Mistä näkee auton sähköisen huoltokirjan?

Anonyymi-ap

Mistä tai mitä kautta voi tutustua oman auton sähköisen huoltokirjaan?

11

614

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä sitä taida voida mistään nähdä, paitsi pyytää auton huoltaneelta liikkeltä

• Anonyymi

autokauppiaiden musta raamattu....sitten näet kun ostat auton..hah..

• Anonyymi

Minä olen selannut sitä autoni näytöstä. Sieltä näkee, milloin ja missä autoa on huollettu. Jos haluaa tarkemmin tutkia, mitä on tehty, täytyy kaipaa ne paperiset laskut ja työmääräimet esiin.
      Samasta näytöstä näkee myös seuraavat huollot ja niiden ajankohdat.

• Anonyymi

Ei sitä näy missään muualla kun sen ketjun liikkeissä missä olet huoltanut. Jos huollatat muualla niin huoltokirja katkeaa. Minä olen aina pyytänyt että täyttävät auton huoltovihkon myös.

• Anonyymi

Huono systeemi, jos katkeaa huoltoliikettä vaihtamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huono systeemi, jos katkeaa huoltoliikettä vaihtamalla.

Asialliset yksityiset huoltoliikkeet pystyvät täyttämään sähköisen huoltokirjan tiedot valmistajan tietokantaan. Joku Penan nyrkkipaja voi sitten olla toinen juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asialliset yksityiset huoltoliikkeet pystyvät täyttämään sähköisen huoltokirjan tiedot valmistajan tietokantaan. Joku Penan nyrkkipaja voi sitten olla toinen juttu.

Tuo on sitten eri asia, jos se sijaitsee valmistajan järjestelmissä ja useat eri huoltoliikkeet pääsevät siihen käsiksi. 2024-09-17 23:34:36 kirjotuksen perusteella ei tällaista kuvaa asian suhteen kuitenkaan muodostunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on sitten eri asia, jos se sijaitsee valmistajan järjestelmissä ja useat eri huoltoliikkeet pääsevät siihen käsiksi. 2024-09-17 23:34:36 kirjotuksen perusteella ei tällaista kuvaa asian suhteen kuitenkaan muodostunut.

Lain mukaan valmistajan pitää antaa pääsy huoltokirjaan ja huoltokantatietoihin myös ei-merkkikorjaamoille. Toki se maksanee jotain jonka vuoksi sitä ei ihan joka pikkupajalla ole.

• Anonyymi

Eihän niitä paperisia huoltovihkoja ole uusissa autoissa ollut aikoihin.

• Anonyymi

Sählöinen huoltokirja tallentuu valmistajan järjestelmiin. Kunnolliset huoltoliikkeet voivat päivittää huollot sinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän niitä paperisia huoltovihkoja ole uusissa autoissa ollut aikoihin.

Näin on, hankala täyttää paperista huoltokirjaa kuin ei sellaista ole... Toki voihan ne huollon kuitit/laskut säilöä erikseen, näkeehän niistä tehdyt huollot ja ajankohdat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8063
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4953
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2368
    Aihe