160Ah ei riitä

Anonyymi-ap

Jos akut on täynnä kun puskaparkkiin saapuu iltapäivällä niin akut kestää seuraavaan aamupäivään. Kumpikin akku on pari vuotta vanhoja eikä mitään halpoja akkuja

31

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toimiiko sulla kaikki sähköllä? Lämmitystä ja vedenlämmitystä myöten? Monissa autoissa on kaasu vaihtoehtona. Joissakin jopa on dieselillä toimiva lämmitys.
      Ootko varma, ettei autossasi voi valita lämmitystapaa ohjauspaneelista?

• Anonyymi

Autossani on ainoastaan kaasulämmitys. Yleensä en käytä muuta kuin yhtä kattovalaisintakaan..eli sähköä kuluttaa, lämmitys, kaasuhälytin ja illalla kattovalaisin.
        En kyllä ymmärrä mihin nuo amperit katoaa.
        Voiko tuo kaasuhälytin kuluttaa paljonkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autossani on ainoastaan kaasulämmitys. Yleensä en käytä muuta kuin yhtä kattovalaisintakaan..eli sähköä kuluttaa, lämmitys, kaasuhälytin ja illalla kattovalaisin.
        En kyllä ymmärrä mihin nuo amperit katoaa.
        Voiko tuo kaasuhälytin kuluttaa paljonkin?

Lisäksi: Veden lämmitys toimii myös kaasulla mutta hyvin hyvin harvoin tarvitsen lämmintä vettä.
        Puskaparkeissa peseydyn järvissä tai joessa.

• Anonyymi

Onko autossasi mahdollisesti inventer aina päällä?? Kuluttaa yllättävän paljon sähköä.

• Anonyymi

Ei ole lainkaan invertteriä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole lainkaan invertteriä.

...eikä TV:tä. Ainoat virran kuluttajat on lämmitys (trumatic), yksi led kattovalo, kaasuhälytin.

• Anonyymi

Onko akkuja mitattu ?? Purkautuvatko itsestään

• Anonyymi

Olen kyllä akut mitannut. Näytti ihan että on ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä akut mitannut. Näytti ihan että on ok.

Onko mitattu kuormitusmittarilla? Yeismittari näyttää varaustilan, mutta ei kerro akun kunnosta mitään.

• Anonyymi

Akut rikki tai joku huomaamaton virrankuluttaja on päällä. Käväise ensi alkuun jossain akkuliikkeessä, niin mittaavat akut ja selviää se mahdollinen vuotovirtakin.
      Useissa akkuliikkeissä testaus ei edes maksa mitään.

• Anonyymi

Ehjä kaasuhälytin kuluttaa sähköä valmiustilassa van 0,1 A verran eli ei oikein mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehjä kaasuhälytin kuluttaa sähköä valmiustilassa van 0,1 A verran eli ei oikein mitään.

Jossakin oli tietoa että 0,4mA kuluttaa kaasumittari, minun tuo kaasumittari on varmaan 10 vuotta vanha. Ehkä syytä ensi kesäksi hankkia uusi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossakin oli tietoa että 0,4mA kuluttaa kaasumittari, minun tuo kaasumittari on varmaan 10 vuotta vanha. Ehkä syytä ensi kesäksi hankkia uusi.

Olisko kuitenkin 400 mA, eli 0,4 A.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisko kuitenkin 400 mA, eli 0,4 A.

Ostin uuden kaasuhälyttimen jossa myös narkoosihälytys. 71euroa.
        Kulutus on 0.18mA

• Anonyymi

Kannattaa hankia 'yleismittari' , jossa on pihtivirta mittaus. Sillä näkee paljonko virtaa kuluu akusta. Sillä voi myös jäjittää mikä laite/johto kuluttaa akkua.

• Anonyymi

Pelkkä arvaus tämä, mutta vanha kunnalääkärin viisaus on " tavalliset taudit ovat yleisimmät".

Jos akut ovat syväpurkautuneet vaikkapa talvisäulytyksessä, voivat ne olla jo lopussa. Tai sitten auton oma laturi ei lataa niitä kunnolla.
      Itse lataisin akut kokeeksi ulkopuolisella Cetekillä täyteen. Kestävätkö silloin pitempään?

• Anonyymi

Meillä kyseinen auto, Dethleffs on käytössä ympäri vuoden. Talvella ei täyttä viikkoa koskaan ole paikallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä kyseinen auto, Dethleffs on käytössä ympäri vuoden. Talvella ei täyttä viikkoa koskaan ole paikallaan.

Ehkä nuo akut on jo syytä vaihtaa keväällä uusiin.

• Anonyymi

Entäs trumaticin kulutus?

• Anonyymi

rumatikki ei talvella kuluta sähköä.

• Anonyymi

Minä epäilen että jotkut hieman liioittele akkujen kestoa.
      160Ah ei kestä kahta vuorokautta

• Anonyymi

Kesto riippuu ihan kulutuksesta. Teoriassa 3A kulutuksella selviää 160 Ah täysillä akuilla 53 tuntia, käytännössä vähemmän. Riippuu eniten akkujen kunnosta ja lämpötilasta.
        Tosin 3A virta ei taida riittää ainakaan puhallinlämmitykselle, oikeampi lienee luokkaa 5A? Tällöin akut riittäisivät periaatteessa 32 tunnin käyttöön. Tosin mitään muuta kulutusta ei tällöin voisi olla.

Helppo laskea: Akun Ah-määrä / kulutettavan virran voimakkuus, niin saa tuntimäärän akun kestolle. Mutta tosiaan vain teoreettisen tuntimäärän, oikeasti siitä pitää vähentää 10-20%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kesto riippuu ihan kulutuksesta. Teoriassa 3A kulutuksella selviää 160 Ah täysillä akuilla 53 tuntia, käytännössä vähemmän. Riippuu eniten akkujen kunnosta ja lämpötilasta.
        Tosin 3A virta ei taida riittää ainakaan puhallinlämmitykselle, oikeampi lienee luokkaa 5A? Tällöin akut riittäisivät periaatteessa 32 tunnin käyttöön. Tosin mitään muuta kulutusta ei tällöin voisi olla.

Helppo laskea: Akun Ah-määrä / kulutettavan virran voimakkuus, niin saa tuntimäärän akun kestolle. Mutta tosiaan vain teoreettisen tuntimäärän, oikeasti siitä pitää vähentää 10-20%.

Mitä lie Trumaticin virrankulutus silloin kun puhallin puhaltaa maksimiteholla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä lie Trumaticin virrankulutus silloin kun puhallin puhaltaa maksimiteholla

Se on tasavirtaa, joko 12 tai 24 volttista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on tasavirtaa, joko 12 tai 24 volttista.

Jaa että kuluttaa 12 tai 24 Volttia🤔..hmmm ..Ok.

• Anonyymi

Mulla rumatikki kuluttaa kaiken mitä akuissa on ja vähän ylikin.

• Anonyymi

Reino-Joksu tuhoaa jälleen asiallisen keskustelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reino-Joksu tuhoaa jälleen asiallisen keskustelun.

Rumatikki keskustelut ei koskaan ole asiallisia vaikka ne käytäisiin saunan lauteilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rumatikki keskustelut ei koskaan ole asiallisia vaikka ne käytäisiin saunan lauteilla.

Menee kimitykseksi rumatikki keskustelut kun hepin pää jäi lauteiden väliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menee kimitykseksi rumatikki keskustelut kun hepin pää jäi lauteiden väliin.

Typeryyttä jälleen tuutin täydeltä. Oletko 7 vee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typeryyttä jälleen tuutin täydeltä. Oletko 7 vee?

Väärin, olen jo 8v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe