”Kun Jeesus oli tullut Filippoksen Kesarean alueelle, Hän kysyi opetuslapsiltaan: ”Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?” He vastasivat: ”Jotkut Johannes Kastajan, toiset Elian, toiset taas Jeremian tai jonkun muun profeetoista.” Sitten hän kysyi heiltä: ”Entä te? Kenen te sanotte minun olevan?” Simon Pietari vastasi: ”Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika.” Jeesus sanoi hänelle: ”Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani (ekkleesia – ei kirkko), eivätkä tuonelan portit sitä voita.” Matt. 16:13-18.
Tässä Jeesus opetti ensimmäisen ja tärkeimmän asian seurakunnan perusasiasta. Jokaisen pitää omaksua opetus, että ratkaisevaa on ymmärtää kuka Jeesus on. ”Sen tähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne. Sillä jos ette usko, että minä olen se, joka olen, te kuolette synteihinne.” Joh. 8:24. Pietari osoittautui kykeneväksi kuulemaan Jumalan äänen, että Jeesus on Kristus. Se merkitsee, että Hän on kaikkien Raamatun ennustusten täyttymys, Pelastaja ja ainoa tie Jumalan yhteyteen. Huomaa siis, että ”TÄLLE KALLIOLLE” rakentuu raamatullinen seurakunta. Jeesuksen sisäinen tuntemus ja sydämen tuttavuus sekä elämänyhteys Hänen kanssaan ratkaisee kuulumisesi Hänen seurakuntaansa. Tämä on se kallio, jolle rakentuu Jumalan seurakunta. Tähän kuuluvat myös kaikki Jeesuksen opetukset, jotka ovat Raamatussa, mm. parannus ja kasteelle meneminen. Apt. 2:38,41. Tämä on se mainittu kallio.
”Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.” Joh. 10:9. ”Löytää laitumen” tarkoittaa Hänen seurakuntaansa. ”On oleva yksi lauma ja yksi paimen.” Joh. 10:16. Tätä omaa laumaansa eli seurakuntaa Hän paimentaa omalla laidunmaallaan: ”Vihreille niityille Hän vie minut lepäämään, tyynten vetten äärelle Hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän johdattaa minua vanhurskauden teillä nimensä tähden.” Ps. 23:2,3. Olet liittynyt Jeesukseen. Sen perusteella kuulut Hänen seurakuntaansa. Tätä seurakuntaa eivät Tuonelan portitkaan voita. Tähän yhteyteen Jeesus kutsuu kaikkia omiaan.
Jeesus ei koskaan ole perustanut uutta kirkkokuntaa. Hän ei antanut seuraajilleenkaan ohjetta kirkon perustamiseen puhumattakaan monista uskonnoista. Raamatun kirjoituksetkaan eivät anna ohjetta kirkkokuntien perustamiseen. Vasta 300-luvulla alkoi kirkollinen kehitys, joka edelleen tuottaa hajaannusta. Jeesuksen perustama alkuperäinen kristinusko jäi toimimaan niiden ulkopuolelle. Näin on edelleen Jumalan tahto. Hän toimii ”ulkopuolella leirin”. Hebr. 13:13,14.Uudessa Testamentissa ei lainkaan esiinny sanaa kirkko. Tämän seikan huomasi vuoden 1992 suomennoksen raamatunkäännöskomiteakin. He päättivät poistaa tämän ”puutteen”. Nyt ko. uudessa raamatunväärennöksessä on sana kirkko mm. ko. Matt.16:18. Alkutekstissä tässä kohden on siis sana ekkleesia, jonka merkitys on, ekk = ulos, leesia = kutsutut. Uloskutsutut eli Jumalan seurakunta on kokonaan eri asia kuin kirkko. ”Antakaa pelastaa itsenne (ulos) tästä nurjasta sukupolvesta” (Apt.2:40).
Seurakunnan Kallio
34
334
Vastaukset
- Anonyymi
Kallio on huono rakennuspaikka, niin kuin muutkin Jessen ohjeet.
- Anonyymi00004
Kallio tarkoittaa Jeesusta itseään, ei Pietarin uskon varaan mitään seurakuntia perustettu.
On vain yksi lauma ja yksi Paimen.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;JA SE KALLIO OLI KRISTUS.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"- Anonyymi00006
Kristuksen hengen ja kasteen saanut koko 2, 5 milj. kansa muodosti yhden ison eli katolisen seurakunnan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
- Anonyymi00005
Kirkko-sana tule kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat,
Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko.
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.
1. Piet.3
"veden kantamana", ei veteen upottamalla
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00007
Kristinuskon historia, historian periaate yleensä ja kirkkohistorian yksi perustotuuus on, mitä lähempänä alkuperäistä havaintoa jokin asia on peräisin, sen varmemmin se on alkuperäisen kaltainen.
Mitä vahempi jokin kirkkokunta on, sen varmemmin se on saanut oppinsa alkuperäisen ajan opeista, tavoista ja käsityksistä.
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinusko tullut suomeen 100 v. sitten Amerikasta.- Anonyymi00008
Juutalaisilla on paras käsitys Jeesuksesta, koska Jeesus oli perimältään ja uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei Jeesus uskoaan vaihtanut.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
>>Juutalaisilla on paras käsitys Jeesuksesta, koska Jeesus oli perimältään ja uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei Jeesus uskoaan vaihtanut.>>
Uskoaan ei vaihtanut mutta ristille joutui.- Anonyymi00009
Ristinkuolema oli Jumalan pelastussuunnitelma.
>>Jeesuksen perustama alkuperäinen kristinusko jäi toimimaan niiden ulkopuolelle.>>
Ano Turtiainen uskoo alkuperäiseen kristinuskoon.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi00010
Ano Turtiainen on helluntailainen. Jenkeistä tänne tuotu uskonto.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ano Turtiainen on helluntailainen. Jenkeistä tänne tuotu uskonto.
Charles Fox Parham was the father of Modern pentecostalism.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Charles Fox Parham was the father of Modern pentecostalism.
Charles Fox Parham's Arrest
William Branham Historical Research
https://william-branham.org › topics
·
Käännä tämä sivu
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.
- Anonyymi00012
Ortodoksit toivat kristinuskon sakramentteineen Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella. Heille siitä kiitos kuuluu.
- Anonyymi00015
Ortodokseilla on aukoton henkilöhistoriakin pyhän maan tapahtumiin asti. Ihmisten nimetkin tiedetään, ketkä toivat evankeliumin pyhältä maalta kaukaiseen pohjoiseen maahan, missä puhuttiin suomen kieltä.
- Anonyymi00013
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00016
Jenkkilahkot olisivat saaneet pysyä Atlantin tuolla puolella.
- Anonyymi00017
Saatana meni ensin Juudakseen, sitten kävi Pietarissa ja sen jälkeen Saatanan enkeli meni Paavaliin asumaan koko lopun elämän ajaksi.
Juudas hitti itsensä. Pietari ja Paavali kokivat samanlaisen pahan äkkikuoleman Roomassaa.- Anonyymi00018
Matt. 27:5
Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Matt. 27:5
Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.Mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Jostain syystä Raamatusta on jätetty pois ja salattu monen kuuluisan Raamatun henkilön loppuelämä, vaikka se on ollut tiedossa kun Uutta Testamenttia on kirjoitettu.
Kallio oli hyvä resitentti.🇫🇮🍀👍♥️
- Anonyymi00021
Jokaiseen pöytään mahtuu vähintään yksi Juudas.
- Anonyymi00022
Kastamaton pakana on maailmassa tämän maailman ruhtinaan valtakunnassa, josta hänet pitää temmata pois sisälle Jumalan valtakuntaan kristillisessä kasteessa.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Lahkolaisten tekemässä anbaptistisessa uudestikasteessa kristitty temmataan takaisin tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. - Anonyymi00023
- Anonyymi00024
Linkit voi sisältää viruksia.
- Anonyymi00025UUSI
Jeesus perusti oman yhden ison katolisen seurakunnan kastekäskyllä oikeille apostoleilleen viimeisinä sanoinaan Galilen vuorella.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, mitä on jälkikäteen kirjoitettu esim. Markuksen evankeliumin loppuun.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi00026UUSI
Katolinen tarkoittaa yhtä yleistä kirkkoa ja seurakuntaa.
Koko Israelin 2,5 milj.kansa muodosti yhden seurakunnan. Ei ole mitään paikallisseurakuntia, eikä eriseuroja ja lahkoja, eikä kuppikuntia.
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Katolinen tarkoittaa yhtä yleistä kirkkoa ja seurakuntaa.
Koko Israelin 2,5 milj.kansa muodosti yhden seurakunnan. Ei ole mitään paikallisseurakuntia, eikä eriseuroja ja lahkoja, eikä kuppikuntia.
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.Isrelissa oli vain yksi Temppeli Jerusalemissa.
Näin tulee olemaan tuhatvuotisessa valtakunnassakin. On vain yksi temppeli Jerusalemissa.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Lait ja käskyt ovat voimassa tuhat vuotta, vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.
- Anonyymi00028UUSI
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.- Anonyymi00029UUSI
Antikristukset ottivat Jeesus-nimen käyttöönsä, siksi Jeesus joutui vaihtamaan nimensä.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- Anonyymi00030UUSI
Kaikki Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitetyt muodostavat yhden ison seurakunnan, mitä tarkoittaa kreikankielen sana "Kyrieke", Herran omat.
- Anonyymi00031UUSI
Kyriake sanasta tulee sana kirkko.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2592389Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."702378- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411401Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999