12/12 "paasto"

Anonyymi-ap

Jos tuota nyt paastoksi voi edes kutsua, aloitin n 4 kk sitten 12/12 rytmin ruokailuun. Toisen 12 tunnin aikana en syö mitään ja juon vain kalorittomia juomia.
Eli syön vain 12 tunnin aikana sen mitä syön. Aamiainen, kahvi ja 3 leipäsiivua juustolla ja kinkulla, aamupäivällä hedelmä työpaikalla, sitten lounas ja kotiin päästyä jotain kevyttä, mutta ei mitään täyttä ateriaa missään tapauksessa.
Liikunnan olen pitänyt samana kuin aikaisemmin, eli n 6 päivänä viikossa 5-10 km kävelylenkki tai jotain muuta vastaavaa.
Näillä olen nyt 4 kk aikana pudottanut painoa 11-12 kg. Ja tämä jatkuu.
Eikä edes ole tuntunut vaikealta. Toki aloituspainoakin oli reilusti yli sata kiloa.
Oleellista tässä oli se että kaikki iltaherkut, karkit, sipsit, pähkinät ym roska jäi kokonaan pois. Iltapäiväkahvin kanssa vai mennä jätski tai jokunen keksi, mutta siihen se sitten jää.
Välttämättä tämä ei toimi kaikilla, mutta kommentoikaa omista kokemuksista jos olette vastaavaa 12/12 kokeilleet.

7

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä esimerkki siitä, että jos lähtötilanne on huono ja ruokatottumukset pielessä (mm. iltaherkut), niin aika simppeleillä muutoksilla pääsee paljon parempaan vaikka paino ei välttämättä kovin pitkään noin nopeasti tipu. Mutta suunta on oikea ja varmasti tuosta on terveyshyötyjä.

Minä olen harrastanut tuota 12/12 mallia ja se auttoi jotain, mutta sitten painon lasku alkoi hyytyä ja ryhdyin 5+2 diettiin. Siinäkin sovellan aika usein 12/12 mallilla - siis niinä 5 päivänä jolloin syön ilman tarkkaa kaloreiden laskemista, mutta kahtena päivänä syön sitten vain 600 kcal. Tällä mallilla tippuu 3-4 kg kuussa, mutta alan olla jo aika lähellä normaalipainoa ja harkitsen siirtymistä 1+6 malliin, koska näyttää että tällä mallilla en pysyisi normaalipainossakaan eikä tavoite ole laihtua ikuisesti. Kävelen, pyöräilen ja punttisalilla käyn 2 kertaa viikossa vetämässä n. tunnin monipuolisen ohjelma, jotta polttaisin vain läskiä enkä kuihduta lihaksia. Laihduttaessa helposti myös lihakset kutistuu ellei niitä käytä.

Kävin verikokeissa ja huomasin, että hemoglobiini oli laskenut hieman dieetin aikana (noina 600kcal päivinä ei juuri rautaa tule), mutta se ei ole iso ongelma, kun lähtötaso oli 160+. "Paha" kolesteroli oli tippunut reilusti.

• Anonyymi

Miksi ei tippuisi pitemmänkin aikaa? Niin kauan kun syö vähemmän mitä kuluttaa, paino tippuu siihen asti kun ei ole muuta jäljellä kuin luut ja nahka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei tippuisi pitemmänkin aikaa? Niin kauan kun syö vähemmän mitä kuluttaa, paino tippuu siihen asti kun ei ole muuta jäljellä kuin luut ja nahka.

Kun paino laskee, niin kulutus laskee. Sama liikkuminen vie vähemmän energiaa, kun massaa on vähemmän ja kehon ylläpito ei vielä niin paljon energiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun paino laskee, niin kulutus laskee. Sama liikkuminen vie vähemmän energiaa, kun massaa on vähemmän ja kehon ylläpito ei vielä niin paljon energiaa.

Totta tuokin. Mutta sitten kun on saanut painoa pudotettua ja on paremmassa kunnossa, jaksaa myös liikkua enemmän. Liikuntasuoritukset pitenee eikä ole heti väsy 3 km jälkeen.
        Näin kulutus pysyy riittävänä painon pudottamiseen.
        Tietysti jossain kohtaa tulee se raja vastaan että ei ole enään läskiä kulutettavaksi.

• Anonyymi

Minäkin olen täällä tästä asiasta kirjoitellut tänne.
      Pätkäpaasto LAIHDUTTAA PARHAITEN
      Eli syönti ensin 13 tunnin ja sitten seuraava syönti vasta 8 tunnin päästä.
      Ruokailu klo 13.00-1500 ja PUOLET pienempi ateria klo 22.000
      EIKÄ NIIN 😦 että syöntiä kolmen tunnin välein.

Minulla paino ei laske ollenkaan,muuta läskiä lähtee hyvin pois mahasta.Se on hyvän ruokavalion ansiota.

• Anonyymi

Näyttää se painokin laskevan nyt jäljestä päin 1 kilo kuukausi.

• Anonyymi

Taas on kilo lähtenyt.
      -Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe