Organisaatiossamme alkanee pian yt:t. Kaikki tiedämme, että yhden työntekijän kävisi taatusti köpelösti jos jonkun käy. No hänpä ryhtyi juuri nyt kätevästi yhden ammattiliiton varaluottamusmieheksi organisaatiossamme (valittiin - kyllä, mutta ei montaa edustettavaa). Kysymys kuuluu - suojasiko hän tällä selustansa vai miten mahtaa olla varaluottamusmiehen laita? Voidaanko hänet siirtää toisiin tehtäviin jos samaa työtä tekeviä irtisanotaan tai voidaanko hänet jopa irtisanoa siinä missä muutkin (paitsi pääluottamusmiehet)? Onko suoja vain silloin, jos hän tuuraa pääluottamusmiestä tämän poissaollessa?
varaluottamusmies - suoja
10
333
Vastaukset
- Anonyymi
Se suoja on 100 %.
- Anonyymi
Tottakai hänetkin voidaan siirtää toisiin tehtäviin useammassakin tilanteessa.
- Anonyymi
Mutta irtisanoa ei noin vaan pysty.
- Anonyymi
Totta kai pystyy irtisanomaan, se vain maksaa työnantajalle hieman enemmän kuin tavallisen työntekijän irtisanominen. Mikään "vapautus vankilasta"-kortti tuo luottamustehtävä ei ole.
- Anonyymi
Kaikesta toki selviää mutta erittäin paljon rahaa siinä palaa sitten.
Mutta lakkojen alettua, meistä lakkovahtien avustusryhmistä, kusiruuttapartioista lakkoporteilla, ette selviä isolla rahallakaan. Tulemme ruuttaamaan siankusta ja lietettä töihinpyrkivien rikkurien niskaan.
Siinä ei auta paljonen rahakaan.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
suojatyöpaikkoja suojellaan, valitettavasti.
- Anonyymi
Hyvä että suojellaan ja me suojelemme lakkovahtien työrauhaa lakkoporteilla ruuttaryhmiemme kanssa suihkuttamalla siankusta ja lietettä rikkurien päälle että haisevat 2 viikkoa sen jälkeenkin vielä.
Tehokas keino pitää rikkurit loitolla.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
No niin. Eli kun tämä vähän ennen yt:n alkua valittu yhden liiton varaluottamusmies ei ole osallistunut neuvotteluihin mitenkään eikä siis myöskään ole toiminut luottamusmiehen sijaisena niin hänellä ei ole sen kummempaa suojaa.
- Anonyymi
koko luottamusmiespelleily on aikansa elänyt, nykymaailmassa, jokainen järjellä varustettu duunari osaa itse hoitaa omat asiansa, ei siihen näitä ihramahaisia, ylipalkattuja ay-pomoja tarvita,
- Anonyymi
Lainmukainen luottamusvaltuutettu ja paikallinen sopiminen ovat satakertaa parempi kuin ammattiliitot, joiden johto ei osaa muuta kuin kiristää lakoilla ja joukkovoiman käytöllä Hell's Angels tyyliin.
Kaikenlaisia narsisteja sinne valitaankin johtamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338546Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4367224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647