Ilouutinen sähköautoilijoille

Anonyymi-ap

Sähköautoilla elvistelevien kavereiden hymy voi huomenna olla vähän väkinäinen, sillä sähkö maksaa noin 0,6 €/kWh. Sähköhemmot taitavat ajaa huomenna aika hitaasti, jotta toimintamatka riittäisi edes pahimpaan hätään.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010733835.html

45

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koko kesän olemme ajaneet lähes ilmaisella sähköllä, maksaneet vain sähköaveron ja siirtomaksun. Ei haittaa yhden päivän hinta.

    • Anonyymi

      Pakkoko se on auto ladata korkeimman hinnan aikaan.
      Sähköauto ladataan kotona yöllä, jolloin sähkön hinta on alimmillaan.
      Reissun päällä pikalatureilla hinnat ei mihinkään muutu muutaman tunnin hintapiikistä.
      Kateellisen onneton provoyritys.

    • Anonyymi

      Juu, muutaman tunnin ajan. Ei ole pakko silloin ladata ja maksullisiin se ei vaikuta.
      Heikkoja on kateellisen provot.

    • Anonyymi

      Ei vaikuta, kiinteä sopimus

    • Anonyymi

      No eukko saa pyörittää generaattoria koko yön.😂

    • Anonyymi

      Voi kun taas polttispölvästin provoilu menee täysin kiville. Niinkuin aina pölvästillä menee.

      Pölvästille tiedoksi että jos sähköauton lataa kaikkein kalleimpaan aikaan niin silloin sta kilsaa maksaa noin kaksi euroa.

      Fossiilipolttimella ei koskaan pääse alle kymmenellä eurolla-

      Mietipä sitä. Kuvitteletko oikeasti että tuollainen typeryksen provoiluyritys menisi läpi?

      • Anonyymi

        "Kuvitteletko oikeasti että tuollainen typeryksen provoiluyritys menisi läpi?"

        Ihan tässä sivustaseuraajana on pakko todeta että menihän se läpi kun jaksoit provosoitua jopa niinkin paljon että lähdit ihan pitkästi vastaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuvitteletko oikeasti että tuollainen typeryksen provoiluyritys menisi läpi?"

        Ihan tässä sivustaseuraajana on pakko todeta että menihän se läpi kun jaksoit provosoitua jopa niinkin paljon että lähdit ihan pitkästi vastaamaan.

        Näin tapahtui ja nyt sähköautopelle naama punaisena pähkäili miten vastaisi? Ja ei tullut mitään :)!


    • Anonyymi

      Tyypillinen uuno joka lukee vain klikki otsikon. Hintapiikkejä on ollut aina ja tulee olemaan. Vain aloittajan kaltainen typerys lataisi autoaan kotona noilla hinnoilla.

      • Anonyymi

        Polttisuuno ei saa koskaan bensaa tai dieseliä alle kympillä sataselle.
        Sähköllä ajaa ajaa alle kahdella eurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttisuuno ei saa koskaan bensaa tai dieseliä alle kympillä sataselle.
        Sähköllä ajaa ajaa alle kahdella eurolla.

        Niin....

        Minäkään en ymmärrä moottoriveneilijöitä, rahaa palaa helposti satanen tunnissa.
        Sensijaan Swan purjeveneellä matkanteko ei maksa mitään !!

        Swan maksaa käytettynäkin puolisen miljoonaa, mutta jos ajatellaan sähköautoilijan aivoilla niin ilmaistahan se touhu on, koska matkaaminen ei maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin....

        Minäkään en ymmärrä moottoriveneilijöitä, rahaa palaa helposti satanen tunnissa.
        Sensijaan Swan purjeveneellä matkanteko ei maksa mitään !!

        Swan maksaa käytettynäkin puolisen miljoonaa, mutta jos ajatellaan sähköautoilijan aivoilla niin ilmaistahan se touhu on, koska matkaaminen ei maksa mitään.

        Totta puhut kyllä Swanilla on mukavampi liikkua vesillä, kuin jollain kämisellä pulpettiveneellä. Ne purjehtivat, joilla purjevene on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut kyllä Swanilla on mukavampi liikkua vesillä, kuin jollain kämisellä pulpettiveneellä. Ne purjehtivat, joilla purjevene on.

        Se on "kämänen" ei "käminen".

        Mutta ei tainnut sähkisuuno ymmärtää viestiä?


    • Anonyymi

      Hyvä riemuidiootti ja trolli! Olen ladannut jo aiemmin tällä viikolla sähköautoni akun, eikä tänään tarvitse ladata yhtään.

      Ja vaikka lataisin tänään kalleimman sähkön aikaan (klo. 7-11), niin maksaisin silti paljon alle 60 senttiä / kWh.

      Ja vaikka lataisin hinnalla 60 senttiä / kWh akun täyteen, olisi se silti selvästi halvempaa, kuin tankata edes 40 litraa polttonestettä tankkiin.

      • Anonyymi

        20 litraa saisi bensaa samalla hinnalla, kuin mitä maksaisi ladata akku täyteen tuolla 60 sentin sähköllä. Sähköllä ajaminen olisi edelleen n. 33 % halvempaa per 100 km.

        Mutta sähköä olen saanut keskimäärin alle 20 sentin hintaan, kun ottaa mukaan pikalatureista ladatut kilowatit.

        Sähköllä ajaminen maksaa keskimäärin n. 3 € / 100 km vuodessa, ja siinä on hintapiikit ja pakkaset esilämmityksineen ja häviöt ja kaikki mukana!

        Että sitä vaan, että tuommonen hintapiikki ei tunnu yhtään missään!


      • Anonyymi

        Mutta taidat silti olla sähkisuuno?


    • Anonyymi

      "Swan maksaa käytettynäkin puolisen miljoonaa, mutta jos ajatellaan sähköautoilijan aivoilla niin ilmaistahan se touhu on, koska matkaaminen ei maksa mitään."

      No nyt polttispelle ja Ajatusten Tonava päästi ilmoille sellaien aivopierun ettei mitään rajaa. Kuvitteletko että ainoastaan Swan tekee purjeveneitä? Ja mitä luulet paljonko Swanin tasoiset fossiililla kulkevat veneet maksavat? Ei niitä ilmaiseksi saa.

      Sama juttu autoissa. Ei tarvitse ostaa sikakallita ökyteslaa uutena vaan hyviä sähköautoja voi ostaa paljon halvemmallakin.

      Se mikä tulee aina polttikset mukana on moninkertaiset käyttökustannukset sähköauto on verrattuna. Olkoon alla kallis Lexus tai tonnin Corolla. Sata kilsaa maksaa aina yli kympin. Sähkö autolla vain alle kaksi euroa.

      • Anonyymi

        "Se mikä tulee aina polttikset mukana on moninkertaiset käyttökustannukset sähköauto on verrattuna."

        Juu, näin on, mutta miksi pullasta pitää kaivaa vaan ne rusinat. Eli miksei voi laskea autoilun kokonaiskustannuksia, pääomakuluineen ja arvonalennuksineen kun se polttoainekulu ei ole kuin noin 40 prosenttia autoilun kokonaiskuluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se mikä tulee aina polttikset mukana on moninkertaiset käyttökustannukset sähköauto on verrattuna."

        Juu, näin on, mutta miksi pullasta pitää kaivaa vaan ne rusinat. Eli miksei voi laskea autoilun kokonaiskustannuksia, pääomakuluineen ja arvonalennuksineen kun se polttoainekulu ei ole kuin noin 40 prosenttia autoilun kokonaiskuluista.

        Polttiksissa tulee tosiaan valtavasti kuluja myös huolloista sisältäen mm. öljyt, sytytystulpat, hihnat, eri suodattimet, jäähdytysnesteet, männänrenkaat, kannentiivisteet, stefat, akut jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se mikä tulee aina polttikset mukana on moninkertaiset käyttökustannukset sähköauto on verrattuna."

        Juu, näin on, mutta miksi pullasta pitää kaivaa vaan ne rusinat. Eli miksei voi laskea autoilun kokonaiskustannuksia, pääomakuluineen ja arvonalennuksineen kun se polttoainekulu ei ole kuin noin 40 prosenttia autoilun kokonaiskuluista.

        Kaikki autot menettävät suurinpiirtein kaiken arvonsa 15 vuodessa. Polttiksetkin.

        Siksi käyttökustannuksilla on erittäin suuri merkitys.
        Kun ostaa halvan käytetyn sähköauton ja ajaa kotilatauksella niin se on ehdottomasti halvin tapa ajaa autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksissa tulee tosiaan valtavasti kuluja myös huolloista sisältäen mm. öljyt, sytytystulpat, hihnat, eri suodattimet, jäähdytysnesteet, männänrenkaat, kannentiivisteet, stefat, akut jne.

        Kaverini ajaa Teslalla, hänen autoonsa tehtiin moottorin vaihto, hinta jotakin 4000 euron paikkeilla.

        Eli ei se ihan ilmaista sekään touhu ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverini ajaa Teslalla, hänen autoonsa tehtiin moottorin vaihto, hinta jotakin 4000 euron paikkeilla.

        Eli ei se ihan ilmaista sekään touhu ole.

        Kuulostaa ihan nakkirahalta kun vertaa saman hintaluokan premiumpolttiksen moottorin hajoamiseen. Jota tapahtuu paljon useammin kuin sähkömoottorien hajoamisia. Sähkömoottorin hajoaminen on itseasiassa erittäin harvinainen tapahtuma vs. polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa ihan nakkirahalta kun vertaa saman hintaluokan premiumpolttiksen moottorin hajoamiseen. Jota tapahtuu paljon useammin kuin sähkömoottorien hajoamisia. Sähkömoottorin hajoaminen on itseasiassa erittäin harvinainen tapahtuma vs. polttomoottori.

        En sanonut että hänen autosta olisi moottori hajonnut.

        Moottori vaihdettiin sen vuoksi, että kyseisessä teslan moottorissa on vesijäähdytys roottorissa. Kun vanhemiten tuo alkaa vuotamaan, se tuhoaa nin moottorin kuin moottoria ohjaavan tehoelektroniikan.

        Kun tuollainen jäähdytysratkaisu on olemassa, olisin valmis uskomaan että jossakin vaiheessa tuo pettää kaikissa, ennemmin tai myöhemin.

        Jos autosi on kaksimoottorinen tesla, vaihtokustannus onkin jo kaksinkertainen.

        En väitä kustannustasolla mitään verrattuna polttomoottoriautoon, mutta nämä kustannukset vaan tuppaa "unohtua" innokkaimmilta sähköautokeskusteljoilta.


      • Anonyymi

        Miksi pulpettivene, jos hienoja purjeveneitä on tarjolla? Minun syyspurjehdukseni talvitelakalle kesti viikon, tosin reitti vei Hangon vesille ja maksoi mitä maksoi. Ei kannata verrata perämoottoria purjeveneeseen saatikka Swaniin. Ne hankkivat, joilla on varaa. Venerantaan ajelin tänä kesänä pitkälti tuulen ja auringon voimalla. Venekerholla on myös latausasema (asennutin itse 11kw 3 vaihe) sitä saavat muutkin käyttää , ja klubirakennuksessa aurinkopaneelit. Portin sisäpuolelle saa tulla polttomoottoriautolla (hintarajaa ei ole), mutta laituriin eisaa kiinnittää moottorivenettä, purjehdusseura, kun on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut että hänen autosta olisi moottori hajonnut.

        Moottori vaihdettiin sen vuoksi, että kyseisessä teslan moottorissa on vesijäähdytys roottorissa. Kun vanhemiten tuo alkaa vuotamaan, se tuhoaa nin moottorin kuin moottoria ohjaavan tehoelektroniikan.

        Kun tuollainen jäähdytysratkaisu on olemassa, olisin valmis uskomaan että jossakin vaiheessa tuo pettää kaikissa, ennemmin tai myöhemin.

        Jos autosi on kaksimoottorinen tesla, vaihtokustannus onkin jo kaksinkertainen.

        En väitä kustannustasolla mitään verrattuna polttomoottoriautoon, mutta nämä kustannukset vaan tuppaa "unohtua" innokkaimmilta sähköautokeskusteljoilta.

        Hajoaminen voi tapahtua jollekin yksilölle tai sitten sitä ei tapahdu. Olkoon kyseessä mikä käyttövoima tahansa.
        Ei sellaista voi laskea auton kuluksi yleisellä tasolla.

        Kyllä polttiksen voimalinjan hajoamistodennäköisyys on paljon sähköstä korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hajoaminen voi tapahtua jollekin yksilölle tai sitten sitä ei tapahdu. Olkoon kyseessä mikä käyttövoima tahansa.
        Ei sellaista voi laskea auton kuluksi yleisellä tasolla.

        Kyllä polttiksen voimalinjan hajoamistodennäköisyys on paljon sähköstä korkeampi.

        Jankkaat nyt tuota todennäköisyysasiaa.

        Minä puhun siitä, että sähköautoista paasaavat jättävät useimmiten kaikki nämä, jollakin tasolla ennakoitavissa olevat kulut, täysin huomioimatta. Samalla jätetään pääoma- ja arvonalennuskulut laskematta.

        Sanon tämän nyt jälleen. Suomalainen keskimääräinen auto on 12 vuoden ikäinen ja sen arvo on noin 3000 euroa.

        Minkälainen sähköauto on vastineena tuolle keskimääräiselle suomalaiselle autolle?

        Sellainen, jonka pääomakulut moninkertaistaa autoilun hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot menettävät suurinpiirtein kaiken arvonsa 15 vuodessa. Polttiksetkin.

        Siksi käyttökustannuksilla on erittäin suuri merkitys.
        Kun ostaa halvan käytetyn sähköauton ja ajaa kotilatauksella niin se on ehdottomasti halvin tapa ajaa autolla.

        Eivät menetä polttikset, sähkikset menettävät 10 vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankkaat nyt tuota todennäköisyysasiaa.

        Minä puhun siitä, että sähköautoista paasaavat jättävät useimmiten kaikki nämä, jollakin tasolla ennakoitavissa olevat kulut, täysin huomioimatta. Samalla jätetään pääoma- ja arvonalennuskulut laskematta.

        Sanon tämän nyt jälleen. Suomalainen keskimääräinen auto on 12 vuoden ikäinen ja sen arvo on noin 3000 euroa.

        Minkälainen sähköauto on vastineena tuolle keskimääräiselle suomalaiselle autolle?

        Sellainen, jonka pääomakulut moninkertaistaa autoilun hinnan.

        Tällä hetkellä ei sähköautosta vastinetta sille 3000 euron autolle löydy, mutta jonkun vuoden päästä ihan vastaavia käytettyjä löytyy sähköautona 3000 eurolla. Kun kerta tuossa toisessa viestissä vielä väitetään että sähkis menettää arvonsa 10 vuodessa...

        Ja tuonkin ikäisenä hyvin todennäköisesti sen sähköauton käyttökulut ovat huomattavasti edullisemmat kuin vastaavan polttomoottoriauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä ei sähköautosta vastinetta sille 3000 euron autolle löydy, mutta jonkun vuoden päästä ihan vastaavia käytettyjä löytyy sähköautona 3000 eurolla. Kun kerta tuossa toisessa viestissä vielä väitetään että sähkis menettää arvonsa 10 vuodessa...

        Ja tuonkin ikäisenä hyvin todennäköisesti sen sähköauton käyttökulut ovat huomattavasti edullisemmat kuin vastaavan polttomoottoriauton.

        Miksi pitäisi löytyä. Onnen suurin autuus on ajaa 2003 mallisella 430000 ajetulla 2000€-3000€ hintaisella kotterolla. Sallittakoon se niille, Hietasta lainatakseni "älkkä menettäkkö toivorikkauttan, kyll vanhoi romui piissa".


    • Anonyymi

      Teollisuudelle sähkön kohoava hinta on oikea kauhistus.
      yksityisen sähköautoilijan on turha valittaa, mitäs ostit sähkiksen, oma vika.

      • Anonyymi

        Sähköautolla ajaa edelleenkin alle kahdella eurolla sata kilsaa. Bensalla ajaminen maksaa noin 7-9 kertaa enemmän.

        Jos verrataan sähkön hintaa bensaan niin sähköllä ajaminen on sama juttu kuin jos bensalitra maksaisi 20 senttiä.


    • Anonyymi

      Ei sähköautoa tarvitse ladata läheskään joka päivä eikä se ole akullekaan hyväksi. Täyden akun kapasiteetti riittää monen sadan kilometrin ajoon. Suurin osa on lyhyttä ajoa päivittäin varsinkin jos asuu kaupungissa. Töihin, kauppaan, harrastuksiin. Ladata voi niinä päivinä kun on halpaa jos on pörssisähkösopimus ja mieluiten lataa yöllä. Jos on kiinteä sähkösopimus niin latausajankohdalla ei ole merkitystä. Ei se sen ihmeellisempää ole.

    • Anonyymi

      Miettikää Teslaa, siis käyttöautona ja talvella! Maaseudulla siis, Helsingissä niillä voi ajella ja muka halvalla päästä, Se halpuus on kyllä kyseenalaista, kun kaikki kulut lasketaan?

      Ilmastonmuutoksenkin suhteen.

      • Anonyymi

        Kuuluuko Vihti maaseutuun, toimii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuko Vihti maaseutuun, toimii hyvin.

        Toimii, noin ilmastonmuutoksenkin suhteen.


      • Anonyymi

        Tesla on erittäin hyvä käyttöauto, etenkin talvella. Lämpenee nopeasti, voi ajastaa aina valmiiksi lämpimäksi, käyttökulut on vain murto-osa polttomoottoriauton käyttökuluista.
        Mikä siinä on maaseudulla mielestäsi hankalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on erittäin hyvä käyttöauto, etenkin talvella. Lämpenee nopeasti, voi ajastaa aina valmiiksi lämpimäksi, käyttökulut on vain murto-osa polttomoottoriauton käyttökuluista.
        Mikä siinä on maaseudulla mielestäsi hankalaa?

        Lisäksi (koti)latausmahdollisuudet ovat maaseudulla paljon paremmat kuin jossain kaupungin ydinkeskustan kadunvarsiparkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on erittäin hyvä käyttöauto, etenkin talvella. Lämpenee nopeasti, voi ajastaa aina valmiiksi lämpimäksi, käyttökulut on vain murto-osa polttomoottoriauton käyttökuluista.
        Mikä siinä on maaseudulla mielestäsi hankalaa?

        Niillä alueilla maaseutua, missä on huonot tiet ja sähköstä pula, sekä tulvia, kuten Pohjanmaalla ja matkaa kauppaan, postiin, kouluun, työpaikalle (jos terolla sellainen on), lähimpään taajaväkiseen yhdyskuntaan jne. 100 kilometriä on elämä kaikkiaan aika ankeaa. Miksi yhteiskunnan varoin aurataan talvisin niitä idyllisiä teitä 5 km. ja kaksi taloa???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä alueilla maaseutua, missä on huonot tiet ja sähköstä pula, sekä tulvia, kuten Pohjanmaalla ja matkaa kauppaan, postiin, kouluun, työpaikalle (jos terolla sellainen on), lähimpään taajaväkiseen yhdyskuntaan jne. 100 kilometriä on elämä kaikkiaan aika ankeaa. Miksi yhteiskunnan varoin aurataan talvisin niitä idyllisiä teitä 5 km. ja kaksi taloa???????

        Nimeäpä tie jota pelkästään 2 talon takia aurataan 5km yhteiskunnan varoin!
        Epäilenpä ettei sellaista tietä ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimeäpä tie jota pelkästään 2 talon takia aurataan 5km yhteiskunnan varoin!
        Epäilenpä ettei sellaista tietä ole olemassakaan.

        Polvijärven keskustaajama-Kuusenjuuri. No taitaa sen tien varressa olla 6 taloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä alueilla maaseutua, missä on huonot tiet ja sähköstä pula, sekä tulvia, kuten Pohjanmaalla ja matkaa kauppaan, postiin, kouluun, työpaikalle (jos terolla sellainen on), lähimpään taajaväkiseen yhdyskuntaan jne. 100 kilometriä on elämä kaikkiaan aika ankeaa. Miksi yhteiskunnan varoin aurataan talvisin niitä idyllisiä teitä 5 km. ja kaksi taloa???????

        Montakohan sellaista vakituiseen asuttua taloa löytyy, mistä matkaa normaaleihin tai tyypillisiin peruspalveluihin on 100 km?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polvijärven keskustaajama-Kuusenjuuri. No taitaa sen tien varressa olla 6 taloa.

        Ei taida löytyä kahden talon tietä jota aurataan yhteiskunnan varoin 5 km.
        Eikös Kuusenjuuri ole Hammaslahdessa? Taloja on vaikka kuinka paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida löytyä kahden talon tietä jota aurataan yhteiskunnan varoin 5 km.
        Eikös Kuusenjuuri ole Hammaslahdessa? Taloja on vaikka kuinka paljon.

        Olkoon vaikka kökkäreaavan keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sellaista vakituiseen asuttua taloa löytyy, mistä matkaa normaaleihin tai tyypillisiin peruspalveluihin on 100 km?

        Aika monta. Päätellen tästä jargonista "tankkaamatta pääsen 1200-1800 km." Eikö silloin aika kaukana kaikesta pitää olla.


    • Anonyymi

      Sähkö maksaa kahdeksan senttiä kilowattitunnilta tänään, niin kuin on maksanut jo pitkään ja maksaa vielä ainakin reilun vuoden eteenpäinkin.
      Katsos kun on muitakin kuin pörssisähkösopimuksia. Aikuiset tietää nämä jutut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      118
      3802
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      1985
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1767
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      104
      1677
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      435
      1614
    6. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1580
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      432
      1474
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1240
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      47
      1162
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      400
      1124
    Aihe