Mies käyttää valtaa

Anonyymi-ap

Mies käyttää valtaa yhteisessä kodissamme. Olen maksanut tähän asti yhteisen kotimme sähkölaskut ja nyt kun minun määräaikainen sopimus päättyi ja uusi sähkösopimus on hänen nimissä, en saa enää käydä saunassa tai käyttää uunia, koska hänen sähköt. En saa enää käyttää työtuolina hänen kirpparilta ostamaa parinkymmenen euron tuolia, enkä katsoa tv:tä, koska hän on ostanut sen.

Kaikki muu kodissamme on pääosin minun ostamaa, mutta ei tulisi mieleenkään rajoittaa niiden käyttöä. Tämä on minusta aivan kamalaa. Miten näin voi elää saati omistaa mitään yhteistä, kun elämää rajoitetaan näin. Mies saisi lähisukulaiselta edullisesti uudehkon pesutornin ja tietysti olisi järkevää vaihtaa se minun aikoinaan ostamani vanhan tilalle, mutta en uskalla tehdä niin. Enhän saa varmaan kohta pestä edes pyykkiä.

Mistä tässä on kyse? Tämä piirre tulee aika ajoin hänessä esille (melko usein), silloin koko perhe on varuillaan ja lapset vetäytyvät huoneisiin. Tämä kauhea vallankäyttö alkaa yleensä silloin, kun hänellä on rahasta tiukkaa, näin luulen. Mistään hän ei puhu, kohtelee minua huonosti, alistaa ja moittii, mistä milloinkin. Haukkuu jopa lapsiani ja keksii mitä ihmeellisimpiä asioita, joista hänelle ollaan muka velkaa. Hän otti minulta jopa antamansa tavarat / lahjat pois, koska en ole ansainnut mitään. En tiedä, aikooko myydä ne vai mitä. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Miehellä ei ole kuulema mitään sanottavaa, ei pyydä anteeksi, haukkuu vain ja syyttelee minua mitä ihmeellisimmistä asioista.

4

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi että kun kun ikävä juttu.

    • Anonyymi

      Eroa tuosta siasta

    • Anonyymi

      Oudon miehen olet valinnut! Oliko motivaatiosi päästä isompaan asuntoon tuon miehen kautta? Makseletko siis "luonnossa' vuokraa?

      On toisenkinlainen tapa valita katto itsesi ja lastesi pään päälle.
      Se on paljon rehellisempi, eikä tarvitse vastaanottaa kasvoille heitetyä lokaa, ei tarvitse todistaa lapsille aikuisten rivoa käyttäytymistä, ei tarvitse näyttää, (sinun itsesi olemalla tärkeänä esimerkkinä) kuika äiti toimii likakaivona ja lattiarättinä, vailla minkäänalista kunnioitusta toiselta aikuiselta.

      Onko tuo mitä sinä haluat opettaa lapsillesi? Todellako? ... Tuo on mitä sinä nyt teet! Tuosta hankkimastasi sinä tulet maksamaan katkeran koron myöhemmin! Usko pois! Sitten on turhaa katua, on liian myöhäistä. Asuinjärjestelysi muuttamisen aika on nyt, ei huomenna. Mutku mää en viitti, mutku mulla ei oo voimia, mutku mutku... on liian vaarallien tekosyy olla toimimatta nyt!

      Näe vaivaa hankkia lapsillesi toinen koti. Sen ei tarvitse olla palatsi! Pieni asunto riittää. Niinkauan kuin VAIN sinulla ja lapsillasi on kodin oveen avain.
      Tilan puutteen korvaa kodin ilmapiirin rauhallisuus, turvallisuus ja rakkaus lapsiasi kohtaan. Ikiomassa pikkiriikkisessä kodissanne voit paljon vapaamin ja rauhallisella mielellä toimia esimerkkinä ja opettaa, ohjata ja kouluttaa lapsesi.

      Kuka pienestä kodistänne kerää suurimmat voitot?
      Lapsesi ja sinä!

    • Anonyymi

      Tuli sellainen kuva, että miehesi ei ole lastesi biologinen isä. Jos näin on, niin se selittää kyllä aika paljon. Varsinkin, jos talo on hänen omistamansa. Olisi kiva lukea miehesi näkemys asioista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe