Pekka Reinikainen erehtyi Kotimaan blogeihin

Anonyymi-ap

Pekka Reinikainen kirjoitti blogitekstin Kotimaan blogeihin. Kotimaan blogeissa on kreationistisessa maailmassa se epäkohta, että niitä voi kommentoida.

Keskustelussa osoittautuu, että Pekka esitti lainaamastaan kirjasta harhaanjohtavia lausuntoja, vääristi niitä eikä osaa vastata edes yksinkertaisimpiin kysymyksiin kreationistista maailmankuvaansa koskien.

Mutta mitäpä muuta sitä voi kreationisteilta odottaa.

"Pekka Reinikainen: Meidän olisi syytä käyttää älyämme ja varjella ihmeellisen ainutlaatuista maapalloamme"

https://www.kotimaa.fi/blogit/pekka-reinikainen-meidan-olisi-syyta-kayttaa-alyamme-ja-varjella-ihmeellisen-ainutlaatuista-maapalloamme/

11

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaamattomuus osoittaa myös jotain oleellista kreationistien maailmankuvan täydellisestä hevonhömpästä. Vaikka vastaajana on kreationismin "eliitti", he jäätyvät täydellisesti kun heitä haastetaan.

      • Sinä voit löytää epäkohtia, kun et usko. Minä löydän Pekan puheesta vain ja ainoastaan oikeita asioita.


      • Tosi uskova ei lue eikä tilaa kotimaa lehteä, koska sen ovat vallanneet liberaali teologit. He hyväksyvät naispappeuden ja homojen vihkimisen kirkossa. Minä en moiseen sontaan tartu.


      • Anonyymi
        RaakaArskaNissiTampere kirjoitti:

        Tosi uskova ei lue eikä tilaa kotimaa lehteä, koska sen ovat vallanneet liberaali teologit. He hyväksyvät naispappeuden ja homojen vihkimisen kirkossa. Minä en moiseen sontaan tartu.

        "Minä en moiseen sontaan tartu."

        Miksi pelkäät ja vihaat ihmisiä?


      • UUSI
        RaakaArskaNissiTampere kirjoitti:

        Tosi uskova ei lue eikä tilaa kotimaa lehteä, koska sen ovat vallanneet liberaali teologit. He hyväksyvät naispappeuden ja homojen vihkimisen kirkossa. Minä en moiseen sontaan tartu.

        Hyväksytkö tosiuskovaisten tapaan Israelin tekemän kansanmurhan Gazassa?


      • Anonyymi
        UUSI
        RaakaArskaNissiTampere kirjoitti:

        Sinä voit löytää epäkohtia, kun et usko. Minä löydän Pekan puheesta vain ja ainoastaan oikeita asioita.

        Miksi Pekka yrittää peittää vastaamattomuutensa omien kysymystensä paljoudella? Looginen johtopäätöshän on, ettei hänellä, kuten ei sinulla tai muillakaan nuoren maan kreationisteilla ole vastauksia.


    • Anonyymi

      Kreationistit ovat tottuneet saarnaamaan uskossa olevalle seurakunnalle, joka ohittaa epäloogisuudet, ei kysele vaikeita ja jotka nielevät kaiken, kunhan väite on "oikea" eli kosmisen taikajimin valmiina näkymättästä hatustaan kiskomat eliöt.

      Kreationistien tarinasta puuttuu todiste Jumalasta, selitys sille, mitä "luominen" konkreettisesti tarkoittaa (jos se ei ole vain uskomaton ja selittämätön taikatemppu) ja myöskin se, miksi Jumala olisi saanut päähänsä ylipäätään luoda mitään. Ja jos hypätään tarinasta todellisuuteen, niin tuhoisaa on tietenkin se, että MIKÄÄN biosfäärisssä ei tue tarinaa valmiina luoduista eliöistä. Lajit eivät selvästikkään ole erikseen luotuja ja irrallisia lajeja vaan versioita taksonomisen ryhmänsä muista elossa olevista tai sukupuuttoon kuolleista lajeista.

      Ja miksi sukupuuttoon kuolleita lajeja on monin verroin enemmän kuin elossa olevia? Miten ihmeessä Jumala, joka määritelmän mukaan on kaikkivoipa ja kaikkitietävä ja tehnyt koko maapallon ei osannut tehdä kaikista lajeista sellaisia, että ne myös olisivat pysyneet Jumalan suunnittelemalla maapallolla elossa?

      Jos mennään hienojakoisempiin filosofisiin kysymyksiin, niin selittämättä jää, miksi täydellinen Jumala halusi luoda niin epätäydellisen ja erehtyväisen ihmisen? Kaksi ensimmäistä, suoraan Jumalan suunnittelupöydältä kiskaistua ihmistähän lankesi heti syntiin. Mitenkäs tämä luomis-proggis menii näin reisille heti kärkeen? Se, että syntiin heidät viekotteli joku toinen Jumalan luoma ei mitenkään poista - vaan ennemminkin lisää - kummastusta "Jumalan suunnitelmasta" tai kyvystä toteuttaa sitä? Voiko kaikkivoipa ja kaikkitietävä katua tekemisiään? Raamatun mukaan Jumala katui.

      • Anonyymi

        Kas, Syrjäselle peukut pöydän pyyhkimisestä Reinikaisella. Tämä ei tietenkään vaikuta hänen seurakuntaansa, joka nyt uskonee mitä tahansa muutakin soopaa. Ihmisiä, jotka eivät voi olla väärässä.


      • Uskossa olevat uskovat jo luomiseen. Pakanat eivät ja ne ovat tarkoitettu pakanoille ei Kristityille. Jumala on Luoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        RaakaArskaNissiTampere kirjoitti:

        Uskossa olevat uskovat jo luomiseen. Pakanat eivät ja ne ovat tarkoitettu pakanoille ei Kristityille. Jumala on Luoja.

        Reinikaisen horinat sopivat kreationistien korvasyyhyyn. Muihin niillä ei ole toivottua vaikutusta. Todennäköisimmin vain karkoittavat ateisteiksi ne, joilla on mielenkiintoa tosiasoita kohtaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kommentoinnin mielenkiintoisin pontti tosiaan oli, että itseään älykkäänä pitävä Reinikainen ei osannut vastata millään tavalla maailmankuvansa ihan yksinkertaisiin ongelmiin. Sen sijaan vastaukseksi annettiin kreationisteille tyypillistä informaatiomössöä, joka ei vastaa yhtään mihinkään yhtään millään tavalla.

      Opetus oli, taas, että kreationismilla ei ole pohjaa, perusteluita tai edes mitään logiikkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe