Mää löysin tällaisen linkin Staran sivuilta kun päädyin sinne ensin "suolen" kautta. https://www.stara.fi/2024/09/26/tutkimus-taikasienet-auttavat-minakuvan-hairioissa/ . Mä oon se sama joka alkoi jauhamaan sulle sienistä 🍄 aloituksessasi. Voisin lukaista ja kommentoida mitä tuossa lukee. Analyysini artikkelista. Tämä on tiedettä.
Rändomi hoi!
4
140
Vastaukset
- Anonyymi
Kumma ettei niistä mainittu yhtään haittapuolta. Parantavat mielenterveyttä, tuossa väitetään. Se riippuu ihan siitä kuinka paljon niitä käytetään. Lisäksi jos henkilö on perusterve niin onko niiden popsimisesta silloin hyötyä? Tuskin esim. kerran kuussa nauttiminen vielä hulluksi tekee, tai kerran joka toinen kuukausi?
Linkissä väitettiin että sienet voivat auttaa pääsemään eroon minäkuvaan liittyvästä itseinhosta (eri sanoin muotoiltuna kuin linkin takana, mutta kumminkin). Minulla itselläni on stereotyyppinen kuva että psykedeelit auttavat ihmistä pääsemään lähemmäksi totuutta siitä että kaikki palautuu yhteen ja samaan kollektiiviseen tietoisuuteen. Mikäli sienetkin toimivat näin niin on loogista jos se auttaa karistamaan ihmisestä kapeakatseisen ja toksiseksi vääristyneen minäkuvan.
Lopun maininta on intresseissäni - "Psilosybiini voi palauttaa ja mukauttaa aivojen kognitiivisen ja emotionaalisen toiminnan sekä helpottaa viestintää aivoverkostojen sisällä ja niiden välillä." Helpottaa viestintää aivoverkostoissa. Tuo kuulostaa potentiaaliselta mahdollisuudelta. Olen kiinnostunut siitä kuinka hyvin ihmisen vasen ja oikea aivopuolisko kykenevät kommunikoimaan keskenään ja miten niiden välinen synergia vaikuttaa ihmisen toimintaan. Olen jokseenkin kaksikätinen silleen että joissakin asioissa olen vasuri ja joissakin oikeakätinen.
Jos taikasienet voivat ehostaa aivojen synapsitoimintaa aivojen eri osa-alueiden välillä niin tässähän alkaa ihan tosissaan pohtimaan että pitäisikö alkaa popsimaan ja testata mitä tapahtuu 🦧🍄? Niitähän voisi käyttää vain vähän, siis oikeasti VÄHÄN. Sen verran käyttäisi etteivät sienet pääsisi "pärähtämään" 😄. Kenties lepositeet kutsuisivat käytön aloittamisen jälkeen 🙃? Niuvaan en (takaisin) mene. Tuo takaisin oli vitsi 😗. No siis ne tutkimukset, mitä psilosybiinistä on tehty, on muistaakseni aina tehty niin pienillä annoksilla, ettei niistä tule niitä näkyviä vaikutuksia, mitä tavanomaiset käyttäjät toivovat. Sen sijaan tutkimuksen kaipaamia vaikutuksia syntyy hyvin pienilläkin annoksilla ja tähän saakka ne vaikutukset ovat, jälleen muistaaksnei, olleet vain positiivisia. Toki kaikki nuo tutkimukset ovat olleet tarkasti kontrolloituja, niin siinä on se ulkoinen turvatekijä varmistamassa jos tulisikin huono trippi.
En osaa henkilökohtaisella kokemuksella sanoa mitään pitkäaikaisista vaikutuksista, mutta käytön yhteydessä on ollut kivaa, eksoottista, villiä ja hyvinkin tajuntaa laajentavaa. Ja siis nimenomaan isommilla annoksilla 😂- Anonyymi
Sienimusiikki tehty psilosybiinin voimalla? Jokainen kappale? Tässäpä idea duudsoneille. Siis se että ne popsisivat niitä tatteja kilpaa ja enemmän syönyt voittaa. Aikaraja tulisi asettaa popsinnalle. Muistaakseni Amerikan versio duudsoneista eli jacka$$ johti lopulta siihen että steve-o joutui johonkin pöpilään. Ne niiden temput oli kyllä kyseenalaisia mielenterveydelliseltä kantilta.
Anonyymi kirjoitti:
Sienimusiikki tehty psilosybiinin voimalla? Jokainen kappale? Tässäpä idea duudsoneille. Siis se että ne popsisivat niitä tatteja kilpaa ja enemmän syönyt voittaa. Aikaraja tulisi asettaa popsinnalle. Muistaakseni Amerikan versio duudsoneista eli jacka$$ johti lopulta siihen että steve-o joutui johonkin pöpilään. Ne niiden temput oli kyllä kyseenalaisia mielenterveydelliseltä kantilta.
Se tais kyllä Steve-O:n kohdalla ihan perinteistä LSD:tä, mutta vastaava aine kyllä, joskin konsentraattina huomattavasti vaarallisempi.
Kotimaisen Kingston Wallin musiikki on saanut huomattavasti potkua psykedeeleistä, niin sitä voi kokeellisesti kuunnella päästäkseen hajulle mielen kiemuroista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663015
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252113Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241550- 281301
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161297Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621011