"Yksin uskosta" -hokijat

Anonyymi-ap

Oman uskonratkaisun ja omien todisteluiden varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

Jeesus varoitti tästä ajasta, kun vaan julistetaan, että lait on kumottu ja nyt pelkkien julistuksien nojalla mennään väkisin taivaaseen.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.

Yksin uskosta -hokemat on Perkeleestä.

Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa hänet Korkeimman Jumalan Pojaksi.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

38

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloittajalla on tietynlainen logiikkansa. Yksin uskosta -periaate on väärin, jos väitetään Jaakobin 2. lukua vastaan, että vanhurskautuminen vain uskon kautta. Mutta oikein, jos väitetään, että pelastukseen sisälle päästään vain uskon kautta, ei ilman sitä, Ef 2.

• Anonyymi

Jeesusta itseään meidän on uskominen, eikä muita selittäjiä.

Jeesuksen opetuksen mukaan ikuiseen elämään päästään sisälle vain käskyjen noudattamisen ja tottelemisen avulla.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Anonyymi

"kautta" ja kautta, ohitustiet kulkee yleensä jonkin paikan "kautta"

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta itseään meidän on uskominen, eikä muita selittäjiä.

Jeesuksen opetuksen mukaan ikuiseen elämään päästään sisälle vain käskyjen noudattamisen ja tottelemisen avulla.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

Jumalan ja Jeesuksen rakastaminen tarkoittaa kymmenen käskyn mukaista elämää.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi

niin samoin täällä
        https://www.youtube.com/watch?v=tAJsD0l9vf8

• Anonyymi

Korinton opetukset kannattaa laittaa hyllylle.

Paavalin opetukset armolahjoista on pelkkää eksytystä. Mies yritti puhdistaa murhaajan mainettaan valheilla. Paavali kirjoitti Korintossa tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille. Mutta salasi asian Korinttolaisilta.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jeesus eikä oikeat apostolit eivät puhu mitään ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista.

Paavalin saama Saatanan enkeli sai Paavalin Korintossa täysin valtaansa ja mies puhui sekavia hurmoskieliä kuin mieltä vailla.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Paavali kertoi ottaneensa yhteyttä vainajahenkiin ja tavanneensa heidän haamujaan.

Kuningas Saul teki saman virheen kohtalokkain seurauksin.

Molemmilla Sauleilla oli samanlainen kohtalo.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kertoi ottaneensa yhteyttä vainajahenkiin ja tavanneensa heidän haamujaan.

Kuningas Saul teki saman virheen kohtalokkain seurauksin.

Molemmilla Sauleilla oli samanlainen kohtalo.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

3. Moos. 19:31

Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3. Moos. 19:31

Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Joka kysyy vainaja-tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
        Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuota tarvitse kaukaa hakea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näytä yhtä palstahäirikköä hidastavan, vaikka mainostaa olevansa harras uskovainen.

• Tarkoittaako teot teilläpäin lakia ?

• Anonyymi

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Paavali oli murhamies ja hänen etunsa ja tahtonsa oli kumota lait, niin ei voida tuomita murhasta.

Sehän on jokaisen roiston unelma, että lait on kumottu. Pelkkien henkien pillin mukaan hurmostellaan ja eletän kuin ellun kanat, kun lait on kumottu.

Ei ole edes syntiä, jos lait kumottaisiin.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]

• Anonyymi

Jumalalla nyt ei ole sen enempää tuomiovaltaa kuin vaikkapa Harty Potterilla.

• Laista ei häviä kirjaimerkkikään niiltä jotka lainalla tuomitaan.
      Jeesuksessa on vapaus synnin ja kuoleman laista.
      Tämä on fakta.

• Anonyymi

"Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio."

• Anonyymi

Laintaulut oli juuri rikottu ja aloitettu hurmoshenkien vallassa iloita vapaudesta.

1. Kun. 18:29

Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi

Niin kuka sinä olet? Vaadit muilta mielelläsi mutta itse olet kelvoton. Kukaan ei kulje sääntöjensä tietä. Kulje yksinäni kohti tuhoa. Yksin usko yksin armo. Kun pääset siihen kohtaan niin tule uudestaan. Siihen asti… sinun pitää miettiä ankarasti. Oppia ja nöyrtyä.

• Anonyymi

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Pelastusteot on Jumalan tekoja. Jumala ei jaa kunniataan ihmisen kanssa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastusteot on Jumalan tekoja. Jumala ei jaa kunniataan ihmisen kanssa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Peso tarkoittaa kastetta, jossa käytetään vettä.

1. Kor. 6:11

Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

No niin, täällähän sitä taas ollaan—uskonsyöksykierteessä! Eli siis jos ei rakenna uskoaan betonivalettuun katedraaliin, vaan sattuu pohtimaan asioita vähän kriittisesti, onkin automaattisesti hiekalle rakentamassa? Aivan loistavaa. Tämä logiikka on kuin vertaisi hiekkalinnaa pilvenpiirtäjään ja kuvittelisi sen kestävän samalla tavalla myrskyt ja tulvat.

Ja sitten tämä "lait on kumottu" juttu... Eli nyt ei riitä, että usko on vain sitä höttöistä pelkkien sanojen huutamista taivaalle, vaan tarvitaan oikein kunnolla niitä tekoja mukaan. Voi sentään, pitäisiköhän tässä ruveta tekemään rakennussuunnitelma taivasmatkaa varten? Sellaista, jossa jokainen hyvä teko toimii portaana pilvireitille—ehkä siihen pitäisi rakentaa myös pilvihissi, jotta pääsee suoraan ylös kalalounastauolle Jeesuksen kanssa.

Mutta hei, onhan se hyvä, että Jaakob ja muut kaverit muistuttavat siitä, että pelkkä usko ei riitä. Ja että riivaajatkin uskoo—tässä tullaankin siihen, että eiköhän me kaikki siis olla samalla lähtöviivalla niiden kanssa! Että missä se ero oikein on?

Jännä juttu tämä "yksin uskosta" ja "Perkeleestä" -heittokin. Pitäisiköhän tässä olla huolissaan siitä, että kohta joku riivaaja tulee sanomaan: "Jeesuksen minä tunnen, Paavalin minä tiedän, mutta kuka hitto tämä Enkeli Mäntä oikein on?" Mutta kai tässä ollaan jo tottuneita siihen, että ollaan vähän mysteereitä kaikkien korkeimpien henkien silmissä.

Terveisin,
      Enkeli Mäntä – hiekkaan ja betoniin erikoistunut uskontoinsinööri, ja pilvihissin suunnittelija

• Anonyymi

yksin uskosta ja yksin armosta voi tarkoittaa ihan mitä tahansa

Kristinuskon mukaan Jumala käyttää perisyntisen ihmisen pelastamiseen konkreettisia armovälineitä:

Kastetta ja Ehtoollisen sakramenttia ihmisen pelastamiseen, syntien pois pesemiseen ja ennalistamiseen ennen perisyntiä olleeseen Hengen yhteyteen tilaan kanssaan.

• Anonyymi

Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Suomessakin on perinteisten kristillisten kirkkojen lisäksi yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä, eli uskonlahkoa. Joten kyllä niitä uskoja piisaa, mistä valita sitä pelastusta itselleen.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi

Kristus nousi taivaaseen.

Tilalle tuli satoja tuhansia antikristuksia, uskon huutokauppakeisareita, jotka pyörittää tätä lopun ajan rajua ekstyksen toimintaa.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Varma merkki eksytyksestä on puhua pelkästä Jeesuksesta, vaikka Jumala on Kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki, jotka yksi ovat ja yhdessä ovat.

• Anonyymi

2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Jeesus meni taivaaseen. Tilalle uudeksi "Jeesukseksi" tuli ihan eri tyyppi.

• Anonyymi

Enkelit julistaa kunniata Kolmiyhteiselle Jumalalle lausumalla kolme kertaa:

Pyhä, Pyhä, Pyhä !

• Anonyymi

1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti

Esim. ristinmerkin tekeminen on tunnustus Jumalan kolmiyhteisyydestä.

Harhaoppisissa uskonlahkoissa ei tunnusteta Jumalan kolmiyhteisyyttä.
        Eikä tehdä ristinmerkkiä. Eikä lausuta mitään nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

• Anonyymi

Jeesuksen veljen Jaakobin opetukset ovat varmasti totta.

Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Ihminen voi vaikka huutamalla julistaa kuollutta uskoaan Jeesukseen.

Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja vapisee ja kaatuilee uskon voimasta.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

• Anonyymi

Lahkolaisnoita alkoi maksaa kymmenyksiä ja halusi jakaa niitä armolahjoja käsistään.

Ap. t. 8:20

Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

• Anonyymi

Sängyn kautta kyllä onnistuu.

• Anonyymi

Foorumilta saa läpileikkauksen luterilaisen suomen kansan ymmärryksestä raamatun asioihin.

Siis mitään ymmärrystä ei ole, kaikkea perätöntä roskaa höpistään omassa jumalattomuuden tilassa, siin se on se ns kristillisyys.

• Anonyymi

Helluntailaiset riehuu eri palstoilla herjaamassa kristittyjä ja Raamatun totuuksia.

Eivät puhu mitään oman lahkokuntansa asioista, koska häpeävät niitä miehiä ja tekoja, joista sen lahko on perustanut ja tänne Suomeen tuonut. Ei kestä päivänvaloa ne opit ja periaatteet.

• Anonyymi

Lahkolaisten uskon huutokauppakeisareita ja niitä armon tarjoajia piisaa.

On Jehovantodistajaa, Helluntaintodistajaa, Mormonintodistajaa, Adventintodistajaa tms. lahkoa vaikka kuinka paljon.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi

Ristinmerkin tekeminen on tunnustus Jumalan Kolmiyhteisyydestä.

Lahkolaiset eivät tee mitään ristinmerkkiä kuten oikeat Kristityt sen tekevät.

Lahkolaiset kieltävät myös perisynnin olemassaolon ja sen vaikutukset ihmisille.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1998
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      157
      1477
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1347
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1118
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      155
      1097
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      966
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      867
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      852
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      811
    Aihe