Väliinpitämättömyyttä vai normaalia?

Anonyymi-ap

Taustalla siis 15 vuotta kestänyt parisuhde, lapsia.
Minua on alkanut häiritsemään vuosien saatossa se että mies on hyvin "hällä väliä" ja pitää itsestäänselvyytenä minua, tai näin minusta tuntuu! Minä saan esimerkiksi viihteellä tapailla muita, jäädä yöksi ja tehdä mitä haluan. Ei miestä kiinnosta se.

Vaikeaa tässä on se, että itse en kykene ajattelemaan noin... En missään nimessä halua mieheni toimivan noin ja hän sanookin ettei ole tarvetta edes toimia itse noin. Mies on kerran pettänyt minua suhteen aikana (muutaman kuukauden rinnakkaissuhde).

Tällainen miehen ajattelutapa aiheuttaa minulle tunteen etten merkitse hänelle tarpeeksi. On valmis ottamaan riskejä kanssani. En tiedä miten tätä voisi lähteä purkamaan koska eihän mieskään sille mitään voi jos häntä ei tuollaiset asiat hetkauta ?

10

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voihan olla, että miehesi pitää sinua fiksuna naisena ja olettaa, että vaaraa pettämiselle ei ole. EI tuo silloin tarkoita välinpitämättömyyttä.

      Vai haluasitko, että miehesi tenttaisi ja kyttäisi tekemisiäsi?

      • Anonyymi

        Siis mieheni on nimenomaan puhunut että saan vapaasti tehdä mitä lystään eli harrastaa seksiä ja mitä vaan mieleen tulee! Olen kysellyt että oletko tosissasi ja kertonut että itse en ikinä voisi ajatella noin.. Hän sanoi ettei hänellä tunnu se pahalta ja siksi antaa mulle luvan toimia niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mieheni on nimenomaan puhunut että saan vapaasti tehdä mitä lystään eli harrastaa seksiä ja mitä vaan mieleen tulee! Olen kysellyt että oletko tosissasi ja kertonut että itse en ikinä voisi ajatella noin.. Hän sanoi ettei hänellä tunnu se pahalta ja siksi antaa mulle luvan toimia niin.

        Eli kyllä toivoisin todellakin että mieheni kyselisin joskus perääni ja vaikka tenttaisikin


    • Anonyymi

      Ja taas mennään.

    • Anonyymi

      Itse kyllä epäilisin tässä kohtaa pettämistä/suhdetta miehen puolelta, valitettavasti. Ja varsinkin jos on jo aiemminkin pettänyt.

      • Anonyymi

        Tähän en usko. Tätä on siis jatkunut pitkään ja pettämisen jälkeen mies ollut täysin läpinäkyvä. Kosahdus kyllä kävisi tosi nopeasti jos sellanen olis.

        Sitä tässä ihmettelenkin että mistä tollanen ajatus kumpuaa. Pettämistä ekaksi ajattelisin itsekin jos joku kertois mutta olen varma ettei siitä ole nyt kyse.


    • Anonyymi

      Onko tosiaan niin että teillä ei ole muita kommunikointiaiheita kuin pettämisestä jankuttelu ja "saa tehdä mitä haluaa"?!
      Tavallisesti on itsestään selvää että kun ollaan yhdessä, niin olllan yhdessä! Ei sitä tarvitse erikoisesti tivata. Eikä vääntää rautalangasta.

      Kun olette käyneet lapsiin liityvät, oppihommat, harrastukset, halaukset, hampaan pesut jne., aloita juttelemaan vaikka ydinfysiikasta tai miten voisitte kohentaa lastenne koulua ( ilmottaumalla vapaaehtoiseksi siinne missä apua kaivattaisiin), miten vaihtaa diettiänne terveemmäksi -vaihtoehtoja, minne matkustaisitte-yksin tai erikseen- jos olisi lottovoitto, tai ilman, jne ine jne..

      Vain lopettakaa tuo iankaikkinen "saa tehdä mitä haluaa"-purukumin jauhaminen. Se vain vie tarpeettomasti energiaa ja aikaa.

      Jos saat tehdä mitä haluaa mitä haluat, kirjottaudu minkä tahaansa organisaation lähi- tai etäkursseille ja salli aivoillesi tärkeämpä ajattelua!

      • Anonyymi

        Helpommin sanottu kun tehty. Tottakai minua häiritsee tuo asia , varsinkin kun kerran on jo petetty. Pohdin lähinnä sitä, voiko miehen rakkaus olla aitoa, jos häntä ei hetkauta mikään tekemiseni, ei siis herätä hänessä tunteita?

        Meillä on kyllä varsin paljon muutakin keskusteltavaa kun on lapsia, harrastuksia ja kaikkea. Mutta minulla silti nousee toistuvasti nämä ed mainitut asiat pintaan ja aiheuttaa ahdistusta. Ehkä se on sitten sen merkki että en pääse tästä ajatuskehästä yli ja on aika eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpommin sanottu kun tehty. Tottakai minua häiritsee tuo asia , varsinkin kun kerran on jo petetty. Pohdin lähinnä sitä, voiko miehen rakkaus olla aitoa, jos häntä ei hetkauta mikään tekemiseni, ei siis herätä hänessä tunteita?

        Meillä on kyllä varsin paljon muutakin keskusteltavaa kun on lapsia, harrastuksia ja kaikkea. Mutta minulla silti nousee toistuvasti nämä ed mainitut asiat pintaan ja aiheuttaa ahdistusta. Ehkä se on sitten sen merkki että en pääse tästä ajatuskehästä yli ja on aika eron.

        Kysy suoraan mitä hän haluaa ja mitä haluaa sinusta. Kannattaa myös kysyä että rakastaako hän sinua vai onko rakkaus muuttunut "kaveri" suhteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy suoraan mitä hän haluaa ja mitä haluaa sinusta. Kannattaa myös kysyä että rakastaako hän sinua vai onko rakkaus muuttunut "kaveri" suhteeksi.

        Olen kysyny. Rakastaa ja ei missään nimessä halua erota. Tuntee vetoa ja se näkyy myös ainakin läheisyyden ja seksin määrässä.

        En ymmärrä sitten miksi mun on niin vaikea uskoa sitä. Ehkä siksi kun en itse ymmärrä miten voi ottaa riskiä jos rakastaa. Tarkoitan riskillä siis sitä että antaa oman rakkaan mennä vapaasti muiden syliin. Kyllähän siinä on riski aina jos sille tielle lähtee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe