160Ah ei riitä

Anonyymi-ap

Jos akut on täynnä kun puskaparkkiin saapuu iltapäivällä niin akut kestää seuraavaan aamupäivään. Kumpikin akku on pari vuotta vanhoja eikä mitään halpoja akkuja

24

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toimiiko sulla kaikki sähköllä? Lämmitystä ja vedenlämmitystä myöten? Monissa autoissa on kaasu vaihtoehtona. Joissakin jopa on dieselillä toimiva lämmitys.
      Ootko varma, ettei autossasi voi valita lämmitystapaa ohjauspaneelista?

      • Anonyymi

        Autossani on ainoastaan kaasulämmitys. Yleensä en käytä muuta kuin yhtä kattovalaisintakaan..eli sähköä kuluttaa, lämmitys, kaasuhälytin ja illalla kattovalaisin.
        En kyllä ymmärrä mihin nuo amperit katoaa.
        Voiko tuo kaasuhälytin kuluttaa paljonkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossani on ainoastaan kaasulämmitys. Yleensä en käytä muuta kuin yhtä kattovalaisintakaan..eli sähköä kuluttaa, lämmitys, kaasuhälytin ja illalla kattovalaisin.
        En kyllä ymmärrä mihin nuo amperit katoaa.
        Voiko tuo kaasuhälytin kuluttaa paljonkin?

        Lisäksi: Veden lämmitys toimii myös kaasulla mutta hyvin hyvin harvoin tarvitsen lämmintä vettä.
        Puskaparkeissa peseydyn järvissä tai joessa.


    • Anonyymi

      Onko autossasi mahdollisesti inventer aina päällä?? Kuluttaa yllättävän paljon sähköä.

      • Anonyymi

        Ei ole lainkaan invertteriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lainkaan invertteriä.

        ...eikä TV:tä. Ainoat virran kuluttajat on lämmitys (trumatic), yksi led kattovalo, kaasuhälytin.


    • Anonyymi

      Onko akkuja mitattu ?? Purkautuvatko itsestään

      • Anonyymi

        Olen kyllä akut mitannut. Näytti ihan että on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä akut mitannut. Näytti ihan että on ok.

        Onko mitattu kuormitusmittarilla? Yeismittari näyttää varaustilan, mutta ei kerro akun kunnosta mitään.


    • Anonyymi

      Akut rikki tai joku huomaamaton virrankuluttaja on päällä. Käväise ensi alkuun jossain akkuliikkeessä, niin mittaavat akut ja selviää se mahdollinen vuotovirtakin.
      Useissa akkuliikkeissä testaus ei edes maksa mitään.

      • Anonyymi

        Ehjä kaasuhälytin kuluttaa sähköä valmiustilassa van 0,1 A verran eli ei oikein mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehjä kaasuhälytin kuluttaa sähköä valmiustilassa van 0,1 A verran eli ei oikein mitään.

        Jossakin oli tietoa että 0,4mA kuluttaa kaasumittari, minun tuo kaasumittari on varmaan 10 vuotta vanha. Ehkä syytä ensi kesäksi hankkia uusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossakin oli tietoa että 0,4mA kuluttaa kaasumittari, minun tuo kaasumittari on varmaan 10 vuotta vanha. Ehkä syytä ensi kesäksi hankkia uusi.

        Olisko kuitenkin 400 mA, eli 0,4 A.


    • Anonyymi

      Kannattaa hankia 'yleismittari' , jossa on pihtivirta mittaus. Sillä näkee paljonko virtaa kuluu akusta. Sillä voi myös jäjittää mikä laite/johto kuluttaa akkua.

    • Anonyymi

      Pelkkä arvaus tämä, mutta vanha kunnalääkärin viisaus on " tavalliset taudit ovat yleisimmät".

      Jos akut ovat syväpurkautuneet vaikkapa talvisäulytyksessä, voivat ne olla jo lopussa. Tai sitten auton oma laturi ei lataa niitä kunnolla.
      Itse lataisin akut kokeeksi ulkopuolisella Cetekillä täyteen. Kestävätkö silloin pitempään?

      • Anonyymi

        Meillä kyseinen auto, Dethleffs on käytössä ympäri vuoden. Talvella ei täyttä viikkoa koskaan ole paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä kyseinen auto, Dethleffs on käytössä ympäri vuoden. Talvella ei täyttä viikkoa koskaan ole paikallaan.

        Ehkä nuo akut on jo syytä vaihtaa keväällä uusiin.


    • Anonyymi

      Entäs trumaticin kulutus?

    • Anonyymi

      rumatikki ei talvella kuluta sähköä.

    • Anonyymi

      Minä epäilen että jotkut hieman liioittele akkujen kestoa.
      160Ah ei kestä kahta vuorokautta

      • Anonyymi

        Kesto riippuu ihan kulutuksesta. Teoriassa 3A kulutuksella selviää 160 Ah täysillä akuilla 53 tuntia, käytännössä vähemmän. Riippuu eniten akkujen kunnosta ja lämpötilasta.
        Tosin 3A virta ei taida riittää ainakaan puhallinlämmitykselle, oikeampi lienee luokkaa 5A? Tällöin akut riittäisivät periaatteessa 32 tunnin käyttöön. Tosin mitään muuta kulutusta ei tällöin voisi olla.

        Helppo laskea: Akun Ah-määrä / kulutettavan virran voimakkuus, niin saa tuntimäärän akun kestolle. Mutta tosiaan vain teoreettisen tuntimäärän, oikeasti siitä pitää vähentää 10-20%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesto riippuu ihan kulutuksesta. Teoriassa 3A kulutuksella selviää 160 Ah täysillä akuilla 53 tuntia, käytännössä vähemmän. Riippuu eniten akkujen kunnosta ja lämpötilasta.
        Tosin 3A virta ei taida riittää ainakaan puhallinlämmitykselle, oikeampi lienee luokkaa 5A? Tällöin akut riittäisivät periaatteessa 32 tunnin käyttöön. Tosin mitään muuta kulutusta ei tällöin voisi olla.

        Helppo laskea: Akun Ah-määrä / kulutettavan virran voimakkuus, niin saa tuntimäärän akun kestolle. Mutta tosiaan vain teoreettisen tuntimäärän, oikeasti siitä pitää vähentää 10-20%.

        Mitä lie Trumaticin virrankulutus silloin kun puhallin puhaltaa maksimiteholla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lie Trumaticin virrankulutus silloin kun puhallin puhaltaa maksimiteholla

        Se on tasavirtaa, joko 12 tai 24 volttista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tasavirtaa, joko 12 tai 24 volttista.

        Jaa että kuluttaa 12 tai 24 Volttia🤔..hmmm ..Ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe