Mitä olen vuosien varrella seurannut Sinkut- palstaa (ohimennen) on tästä tullut sisäänpäin lämpenevän ”hyvä veli -kerhon” vaikutelma. Suurin osa akateemisesti koulutetettua (veikkaus) turhaa tärkeilyä ja itsestään selvyyksien jauhamista. Omanlaista huumoria, jonka löylyissä on sitten lämmitelty ”ollaan me hyviä -suhteita”. En ihmettele, että vakiokirjoittajien joukko on vähentynyt. Siitäkin täällä saadaan jutun juurta aikaiseksi.
Tässä siis vain vaikutelmia, joita itselleni on syntynyt. Voin olla väärässäkin (tuskin). Tosiaan pintapuolisesti seurannut, tsemppiä vaan teille. Hyvin vedätte :)
Kollektiivinen narsismi
85
781
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet jo saavuttanut elämässäsi kaiken mitä nuorena toivoit niin.... ainakin minulle tulee että voisin auttaa toisia...
- Anonyymi
Arvostan.
- Anonyymi
Kokee empatiaa ja sympatiaa toisia ihmisä kohtaan ja haluaisi erityisdesti auttaa psykologeja heihan omissa mielenteysongelmissaan.
- Anonyymi
Palsta on kuin kitara ilman kaikupohjaa, ei soi siten kuin pitäisi 😁. Ääni ei vahvistu vaan katoaa olemattomiin
- Anonyymi
Ehkä kyse on tuosta. Sinä ainakin vaikutat mukavalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kyse on tuosta. Sinä ainakin vaikutat mukavalta.
18:55:05 anonyymina on helppo olla, ei rasitu mieli, ei polla. Olen varmaan sanonut tuon joskus aiemminkin 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18:55:05 anonyymina on helppo olla, ei rasitu mieli, ei polla. Olen varmaan sanonut tuon joskus aiemminkin 🤔
Anonymiteetin osalta voi silti rasittua mieli ja polla. Entinen palsta oli mielestäni parempi. Otsikossa pystyi itsensä nimeämään.
En halua kirjautua tänne. Sivustojen tietoturvallisuus mietityttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonymiteetin osalta voi silti rasittua mieli ja polla. Entinen palsta oli mielestäni parempi. Otsikossa pystyi itsensä nimeämään.
En halua kirjautua tänne. Sivustojen tietoturvallisuus mietityttää.Mä olen samaa mieltä siitä, että se systeemi, jossa voi aloituksessa nimetä itsensä, oli huomattavasti nykysysteemiä parempi. Itse olen toisinaan miettinyt nimmarin tekemistä, mutta koska sen ainoa pointti itselleni olisi tietynlainen nokittelu eräiden yksittäisten kirjoittajien kanssa, niin en ole lähtenyt tuota alhaista tarvetta itsessäni ruokkimaan. Mä en kuitenkaan tulisi koskaan käyttämään sitä silleen normaaliin kirjoitteluun, kun en koe sille vähäisintäkään tarvetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen samaa mieltä siitä, että se systeemi, jossa voi aloituksessa nimetä itsensä, oli huomattavasti nykysysteemiä parempi. Itse olen toisinaan miettinyt nimmarin tekemistä, mutta koska sen ainoa pointti itselleni olisi tietynlainen nokittelu eräiden yksittäisten kirjoittajien kanssa, niin en ole lähtenyt tuota alhaista tarvetta itsessäni ruokkimaan. Mä en kuitenkaan tulisi koskaan käyttämään sitä silleen normaaliin kirjoitteluun, kun en koe sille vähäisintäkään tarvetta.
Lisään vielä tuohon, että toisinaan nimmari on käynyt mielessä myös siksi, että osa rekatuista on kirjoitellut mulle ihan helvetillisen tökeröön sävyyn, ilmeisesti vain yleisen anonyymivitutuksen vallassa. Ne heidän kirjoituksensa ovat olleet täysin epäsuhtaisia ja tökeröitä suhteessa siihen mitä itse olen heille kirjoittanut. Täysin asialliseen tekstiin saa harmillisen usein takaisin asiatonta äyskimistä, jota sitten on oikeutettu anonyymiydellä. Mä olen todennut, että pääsen helpommalla, kun en ylipäänsä kirjoita ikinä yhtään mitään noille henkilöille. Haluanko mä olla tunnistettava sellaisten takia, joiden mielestä pelkkä anonyymius on oikeutus kohdella ihmisiä huonosti? Enpä oikeastaan halua, enkä oikeastaan halua edes jutella sellaisten kanssa, kun ei ole pakko. He voivat jutella keskenään, se on mulle täysin ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä tuohon, että toisinaan nimmari on käynyt mielessä myös siksi, että osa rekatuista on kirjoitellut mulle ihan helvetillisen tökeröön sävyyn, ilmeisesti vain yleisen anonyymivitutuksen vallassa. Ne heidän kirjoituksensa ovat olleet täysin epäsuhtaisia ja tökeröitä suhteessa siihen mitä itse olen heille kirjoittanut. Täysin asialliseen tekstiin saa harmillisen usein takaisin asiatonta äyskimistä, jota sitten on oikeutettu anonyymiydellä. Mä olen todennut, että pääsen helpommalla, kun en ylipäänsä kirjoita ikinä yhtään mitään noille henkilöille. Haluanko mä olla tunnistettava sellaisten takia, joiden mielestä pelkkä anonyymius on oikeutus kohdella ihmisiä huonosti? Enpä oikeastaan halua, enkä oikeastaan halua edes jutella sellaisten kanssa, kun ei ole pakko. He voivat jutella keskenään, se on mulle täysin ok.
22:17:00 niinpä, ohituskaista on aina olemassa. Jonkinlainen tunnistettavuus tietysti olisi hyvä olla olemassa jos haluaa edes jossain määrin personoitua täällä.
Palaute on nyt mitä on, anonyymius jo itsessään asettaa kirjoittajan tilaan jossa tunnistettavia ominaisuuksia ei paljon ehdi kertymään ja joudut tavallaan uutena tapauksena joka kerta puntaroitavaksi, joskus sitten tapahtuu sekaannuksia tunnistamisessa jne, sotkua mikä lähtee eskaloitumaan.
Tunnustan olleeni rekattu, mutta en tunnusta hyökänneeni ainakaan aiheettomasti ketään kohtaan, joskus vaan persoonallisuudet ovat kilkanneet yhteen joidenkin kohdalla...sitä sattuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen samaa mieltä siitä, että se systeemi, jossa voi aloituksessa nimetä itsensä, oli huomattavasti nykysysteemiä parempi. Itse olen toisinaan miettinyt nimmarin tekemistä, mutta koska sen ainoa pointti itselleni olisi tietynlainen nokittelu eräiden yksittäisten kirjoittajien kanssa, niin en ole lähtenyt tuota alhaista tarvetta itsessäni ruokkimaan. Mä en kuitenkaan tulisi koskaan käyttämään sitä silleen normaaliin kirjoitteluun, kun en koe sille vähäisintäkään tarvetta.
Jos haluaa olla tunnistettava, ei taida olla muuta vaihtoehtoa. Mun mielestä sananvapaus on todella tärkeä asia ja liputan sen puolesta. Mielestäni jokainen saa ilmaista itseään vapaasti. Vastustan kaikenlaista sensuuria, joka kohdistuu sananvapauteen. Tietysti pitäisi yrittää olla myös tunteva ihminen. Tunteva ihminen on valmis tarkastelemaan myös omia mielipiteitään. Asiat ovat asioita. Niitä voidaan nostaa esiin ja tarkastella. Pidän sellaisesta. Asiat saa esittää vahvasti ja tulkita vahvasti, mutta mielestäni pitäisi olla valmis kuuntelemaan eriäviä mielipiteitä. Tänä päivänä tämä ei todellakaan ole itsestään selvyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kuka olet ja mitä olet kirjoittanut, mutta yleisesti metsä vastaa niin kuin sille huudetaan….Täällä on paljon kirjoittajia, jotka ovat töykeitä ja provosoivia, ja sitten ollaan niin mielensäpahoittajaa, kun joku sanoo takaisin tai ärsyyntyy. Jos itsellä tulee aina riitaa ja vieläpä eri henkilöiden kanssa, on olemassa vain yksi asia (henkilö) mikä riidoille on yhteistä. Joskus peiliin katsominen on ihan terveellistä.
Teesisi ontuu. Mikäli hyvä veli -kerho olisi olemassa, ei luulisi sen jäsenien katoavan palstalta kun on niin hyvä olla toistensa lämmössä, minkä taasen itse väität tapahtuneen kun vakkarikirjoittajat ovat kadonneet.
Sitten on muitakin vaihtoehtoja tilanteen muuttumiselle kuin tuo nurkkakuntainen katsantokanta, joka ehkä kertoo enemmän katsannon omaajasta kuin todellisesta tilanteesta.
Mutta mielipiteille täällä on aina tilaa, pois lukien ne hetket kun mode kytkeytyy tappomoodiin ja mitään ei saa sanoa.- Anonyymi
Se yhteys täällä on haavoittuva ja palvelee vain osaa kirjoittajia. Osa varmasti loukkaantuukin ja lähtee pois. Kollektiivisessa narsismissa eräällä tasolla tyydytyksen tarjoaa oman ryhmän yhteinen ideologia ja ylemmyys sekä ajateltu kaikkien muiden alempiarvoisuus. Se näkyy suhteessa muiden Suhde-palstojen kirjoittajiin ja heidän juttuihinsa. Täällä nikillä kirjoittavat ovat jotain parempaa tasoa kuin muut kirjoittajat. Tietysti osa lähtee varmasti siksikin, että elämäntilanne muuttuu.
Anonyymi kirjoitti:
Se yhteys täällä on haavoittuva ja palvelee vain osaa kirjoittajia. Osa varmasti loukkaantuukin ja lähtee pois. Kollektiivisessa narsismissa eräällä tasolla tyydytyksen tarjoaa oman ryhmän yhteinen ideologia ja ylemmyys sekä ajateltu kaikkien muiden alempiarvoisuus. Se näkyy suhteessa muiden Suhde-palstojen kirjoittajiin ja heidän juttuihinsa. Täällä nikillä kirjoittavat ovat jotain parempaa tasoa kuin muut kirjoittajat. Tietysti osa lähtee varmasti siksikin, että elämäntilanne muuttuu.
🤣🤣🤣
Musta on lakkaamatta hämästyttävää, miten paljon mm. Sinkuissa on jatkuvasti päivystämässä useampi psykologi ja sosiologi, ja näitä hyvä veli/turinatiimi whatever analyyseja tippuu vähintään yksi viikossa, parhaimpina aikoina useampi päivässä.
Voisin lyödä vaikka vetoa siitä, että ne jotka keksivät näitä teoreemia ylempi- ja alempiarvoisista, kuuluvat aina väistämättä omasta mielestään alempiarvoisten ryhmään ja kokevat jäävänsä ulkopuolelle jostain. Toki tuollainen väittämä on loukkaus siinä missä olisi loukkaus sanoa ääneen jonkun olevan mahdollisesti incel/ätmi/mamu/vajakki/jne., mitä ikinä palstalla nyt lauotaankaan näinä päivinä.
Suosittelen ihan lämpimästi unohtamaan palstat ja menemään ulos katselemaan elämää. Palsta on vain kirjepaperia marketin ilmoitustaululla, ilmoitus siitä, että jossain joku aikoo kokoontua ja haluaisi jonkun toisenkin paikalle.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
🤣🤣🤣
Musta on lakkaamatta hämästyttävää, miten paljon mm. Sinkuissa on jatkuvasti päivystämässä useampi psykologi ja sosiologi, ja näitä hyvä veli/turinatiimi whatever analyyseja tippuu vähintään yksi viikossa, parhaimpina aikoina useampi päivässä.
Voisin lyödä vaikka vetoa siitä, että ne jotka keksivät näitä teoreemia ylempi- ja alempiarvoisista, kuuluvat aina väistämättä omasta mielestään alempiarvoisten ryhmään ja kokevat jäävänsä ulkopuolelle jostain. Toki tuollainen väittämä on loukkaus siinä missä olisi loukkaus sanoa ääneen jonkun olevan mahdollisesti incel/ätmi/mamu/vajakki/jne., mitä ikinä palstalla nyt lauotaankaan näinä päivinä.
Suosittelen ihan lämpimästi unohtamaan palstat ja menemään ulos katselemaan elämää. Palsta on vain kirjepaperia marketin ilmoitustaululla, ilmoitus siitä, että jossain joku aikoo kokoontua ja haluaisi jonkun toisenkin paikalle.Ymmärrän, toisinajattelijat hiljennetään jne.
Menen nyt, kun kovasti toivotaan poistumista. Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, toisinajattelijat hiljennetään jne.
Menen nyt, kun kovasti toivotaan poistumista.Se on täysin oma tulkintasi tilanteesta. Toisaalta, jos löyhin perustein ryhtyy syyttämään toisia asioista joita ei voi edes todistaa, on hyväkin istua alas ja miettiä kuvioita. Äkkiseltään en muista, että kukaan rekuista/vakkareista olisi syyttänyt muumeja salaliitosta, niin siinä on se rajapinta, kontrasti joka ei kohtaa, vaikka loogisesti ajatellen pitäisi kohdata.
En tiedä kuka poistumistasi on kovasti toivonut, mutta mennä ja tulla saat miten hyväksi koet, sitä ei voi kukaan estää.- Anonyymi
Se on täysin oma tulkintasi tilanteesta. Toisaalta, jos löyhin perustein ryhtyy syyttämään toisia asioista joita ei voi edes todistaa, on hyväkin istua alas ja miettiä kuvioita. Äkkiseltään en muista, että kukaan rekuista/vakkareista olisi syyttänyt muumeja salaliitosta, niin siinä on se rajapinta, kontrasti joka ei kohtaa, vaikka loogisesti ajatellen pitäisi kohdata.
En tiedä kuka poistumistasi on kovasti toivonut, mutta mennä ja tulla saat miten hyväksi koet, sitä ei voi kukaan estää.Hoh hoijaa. Huono omatunto. Se minulla ei ole, ei tarvitse olla sinullakaan. Kaikki hyvin. Lähden nyt kommentoimasta.
- Anonyymi
Se on täysin oma tulkintasi tilanteesta. Toisaalta, jos löyhin perustein ryhtyy syyttämään toisia asioista joita ei voi edes todistaa, on hyväkin istua alas ja miettiä kuvioita. Äkkiseltään en muista, että kukaan rekuista/vakkareista olisi syyttänyt muumeja salaliitosta, niin siinä on se rajapinta, kontrasti joka ei kohtaa, vaikka loogisesti ajatellen pitäisi kohdata.
En tiedä kuka poistumistasi on kovasti toivonut, mutta mennä ja tulla saat miten hyväksi koet, sitä ei voi kukaan estää.Tuo salaliitto oli kyllä melko paksua.
Anonyymi kirjoitti:
Hoh hoijaa. Huono omatunto. Se minulla ei ole, ei tarvitse olla sinullakaan. Kaikki hyvin. Lähden nyt kommentoimasta.
On sulla kova taipumus ottaa nokkiisi mistään vastaväitteestä, herkkä on nahka, marttyyrirooli puskee läpi heti jos vähänkään on eri mieltä. No eipä se minulle tietysti kuulu, kukin tavallaan.
Anonyymi kirjoitti:
Hoh hoijaa. Huono omatunto. Se minulla ei ole, ei tarvitse olla sinullakaan. Kaikki hyvin. Lähden nyt kommentoimasta.
On sullakova taipumus ottaa nokkiisi vastaväitteistä, nahka on herkkää ja marttyyrirooli puskee ulos heti kun joku sille antaa mahdollisuuden. No kukin tavallaan.
- Anonyymi
On sulla kova taipumus ottaa nokkiisi mistään vastaväitteestä, herkkä on nahka, marttyyrirooli puskee läpi heti jos vähänkään on eri mieltä. No eipä se minulle tietysti kuulu, kukin tavallaan.
Voi kiitos. Voihan se olla, mietin tuota.
Ei, en ole kyllä herkkänahkainen. Kyllä minulle saa sanoa palautetta.
Tämä on huono juttu, kun lupaa lopettaa kommentoimasta ja toinen antaa palautetta, niin on siihen vastine annettava. Anonyymi kirjoitti:
Tuo salaliitto oli kyllä melko paksua.
No jotenkin kummasti palstalta aina löydetään Turinatiimin tai jonkin toisen tahon salaliitto muumeja vastaan, niin on loogista olettaa, että salaliittoteoreetikoilla itsellään on olemassa oma rinkinsä ja salaliittonsa, koska ei ne syyttävät ideat kumpua vain siitä, että on satuttu juomaan kaksi mukia teetä liikaa.
Kannattaa vilkaista Jenkkien vaalikeskustelua puolin ja toisin, siellä edellä mainittu looginen yhtälö loistaa kuin majakka, niin että edes kuolleet eivät voi olla huomaamatta sitä. Koko vaalikeskustelu on pelkkää syytöstä syytöksen perään ja niistä kirkasenemmistö on tuulesta temmattua länkytystä, kunhan nyt saadaan näkyvyyttä. Palstan turinatiimi-hölinät ja muut sisäpiirijutut on samaa sarjaa, huomionhakua ja pettymystä siitä, ettei kuulukaan johonkin kuvitteeliseen yhteisöön.- Anonyymi
On sullakova taipumus ottaa nokkiisi vastaväitteistä, nahka on herkkää ja marttyyrirooli puskee ulos heti kun joku sille antaa mahdollisuuden. No kukin tavallaan.
Ihan sivusta kysäisen, että miksi sulla on aina noin hirveän kova tarve reagoida tällaisiin aloituksiin? Olen huomannut ennenkin, että jostain syystä juuri sinä (ja pari muuta) olet aina hyvin reaktioherkkä näihin. Kun väitteessä ei kerta ole mitään perää, niin sittenhän sen voisi vain ohittaa olankohautuksella. Mua hieman häiritsee se, että sulla on aina näihin hyvin hyökkäävä tyyli. Se on outoa, eikä se ole erityisen vakuuttavaa. No mutta jatkakaa. 🙄
Anonyymi kirjoitti:
Voi kiitos. Voihan se olla, mietin tuota.
Ei, en ole kyllä herkkänahkainen. Kyllä minulle saa sanoa palautetta.
Tämä on huono juttu, kun lupaa lopettaa kommentoimasta ja toinen antaa palautetta, niin on siihen vastine annettava.Ei se ole huono juttu, mutta ei ole tarpeen myöskään antaa palautetta "viimeisten sanojen jälkeen, se kun oli annettu jo aiemmin. Toki jos haluaa viimeisen sanan, niin sitten se kannattaa sanoa suoraan, kyllä mä ihan mielelläni nostan kädet pystyyn jos sitä halutaan.
Mitä mainitsemaani herkkänahkaisuuteen tulee, niin aika vahva väistämis(defenssi)reaktio syntyi heti, kun väitin vastaan:
"Ymmärrän, toisinajattelijat hiljennetään jne.
Menen nyt, kun kovasti toivotaan poistumista."
Siitä se kommentti herkkänahkaisuudesta.- Anonyymi
Ei se ole huono juttu, mutta ei ole tarpeen myöskään antaa palautetta "viimeisten sanojen jälkeen, se kun oli annettu jo aiemmin. Toki jos haluaa viimeisen sanan, niin sitten se kannattaa sanoa suoraan, kyllä mä ihan mielelläni nostan kädet pystyyn jos sitä halutaan.
Mitä mainitsemaani herkkänahkaisuuteen tulee, niin aika vahva väistämis(defenssi)reaktio syntyi heti, kun väitin vastaan:
"Ymmärrän, toisinajattelijat hiljennetään jne.
Menen nyt, kun kovasti toivotaan poistumista."
Siitä se kommentti herkkänahkaisuudesta.Nyt en ymmärrä sinua… Herkkänahkainen olet itse. Itse voin helposti pahoitella jos olen tuonut negatiivista energiaa tänne. Halusin vain nostaa kokemani asian esille..
Katsotko sinä ikinä peiliin ts. myönnätkö koskaan, ettet aina voi olla oikeassa. Veikkaan ettet. Anonyymi kirjoitti:
Ihan sivusta kysäisen, että miksi sulla on aina noin hirveän kova tarve reagoida tällaisiin aloituksiin? Olen huomannut ennenkin, että jostain syystä juuri sinä (ja pari muuta) olet aina hyvin reaktioherkkä näihin. Kun väitteessä ei kerta ole mitään perää, niin sittenhän sen voisi vain ohittaa olankohautuksella. Mua hieman häiritsee se, että sulla on aina näihin hyvin hyökkäävä tyyli. Se on outoa, eikä se ole erityisen vakuuttavaa. No mutta jatkakaa. 🙄
Reagoin näihin silloin kun huomaan niitä. Yleensä en huomaa, kun en ole paikalla. Jos sinä ne huomaat ja huomaat reaktioni, niin olet ilmeisesti minua useammin paikalla. varsinkin, jos olet kerännyt tilastoja siitä, että esim. minulla on herkkyyttä reagoida em. kaltaisiin aloituksiin.
Toki siinä mielessä olet asian suhteen sokea, ettet ole huomannut minun reagoivan muutenkin terävästi kaikkiin sellaisiin näennäisasiallisiin aloituksiin, jotka ovat puhdasta valetta, kuten tämäkin aloitus.
Hyökkäävä tyyli johtuu ihan puhtaasti siitä, että siedän kyllä vittuilua, mutta paskapuhetta en siedä, en missään, en koskaan, enkä ketään kohtaan. Ja jos se sinusta ei tunnu vakuuttavalta, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska tarkoituskaan ei ole olla vakuuttava jollekin hahmolle, vaan vain tiputtaa kylmät faktat pöytään.
Muutenkin keskivertoihminen voisi kuvitella, että kukaan ei jaksa seurata ketään nobodya totaalisen turhalla palstalla päästäkseen kärryille hahmon tavoista reagoida erilaisiin asioihin. Pidän sitä aika erikoisena taipumuksena, sen sijaan että vain keskittyisi keskustelemaan kulloisestakin aloituksen aiheesta.Anonyymi kirjoitti:
Nyt en ymmärrä sinua… Herkkänahkainen olet itse. Itse voin helposti pahoitella jos olen tuonut negatiivista energiaa tänne. Halusin vain nostaa kokemani asian esille..
Katsotko sinä ikinä peiliin ts. myönnätkö koskaan, ettet aina voi olla oikeassa. Veikkaan ettet.Kuten jo edellä totesin, olet hyvä väistelemään.
Katson joka aamu peiliin ja mietin missä mennään. Arvauksesi virheiden myöntämisestä ei voisi olla kauempana totuudesta, mutta pelkkiä arvauksiahan sinä olet esittänytkin, vaikka osin totuuksiksi puettuina. Sitä väistelyä.- Anonyymi
Kuten jo edellä totesin, olet hyvä väistelemään.
Katson joka aamu peiliin ja mietin missä mennään. Arvauksesi virheiden myöntämisestä ei voisi olla kauempana totuudesta, mutta pelkkiä arvauksiahan sinä olet esittänytkin, vaikka osin totuuksiksi puettuina. Sitä väistelyä.Kukkotappelut on poikaa... 😁
- Anonyymi
Kuten jo edellä totesin, olet hyvä väistelemään.
Katson joka aamu peiliin ja mietin missä mennään. Arvauksesi virheiden myöntämisestä ei voisi olla kauempana totuudesta, mutta pelkkiä arvauksiahan sinä olet esittänytkin, vaikka osin totuuksiksi puettuina. Sitä väistelyä.No mutta, tiedän vähemmälläkin seuraamisella, missä mennään. Yllätyksiä ei tule.
Ja se viimeinen sana, se on mun. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukkotappelut on poikaa... 😁
Varsinainen kukko hän onkin 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinainen kukko hän onkin 😂
Niin olet sinäkin. Et ole sen kummaisempi, vaikka kätket itsesi sumuun.
- Anonyymi
En tiedä kuka poistumistasi on kovasti toivonut, mutta mennä ja tulla saat miten hyväksi koet, sitä ei voi kukaan estää.Miten sinä jaksat itse oma itseäsi? Olet varmaan hyvin ylpeä itsestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä jaksat itse oma itseäsi? Olet varmaan hyvin ylpeä itsestäsi.
Olet jo hävinnyt...nuole haavasi. Rande jo revitteli sorat päällesi ja pörhistelee sulkiaan muualla...
Meni jo...😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jo hävinnyt...nuole haavasi. Rande jo revitteli sorat päällesi ja pörhistelee sulkiaan muualla...
Meni jo...😁Terkut Randelle, en tiedä, kuka tai ketkä tulivat mukaan keskusteluun, mutta se on tämän anonyymiyden huono puoli, normaali keskustelu on näin vaikeaa.
Herään usein aikaisin, joten keskustelua vielä kurkkasin.
Itse tykkään kärkkäästäkin keskustelusta, mukavampi tietysti olisi jos ei lyötäisi vyön alle. Ymmärrän myös, miksi nimimerkeillä kirjoittavat tapaavat ilmeisesti palstan ulkopuolellakin, ihan valloittavia persoonia tuntuvat olevan.
Aloitus oli provokatiivinen, ja poiki ihan mielenkiintoisia vastauksia. Ehkä turha aihe sinällään, myönnetään.
Maailmassa on mielenkiintoisempiakin ilmiöitä kuin muiden ihmisten toiminnan arvosteleminen.
- Anonyymi AP - Anonyymi
No jotenkin kummasti palstalta aina löydetään Turinatiimin tai jonkin toisen tahon salaliitto muumeja vastaan, niin on loogista olettaa, että salaliittoteoreetikoilla itsellään on olemassa oma rinkinsä ja salaliittonsa, koska ei ne syyttävät ideat kumpua vain siitä, että on satuttu juomaan kaksi mukia teetä liikaa.
Kannattaa vilkaista Jenkkien vaalikeskustelua puolin ja toisin, siellä edellä mainittu looginen yhtälö loistaa kuin majakka, niin että edes kuolleet eivät voi olla huomaamatta sitä. Koko vaalikeskustelu on pelkkää syytöstä syytöksen perään ja niistä kirkasenemmistö on tuulesta temmattua länkytystä, kunhan nyt saadaan näkyvyyttä. Palstan turinatiimi-hölinät ja muut sisäpiirijutut on samaa sarjaa, huomionhakua ja pettymystä siitä, ettei kuulukaan johonkin kuvitteeliseen yhteisöön.Tuohon jenkkien keskusteluun liittyen vielä vastaan, että olen seurannut keskustelua. Olen myös tietoinen, että media Jenkeissä on kahtia jakautunutta. On totta, että esim. vaalikeskustelu ei aina pysy asiassa. Kuitenkin tällä kaikella on taustansa ja historiansa.
Salaliittoteoreetikoksi toisen leimaaminen voi olla myös tietämättömyyttä. Luotan enemmän ihmisiin, jotka todella seuraavat mediaa Jenkeissä kuin esim. sinun mutuajatuksiin ja tuntumiin tai Suomen uutisiin.
Suomen media valikoi Jenkkien mediasta haluamansa. Ei se ole aina niin puolueetonta kuin annetaan ymmärtää.
Ei sinunkaan kannata kaikkea purematta niellä.
-Anonyymi AP - Anonyymi
En tiedä kuka poistumistasi on kovasti toivonut, mutta mennä ja tulla saat miten hyväksi koet, sitä ei voi kukaan estää.Sun mottosihan on Turinatiimi forever.
- Anonyymi
Reagoin näihin silloin kun huomaan niitä. Yleensä en huomaa, kun en ole paikalla. Jos sinä ne huomaat ja huomaat reaktioni, niin olet ilmeisesti minua useammin paikalla. varsinkin, jos olet kerännyt tilastoja siitä, että esim. minulla on herkkyyttä reagoida em. kaltaisiin aloituksiin.
Toki siinä mielessä olet asian suhteen sokea, ettet ole huomannut minun reagoivan muutenkin terävästi kaikkiin sellaisiin näennäisasiallisiin aloituksiin, jotka ovat puhdasta valetta, kuten tämäkin aloitus.
Hyökkäävä tyyli johtuu ihan puhtaasti siitä, että siedän kyllä vittuilua, mutta paskapuhetta en siedä, en missään, en koskaan, enkä ketään kohtaan. Ja jos se sinusta ei tunnu vakuuttavalta, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska tarkoituskaan ei ole olla vakuuttava jollekin hahmolle, vaan vain tiputtaa kylmät faktat pöytään.
Muutenkin keskivertoihminen voisi kuvitella, että kukaan ei jaksa seurata ketään nobodya totaalisen turhalla palstalla päästäkseen kärryille hahmon tavoista reagoida erilaisiin asioihin. Pidän sitä aika erikoisena taipumuksena, sen sijaan että vain keskittyisi keskustelemaan kulloisestakin aloituksen aiheesta.Sitten joku osaa kirjoittaa näitä, kun sinä olet niitä lukemassa. Voihan sekin tietysti olla. Tällaisissa ketjuissa kun on likipitäen aina sinun reaktiosi ja iso osa ketjusta on sinun reagoimistasi.
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä jaksat itse oma itseäsi? Olet varmaan hyvin ylpeä itsestäsi.
Jaksan oikein hyvin, kiitos kysymästä. En oikein ymmärrä miksi pitäisi olla ylpeä itsestään, mutta kukin saa sen osalta tehdä omat ratkaisunsa.
Anonyymi kirjoitti:
Terkut Randelle, en tiedä, kuka tai ketkä tulivat mukaan keskusteluun, mutta se on tämän anonyymiyden huono puoli, normaali keskustelu on näin vaikeaa.
Herään usein aikaisin, joten keskustelua vielä kurkkasin.
Itse tykkään kärkkäästäkin keskustelusta, mukavampi tietysti olisi jos ei lyötäisi vyön alle. Ymmärrän myös, miksi nimimerkeillä kirjoittavat tapaavat ilmeisesti palstan ulkopuolellakin, ihan valloittavia persoonia tuntuvat olevan.
Aloitus oli provokatiivinen, ja poiki ihan mielenkiintoisia vastauksia. Ehkä turha aihe sinällään, myönnetään.
Maailmassa on mielenkiintoisempiakin ilmiöitä kuin muiden ihmisten toiminnan arvosteleminen.
- Anonyymi APSemmoista se on, anonyymejä on käytännössä mahdotonta erottaa toisistaan 100% varmuudella. Sen kanssa on vain tultava toimeen tai laitettava palstahanskat narikkaan.
Varmaan aika iso osasyy rekkujen tapaamisille, niiden tutumpien syiden lisäksi on se, että rekattujen kohdalla on olemassa jonkin asteinen varmuus siitä, että juttelee sen yhden ja saman tyypin kanssa ja mahdollisesti tavattaessa on vastaava tietynlainen varmuus siitä, että kohtaa sen tyypin, jonka kanssa on pölötellyt. Eli turvallisuudentunnehan siinä on se merkitsevä tekijä.Anonyymi kirjoitti:
Tuohon jenkkien keskusteluun liittyen vielä vastaan, että olen seurannut keskustelua. Olen myös tietoinen, että media Jenkeissä on kahtia jakautunutta. On totta, että esim. vaalikeskustelu ei aina pysy asiassa. Kuitenkin tällä kaikella on taustansa ja historiansa.
Salaliittoteoreetikoksi toisen leimaaminen voi olla myös tietämättömyyttä. Luotan enemmän ihmisiin, jotka todella seuraavat mediaa Jenkeissä kuin esim. sinun mutuajatuksiin ja tuntumiin tai Suomen uutisiin.
Suomen media valikoi Jenkkien mediasta haluamansa. Ei se ole aina niin puolueetonta kuin annetaan ymmärtää.
Ei sinunkaan kannata kaikkea purematta niellä.
-Anonyymi APAika turhauttavaa. Katsoitko peiliin, kun päättelit, etten seuraa muita kuin kotimaisia medioita? Jos et katsonut, niin menepä nyt sitten sinne katsomaan, koska sieltä tuo olettamus on kotoisin.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten joku osaa kirjoittaa näitä, kun sinä olet niitä lukemassa. Voihan sekin tietysti olla. Tällaisissa ketjuissa kun on likipitäen aina sinun reaktiosi ja iso osa ketjusta on sinun reagoimistasi.
Aivan mahdollista. On täällä ennenkin osattu odotella tilaisuutta ja sitten roiskaistu jotain aloitusta, jotta saadaan vähän säpinää.
- Anonyymi
Aika turhauttavaa. Katsoitko peiliin, kun päättelit, etten seuraa muita kuin kotimaisia medioita? Jos et katsonut, niin menepä nyt sitten sinne katsomaan, koska sieltä tuo olettamus on kotoisin.
Voin katsoa peiliin. Jos sanot, että seuraat niin sitten uskon, että seuraat.
- Anonyymi
Semmoista se on, anonyymejä on käytännössä mahdotonta erottaa toisistaan 100% varmuudella. Sen kanssa on vain tultava toimeen tai laitettava palstahanskat narikkaan.
Varmaan aika iso osasyy rekkujen tapaamisille, niiden tutumpien syiden lisäksi on se, että rekattujen kohdalla on olemassa jonkin asteinen varmuus siitä, että juttelee sen yhden ja saman tyypin kanssa ja mahdollisesti tavattaessa on vastaava tietynlainen varmuus siitä, että kohtaa sen tyypin, jonka kanssa on pölötellyt. Eli turvallisuudentunnehan siinä on se merkitsevä tekijä.Hyvin perustelit kantasi.
En vain koe luontevana tuota nimimerkillä kirjoittamista. Ihailen kuitenkin niiden rohkeutta, jotka tekee niin.
Ajatukseni eivät ole niin perinteisiä, etteivätkö ne voisi erottua ja etteikö niistä voisi hyvinkin tunnistaa minua. En tarkoita, että ajattelisin olevani jotenkin muita parempi, ja siksi erottuisin. Olen huomannut niiden vain olevan usein enemmän tai vähemmän valtavirrasta poikkeavia. Lisäksi tykkään tietyllä tapaa testata ihmisten ajatuksia, eri mielipiteet muokkaavat omia ajatuksiani myös. Anonyymi kirjoitti:
Voin katsoa peiliin. Jos sanot, että seuraat niin sitten uskon, että seuraat.
Kiva että välillä muutkin kuin minä, jolla sitä peiliin katsottavaa riittää vähän väliä palstailujen myötä. Vaan olen jo tottunut siihen, nopea mieli, vielä nopeampi kieli ja valoa nopeammat sormet aiheuttavat aika tiheään peilin eteen marssimista. Mutta onpahan sitten jotain mitä katsella hampaita pestessä 😂
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin perustelit kantasi.
En vain koe luontevana tuota nimimerkillä kirjoittamista. Ihailen kuitenkin niiden rohkeutta, jotka tekee niin.
Ajatukseni eivät ole niin perinteisiä, etteivätkö ne voisi erottua ja etteikö niistä voisi hyvinkin tunnistaa minua. En tarkoita, että ajattelisin olevani jotenkin muita parempi, ja siksi erottuisin. Olen huomannut niiden vain olevan usein enemmän tai vähemmän valtavirrasta poikkeavia. Lisäksi tykkään tietyllä tapaa testata ihmisten ajatuksia, eri mielipiteet muokkaavat omia ajatuksiani myös.Ei rekisteröityminen "vain" nimimerkin takia olekaan kaikille luontevaa, saati tarpeellista. Ja rekisteröitymisen osalta ei niinkään kannata ajatella rohkeutta, vaan sitäkin ohjaa turvallisuushakuisuus, kukaan ei voi höpötellä tunnistamattomana "sinun" nimiisi, se on se suurin yksittäinen syy rekkautumisille. Se rippunen siinä on rohkeutta mukana, että rekattuna on helpompi päätyä maalitauluksi, syystä tai syyttä.
Ajatusten, ja kirjoitusten perusteella toki voi tunnistaa yksilöitä, mutta esimerkiksi itse en vaivaudu edes yrittämään moista, minulle kaikki anonyymit ovat yhtä massaa ja kun vastaan jonkin anonyymin aloitukseen/kommenttiin, vastaan vain siihen yhteen kirjoitukseen, koska en voi tietää onko jatkuva keskustelu anonyymin kanssa vain sen yhden anonyymin vai useiden anonyymien kommentteja. Mutta se on vain minä, muut tekevät omilla tavoillaan.- Anonyymi
Ei rekisteröityminen "vain" nimimerkin takia olekaan kaikille luontevaa, saati tarpeellista. Ja rekisteröitymisen osalta ei niinkään kannata ajatella rohkeutta, vaan sitäkin ohjaa turvallisuushakuisuus, kukaan ei voi höpötellä tunnistamattomana "sinun" nimiisi, se on se suurin yksittäinen syy rekkautumisille. Se rippunen siinä on rohkeutta mukana, että rekattuna on helpompi päätyä maalitauluksi, syystä tai syyttä.
Ajatusten, ja kirjoitusten perusteella toki voi tunnistaa yksilöitä, mutta esimerkiksi itse en vaivaudu edes yrittämään moista, minulle kaikki anonyymit ovat yhtä massaa ja kun vastaan jonkin anonyymin aloitukseen/kommenttiin, vastaan vain siihen yhteen kirjoitukseen, koska en voi tietää onko jatkuva keskustelu anonyymin kanssa vain sen yhden anonyymin vai useiden anonyymien kommentteja. Mutta se on vain minä, muut tekevät omilla tavoillaan.Kyllä. No maailmaan mahtuu sanoja. Enimmäkseen turhia. Täällä on paljon nimimerkillä kirjoittavia, joiden kanssa voi jakaa ajatuksia.
Itselle tämä puoli oli uusi ja voin ainakin todeta, että tulipa tämäkin nähtyä. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. No maailmaan mahtuu sanoja. Enimmäkseen turhia. Täällä on paljon nimimerkillä kirjoittavia, joiden kanssa voi jakaa ajatuksia.
Itselle tämä puoli oli uusi ja voin ainakin todeta, että tulipa tämäkin nähtyä.On täällä paljonkin hyviä keskustelijoita, niin rekkuja kuin muumeja, se vaan ei aina toteudu, vaan kuten sinä tai joku toinen anonyymi aiemmin tässä ketjussa totesi, pitäisi jaksaa kuuntelun lisäksi kuulla sitä toista ja vasta sitten vastata, jos edes vastaa, aina sekään ei ole välttämätöntä.
- Anonyymi
Kiva että välillä muutkin kuin minä, jolla sitä peiliin katsottavaa riittää vähän väliä palstailujen myötä. Vaan olen jo tottunut siihen, nopea mieli, vielä nopeampi kieli ja valoa nopeammat sormet aiheuttavat aika tiheään peilin eteen marssimista. Mutta onpahan sitten jotain mitä katsella hampaita pestessä 😂
Tämä oli hauskasti sanottu.
-Anonyymi ap
- Anonyymi
Ihan normaaliahan tuo on kaikissa tuttavapiireissä. Ei siihen noin vain ulkopuolisia huolita. Harva kuitenkaan jaksaa jatkuvasti vain rinkirunkata keskenään.
- Anonyymi
Totta tämäkin.
Jätän vain eriävän mielipiteen tähän aloitukseen kirjattavaksi pöytäkirjaan.
Aika erikoinen näkemys sinulla.
Vakkarit tuntevat jo toisiaan hieman ja siksi tulenevat paremmin toimeen. Nuubina minut otettiin ihan avosylin vastaan ja ei mitään sisäänpäin kääntyneisyyttä. Toki sellainen vaikutelma saattaa tulla jos ei itse ymmärrä sitä, että osa vakkareista tuntevat toisensa palstan ulkopuolellakin.
Se taas ei tarkoita yhtään sitä, että muut divät olisi tervetulleita.
Mielipiteen vapaus on se, mitä täällä on. Kaikille on tilaa sinkuissa.- Anonyymi
Seinät leveällä ja katto korkealla, potku persuuksiin ja good bye.
Anonyymi kirjoitti:
Seinät leveällä ja katto korkealla, potku persuuksiin ja good bye.
Jahas..?
- Anonyymi
Vakkarit, oli he anomuumeja, tai rekkaantuneita, allekirjoittaneita, ketkä tulevat toimeen muiden kanssa, eivät ole keränneet kuppikuntaa ympärilleen, vaan antavat tilaa mielipiteille ja "kuuntelevat" perustelut.
Se siitä...- Anonyymi
Niin ja kato vakkareissa johtuu yleensäkin sellaisesta väsymisestä epäolennaiseen puuttumisessa. Henkilöhyökkäykset, politikointi, seksualisointi ja ihan vain haukkuminen.
Usein kun perustelut loppuu, alkaa vastaava toiminta.
Eikä sellainen ole keskustelua... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kato vakkareissa johtuu yleensäkin sellaisesta väsymisestä epäolennaiseen puuttumisessa. Henkilöhyökkäykset, politikointi, seksualisointi ja ihan vain haukkuminen.
Usein kun perustelut loppuu, alkaa vastaava toiminta.
Eikä sellainen ole keskustelua...Nyt pitää varmasti ymmärtää. Ymmärrän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt pitää varmasti ymmärtää. Ymmärrän.
Ymmärrä tai ole ymmärtämättä. Mitä väliä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrä tai ole ymmärtämättä. Mitä väliä?
Tämä maailma lakkaa nopeasti toimimasta jos sillä ei ole väliä ymmärtääkö pieni ihminen vai ei.
Ymmärrätkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä maailma lakkaa nopeasti toimimasta jos sillä ei ole väliä ymmärtääkö pieni ihminen vai ei.
Ymmärrätkö?Tämän maailmsn meno ei ihmisen ymmärtämisestä välitä p.skaakaan. Ihminrn on pieni rikka kokonaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän maailmsn meno ei ihmisen ymmärtämisestä välitä p.skaakaan. Ihminrn on pieni rikka kokonaisuudessa.
Se on ihminen joka tämän maailman menon on aiheuttanut, joten ihmisen ymmärtämisellä on paljonkin väliä.
Ymmärsitkö nyt? 😊 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihminen joka tämän maailman menon on aiheuttanut, joten ihmisen ymmärtämisellä on paljonkin väliä.
Ymmärsitkö nyt? 😊Ei se ymmärtäminen mitään auta, jos ihmiset kuitenkin kollektiivisesti tekee mitä tekee...
Tyyliin, kirjoitat yleisöosastolle, että kaupungintorille ei ole turvallista mennä huomenna, mutta siellä on 1000 ämpäriä ilmaseksi klo 7:00 alkaen, niin ensimmäiset 100 jo odottelee ämpäreitä kello 06:00....
Ihniset ei liikoja mieti, mutta ahneus toimii...
- Anonyymi
Olet pahasti myöhässä. Ei tänne enää kukaan kirjoita :D
- Anonyymi
omn ajatelmasi milenvikisuus?
- Anonyymi
Aloittaja on kauniisti sanoen hieman hakoteillä. Ensimmäinen syy on ollut kulunut lämmin kesä.
Ihmiset ovat viettäneet aikaansa mielummin reaalimaailmassa.
Pysyvämpi syy on ollut se, kun trollit kävivät paskomassa joka ikisen viestiketjun aiheesta riippumatta.
Se on aiheuttanut pysyviäkin lähtöjä.
Ei täällä ole mitään sisäpiiriä, missä keskusteltaisiin keskenään ja halveksittaisiin muita. Vuosien aikana vain joidenkin nimimerkkien kirjoitstyyli on tullut tutummaksi. Jotkut ovat tavanneet jopa oikeassa elämässä.
Todisteena en laita allekirjoitustani, niin veikatkaapa kuka on tämän kirjoituksen tehnyt.- Anonyymi
Kauniisti sanominen kannattaa 😂
- Anonyymi
🤭... Hauskoja nämä - en ole palstalainen - sivusta - en käy sinkut-palstalla - ihan ohimennen vain luin - -- ja sitten syväanalyysi vuosien palstakirjoutuksista. 🤣
xLiner- Anonyymi
Ihan vain sivusta totean, että olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin mitä "sivusta" pitäisi tarkoittaa. Mä olen luullut, että sillä ilmaistaan kun hypätään keskusteluun mukaan sivusta, eli ei ole esim. sama anonyymi, joka on siinä kohtaa aiemmin kommentoinut. Noin minä olen tuota aina täällä käyttänyt ja käytin tässäkin ketjussa. En mä tiennyt, että sillä tarkoitettaisiin jotenkin koko palsta "sivustaseuraamista". 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vain sivusta totean, että olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin mitä "sivusta" pitäisi tarkoittaa. Mä olen luullut, että sillä ilmaistaan kun hypätään keskusteluun mukaan sivusta, eli ei ole esim. sama anonyymi, joka on siinä kohtaa aiemmin kommentoinut. Noin minä olen tuota aina täällä käyttänyt ja käytin tässäkin ketjussa. En mä tiennyt, että sillä tarkoitettaisiin jotenkin koko palsta "sivustaseuraamista". 🤔
Hmm ... noin mäkin olen sen aina käsittänyt ja noin käyttänyt. Mä olen olettanu, että toi sivusta kommentoiminen on vähän sama kuin jossain isommissa juhlissa, kun porukka on jaoteltu pöytiin, kääntyisitkin puhumaan viereiseen pöytään. Sellanen "hei, teillähän on täällä mielenkiintonen keskustelu" tai "mä en voinut olla kuulematta ja mulle tuli mieleen" tai "anteeksi kun tungen tähän väliin, mutta halusin sanoa". Aina oppii uutta näköjään.
- Anonyymi
xLiner, se ajatusten tonava
- Anonyymi
No tuo nyt oli sellaista irrottelua 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo nyt oli sellaista irrottelua 😀
Tuo aloitus tarkoitan. (ed)
- Anonyymi
Kyllä näissä mielestäni toimii sama sosiaaliverkostojen rakentaminen, kuin reaalimaailmassa. En lähtisi sitä itse kieltämään.
Rekkaantuneiden on toimittava enemmän sen sääntöjen mukaisesti, elleivät halua riitautua keskenään ja täällä julkisesti.
Anonyyminä on helpompi seisoa omien mielipiteidensä takana, mutta rekattu voi sen kostaa ja käydä nakuttamassa anona takaisin.
Yhteisöllisyyden nostattaminen ja liehittely voi ärsyttää anoja joissakin tapauksissa ja olla rekattujen yhteispelin takeena, mutta ihan selvää ettei se jää keneltäkään rekatulta ymmärtämättä, mikä saattaa nostaa rekatun kynnystä kommentointiin anona ja saada anonyymit vaikuttamaan kokonaisuudessaan muita epäkohteliaampina.
Anojen moelipiteet eivät ole ostettavissa, mikä saattaa aiheuttaa joissakin harmia.- Anonyymi
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Joillakin on itsekorostuksen tarve, ei tärkeiden asioiden korostuksen tarve.
- Anonyymi
Entä jos 2 narsistia menevät keskenään naimisiin, kumpi on itsekkäämpi kilpailu syntyy ja taistelukin.
hhh... nyt totean mielenkiintoisemmaksi sokkelopelin koodaamisen kuin huono elokuva netflixistä... toisaalta aivot työskentelevät taustalla ideoiden parissa kuin moniajo, huomaamattakin elokuvaa katsellessakin. - Anonyymi
Kollektiivinen Collector eli keräilijä. Kuin transistorissa on transvestiitissa siiskin kolmijalkaisessa bipolaarisessa osassa.
Bipolaarinen Transvestiitti eli BJT, - Anonyymi
"Suurin osa akateemisesti koulutetettua "
Tosiaankaan ei, akateemisen koulutuksen läpäissyt osaa vähintään auttavasti englantia. Narsistien kollektiivi kuulostaisi diktaatttorien kesäleiriltä.
:)- Anonyymi
Kuulostaa pahalle 😄
- Anonyymi
Niinpä niin se varmasti sitä olisikin!
- Anonyymi
Niin no ihmiset nyt yleensä ovat hyväksyntää kaipaavia ja sitä kun saa komppaamalla yleistä linjaa niin komppi-komppi-.komppi sitten helposti johtaa hyväveli-kerhoiluun, ei kai se sen kummempaa ole oikeastaan. Lopulta kuitenkin käy niin että keskustelutaitoiset kyllästyy komppikerhon komppi-komppailuihin, siirtyvät muualla ja kun ei ole kuin komppi-komppaajia jäljellä ei synny enää mielenkiintoisia keskusteluja kun kaikki komppaa vain toisiaan.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Komppaan Harmista.
Vastaan entisenä vakkarina, nykyisenä satunnaisena kirjoittajana.
Kukin saa itse valita kirjoittaako muumina tai rekkuna, sama valinta on kaikilla. En jaksa ymmärtää miksi rekkautuminen aiheuttaa osalle niin suurta antipatiaa. Satunnaisena vierailijana voisin yhtä hyvin kirjoittaa muumina. En useinkaan jää seuraamaan keskustelua. Toisaalta satunnaisena kirjoittajana, en myöskään aiheuta kanssakirjoittajissa samanlaista tarvetta provosoiville vastauksille ja tarkoitukselle vääntämiselle kuin mitä aktiivikirjoittaja usein nimimerkillä kohtaa.
Tuo sama ilmiö, provosointi tai tarve vääntää (miksi sitä nyt kutsuu), aktiiviaikana tuli 95% muumeilta. Kun motiivi palstailuun oli oman itsensä ja oman elämänsä pohdiskelu, ei vääntämisestä saa mitään. Enkä nyt tarkoita, etteikö palstalla saisi keskustella! Saa ja pitää! Aidossa keskustelussa kuunnellaan aidosti mitä vastapuoli sanoo ja sen jälkeen kerrotaan oma näkemys perustellusti. Kummankaan ei tarvitse muuttaa omaa näkemystä, ja silti toisenlainen näkökanta voi avata omaa ymmärrystä. Keskustelu on jopa toivottavaa. Ilman sitä palsta ei anna juuri mitään.
Ihmiset voi olla samaa mieltä ilman, että se on toisen komppaamista! Jos vaikka minä alkaisin mielistellä harmiksen ideologiaa, se olisi vahvaa komppamista. Jos taas olen eri mieltä tuon ideologian järjellisyydestä, en komppaa vaan olen aidosti sitä mieltä ettei Venäjää kannata mielistellä eikä Venäjäläisten elämä ole hienoa ja tavoiteltavaa. Venäjäläinen taide ja osittain tiedekin on hienoa, mutta muuten yhteiskunta on monilta osin läpimätä. En myöskään koe komppaamisena, jos joku muukin ihailee vaikka naapurimaan hallintoa tai haluaa venäläisen vaimon. Mielipiteeseen on oikeus.
Nimimerkki mahdollistaa sen, että tietää kenen kanssa juttelee. Jos joku käyttäytyy epävakaasti, häntä on hyvin helppo välttää. Kun taas joku anonyymi voi tosinpahoin ja oireilee ikävästi palstalla, on helpompi vältellä kaikki (vähää vapaa-aikaansa ei viitsi käyttää kenenkään nyrkkeilysäkkinä). Rekatun kanssa ei myöskään tarvitse aloittaa kaikkea alusta. Sekin tekee keskustelun mielekkäämmäksi.
On aivan sama onko keskustelija akateeminen vai ei. Se miten osaa ajatella, keskustella ja kuunnella ratkaisee.- Anonyymi
Nimimerkki mahdollistaa sen, että tietää kenen kanssa juttelee ja häntä on hyvin helppo välttää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156