Miksi pitäisi tuntea häpeää kun elää kelan rahoilla

Anonyymi-ap

Siksihän ne on että vähävaraiset, sairaat ja työttömät ym saavat rahaa, se on laillinen juttu.

ME KAIKKI SAADAAN ETUUKSIA KELASTA. Jokaikinen suomalainen. Miettikää vaan. On lapsilisää, asumistukee, sairaspäivärahaa, sotilasavustusta, eläkkeitä kotihoidontukee, omaishoidontukee, työkyvyttömyystukee.... vaikka mitä. JOKA IKISELLÄ ON MYÖS KELA KORTTI!
kelasta ei saa rahaa ellei itse hae, ja ne voi mhyös perua? Ei ole pakko ottaa vastaan.

Olkaa iloisia että meillä on kela, en ksitä tätä ilkkumista.

Jos ei olisi kelaa, VERONNE OLISI VIELÄ SUUEMMAT!

Kela on hieno asia. Jokainen meistä on kela asiakas. Ja jokainen kela vastustus on myös vastustus itseään kohtaan kuka täällä muita haukkuu.
Kela on hyvä asia. Ei sitä tarvi hävetä. Hävetkää te jotka olette ilmaisstöissä tai 9 e orjatöissä. KAIKKI SUOMEN TYÖT on nykyisin orjuutta.

Monikaan ns töissä oleva ei pärjää ilman kelaa, niin miksi se on halveksunnan aihe??? Itseäänne mollaatte samalla.
Kela vielä kannustaa ihmisiä käyttämän kelan palveluita. Ei varmasti ole yhtään ihmistä täälläkään joka niistä kieltäytyy.

Sinullakin on kela kortti, joten saat tukia kelasta. Lääkkeet halvemmalla ja lääkärin käynti halvemmalla. Niin että mieti sitä.

171

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kela tuet ainoastaan Suomalaisille!

      • Anonyymi

        Suomalainen on myös se, joka on saanut suomen kansalaisuuden. Muuten olen samaa mieltä kanssasi. On älytöntä että hallitus elättää ja heittä suomlaiseten rahat ulkomaille. Sinne riittää miljardeja joka päivä.


      • Anonyymi

        Haha sitten ei varma ulkomaalaisilla myös tarvitse enää veroja maksa Suomen kun työskentele täällä. Ymmärrätkö sen , että ulkomaalaiset on kovia tekee Suomessa töitä ja maksa veroja tänne ja tuo rahan Suomea sisään. Ilman ulkomaalaista työvoima olisi tämä maa jo ajat sitten kaatunut kun aika useasta Suomalaisesta ei ole tekee töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen on myös se, joka on saanut suomen kansalaisuuden. Muuten olen samaa mieltä kanssasi. On älytöntä että hallitus elättää ja heittä suomlaiseten rahat ulkomaille. Sinne riittää miljardeja joka päivä.

        Olen itse asunut Suomessa 19 vuotta käynyt kouluja tehnyt perse hiessä hommia ja en ole hankkinut Suomen kansalaisuutta. Niin sinun luokikaan mukaan minulla ei pitäisi olla oikeutta sosiaaliturvan mihin olen pääsenyt näkemällä vaivaa. Mutta perus kansalaisele pitäisi antaa kelan tukia kuka ei ole päiväkään tehnyt mitään Suomen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse asunut Suomessa 19 vuotta käynyt kouluja tehnyt perse hiessä hommia ja en ole hankkinut Suomen kansalaisuutta. Niin sinun luokikaan mukaan minulla ei pitäisi olla oikeutta sosiaaliturvan mihin olen pääsenyt näkemällä vaivaa. Mutta perus kansalaisele pitäisi antaa kelan tukia kuka ei ole päiväkään tehnyt mitään Suomen eteen.

        Minä kerron vaan sen minkä kelan asiakkaana tiedän, en ole kelassa töissä enkä perhetynyt kelan asioihin muuten kuin asiakkaana ja niine tukineen joita itse haen ja saan.
        Minun ei tarvi tietää muusta, kuin siitä mitä itse tarvin. Joten en tiedä sinun työhistoriaasi ja kelan asiakkuuttasi.

        En luokittele siis sinua mitenkään. asiat selvii aina kun kysyy kelasta, ei täältä. Kelassa ei kukaan provosoi sinua ja vastaa ja selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha sitten ei varma ulkomaalaisilla myös tarvitse enää veroja maksa Suomen kun työskentele täällä. Ymmärrätkö sen , että ulkomaalaiset on kovia tekee Suomessa töitä ja maksa veroja tänne ja tuo rahan Suomea sisään. Ilman ulkomaalaista työvoima olisi tämä maa jo ajat sitten kaatunut kun aika useasta Suomalaisesta ei ole tekee töitä.

        Suomalaisille ei anneta töitä... Silloin tippuisi valtion tuki firmalta pois...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisille ei anneta töitä... Silloin tippuisi valtion tuki firmalta pois...

        Sellaisen määräyksenkö kokpersu hallitus on antanut? Eikö kuulosta sinustakin hieman yllättävältä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha sitten ei varma ulkomaalaisilla myös tarvitse enää veroja maksa Suomen kun työskentele täällä. Ymmärrätkö sen , että ulkomaalaiset on kovia tekee Suomessa töitä ja maksa veroja tänne ja tuo rahan Suomea sisään. Ilman ulkomaalaista työvoima olisi tämä maa jo ajat sitten kaatunut kun aika useasta Suomalaisesta ei ole tekee töitä.

        Tosiasia on, että suurin osa 'pakolaisista' pakeni vain köyhyyttä työtä omassa maassaan ja lekottelee kissanpäivillä täällä meillä. Ilman tuota elättijoukkoa Suomi olisi edelleen vauras maa. Mieluummin näkisin, että tämä minun oma maani kuolisi kansalaistensa vanhuuteen kuin että meitä käytetään hyväksi ja vallataan maamme samalla, kun me maksamme siitä.

        Olen tavannut työteliäitä, rehellisen oloisia, miellyttäviä ulkomaalaisia Suomessa, mutta he eivät ole olleet Afrikasta tai muslimimaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse asunut Suomessa 19 vuotta käynyt kouluja tehnyt perse hiessä hommia ja en ole hankkinut Suomen kansalaisuutta. Niin sinun luokikaan mukaan minulla ei pitäisi olla oikeutta sosiaaliturvan mihin olen pääsenyt näkemällä vaivaa. Mutta perus kansalaisele pitäisi antaa kelan tukia kuka ei ole päiväkään tehnyt mitään Suomen eteen.

        Ihan hyvä kommentti, mutta saanko korjata asua:

        Olen itse asunut Suomessa 19 vuotta, käynyt kouluja, tehnyt perse hiessä hommia enkä ole hankkinut Suomen kansalaisuutta. Sinun luokittelusi (/logiikkasi) mukaan minulla ei pitäisi olla oikeutta sosiaaliturvaan, jonka olen saavuttanut näkemällä vaivaa. Mutta suomalaiselle pitäisi antaa Kelan tukia, vaikka eivät ole päiväkään tehneet mitään Suomen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisille ei anneta töitä... Silloin tippuisi valtion tuki firmalta pois...

        Yritysten on 'mustennettava ja tehtävä puoliruskeiksi' mainoksensa, jotta eivät joutuisi boikottiin. Yhdistysten on julkaistava jäsenlehdissään homotusta ja matutusta, tai jäävät ilman valtiontukia. Elämme lopun aikojen viimeisiä hetkiä, joita Jeesus vertasi Sodomaan ja Nooan aikoihin. Jeesus tempaa pian omansa poi. Uskothan Jeesukseen? Hän sovitti verellään sinunkin syntisi. Sinun tarvitsee vain uskoa se, ja saat heti iankaikkisen elämän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritysten on 'mustennettava ja tehtävä puoliruskeiksi' mainoksensa, jotta eivät joutuisi boikottiin. Yhdistysten on julkaistava jäsenlehdissään homotusta ja matutusta, tai jäävät ilman valtiontukia. Elämme lopun aikojen viimeisiä hetkiä, joita Jeesus vertasi Sodomaan ja Nooan aikoihin. Jeesus tempaa pian omansa poi. Uskothan Jeesukseen? Hän sovitti verellään sinunkin syntisi. Sinun tarvitsee vain uskoa se, ja saat heti iankaikkisen elämän!

        Helppohan tuota on lupailla, kun ei kukaan voi kuoleman jälkeen tulla valittamaan petoksesta!


    • Anonyymi

      Kyllä kerjuulla olon pitääkin hävettää.
      Sanonnan mukaan järkeäkin pitäisi tällöin käyttää.

      • Anonyymi

        Nii kaikki mitkä haukkuu köyhäks, ei tiedä elämästä mitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii kaikki mitkä haukkuu köyhäks, ei tiedä elämästä mitää.

        Köyhä on köyhä vasta kun on kerjuulla / tukien varassa. Kyllä melko köyhänäkin voi elää ja pyrkiä vielä sieltä poiskin.


      • Anonyymi

        Nyt ei ollut kyse kerjuusta. Opettele ymmärtämään mitä mikäkin asia tarkoittaa.

        Kelasta ei kukaan kerjää, se LAILLINEN ja lailla säädetty laitos, josta jokainen voi hakea tukia.

        Kerjuu ja kela on aivan eri asia. Kysyppä idiltäsi mikä ero niillä on.

        Sinä nyt selvästi haastat riitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse kerjuusta. Opettele ymmärtämään mitä mikäkin asia tarkoittaa.

        Kelasta ei kukaan kerjää, se LAILLINEN ja lailla säädetty laitos, josta jokainen voi hakea tukia.

        Kerjuu ja kela on aivan eri asia. Kysyppä idiltäsi mikä ero niillä on.

        Sinä nyt selvästi haastat riitaa.

        Parempi kansalainen ei elä tukien varassa, vaan itse ansaitsee työllään toimeentulonsa. Eri asia on jos on sairas, ettei kykene työhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi kansalainen ei elä tukien varassa, vaan itse ansaitsee työllään toimeentulonsa. Eri asia on jos on sairas, ettei kykene työhön.

        Paremmilta kansalaisilta pitää ottaa kaikki tuet pois. Lapsilisät lääkekorvausten, kaikki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmilta kansalaisilta pitää ottaa kaikki tuet pois. Lapsilisät lääkekorvausten, kaikki...

        Työttömät lapsiperheet pitää ohjata edunvalvontaan. Ja varmistaa lapset eivät joudu elämään sentään ihan täydessä köyhyydessä koska epäkelvoton isä&äiti ryyppää, polttaa ja pelaa talousrahat ja penskat syövät makaronia ja valmispitsaa. 80% tulonsiirroista perheelle ostokuponkeina.

        Lapseton työtön pariskunta&sinkut työttömät voivat jatkaa kuten tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi kansalainen ei elä tukien varassa, vaan itse ansaitsee työllään toimeentulonsa. Eri asia on jos on sairas, ettei kykene työhön.

        Miksi parempi kansalainen sitten käyttää KELA korttia lääkärissä ja apteekissa, jossa saa lääkkeet ja hoidon halvemmalla? Miksi hän ottaa kelasta vastaan lapsilisät, sairaspäivärahat, asumistuen,, mahd. sotilasavustuksen , eläkkeet ym....??? Miksi? Ne on vain haettavissa, ei tule itsestään, ja ne voi myös perua, ei tarvi ottaa vastaan jos on "ahneuksissaan" hakenut.

        Kylä mä luulen että parempi kansalainenkin ottaa kelan etuudet vastaan, aivan varmasti.

        Joen turha väittää ettei saa kelan etuuksia.

        Tiesit varmaan, että ei tarviolla sairas saadakseen kelan etuuksia, Ylimielisyys ei kannata, koska jokainen niitä hakee ja kukaan ei jätä kela rahoja hakematta, et edes sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parempi kansalainen ei elä tukien varassa, vaan itse ansaitsee työllään toimeentulonsa. Eri asia on jos on sairas, ettei kykene työhön.

        Luepa aloitus uudelleen. Sinäkin olet saanut elämäsi aikana monenlaisia tukia Kelasta, esim. lapsilisää.


      • Anonyymi

        Ei


    • Ei kela-tukien saaminen ole häpeä kun se on laillinen oikeus, josta yhteiskunta on demokraattisesti päättänyt. Kela-tuilla keinottelu ja tarkoituksellinen niiden varaan heittäytyminen on häpeä. Häpeällistä on myös poliittinen keinottelu kela-tuilla. Äänestäjien houkuttelu kela-tuilla vaalikarjaksi ja maahanmuuttajien houkuttelu niillä hajottamaan kansakuntaa on vastuutonta ja häpeällistä.

    • Anonyymi

      Itse ulkomaalaisena ei maksaisi kela tukia ihmisille kuka ryyppää ja polta :D Miksi pitää ruokia sairaita kuka tarvitse hoitoa :D Mutta jokainen ihminen on tärkeää olise sitten työtön, töissä oleva , ulkomaalainen tai kuka vaan. Jokainen ihminen homma lisää rahan tähän maahan. Jotkut työttömän myy myös mustikka tai puolukka jne. Useat ihmiset käytä s- pankin bonuksia siitä myös syntyä lisää rahaa jne.

      • Anonyymi

        kEla maksa minu palka.


    • Anonyymi

      Miten verot kasvaisi ilman kelaa?

    • Anonyymi

      Kyllä mua ainakin hävetti näyttää kelakorttia apteekissa että sain korvauksia reseptilääkkeistä. Olis kai niilläkin verorahoilla voinut rahoittaa vaikka jonkun gebardihattu johtajan ökylimusiinia tai globo-oligargin huvilentoja.

      • Anonyymi

        Miksi näytit? Ei sitä ole pakko näyttää eikä edes omistaa. Vie se pois kelaan.

        MUtta halusit kuitenekin kelan tuet apteekkiostoksille, ettei tarvi kaikkea itse maksaa!!! Jaa jaaa.. sitä olen sanonut, ettei kukaan ole ottamatta vastaan kela etuuksia. Kelan etuudet kelpaa sinullekkin.

        Vie kela kortti pois ja lahjoita ne rahat valitsemallesi yhdistykselle. Onko susta siihen??

        Hehee... vai että pakko... ei ole pakko.


      • Anonyymi

        Näin juuri, taikka lisätä puolutukea


    • Anonyymi

      Minua ei ainakaan hävettää koska olen sairas ja olen sairastunut vakavasti viimeisen viiden vuoden aikana. Vaikka sairaus ei näy päälle päin niin minua ei kiinnosta yhtää jonkun töissä käyvän ihmisen lässytys kuka hyppi silmillen. Ylensä ihminen kuka tykkää töistä ei tee kiusa työttömille vain töissä loppuu palanut ihminen on vihainen työttömillen.

      • Anonyymi

        Minä sairastuin jo töissä ollessa pahoin 8 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Minä en ole sairas, mutta en halua olla töissä, joten valitsin kelan päivärahat. Niillä olen onnellinen, ja onnellinen työtön. Ei yhtään huvita tehdä töitä, kun voi olla kotona. Parasta.

      • Anonyymi

        Yhteiskunnalliselta kannalta olet siis ongelmajätettä.


    • Anonyymi

      No onhan se häpeä jos elää pelkkien tukien varassa, vaikka voisi mennä töihinkin.
      Ne jotka kykenevät töihin, niin heiltä pitää leikata tukia niin paljon, että alkaa työ kiinnostamaan.

      • Anonyymi

        Oletpakatkera!! Hyvin katkera. Ilmakos olet köyhäja onneton. Äidin luona on hyväa sua, on ruokaa ja juomaa, ja taskurahaa... ON IHANAA OLLA TYÖTÖN. PARASTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpakatkera!! Hyvin katkera. Ilmakos olet köyhäja onneton. Äidin luona on hyväa sua, on ruokaa ja juomaa, ja taskurahaa... ON IHANAA OLLA TYÖTÖN. PARASTA.

        Eikö äitisi tosiaankaan ole sinuun kyllästynyt? Minusta omillaan asuminen on parasta en edes kehtaisi loisia äidilläni päinvastoin kuin sinä teet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö äitisi tosiaankaan ole sinuun kyllästynyt? Minusta omillaan asuminen on parasta en edes kehtaisi loisia äidilläni päinvastoin kuin sinä teet

        No miksi set sitten asu omillasi?
        Tunnustat siis että äidin luona on hyvä asua ilmaiseksi. Hohoijaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi set sitten asu omillasi?
        Tunnustat siis että äidin luona on hyvä asua ilmaiseksi. Hohoijaa

        Eikö äitisi tosiaankaan ole sinuun kyllästynyt? Minusta omillaan asuminen on parasta en edes kehtaisi loisia äidilläni päinvastoin kuin sinä teet hänen kuolemaansa asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi set sitten asu omillasi?
        Tunnustat siis että äidin luona on hyvä asua ilmaiseksi. Hohoijaa

        Eikö äitisi tosiaankaan ole sinuun kyllästynyt? Minusta omillaan asuminen on parasta en edes kehtaisi loisia äidilläni päinvastoin kuin sinä teet hänen päiviensä loppuun asti jollei hän tee elämänsä parasta tekoa ja kurista vajakkitytärtään


    • Anonyymi

      Kelan rupurahoihin pitäisi tehdä kunnon indeksikorotukset. Vähintään 20 prosenttia. Orpon kusirunkaari jäädytti nuo ainakin vuoteen 2027.

    • Anonyymi

      Ei tarvi tuntee häpeetä. Häpeevät ne jotka siitä haukkuvat, kun eivät itse saa tukea kelasta. Jos saa palkkaa, niin ei saa tukea, sehän on selvää.
      Tuet on tarkoitettu heille jotka eivät ole töissä. Mie oon saanu kelasta palkan jo vuosikymmeniä, aivan ihanaa. Hyvin pärjää.

      TT tuki vielä lisää tulojen määrää.

      Mahtavaa että on kela. Hyvä kela. Katkeruudet vaan huutelee, hyvä niin. Kelasta tulee taas alkukuusta rahaa, eikä entisetkään ole vielä kulutettu. mahtavaa ett on tälläinen mahollisuus ettei tarvi orjailla.

    • Anonyymi

      Ei tietenkään tarvi. Kela rahat on kaikkien haettavissa, joten miksi jotkut häpee ilmaista rahaa? Minä ainkain olen kaikille kehunut miten hyvä paikka kela on, ilman sitä KUKAAN MEISTÄ SUOMALAISISTA ei tulisi toimeen.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse tuntea häpeää.
      Eivät sopeutumisrahat hillotolpalla elävät ex kansanedustajat häpeä olla yhteiskunnan elättejä.
      Niiden pitäisi mennä töihin. Timo Soini on lorvinut jo monta vuotta, eikä ole vieläkään lähellä eläke ikää.
      Kaikki tuet mitä pystyy saamaan, pitää ottaa.
      Kyllä meillä rahaa on.
      Persu kansanedustaja otti 12000 euroa 5 kuukaudessa sähköauton käytöstä työmatkoihin ja latasi auton ilmaiseksi eduskunnan tolpassa.
      Rahaa on

      • Anonyymi

        HYVIN SANOTTU!

        Kaikkien pitää olla yhdenvertaisia, siähän siellä eduskunnassa myös huudetaan, mutta eihän ne ole jos he siellä elävät yhteiskunnan tuilla ja kansa ei...

        Minä ainkin tykkään elellä kelan tuilla. Mahtavaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYVIN SANOTTU!

        Kaikkien pitää olla yhdenvertaisia, siähän siellä eduskunnassa myös huudetaan, mutta eihän ne ole jos he siellä elävät yhteiskunnan tuilla ja kansa ei...

        Minä ainkin tykkään elellä kelan tuilla. Mahtavaa on.

        Yhdenvertaisuudella ei ole varallisuuden kanssa mitään tekemistä vaikka Sinä niin kuvittelet. Arkadiankadulle ei pääse ihan kukatahansa. En minä(kään) riemuitse poliitikkojen eduista mutta oikeista naruista he ovat vedelleet jotta ovat päässeet hillotolpille. Sinulla ei sellaisia kykyjä tai kontakteja ole jotta tie luxusetuuksille avautuisi. Eikä minulla. Ja turha toistaa sinua ei rehellisenä ihmisenä politikointi edes kiinnostaisi, sinä olet kierompi kuin rekkalastillinen savolaisia korkkiruuveja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdenvertaisuudella ei ole varallisuuden kanssa mitään tekemistä vaikka Sinä niin kuvittelet. Arkadiankadulle ei pääse ihan kukatahansa. En minä(kään) riemuitse poliitikkojen eduista mutta oikeista naruista he ovat vedelleet jotta ovat päässeet hillotolpille. Sinulla ei sellaisia kykyjä tai kontakteja ole jotta tie luxusetuuksille avautuisi. Eikä minulla. Ja turha toistaa sinua ei rehellisenä ihmisenä politikointi edes kiinnostaisi, sinä olet kierompi kuin rekkalastillinen savolaisia korkkiruuveja.

        Sie keksit taas tekosyitä narisemiseen ja kitinään. kaikki asiat ei ole verrannollisia keskenään, vaan niitä tarkastellaan erillisinä asioina.

        Eduskuntaan näyttää kyllä pääsevän kuka tahansa, lähes kaikki huijareita ja rikollisia. Sellasia kupruja JOKA IKINEN päivä sieltä nousee ettei tosikaan. Huijarit ja valehtelijat sinne pääsee. Orpo ja purra varsinkin valhtelijoina istuvat siellä ja valheteitaan jatkavat.

        Yhdenvertaisuus ja varakkakkuus on verrannollisia. Ihmiset ovat yhdenvertaisia huolimatta siitä varakkuudesta, olit köyhä tai rikas, olet samanlainen ihminen kuin muutkin.
        JOTEN MIETI ENSIN MITÄ KIRJOITAT!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sie keksit taas tekosyitä narisemiseen ja kitinään. kaikki asiat ei ole verrannollisia keskenään, vaan niitä tarkastellaan erillisinä asioina.

        Eduskuntaan näyttää kyllä pääsevän kuka tahansa, lähes kaikki huijareita ja rikollisia. Sellasia kupruja JOKA IKINEN päivä sieltä nousee ettei tosikaan. Huijarit ja valehtelijat sinne pääsee. Orpo ja purra varsinkin valhtelijoina istuvat siellä ja valheteitaan jatkavat.

        Yhdenvertaisuus ja varakkakkuus on verrannollisia. Ihmiset ovat yhdenvertaisia huolimatta siitä varakkuudesta, olit köyhä tai rikas, olet samanlainen ihminen kuin muutkin.
        JOTEN MIETI ENSIN MITÄ KIRJOITAT!

        Mikset ole eduskunnassa kun edut kiinnostavat yli terveen uteliaisuuden?


    • Anonyymi

      Etuus on almu , almun saaja on ???????

    • Anonyymi

      Kelalla on tietyt tueut, joita kansalainen voi hakea, ja jos on oikeutettu tukeen, sen voi ottaa ilman tunnon tuskia.
      Näin tekee poliitikotkin.
      Ei niiden saamat etuudet taivaasta tipu, ne on yhteisiä verorahoja

      • Anonyymi

        Ja Kelan tuet ovat lakisääteisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Kelan tuet ovat lakisääteisiä

        Eläinsuojelulain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläinsuojelulain?

        Muistelen että Kansanterveyslaki


    • Anonyymi

      Ymmärrätte väärin yhteiskunnan kun töissä pitäisi käydä ja maksaa veroja eikä olla kelaelätti.Realiteettitaju hämärtyy ja psykoottisia oireita.

      • Anonyymi

        Miksi sulla on kela kortti? Se on tuki, jolla saat lääkkeet ja lääkärissä käynnit alnnuksella.

        Lasilisät, sairaspäivärahat, eläkkeet, asumistuki, ym miksi otat niitä vastaan. Ne on kela tukia kaikki, ilmoita kelaan että et halua ottaa ja haluat maksaa KAIKKI saamasi kelatuet takasin, kyllä he ottavat ne vastaan.

        Soitappa heti ja ilmita että palautat kela rahat. Ei vaan sinusta ole siihen,

        Me kaikki suomalaiset ollaan kela asiakkaita.


    • Anonyymi

      Näinpä juuri.
      Jos ei halua tukia, ei kukaan pakota ottamaan

    • Anonyymi

      Esimerkiksi ministeri Rantanen hoitaa sairasta lasta ja saa omaishoidon tuen ja myös palkan

    • Anonyymi

      Rantasella oli ennen Eduskunta vaaleja vaatimus omaishoidon tuen nostamisesta ja omaishoitajien työn helpottaminen.
      Kaikissa medioissa tätä toitotti.
      Mutta kun pääsi ministeriksi, tämä unohtui kokonaan.
      Persu on Persu

    • Anonyymi

      Menkää töihin niin loppuu toi kelasossu ajattelu.

      • Anonyymi

        Miksi? Kero YKSIKIN syy miksi pitäisi mennä töihin? Me tehdään kotona kotitöitä, kyllä se riittää. Kela maksaa.

        Ja ajatellaan aina kelaa, miten hyvin se on meidän asiat hoitanut. Sinuakin muistaa kela etuuksilla. Ja sillä kela koritlla jotta on varaa lääkäriin ja lääkkeisiin sulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Kero YKSIKIN syy miksi pitäisi mennä töihin? Me tehdään kotona kotitöitä, kyllä se riittää. Kela maksaa.

        Ja ajatellaan aina kelaa, miten hyvin se on meidän asiat hoitanut. Sinuakin muistaa kela etuuksilla. Ja sillä kela koritlla jotta on varaa lääkäriin ja lääkkeisiin sulla.

        Ei kela maksa sinulle kotitöistä vaan siitä että pääset ryyppäämään itsesi hengiltä pois yhteiskuntaa häiritsemästä. Ja raato perähikiän villisioille ei tuollaiseen mätisäkkiin hyvää kirkkomaata tuhlata tai edes tuhkauksen vaivaa.


      • Anonyymi

        Olen vaikeasti vammainen ja saan Kelan hoitotukea
        Toivon ja rukoilen että sinäkin pääset tulevaisuudessa tätä tukea hakemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kela maksa sinulle kotitöistä vaan siitä että pääset ryyppäämään itsesi hengiltä pois yhteiskuntaa häiritsemästä. Ja raato perähikiän villisioille ei tuollaiseen mätisäkkiin hyvää kirkkomaata tuhlata tai edes tuhkauksen vaivaa.

        En ole kuullutkaanettä kelalla on piikki auki viinakauppaan?????Ihan uusi tieto, jos sinä käytät sitä niin sitten käytät.

        Tuotan sulle suuren pettymyksen että elämäni on minulle rakas, siksi en käytä viinaa, en tupakkaa, en syö lihaa enkä juo kahviakaan!

        Kirjoituksesi on niin katkeruutta täynnä että keksimällä keksit asioita mitkä on aika absurdeja juttuja. Tuo sun juttusi ei ansaitse edes vastausta, on niin provosoiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullutkaanettä kelalla on piikki auki viinakauppaan?????Ihan uusi tieto, jos sinä käytät sitä niin sitten käytät.

        Tuotan sulle suuren pettymyksen että elämäni on minulle rakas, siksi en käytä viinaa, en tupakkaa, en syö lihaa enkä juo kahviakaan!

        Kirjoituksesi on niin katkeruutta täynnä että keksimällä keksit asioita mitkä on aika absurdeja juttuja. Tuo sun juttusi ei ansaitse edes vastausta, on niin provosoiva.

        Mutta vastasit kuitenkin🙄🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vastasit kuitenkin🙄🤡

        Kyllä, ja vastaan edelleenkin. Yritän opettaa sinulle asioita ja hyviä käytöstapoja. Tulen vastaamaan jatkossakin. Joten kysy vaan neuvoja, minä autan. Sinullehan on hyvä terapiaa kun kirjoitat tuntemukset ulos.


    • Anonyymi

      Lapsilisät ja kelan reseptilääkkeiden kompensatiot ovat kaikille kuuluvia vastikkeita veroille. Samoin ovat katuvalot, auratut tiet, poliisitoimi, rajavartiolaitos yms.
      Emme ole koskaan saaneet mitään haettavia tukia.
      Maksan TYÖeläkkeestäni veroa 28% joten jotain voin odottaa senkin vastineeksi.
      Yritän miettiä mitä se voisi olla vähäisten lääkeostoksieni kompensation lisäksi enkä keksi muuta kuin kelan 30€ avustus yksityisläkärien laskuista. Sekin on kuin itikan liri Itämeressä eikä yhtään perunaa jäisi syömättä vaikka tuota 3-kymppistä ei tulisikan.
      Pahimmillaan 70-luvulla maksoin tuloveroa 47,5%! Pottuunnuin perusteellisesti ja olen sen jälkeen hoitanut kaiken mahdollisen kuititta silloin kun molemmat, tai ainakin toinen osapuoli on siitä hyötynyt.

      • Anonyymi

        Älä selitä. KAIKKI MITKÄ TULEE KELASTA ON KELAN TUKIA!!! Miten muuten selvittäisit miksi lapsilisät esim on rahallista tukea lapsiperheille, katuvalot auttavast sinua pimellä kulkemisessa, tukevat sinua liikkumaan, jnee....

        LAPSILISÄT YM TUET ON HAETTAVA, EI NE TULE ITSESTÄÄN. Samoin eläkkeitä haetaan kelasta, sairaspäiväahaa, ei ne tule itsestään, niitä haetaan. Joten olet kelan tukiasiakas.


      • Anonyymi

        Näin sinäkin hyldynnät yhteiskuntaa. Teet pimeää työtä.
        Se on yhteiskunnan varojen väärin käyttöä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä selitä. KAIKKI MITKÄ TULEE KELASTA ON KELAN TUKIA!!! Miten muuten selvittäisit miksi lapsilisät esim on rahallista tukea lapsiperheille, katuvalot auttavast sinua pimellä kulkemisessa, tukevat sinua liikkumaan, jnee....

        LAPSILISÄT YM TUET ON HAETTAVA, EI NE TULE ITSESTÄÄN. Samoin eläkkeitä haetaan kelasta, sairaspäiväahaa, ei ne tule itsestään, niitä haetaan. Joten olet kelan tukiasiakas.

        En ole hakenut kelasta mitään eläkettä!!!!!!!!!!!!
        Mitä muuta saan kelasta kuin sen 30€ yksityislääkärin laskusta?
        Esimerkiksi viimeinen, 20.09.2024 päivätty hammaslääkärin lasku kolmesta pienestä paikasta, on 245€ kelan 37€ vähennysten jälkeen.
        37€ on tuossa kuin itikan pissa Itämeressä!
        Mistä hitosta minun pitäisi maksaa veros jos en saisi samoja perusetuja kuin loiset. Kunnallistekniikka. Pollarit, rajavartijat, koululaitos yms. Totta puhuen, jos olisi ollut mahdollista niin olisin luultavasti voinut kustantaa noiden teoreettisen edun itselleni halvemmalla ilman verotusta kuin tolkuttomalla verotuksella jolla olen elättänyt, ja elätän liudan työkykyisiä mutta työtä vieroksuvia loisia!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hakenut kelasta mitään eläkettä!!!!!!!!!!!!
        Mitä muuta saan kelasta kuin sen 30€ yksityislääkärin laskusta?
        Esimerkiksi viimeinen, 20.09.2024 päivätty hammaslääkärin lasku kolmesta pienestä paikasta, on 245€ kelan 37€ vähennysten jälkeen.
        37€ on tuossa kuin itikan pissa Itämeressä!
        Mistä hitosta minun pitäisi maksaa veros jos en saisi samoja perusetuja kuin loiset. Kunnallistekniikka. Pollarit, rajavartijat, koululaitos yms. Totta puhuen, jos olisi ollut mahdollista niin olisin luultavasti voinut kustantaa noiden teoreettisen edun itselleni halvemmalla ilman verotusta kuin tolkuttomalla verotuksella jolla olen elättänyt, ja elätän liudan työkykyisiä mutta työtä vieroksuvia loisia!!!!!!!!

        Se oli yksi esimerkki,...

        Kelasta saat korvauksia vaikka kuin selität. KAIKKI MITÄ HAET JA SAAT KELASTA ON KELAN TUKIA. Tuon selvemmin sitä ei voi sanoa.

        Oli summa pieni tai iso, jos se tulee kelasta se on tuki sinulle.
        Sinun ei tarvi ottaa sitä vastaan jos tukia vastustat, ilmoita sinne ettet halua. Tuokin tuli on haettavissa ei sekään itsestään tule jos yksityislääkiä käytät. Joten olet hakenut. Kyllä kelpaa kelan rahat sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hakenut kelasta mitään eläkettä!!!!!!!!!!!!
        Mitä muuta saan kelasta kuin sen 30€ yksityislääkärin laskusta?
        Esimerkiksi viimeinen, 20.09.2024 päivätty hammaslääkärin lasku kolmesta pienestä paikasta, on 245€ kelan 37€ vähennysten jälkeen.
        37€ on tuossa kuin itikan pissa Itämeressä!
        Mistä hitosta minun pitäisi maksaa veros jos en saisi samoja perusetuja kuin loiset. Kunnallistekniikka. Pollarit, rajavartijat, koululaitos yms. Totta puhuen, jos olisi ollut mahdollista niin olisin luultavasti voinut kustantaa noiden teoreettisen edun itselleni halvemmalla ilman verotusta kuin tolkuttomalla verotuksella jolla olen elättänyt, ja elätän liudan työkykyisiä mutta työtä vieroksuvia loisia!!!!!!!!

        Et vielä, se aika tulee kun haet eläkettä.


        Sanot:
        " 37 e on kuin itikan piss.... " Mutta hait sen kuitnekin? Eihän sun pitäny hakea mitääne etuuksia. Jos kävit yksityisellä hammasläkärillä, niin ne korvausket kelasta HAETAAN jälkikäteen. Julkisilla saat ne heti kun näytät kela kortin.

        Joten olet hakenut kela etuuksia 37 e, oli se pieni tai iso, se on kela etuus ja kelpasi sullekin. Vaikka toista väität. Heheeee... Et siis voinut olla hakematta kela etuutta tuota pientäkin. Joten turha sun on muuta väittää enää että et travi etuuksia kelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vielä, se aika tulee kun haet eläkettä.


        Sanot:
        " 37 e on kuin itikan piss.... " Mutta hait sen kuitnekin? Eihän sun pitäny hakea mitääne etuuksia. Jos kävit yksityisellä hammasläkärillä, niin ne korvausket kelasta HAETAAN jälkikäteen. Julkisilla saat ne heti kun näytät kela kortin.

        Joten olet hakenut kela etuuksia 37 e, oli se pieni tai iso, se on kela etuus ja kelpasi sullekin. Vaikka toista väität. Heheeee... Et siis voinut olla hakematta kela etuutta tuota pientäkin. Joten turha sun on muuta väittää enää että et travi etuuksia kelasta.

        EN OLE HAKENUT vaan se oli SUORAAN VÄHENNETTY laskun loppusummasta!!!!!!!!!!
        Maksoin laskun loppurivin mukaisen summan.
        Varmuuden vuoksi. En hakenut etu- enkä jälkikäteen mitään! Selvisikö?
        Olen 80v ikäinen ukko enkä ole hakenut, joten en myöskään saa kelasta mitään eläkettä vaan elelen 27:n vuoden aikana ansaitsemallani TYÖeläkkeellä jossa on mukana kaikki työsuhteeni sisältäen alku- ja loppupään pienet ansiot.

        En tavi kelasta mitään anottavaa etua! Tuskin saisinkaan ja vaikka saisin niin etuuden anominen ja vastaan ottaminen olisi moraalittomasti väärin koska se olisi pois kaltaistesi elättien kokonaispotista. Almut niille jotka niitä todella tarvitsevat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EN OLE HAKENUT vaan se oli SUORAAN VÄHENNETTY laskun loppusummasta!!!!!!!!!!
        Maksoin laskun loppurivin mukaisen summan.
        Varmuuden vuoksi. En hakenut etu- enkä jälkikäteen mitään! Selvisikö?
        Olen 80v ikäinen ukko enkä ole hakenut, joten en myöskään saa kelasta mitään eläkettä vaan elelen 27:n vuoden aikana ansaitsemallani TYÖeläkkeellä jossa on mukana kaikki työsuhteeni sisältäen alku- ja loppupään pienet ansiot.

        En tavi kelasta mitään anottavaa etua! Tuskin saisinkaan ja vaikka saisin niin etuuden anominen ja vastaan ottaminen olisi moraalittomasti väärin koska se olisi pois kaltaistesi elättien kokonaispotista. Almut niille jotka niitä todella tarvitsevat!

        No silloin sulla oli KELA korti käytössä, ja se on kelan etuus. Kun nytät sitä ääkärissä, saat kela etuuden suoraan alennettuna hinnasta. Se on kela etuus, vaikka kuin väännät, mutta turhaan. Kela kortti on etuus.


    • Anonyymi

      Kaikkienhan elämä alkaa saamalla kelasta vähintäänkin lapsilisät. Seuraavaksi opintorahat+ kenties asumistuet.

      Ei täällä ole ketään joka ei ole Kelan kanssa ollut missään tekemisissä.

      Miksi työssäkäyvä olisi muita parempi ja unohtanut paljonko on itse tukia saanut kelasta ja kenties tulee edelleen talouteen kelan tukia.

      • Anonyymi

        Missä täällä?savossako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä täällä?savossako?

        Kuka? Eikö? Kaivossako???


    • Anonyymi

      Ei ole edes Savossa , joka on Suomen sairain alue, ole kovin montaa ihmistä , joka ei saa jotain Kela tukea. Esimerkiksi lääkkeissä , lääkärin yksityis vastaan otolle ym ym ym

    • Anonyymi

      Kelan tulee lähettää savolaisille kirnupiimöö ja kalakukkowa.
      Menekki on myös lähikaupan keskitöhkyrällä.
      Onneks on ja olkoon.

      kuulikko?

    • Anonyymi

      60
      70
      ja
      80 luvuilla olisi ollut suuri tappio ravata kelassa.
      Silloin oltiin töissä kaikki!
      nii-i! töissä!

      Nyt täytellään netissä rahakuponki hakemuksia.
      Ei se meidän vika ole, eikä teidän vaan heidän.

      • Anonyymi

        Niinpä. Taatot, ukit, muorit, mammat, vaarit ym kun päivittelevät nykymenoa eivät muista kuka on seuraavan sukupolven kasvattanut. Vai kasvatettiinko ollenkaan.


      • Anonyymi

        Nyt on 3000000 työtöntä ja koko ajan lisääntyy.
        Millä ne 70 luvun työttömät eli, eikö sosiaalitoimi antanut avustusta.
        Ennen Kelaa oli kuntien sosiaali toimi


      • Anonyymi

        60 luvulla ihmiset lähti Ruotsiin autoja tekemään, ei ollut avustuksia. Ei taida Ruotsissakaan olla nyt työtä suomalaisille


    • Anonyymi

      Niin rikkaatkin saa lapsilisät. Kelasta.

    • Anonyymi

      Kela notkujat kuntouttaviin työtoimintoihin niin tulee ripeyttä.

    • Anonyymi

      Onhan se peräti noloa ja alhaista, jos ei kykene elättämään edes itseään
      saati sitten perhettään.

      • Anonyymi

        Sano tuo mustalaisille tai somaleille jos uskallat hyvä veli!


      • Anonyymi

        No aattele, eduskunalaisilla on 20 000 e kk palkka + kaikki edut ja ilmaiset asiat, ja vielä saa kelasta etuuksia,
        Olet oikeessa on se noloa ettei ministerit pysty lapsiaan elättämään ilman kelan etuuksia ja ilmaisia asioita.

        Alhaista ja noloa... miten ne kehtaa, no kehtaahan ne!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aattele, eduskunalaisilla on 20 000 e kk palkka kaikki edut ja ilmaiset asiat, ja vielä saa kelasta etuuksia,
        Olet oikeessa on se noloa ettei ministerit pysty lapsiaan elättämään ilman kelan etuuksia ja ilmaisia asioita.

        Alhaista ja noloa... miten ne kehtaa, no kehtaahan ne!!!

        "Olet oikeessa on se noloa ettei ministerit pysty lapsiaan elättämään ilman kelan etuuksia ja ilmaisia asioita."

        Etpähän apina pysty itsekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet oikeessa on se noloa ettei ministerit pysty lapsiaan elättämään ilman kelan etuuksia ja ilmaisia asioita."

        Etpähän apina pysty itsekään.

        Kuule sie paviaani, sinulla ei edes ole lapsia eikä läheisiä. Kukaan ei noin idiootin kanssa edes kaveri, kun koko ajan haukut. Miltä tuntuu kavereiden olla sun kanssa, kun halveerat ja haukut heidän elmänsä koko ajan aamusta iltaan. Olet yksinäisyytesi ansainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule sie paviaani, sinulla ei edes ole lapsia eikä läheisiä. Kukaan ei noin idiootin kanssa edes kaveri, kun koko ajan haukut. Miltä tuntuu kavereiden olla sun kanssa, kun halveerat ja haukut heidän elmänsä koko ajan aamusta iltaan. Olet yksinäisyytesi ansainnut.

        En minä hauku muita kuin sinua ja sinä et onneksi ole kaveri. Tuon kaliberin vajakkeja en onneksi tunne. Eikä kyse varsinaisesti haukkumisesta koska sinulla on vintti pimeenä koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä hauku muita kuin sinua ja sinä et onneksi ole kaveri. Tuon kaliberin vajakkeja en onneksi tunne. Eikä kyse varsinaisesti haukkumisesta koska sinulla on vintti pimeenä koko ajan.

        kaikkiahan sä täällä mollaan, vastaan provoivasti kaikken teksteihin, ja vielä tykkäät omista ja peukutat niitä? Aika sairasta. Sen lisäksi laitat useita viestiä peräkkäin, mukamas muiden kirjoittamina... hehe, miten läpinäkyvää. Huomaa heti että vastaat itsellesi. Voi sua... mene sinne kouluun... opit paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikkiahan sä täällä mollaan, vastaan provoivasti kaikken teksteihin, ja vielä tykkäät omista ja peukutat niitä? Aika sairasta. Sen lisäksi laitat useita viestiä peräkkäin, mukamas muiden kirjoittamina... hehe, miten läpinäkyvää. Huomaa heti että vastaat itsellesi. Voi sua... mene sinne kouluun... opit paljon.

        Älä apina yleistä ja koita päästä eroon tuosta me-syndroomasta. Vaikka sinä puhut itsestäsi monikossa niin sinua paskiaista on tasan yksi ei sitä edes jakomielisyys muuta. Olet itse asiassa oikeassa, pervokki on vajakki kuten sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä apina yleistä ja koita päästä eroon tuosta me-syndroomasta. Vaikka sinä puhut itsestäsi monikossa niin sinua paskiaista on tasan yksi ei sitä edes jakomielisyys muuta. Olet itse asiassa oikeassa, pervokki on vajakki kuten sinäkin.

        Sun kannattas käydä joku käytöskurssi. olet erittäin paatunut huutaja ja hyvin agressiivinen selittäjä. Ei sua jaksa monikaan täällä.

        Puhetapasi on hyvin omanlainen, huomaa heti kuka on asialla, tuo sama idiootti joka katkerana huutaa kun muuta ei osaa. Sivistystä pkkuinen sivistystä, kyllä se siitä. Huuda surut pois, hyvä et huudat täällä, aina joku auttaa ja lukee sun ongelmasi... kirjottaminenkin auttaa, ei ehkä sua mutta hyvä kun kirjoitat, hyvää terapiaa sulle. Hienoa. Jatka vaan mutta älä kiukuttele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannattas käydä joku käytöskurssi. olet erittäin paatunut huutaja ja hyvin agressiivinen selittäjä. Ei sua jaksa monikaan täällä.

        Puhetapasi on hyvin omanlainen, huomaa heti kuka on asialla, tuo sama idiootti joka katkerana huutaa kun muuta ei osaa. Sivistystä pkkuinen sivistystä, kyllä se siitä. Huuda surut pois, hyvä et huudat täällä, aina joku auttaa ja lukee sun ongelmasi... kirjottaminenkin auttaa, ei ehkä sua mutta hyvä kun kirjoitat, hyvää terapiaa sulle. Hienoa. Jatka vaan mutta älä kiukuttele.

        En minä huuda enkä kiukuttele. Eikä se minun ongelma ole olet harvinaisen typerä. Ei uskoisi olet opettaja, lakimies ja psykologi. Sen sijaan uskon koulusi jäi kesken tai nippanappa pääsit ysiltä ja sieltä kelaan päivääkään et ole palkkatyötä koskaan tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä huuda enkä kiukuttele. Eikä se minun ongelma ole olet harvinaisen typerä. Ei uskoisi olet opettaja, lakimies ja psykologi. Sen sijaan uskon koulusi jäi kesken tai nippanappa pääsit ysiltä ja sieltä kelaan päivääkään et ole palkkatyötä koskaan tehnyt.

        Vieläkö tämä jälkeenjäänyt tyyppi täällä mesoo!! On se sitkee ja yksinäinen, kun jaksaa aina vaan. Viinan voimalla jaksaa ja kehtaa tykittää joka viestin ja toisen sanomiset . Provosoimisen suurmestari... ja tahallisen väärinymmärryksen kandidaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö tämä jälkeenjäänyt tyyppi täällä mesoo!! On se sitkee ja yksinäinen, kun jaksaa aina vaan. Viinan voimalla jaksaa ja kehtaa tykittää joka viestin ja toisen sanomiset . Provosoimisen suurmestari... ja tahallisen väärinymmärryksen kandidaatti.

        Olisit lahopää käyttänyt hieman mielikuvitusta etkä napannut mesoamista alla olevasta viestistäni. Nuija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä apina yleistä ja koita päästä eroon tuosta me-syndroomasta. Vaikka sinä puhut itsestäsi monikossa niin sinua paskiaista on tasan yksi ei sitä edes jakomielisyys muuta. Olet itse asiassa oikeassa, pervokki on vajakki kuten sinäkin.

        Päihdeongelmaisen tunnusmerkkiä on tuo käyttää muotoa me,ja kuvastaa hyvin alhaista itsetuntoa ja sitä että on helkkarin kateellinen niin ei siedä mitään mitä muilla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit lahopää käyttänyt hieman mielikuvitusta etkä napannut mesoamista alla olevasta viestistäni. Nuija.

        Elämä ei ole aina reilu, se on usein epäreilu. Joten älä tee vastarintaa kun sinua täällä autetaan. Vai onko sulle jäänyt teini angsti päälle? Ei ihmien voi leikkiä teiniä koko elämänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ei ole aina reilu, se on usein epäreilu. Joten älä tee vastarintaa kun sinua täällä autetaan. Vai onko sulle jäänyt teini angsti päälle? Ei ihmien voi leikkiä teiniä koko elämänsä.

        Missä täällä?


    • Anonyymi

      Rikkaat saavat rahamääräisesti isoimman summan tukia .

      • Anonyymi

        Eivät saa, mutta kun itse määrittelee ja ottaa niin saahan sitä. Rahaa on heille mutta ei suomen käyhille. Köyhät on kuluerä, rikkaiden palkat ja etuudet on lakisääteisiä palkkoja eikä niistä edes neuvotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät saa, mutta kun itse määrittelee ja ottaa niin saahan sitä. Rahaa on heille mutta ei suomen käyhille. Köyhät on kuluerä, rikkaiden palkat ja etuudet on lakisääteisiä palkkoja eikä niistä edes neuvotella.

        Sinähän olet mesonnut olevasi upporikas ja eikös kelasta sinulle tule rahaa tälläkin viikolla? Mitä vattua valitat koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet mesonnut olevasi upporikas ja eikös kelasta sinulle tule rahaa tälläkin viikolla? Mitä vattua valitat koko ajan?

        Missä tuossa viestissä puhuin itsestäni??? Opettele tuo lukutaito, mitä viesteissä sanotaan, äläkä tulkitse niinkuin itse haluat.

        Minä osaan olla heikomman puolella, sinä et kenenkään.,


      • Anonyymi

        Ai että niin kateellinen ja katkera olet minulle??? Oi että, otan tuon kohteliaisuutena... kiitos...
        Tedätkö, minä taasantaisin sinulle köyhälle tonnin rahaa ja auttaisin sua elämässä eteenpäin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että niin kateellinen ja katkera olet minulle??? Oi että, otan tuon kohteliaisuutena... kiitos...
        Tedätkö, minä taasantaisin sinulle köyhälle tonnin rahaa ja auttaisin sua elämässä eteenpäin...

        Lahjoita paikallisen kalastusseuran kolehtiin. Ai niin mutta ei sinulla ole tonnia. Ja harvoin onkaan paitsi jos kelan useamman maksun tilitykset osuvat samalle päivälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjoita paikallisen kalastusseuran kolehtiin. Ai niin mutta ei sinulla ole tonnia. Ja harvoin onkaan paitsi jos kelan useamman maksun tilitykset osuvat samalle päivälle.

        Eikö? Oletko sinä ryövänny minun rahat? Kuuleppas alaikäinen, mene nyt sinne kouluun. 8 vuotias käy vielä koulua, sen tasoisia juttuja sulta tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Oletko sinä ryövänny minun rahat? Kuuleppas alaikäinen, mene nyt sinne kouluun. 8 vuotias käy vielä koulua, sen tasoisia juttuja sulta tulee.

        En ole. Päinvastoin kuin teillä mustien suorien, morapuukkojen&logistiikkahameiden kuppikuntaan kuuluvilla tapanani ei ole varastella. Sinullahan on kauppoja kohtaan syvä viha kun olet jäänyt vohkimisesta nalkkiin useasti.


    • Anonyymi

      En tunne häpeää mistään. Minua elämä kolhinut liikaa. On kuollut omaisia jne. Minä otan irti minkä saan tästä pirun yhteiskunnasta!!! Minun nöyryytys loppui.

      • Anonyymi

        Onkos sellaista henkilöä olemassakaan, jolta ei olisi omaisia kuollut?


    • Anonyymi

      Kelasossu loisia liikaa Suomessa.

      • Anonyymi

        Eduskunnassa niitä on tuhansia kun kaikki työläiset sielltä ottaa laskuun mukaan. Orpo ja Purra pahimmat loiset- Tarttis tehrä jotain, kun ne itse ei osaa muuta kun lisia ja rahastaa.


    • Anonyymi

      Raha on kuitenkin vain rahaa. Sama mistä se tulee!

    • Anonyymi

      Päin vastoin. Se herättää ainakin minussa kunnioitusta, jos Kelan kiturahoilla pysyy hengissä ja pystyy jotenkin elämään. Respect!!

      • Anonyymi

        Kelan massit ovat omasta mielestäni varsin hyvät. Välillä jää jotain nakattavaksi kenkälaatikkoon edellisestä 4 viikon työmarkkinatuen maksusta kun seuraavat kilahtavat tilille. Koskaan ei ole tullut nälkä saatika jano työttömyysaikana ja jos jotain hintavampaa tarvitsee ostaa senkun rouhaisee ns jemmasta.


    • Anonyymi

      Ei rahan tulo ole häpee koskaan, tuli se mistä tahansa. meille on tullut kelan etuuksia vuosia, ja ollaan iloisia että ollaan saatu. Kaikki suomalaisethan niitä saavat, kuka enempi kuka vähempi.

      Pitäisiko työlliseten hävetä palkkaansakin samoin?

      On hyvä että on kela, sieltä voi jokainen kysyä etuuksia, ja saa jos on aihetta, ei ne suotta maksele. Ilman kelaa monet olisivat köyhiä. Ja en usko ollenkaan että kukaan häpee rahan tuloa tilille? Kyllä sitä aina odotellaan.

    • Anonyymi

      Kelan elättinä olo on nöyryyttävää ja alhaista.
      Hetken jouduin sitä kokemaan v. 1977, mutta sitten pääsin hanttihommiin
      ja myöhemmin jopa parempiin töihin. Siinä tarvitaan vaan sinnikkyyttä.
      Milloinkaan ei pidä luovuttaa ja jäädä sovalle velttoilemaan vaan pitää
      terhakkaasti etsiä uutta työtä, mistä saa palkan ja myöhemmin eläkkeen.

      • Anonyymi

        Onhan se kiva kun näkee mukavaa unta ja kuvittelee sen olevan todellista. harhat on seurausta siitä että haaveilee ja kun elämä riepoo ja kun puhuu potaskaa, se muuttuu kuvitelmissa todkesi. Näin on sulle käynyt.

        Satuja on kiva kertoo. Tässä sulle yksi."
        Olin nuori juuri ala asteen lopettnut tyttö kun pääsin kuin pääsinkin kesäduuniin ja siitä sitten elämä kantoi ja pääsin ihan pomoksi ja rahapussi kasvoi ja kasvoi ja taas meni vuosi niin tuli musta toimari ja taas tuli rahaa ja sitten voitin lotossa 5 miljoonaa ja rahaa senkun tuli ja tuli. Nyt on rahaa niin paljon ettei hätäpäivää ja omistan satoja taloja ja autoja ja yrityksiä ja rahaa vaan tulee ja tulee.... Kaikkii tämä 20v ihmisenä. "

        Eiks ookki kiva satu , toi voi tuntua todelta kun oikein kertoo ja paisuttelee tarinaa.

        Joten sun tarinasi on täyttä harhaa ...

        Jokainen meistä suomessa tarvii kelaa elääkseen, joten turha tulla uikuttamaan, sua ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kiva kun näkee mukavaa unta ja kuvittelee sen olevan todellista. harhat on seurausta siitä että haaveilee ja kun elämä riepoo ja kun puhuu potaskaa, se muuttuu kuvitelmissa todkesi. Näin on sulle käynyt.

        Satuja on kiva kertoo. Tässä sulle yksi."
        Olin nuori juuri ala asteen lopettnut tyttö kun pääsin kuin pääsinkin kesäduuniin ja siitä sitten elämä kantoi ja pääsin ihan pomoksi ja rahapussi kasvoi ja kasvoi ja taas meni vuosi niin tuli musta toimari ja taas tuli rahaa ja sitten voitin lotossa 5 miljoonaa ja rahaa senkun tuli ja tuli. Nyt on rahaa niin paljon ettei hätäpäivää ja omistan satoja taloja ja autoja ja yrityksiä ja rahaa vaan tulee ja tulee.... Kaikkii tämä 20v ihmisenä. "

        Eiks ookki kiva satu , toi voi tuntua todelta kun oikein kertoo ja paisuttelee tarinaa.

        Joten sun tarinasi on täyttä harhaa ...

        Jokainen meistä suomessa tarvii kelaa elääkseen, joten turha tulla uikuttamaan, sua ei usko kukaan.

        Omituista itsesuuggestiota! Kaikki tarvitsevat kelaa. Kaikki tarvitsevat järjestäytyneen yhteiskunnan rakenteitakin.
        Kelan jako. Kaikille kuuluvat verovaroin kustannettavat perusasiat.
        Toinen juttu. Erikseen anottavat ja joillakin taloudellisin perustein myönnettävät almut.
        On vissi ero!
        Toisaalta, tuollainen selittely kertoo, että jonkin sortin ripe kaivelee kuitenkin sielun syövereissä.
        Ilman anottavia almuja on helppo hengittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituista itsesuuggestiota! Kaikki tarvitsevat kelaa. Kaikki tarvitsevat järjestäytyneen yhteiskunnan rakenteitakin.
        Kelan jako. Kaikille kuuluvat verovaroin kustannettavat perusasiat.
        Toinen juttu. Erikseen anottavat ja joillakin taloudellisin perustein myönnettävät almut.
        On vissi ero!
        Toisaalta, tuollainen selittely kertoo, että jonkin sortin ripe kaivelee kuitenkin sielun syövereissä.
        Ilman anottavia almuja on helppo hengittää.

        Sinä kuulut jo vauvasta asti kelan etujen pariin. Vauvat saavat ilmaisen teveydenhoidon kun on kela kortti, aina 18 ivuoteen asti, kaikki kouluhammaslääkärit ja lääkärit ilmaiseksi.

        Kun olet 18, kela kortti antaa sulle suoran alennuksen lääkäreistä ja lääkkeistä.

        Jos sulla ei ole kela koerttia maksaisit valtavat summat lääkkeist ja lääkäreistä.

        JOtkut saavat monen sadan euron hintaiset lääkkeet, omavastuulla tosi halvalla, ja niistä kertyy kattohinta, kun olet ostanut 700 e lääkkeitä vuodessa, saat loppuvuoden ilmaiseksi.
        Kun on kela kortti. Kela etuus. Joten älä väitä ettei sulla ole kela etuja käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuulut jo vauvasta asti kelan etujen pariin. Vauvat saavat ilmaisen teveydenhoidon kun on kela kortti, aina 18 ivuoteen asti, kaikki kouluhammaslääkärit ja lääkärit ilmaiseksi.

        Kun olet 18, kela kortti antaa sulle suoran alennuksen lääkäreistä ja lääkkeistä.

        Jos sulla ei ole kela koerttia maksaisit valtavat summat lääkkeist ja lääkäreistä.

        JOtkut saavat monen sadan euron hintaiset lääkkeet, omavastuulla tosi halvalla, ja niistä kertyy kattohinta, kun olet ostanut 700 e lääkkeitä vuodessa, saat loppuvuoden ilmaiseksi.
        Kun on kela kortti. Kela etuus. Joten älä väitä ettei sulla ole kela etuja käytössä.

        Jäikö jotain lukematta? Erikseen anottavat?
        Luettelet kaikille kuuluvia, MAKSETUILLA veroilla kustannettavia palautuksia.
        Koskien lääkäreitä. Käytän eniten yksityisiä lääkäreitä joiden laskuista on jokin aika sitten alkanut saamaan kelan avustusta 30€.
        Ennen tuotakin kävin eri asioissa yksityisella urheilulääkärillä.
        Ko. lekurilla olen käynyt aivan epäurheilullisiisakin asioissa.
        Leikkautin kaihini yksityisellä klinikalla.
        Viimeiset moniteholasini maksoivat 700€. Eipä näkynyt kelan osallistumista.
        Kävin leikkauttamassa Virossa paksusuolisyöpäni yhden vaiheen.
        Yksityisellä hammaslääkärillä muutama implantti ja kaksi hammassiltaa. Paikkauksia kuten viime viikolla kolme pientä reikää. Usean satasen laskusta kela hyvitti 37€! Hurraa!

        Älä kuvittele kaikkien muiden porskuttavan kelan elättinä.
        Työeläkkeeni 28%:n verosta liikenee luultavasti sinullekin jotain vahvistamaan harhakuvitelmiasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö jotain lukematta? Erikseen anottavat?
        Luettelet kaikille kuuluvia, MAKSETUILLA veroilla kustannettavia palautuksia.
        Koskien lääkäreitä. Käytän eniten yksityisiä lääkäreitä joiden laskuista on jokin aika sitten alkanut saamaan kelan avustusta 30€.
        Ennen tuotakin kävin eri asioissa yksityisella urheilulääkärillä.
        Ko. lekurilla olen käynyt aivan epäurheilullisiisakin asioissa.
        Leikkautin kaihini yksityisellä klinikalla.
        Viimeiset moniteholasini maksoivat 700€. Eipä näkynyt kelan osallistumista.
        Kävin leikkauttamassa Virossa paksusuolisyöpäni yhden vaiheen.
        Yksityisellä hammaslääkärillä muutama implantti ja kaksi hammassiltaa. Paikkauksia kuten viime viikolla kolme pientä reikää. Usean satasen laskusta kela hyvitti 37€! Hurraa!

        Älä kuvittele kaikkien muiden porskuttavan kelan elättinä.
        Työeläkkeeni 28%:n verosta liikenee luultavasti sinullekin jotain vahvistamaan harhakuvitelmiasi!

        Ompa tämä nyt arka paikka sulle!!! EI KAIKKI OLE MILJONÄÄREJÄ KUIN SINÄ!!!!!!! Kela on erittäin hyvä asia ja onneksi suomessa on kela. YKSIKÄÄN Kelan aiakas ei ole elätti, Kela on tarkoitettu kaikille joilla on pienet tulot, mitä suomessa on paljon, ja ihan tekemllä tehnyjä köyhiä ja Orpo tehtailee heitä aina vaan lisää.

        Hyvä et sie olet miljonääri joten miksi otat tästä näin valtavan asian????? Jos tulet hyvin toimeen, niin miksi huudat sitten köyhyyspalstalla, ei kaikki ole kultalusikka suussa syntyneitä.

        Älä sinä kuvittele että suomessa ; itsellni on kokemusta 90 luvun laman vuosista menetyksiä ja nähdä sitä että miljonäärit pelastui, onnea sulle siitä ettet sinäkään nähnyt itseäsi köyhänä. Miksi ilakoit toisten käyhyydestä? Vähän on kyseenalaista tuo sinun mekastus. onneksi liityin itsekin miljoonakerhoon perinnön muodossa joten ei mulla hätäpäivää, mutta olen aina heikomman puolella, sillä tiedän mitä rahattomuus on.

        Ajattele sinäkin muita älä vaan itseäsi.
        Kela on hyvä asia, ja se on ihan lakisääteinen, ei miljonärit sieltä mitään saa ainakaan hakemalla, van kyllä ne eduskunnan raharikkaat itse tekee lait joilla he miljoonansa kelasta noukkii ja joka paikasta muutenkin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuulut jo vauvasta asti kelan etujen pariin. Vauvat saavat ilmaisen teveydenhoidon kun on kela kortti, aina 18 ivuoteen asti, kaikki kouluhammaslääkärit ja lääkärit ilmaiseksi.

        Kun olet 18, kela kortti antaa sulle suoran alennuksen lääkäreistä ja lääkkeistä.

        Jos sulla ei ole kela koerttia maksaisit valtavat summat lääkkeist ja lääkäreistä.

        JOtkut saavat monen sadan euron hintaiset lääkkeet, omavastuulla tosi halvalla, ja niistä kertyy kattohinta, kun olet ostanut 700 e lääkkeitä vuodessa, saat loppuvuoden ilmaiseksi.
        Kun on kela kortti. Kela etuus. Joten älä väitä ettei sulla ole kela etuja käytössä.

        Hyvin menee, kun joka vuosi lääkekatto tulee täyteen marraskuussa tai
        jopa joulukuussa eli kerran vuodessa saa lääkettä kolmen (3) euron hintaan.
        Siinä onkin jo aihetta riemujuhlaan.
        Nopeammin saisi lääkekaton täyteen, jos olisi sitä kallista lääkettä apteekin
        hyllyssä mutta kun siitä on jatkuva puute niin joutuu tyytymään siihen
        korvaavaan halpaan lääkkeeseen, mikä tuntuukin ihan lumelääkkeeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa tämä nyt arka paikka sulle!!! EI KAIKKI OLE MILJONÄÄREJÄ KUIN SINÄ!!!!!!! Kela on erittäin hyvä asia ja onneksi suomessa on kela. YKSIKÄÄN Kelan aiakas ei ole elätti, Kela on tarkoitettu kaikille joilla on pienet tulot, mitä suomessa on paljon, ja ihan tekemllä tehnyjä köyhiä ja Orpo tehtailee heitä aina vaan lisää.

        Hyvä et sie olet miljonääri joten miksi otat tästä näin valtavan asian????? Jos tulet hyvin toimeen, niin miksi huudat sitten köyhyyspalstalla, ei kaikki ole kultalusikka suussa syntyneitä.

        Älä sinä kuvittele että suomessa ; itsellni on kokemusta 90 luvun laman vuosista menetyksiä ja nähdä sitä että miljonäärit pelastui, onnea sulle siitä ettet sinäkään nähnyt itseäsi köyhänä. Miksi ilakoit toisten käyhyydestä? Vähän on kyseenalaista tuo sinun mekastus. onneksi liityin itsekin miljoonakerhoon perinnön muodossa joten ei mulla hätäpäivää, mutta olen aina heikomman puolella, sillä tiedän mitä rahattomuus on.

        Ajattele sinäkin muita älä vaan itseäsi.
        Kela on hyvä asia, ja se on ihan lakisääteinen, ei miljonärit sieltä mitään saa ainakaan hakemalla, van kyllä ne eduskunnan raharikkaat itse tekee lait joilla he miljoonansa kelasta noukkii ja joka paikasta muutenkin,

        Taustaani.
        1957, 14v alkaen olin kaikki lomat vieraassa palkkatyössä päivästä päivään. Vasta hieman ennen inttiin menoa selvisin maksamalla äidilleni ruokarahan. Siihen saakka sille oli toimitettava kaikki killingit.
        Itsenäistyttyäni näin yhdessä vaiheessa täydellistä nälkää koska ainoa vaihtoehto olisi ollut myymälävarkaus ja siihen ei moraalini suostunut.
        Ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, pidin 27 vuotisena.
        Olen tehnyt töitä siellä missä niitä on ollut. Olen tehnyt kykyjeni mukaan jonka seurauksena myöhempinä vuosina minun ei tarvinnut hakea vaan niitä tarjottiin.
        Ainoa sivusta tullut ylimääräinen raha on äitini perintö, 60000mk, joka siirrettiin kahden svedurahaston muodossa lapsillemme.
        Avioituessani kauppa-apulaisen kanssa 1969 minulla ei ollut mitään mainitsemisen arvoista. Kuluneita vaatteitta, vähän velkaa. Ei edes fillaria. Ostin sellaisen muutaman kuukauden kuluttua käytettynä.

        Jossakin vaiheessa tein pimeitä hommia. Kesäaikaisista portsarin puuhista en maksanut veroa. Palkka tuli narikkamaksujen muodossa. Yhdessä vaiheessa tein osittain kahta työtä saman aikaisesti. Autotehtaalla ja alihankkijan valimossa päivittäin 2 tuntia päällekkäin.
        Valimon palkan sain ilman ennakon pidätystä.
        Työeläkelaskelman pohjana on 17 erilaista työsuhdetta.
        Otaksun omaavani kokemusta vaihtelevasta työelämästä usealta alalta ja kolmen valtio alueelta.
        Minun ei tarvitse olla kiitollinen kenellekään eikä millekään. Varsinkaan kelalle.
        Katson veroillani rahoittaneeni yleiset, yhteiskunnalliset palvelut paitsi huomattavan osa terveyden huollosta. Aivan viime aikoina leskuihin on ilmestynyt kelavähennys, 30€ ja kerran 37€ joka lienee joku käsittelykompensatio?

        Siitä täydellisestä vesipaastosta. Oli toinen sveduihin menemisen kerta. 60-luvulla oli pienten paattien veroton myynti kahden kioskin ja matkalipussa olevien T ja A lappujen takana. Yksi kartonki savukkeita ja yksi 0,7 litran pullo tai kaksi puolikasta.
        Myin sekä tupakan, että viinakset joilla rahoilla söin työpaikan ruokalass kerran päivässä ja ensimmäisenä viikonloppuna kämpillä ranskista ja margariinia.
        Tilinlaskemisen katko oli sattunut epäkiitollisesti enkä ollut ottanut förskottia.
        Nälkäkuurin jälkeisenä maanantaina nöyrryin hakemaan viikon ruokala-annosten verran.

        Ei siperia vaan todellinen köyhyys opettivat ja kannustivat tekemään mitä tahansa työtä sai, tekemään niin hyvin kuin pystyin ja olin herkkä vaihtamaan parempaan kun siltä tuntui ja tarjoutui mahdollisuus.
        Raha oli tiukassa ja sitä oppi arvostamaan.


    • Anonyymi

      Ei kelatuet kovin isot ole jos haluaa harrastaa jotain ja kulkea kunnon vaatteissa. Kyllä tässä pikkuhommaa pitää tehdä että saa lisärahaa tienattua. Ja jos saa veronpalautuksia niin kela ottaa sen saman summan toimeentulosta pois. Eli pakko painaa pimeitä hommia välillä etä saa rahaa.

      • Anonyymi

        Kela onkin niin epäluotettava sopimuskumppani , että ei sen kanssa kannata asioida.
        Sen vuoksi olenkin vaan yhteistyössä KEVAN kanssa . SE lähettää reilusti rahaa ihan
        joka kuukausi ja vieläpä täsmällisesti ilman mitään anomuksia tai liitteitä.
        Näillä tukiaisilla ei ikinä tarvitse ryhtyä Kelan tai sossun armoille.


    • Anonyymi

      Monet saa.
      Ja me harvat kustannamme ne.

      • Anonyymi

        Onneksi saa. On hienoa että voit auttaa ja tykkäät siitä, sullekin tulee iloinen olo kun saat auttaa. Auttamisesta tulee onnellinen olo.

        Hyvä et suomessa on tämä järjestelmä, joka velvoittaa työssä olevia auttamaan, joten ei siitä pidä katkera olla, päinvastoin, olla iloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi saa. On hienoa että voit auttaa ja tykkäät siitä, sullekin tulee iloinen olo kun saat auttaa. Auttamisesta tulee onnellinen olo.

        Hyvä et suomessa on tämä järjestelmä, joka velvoittaa työssä olevia auttamaan, joten ei siitä pidä katkera olla, päinvastoin, olla iloinen.

        Vaikka sieltä töistä saa vain 9 euroa päivässä, vai mikä se lempihokemasi olikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sieltä töistä saa vain 9 euroa päivässä, vai mikä se lempihokemasi olikaan?

        En ole töissä, olen kotona, en tee töitä ilmaiseksi enkä pienellä palkalla. kun kelasta saa enempi ja kun on käisitään kätevä voi kirppariin syntyä vaikka mitä myytävää josta tulee joskus jopa 800 e ollaan saatu. Joten parmemin sitä elää kun ei ole orjatöissä.

        Palkalla pitää tulla toimeen ja olla nii iso ettei tarvi niitä kelan etuja hakea.

        Kela ja palkka ei kuulu yhteen noinn niikuin palkanmaksussa.

        Mulla on paljon hokemia, en vaan nyt tiedä mitä niistä takoitat.


    • Anonyymi

      Väärää ajattelumallia juu mää tässä olen vaan kelanrahoilla ja toimeentulotuella höpö höpö kun töissä pitäs olla ja maksaa veroja. Helvetin notkuminen alkaa ja sitten ahaa elämys voinhan viikollakin juoda olutta.Työkunto on sellainen ettei edes kuntouttavassa työtoiminnassa käymään voi hellan lettas kun vaikeaa käydä.Persesilmä on sellainen kuka ei mitään tee.

      • Anonyymi

        Koska se on mahdollista. Eihän tuossa ole mitään väärää, ihan laillista, ja jopa kela kehottaa ihmisiä hakemaan kelan tukia. Silloin niitä pitää hakea.

        Yhtä kauheeta se on tietää että työlliset istuu duunissa, kahvilla, tupakalla, nukkuu ja laiskottelee, selaa nettiä, sättäilee ym... mitään tekemättä niitä annettuja töitä ja vetelee työnantajat rahat!!! Ihan sama asia, oletko työttömänä kotona vai työttömänä istumassa duunissa. Kotona se on vaan mukavampaa.
        Sitä helvetin notkumista ne harjottaa töissäkin.

        Ei ihme et työkunto on nolla, kun istutaan ja ihmetellään duunissa. Voi hellanlettas kun heitä hävettää, eikös vaan?? Viedä nyt yrityksen rahat istumalla ja piereskelemällä. Mutta sitä ne tekee ja ovat katkeria työttömille kun saavat olla kotona ja rahaa tulee.


    • Anonyymi

      Sääli, että aloittajaa hävettää noin paljon.

      • Anonyymi

        Tuo on sun mielipiteesi ja saat sanoa sen ja tuoda ilmi, se on sun oikeus. Anna sen surun tulla vaan, parempi että tuot sen ulos, niin olosi helpottuu. Terapia on hyvä ottaa täällä vastaan, aina joku lukee ja vastaa, ja voit sanoa mitä haluat. Me ei täällä loukkaannuta, ymmärrämme mielen tilasi, että kun suututtaa niin suututtaa, ja on hyvä että saat sen tuoduksi ulos.

        Hävetys on tunne siinä missä ilo, suru, ikävä, onnellisuus, ym ym... kaiki saa tuntea, niin sinäkin tuot oman katkeruuden ulos ja pidät siitä että joku vastaa ja on tukenasi. Hyvä että uskallat kertoa.
        Me kaikki tunnemme joskus erilaisia tunteita, ja saamme tuntea. Sinullakin on isot murheet ja hyvä että tuot ne esille. Kerro vaan, aina joku ottaa susta kopin. Hienoa hienoa. Kaikki ei uskalla kertoa mutta sinä uskallat. Laitahan taas ikävät ja surut sanoiksi... odotamme.


    • Anonyymi

      Kelan rahoilla juopottelevt ovat yhteiskunnan nilviäisiä, siis alinta kastia.

      • Anonyymi

        Sinä voit tuoda oman elämäsi katkeruutesi ilmi vaikka tuolla tavoin. Se on oikeutesi sanoa mielipiteesi.

        Se ei kuitenkaan vaikuta valtaosaan kansasta, miten he oman elämänsä elää. Meitä on monelaisia, ja sinulla on omasi. Jos juopottelet kelan rahoilla niin mikäs siinä, voitit kuitnekin miettiä toisin, jos katkeruudeltasi ja juopottelultasi ehdit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit tuoda oman elämäsi katkeruutesi ilmi vaikka tuolla tavoin. Se on oikeutesi sanoa mielipiteesi.

        Se ei kuitenkaan vaikuta valtaosaan kansasta, miten he oman elämänsä elää. Meitä on monelaisia, ja sinulla on omasi. Jos juopottelet kelan rahoilla niin mikäs siinä, voitit kuitnekin miettiä toisin, jos katkeruudeltasi ja juopottelultasi ehdit.

        No, lopeta se juopottelusi, niin ehkä häpeäntunteesikin katoaisi.


    • Anonyymi

      itselläni on kyllä kela kortti mutta eipä sillä ole juurikaan käyttöä, Joskus olen sillä todistanut kuka olen vaikkei virallinen henkilökortti olekaan.

      • Anonyymi

        Höpsis, ei kela kortti ole henkilökortti, ei sitä hyväksyt virastoihin henkilökortin sijasta.
        Kelakortti on vain kelan asiointiin ja niihin joihin se on tarkoitettu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, ei kela kortti ole henkilökortti, ei sitä hyväksyt virastoihin henkilökortin sijasta.
        Kelakortti on vain kelan asiointiin ja niihin joihin se on tarkoitettu.

        Esimerkiksi sairaalan limoittautumisautomaatilla se kelpaa oikein hyvin.


    • Anonyymi

      Pitkäaikaisnotkujat jopa kuvittelee että töissä vaan istutaan ja poltetaan tupakkia,menkääs elintarviketeollisuuteen koittaan tuotantolinjalle.Veturinkuljettaja voi istua ja käryttää.Kelaelätit niin huonossa kunnossa että olisi järjestettävä pakkoliikuntaa.

      • Anonyymi

        No niinhän siellä nykysin tehhään. Ei töissä kukaan töitä tee.

        Ehei mennä töihin, kotona on kivampi olla, töissä olisi hirveetä istuu 8 tuntiatekemättämitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinhän siellä nykysin tehhään. Ei töissä kukaan töitä tee.

        Ehei mennä töihin, kotona on kivampi olla, töissä olisi hirveetä istuu 8 tuntiatekemättämitään.

        Mene töihin juopottelemaan niin saat palkkaakin mielipuuhastasi. Ai niin sinunmukaanhan kotona juopottelusta maksetaan paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene töihin juopottelemaan niin saat palkkaakin mielipuuhastasi. Ai niin sinunmukaanhan kotona juopottelusta maksetaan paremmin.

        Sulla on oikus olla noin katkerointunut, että haukut kaikki täällä juopoiksi. Se on ihan sun oma valinta ja näyttää tuo mielen häiriösi. Hyvä kuitnekin että kerrot täällä tuntemuksiasi, se on hyvää terapiaa sinulle, kun pystyt avautumaan. Hienoa. Kirjoita vaan ihan mitä tahansa, me kyllä vastataan, ja autetaan sua. Sinulla on niin paha olla, että on hyvä että huudat mielesi ulos...

        Kirjoitappa miten voit tänään? Joku ottaa susta kopin, ihan varmasti. Älä katkeroidu vaan kerro mikä ainaa. Huono lapsuus,huonot vanhemmat, yksinäisyys, ja se alkoholi josta et pääse eroon. Syitä on sinulla varmasti monia. Voit kerota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene töihin juopottelemaan niin saat palkkaakin mielipuuhastasi. Ai niin sinunmukaanhan kotona juopottelusta maksetaan paremmin.

        Teeppä tämä harjoitus:

        Mieti mitä tahtoisit tehdä kotona, ja miten paljon rahaa haluat siihen tekemiseesi käyttää.
        Mieti alkoholin käyttöäasi, kuinka paljon pivässä sitä tarvitset.
        Mieti millä muulla tavoin voisit täyttää piväsi jos jätät viinan pois?

        Vastaappa noihin, niin minä kerron sinulle.

        t. terapeutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teeppä tämä harjoitus:

        Mieti mitä tahtoisit tehdä kotona, ja miten paljon rahaa haluat siihen tekemiseesi käyttää.
        Mieti alkoholin käyttöäasi, kuinka paljon pivässä sitä tarvitset.
        Mieti millä muulla tavoin voisit täyttää piväsi jos jätät viinan pois?

        Vastaappa noihin, niin minä kerron sinulle.

        t. terapeutti

        Kahden peen pölvästi Isolla Peellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teeppä tämä harjoitus:

        Mieti mitä tahtoisit tehdä kotona, ja miten paljon rahaa haluat siihen tekemiseesi käyttää.
        Mieti alkoholin käyttöäasi, kuinka paljon pivässä sitä tarvitset.
        Mieti millä muulla tavoin voisit täyttää piväsi jos jätät viinan pois?

        Vastaappa noihin, niin minä kerron sinulle.

        t. terapeutti

        Onkos lääkkeet otettu ihan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos lääkkeet otettu ihan varmasti.

        Sinähän se tiedät oletko, minä en tiedä sinun lääkkeistäsi. Toivon mukaan olet muistanut ottaa jos niitä sulle on määrätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se tiedät oletko, minä en tiedä sinun lääkkeistäsi. Toivon mukaan olet muistanut ottaa jos niitä sulle on määrätty.

        Tiedätkö edes omista lääkkeistäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö edes omista lääkkeistäsi?

        Sinähän kyselit omista lääkkeistäsi ja sanoin etten tiedä sun lääkkeistä mitään.

        Lääkkeet ei ole karkkeja, yritä se ymmärtää, niitä ei syödä huvikseen, niihin on aina tarkoitus. En ole itse ihminen joka niitä napostelee onneksi ei tarvi. Mutta voit omasi tarkistaa kun olet niistä huolissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän kyselit omista lääkkeistäsi ja sanoin etten tiedä sun lääkkeistä mitään.

        Lääkkeet ei ole karkkeja, yritä se ymmärtää, niitä ei syödä huvikseen, niihin on aina tarkoitus. En ole itse ihminen joka niitä napostelee onneksi ei tarvi. Mutta voit omasi tarkistaa kun olet niistä huolissasi.

        Se vielä puuttuisi että olisit urkkinut minun asioitani. Kaltaisestasi kahelista on vain harmia kuten entiset tuttavasi hyvin tietänevät. Ja tuppukylän asukkaat


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vielä puuttuisi että olisit urkkinut minun asioitani. Kaltaisestasi kahelista on vain harmia kuten entiset tuttavasi hyvin tietänevät. Ja tuppukylän asukkaat

        Eli puhut nyt itsestäsi!!!! Olen teinnyt sen aina, siksi opastan sinua jotta ymmärtäisit, ja nyt oelt ymmärtynyt, että asiat koskevat sinua, ei ketään muita.
        Hienoa että oppini menevät perille, hitaasti mutta varmasti.


    • Anonyymi

      Sinulta kysyttiin oletko ottanut lääkkeesi niin ihmeellisesti kierrät asian päihderiippuvaisena. Kiellät itsesi koko ajan mukamas paneutuen toisten asioihin ja käytät sanontaa Me niin ketkä helvitin me.Kuulutteko johonki köyhät ry.Siirry joillekkin suomi24 sivustoille missä käsitellään mielenterveyttä.Aloita siitä miksi kiellät itsesi.

      • Anonyymi

        Sinä kirjoitit, onkos lääkkeet otettu.

        Ja minä vasasin etten tiedä sinun ottamistasi lääkkeistä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kirjoitit, onkos lääkkeet otettu.

        Ja minä vasasin etten tiedä sinun ottamistasi lääkkeistä mitään.

        Tuskin hän itseltään kysyi onko lääkkeet otettu vaan oletko sinä nauttinut omat psyykelääkkeesi...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin hän itseltään kysyi onko lääkkeet otettu vaan oletko sinä nauttinut omat psyykelääkkeesi...

        Niin tuota justiin kysyin että oletko ottanut lääkkeesi kun joka kirjoituksessa jotain ihme analysointia heh ja kuitenkin jotain psyykehäikkiä.Itse elän kylläkin ihan realiteeteissä.


    • Anonyymi

      mie anse ole kela asiakas

      mine koke perhe saa joke kuukause rahe

      ja site me oste ruoke ja uusi vate

      nyt mine tarvi uusi puhelime ja saa siihe se maksu lapu kauppe

      site mine soite angola joke päive suku

      ensi vuosi tule koko suku suome ja site me onnellinen

      adbulha

    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittaja on siis sairas, vähävarainen&työtön. Ja kateellinen&katkera. Tsot, tsot!

      • Anonyymi
        UUSI

        Ihanaa kun sinä aloitat jo kuuden maissa tuon mielen puhdistamisen. Hienoa, on ilo lukea viestejä kun yrität paranta itsesi.
        Onhan se päivä pitkä jos ei ole muuta kuin narista täällä ja arvostella toisia, eikä pysty oikeaan elämään ja olemaan itsesään iloinen ja onnellinen. Kyllä sä vielä opit.
        On hienoa että olet ottanut tämnn terapeuttisen kirjoittelun, ja annat surun ja mureheen tulla ulos. Kaikki on plussaa.
        Neuvon sinua että etsippä nyt uusi harrastus, josta voit saada enemmän voimaa ja iloa elämääsi, kirjoittaminen tänne on yksi keino, mutta jotain missä kohtaat muita ihmisiä.

        Hieno alku, mollaa muita kun tahtoo itse loistaa vaikkei kykene siihen, mutta hyvä alku. Hyvä hyvä, anna surun tulla ja kohti uusia haasteita, niitä sulla riittää. Kirjoitahan taas niin jutellaan. Vaikkaan että ennen seitsemää viestejä sulta pukkaa... hyvä niin että kirjoitat.


      • Anonyymi
        UUSI

        Eli sinä olet aloittaja!!!Tulihan se sieltä. Ethän voi muista tietää ja puhua kun et tunne. Voit kertoa vain itsestäsi.

        Ovelasti käytä itsestäsi sinä muotoa????????? Yksikön toista persoonaa. Sinun kuuluu käyttää yksikön ensimmäsitä persoonaa. Rohkeasti vaan ei kai sulla ole mitään hävettävää, vai miksi sinuttelet itsesäsi?????


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä olet aloittaja!!!Tulihan se sieltä. Ethän voi muista tietää ja puhua kun et tunne. Voit kertoa vain itsestäsi.

        Ovelasti käytä itsestäsi sinä muotoa????????? Yksikön toista persoonaa. Sinun kuuluu käyttää yksikön ensimmäsitä persoonaa. Rohkeasti vaan ei kai sulla ole mitään hävettävää, vai miksi sinuttelet itsesäsi?????

        Olet sekaisin kuin seinäkello kun koitat arpoa kuka on kirjoittanut mitäkin.Ei sun nupilla ole töitä tehty vaan olet psyykeongelmainen.Päivystät sitä moneltako joku kirjoittaa ja analysoit juu tuohan tarkoittaa juuri minua.Sillä pärjää kun elää totuudessa ja realiteeteissä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä olet aloittaja!!!Tulihan se sieltä. Ethän voi muista tietää ja puhua kun et tunne. Voit kertoa vain itsestäsi.

        Ovelasti käytä itsestäsi sinä muotoa????????? Yksikön toista persoonaa. Sinun kuuluu käyttää yksikön ensimmäsitä persoonaa. Rohkeasti vaan ei kai sulla ole mitään hävettävää, vai miksi sinuttelet itsesäsi?????

        Etköhän se aloittaja ole sinä. Vaihda edes kirjoitustyyliä välillä, niin kaikki eivät tunnistaisi. Kirjoita välillä vaikka älykkäästi. Pyydä naapurin lapsilta apua tarvittaessa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sekaisin kuin seinäkello kun koitat arpoa kuka on kirjoittanut mitäkin.Ei sun nupilla ole töitä tehty vaan olet psyykeongelmainen.Päivystät sitä moneltako joku kirjoittaa ja analysoit juu tuohan tarkoittaa juuri minua.Sillä pärjää kun elää totuudessa ja realiteeteissä.

        No eihän täällä muita valittajia varmaan kuin sinä heti aamusta alkaen kello 5.00.

        Olet aika sitkee katkera ja kateellinen muille.
        Totta minusta on kiva auttaa sinua noissa psyykeongelmissasi, joten on kiva kun kirjoitat ahdistuksesi tänne, voimme yhdessä aina näin kommunikoida sinun tilannettasi. Hyvin olet apua multa saanut ja toki muiltakin täällä.

        Mutta hyvä että kirjoitat, se on terapeuttista kun saat ulos surut ja murheet.

        ... juu tuohan tarkoittaa juuri minua. ... No tussa lauseessahan tunnustat että sinä olet ahkerasti täällä vuodattanut murheitasi. Kirjoita van aina joku vastaa ja auttaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän täällä muita valittajia varmaan kuin sinä heti aamusta alkaen kello 5.00.

        Olet aika sitkee katkera ja kateellinen muille.
        Totta minusta on kiva auttaa sinua noissa psyykeongelmissasi, joten on kiva kun kirjoitat ahdistuksesi tänne, voimme yhdessä aina näin kommunikoida sinun tilannettasi. Hyvin olet apua multa saanut ja toki muiltakin täällä.

        Mutta hyvä että kirjoitat, se on terapeuttista kun saat ulos surut ja murheet.

        ... juu tuohan tarkoittaa juuri minua. ... No tussa lauseessahan tunnustat että sinä olet ahkerasti täällä vuodattanut murheitasi. Kirjoita van aina joku vastaa ja auttaa.

        Et sinä ketään auta. Ei ole kykyjä. Et edes itseäsi koska et ole hakenut apua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ketään auta. Ei ole kykyjä. Et edes itseäsi koska et ole hakenut apua.

        Hyvin ja hienostihan sinäkin apua pyydät ja luet aina teksit. Hyvä että luet ja hyvä että kirjoitat, se auttaa sinua kun saa ulos omat musta mielet.

        On kia kun kerrrot ajatuksistasi, niitä on hyvä yhdessä täällä miettiä, eikös vain? Uskon sinun kuitnekin ottavan opiksi mitä sulle sanotaan, et muuten vastaisilisi. Mutaa hyväniin, sulle alkaa opit mennä perille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin ja hienostihan sinäkin apua pyydät ja luet aina teksit. Hyvä että luet ja hyvä että kirjoitat, se auttaa sinua kun saa ulos omat musta mielet.

        On kia kun kerrrot ajatuksistasi, niitä on hyvä yhdessä täällä miettiä, eikös vain? Uskon sinun kuitnekin ottavan opiksi mitä sulle sanotaan, et muuten vastaisilisi. Mutaa hyväniin, sulle alkaa opit mennä perille.

        "Hyvin ja hienostihan sinäkin apua pyydät"

        Ai niinkuin missä? Ja en lue tekstejäsi paria lausetta pidemmälle pieni yleissilmäys paljastaa jo ennen niin moneen kertaan veisattua virttä toistelet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvin ja hienostihan sinäkin apua pyydät"

        Ai niinkuin missä? Ja en lue tekstejäsi paria lausetta pidemmälle pieni yleissilmäys paljastaa jo ennen niin moneen kertaan veisattua virttä toistelet.

        Kummasti sinä niitä sitten arvostelet joten luet kuitenkin. Huomaat että on parempi ottaa viisaimmista oppia ja lukea tekstit ja ottaa kantaa sekä noudatta ohjeita. Hienosti kuitnekin joka kerran vastaat, hyvä niin. Jotain viakutusta on.

        Ei kukaan pysty jadesta sanata tietää mitä joku kirjottaa. Sinä luet ne moneen kertaan uskon näin. Mutta hyvä että otat kantaa ja kirjoitat, se on kaikki sun parhaaksi.

        Terapeuttista tuo kirjoittaminen jalukeminen sulle. Hyvä että teet niin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittaja ei ymmärrä yhtä asiaa. Jokainen aikuinen terve ihminen, joka kykenee olemaan itsenäinen ja vapaa yhteiskunnan holhouksesta, tekee työtä ja elättää itsensä ja perheensä. Se kuuluu terveen ihmisen luonteeseen ja olemukseen, ettei ole riippuvainen mistään.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei sitä tarvitse hävetä, jos on sairas, tai muutoin kyvytön huolehtimaan itsestään. Mutta sellainen täytyy hyväksyä, että on yhteiskunnan holhouksessa ja riippuvainen sen päätöksistä sosiaalipuolella.


    • Anonyymi
      UUSI

      Pälälässytiurputihössöti..

      Voi hellanlettas

    • Anonyymi
      UUSI

      Kävitkö taas tässäkin kuussa rehellisen veronmaksajan lompakolla rohmuamassa.
      Kyllä on julkeaa ja hävytöntä toimintaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei kukaan käy kenenkään lomakoilla, kyllä ne rahat tulee ihan kelasta, joillakin duunista, joten ei tarvi kenenkään rahapussia ryövätä.

        Voit soittaa kelaan tai laittaa postia että olisiko sulla mahista saada kelasta rahaa kun olet noinkauhean kateellinen.

        Toki on varkaitakin ainakin eduskunnassa pilvin pimein jotka käy sinunkin pussillasi viemässä luvatta rahasi, mutta valta tekee politiikot ahneiksi.

        Oletko isnä käynyt jonkun rahapussilla luvatta?Ohhoh... harmillista, korjaa heti käytöksesi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan käy kenenkään lomakoilla, kyllä ne rahat tulee ihan kelasta, joillakin duunista, joten ei tarvi kenenkään rahapussia ryövätä.

        Voit soittaa kelaan tai laittaa postia että olisiko sulla mahista saada kelasta rahaa kun olet noinkauhean kateellinen.

        Toki on varkaitakin ainakin eduskunnassa pilvin pimein jotka käy sinunkin pussillasi viemässä luvatta rahasi, mutta valta tekee politiikot ahneiksi.

        Oletko isnä käynyt jonkun rahapussilla luvatta?Ohhoh... harmillista, korjaa heti käytöksesi.

        Sinähän juuri myönsit käyneesi toisten rahapussilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän juuri myönsit käyneesi toisten rahapussilla.

        Oi kunka? Sulla ei taida nyt olla asiat oikein hallussa, kirjoitat omiasi ja tulkitset ne miten haluat! Saat anteeksi, kyllähän sitä kaikki joskus katkeroituu ja synkistelee.

        Kirjota vaan niin se auttaa sinua hahmottamaan ongelmasi ja auttaa sinua eteenpäin. Hyvä hyvä... toivottavasti mietit asioita. Lukeminenkin kannattaa, kirjastosta saat paljon lukemista psykologia on kiehtovaa, suosittelen sulle, se antaa uusia näkökulmia sinulle.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe