miten tehdään itse korviin lävistys?

haluan tietää.

niin, mulla on nyt 2 reikää molemmissa korvissa, mut haluisin viel tohon toiseen korvaan viel yhen. Eikä ois rahaa mennä lävistysliikkeeseen, eikä porukat varmaan antaiskaan enää kolmatta siihen.
Miten hyvin itsetehdyt korvalävistykset paranee?
Oon kuullu, et ekas pitäs jääpalaa pitää siin, et se on tunnoton ja desinfioida neula tulessa jne..
Voiks sen tehä ihan tavallisella ompeluneulalla?
Ja sit, et paraneeksi jos siihen laittaa heti ihan tavallisen korviksen, eikä mitään harjotuskorvista niinku liikkeessä?

ei vittuilijoille.*

37

18851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pallopiä

      mä ainakin lävistin korvani ihan tavallisella ompeluneulalla..toinen on parantunut hyvin mutta toinen vielä on arka kun lävistin sen vasta 2 kk sitten..molemmat ovat siis korvan rustossa eli paraneminen kestää..en puuduttanut jääpaloilla mutta kannattaa tehä niin jos tuntuu ettei uskalla laittaa neulaa läpi kun se sattuu aika paljon..muistat vaan huuhdella sitä lämpösellä vedellä pari kertaa päivässä niin eiköhän se parane!!ja tulella mä ainakin desinfioin neulan.ja tavallisen korviksen laitoin!!hyvin on lähteny se toinenki paraneen!ei mädi enää!!tsemppiä!!!

      • -''-

        Kiitos! tosta oli paljon apua!! :)


    • ..........

      Kannattaisi varmaan hommata apteekista steriili neula ostaa/tilata netistä steriili yksittäispakattu koru sillä se reikä ei välttämättä parannu millään tavallisella nappikorviksella.

      • emmirääpäle

        Minä tässä tänään tein korvaan lävistyksen ja en tarttennu muuta ku hakaneulan ja jäätä sit vaa työnsin sinne ja sain hienon korvanreiän toimii hyvin.ps.huomasin et tää on tosi vanha😂


    • Tutkijanalku
    • Mörkö XD

      Korvaan on ihan helppo tehdä lävistys, riippu ihan minne kohdin sen tekee, rustoon tai korvalehteen, ihan ohuealla ompeluneulalla painat korvaan reiän, ja korvis paikoilleen( mieluummin hoitokorvis ekana jos vaan sattuu oleen ), ja muistaa hoitaa sitä niin ihan normaalistihan ne paranee, Siinä se =)

      • ,,,,,,,,

        Helppoahan se varmaan on, eri asia sitten miten "järkevää" on käyttää paskaista ompeluneulaa ja ompeluneula on sen verran ohut ettei siihen reikään mtn "hoitokorvista" edes kovin helpolla saa tungettua. Eikä se "hoitaminen" paljon auta jos reikä on tehty päin vittua (vinoon) ja vielä paskaisilla välineillä. Jos välttämättä haluaa itseään rei'ittää niin viisainta hommata steriili injektioneula titaanirengas.


      • yooha
        ,,,,,,,, kirjoitti:

        Helppoahan se varmaan on, eri asia sitten miten "järkevää" on käyttää paskaista ompeluneulaa ja ompeluneula on sen verran ohut ettei siihen reikään mtn "hoitokorvista" edes kovin helpolla saa tungettua. Eikä se "hoitaminen" paljon auta jos reikä on tehty päin vittua (vinoon) ja vielä paskaisilla välineillä. Jos välttämättä haluaa itseään rei'ittää niin viisainta hommata steriili injektioneula titaanirengas.

        Mä olen se joka tekee kavereille reikiä korviin. :)
        Mut oon ostanu apteekista ruiskuneulan piikkejä, vaik ne on onttoja ni niillä saa kunnon reiät tehtyä (kannattaa valita paksuin neula) eikä maksa ku n. 50snt per neula :D helppoa :) tehnyt yht. varmaan yli 11reikää :D ja taas tuli yksi tilaus :)
        mut muita reikiä ei kannata tehdä itse! otin napakoruni ihan liikkeessä.


    • Ei kannata...

      ..itse tehdä, sillä vaikka desifioin ja poltin sen neulan terän niin se tulehtu ja meni umpeen.. Mutta jos välttämättä, niin mää tein sillee et poltin ja desifioin tavallisen nuppineulan ja sit etin kohan mikä näytti hyvälle ja mis ei ollu paljoa verisuonia (ei niitä kyllä näykkään hyvin) ja sit vaan pistin siitä läpi:D se kyl sattu enemmän ku ois käyny laittaa sen jossain. Osasyy tulehtumiseen taisi olla myös että mulla oli ihan tavallinen korvis eli rihkamaa..

    • NUPPINEULAT (y)

      mä ite tein nuppi neulal ja sitte katkasin sen terävän pään ja laitoin normi korviksen lukon ja pidin sitä päivän ja laitoin sit normin korviksen, vähä friikkkii tehä jollai nuppineulal jotai ei ollu suunnillee desiffioitu mut ihasama mut ei tulehtunu siltikää tai mitää ja tos se nytki o iha normaalin ja hyvin voivan ja siilee

    • kapteeni kaihi

      Osta apteekista 0,50eurolla 1,2mm lävistysneula. Usko mua, helpottaa hommaa todella paljon, koska se on niin paljon terävämpi ja sitä mukaa nopeampi.

    • ellurilau

      minä tein ihan tavallisella korviksella. eikä tulehtunu ees ! helppoo se on :)

      • Anonyymi

        Sama! Lol tää on tosi myöhää mut oon ite lävistäny molemmille puolille 3 reikää ja tykkään iha siit niiku tekee mieli tehä viel 4 ku ei oikee tunnu paljoo.. ekat 2 mä tein poltetul, desinfiotul neulal ja nyt äsken tein jollai tosi teräväl korviksel. Ja mikää ei oo tulehtunu viel!


      • Anonyymi

        Sattuuko se kun tekee korviksella? :)


    • mä12

      mä tein ihan vaa ompeluneulalla (isolla) jota en ees desifioinu tai mitää. kylmensin eka mun korvaa jääpalalla (en tienny et mitä piti tehä ku oli eka kerta :D mut tein jotai vaa) ja sit vaa työnsin sitä neulaa siitä korvanlehden läpi. :) ei tullut mitään tulehduksia tai ei vauroitunu mitää... annoin sen sitteen mennä umpeen myöhemmin ja meni siinä ehkä pari viikkoa että siinä ei edes näkynyt arpea. :) ei mennyt kuin ehkä 20 min reiän tekemisessä.

    • Kikkare;--;1

      Ajattelin tehä rustoon reiän :)..iseasias mun äiti on tehny itelleen myös pienenä nii varmaan pydän sitä tekee mulle sen :)

    • minavaa96

      ite tein toisen korvareiän pari päivää sitten. Parani hyvin ei tulehtunut, puhdistin joka ilta septidinillä.
      Reiän tein tavallisella ompeluneulalla jonka olin keittänyt kiehuvassa vedessä.

      • assasasasasasas

        Vitun idiootti ei se samana päivänä heti tulehdukkaan, mutta voit olla varma kun tulehdus iskee. Sitä ei voi olla huomaamatta.
        Onkohan muutama bilsantunti jääny väliin ku ei tajuta ettei tulehdus tuu samalla minuutilla ku neulan tökkää läpi?


    • amm.kotilävistäjä

      apteekista injektio neula (1.2mm) tai tilaa esim crazyltä, ekaks läträät desinfiointi ainetta paperille, sitten desinfioit huolella kädet ja varsinki kynnen aluset sit putsit korun , ja laitat sen siihen desinfioidulle alustalle. putsaat korvan ja työnnät neulan läpi, laitat kotun neulan sisään ja työnnät korun paikalleen ja laitat lukko osan kiinni löysimmälle, vola. huuhtelu veellä suihkun yhteydes tai tarpeen useemminkin, esim topsilla, JA AINA puhtailla käsillä. niinja siitä jäädyttämisestä, ei kannata iha oikeesti tehä sitä, joo se "puuduttaa" _vähän_ mut kudokset kovenee ja vaikeempi saada läpi kaikki ylimääränen säätö takaa tulehuksen , koska aika hankala putsata joka vitun asia mihin kosket. niinja se sytkärillä "desinfiointi" mitä tähän nyt sanoskaan, käyttäkää päätänne, onkohan se liekki niin vitun kuuma että se tappais jotkut bakteerit? ei ole. ja nää ompelu neula säädöt ym. helvetin vaikea ja tuskallinen saada läpi, ja vieläpä korun vaihto,ei juma. ja sit vielä viimeseksi elekää hyvät ihmiset laittako niitä kultasepän liikkeestä saatuja alotuskorviksia, ku ne on niin vitun vaikee saada auki että rasittaa vaan sitä reikää ja niin tiukkoja et hankala puhistaa, mieluummin ihan oikeeta hopeeta oleva perus nappi, koska helpompi avaa ja pitempiä. niinja paraneminen on yksilöllistä, sit ku se ei oo kipee vaikka mitä tekisit, sieltä ei tuu _yhtään_ mitään, eli ei verta, ei kudosnestettä ym niin sit se on parantunu, kestää noin 2-8vk jos tulehtuu niin sit apteekista basibactia vaan läträät siihen reikään muutaman päivän-viikon ajan niin eiköhä se siitä, itselläni ainakin aina toiminut

    • Kotilävistäjä

      Oon ite tehny vaa neulalla mut puudutin ekana jääpallalla tai jollai sairaan kylmällä. Sitten vaa työnnetää läpi korvasta. Sen jälkeenkorva on AIKA kipee :/ ja turvotusta voi tulla.

    • kokemustaon1

      jjoo älysin et tää o iha hito vanha tää juttu mut pakko silti vastata:D:D,, elii ite oon tehny molempii korvalehtii kolmet ja 2 rustoo ja 1 tragus vielä napakoru ja ei todellakaa oo vaikeeta tai mitää...:D kannattaa ostaa apteekista lävistysneula maksaa jotai alle euron ja sillä sitte läpi ja voi sen puuduttaa esim jäällä mutta ei se satu ilman sitä puuduttamistakaa:D ja en ite oo laittanu mihinkää ollenkaa mitä joitokorviksia ku ihan normi tappi korvikset laitain(paitsi tietty napaan napakorun:D) ja mulla parantu korvalehti lävistykset parissa päivässä, tärkeetä on silti että sitä puhdistaa parikertaa päivässä lämpimällä vedellä:)) eisaa desinfioda ollenkaan, (paitsi tietty neula jos ei ole steriili:D) mutta sitä lävistystä ei saa desinfioda,, desioivat aineet vaan kuivattaa sitä ja saa sen ärtymään ja tulehtuu helpommin:))

      • VeScp

        oootko tehny rustoo ja tragukse ite.____.? oo määäki haluuun mä aatteli et se ei onnistu mitekää helposti:DDD


    • yolo
    • VeScp

      mul on 6 reikää ja mä oon tehny ny ite korviin 4 reikää 3 oon tehny nuppineulal desinfioin vaa kunnol ja laitoi läpi sit jätin sen siihe kääsin pään takaa ettei sattuis ihoo se ja annoi sen olla siin pari päivää ja vaihoin harjotus korvikseen ja yhe tein sil steriili neulal se oli paljo helpmpaa mut se oli vaikee saaha kokonaa et se reikä näkys kunnol mut sit se koru meni tietenki väärin päi mut annoin olla sillee 30min ja käänsin toisin päi desinfioin senki kunnol mut se viel punottaa vähä ja on kipee mut se reikä on ruston vieres ja se tais osuu johonki ihme kohti ku verta vuoti nii paljo mut tein sen elile:DD Teen viel yhen ite sil neulal:33
      Mut pakko sanoo et suosittelen ottaa liikkees ei satu nii paljoo ja on nopeempaa mutta ite kyl saa ilmatteeks^^

      • Anonyymi

        Juu, mä oon tehny kolme lävistystä. yhden nenään, kaks kulmaan. :) Monet sano, että hullu oon ku tein ite kulmalävistykset, mut eipä niistä oo mulle mitään tullu. Elossa olen edelleen.


    • didam

      Oikeesti jos ei osaa nii ei kannattas alkaa tehä ite.
      Mut multa löytyy lävistyksiä yhteensä 34 kappaletta, ja kolme niistä on tehty liikkeessä... Oon myös muille tehnyt. Crazy factorylta steriilit välineet, neulat, ihon desinfiointiliinat, ne pihdit jos tarvitsee ja steriloidut korut nii kyllä se siitä. Ykskään ei ole tulehtunut ikinä.

    • Pirj

      Olen tehnyt itselleni yhden korvareiän. Paranemiseen menee se sama aika suunnilleen mikä lävistäjälläkin tehtyyn korvareikään eli se 3-6 viikkoa. Itse tein reiän niin että otin tavallisen ompeluun tarkoitetun nuppineulan ja poltin sitä hetken tulessa, sitten desinfioin sen huolella. Desinfioin myös korvakorun minkä laitoin siihen kun otin nuppineulan pois, korvakin kannattaa desinfioida huolella. Sitten otin kaksi jääpalaa ja painoin niitä molemmilta puolilta korvaa noin 5-10min. Jääpalojen jälkeen korvassa ei ollut tunoa niin työnsin sen nuppineulan korvasta läpi ja annoin neulan olla noin 5min siinä että reikä ei menisi heti umpeen. Sen korvakorun laittaminen ei oikein meinaa mennä siihen reikään mutta kyllä se lopuksi väkivallalla ja kivulla meni siihen korvareikään.

    • Anonyymi

      Moi en tiedä teetkö tällä tiedolla mitään enään. Oon tehny itelle tammikuussa korva reiän ja siitä eteenpäin viel 2 meni ehkä 1-2 päivää että ei sattunu vaikka vähäb repäs joku, nyt tänään tein helixin (se tulee Riston kohdalle) niin se on nyt 1h? Sitten tehty ja on vielä kipeä MJT pystyn kyl olla että korva on tyynyssä. Ite teen aina lävistykset hakaneulalla koska jos ei uskalla vaihtaa korua että pelottaa että se menis umpeen nii voi jättää sen siihen kiinni ja joka päivä puhdista aja liikutella (itse tein ekan silleen) mut muihin oon kyt vaihtanu korun vaa suoraan. Jäädyttäminen ei silleen kannata koska sit se saattaa olla kipeämpi jälkeen päin (mul on nyt helix vähän kipeämpi mut se ei häriritse) tein silti jäädyttämällä mut korviin en oo tehny mut jos on tosi herkkä nii sit tottakai kannattaa ja suoraan neula eikä saa pyöritellä vaan suoraan merkattiin kohtaan ja läpi

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä ostaa apteekista neula! Ite kysyin vaa että onko teillä steriloituja neuloja ja sit ne kysy mihin terkotukseen nii sanoin vaa että teen lävärin. Anto heti kannattaa ottaa 1,2mm nii on oikeen neulan kokonen. Itekki laitoin normi korun emt parantuuko kun on ollu vasta 2 pv.

      • Anonyymi

        saattaa olla iha tyhmä kysymys mut myykö apteekit ihan minkä ikäsille vaan noita neuloja? tai siis oon 15 mut aloin vaa miettii et myiskö.


    • Anonyymi

      Oon miettiny että teen kun porukat ei varmaan anna

      • Anonyymi

        mä oon kohta tekee mut en tiiä onko järkevää tehä vaa hakaneulalla


    • Anonyymi

      Tein ihan korviksella reiän läpi, ihan normaalilla pikkuhiljaa ja ei sattunut.

    • Anonyymi

      Tohtori Lii kertoi että jos tekee lävistyksen korvaan, on riski saada keloidi eli valtava rellukkakasvain korvaan . Siitä vaan reijittämään jos on tyhmänrohkeutta .

    • Anonyymi

      Mä olen sitä mieltä, et jos ei ole varaa teettää lävistystä ammattilaisella, on parempi odottaa siihen asti, että se kymppi tai pari löytyy. En riskeeraisi korviani!

    • Anonyymi

      Toimiko se
      Tulehtuko

    • Anonyymi

      Jos ei ole varaa maksaa lävistyksestä ammattilaiselle, on parasta olla ilman lävistystä.

      Lävistystä ei tehdä ainakaan tavallisella ompeluneulalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe