Mielikuvitusmatkat "ristin juurelle"

Anonyymi-ap

Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.

Eikä ne mielikuvitusmatkat "ristin juurelle" enää mitään auta.

Raamatun mukaan Kristuksen synnit pois pesevä sovintoveri on läsnä vain Kristillisessä Yhdessä Kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessä konreettisessa muodossa sitä varten, miksi se sovintoveri on aikanaan vuodatettu syntisten ihmisen puolesta.

40

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaste on vain yksi ja ainutkertainen Jumalan armoteko. Ef.4:5 Yksi kaste. Hen baptisma, hen on numeraalia yksi, kasteiden lukumäärää yksi ilmaiseva sana. Perisynnin kadotustuomio kumotaan yhdessä kasteessa lopullisesti. Sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi kasteessa, ei muutoin.

      Jumalan ei tarvi uusia eikä parannella tekojaan millään uudestikasteilla, eikä Jeesuksen tarvi mennä ristille toista kertaa häväistäväksi. Yksi kerta riittää.

      Ehtoollinen syntien anteeksisaamiseksi sitä vastoin tulisi tehdä mahdollisimman useasti, koska syntiä kertyy koko ajan uutta joka päivä.

      • Anonyymi

        ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36

        Jeesus sovitti syntimme sijaisuhrillaan. Synnin valta on nyt kukistettu.

        Jeesuksen ylösnousemus kalliohaudasta avasi tien pelastukseen kaikille, jotka ottavat Hänet vastaan. Sinäkin saat aloittaa uuden elämän Jeesuksen kanssa. Saat tulla uskoon ja sitten kasteelle! ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:16
        Saat pyytää Jeesukselta syntisi anteeksi. ”Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.” Matteus 7:7.
        Ota siis vastaan Jeesus ja Hänen pelastustekonsa ja anna elämäsi Hänelle! ”Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista
        ole.” Jesaja 45:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36

        Jeesus sovitti syntimme sijaisuhrillaan. Synnin valta on nyt kukistettu.

        Jeesuksen ylösnousemus kalliohaudasta avasi tien pelastukseen kaikille, jotka ottavat Hänet vastaan. Sinäkin saat aloittaa uuden elämän Jeesuksen kanssa. Saat tulla uskoon ja sitten kasteelle! ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:16
        Saat pyytää Jeesukselta syntisi anteeksi. ”Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.” Matteus 7:7.
        Ota siis vastaan Jeesus ja Hänen pelastustekonsa ja anna elämäsi Hänelle! ”Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista
        ole.” Jesaja 45:22

        Markuksen lopun kohta myrkynjuonti, käärmeiden pistämiset ei haittaa kun vaan uskotaan ja kastetaan on paljastunut tuntemattoman huijarin runoiluksi, josta on varoitus Mark.16:9 kohdalla:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        ---
        Jeesuksen järjestys on toisenlainen.

        Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, jotta sydämeen voidaan antaa uskon Hengen lahja.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36

        Jeesus sovitti syntimme sijaisuhrillaan. Synnin valta on nyt kukistettu.

        Jeesuksen ylösnousemus kalliohaudasta avasi tien pelastukseen kaikille, jotka ottavat Hänet vastaan. Sinäkin saat aloittaa uuden elämän Jeesuksen kanssa. Saat tulla uskoon ja sitten kasteelle! ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:16
        Saat pyytää Jeesukselta syntisi anteeksi. ”Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.” Matteus 7:7.
        Ota siis vastaan Jeesus ja Hänen pelastustekonsa ja anna elämäsi Hänelle! ”Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista
        ole.” Jesaja 45:22

        Hurmoshahkoissa, kaatolahkoissa otetaan vastaan villitseviä hurmoshenkiä Jeesuksina. Se on varma merkki henkivaltojen aktivoitumisesta.

        Raamatun mukaan oikea Kristus otetaan vastaan vain Kristillisessä kasteessa.
        Syntisten Kasteessa, jossa on mukana Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.

        1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


    • Anonyymi

      Sadut ovat satuja, se kannattaa muistaa.

      • Anonyymi

        Jumalan teot on ja pysyy voimassa, vaikka niitä ei muistaisikaan. Ihminen voi menettää muistinsa, uskonsa ja lopulta henkensä, mutta Jumalan teot on ja pysyy voimassa ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan teot on ja pysyy voimassa, vaikka niitä ei muistaisikaan. Ihminen voi menettää muistinsa, uskonsa ja lopulta henkensä, mutta Jumalan teot on ja pysyy voimassa ikuisesti.

        Vanha liitto, mikä on ikuinen sekin, alkoi kun pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisinä vauvoina.
        Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina.

        Uusi liitto, mikä on ikuinen liitto alkaa, sekä pojat että tytöt kristillinen kaste, Jeesus on syntiuhri, mitään eläinuhreja ei enää tarvita.

        Raamatun mukaan ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan teot on ja pysyy voimassa, vaikka niitä ei muistaisikaan. Ihminen voi menettää muistinsa, uskonsa ja lopulta henkensä, mutta Jumalan teot on ja pysyy voimassa ikuisesti.

        Saunatonttu myöntää että näin on ja kiittää uskollisuudestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha liitto, mikä on ikuinen sekin, alkoi kun pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisinä vauvoina.
        Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina.

        Uusi liitto, mikä on ikuinen liitto alkaa, sekä pojat että tytöt kristillinen kaste, Jeesus on syntiuhri, mitään eläinuhreja ei enää tarvita.

        Raamatun mukaan ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

        "Raamatun mukaan ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta."
        Sairasta tuo verenvuodatuksella hekumointi, sopisi paljon paremmin johonkin saatananpalvonta rituaaleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun mukaan ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta."
        Sairasta tuo verenvuodatuksella hekumointi, sopisi paljon paremmin johonkin saatananpalvonta rituaaleihin.

        Saatana oli alunperin taivaan ylienkeli. Ylistyskuoron johtaja, korkein luotu olento.

        Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja uskonlahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

        Joh. 14:30

        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

        Luuk. 10:18

        Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

        (Uskonlahkoissa lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa viittaa Saatanan läsnäoloon.)


    • Anonyymi

      Monet muistisairaat, itseään uskovaisiana pitäneet, kun menettävät muistinsa niin he menettävät myös uskonsa ja kun estot poistuu, niin he alkavat kiroilemaan kuin turkkilaisen.

      • Anonyymi

        Mielisairauden puhjetessa, puhkeaa yleensä kaikenlainen harhaisuus, mukaan lukien uskonharhaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielisairauden puhjetessa, puhkeaa yleensä kaikenlainen harhaisuus, mukaan lukien uskonharhaisuus.

        Eikös ennen isoissa mielisairaaloissa ollut potilaista tehtyjä kokonaisia Jeesus-osastoja?

        Ihminen ei saisi uskonsa vuoksi menettää otettaan tähän todelliseen reaalimaailmaan.


    • Anonyymi

      Sellainenkin tutkimustieto oli jossain, että uskonnollinen hurmoskielillä puhuminen (glossolalia) on todettu liittyvän skitsofreniaan.

      Jakaantunut mieli voi tuottaa oikean puheen lisäksi myös järjetöntä puhetta eli glossolaliaa.

      • Anonyymi

        1. Kor. 14:23

        Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne.

        Paavalin johdolla Korintossa puhuttiin hurmostilassa järjetönstä molotusta, glossolaliaa.

        Missään muussa seurakunnassa sitä ei harrastettu, eikä Jerusalemissa helluntaina kukaan puhunut sekavia molotuksia. Oikea kielten puhumisen armolahja yhden päivän aikaan tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista ja järkeviä asioita, ei glossolaliaa.

        Lopulta Paavali yritti vieroittaa Korinton seurakuntaa pois pahasta järjettömästä molotuksesta.(glossolaliasta, joka muistutti pahuuden kieltä, mitä puhuttiin ennen Baabelin tornin hajottamista)

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.


    • Anonyymi

      Tuskin Jeesus edes itse siitä tykkää kun hänet jatkuvasti kuvataan puolialastomana roikkumassa kidutettuna ristinpuussa.

      • Anonyymi

        Jeesus tulisikin kuvata Kuningasten Kuninkaana ja herrain Herrana!


    • Anonyymi

      Hihhuliksi alkaneita on vaikea enää palauttaa terveeseen kristinuskoon ja uskonelämään.

      Hepr. 6:6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

    • Anonyymi

      Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

      Jeesus oli tapauskovainen ja kävi kerran viikossa kotikirkossaan ja luki Raamattua.

      Jeesus ei lähtenyt hihhuloimaan eikä kaatuilemaan hurmoshenkien voimasta.

      Luuk. 4:16

      Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
      ja Jeesuksen uskon.

      • Anonyymi

        On viisasta mennä tavalliseen perinteiseen kristilliseen kirkkoon ja sinnekin vain kuuntelemaan Jumalan sanaa.

        Saarn. 4:17

        Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On viisasta mennä tavalliseen perinteiseen kristilliseen kirkkoon ja sinnekin vain kuuntelemaan Jumalan sanaa.

        Saarn. 4:17

        Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

        Jeesuksen usko oli ja on Juutalaisuus. Ei Jeesus uskoaan mihinkän muuhun vaihtanut.

        Kyllä tässä jakeessa tarkoitetaan Juutalaisuutta eli Jeesuksen uskoa.

        Luuk. 18:8

        Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

        Jeesuksen usko oli ja on Juutalaisuus. Ei Jeesus uskoaan mihinkän muuhun vaihtanut.

        Kyllä tässä jakeessa tarkoitetaan Juutalaisuutta eli Jeesuksen uskoa.

        Luuk. 18:8

        Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        Paavali yritti kumota Juutalaisten uskon ja tuoda tilalle omia oppejaan.

        Huonolla menestyksellä. Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanu demonia miehestä pois pyynnöistä huolimatta. Paavali kohtasi pahan äkkikuoleman Roomassa vain n. 60-vuotiaana.

        Jumalan käskyissä ja laissa pysyminen olisi tuonut hänellekin pitkän iän.

        1. Kun. 3:14

        "Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali yritti kumota Juutalaisten uskon ja tuoda tilalle omia oppejaan.

        Huonolla menestyksellä. Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanu demonia miehestä pois pyynnöistä huolimatta. Paavali kohtasi pahan äkkikuoleman Roomassa vain n. 60-vuotiaana.

        Jumalan käskyissä ja laissa pysyminen olisi tuonut hänellekin pitkän iän.

        1. Kun. 3:14

        "Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

        Matt. 19:17

        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, NIIN PIDÄ KÄSKYT."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 19:17

        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, NIIN PIDÄ KÄSKYT."

        Jeesuksen opetus käskyjen pitämisestä ei ole kovin nykyaikaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetus käskyjen pitämisestä ei ole kovin nykyaikaista.

        Nykyisin Paavali oppeineen on korotettu Jeesuksen yläpuolelle !


    • Anonyymi

      Ihminen kun saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
      Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

      Pelkästään Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa, ry:tä perinteisten Kristillisten kirkkojen lisäksi.

      • Anonyymi

        Jenkkilahkot (Jehovalaisuus, Mormonismi, Helluntailaisuus, Adventismi) puskee Kristinuskon sekaan omia harhaoppejaan eli heresioitaan oikein voimalla. Eikä sitä lustetta voi enää puhdistaa, vaan kaikkien kukkien on annettava kukkia ihan rauhassa loppuun asti.


    • Anonyymi

      Raamattu puhuu syntisten kasteesta, ei mistään vanhurskaitten ja uskovien kasteesta.

      Rakas Kristitty !
      Älä anna Jenkkilahkojen kääännyttää ja eksyttää itseäsi (Jehovat, Mormonit,Helluntailaiset,Adventistit) jotka ovat saman eksyttäväisen hengen synnyttämiä Amerikasta tänne tuotuja lahkokuntia, joiden käännyttämisen kohderyhmä on Kristuksen omaksi kastetut sielut.
      Oppeja on hieman eriytetty toisistaan markkinoiden laajentamiseksi ja segmentoimiseksi, mutta kaikkissa niissä on sama eksytyksen ja heresian henki ja voima.

    • Anonyymi

      Sananl. 1:22

      Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

      Sananl. 15:14

      Ymmärtäväisen sydän etsii tietoa, mutta tyhmien suu hulluutta suosii.

      • Anonyymi

        Valhe voidaan nielaista helposti , kun se on kääritty totuuden tai hullutuksen kääreeseen.

        Sananl. 1:22

        "Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.


    • Anonyymi

      Kaikki menneisyyden ihmiset ovat siellä maan alla jos eivät ole jo maatuneet kokonaan.

    • Anonyymi

      Ei ihmiset mihinkään taivaaseen ole menneet, sanoo Jumalan sana.

      1. Moos. 3:19

      Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.

      • Anonyymi

        Jeesus tulee ajastaan takain maan päälle, jossa se tuhatvuotinen valtakunta vietetään.

        Ap. t. 1:11

        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."


    • Anonyymi

      Kristukseen kastetut on valittuja ja he menee sinne tuhatvuotiseen valtakuntaa. Suuri valkopukuisten joukko.

      Jumalan lakien rikkojat, eli synnintekijät eivät nouse kuolleista.


      Jes. 26:14

      Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.

      • Anonyymi

        Voisiko parempaa tulevaisuutta toivoa, kuin päästä teistä omahyväisistä uskovaisista eroon. Minulle ainakin sopisi hyvin, että pääsisin ikuiseen tiedottomaan tilaan, samaan tilaan jossa olin ennen syntymääni. Lopuksi voisi elämästä todeta, että paskareissu, vaan tulipahan tehtyä.


    • Anonyymi

      Ilman kastetta Kristuksen ruumiin jäseneksi, ei perisyntinen ihmisen ei elä ikuisesti.

      1. Moos. 3:22

      Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

      • Anonyymi

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristukseen kastettu lapsi on Jumalan lapsi ja sisällä Jumalan valtakunnassa eli siellä Arkissa.

        Kastamattomat pakanat on niitä Ambomaan pakanalapsia. Eivät ne ole Arkissa sisällä.

        Sitä Saatana lahkoapureineen tahtoo, että lapset jätetään kastamattomiksi pakanoiksi Arkin ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristukseen kastettu lapsi on Jumalan lapsi ja sisällä Jumalan valtakunnassa eli siellä Arkissa.

        Kastamattomat pakanat on niitä Ambomaan pakanalapsia. Eivät ne ole Arkissa sisällä.

        Sitä Saatana lahkoapureineen tahtoo, että lapset jätetään kastamattomiksi pakanoiksi Arkin ulkopuolelle.

        Noin siellä Raamatussa lukee.


    • Anonyymi

      Mitäköhän kuuluu Pontius Pilatukselle noin niinku

      • Anonyymi

        Ihmiselle on kuolemalla kuoleminen ja sitten tulee tuomio.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe