Ozempic kokemuksia? tässä omani

Anonyymi-ap

Eli olen käyttänyt lääkettä lihavuuden hoidossa. Nyt mennyt 4kk ja lähtenyt 10kg. Olen mies. 183cm 136kg tällä hetkellä. Olen aika tyytyväinen muuten tuohon ozempicciin, mutta ihmetyttää kun paino ei putoa enempää ei sitten millään. 3kk kohdalla oli jo tuo 10kg pudotettu. En herkuttele ja liikun päivittäin. Syön max 1200kcal päivässä terveellistä ruokaa, useasti vähemmän. Ei tässä hätää muuten, mutta tulee omakustannushintaan kalliiksi jos syön lääkettä "turhaan" jatkossa. Muilla kokemuksia?

23

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      10 kg neljässä kuukaudessa on hyvin. Sinä aikana olet varmaan nostanut annostuksen 0,25 mg:sta 1,0 mg:aan.

      Laihtumisessa tulee melkein kaikille myös suvantovaiheita. Jatka vielä kuukausi, mutta jos sinä aikana paino ei enää putoa yhtään, Ozempicin käyttö on turhaa.

      Toinen vaihtoehto olisi annostuksen nosto 2, 0 mg:aan. Muitakin laihdutuslääkkeitä on, jopa tehokkaampia. Keskustele niistä lääkärin kanssa.

    • Anonyymi

      Itselläni paino putosi Ozempicilla alle vuodessa noin 80 kilosta 60 kiloon. Siis 25 %, se on paljon. Taustalla diabetes 2. Nyt painon putoaminen on loppunut.

    • Anonyymi

      Tarkoitus ei ole syyllistää ketään, mutta en ymmärrä laihdutuslääkkeen käyttöä. Nälkä on ihmisen "lunnollinen" laihduttaja ja siihen elimistömme on sopeutunut jo tuhansien sukupolvien aikana. Se on paljon luonnollisempi, terveellisempi ja parempi menetelmä laihtua kuin sotkea sokeriaineenvaihduntaansa lääkkeillä.

      Ozempic on 2-tyypin diabeteksen hoidossa käytttävä lääke ja siinä tarkoituksessa toki ymmärrän, että veren sokeri saadaan hallintaan ja estetään munuais- silmä- jne ongelmat, jotka pitkäaikaisesta korkeasta verensokerista voi tulla sillä aikaa kun muuten ruokailu- liikunta jne elintavat yritetään saada kuntoon.

      Mutta jos OIKEASTI 183cm ja 136kg mies syö korkeintaan 1200kcal päivässä vielä terveellistä ruokaa, niin eihän siihen mitään laihdutuslääkettä tarvita. On täysin väistämätöntä että noin kookas ihminen laihtuu noin vähällä kalorimäärällä. Normaalipainoinenkin 183cm mies laihtuisi noin tiukalla dieetillä.

      Jokin tarinassa ei täsmää?

      • 136 kg ihmisen energiankulutus on yli 3000 kcal päivässä. 1800 kcal energiavajeella per päivä laihtuu 2 kg per viikko.

        Suositan ruokapäiväkirjan pitoa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        136 kg ihmisen energiankulutus on yli 3000 kcal päivässä. 1800 kcal energiavajeella per päivä laihtuu 2 kg per viikko.

        Suositan ruokapäiväkirjan pitoa.

        Tuokin on vain teoriaa. Riippuu ihan siitä mitä ihminen tekee päivän aikana. Jos ainoa liike on sohvan ja jääkaapin välillä, niin kulutus ei ole 3000.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on vain teoriaa. Riippuu ihan siitä mitä ihminen tekee päivän aikana. Jos ainoa liike on sohvan ja jääkaapin välillä, niin kulutus ei ole 3000.

        Silloin se on hiukan alle 3000 mutta esimerkiksi kevyttä työtä tekevällä 3058.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Silloin se on hiukan alle 3000 mutta esimerkiksi kevyttä työtä tekevällä 3058.

        Nuo kaikki lukusi perustuu joko sinuun itseesi tai olet keksinyt ne itse.
        Et tunnu ymmärtävän että sohvaperunan ja työtä tekevän ja liikkuvan ihmisen kulutus on ihan eri. 3058... oletko ihan varma ettei ole 3059?


      • Anonyymi

        Niinpä. Et ymmärrä tai ymmärrät väärin. Sinun ymmärtämättömyytesi ei ketään auta.

        Itse olen saanut sokeritasot hyvään kuntoon juuri Ozempicin ansiosta. On tarpeellinen lääke minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kaikki lukusi perustuu joko sinuun itseesi tai olet keksinyt ne itse.
        Et tunnu ymmärtävän että sohvaperunan ja työtä tekevän ja liikkuvan ihmisen kulutus on ihan eri. 3058... oletko ihan varma ettei ole 3059?

        Tuollainen nillitys on täysin päätöntä ja asian sivusta. Suurin osa kaloreista normaalilla ihmisellä (oli sitten sohvaperuna tai aktiivinen arkiliikkuja) menee kehon perustoimintojen pyörittämiseen. Se jos harrastaa ultrajuoksua tai on hiihtämässä yli Grönlannin jäätikön, on asia erikseen.

        Ketjun aloittaja väittää tai rumasti sanottuna valehtelee, että saa päivittäin vain (tai jopa "korkeintaan") 1200 kcal ja vaikka painaa 136 kg ei muka silti laihdu. Tuo on absoluuttisesti puppua. Se ei missään nimessä pidä paikkansa. Tuon painoisen kehon ylläpito vaatii jo niin paljon energiaa, että hän laihtuisi AIVAN VARMASTI (ainakin jonkin aikaa) vaikka söisi keskimäärin 2200 kcal päivässä ja vaikka päivän ainoa liikunta on kulkeminen sohvan, jääkaapin ja WC:n välilä. Se jos ei lainkaan liiku tarkoittaa, että painonpudotuksesta osa olisi kuihtuvia lihaksia, mikä ei ole tavoiteltavaa, mutta painoa siinäkin putoaa, joten ap:n väite, että paino ei laske on puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Et ymmärrä tai ymmärrät väärin. Sinun ymmärtämättömyytesi ei ketään auta.

        Itse olen saanut sokeritasot hyvään kuntoon juuri Ozempicin ansiosta. On tarpeellinen lääke minulle.

        Kysymys oli Ozempicin käyttämisestä LAIHDUTUSLÄÄKKEENÄ. Jos ongelmana on 2-tyypin diabetes niin asia on eri - kuten kommentissani kirjoitin.

        On varmasti erityisryhmiä, kuten vakavasti liikuntarajoitteiset, mielenterveyskuntoutujat jne jotka voivat tarvita kaiken avun laihduttamiseensa - myös lääkkeet - mutta jos toimintakyky ja elämänhallinta on kunnossa, niiin paras tapa ja riittävä keino laihtumiseen on, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Tarvitaan aito motivaatio ja päätös. Jos taas niitä ei ole niin auttaako mikään?


    • Anonyymi

      Ei ole TOTTA että 1200 kaloreilla ei laihdu.
      Niin pienellä kalorimäärällä laihtuu jopa alipainoinenkin ilman liikuntaa erittäin nopeasti.

      Ainut selitys tuohon on se että kaloriarvot on mitattu väärin.Todellinen kalorimäärä voi olla 2500 tai enemmän

      • Anonyymi

        Ei 136-kiloiselle riitä 2500 kcal painon ylläpitoon. Tarvitaan lähemmäksi 3500.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 136-kiloiselle riitä 2500 kcal painon ylläpitoon. Tarvitaan lähemmäksi 3500.

        Tuosta sen näkee että ylipainoiset vähättelee omaa syömistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta sen näkee että ylipainoiset vähättelee omaa syömistä.

        Tuo ei ole enää "vähättelyä" vaan täysin harhainen käsitys omasta syömisestä. Väite oli että ap syö 1200 kcal päivässä. Todellisuus on n. 3x enemmän, jos paino ei putoa.


    • Anonyymi

      Jos 136-kiloinen tai pienempikin ei laihdu 1200 kalorin dieetiillä, jossakin on laskuvirhe. Veikkaan, että laihduttaja ei laske kaikkea suuhunsa panemaa.

      • Anonyymi

        Syömisen lisäksi pitää laskea juotavat kalorit.


    • Anonyymi

      Saako ilman reseptiä ?

      • Anonyymi

        Jos haluat laihtua et tarvitse lääkettä vaan sinun tulee syödä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat laihtua et tarvitse lääkettä vaan sinun tulee syödä vähemmän.

        Helpommin sanottu kuin tehty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpommin sanottu kuin tehty!

        Kysymys on elämänhallinnasta.
        Onko ihminen impulssiensa orja vai ohjaako itse omaa elämäänsä.


      • Anonyymi

        Ei saa ilman reseptiä. Reseptin saa lääkäriltä, kun ylipainoa on huomattavasti, muutama kilo ei riitä. Jos ei ole 2-tyypin diabetesta, tehokkaampiakin lääkkeitä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on elämänhallinnasta.
        Onko ihminen impulssiensa orja vai ohjaako itse omaa elämäänsä.

        Kova nälkä ei ole mikään impulssi!
        Tiedän, että monen on vaikea ymmärtää tai kuvitellakaan, mitä kova nälkä on. Se pakottaa syömään. Kaikilla suoliston kylläisyyshormonit eivät toimi kuten pitäisi, silloin Ozempic voi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova nälkä ei ole mikään impulssi!
        Tiedän, että monen on vaikea ymmärtää tai kuvitellakaan, mitä kova nälkä on. Se pakottaa syömään. Kaikilla suoliston kylläisyyshormonit eivät toimi kuten pitäisi, silloin Ozempic voi auttaa.

        Kai jokainen tai ainakin useimmat jotka ovat laihduttaneet tietää, mitä nälkä on. Nälkä ei ole merkki siitä, että on PAKKO syödä, vaan siitä, että HALUAISI syödä. Pakko-oireet ovat asia erikseen, mutta aikuisella ihmisellä pitäisi olla kyky nousta ylös yöunilta ja lähteä töihin, vaikka kuinka vielä nukuttaa, olla lähtemättä terassille, vaikka suu napsaa ja aurinko paistaa ja olla syömättä vaikka nälättää, jos on ottanut tavoitteekseen laihtua, eikä ole ruokailun aika.

        Ja mitenköhän ne suoliston kylläisyyshormonit on saatu sekaisin? Todennäköisesti vuosien harjoittelulla. Silloin ei ole ihme, että normaalin nälän- ja syömisen hallintakin vaatiin pitkän harjoittelun. Kyse on motivaatiosta. Jos sitä ei ole, niin sitä ei löydy pilleripurkista eikä pistoksista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe