Jo lapsena tuntui etten kuulu mihinkään porukkaan. Leikin yksin, en tykännyt juurikaan leikkiä porukassa ja ahdistuin helposti. Koulussa olin melko yksinäinen ja vuosikausia pahasti ja väkiivaltaisesti koulukiusattu. Koulu meni arvosanoiltaan hyvin ja tykkäsin lukea ja hankkia yleistietoa, Kirjoittamaan ja lukemaan opin jo 5-vuotiaana. Teini-iässä olin ylipainoinen enkä liikunnallinen, ja en tohtinut lähestyä tyttöjä lainkaan kun pidin itseäni rumana ja ujona.
Opiskeluaikana täysi-ikäisenä säilyi aina tietty joukkoon kuulumattomuus, eli en viihtynyt sliipattujen sivistyneistä kodeista tulleiden opiskelijoiden porukoissa vapaa-ajalla. vaan ainoastaan parin rennomman ja juopottelua kapakoissa harrastavien seurassa. Heihinkään en pystynyt luomaan pitkäaikaista kestävää kaveruussuhdetta. Seurusteluja ja yhden yön suhteita oli runsaasti naisten kanssa, kiitos alkoholin rohkaisun, ja samalla opin muutenkin toki juttelemaan ja pitämään seuraa selvinkin päin. Kuitenkin, ei halua kiinnittyä pitkäaikaisesti ja aina jotenkin vaan ulkopuolisuuden tunne.
Alkoholia tulikin käytettyä kauan, se helpotti tiettyä erilaisuuden tunnetta ja antoi kapakoissa hetkeksi sosiaalisuutta. Selvinpäin en olisi niiden kapakkatyyppien lähellä viihtynyt lainkaan.
Työelämässä on aina ollut ulkopuolisuuden tunne. Työasioissa kommunikointi sujuu, mutta kuormitun kokouksissa ja en saa luotua vapaa-ajan kaveruuksia sieltäkään. Puoliso on, mutta aina tulee jotensakin ulkopuolinen olo ja huonommuuden tunne. Vanhempiinkin oli pinnalliset suhteet, ei halailuja eikä vahvoja tunteita.
Onko muille tuttua?
Aina on erillisyyden ja joukkoon kuulumattomuuden tunne
2
137
Vastaukset
- Anonyymi
No jep. On ollut tuollaista tunnetta ja on edelleen. Silti oon pärjännyt monessa asiassa elämässä. Ihmissuhteissa oon vähän tahdoton, kun en osaa itse aloittaa suhteita. Niin mun elämään kuuluu sitten niitä ihmisiä, keitä on siihen jostain syystä halunnut.
Ei käynyt täysin ilmi, onks sulle Ok se ulkopuolisuus vai kaipaatko enemmän porukkaan, suhteisiin?
Ite miettinyt, josko oma outous liittyy neurokirjon haasteisiin.
Tsempit sulle, et oo yksin maailmassa.- Anonyymi
Itellä neurokirjodiagnoosi. Eristäytyminen ja silti omissa oloissa pärjääminen on vahvuus monellekin.
Veljeni ei kestä yksin elämistä. Se hiukan häiritsee puhelinsoitoillaan. Sen voi estää kun napsauttaa puhelimen pois päältä.
Etenevä syksy ja varsinkin talviaika tekee "poteroitumista" kun enää ei vedä puistot tai rannat. Kotipoteroon vaan uusia virikkeitä duunaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983