Ahdistaa suhde

Anonyymi-ap

Mua niin ahdistaa mun suhteen tilanne.

Ollaan seurusteltu poikaystävän kanssa vähn yli 2 vuotta. Mä olen 22 ja py on 26v.

Kun tavattiin py oli juuri eronnut 4 vuoden suhteestaan.

Alkusuhteemme onnea varjosti se, että pyn exä joka jätti pyn ilmaantui takaisin, ja py meni siitä hieman hämilleen.

Hän käski etten puhu hänelle asiasta tai puutu asiaan, vaikka näin monesti kuinka he viestittelivät ja se teki mulle epämukavan olon, koska tiesin että se ei ollut kaverillista viestittelyä, vaan pyn mukaan he yrittivät vielä ehkä kokeilla tai selvittää asioita, vaikka hän tapaili mua. No sitten mä yritin puhua hänelle tästä että miltä tämä tilanne musta tuntuu ja siitähän py ei tykännyt ja laittoi poikki mun kanssa kun ei jaksanut kuunnella mua.

No sitten py kuitenkin viikon päästä tuli pyytämään mua takaisin ja suostuin, eikö oisi kyllä pitänyt nytkun ajattelen

Tän tapahtuman takia mulla on koko suhteen ollut olo, että olen korvike exälle, ja tämä exä on ollut hänen elämän rakkaus.

Hän usein sanoi alkuun mua exänsä nimellä, ja teki biisejä exästään.

Kaiken tämän alun jälkeen sanoin etten halua että hän on exän kanssa tekemisissä jos haluaa mun kanssa aikoo rakentaa suhdetta, johon hän suostui.

Mutta jokaisessa riidassa tms tilanteessa saan kuulla siitä aina, kuinka hän haluaisi olla exänsä tekemisissä kanssa mutta mä estän sen, vaikka exä haluaisi palata yhteen jolloin ei ole mun mielestä soveliasta olla tekemisissä kun py on uudessa suhteessa.

Hänelle oli alkuun myös ihansama seurustellaanko me vai mitä me ollaan kun yritin kysellä tuntui ettei hän todellakaan ollut samalla tavalla innostunut ja ihastunut kun mä.

Olen myös joskus kysynyt häneltä olenko edes millään tapaa erityinen hänelle kun menneet vieläkin painaa kun niistä kun yritin puhua hän suuttui aina joten niitä ei ikinä tavallaan käsitelty.

Tähän kun kysyin että olenko erityinen hän vastasi että et, että kuka tahansa kenen kanssa hän viettäisi aikaa tulisi erityiseksi hänelle, että en voi tärkeillä noin.
Tästä mulle kyllä tuli vähän pahamieli koska hän on ollut mulle todella erityinen.

Olen myös kokenut että hän voisi olla se oikea mulle, mutta py ei koe samoin tai sitten hän itse sanoo että olen oikea, mutta lisää että niin on exäkin tai välillä sanoo että mä en olekkaan oikea kumppani hänelle.

Mua ahdistaa, että koen riittämättömyyttä tähän exään liittyen, mutta kaikki nuo kommentit etten ole erityinen hänelle, ja alun tapahtumat huomioon ottaen on saanut mulle olon ettö muhun vaan tyydytään kakkos parhaana:(

Py aina suuttuu mulle kun olen sanonut että mua vaivaa tämä että hän ei pidä mua erityisenä tai oikeana hänelle tai että aina sanoo että exäkin on vaikkei se asiaan mitenkään liity.

Py aina syyttää että mä vellon hänen vanhoissa sanomisissa, vaikka kyllähän todellakin loukkaa että toinen sanoo etten ole hänelle erityinen tai että kuka tahansa olisi kenen kanssa vaan hengaa, eli kuka tahansa voisi korvata mut vaan. En mä hänestä ole noin ajatellut todellakaan, vaan että juuri hän on mulle todella erityinen.

Mulla on todella epävälitetty ja epärakastettu olo.

Oonko mä vaan nyt päässäni tehnyt tästä tilanteesta ongelman ja olen turhaan epävarma vai kannattaako mun vaan jatkaa matkaa yksin vai onko tämä ihan tavallista kuvioita joka pitää vaan hyväksyä suhteessa?

1

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa vähän siltä, että hän seurustelee kanssasi, koska olet sopivasti paikalla. Ehkä hän ei vaan osaa olla yksin, eikä osaa käsitellä tunteitaan järkevästi. Epäilyttää meneekö suhde tuosta mitenkään paremmaksi pitkällä aikavälillä, mutta olen toki vaan random sivullinen, joka ei tiedä asioista sen tarkemmin. Henkilökohtaisesti en haluaisi enää olla huonossa suhteessa, jossa molemmilla on vaan paha olla. - mies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2300
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1902
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1203
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1192
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1176
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      942
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      869
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      847
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      765
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      757
    Aihe