Narsismista

Anonyymi-ap

Tunnistaako narsisti itse olevansa ilkeä,hankala jne?

20

239

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei välttämättä ihan heti..

      • Anonyymi

        Onko niin että narsisti aikojen saatossa pikku hiljaa huomaa läheisien kärsivän? Puhutaan nyt useissa vuosissa tai kymmenistä vuosista. Kun tapahtuu jotain täysin pysäyttävvä niin että narsisti joutuu itsensä eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko niin että narsisti aikojen saatossa pikku hiljaa huomaa läheisien kärsivän? Puhutaan nyt useissa vuosissa tai kymmenistä vuosista. Kun tapahtuu jotain täysin pysäyttävvä niin että narsisti joutuu itsensä eteen.

        En voi sanoa kaikista narskuista.
        Joskus narsku kohtaa sellaisen ihmisen
        joka saa aikaan herätyksen tai jotain sellasta.
        Ei sen tarvii olla mikään läheinen edes
        vaan voi olla ihan uusikin tuttavuus.
        Sellainen rakastava ja narskun hyväksyvä
        kaikin puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi sanoa kaikista narskuista.
        Joskus narsku kohtaa sellaisen ihmisen
        joka saa aikaan herätyksen tai jotain sellasta.
        Ei sen tarvii olla mikään läheinen edes
        vaan voi olla ihan uusikin tuttavuus.
        Sellainen rakastava ja narskun hyväksyvä
        kaikin puolin.

        Tähän täytyy sanoa ettei nrsistia voi parantaa rakastamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän täytyy sanoa ettei nrsistia voi parantaa rakastamalla.

        Juu ei voi lopulta yrittää käyttää hyväkseen kuitenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän täytyy sanoa ettei nrsistia voi parantaa rakastamalla.

        Olen eri mieltä. Narsisti voi tuntea kognitiivista empatiaa toisin kuin psykopaatti.
        Narsisti voi parantua, mutta se on pitkä tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Narsisti voi tuntea kognitiivista empatiaa toisin kuin psykopaatti.
        Narsisti voi parantua, mutta se on pitkä tie.

        Ed. Kommentti siis sivusta 04.10.2024 11:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän täytyy sanoa ettei nrsistia voi parantaa rakastamalla.

        En tainnutkaan sellaista väittää että voi parantaa vai väitinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Narsisti voi tuntea kognitiivista empatiaa toisin kuin psykopaatti.
        Narsisti voi parantua, mutta se on pitkä tie.

        Psykopaatti taas teeskentelee empatiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Narsisti voi tuntea kognitiivista empatiaa toisin kuin psykopaatti.
        Narsisti voi parantua, mutta se on pitkä tie.

        Useimmiten ei parannu sillä narsismin maailmankuva on poikkeava eikä hän näe tilannetta. Hänellä on myös vääristynyt minäkuva joten hän on sokea totuudelle. Narsisti on luonut oman selviytymisstragediansa jos se murtuu,häviää koko narsistin luoma illuusio. Kaikki se mitä narsisti 8n,hän kadottaa itsensä,identiteettinsä. Hän kadottaa kaiken.


    • Anonyymi

      Jokaisella on narsistisia piirteitä, mutta pahimmat niistä bäkevät vain toisissa niitä.

      • Anonyymi

        Näinhän se on että jokaisessa on narsistisia piirteitä. Sanalla narsisti on huono kaiku koska sitä on kylvetty turhan ylenpalttisesti ikään kuin synonyyminä monille haukkumanimityksille.

        Aito narsisti tulee usein ilmi pidempään ihmisen tuntiessa. Aluksihan narsisti ei useinkaan ole sitä.

        Olen lukenut narsismia koskevia kirjoa mutta en muista sitä että tunnistaako narsisti olevansa narsisti vai kuvitteleeko hän muiden olevan pahoja ja itsensä hyvän koska hänen maailmankuvansa on vääristynyt kuin myös kuva itsestä on aivan muuta miten toiset sen kokevat eritoten läheiset.

        Narsisti on usein piilossa muilta. Usein hänen käytöksensä tulee esille juurikin läheisissä ihmissuhteissa esim perheen piirissä.

        Tekeekö narsisti pahaa tiedostaen olevansa ilkeä? Vai luuleeko hän olevansa hyvä ja oikeutettu ojentamaan muita "pahoja " ihmisiä siis hänen mielestään pahoja eli heitä jotka vastustavat narsistin valtaoikeutta jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on että jokaisessa on narsistisia piirteitä. Sanalla narsisti on huono kaiku koska sitä on kylvetty turhan ylenpalttisesti ikään kuin synonyyminä monille haukkumanimityksille.

        Aito narsisti tulee usein ilmi pidempään ihmisen tuntiessa. Aluksihan narsisti ei useinkaan ole sitä.

        Olen lukenut narsismia koskevia kirjoa mutta en muista sitä että tunnistaako narsisti olevansa narsisti vai kuvitteleeko hän muiden olevan pahoja ja itsensä hyvän koska hänen maailmankuvansa on vääristynyt kuin myös kuva itsestä on aivan muuta miten toiset sen kokevat eritoten läheiset.

        Narsisti on usein piilossa muilta. Usein hänen käytöksensä tulee esille juurikin läheisissä ihmissuhteissa esim perheen piirissä.

        Tekeekö narsisti pahaa tiedostaen olevansa ilkeä? Vai luuleeko hän olevansa hyvä ja oikeutettu ojentamaan muita "pahoja " ihmisiä siis hänen mielestään pahoja eli heitä jotka vastustavat narsistin valtaoikeutta jne

        Muistakaa: ei pidä sekoittaa narsismia siihen, että antaa takaisin samalla mitalla millä itselle annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa: ei pidä sekoittaa narsismia siihen, että antaa takaisin samalla mitalla millä itselle annetaan.

        Huomioitavaa on myös se ettei uhria syyllistetä,välillä kun kuulee tuollaistakin .Toisaalta ei voi vaatia ymmärrystä kokemattomalta. Narsismi on usein niin verhoiltu ettei sitä pysty näkemään kuin oma perhe. Pahinta minusta kuitenkin on että lapset kärsivät noissa perheissä. Narsismi ei ole "takaisin antamista" vaan tekijän eli narsistin puolelta tulevaa manipulointia sekä vallan käyttöä. Narsistihan pyrkii painamaan uhrinsa alas noustakseen itse ylös.


      • Anonyymi

        Jokaisessa meistä on narsistisia piirteitä kyse ei ole siitä vaan siitä mille piirteilleen itse antaa vallan mu yritäppä pitää kaikki piirteesi tasapainossa että voit halutessasi olla mitä haluat kuinka oppia kohtelemaan muita niin kuin he kohtelevat sinua yksilöidysti (henklökohtaisesti)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on että jokaisessa on narsistisia piirteitä. Sanalla narsisti on huono kaiku koska sitä on kylvetty turhan ylenpalttisesti ikään kuin synonyyminä monille haukkumanimityksille.

        Aito narsisti tulee usein ilmi pidempään ihmisen tuntiessa. Aluksihan narsisti ei useinkaan ole sitä.

        Olen lukenut narsismia koskevia kirjoa mutta en muista sitä että tunnistaako narsisti olevansa narsisti vai kuvitteleeko hän muiden olevan pahoja ja itsensä hyvän koska hänen maailmankuvansa on vääristynyt kuin myös kuva itsestä on aivan muuta miten toiset sen kokevat eritoten läheiset.

        Narsisti on usein piilossa muilta. Usein hänen käytöksensä tulee esille juurikin läheisissä ihmissuhteissa esim perheen piirissä.

        Tekeekö narsisti pahaa tiedostaen olevansa ilkeä? Vai luuleeko hän olevansa hyvä ja oikeutettu ojentamaan muita "pahoja " ihmisiä siis hänen mielestään pahoja eli heitä jotka vastustavat narsistin valtaoikeutta jne

        Narsisti usein myöntää olevansa narsisti, koska ei näe oman edun tavoittelussa mitään pahaa, päinvastoin.

        Sivusts


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on että jokaisessa on narsistisia piirteitä. Sanalla narsisti on huono kaiku koska sitä on kylvetty turhan ylenpalttisesti ikään kuin synonyyminä monille haukkumanimityksille.

        Aito narsisti tulee usein ilmi pidempään ihmisen tuntiessa. Aluksihan narsisti ei useinkaan ole sitä.

        Olen lukenut narsismia koskevia kirjoa mutta en muista sitä että tunnistaako narsisti olevansa narsisti vai kuvitteleeko hän muiden olevan pahoja ja itsensä hyvän koska hänen maailmankuvansa on vääristynyt kuin myös kuva itsestä on aivan muuta miten toiset sen kokevat eritoten läheiset.

        Narsisti on usein piilossa muilta. Usein hänen käytöksensä tulee esille juurikin läheisissä ihmissuhteissa esim perheen piirissä.

        Tekeekö narsisti pahaa tiedostaen olevansa ilkeä? Vai luuleeko hän olevansa hyvä ja oikeutettu ojentamaan muita "pahoja " ihmisiä siis hänen mielestään pahoja eli heitä jotka vastustavat narsistin valtaoikeutta jne

        Narsisti osaaa pitää sen julkisen kulissin yllä aina siihen asti ennen kuin joku on paljastanut millainen ihminen hän on oikeasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa meistä on narsistisia piirteitä kyse ei ole siitä vaan siitä mille piirteilleen itse antaa vallan mu yritäppä pitää kaikki piirteesi tasapainossa että voit halutessasi olla mitä haluat kuinka oppia kohtelemaan muita niin kuin he kohtelevat sinua yksilöidysti (henklökohtaisesti)

        Tuo on eri asia mille piirteelleen antaa vallan. Narsismi syntyy jo lapsuudessa. Ihminen on kehittänyt itselleen selviytymiskeinon pysyäkseen koossa ja åitääkseen elämänsä hallinnassa siksi hän käyttäytyy natsistimaisesti eli on narsisti. Narsistin luonne kehittyy ajan kanssa,se ei ole jokin luonteenpiirre jonka voi päästää valloilleen


    • Anonyymi

      Mitä luultavammin tiedostaa mutta koska luultavammin kokee päässeensä elämässään niin helpolla ei halua eikä varmaan edes osaa muuttaa itseään miksikään muuksi

      • Anonyymi

        Joo. Ei varmaan osaa. Ei mulla ole voimia tähän. Oon heikko, ehkä jaksa enää taistella sun kanssa. Luovutan tän jollekin vahvemmalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe