Laihtuminen riippuu ohjelmasta,veren sokeri on tärkeä pitää tasaisena.

Anonyymi-ap

Laihtua voi niinkin että syö hyvin ja hyvää ruokaa,kaikki riippuu siitä MITEN ohjelma on suunniteltu.Mitä ruokaa ja missä järjestyksessä.
Syömiset voi tehdä lukemattomilla eri tavoilla ja väärin.( Jos syö oikein,nälkää ja herkkuhimoa ei tule)

Itse olen syönyt nyt niin että olen vähentänyt lihottavien ruokien ja makeitten herkkujen osuutta ainakin 95% ja syönyt niiden tilalle terveellistä kevyttä ruokaa sekä vähentänyt syönti kertoja eli pääruokien syöntivälit on ollut nyt 13 ja 8 tuntia.

Näistä lihottavissa ruuista tulee yllättävän paljon kaloreita,esim 2 käristemakkaraa 600 kal ja siihen 3 pientä 15 gramman suklaapatukka tekee jo 800 kaloria.
JOS tämän tapaisia ruokia syö kerran tai kaksi muitten ruokien lisäksi aiheuttaa jo lihomista.
ja pelkkien roskaruokien syöminen aiheuttaa erittäin nopeaa lihomista.

Alussa tein niin että lopetin aivan KAIKKI ja aloin siitä suunnittelemaan uutta parempaa ohjelmaa.

Veren sokerin saa pysymään hyvänä pienien välipalojen avulla.Pienet hedelmät käy tähän parhaiten.Hedelmä pitää syödä muutama tunti ennen pääateriaa,ja varsinainen pääateria vasta liikunta suorituksen jälkeen tai myöhemmin,se riippuu siitä mihin aikaan sen tekee.Kuitenkin niin että klo 13.00-15.00 välisenä aikana,ja toinen ateria joka saa olla puolet pienempi klo 22.00
Jos on töissä niin pääateria päivällä töissä ja vain välipala töitten jälkeen.

Se miksi olen aina lihonut johtuu vain siitä että olen alkanut syömään liikaa herkkuja.

12

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän laihduttaminen tarkoittaa sitä, että välillä on nälkä. Nälkä on merkki energiavajeesta ja ilman energiavajetta ei laihdu. Riittävä energian saanti on pohjimmiltaan edellytys, että pysymme ylipäätään elossa, joten evoluutio on tehnyt elimistöstämme tehokkaan ilmoittamaan, että nyt energian saanti on pienempää kuin sen kulutus. Tulee nälkä ja nälkä alkaa helposti hallita ajatuksia.

      "Alhainen verensokeri" on arkikielen ilmaisu, joka ei useinkaan tarkoita, että veren sokeri laskisi mitenkään haittaavan alas. Tervveen ihmisen verensokeri ei laske alle 4 mmol/l pitkässäkään paastossa. Ellei ole diabeetestä, niin elimistö pystyy aika hyvin pitämään verensokerin tolkullisissa lukemissa.

      Laihtumisessa kysymys on motivaatiosta ja kyvystä elämänhallintaan. Onko impulssiensa orja vai ohjaako elämääsi tietoinen minä. Rasvaisten makkaroiden tai suklaapatukoiden suhteen moka on jo se, että sellaisia ylipäätään sortuu ostamaan kotiin. Niiden syömiselle ei ole mitään järkevää syytä. Jos joululounaan päätteeksi syö konvehteja tai vaikka joka lauantai iltapäiväkahviin kuuluisi pala suklaata ei ole "vaarallista", mutta arkiruokaa "herkut" eivät ole. Ne addiktoivat ja siksi niihin ei pidä totutella. Vastaavasti kun totuttautuu terveelliseen ruokaan, "herkut" eivät enää tunnu oikealta ruualta - mitä ne eivät olekkaan.

      • Anonyymi

        "Kyllähän laihduttaminen tarkoittaa sitä, että välillä on nälkä."

        Laihduttaminen onnistuu kyllä ilman nälkääkin tai näläntunnetta.

        Puoli kiloa viikossa lähtee aikalailla sujuvasti ilman näläntunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän laihduttaminen tarkoittaa sitä, että välillä on nälkä."

        Laihduttaminen onnistuu kyllä ilman nälkääkin tai näläntunnetta.

        Puoli kiloa viikossa lähtee aikalailla sujuvasti ilman näläntunnetta.

        Eri ihmisille sopii erilaiset tavat laihduttaa. Itselle 500g viikossa laihtuminen vaikuttaa sellaiselta kellosepän työltä, että se tuntuisi vaikealta jo seuratakkin. Aamupunnituksista voi olla jopa kilon heittoja päivästä toiseen ihan riippuen nestetasapainosta ja suoliston sen hetkisestä täyttöasteesta yms.

        Toki vihanneksilla ja juureksilla (porkkana) pystyy vatsaa vähän hämäämään. Kun popsii tukevan annoksen porkkanaraastetta ja rasvatonta raejuustoa on jonkin aikaa sellainen tunne kuin olisi syönyt tukevastikkin vaikk annos on luokka 150 kcal.

        Eikä nälän tunne ole mitään vaarallista. Itse pyrin siihen, että aina ennen ruoka-aikaa on sopivasti nälkä. Ruokakin maistuu silloin paremmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri ihmisille sopii erilaiset tavat laihduttaa. Itselle 500g viikossa laihtuminen vaikuttaa sellaiselta kellosepän työltä, että se tuntuisi vaikealta jo seuratakkin. Aamupunnituksista voi olla jopa kilon heittoja päivästä toiseen ihan riippuen nestetasapainosta ja suoliston sen hetkisestä täyttöasteesta yms.

        Toki vihanneksilla ja juureksilla (porkkana) pystyy vatsaa vähän hämäämään. Kun popsii tukevan annoksen porkkanaraastetta ja rasvatonta raejuustoa on jonkin aikaa sellainen tunne kuin olisi syönyt tukevastikkin vaikk annos on luokka 150 kcal.

        Eikä nälän tunne ole mitään vaarallista. Itse pyrin siihen, että aina ennen ruoka-aikaa on sopivasti nälkä. Ruokakin maistuu silloin paremmalta.

        Kilon heitto nestetasapainossa per vrk, viittaa vahvasti siihen että syömiset ei ole hallinnassa.

        Ainakin omalla kohdallani oli asiat noin. Kun söin väärin, paino heitteli, kun söin tasaisesti niin vaaka näytti lähes samoja lukemia joka aamu. Tietysti hitaasti laskien jos laihdutin.

        Ja sama oli painonhallinnassa, mitä isompia määriä kerralla painoa rysäytti alaspäin, se varmemmin ne tuli myös takaisin.

        Olisko tuossa se selitys, että koskaan ei tule syötyä ns normaalisti, sellaisella tavalla, jolla se paino pysyy vakaana...

        Hitaasti kun pudottaa niin on melkein pakko opetella syömään niin, että paino pysyy vakaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilon heitto nestetasapainossa per vrk, viittaa vahvasti siihen että syömiset ei ole hallinnassa.

        Ainakin omalla kohdallani oli asiat noin. Kun söin väärin, paino heitteli, kun söin tasaisesti niin vaaka näytti lähes samoja lukemia joka aamu. Tietysti hitaasti laskien jos laihdutin.

        Ja sama oli painonhallinnassa, mitä isompia määriä kerralla painoa rysäytti alaspäin, se varmemmin ne tuli myös takaisin.

        Olisko tuossa se selitys, että koskaan ei tule syötyä ns normaalisti, sellaisella tavalla, jolla se paino pysyy vakaana...

        Hitaasti kun pudottaa niin on melkein pakko opetella syömään niin, että paino pysyy vakaana.

        Elämä ei ole pelkkää tasaista painonhallintaa, vaan esimerkiksi on työpäivien pituudet vaihtelee, on töihin liittyviä iltamenoja (vaikka niissä ei juuri mitään syö tai juokkaan), joinain päivinä on mahdollisuus harrastaa liikuntaa enemmän joinakin vähemmän jne. Eikä varmasti ruokailukaan ole täysin säännöllistä, kun syö työpaikkalounaan tai ravintolassa asikkaan kanssa jne niin ei siinä vaa'alla punnita paljonko mitäkin syö eikä ole einesten tarkkaan mitattuja ravintosisältöjä.

        Kyllä minulla sekä laihduttaessa sekä tasaisen painon aikana paino on aina heitellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ei ole pelkkää tasaista painonhallintaa, vaan esimerkiksi on työpäivien pituudet vaihtelee, on töihin liittyviä iltamenoja (vaikka niissä ei juuri mitään syö tai juokkaan), joinain päivinä on mahdollisuus harrastaa liikuntaa enemmän joinakin vähemmän jne. Eikä varmasti ruokailukaan ole täysin säännöllistä, kun syö työpaikkalounaan tai ravintolassa asikkaan kanssa jne niin ei siinä vaa'alla punnita paljonko mitäkin syö eikä ole einesten tarkkaan mitattuja ravintosisältöjä.

        Kyllä minulla sekä laihduttaessa sekä tasaisen painon aikana paino on aina heitellyt.

        Ei sillä tosiaan ole mitään merkitystä milloin sen syö.
        Laihduin aikaisemmin kun söin sen aterian päivällä ja nyt toimii niin että syön sen noin klo 17.00
        Ja ohjemaakin piti muuttaa niin että siinä on myös raskasta liikuntaa kahdesti päivässä rasvaa polttavalla sykealueella eli 115-120 välillä jopa 135
        Yksi tunti ja myöhemmin puoli tuntia.Sitä laihtuu niinkin pienellä liikunnalla jos liikunta on tehokasta ja kalorit on pienet eli 1400-1600 päivässä
        Nyt tuntuu aivan selvästi uudestaan kalorivaje.
        Jos sitä tunnetta ei ole ei laihdu yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilon heitto nestetasapainossa per vrk, viittaa vahvasti siihen että syömiset ei ole hallinnassa.

        Ainakin omalla kohdallani oli asiat noin. Kun söin väärin, paino heitteli, kun söin tasaisesti niin vaaka näytti lähes samoja lukemia joka aamu. Tietysti hitaasti laskien jos laihdutin.

        Ja sama oli painonhallinnassa, mitä isompia määriä kerralla painoa rysäytti alaspäin, se varmemmin ne tuli myös takaisin.

        Olisko tuossa se selitys, että koskaan ei tule syötyä ns normaalisti, sellaisella tavalla, jolla se paino pysyy vakaana...

        Hitaasti kun pudottaa niin on melkein pakko opetella syömään niin, että paino pysyy vakaana.

        "Muutaman kilon painonvaihtelu on täysin normaalia. Syömällä suolaista paino kohoaa äkillisesti. Toisaalta vaaka voi näyttää yhtäkkisesti pari kiloa vähemmän, mikäli kehossa on nestehukka."

        https://www.iltalehti.fi/elamanvoima/a/2015121420832401


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutaman kilon painonvaihtelu on täysin normaalia. Syömällä suolaista paino kohoaa äkillisesti. Toisaalta vaaka voi näyttää yhtäkkisesti pari kiloa vähemmän, mikäli kehossa on nestehukka."

        https://www.iltalehti.fi/elamanvoima/a/2015121420832401

        Olen huomannut, että saunapäivinä paino hiukan nousee, kun tulee juotua enemmän. Saunassa pullollinen , sitten vielä saunatee ja vielä "normaali juominen"


    • Anonyymi

      Mutta mikä onkaan ERITTÄIN OIKEAN propeenin määrä käristemakkaralle ?

    • Anonyymi

      Jos ei ole päivällä nälkä,pääateria kannattaa syödä noin klo 18.00 ja päivällä vain vähän oikein proteenipitoista ruokaa.

    • Anonyymi

      Veren sokeri tasaisena?????????
      Jos on totuttanut kehon käyttämään verensokerin tasaamiseen vain hiilihydraatteja niin kyllähän se heiluu.
      Itse olen opettanut kehon käyttämään kehon omia varatoja sokeritasapainon ylläpitöön.
      Itse voin olla syömättä yli vuorokaudenkin eikä sokerit heittele.

      Sitten tuohon näläntunteeseen, ihmiset ovat unohtaneet miltä tuntuu nälkä.
      Näläntunne ei ole vain yksi tunne.
      On hiukoamista, pikkunälkä, norminälkä, kiljuva nälkä jne.
      Moni luulee että näläntunne on joku sairaus jota ei saa päästä tulemaan.

      Itsellä keho kertoo milloin saan riittävästi ravintoa, joskus jo pari tuntia syönnin jälkeen tulee uudelleen näläntunne, se kertoo mulle että on ollut pidempään liian niukalla ravinnolla joten pikkuisen lisää.

      Ei minulla ole tarvetta napsia välipaloja pitääkseen nälkää loitolla.

    • Anonyymi

      "Itse olen opettanut kehon käyttämään kehon omia varatoja sokeritasapainon ylläpitöön."

      Ainoa tapa, jolla kehoaan voi opettaa, on saunatee. Mikään muu tapa ei pysty kehoa opettamaan kuin saunatee. Luotathan myös sinä pelkkään saunateehen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1888
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1282
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      52
      765
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    9. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      709
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      694
    Aihe