olet syystä pahoilla mielin.

      Työporukassa itekin tulee sorruttua ihmeellisiin höpötyksiin ja mielikuvitus kaikilla lentää mutta se jää työporukan sisäiseksi höpinäksi. Ja siis jutut on tasoa että naurettiin ku naispuolinen työkaveri tunnusti että joululahjaksi saatu anaalitappi jumittu pyrstöön :D Itse välitän puolisostani eikä tulis mieleenkään häntä loukata ja satuttaa moisilla jutuilla. Eikä ole mitään tarvettakaan miettiä tosissaan vastaavia, Meillä on hyvä suhde kaikin puolin jossa toista kunnioitetaan ja sängyssä saa olla villi ja vapaa.

      Että sun pitää nyt jotenkin selvittää mitä se mies loppupeleissä tarkottaa noilla loukkaavilla jutuillaan? Huomion hakua? Pehmittelyä johkin perversioihin? Mistä lie kysymys mutta tärkein kysymys on että välittääkö se susta oikeasti.

    • Anonyymi

      Ajatukset eivät satuta ketään. Ne ovat vain ajatuksia, fantasioita. Täysin tervettä siis. Sitten jos tätä alkaa toteuttaa, on asia toinen. Mutta näin ei välttämättä tapahdu. Et voi estellä toista ja minimoida pettämisen mahdollisuutta, koska jos hän pettää, niin hän oli sinulle alunperinkin väärä. Pidä itsesi arvokkaampana! Hän ei petä, koska haluaa sinut ja rakastaa sinua. Jos hän laiminlyö teoillaan suhteenne rajoja, hän ei sinua ansaitsekaan! Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti tämä auttoi edes vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe