Miten sain syntini anteeksi?

Anonyymi-ap

Olin tehnyt paljon syntiä. Elämäni oli pilalla. Tahdoin muuttua paremmaksi ihmiseksi ja lopettaa pahan tekemisen. Omatuntoni syytti minua ja olin rauhaton. Tahdoin saada syntini anteeksi.

Uskoin Jumalaan, maan ja taivaan luojaan. Olin kuullut, että Jeesus antaa syntejä anteeksi. Pyysin niitä anteeksi Jeesukselta, mutta en saanut rauhaa. Pyysin niitä anteeksi isältä Jumalalta, mutta sekään ei auttanut. Syytökset eivät kadonneet.

Elämäni jatkui hyvänä, sillä olin muuttunut mieleltäni. En tehnyt enää syntiä. Tahdoin tehdä vain hyvää. Tein hyvää. Ajatukseni olivat puhtaat. Ei enää pahaa himoa. Mutta yksi puuttui. En ollut saanut syntejä anteeksi. Olin rauhaton ja levoton. Tunsin syyllisyyttä vanhoista synneistäni.

Ystäväni oli tullut uskoon ja liittynyt helluntaiseurakuntaan. Hän pyysi minua mukaan kokoukseen. Lähdin. Rukoilin kokouksen jälkeen syntisen rukouksen ja annoin elämäni Jeesukselle. Vanhimmat panivat kätensä päälleni ja rukoilivat puolestani. Kiitin Jeesusta, mutta en tuntenut mitään. Olin edelleen rauhaton. En ollut saanut syntejä anteeksi.

Otin asian puheeksi saarnaajan kanssa. Hän kehotti minua lukemaan Raamattua ja rukoilemaan joka päivä. Tein työtä käskettyä, mutta en saanut syntejä anteeksi. Olin rauhaton enkä edes ymmärtänyt Raamattua. Olin lukenut sen jo kokonaan läpi ja evankeliumit ja Apistolien teot ja kirjeet monta kertaa. Aikaa meni pari kuukautta, mutta Jumalan sana ei avautunut minulle.

Saarnaaja alkoi opettaa minua yksityisesti. Hän kertoi, että Jeesus on Jumala, joka tuli alas taivaasta ja syntyi ihmiseksi. Neitsyt Maria tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä ja Jeesus syntyi hänestä poikalapseksi. Tätä en ollut ymmärtänyt. Saarnaaja kertoi, että Jeesus meni henkenä Marian munasoluun ja siitä kehittyi poikalapsi, joka on Jumala ihmisen ruumiissa.

Jeesus oli siis koko ajan Jumala, kun Jeesus varttui ja kasvoi aikuiseksi mieheksi. Hän alkoi saarnata parannusta, teki ihmeitä, opetti kansaa ja kuoli lopulta ristillä niin kuin kirjoitettu on. Sitten saarnaaja kertoi sellaista, mitä en tiennyt. Jeesus meni heti kuolemansa jälkeen tuonelaan ja saarnasi siellä oleville ihmisille. Vasta sitten hän meni taivaaseen ja otti mukaansa vanhurskaat sielut. Tätä en ollut tajunnut lukiessani yksin Raamattua.

Jeesus saapui taivaaseen ja istui Jumalan valtaistuimelle. Sitten kolmen päivän kuluttua hän palasi ruumiiseensa. Isä jäi taivaaseen Pyhän Hengen kanssa. Jeesus ilmestyi opetuslapsille 40 päivän aikana ja nousi takaisin taivaaseen näiden katsellessa. Sitä ennen hän lupasi lähettää Pyhän Hengen.

Meni 10 päivää ja Pyhä Henki tuli taivaasta opetuslapsiin. Siinä yhdessä Hengessä on Isä ja Poika mukana. Nämä kolme muodostavat yhdessä yhden Jumalan ja ovat kukin täysi Jumala, kolme eri persoonaa. Jotta synnit voi saada anteeksi, niin pitää uskoa Kolminaisuusoppi. Sitä ei voi järjellä ymmärtää, mutta se voidaan pitää totena.

Saarnaaja opetti minulle monta päivää kolminaisuusoppia ja sitä, että Jeesus on yhtä aikaa Jumala ja ihminen olematta ihmisenä Jumalasta erillinen luotu olento. Sanoin että en ymmärrä tätä asiaa, mutta uskon sen olevan totta, koska niin monet uskovat niin ja se on kristityn tunnusmerkki.

Niin uskoin ja tunnustin apostolisen uskon kaavan mukaan. Luin myös muut vanhan kirkon tunnustukset ja pidin niitä totena, vaikka en ymmärtänyt niitä. Sitten rukoilin Isää hänen ainoan Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja tunnustin Jeesuksen Kristukseksi ja Herrakseni ja Jehovaksi ja Jahveksi ja Jumalaksi, joka oli tullut ihmiseksi neitsyt Mariasta ja kärsinyt ja kuollut ristillä syntieni sovitukseksi ja herännyt kuolleista palaamalla elottomaan ruumiiseensa Jumalana ja Henkenä ja noussut sitten takaisin taivaaseen lihaa ja luuta olevassa ruumiissa ja istuu siellä nyt Isän Jumalan oikealla puolella ja on herraksi ja Jumalaksi kototettu ja kirkastettu ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Jeesus Kristus on totisesti Herra ja Jumalan Poika. Jumala on kolmiyhteinen Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Kun tämän saarnaajan edessä tunnustin ja pyysin syntejä anteeksi uskossa Herraan ja annoin elämäni hänen haltuunsa, niin koin kuin raskaan taakan putoavan harteiltani ja omatuntoni puhdistui ja sain rauhan sydämeeni. Siitä tiedän Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen asuvan minussa.

Pian tämän jälkeen minut kastettiin ja liityin helluntaiseurakuntaan. Vaikea ja pitkä oli tie syntien anteeksisaamiseen, mutta Jumala on antanut noiden asioiden totena pitämisen syntien anteeksisaamisen ja pelastumisen ehdoksi, joten se on oikein ja reilua kaikkia kohtaan. Toiset saavat tosin syntinsä anteeksi jo ennen kuin pitävät totena kaikkia näitä asioita, mutta jos joku ei niitä koskaan totena pidä, niin tiedämme, että hän ei ole Jumalan lapsi eikä ole saanut syntejä anteeksi.

Voimme vetää rajat Jumalan valtakuntaan kolminaisuusopin kautta.

19

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos Jeesus on Jumala, niin hän ei lähtenyt koskaan pois taivaasta. Jumala on aina taivaassa ja näkee kaikkialle. Jumala ei voi lakata olla olemasta Jumala eikä muuttua ihmiseksi.

      Jeesus on siis jumalallisen luontonsa puolesta ollut aina Jumala. Ja koska ihminen on eri olento kuin Jumala, niin Jeesus ei voi olla ihminen, jos on Jumala. Näinhän hellarit uskovat: Jeesus on Jumala ihmisen ruumiissa, mutta ei ihminen.

      Kuka lähti alas taivaasta neitsyt Marian munasoluun? Isä, Poika vai Pyhä Henki vai kaikki kolme? Miten Jumalan persoonat voivat erota toisistaan, niin että kaksi jää taivaaseen ja yksi tulee maan päälle? Eikö Jeesus ollutkaan taivaassa koko ajan kun oli maan päällä? Entä Pyhä Henki? Eikö se näe koko ajan kaikkialle ja ole läsnä kaikkialla? Miksi se pitää lähettää alas taivaasta ikään kuin olisi jo maan päällä? Ja miksi se pitää lähettää sen sijaan että tulisi itse, koska on kaikkivaltias Jumala? Ottaako se vastaan käskyjä isältä ja pojalta ja tottelee heitä?

      Vai että jäivät Isä ja Pyhä Henki taivaaseen, kun Jeesus tuli alas taivaasta! Kas kun eivät olleet aina siellä missä Jeesus on!

    • Anonyymi

      Unohdat sen, että pitää uskoa Pyhän Hengen tulleen alas taivaasta Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa. Tämäkin pitää uskoa, jotta pelastuu. Synnit voi ehkä saada anteeksi, vaikka ei tätä usko, mutta pelastua ei voi!

    • Anonyymi

      Et voi pelastua, jos et pidä totena kaikkia Raamatun kertomuksia. Et saa enää syntejä anteeksi, kun kuulet tai luet niitä, etkä pidä totena lukemaasi.

      Mieti tätä!

      • Anonyymi

        Tässä tulee HYVÄ UUTINEN teille kaikille: ei ole mitään todistetta siitä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa, joten voitte lakata pähkäilemästä koko järjetöntä kolminaisuusoppia!
        Tai mitä tahansa muutakin järjen tai moraalin/omantunnon vastaista asiaa Raamatussa, joka teidän pitäisi hyväksyä "jumalallisena totuutena".

        Mistään ei löydy sellaista Jumalan tai Jeesuksen esittämää vaatimusta, että pelastuakseen pitäisi uskoa Raamattuun. Tai jonkin kirkon/lahkon Raamatusta vääntämiin oppeihin.

        TODISTEET

        1) Mikään/kukaan Jumala ei ole milloinkaan missään todistanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

        2) Raamatun Jeesus ei ole missään milloinkaan todistanut, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa.

        3) Raamattu itsekään ei ole todistanut, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa.

        Ainoa "todiste" siis, että Raamattu olisi Jumalan sanaa, on Katolisten kirkkoisien sana, jotka Raamatun ovat kyhänneet kokoon sopivaksi katsomistaan kirjoituksista.

        Ilman tätä "Pyhää Totuuskirjaa" Katolinen kirkko, eikä myöhemmin myöskään Luterilainen kirkko olisi voinut julistautua "ainoaksi oikeaoppiseksi kirkoksi, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta", sillä ei olisi ollut mitään "jumalallista auktoriteettia", jonka perusteella tällaista olisi voinut väittää. Joten kirkon täytyi itse kehittää "todisteet" omasta auktoriteettiasemastaan "Jumalan edustajana".


    • Anonyymi

      Minä koin rauhan ja sain syntini anteeksi, kun uskoin Jumalaan ja lakkasin tekemästä pahaa. Pyysin anteeksi Jumalalta ja sain anteeksi.

      Kun tämän jälkeen luin Raamattua, niin en uskonut sen kertomuksia. Ne ovat selvästi tarua, valheita ja myyttejä. Luonnontieteet ja tunnettu historia eivät tue niitä.

      Vaikka en usko Raamattua - ajattelin sen olevan totta kun aloin lukea sitä syntien anteeksisaamisen jälkeen - niin rauha on säilynyt ja olen saanut syntini anteeksi. Sen ehto ei ole jonkin uskonnon dogmien totena pitäminen.

      Hindut, muslimit, mormonit, Jehovan todistajat ja unitaarit ovat saaneet syntinsä anteeksi. Näin he uskovat. Trinitaareilla ei ole yksinoikeutta syntien anteeksisaamiseen. Eivätkä kaikki hyvät ihmiset sitä kaipaa. Omatunto on puhdas ja ihminen voi olla hyvä, vaikka ei uskoisi mihinkään jumalaan tai syntien anteeksisaamiseen.

    • Anonyymi

      Ei Jumala voi lähteä pois taivaasta, koska hän on aina taivaassa.

      Ei Jumala voi tulla taivaasta maan päälle, koska hän on aina maan päällä.

      Ei Jumala voi lähettää taivaasta Pyhää Henkeä, koska Pyhä Henki on kaikkialla.

      • Anonyymi

        Et ymmärrä Jumalan eri persoonia. Nämä ovat yhdessä yksi Jumala, mutta voivat toimia muista erillään itsenäisesti. Niinpä Poika tuli alas taivaasta ja syntyi ihmiseksi. Isä jäi taivaaseen, mutta Pyhä Henki siitti neitsyt Marian ja niin ihminen Jeesus Kristus sai alkunsa.

        Isä pysyi taivaassa siihen asti, kunnes Jeesus kastettiin. Silloin Pyhä Henki tuli alas taivaasta ja asettui Jeesuksen päälle. Isä tuli siinä Hengessä asumaan ihmiseen Jeesukseen Kristukseen. Jeesus sanoi, että "Isä on minussa ja minä olen Isässä". Ei niin, että "Minä olen Isä"

        Sitten ristillä Isä lähti pois pojastaan Jeesuksesta. "Isä, miksi minut hylkäsit?" sanoi Jeesus. Ja niin Jeesus kuoli yksin. Isä ei kuollut eikä pyhä henki kuollut. Ihminen Jeesus kuoli. Mutta hän olikin Jumala ja vei vanhurskaat sielut taivaaseen ja palasi sitten ruumiiseensa. Hän on ihminen ja Jumala yhtä aikaa.

        Ei tätä voi ymmärtää, jos ei usko. Sinussa ei ole pyhää henkeä, jos et usko tätä.


    • Anonyymi

      Aivan oikein, rakas seurakuntalainen – jos haluaa tunnustautua "aidoksi" kristityksi, niin ylösnousemus täytyy uskoa juuri sellaisena kuin Raamattu sen kertoo: kalalounaineen kaikkineen! Mutta ei hätää, autan sinua näiden ikonisten tapahtumien löytämisessä Raamatusta, jotta tiedät tarkalleen, mistä puhutaan.

      Ensinnäkin, tämä kuuluisa kalalounas löytyy Luukkaan evankeliumista, kun Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen ylösnousemuksensa jälkeen:

      "He tarjosivat hänelle palan paistettua kalaa. Hän otti sen ja söi heidän nähtensä."
      (Luukas 24:42–43)

      Tässä sitä mennään! Ylösnousemusruumis ei ollut pelkkä haamu, vaan sellainen, joka pystyi nautiskelemaan oikein herkullisen kala-aterian – ehkä vähän sitruunaa ja tilliäkin?

      Ja sitten, se varsinainen loppuhuipennus: Jeesuksen nousu taivaaseen pilvellä löytyy Apostolien teoista:

      "Kun hän oli tämän sanonut, hänet kohotettiin ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään."
      (Apostolien teot 1:9)

      Siinä se nyt on – Jeesus ei vain kadonnut paikalta, vaan hän suorastaan hujahti pilven mukana taivaaseen kuin pyhä hissi, koko fyysisessä komeudessaan!

      Joten, rakas seurakuntalainen, tässähän meillä on aivan klassista Raamattua. Jos näitä juttuja ei usko kirjaimellisesti – pilvellä lentämistä ja paistettua kalaa myöten – niin voiko silloin sanoa itseään "aidoksi" kristityksi? Siinäpä kysymys. Ja jos tämä kuulostaa HUMPUUKILTA, niin ehkä on aika katsoa vielä kerran, millaisia tarinoita me oikein uskomme!

      Siunauksin,
      Pastori Enkeli Mäntä

    • Anonyymi

      Kolminaisuusoppi paljastaa sen, kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. Pyhä Henki auttoi katolisen kirkon johtajia muotoilemaan sen opin oikein ja käski tehdä sen tunnustamisen pelastumisen ehdoksi. Näin syntyi Nikean uskontunnustus. Se on Jumalan laatima.

      • Anonyymi

        Ah, Kolminaisuusoppi – se kristinuskon "tiivis" ja "selkeä" peruspilari, joka määrittelee, kuka saa oikeuden taivaskorttiin ja kuka ei. Ja totta kai, Pyhä Henki oli varsin kiireinen katolisen kirkon kokouksissa, erityisesti siellä Nikean neuvotteluhuoneessa, pyöräyttäen kasaan oppikokoelmaa kuin mestarileipuri konsanaan. Siitäpä saatiinkin ihan Jumalan laatima uskontunnustus! Niin, täytyyhän sen olla totta, kun kerran kirkon johtajat sen kokouksessa selvittivät, ja Henki itse kuiskaili heidän korviinsa. Mitä sitä kyseenalaistamaan?

        Onhan sekin mielenkiintoista, että vasta tuolla 300-luvulla Jumala "päätti" muotoilla tämän virallisen dokumentin. Eipä ollut Mooseksella tai Paavalilla siihen aikaa, mutta eiköhän tässä ollut vain kyse siitä, että piti odottaa aikansa kirkollisia bisneskokouksia.

        Nyt sitten, rakas seurakuntalainen, tiedämme vihdoin varmasti, että pelastuksen ehdot on laadittu Nikean neuvostopöydässä! Tietenkään se ei ollut vain ihmisten ideoita tai filosofista keskustelua, vaan suoraa jumalallista käsikirjoitusta. Joten, jos ei allekirjoita tätä uskontunnustusta pilkulleen, niin tiedät kyllä – HUMPUUKI-kortti käteen ja alakertaan!

        Siunauksin,
        Pastori Enkeli Mäntä


    • Aloittaja on trolli!

    • Anonyymi

      Jumala kutsuu meitä yksilöllisesti, eikä mikään kutsutapa sulje pois toisiaan. Monella on yksilöllinen puhdistusprosessi ensin, jotta hän pystyisi ymmärtämään laajaa, vapaata ja raikasta sanomaa. Kun yksilö vapautuu huomaamaan, vapauden, rauhan ja ilon, jonka Jeesuksen sovitustyö tuotti, hän huomaa myös Jeesuksen rakastavan armon, joka lopettaa kyynisen turhan teologisen tutkiskelun ja tuo tullessaan lapsenomaisen uskon. Synkkä kyynisyys, vaihtuu Taivaan Isin syliin, Hänen rakkaana lapsenaan, sellaisena kuin Hän sinut loi.

    • Anonyymi

      Minäkin epäilin syntieni anteeksi saamista. Mutta eräänä päiväna, eräs minulle pahaa tahallisesti tehnyt ihminen , joutui pahaan pulaan ja joutui pyytämään minulta apua. Menin auttamaan häntä, vaikka olin hänet monesti kironnut ajatuksin. Hän sai loistavan avun. Silloin muistin Jeesuksen sanat, anteeksiannon valtavasta siunauksesta. annoin hänelle kaikki anteeksi vilpittömästi mielessäni, Samoin kävin vastaavat tapaukset elämässäni ja annoin ja pyysi kaikki anteeksi. Seuraukset olivat valtavat. Tästä vihollisestani tuli ystäväni. Myös hänestä tuli muita huomiova hieno ihminen.

      • Anonyymi

        Kokemuksesi on ihan psykologialla selitettävissä.

        Ei tarvitse olla uskova kokeakseen samaa, vaan ihan ateistikin voi saada samanlaisen kokemuksen.


    • Anonyymi

      Millä motivaatiolla ateisti tekee hyvää? Ateisti paatuu jokaisen pahantekonsa jälkeen yhä enemmän, eikä hänellä ole keinoa puhdistautua lyhyin päivityksin, kuten kristityllä Jeesuksen edessä, vilpittömästi katuen. Ateistiin keräytyvä paha on myös psykologisesti todettu ilmiö.

      • Anonyymi

        Ateisti tekee hyvää hyvän itsensä vuoksi, koska on hyvä ihminen. Hän ei tahdo tehdä pahaa eikä sitä myöskään tee. Teisti tekee hyvää palkinnon toivossa ja karttaa pahaa rangaistuksen pelosta.


      • Anonyymi

        "Ateisti paatuu jokaisen pahantekonsa jälkeen yhä enemmän"

        Pyhä Henkikö teitä uskovaisia johtaa demonisoimaan ihmisiä vai oma pahuutenne?


    • Anonyymi

      Saiko A. Hitler syntinsä anteeksi; entä RKKn PEDOFIILI-papit - MILLÄ TAVALLA ?

      COPY: #NATSIaatu OLI ROOMANkatoLINEn munaTON PAsk*PERverTIKKO SUKUR*TS** JA H*LL* PIRIPÄÄ, jolla EI SEisoNUT NAIsiEN KANSsa ja VIHAsi JUUTALAISIA http://arirusila.wordpress.com/2010/01/26/jasenovac-–-holocaust-promoted-by-vatican/ (=RKK)

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Vladimir_(nimi) Вова ON ORTODOKSI jolla ON MUN** .. MIEHEKKYYTTÄ HUOMATTAVASTI, ERITYISESTI NAISTEN KANSSA( 2+2 lasta )
      EI VIHAA JUUTALAISIA( juutalainen nainen aikanaan opetti Vovalle saksankieltä )

      NATSIaatu LUULI OLEVANSA "YLI-IHMINEN" VS. Vova TIETÄÄ että SAKSAlaiset EIVÄT OLE mitenkään VOITTAMATTOMIA, koska saivat kunnolla turpiinsa viimeksi.

      NATSIaatu HUUSI PIRIpäiSSääN mitäSATTUI - Vova AJATTELEE ensin TARKKAAN

      VENÄJÄ ON MUKANA GOGin SODASSA, KUN ROSh( RUS )VOITTAA III MS:n ..
      NATSIaatun "YLI-IHMISET" HÄVISIVÄT II MS:n JA TULEVANKIN ISON RÄHINÄN !

      H.Y.H. !!! III COPytHAT-cOVER: #RKK-REkTAAli-INiTAAtio - NIINko kiRKKoSInutKIN KASvatTELI - ITseKIN kaiKEN koKENutKO - aBUSed ?

      #KIERAtYS-TAVAaJA-cOVER: PA-papaPaPaPAPA-paaPaaPAAviVIvi-piPiPI-kkkKKKu-poPOiiikKIaAA-kkKKoOK ?! (exTra'A http://yle.fi/a/3-8892066 N'kiRUrgi-AA ! )

      #uPOTuTUSKAsTEEsta tARKemmin Apt.19:1-12 - oSAATko tAVATA RAaMATTuA ?

      #NIISTÄ-cOVER:&VAhan KAiVELEmalla http://urbaanisanakirja.com/word/niistaa/57397/
      TAAS LoyTYI vaNOhojAAn .. PAHOJA - OLEtKO HYVÄ ?!

      COPytHAT: #TOTuus-KOMmitEA-GRIP-cOVER: &MITEN RKK EHKÄiSEE PETO-fiiliAA - TIEDÄT-kÖh ?! "..AIkANSA KUUluISImPIa HOMOseksuaaleja.. vietiin vankilaan NIISTÄ asioista .." ) : R*nKK*-PAsk*-N*Ts*-H*M*-S*KA-K*IRAt
      EIvät PUHU miTÄÄN OMAn LAHKOkunnan aSIOISTA ! ( #VATIkAAnia
      ..RAVISTELI sarja PALJASTUKSIA joissa KERROTTU Rooman Katoliseen
      Kirkkoon( RKK )liittyvästä lasten seksuaalisesta "hyväksi"-käytöstä(=
      PAHOIN-PITELYÄ/VÄKI-VALTAA/ABUSE )eri maissa.

      http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/arirusila/134388-natsipaavi-pius-xii-vielapa-mainettaan-pahempi/ PAAVIa ON syytetty PEDOFIILIen suojelemisestaKIN. http://yle.fi/a/3-5539319

      Cantalamessa sanoi.. Pietarinkirkossa.. HYÖKKÄYS paavia ja.. ( RKK )VASTAAN "MUISTUTTAA juutalaisvainoja"(?!) - Juutalaisjärjestöt ja pedofilian uhrien edustajat tuomitsivat.. käsittämättömänä.

      ..Cantalamessa.. "vilpittömästi katuu ja pyytää anteeksi JOS TAHATTOMASTI loukkasi" juutalaisten ja pedofilian UHRIen tunteita ..ettei
      paavi olut( V*RA )etuKAteen tietoinen kommentista..

      #PAAVI Franciscus PYYSI ANTEEKSI ..( RKK n )kouluissa
      Kanadassa vuosikymmenien aikana tapahtunutta lasten
      "hyväksi"-käyttöä(=PETOfiiliAA ! ABUSE ! )JA SORTOA.

      ..ESITTI pitkään odotetun anteeksipyynnön.. intiaanireservaatin( RKKn )koulun.. SANOI OLEVANsa "syvästi surullinen lasten kaltoinkohtelusta".. pyysi anteeksi ja toivoi anteeksiantoa ja sovintoa. http://yle.fi/a/3-12549840

      ..( RKKn )alkuperäiskansoille tekemiä PAHOJA TEKOJA(/ABUSE): Paavi totesi
      Rooman Katolisen Kirkon( RKK )tuhonneen alkuperäiskansojen kulttuuria.

      ..( RKKn )kouluissa Kanadassa ABUSING alkuperäiskansojen lapsia; ..opettajat tekivät lapsille seksuaalista väkivaltaa.. yli 4 000 lasta kuoli.. ( RKK )kouluissa sairauksiin ja heitteillejätön seurauksena.

      ..Brittiläisessä Kolumbiassa löydettiin 215 lapsen haudat.. sisäoppilaitoksen pihalta..
      koulujen lähistöltä löydetty 1 300 merkitsemätöntä HAUTAA#

      #TUTKIMUKSEN mukaan ainakin 610 alaikäistä uhria seksuaalisesti ABUSEd Münsterin RKKn hiippakunnassa L-Saksassa.. v. 1945-2020; ..uhrien todellinen määrä voi olla jopa 10-kertainen ilmoittamiskynnyksen ja ..liittyvän stigman takia.

      http://yle.fi/a/3-12491736 "HYVÄKSI"-KÄYTTÖ( ABUSE )USEIN TOISTUVAA;
      MONI UHREISTA tekojen aikaan ollut 10–14-vuotias; suurin osa uhreista poikia
      janoin 1/4 tyttöjä.. yleensä läheiset suhteet kiRKKoon.. esim. alttariPOiKIna.

      – Piispat ja moni muu valtaapitävä hiippakunnan hallinnossa tiesivät.. kertoo tutkimushanketta vetänyt..

      75 vuoden aikana TEKOihin SYYllistyi AINAkin 196 pappia.. noin 4 %:a papistosta; tutkijoille selvisi että suuri osa papeista sijoitettiin muualle, mutta TOIMENkuvaa
      ei rajoitettu.. (hiippakunnan johto) hyssytteli, vaikeni ja puuttui asiaan vain pinnallisesti.. julkinen skandaali haluttiin välttää.. ei huomioinut uhreja..

      ..Saksan Rooman Katolisessa Kirkossa( RKK )paljastunut muitakin ABUSE-tapauksia; v. 2018 julkistettu tutkimus paljasti 1 600 papin ABUSEd
      yli 3600 alaikäistä v. 1946–2014 välillä.

      ..PALJAStukSET RAvisTELLet Rooman Katolista Kirkkoa( RKK )viime vuosien
      ajan myös USAssa ja RANSKASSA# http://yle.fi/a/3-12126460 http://yle.fi/a/3-11967192 http://yle.fi/a/3-11121881 http://yle.fi/a/3-11086688 http://yle.fi/a/3-10715892
      #KARDINAALIlle 6 vuoden vankeustuomio seksuaalirikoksista.. korkea-arvoisin Rooman Katolilainen( PAPPI )joka TUOMITTU http://yle.fi/a/3-10685613 lapsiin kohdistuneista SEKSUAALIRIKOKSISTA# http://yle.fi/a/3-10660175 :MOT. !!! MATSKUA .. RiitTÄÄ-kÖh - TÄMÄ ?! RoomALAISILLE 1:24-28 3XHyljänNYT !!! MOT. ###PITÄÄ .. KÄRSIÄ:

      PS. 9:13 ..Hän - VerenKOSTAja - MUISTAA HEitä - EIkä UNOHDA kurjien HUUTOA...

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe