Jo lapsena tuntui etten kuulu mihinkään porukkaan. Leikin yksin, en tykännyt juurikaan leikkiä porukassa ja ahdistuin helposti. Koulussa olin melko yksinäinen ja vuosikausia pahasti ja väkiivaltaisesti koulukiusattu. Koulu meni arvosanoiltaan hyvin ja tykkäsin lukea ja hankkia yleistietoa, Kirjoittamaan ja lukemaan opin jo 5-vuotiaana. Teini-iässä olin ylipainoinen enkä liikunnallinen, ja en tohtinut lähestyä tyttöjä lainkaan kun pidin itseäni rumana ja ujona.
Opiskeluaikana täysi-ikäisenä säilyi aina tietty joukkoon kuulumattomuus, eli en viihtynyt sliipattujen sivistyneistä kodeista tulleiden opiskelijoiden porukoissa vapaa-ajalla. vaan ainoastaan parin rennomman ja juopottelua kapakoissa harrastavien seurassa. Heihinkään en pystynyt luomaan pitkäaikaista kestävää kaveruussuhdetta. Seurusteluja ja yhden yön suhteita oli runsaasti naisten kanssa, kiitos alkoholin rohkaisun, ja samalla opin muutenkin toki juttelemaan ja pitämään seuraa selvinkin päin. Kuitenkin, ei halua kiinnittyä pitkäaikaisesti ja aina jotenkin vaan ulkopuolisuuden tunne.
Alkoholia tulikin käytettyä kauan, se helpotti tiettyä erilaisuuden tunnetta ja antoi kapakoissa hetkeksi sosiaalisuutta. Selvinpäin en olisi niiden kapakkatyyppien lähellä viihtynyt lainkaan.
Työelämässä on aina ollut ulkopuolisuuden tunne. Työasioissa kommunikointi sujuu, mutta kuormitun kokouksissa ja en saa luotua vapaa-ajan kaveruuksia sieltäkään. Puoliso on, mutta aina tulee jotensakin ulkopuolinen olo ja huonommuuden tunne. Vanhempiinkin oli pinnalliset suhteet, ei halailuja eikä vahvoja tunteita.
Onko muille tuttua?
Aina on erillisyyden ja joukkoon kuulumattomuuden tunne
2
221
Vastaukset
- Anonyymi
No jep. On ollut tuollaista tunnetta ja on edelleen. Silti oon pärjännyt monessa asiassa elämässä. Ihmissuhteissa oon vähän tahdoton, kun en osaa itse aloittaa suhteita. Niin mun elämään kuuluu sitten niitä ihmisiä, keitä on siihen jostain syystä halunnut.
Ei käynyt täysin ilmi, onks sulle Ok se ulkopuolisuus vai kaipaatko enemmän porukkaan, suhteisiin?
Ite miettinyt, josko oma outous liittyy neurokirjon haasteisiin.
Tsempit sulle, et oo yksin maailmassa.- Anonyymi
Itellä neurokirjodiagnoosi. Eristäytyminen ja silti omissa oloissa pärjääminen on vahvuus monellekin.
Veljeni ei kestä yksin elämistä. Se hiukan häiritsee puhelinsoitoillaan. Sen voi estää kun napsauttaa puhelimen pois päältä.
Etenevä syksy ja varsinkin talviaika tekee "poteroitumista" kun enää ei vedä puistot tai rannat. Kotipoteroon vaan uusia virikkeitä duunaamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1383824Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362474Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442128Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet221133Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711062- 46945
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on34913Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63906- 43810
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies100809