Alkaisiko palstan naiset elättämään...

Anonyymi-ap

...tuollaista viihteen moniottelijaa joka kieltäytyy menemästä tehtaalle töihin?

https://yle.fi/a/74-20109564

Varmaan alkaisi. Tuollainen idearikas velmu on naisten mielestä varmaan paljon hauskempi kun tehdastöitä tekevä vakaan toimeentulon tarjoava duunarimies. Äiti jolla on jo elämänkokemusta ehdotti tehtaalle töihin menoa, Sami ajoi teollisuusalueelle tyttöystävän kanssa, varmaan näyttääkseen miten ankeaa siellä on j päätti jatkaa tyttöystävän varoilla jatkamista.

-harmiseikirj-

9

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      psiatr4i joks on dosiopstti voi sinens keken elättää ksi

    • Anonyymi

      No kyllä kai tuo nyt oletettavasti itse itsensä elättää. Mä tosin en jaksausi kovin ekstroverttia ja "hauskaa" seuramiestä ja tuollaisella ihmisellä on luultavasti ihan liian monta rautaa tulessa jatkuvasti ja menossa millon minnekin. En jaksaisi katsella, mutta kaltaiselleen tai tuollaisesta elämästä pitävälle varmasti hyvää seuraa.

      Mitä tehtaisiin tulee, niin tehtaita on monenlaisia. Itseni olisi luultavasti mahdoton sopeutua ainakaan yhteiseloon kolmivuorotyötä tekevän kanssa.

    • Aikuinen, fiksu ihminen haluaa itse tienata elantonsa. Elämäntilanteita on monenlaisia ja joskus työnteko ei ole vaihtoehto, mutta pelkästä periaatteesta työtöntä en alkaisi elättämään. Kyseisen jutun mies ei vaikuttanut työhaluttomalta, vaan hän haluaa tehdä omaa juttuaan, vaikka se ei aina ilmeisestikään ole taloudellisesti kannattanut.

      En siis elättäisi aikuista miestä. En oleta miehenkään elättävän minua. Rahan suhteen olen muutoin aika suurpiirteinen enkä jaksaisi mitään senttejä laskeskella, mutta hyväksikäyttöä en siedä.

    • Anonyymi

      Ei häntä nyt ainakaan tuon jutun perusteella voi syyttää laiskuudesta tai yrittämisen puutteesta. Se on sitten eri juttu, että onko touhussa aina ollut järkeä. Ehkä hänen kaltaisensa kaipaisi elättäjän sijaan naista, joka kykenisi saamaan tuohon tekemiseen enemmän tuottavuutta ja taloudellista näkemystä. Ideoita, luovuutta ja ahkeruutta selvästi löytyy jo.

      • Anonyymi

        Monen raudan viihdyttäjä voi olla jonkin aikaa tosi eläväistä seuraa, kunhan jaksaa vauhdissa.
        Todellakin samanlainen yrittäjähenkinen ja kokemuksinen voisi hänen kanssaan saada aikaan tulosta. Pakkohan ei ole suoriutua rääsyistä miljooniin -tyylillä.
        Onko pohjalla jonkin verran adhd:a.
        Mies on siinä 45 - 50 -vuotias ja voisi miettiä jo tulevaa eläkekertymää.
        Yrittäjänhän pitää itse huolehtia eläkemaksuista ja jos niistä nipistää, niin kovin kapeaa tulee leipä olemaan, ellei peräti täysin muiden maksamaan.
        Elämä on muutakin kuin keplottelua tai joillain se on murusina maailmalla.
        Vilma


      • Anonyymi

        Vähän samaa mäkin mietin, kun ton linkin katselin. Eihän tuossa elättäjää tarvita. Ei sellasessa ole mitään järkeäkään, että tupataan aina vaan lisää rahaa paikkaamaan edellistä aukkoa. Tuollaisessa tilanteessa tarvitaan kumppani, joka kykenee ottamaan koppia siitä sen bisneksen taloudellisesta puolesta ja siitä miten se saadaan kannattavaksi.

        Noin hieman itse jutun ohitse totean, että meillä Suomessa tarvittais enrmmän yrittäjähenkisyyttä ja vaikka jo peruskouluun oppia siitä, että miten aletaan yrittäjäksi. Monella tässäkin maassa on hyviä ideoita, mutta taito tehdä niistä riittävän kannattavaa liiketoimintaa puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samaa mäkin mietin, kun ton linkin katselin. Eihän tuossa elättäjää tarvita. Ei sellasessa ole mitään järkeäkään, että tupataan aina vaan lisää rahaa paikkaamaan edellistä aukkoa. Tuollaisessa tilanteessa tarvitaan kumppani, joka kykenee ottamaan koppia siitä sen bisneksen taloudellisesta puolesta ja siitä miten se saadaan kannattavaksi.

        Noin hieman itse jutun ohitse totean, että meillä Suomessa tarvittais enrmmän yrittäjähenkisyyttä ja vaikka jo peruskouluun oppia siitä, että miten aletaan yrittäjäksi. Monella tässäkin maassa on hyviä ideoita, mutta taito tehdä niistä riittävän kannattavaa liiketoimintaa puuttuu.

        Kakkoskappaletta komppaan erityisesti.
        Pelkkää puuhastelua ei yrittäminen ole. Ja puitteet it-järjestelmineen ja kirjanpitoineen on oltava kunnossa ja samoin verotusymmärrys.
        Vilma


    • Anonyymi

      Ei yrittäjää enää kumppaniksi, niin se on.

      - Sheena

    • Anonyymi

      En viiti kattoo tollasia lukutaidottomille tehtyjä juttuja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe