Finnejä finnejä finnejä...

ViDar

Niin olen itse kärsinyt finneistä koko pienen ikäni ja nyt kun 19v alkaa lähestymään niin kävelin sitten oikeen apteekkiin ja ostin Basiron AC 5% naamanvalkaisuainetta. Olen sitä nyt viikon verran käyttänyt aamuin illoin ilman mainittavia tuloksia.
Tai siis tuloksena on ihon aika rankka kuivuminen ja senpä takia se on nyt hieman punainen kauttaaltaan...

Onko tästä nyt vedetävä johtopäätös että minulla on kuiva iho, eli pitäisi käyttää jotain miedompaa ainetta, vai onko Basironin kanssa normaalia että ensimmäisen viikon iho on todella kuiva. Paraneeko tilanne jossain vaiheessa?

Kertokaa muutenkin kokemuksia Basironista tai antakaa vinkkejä toisiin aineisiin....vai onko iholääkäri todella ainut vaihtoehto?

24

19184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsellänikin on finnejä. Sitten otin itseäni perseestä kiinni ja ostin clerasilin jotain finnitököttiä ja kasvovettä.
      Monet sanoi että iho näyttää paljon paremmalta. Finnit vähenty huomattavasti kunnes en enää jaksanut pestä naamaani.

• Tuttu juttu

Eli Ei mitään clerasilejä. BArsiron on kunnon aine joka toimii varmasti paremmin kun halpatuotteet. Mutta basiron todellakin kuivattaa kovin ihoa alkuun, kestää valitettavasti useita viikkoja ennenkun iho alkaa palautua. Voit parantaa tilannetta laittamalla basironia vain yöksi ja päiväksi pestä pois ja laittaa kosteuttavaa voidetta (lopettaa hilseilyn mikä ei ole hyvän näköistä) ei ole niin iso shokki iholle. Toinen aine minkä itse koin tehokkammaksi ja hellemmäksi iholle (vastaava paitsi ruskean värinen niin naama ei ole kuin aaveella kun sitä laittaa) on myös apteeksista saatava (samaa hintaluokkaa basironin kanssa) Widmerin WICNE-emulsiovoide. Siis ei se finnien jälkihoitoon vaan missä lukee lievän ja keskivaikea aknen hoitoon. Olen käyttänyt sitä ja olen tosi tyytyväinen. Mut ei tosissaan mitään clerasilejä, tekevät enemmän haittaa kun hyvää....

• ex-finninaama

Ihotautilääkäri helpoin ja toimivin vaihtoehto. Kokemusta on.

• jaska

Ei kannata käyttää noita apteekkien kuivattavia voiteita (kuten Basironit ja muut sellaiset), eikä mitään Clearasilejakaan, sillä ne saattavat itse asiassa pahentaa ongelmaa. Noiden ongelma on se, että ne kuivattavat ihon pinnan, jolloin pinnan alla oleva tali vai mitä rasvaa se onkaan, jää jumiin, eikä pääse sen rutikuivan kerroksen läpi, ja aiheuttaa näin ollen entistä pahempia tulehduksia (siis finnejä). Liika kuivatus on siis vain pahaksi, sillä rasva ei saa jäädä jumiin.

Itsekin käytin vuosien ajan noita liian kuivattavia tuotteita, ja ihmettelin että miksi iho menee koko ajan huonommaksi, kunnes hain ihotautilääkäriltä kunnon lääkeet, jotka auttoivat ongelmaan (ensin jotain antibiootteja, sitten roaccutan-kuuri). Kävin myös kosmetologilla, ja hän sanoi että akneihoa kannattaisi hoitaa kuivan/herkän ihon tuotteilla, eikä noilla kuivattavilla, koska ne todellakin voivat pahentaa ongelmaa.

Eli siis: osta kuivalle/herkälle iholle tarkoitettu hoitosarja, sekä käytä kosteusvoidetta (esim. apteekista saatavat perusvoiteet, Apobase tai joku sellainen). Vältä kuivattavia tuotteita, vaikka ne saattavatkin hetkellisesti auttaa. Juo paljon vettä ja syö terveellisesti. Jos kotikonstit eivät auta, mene ihotautilääkärille.

• anonyymi

Tuo juuri yleisin hoitovirhe, että finnistä ja huonoa ihoa ärsytetään ja kuivatetaan vain lisää, niin että iho menee entistäkin huonompaan kuntoon. Lisäksi siihen kehittyy pintaan kuiva `kalvo` joka hilseilee, ja sen alta iho kuitenkin kytee liassa ja rasvassa, joka ei pääse kuivuuden takia ulos huokosista ja aiheuttaa vain lisää epäpuhtauksia ihoon.

Eli siis kosmetologille mekaaniseen ihonpuhdistukseen. Tämä on kivuliasta, mutta varmin ja paras tapa saada paskat pois ihohuokosista. Puhdituksen jälkeen pitää muistaa kosteuttaa ihoa tarpeeksi jne. kosmetologi neuvoo sitten lisää!

• si mitään auttannu

mut muista rasvata vaik humektanilla(apteekista)

• Finneistä kärsinyt

Eli meneppäs apteekkiin ja osta Brevoxyl voidetta, niitä on kahta eri tehoista, osta ensin miedompaa voidetta (ei ärsytä ihoa). Käytät Brevoxylia aamuin illoin joka toinen päivä ja joka toinen päivä käytä jotain kosteuttavaa voidetta niin ei iho kuivu.
      Mutta Brevoxylillä itse sain finnit häviämään melko nopsaan!

• dom dom

Brevoxyl on ihan tappovoide!

Se pilasi ihoni teini-iässä ja nyt 7 vuoden jälkeenkin vielä, ihoni on niin herkkä kaikelle ja loistaa kuin paloauto kaikista voiteista sekä ilman meikkiä.
        Ihoni on pilalla, koska se pisti ihoni niin kovasti hilseilemään ja jätti todella rumat ja syvät arvet, vaikka minulla oli komedoakne (eli ihomatoakne, jolloin "finnit" eivät puhkea, vaan näkyvät iholla kohoumina, pisteinä, ainoastaan puristaessa tulehtuvat ja muuttuvat varsinaisiksi finneiksi.)

En suosittele sitä kenellekään! Pilaatte ihonne!

• 7 vuotta sitten eri
        dom dom kirjoitti:

Se pilasi ihoni teini-iässä ja nyt 7 vuoden jälkeenkin vielä, ihoni on niin herkkä kaikelle ja loistaa kuin paloauto kaikista voiteista sekä ilman meikkiä.
        Ihoni on pilalla, koska se pisti ihoni niin kovasti hilseilemään ja jätti todella rumat ja syvät arvet, vaikka minulla oli komedoakne (eli ihomatoakne, jolloin "finnit" eivät puhkea, vaan näkyvät iholla kohoumina, pisteinä, ainoastaan puristaessa tulehtuvat ja muuttuvat varsinaisiksi finneiksi.)

Uuden voidepohjan ansiosta:
        Vaikuttava aine tunkeutuu ja alkaa vaikuttaa nopeasti finnipesäkkeessä, jolloin hoitotulokset näkyvät jo muutaman päivän kuluttua.

tietääks kukaan millon toi tuli käyttöö

• mutta siitä on
        7 vuotta sitten eri kirjoitti:

Uuden voidepohjan ansiosta:
        Vaikuttava aine tunkeutuu ja alkaa vaikuttaa nopeasti finnipesäkkeessä, jolloin hoitotulokset näkyvät jo muutaman päivän kuluttua.

tietääks kukaan millon toi tuli käyttöö

aikaa kun muuttui voiteeksi. Geeli jäi enemmän pinnalle kuin voide.

Sitäpaitsi sen pitääkin aiheuttaa punoitusta. Se on merkki että toimii.

Ei taatusti ole arpien aiheuttaja. Kyllä ne muusta on tullu.

(Multakin kyllä nenänpielet "aukesivat", siis sillai halkesivat Brevoxyli geeliä käyttäessäni. Annostelin liikaa.)

• ei anna
        dom dom kirjoitti:

parempaa hoitotulosta vaan pahemmat ärsytysoireet.

Sama ainehan (bentsoyliperoksidi) Basiron wash pesugeeli on kuin Brevoxylkin, joka on iholle jätettävä voide. (Älkää käyttäkö molempia koskaan yhtäaikaa!!).

Johdonmukaisuutta ja pitkäjänteisyyttä peliin. Vähemmän, mutta pidempään!

• basiron-

ite käyttäny muutaman päivän tätä basiron AC 5% ja naama on ku katkaravulla :D punanen ku mikä kyllä tämän vaivan kannattaa nähdä jos tää nytten auttaa, mutta jos ei nii :(

• jatkoo edelliselle

punotus lähteny kokonaan! ja finnit myös! suosittelen

• kaupassa

myytiin pari vuotta sitten acnix nimistä voidetta. Itsellä ainakin toimi paljon paremmin kuin tuo basiron. ei niin paljon kuivattanut. Mutta jos ongelma on todella paha kannattaa käyä siellä ihotautilääkärillä, että saa antibiootit tai jos se on tosi paha ni sitä roaccutan. Ihotautilääkäri suositteli minulle myös kuuriluontoisesti otettavaa sinkkilisää.

• dom dom

ACNIX
        (ei sama kuin ACNEX, joka on apteekissa myytävä [valkoinen pullo, jossa punainen teksti] desinfioiva alkoholipitoinen aine, polttaa ja kuivattaa)

Acnix on varsinkin nuorelle, aralle iholle erinomainen tuote. Se on kuin tavallinen kosteusvoide, jota levitetään iholle ennen kosteusvoidetta ja meikkiä.

Satavarmasti mustapäät katoavat ja finnit, jos ei täysin poistu, niin ainakin vähenee ja pienenee. Auttaa myös sellaisiin jättimäisiin finneihin, mitkä paisuvat vain ihon alla näyttäen kuin hyönteisen pistolta, mutta mitään ei tule ulos.

NIiiiiin hyvä tuote, turvallinen. Koostumus vaikuttaa siltä että "paskat, täähän on ihan tavallista kosteusvoidetta" mutta uskomatonta, on tehokas ja hellävarainen.

JOSSAIN VAIHEESSA SEN MAAHANTUONTI RUOTSISTA LOPETETTIIN, SEITSEMÄN VUOTTA SITTEN OLI SINISESSÄ PIKKU TUUBISSA, NYT ILMEISESTI ORANSSI TUUBI JA IHAN KOKONAINEN TUOTESARJA, ONKO SAATAVILLA SUOMESSA?

• yleislääkäri

yleislääkärikin voi määrätä tetrasykliinikuurin akneen.

Roaccutania voi määrätä ainoastaan ihotautien erikoislääkäri.

• Dom dom

Dalacin antidioottliuos, jota käytetään enintään kolmen kuukauden jaksoina, on ainakin ystävääni auttanut.

Hänellä on kuiva ja herkkä iho ja kertoi, ettei tuote kuivattanut ihoa lainkaan.

Haittavaikutuksetkin on mitättömiä verrattuina a-vitamiinipohjaisiin tuotteisiin, antibiootteihin ja muihin emulsiovoiteisiin (sana emulsio tuo mieleen ne helmenvalkeat tahnat, brevoxyl jne.. jotka kärventää ihon ja pitää pussi päässä kävellä ettei vähänkään aurinko käy, muuten tulee tulipalo).

Ystävälläni jo kuukauden käytön jälkeen iho oli parantunut huomattavasti, ja nyt kuurin loputtua hänen ihonsa on ihan täydellinen. Noh, riippuuhan se käyttäjästä..

Dalacinia saa reseptillä, hinta 15,08euroa. Ei paha..

• ennennäkemättömään

märkänäppyiseen akneen, kun kuuri loppui.

Ilmeisesti se tappoi kaikki hyödyllisetkin bakteerit iholta aknea aiheuttavan bakteerin lisäksi.

Todella kauhea kokemus.

• ¨åpoiuyt

No joo mulla samaa ongelma mikään ei tepsi...

mulla on ollut 6 samankaltaisia apteekin voiteita..

samaa tulos kaikkien kaa =

kuiva iho, et ees pysty vääntää naaman et iho repee,

punaista

iho lähtee irti

mikä tulos on ollu? ei mikään...ne ei kyl tee mitään vaikutusta..

ne ei poista finnejä..ne rauhottaa muutamaksi tunniksi vaa

• MITÄ TEEN?

Itselläni nyt ei ole hirveän paha akne mutta vaivaa minua olen koittanut basironia, kuivatti iho kyllä mutta ei juurikaan parantunut.. mutta jos menee ihotautilääkärille ja ottaa antibiootti kuurin, haitanneeko tuo jos alkoholia ottaa kerran viikossa, kaverini sanoi että viimekesänä hänen kaverinsa kävi saman taistelun finnien kanssa haki antibiootit ja joi silti alkoholia eikä kuulemma alkoholi haitannut asiaa, pitääköhän paikkaansa? ;O

• aikoinani
        MITÄ TEEN? kirjoitti:

Itselläni nyt ei ole hirveän paha akne mutta vaivaa minua olen koittanut basironia, kuivatti iho kyllä mutta ei juurikaan parantunut.. mutta jos menee ihotautilääkärille ja ottaa antibiootti kuurin, haitanneeko tuo jos alkoholia ottaa kerran viikossa, kaverini sanoi että viimekesänä hänen kaverinsa kävi saman taistelun finnien kanssa haki antibiootit ja joi silti alkoholia eikä kuulemma alkoholi haitannut asiaa, pitääköhän paikkaansa? ;O

Kyllä kai tetrasykliinihoidon (aknen hoidossa käytettävä antibiootti) aikana voi alkoholia ottaa - kunhan et samanaikasesti lääkkeen oton kanssa ota maitotuotteita (esim. kermalikööriä ;) koska muistaakseni se vie tehon.
        Ärjyn aknelääke Roaccutanin kuurin aikana ei saa alkoholia juoda koska se on niin kova rasite maksalle jo yksistäänkin (joutuu käymään labrakokeissa, maksa, veren rasvat.)

Käytitköhän Basironia liian reilusti? Liikaa ja liian kauan kasvoilla ennen kuin pesit pois? Samaa ainetta on Brevoxyl voiteessa. Se ehkä tunkeutuis syvemmälle. Sitä vois olla helpompi annostella ihoreaktioiden mukaan. Eikä näiltä lääkkeiltä voi odottaa tuloksia ennen kuin niitä on käyttänyt jokusen kuukauden.

• Vaikean aknen kokenut

Mulla todettiin nuorempana vaikea akne. Kokeilin ensin kaikkia mahdollisia kotikonsteja ja muita tavallisia hoitoja. Mikään ei kuitenkaan tuntunut auttavan. Lopulta lääkäri määräsi Roaccutan (Isotretinoiini) kuurin. Kuuri oli pitkä mutta auttoi! Ihosta tuli aivan sileä ja näpytön, jopa paljon parempi kuin normaali-iho keskimääräisesti. Ja vaikutus on kestää pitkään, eikä vieläkään monen vuoden jälkeen ole finneistä vaivaa.

Ainoana kokemani siuvaikutus oli ihon ja limakalvojen kuivuminen. Lähinnä kasvojen ihoa rasvasin kun erityisen kuivalta tuntui. Nenäverenvuoto oli kuurin ajan hieman herkemmässä, joten paperia oli syytä pitää taskussa mukana. Mutta ei nää isoja juttuja olleet ja olen todella tyytyväinen kuuriin ja etenkin lopputulokseen! Suosittelen.

• moroipoji

Mene ihotautilääkärin puheille. Heiltä saa lääkkeitä joita joutuu usein syömään kuukausikaupalla, mutta joilla pääsee finneistä eroon. Erilaiset rasvat sun muut tökötit on vaan poppakonesteja.

• ja pääset eroon

vedä sitä hyvä mies. itellä meni tuplakuuri kun laittovat ekasta liian miedon. varo vaan aurinkoa. maksaahan se muutaman satkun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 560
      9197
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2295
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      180
      1450
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1189
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      930
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      867
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      784
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      782
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      40
      711
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      632
    Aihe