Pienikin kolarivaurio johtaa lunastukseen, sillä auton kallein osa eli ajoakku menisi vaihtoon miltei aina kolarikorjauksen yhteydessä.
https://www.aamulehti.fi/autojaliikenne/art-2000010677134.html
Tämä on sähköautojen pahin uhka
24
326
Vastaukset
- Anonyymi
Pienikin kolari, jossa turvatyynyt laukeavat, tarkoittaa auton menoa lunastukseen, aivan riippumatra käyttövoimasta. Karjaus tulee liian kalliiksi. Ilman kaskoa se ei mene lunastukseen, vaan romutukseen.
- Anonyymi
Noinhan tuolla aloituksessa mainittiin,
pienikin kolarivaurio sähköautossa johtaa lunastukseen.
Turvatyynyjen ja turvavöiden uusiminenkin maksaa jotain,
mutta kallein osa on se ajoakku ja vasta sitten tulee korityöt ja maalaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan tuolla aloituksessa mainittiin,
pienikin kolarivaurio sähköautossa johtaa lunastukseen.
Turvatyynyjen ja turvavöiden uusiminenkin maksaa jotain,
mutta kallein osa on se ajoakku ja vasta sitten tulee korityöt ja maalaus.Varmaan yksittäistapauksina löytyy tilanteita joissa ajoakun vaurioituminen aiheuttaa lunastuksen, mutta kyllä nykyautoissa käyttövoimasta riippumatta rakenteet ja turvavarusteet johtavat siihen että monesti päällisin puolin pienen näköinen vahinko johtaa kuitenkin auton lunastukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan yksittäistapauksina löytyy tilanteita joissa ajoakun vaurioituminen aiheuttaa lunastuksen, mutta kyllä nykyautoissa käyttövoimasta riippumatta rakenteet ja turvavarusteet johtavat siihen että monesti päällisin puolin pienen näköinen vahinko johtaa kuitenkin auton lunastukseen.
Kyllä se sähköautoissa on tuo ajoakku, joka viimeistelee sen lunastuksen.
Aivan turha jankuttaa jostain käyttövoimasta, kun tuollainen satoja kiloja painava
ja järjettömän hintainen akkupaketti löytyy ainoastaan sähköautoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se sähköautoissa on tuo ajoakku, joka viimeistelee sen lunastuksen.
Aivan turha jankuttaa jostain käyttövoimasta, kun tuollainen satoja kiloja painava
ja järjettömän hintainen akkupaketti löytyy ainoastaan sähköautoista.Huomioiden se että akku sijaitsee yleensä auton alla akselien välissä niin kohtuullisen raju kolarimälli pitää tulla että se ottaa osumaa. Ulosajot kivikkoon on sitten toinen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomioiden se että akku sijaitsee yleensä auton alla akselien välissä niin kohtuullisen raju kolarimälli pitää tulla että se ottaa osumaa. Ulosajot kivikkoon on sitten toinen juttu.
Olisihan se huvittavaa jos sähköauto menisi lunastukseen osuttuaan kevyesti muoviseen aurakeppiin.
Vaan kovin heikkoa tekoa nuo sähköautot näyttää olevan, kaikesta paistaa läpi kertakäyttötuotteen halpa toteutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se sähköautoissa on tuo ajoakku, joka viimeistelee sen lunastuksen.
Aivan turha jankuttaa jostain käyttövoimasta, kun tuollainen satoja kiloja painava
ja järjettömän hintainen akkupaketti löytyy ainoastaan sähköautoista.Eikä sillä keskeneräisellä akun irvikuvan rotiskolla pääse talvella edes 200 kilometriä yhtä soittoa motarilla.
- Anonyymi
Ja lisäksi vesi/ kosteus.
- Anonyymi
Vesistön ylityksessä käytetään venettä.
- Anonyymi
Tonnin autossa pelkkä puskurivaurio riitti lunastukseen.
- Anonyymi
Sähköauton pahin uhka on itse sähköauto. Poliitikon lempiauto on tuomittu epäonnistumaan. Maailmassa ei helppoheikin ratkaisuilla menestytä.
- Anonyymi
Kuinka paljon haluat lyödä vetoa ja oletko oikeasti valmis seisomaan sanojesi takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon haluat lyödä vetoa ja oletko oikeasti valmis seisomaan sanojesi takana.
Patteripellet vasta opettelee seisomaan, eikä edes sanojensa takana.
Patterihörhöt omaa narsistisia piirteitä ja ovat patologisia valehtelijoita,
yhtään järjellistä lausetta on siltä porukalta turha odottaa.
PATTERITEROT HOITOON
- Anonyymi
Sitä varten autoissa on tapana pitää vakuutukset ja liikennevakuutus on jopa pakollinen ja Kaskon ottaa jokainen järkevä jos autolla on vähänkin arvoa.
- Anonyymi
Mutta saako yli 3 vuotiaan auton lunastuksessa korvauksen, joka on lähellä auton arvoa?
- Anonyymi
Arthur Tussik korjaa pahastikkin mällätyt Sähköautot ja myy sitten Suomeen ne..
- Anonyymi
Tuossa kirjoitettin, jos vahinko kohdistuu akkuun
Ongelma ei tämän artikkelin mukaan ole merkittävä https://www.roadandtrack.com/news/a45571782/ev-collision-repair-cost/
Actual damage to the pack that necessitates replacement is rare, and he notes that repairability of the packs should improve as EV tech matures.
Eli akkuun kohdistuva vahinko joka johtaa sen vaihtoon on harvinainen ja akkujen korjattavuus paranee ajan mittaan. Se varmasti johtuu siitä että akku on hyvin suojassa auton alla.
Joka tapauksessa jos uudehkolla autolla ajetaan kolari, oli se sähköauto tai mikä muu auto, ja rakenteisiin tuleeriittävästi vahinkoa niin korjaaminen on monesti kalliimpaa kuin lunastus.- Anonyymi
Suomessa jo aika pienestäkin menee auto lunastukseen, mutta Jopparit ne sitten ostaa ja korjaa..Esimerkiksi Liettuassa on paljon Autopeltiseppiä jotka työkseen korjaa kolaroituja autoja, jotka sitten korjattuna myydään eteenpäin..Suomessakin..
- Anonyymi
Kaikkien sähköautojen pulmana on akusto, joka sitoo liian paljon pääomaa ja vie autosta tilaa koko pohjan alan !
Jos akuston joutuu vaihtamaan omalla kustannuksellaan, niin se maksaa 15000-40000€ joka on melkoinen raha !
Jos ajat tulvalätäkköön tai kolhaiset pohjan niin se on moro !!??- Anonyymi
Paitti että niitä akkuja korjataan ja myös akunkotelovaurioita.
Vesilätäkkö ei ole ongelma. Vaikkapa Tojon BZ4X on 60cm kahluusyvyys. Sen akku on todella tiivis. Ajaisitko itse oman autosi 60cm syvään veteen ja miten autosi sen jälkeen toimisi?
Tässä hiukan lisää faktaa aloittajan kaltaisille asiasta tietämättömille ja sitä pelkääville.
https://www.youtube.com/watch?v=d5Jx8G-Xm00
Muitakin videoita on netissä vaikka kuinka paljon ja myös harrin Böö-kanavalla.
- Anonyymi
Ladattavissa hybrideissä peräänajossa syntyvät korivauriot olisi usein helposti korjattavissa mutta jos akusto kärsii vaurion, niin se on pahempi paikka.
- Anonyymi
Kyllä niitäkin korjataan ja myös käyettyjä akkuja ja varsinkin moduleita vaihdetaan autoihin.
Akku koostuu kotelosta, akkumoduleista ja elektroniikasta. Kaikki voidaan vaihtaan erikseen.
Kukin noista koostuu vielä erikseen vaihdettavista pienemmistä palikoista aivan kuten mikä tahansa laite.
Mistähän jotkut ovat saaneet päähänsä että akkua ei voisi purkaa ja osia vaihtaa?
No, tietämättömyys ja kyvyttömyys ottaa asioista selvää yhdistettynä panikoivaan ja pelkäävään luonteeseen johtaa näihin aloittajan kaltaisiin aloituksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitäkin korjataan ja myös käyettyjä akkuja ja varsinkin moduleita vaihdetaan autoihin.
Akku koostuu kotelosta, akkumoduleista ja elektroniikasta. Kaikki voidaan vaihtaan erikseen.
Kukin noista koostuu vielä erikseen vaihdettavista pienemmistä palikoista aivan kuten mikä tahansa laite.
Mistähän jotkut ovat saaneet päähänsä että akkua ei voisi purkaa ja osia vaihtaa?
No, tietämättömyys ja kyvyttömyys ottaa asioista selvää yhdistettynä panikoivaan ja pelkäävään luonteeseen johtaa näihin aloittajan kaltaisiin aloituksiin.Teoriassa noin, mutta sitten käytännössä korjaaminen voi olla haastavaa jos auton valmistaja ei toimita yksittäisiä akun komponentteja.
Tuolloin ainut vaihtoehto esimerkiksi kennojen vaihtoon on teetättää korjaus ei-merkkiliikkeessä, ja siten että vaurioituneet kennot vaihdetaan autoon esim. toisesta käytetystä akusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitäkin korjataan ja myös käyettyjä akkuja ja varsinkin moduleita vaihdetaan autoihin.
Akku koostuu kotelosta, akkumoduleista ja elektroniikasta. Kaikki voidaan vaihtaan erikseen.
Kukin noista koostuu vielä erikseen vaihdettavista pienemmistä palikoista aivan kuten mikä tahansa laite.
Mistähän jotkut ovat saaneet päähänsä että akkua ei voisi purkaa ja osia vaihtaa?
No, tietämättömyys ja kyvyttömyys ottaa asioista selvää yhdistettynä panikoivaan ja pelkäävään luonteeseen johtaa näihin aloittajan kaltaisiin aloituksiin.Kun sähköauto ikääntyy, niin sen toimintasäde pienenee !
Tuota ei voi korjata uusimalla joitakin akuston moduleita vaan koko akusto täytyy uusia !?
Eli, ostaja ei autoa osta markkinahintaan vanhalla akustolla, joten myyjä kärsii kulut, joko niin että uusii akuston mutta ei saa sitä hintaa autosta tai auto romutetaan jolloin tappio on myös myyjän !?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412551Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3902055Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381704Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens181681Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1181561Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151411Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01092Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211073- 69971
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63905