Mistä tai mitä kautta voi tutustua oman auton sähköisen huoltokirjaan?
Mistä näkee auton sähköisen huoltokirjan?
11
489
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä sitä taida voida mistään nähdä, paitsi pyytää auton huoltaneelta liikkeltä
- Anonyymi
autokauppiaiden musta raamattu....sitten näet kun ostat auton..hah..
- Anonyymi
Minä olen selannut sitä autoni näytöstä. Sieltä näkee, milloin ja missä autoa on huollettu. Jos haluaa tarkemmin tutkia, mitä on tehty, täytyy kaipaa ne paperiset laskut ja työmääräimet esiin.
Samasta näytöstä näkee myös seuraavat huollot ja niiden ajankohdat. - Anonyymi
Ei sitä näy missään muualla kun sen ketjun liikkeissä missä olet huoltanut. Jos huollatat muualla niin huoltokirja katkeaa. Minä olen aina pyytänyt että täyttävät auton huoltovihkon myös.
- Anonyymi
Huono systeemi, jos katkeaa huoltoliikettä vaihtamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono systeemi, jos katkeaa huoltoliikettä vaihtamalla.
Asialliset yksityiset huoltoliikkeet pystyvät täyttämään sähköisen huoltokirjan tiedot valmistajan tietokantaan. Joku Penan nyrkkipaja voi sitten olla toinen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asialliset yksityiset huoltoliikkeet pystyvät täyttämään sähköisen huoltokirjan tiedot valmistajan tietokantaan. Joku Penan nyrkkipaja voi sitten olla toinen juttu.
Tuo on sitten eri asia, jos se sijaitsee valmistajan järjestelmissä ja useat eri huoltoliikkeet pääsevät siihen käsiksi. 2024-09-17 23:34:36 kirjotuksen perusteella ei tällaista kuvaa asian suhteen kuitenkaan muodostunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sitten eri asia, jos se sijaitsee valmistajan järjestelmissä ja useat eri huoltoliikkeet pääsevät siihen käsiksi. 2024-09-17 23:34:36 kirjotuksen perusteella ei tällaista kuvaa asian suhteen kuitenkaan muodostunut.
Lain mukaan valmistajan pitää antaa pääsy huoltokirjaan ja huoltokantatietoihin myös ei-merkkikorjaamoille. Toki se maksanee jotain jonka vuoksi sitä ei ihan joka pikkupajalla ole.
- Anonyymi
Eihän niitä paperisia huoltovihkoja ole uusissa autoissa ollut aikoihin.
- Anonyymi
Sählöinen huoltokirja tallentuu valmistajan järjestelmiin. Kunnolliset huoltoliikkeet voivat päivittää huollot sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän niitä paperisia huoltovihkoja ole uusissa autoissa ollut aikoihin.
Näin on, hankala täyttää paperista huoltokirjaa kuin ei sellaista ole... Toki voihan ne huollon kuitit/laskut säilöä erikseen, näkeehän niistä tehdyt huollot ja ajankohdat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646638
- 541985
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441842- 541162
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481144Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511095Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917