En nyt oikein ymmärrä että mistä se ilmainen näöntarkastus varataan? Katsoin siun soten sivut ja siellä on tyyliin vain ilmainen mielenterveyspalvelu tai joku ehkäisy tai lapsille terveystarkastus.
Missä on ajanvaraus näkölääkärille?
Oliko ilmainen terveydenhoito vain uusi meemi ja kusetus?
Suomen Ilmainen terveydenhuolto
13
311
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoitin näöntarkastuksella silmälääkäri aikaa.
- Anonyymi
Suomi on aina ratsastanut "ilmainen terveydenhoito" lauseella, mutta ei se todellisuudessa ole ilmaista muille kuin ulkomaalaisille. Siksi itsekin käytän vain yksityisiä palveluja. Maksaa toki reilusti enemmän, mutta saa avun heti eikä tarvi jonotella kuukausi tai vuosi tolkulla.
- Anonyymi
Eikö kukaan ole viimeisen 20-vuoden aikana koskaan yrittänyt varata aikaa silmälääkärille? Eikö kukaan ole huomannut ettei mitään silmälääkäriä edes ole ilmaisessa ajanvarauksessa?
On tämä suomi kyllä ryzzälä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kukaan ole viimeisen 20-vuoden aikana koskaan yrittänyt varata aikaa silmälääkärille? Eikö kukaan ole huomannut ettei mitään silmälääkäriä edes ole ilmaisessa ajanvarauksessa?
On tämä suomi kyllä ryzzälä.Ensin terveyskeskukseen, jossa yleislääkäri katsoo näön normitaululla ja sitten kirjoittaa lähetteen silmälääkäriin. Niin menee julkisella puolella.
- Anonyymi
Ei tarkastukset kuulu ilmaisen hoidon piiriin. Gynellä käynti pitää maksaa itse jos ei ole vaivoja. Samoin silmät. Jos vain itse haluaa suoraan silmälääkärille, pitää maksaa itse. Jos tuntee ettei näe lukea, pitää varata aika ihan tavallisesta varausnumerosta, siitä mistä muutkin sairausajat. Tk-lääkäri sitten laittaa eteenpäin jos on tarvetta. Tekee varmaan sen seinäkirjaintestin, joka ennen tehtiin tkssa kun uusittiin ajokorttia. Ja jos niitä näkee huonosti, määrää jatkotutkimukseen.
- Anonyymi
Hampaitten hoitohan tarkoittaa juurikin että hammas kerrallaan. Esim vuoden välein. Kuvat pitäisi olla omalla kannalla tallella. Jollei poliisilla.
- Anonyymi
Ai niissä joissain silmälasimainoksissa? Eihän se nyt ilmainen ole kun sen jälkeen ostettattava mahdottoman kalliit lasit. Eiköhän nuo laita ostamaan vaikkei silmissä olisikaan häikkää.. Miten ihmeessä voi jotkin lasinpalaset olla niissä hinnoissa. Kone hioo hetkessä valmiiksi ja ei se ole kovin kallis se konekaan. Sangat ilmaiset.
- Anonyymi
Tuolla välissä joku kertoi mekanismin millä silmälääkärin hoitoon pääsee, jos on tarvetta. Yhteiskunta hoitaa silmäsairauksia ei normaalia näön heikkenemistä esim. ikänäön takia. Silmälasien hankinta kuuluu ihmiselle itselleen (tai kelalle mikäli on sossun kanta-asiakas). Jos ihminen voisi itse tilata ajan suoraan erikoissairaanhoitoon ei resursseja jäisi oikeasti sairaiden hoitoon. Siksi tarvitaan lääkärin lähete ja todettu vaiva ensin.
Muistutan myös, että sekä terveyskeskusmaksut että erikoissairaanhoidon maksut (silmäsairauden hoito-poliklinikkamaksu) tulee postissa kotiin käynnin jälkeen, Täysin ilmaista hoito ei siis ole, vaikka maksu on kustannuksiin nähden nimellinen ja maksukatto takaa että sairaimmat saavat katon täytyttyä ilmaista hoitoa.
Näkötarkastuksen saa ilmaiseksi monesti optikolta silmälasiliikkeestä joidenkin tarjouskampanjojen aikana.Nykyinen mallikin maksaa yhteiskunnalle ihan *tusti. Kun hyvinvointialueet velvoitetaan jotain palvelua tarjoamaan, niin sen tuottaja voi veloittaa melkein mitä hyvänsä. Yhden silmälääkärin kustannus saattaa olla ehkä miljoonan vuodessa ja keikkalääkärit voi tehdä halutessaan töitä muutaman päivän kuukaudessa ja viettää lopun aikansa golfkentällä tai palmun alla.
Sosialismi mahdollistaa tämän.
Jos lääkärin rahat tulisivat suoraan potilaiden lompakosta, niin monilla potilailla ei olisi moiseen varaa, mistä sitten seuraisi, että monien lääkärien olisi pakko laskea veloitusta tai tehdä sitten jotain muita töitä.
- Anonyymi
Ajatus ilmaisesta terveydenhuollosta on harhainen. Mikään ei ole ilmaista.
- Anonyymi
lp,onkin ilmaiasta jos pitää ensain säästää vuosia rajoja kun taksi ei aja vselaksi...
noin 760euroa olisi realistinen summa käydä hammaslaakärissä..
Oikeasti niin poliitikkojen twroassa teoria on aina utopiaa todellisuus on eri. - Anonyymi
Jos olet varaton, varmistat Kelan perusttt:sta että saat ko. tukea, sitten kysyt, mihin loptikkoliikkeeseen voit mennä (sopimusoptikot). Tämän jälk. varaat ajan. Optikko päättää tarvitsetko silmälääkäriä, tähän haet myös toim. tukea jne. Saat lasit jos tarvitset tietyllä kattohinnalla ja riippuu oletko käynyt milloin viimeksi voitko yoimia näin + muut jossittelut.
- Anonyymi
Vähänväliähän nuo optikkoliikkeet mainostavat ilmaisia näöntarkastuksia. Sinne vaan ilmaiseen näöntarkastukseen ja jos sitä ei saa niin sitten asioimaan KKV:n kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332