Kulmalävistys.

Mary___

Anteeksi, tiedän että näitä topickeja on jo monta, mutta tahtoisin nyt itse kysyä teiltä joilla ON kulmakoru.

Mikä olisin suurinpiirtein se "prosentti" määrä kulmakorun ottaneista, joilla on koru kasvanut ulos?

Ja onko tulehdus vaara kovinkin suuri? Kyllä varmaan? :/

Itse olen aivan hulluna kulmakoruihin, ja ajattelin mennä pistämään sellassen tässä lähipäivinä. Nuo pari asiaa vähän häiritsevät.
"Pelottaa" että pilaan koko kulmani tai ihon, jos jokin menee pieleen.

Mutta täällä on hyvä ja luotettava lävistysliike jossa on töissä kunnon ammattilaisia. Ja korut ovat juuri sopivat ja terveelliset iholle. Ja olen valmis hoitamaan lävistystä sen määrätyn ajan ja sen jälkee, todella huolellisesti ja tarkkaan. Joten voisiko siinä sitten olla mitään vaaraa?

Otan korun vasta kesän jälkeen, ettei mätäne nyt kuumassa. Mutta kiitos teille vastaajille.

67

38362

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haniiN

Itsellä ollut nyt kaksi kertaa kulmassa ja molemmilla kerroilla tulehtunut syystä tai toisesta. Nyt kun vaihdoin tapin, niin alkoi paranemaan :) Ikinä ei ole kasvanut ulos.

Kulmakorut ottavat aika herkästi itseensä kaikista kolhuista, etenkin jos ovat tuoreita, ja saattavat tulehtua (kuten itsellä kävi).

Minulle jäi pienet arvet kulmakorusta kun otin ensimmäisen pois, mutta ne saa helposti piiloon vaikka peitekynällä tms. Ja jos hyvälle lävistäjälle menee, niin tuskin menee pieleen.

• *huomenna*

miten paljon sattuu ottaa kulmakoru? :) mul o huomen aamul 10 aika, ku otan sellasen.. IIIKKK!! vähä jännittää... vastaa jos voit/haluat

• dude^^^^^^^^
        *huomenna* kirjoitti:

miten paljon sattuu ottaa kulmakoru? :) mul o huomen aamul 10 aika, ku otan sellasen.. IIIKKK!! vähä jännittää... vastaa jos voit/haluat

kulmakorun laitto ei tunnu missää!! se ei oikeesti satu yhtään!! eikä kannata sit puhdistaa sitä liikaa meinaa se tulehtuu tosi helposti sillai..

• ¨Pemuli !!
        dude^^^^^^^^ kirjoitti:

kulmakorun laitto ei tunnu missää!! se ei oikeesti satu yhtään!! eikä kannata sit puhdistaa sitä liikaa meinaa se tulehtuu tosi helposti sillai..

Eikö oikeesti satu ?!!! ku ajattelin ottaa tos synde lahjaks kulmalävärin...se pelottaa mut ei se haittaa ku haluun sitä nii paljo.. jja miten ne niiinku laittaa sen ???

• mii

minulla on ollut kulmakoru jo 7 vuotta, eikä ole ulos kasvanut, ainakaan vielä.

• mii

minulla kulma tulehtui alkuaikoina aika pahasti. mätää tuli ulos ja oli kipeä, mutta antibioottikuuri auttoi. ensimmäisen vuoden aikana taisi olla muitakin ongelmia. minulla on muutkin lävistykset olleet tulehduherkkiä parina ekana vuotena, mutta nyt ei ole ollut mitään ongelmia enää vuosiin. varmaan aika yksilöllistä tämä tulehdusherkkyys.

• pohdin
        mii kirjoitti:

minulla kulma tulehtui alkuaikoina aika pahasti. mätää tuli ulos ja oli kipeä, mutta antibioottikuuri auttoi. ensimmäisen vuoden aikana taisi olla muitakin ongelmia. minulla on muutkin lävistykset olleet tulehduherkkiä parina ekana vuotena, mutta nyt ei ole ollut mitään ongelmia enää vuosiin. varmaan aika yksilöllistä tämä tulehdusherkkyys.

voiko meikkivoidetta käyttää korun lähellä? haittaako jos sitä menee niihin reikiin?

• nennakinGi-

joo moi. mulla on ollu alkuvuodesta asti kulmakoru ja ihan siististi ,mut mytten se on kai tulehtunu sen vieressä on sellanen punoittava iso *patti* . miten hoidetaan tietääkö kukaan?? vastauksia

• Black-Cat83

Mun kokemukseni kulmakorusta on hyviä, on ollut jo puolitoista vuotta, ei ole tulehtunut, eikä kasvanu ulos..

Oikealla hoitoohjeella vältytään tulehtumiselta.
      Uloskasvaminen riippuu ihosta.. toisille kasvaa, toisilla ei... kulmakorusta jää arpi kun se kasvaa ulos, tiedän muutamia tapauksisia.

kannattaa ottaa jos pitää, kannattaa myös miettiä tulevaisuuden kannalta esim töissä, moni esimies ei hyväksy mm palvelutyössä ei saa olla, mutta sekin riippuu esimiehestä.

Mun työpaikassa esimies hyväksyi, koska nää silleen siistit, ku ne oh barbellit, renkaita en enää laita..

• sarsu

sattuukohan se sen korun ottaminen?
        kun olen aika herkkä.. hhmm

• Sakuraaaaa
        sarsu kirjoitti:

Eihän se satu... ne pitää pihtejä tiukasti siinä kulmassa, et ehi tuntee yhtään mitään : o!

(Paitsi jälkeenpäi ku niinkuin korviksissakin siihen alkaa jomottaa XD)

• ....

Hyvä hoito on yhtä tärkeä, kuin se että korua täytyy varoa koko paranemisen ajan. Eli antakaa korun olla vain rauhassa. kulma rasittuu, jos sitä kosketellaan ja väännellään, vaikka sitä niin tekisi mieli. Pyrkikää varomaan korua kokoajan. Teitte te sitten mitä tahansa. Näin kulma paranee hyvin, eikä tulehdu eikä kasva ulos.

• lävistys
        sarsu kirjoitti:

se ei satu yhtään, k se lävistäjä sano et ku niil pihdeil puristaa nii lujaa ni se ei sit satu niin paljon.(:.makso 35e ja oon ollu tyytyväinen. otin vantaan pikus-tattoossa

• kokemusta:D

mä kävin tänään ottamassa kulmakorun kajaanin pitbullissa, ei sattunu ku pikkasen kirpas :DD MUTTA VAAN SILLON KUN SE MENEE SIITÄ KOKONAAN LÄPI!!!! .. en oo katunu yhtää.. on ollu niinku nyt tollaset 4,5 tuntia :) ei punotakkaa yhtää enää:) mutta ei kannata sitte sorkkia MISSÄÄN NIMESSÄ LIKASIN KÄSIN!!!! :)

• mo123

Ajattelin mennä tässä joku päivä ottamaan kulmakorun, koska olen jo kauan haaveillut siitä ja ottaminen tuntuu oikealta päätökseltä.Haluaisin kuitenkin tietää miten se tehdään ja kuinka suuri on uloskasvamisen riski?

• ftrhhghfcg
        kokemusta:D kirjoitti:

mä kävin tänään ottamassa kulmakorun kajaanin pitbullissa, ei sattunu ku pikkasen kirpas :DD MUTTA VAAN SILLON KUN SE MENEE SIITÄ KOKONAAN LÄPI!!!! .. en oo katunu yhtää.. on ollu niinku nyt tollaset 4,5 tuntia :) ei punotakkaa yhtää enää:) mutta ei kannata sitte sorkkia MISSÄÄN NIMESSÄ LIKASIN KÄSIN!!!! :)

kaveri sano että sillon kun ne tunkee sen ''neulan'' siitä läpi se ei satu, mut sitten kun sitä joutuu jotenki venyttää et sen korun saa siihen se sattuu. onko tää totta? ja muuten pestäänkö sita vaan ihan vedellä?

• siis minä
        mo123 kirjoitti:

Ajattelin mennä tässä joku päivä ottamaan kulmakorun, koska olen jo kauan haaveillut siitä ja ottaminen tuntuu oikealta päätökseltä.Haluaisin kuitenkin tietää miten se tehdään ja kuinka suuri on uloskasvamisen riski?

minulla tehtiin niin että ensin alue tottakai putsattiin, sitten lävistäjä laittoi siihen puristuspihdit (se sattui eniten koko hommassa). sitten se otti neulan ja laittoi läpi. tosi nopea juttu, eikä se neula tuntunut miltään, kun siinä oli ne pihdit... Suosittelen oikeasti kaikille, jotka haluavat. en usko, että uloskasvun vaara on kovinkaan suuri...? itselläni on ollut melkein puoli vuotta, ja oikein hyvin on parantunut :) tosiaan rustokorun ottaminen sattui paaaljon enemmän kuin kulmakorun.

• Mary___

Voi kiitos teille todella paljon.
      Noista oli paljon hyötyä,
      ja kyllä varmaan aion sen kurin vielä ottaa.
      Itselläni on napakoru,
      3 korvakorua,
      ja kaikki ovat parantuneet todella hyvin.

Navastakin voi kasvaa ulos,
      mutta niin ei minulla ole käynyt.
      Mutta eihän se tietenkään tarkoita,
      ettei kulmasta kasvaisi koru ulos,
      jos navasta ei.
      Mutta kokeilemallahan se sitten selviää.

Kivun kestän,
      hoitaa jaksan.
      Kyllä se sitten siitä.
      Toivon parasta. :)

• Mie

Siis mie olen kuullut, että kulmakoru kasvaa ulos, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Sori, tämä on vähän tyhmä kysymys, mutta mietin että kannattaako sitä korua ottaa jos se kerran sitten kasvaa ulos.. Itselläni on korvakorut pysynyt hyvin, niin toivoisin että kulmakorukin pysyisi vaikka ei se ole sama asia. :D

• ------

Uloskasvaminen tarkoittaa sitä että iho hylkii korua ja sen huomaa siitä että reikien välinen ihoalue pienenee korun kasvaessa pihalle ja lopulta koru on vain pienessä ihokaistaleessa kiinni ja putoaa/repeää pois ellei sitä poisteta ajoissa. Ja ei se kulmakoru kaikilla kasva ulos.

• Mie
        ------ kirjoitti:

Uloskasvaminen tarkoittaa sitä että iho hylkii korua ja sen huomaa siitä että reikien välinen ihoalue pienenee korun kasvaessa pihalle ja lopulta koru on vain pienessä ihokaistaleessa kiinni ja putoaa/repeää pois ellei sitä poisteta ajoissa. Ja ei se kulmakoru kaikilla kasva ulos.

Kiitos, kun vaivauduit kertomaan. :)

• ...

ei se koru kaikilla ulos kasva.. joillain kasvaa ja joillain ei.. itelläni on ollu kulmakoru nyt 2vuotta, eikä oo ollu mitään ongelmia ikinä.. :)

• harkitsen korua
        ... kirjoitti:

ei se koru kaikilla ulos kasva.. joillain kasvaa ja joillain ei.. itelläni on ollu kulmakoru nyt 2vuotta, eikä oo ollu mitään ongelmia ikinä.. :)

mulla meni korvakorun reiät melkein heti harjotuskorvisten jälkeen umpeen vaikka puhdistin. voiks tää lisätä kulmakorun uloskasvamis-riskiä??

• joku

miten kulmakoru otetaan pois?
        mulla kasvoi ulos ja näyttää tosi pahalta.

• Sakuraaaaa
        harkitsen korua kirjoitti:

mulla meni korvakorun reiät melkein heti harjotuskorvisten jälkeen umpeen vaikka puhdistin. voiks tää lisätä kulmakorun uloskasvamis-riskiä??

Siis uloskasvuhan johtuu siitä että korussa on jokin ainesosa jonka takia iho alkaa hylkiä sitä... Joten riski ei kasva niistä korviksista : )

• Sakuraaaaa
        harkitsen korua kirjoitti:

Siis uloskasvuhan johtuu siitä että korussa on jokin ainesosa jonka takia iho alkaa hylkiä sitä... Joten riski ei kasva niistä korviksista : )

• joku

se riippuu ihan henkilöstä kasvaako ulos tai tulehtuuko ite en oo kertaakaan sitä pessy paitsi suihkussa ja kun naaman pesee ni siinähän se samalla huuhtoutuu muuta en oo tehny eikä oo kasvanu ulos ollu nyt pari viikkoo pitäis vaihtaa rengas tilalle, kysymys kuuluukin että miten sen renkaan saa auki?????

• ---------

no siis kai se ''vieritetään'' lukkokohtaan? :D

• ei ole
        --------- kirjoitti:

no siis kai se ''vieritetään'' lukkokohtaan? :D

tuleeko isot arvet jos kasvaa ulos ?

• ...
        ei ole kirjoitti:

tuleeko isot arvet jos kasvaa ulos ?

niin tahtoisin myös tietää että jos kasvaa ulos niin onko se arpi iso vai aivan mitätön pelottaa vain ajatella sitten jos se kasvaa ulos niin on silmäkulma ihan järkyn näkönen

• Outi
        ... kirjoitti:

niin tahtoisin myös tietää että jos kasvaa ulos niin onko se arpi iso vai aivan mitätön pelottaa vain ajatella sitten jos se kasvaa ulos niin on silmäkulma ihan järkyn näkönen

No eii . Ei siitä mitää maapallon kokoisia arpia jää ...! Pienet pisteet vaa korkeentaa !!

• jeah...
        Outi kirjoitti:

No eii . Ei siitä mitää maapallon kokoisia arpia jää ...! Pienet pisteet vaa korkeentaa !!

huomasin tässä äsken,että kulmaan on tullut kulmakorun päällä olevaan ihoon jokin myhkyrä...ajattelin,että koru vain tuntuu sormeen ihon alta,mutta ei...otin korun pois...ja kulma/lävistyskohta on aivan kova...mistähän mahtais johtua?? ei oo mitenkään tulehtunut tai mitään...

• ----

Sattuuko kun sen korun laittaa..? JJa voiko sillä nukkua? Haluaisin todella paljon mutta en uskalla kun jos se kasvaa ulos tai jos se sattuu todella paljon... :(

• sallukka_________
        ---- kirjoitti:

Sattuuko kun sen korun laittaa..? JJa voiko sillä nukkua? Haluaisin todella paljon mutta en uskalla kun jos se kasvaa ulos tai jos se sattuu todella paljon... :(

ei todellakaan satu korun ottaminen,pikkusen kirpasee,ei muuta. :) se sattuu eniten,kun iho puristetaan...sekin tuntuu vain hetken...sitten koko lävistäminen on ohi... korusta ei ole haittaa nukkuessa, itellä oli outoa alussa,kun esim kasvoja pesi, koru osui koko ajan käteen ja sitten sattui ja pirusti...muutaman päivän koru ja iho on hellät. _) ota ihmeessä se koru,jos mieli tekee... ;)

• -Et huomaa edes ku sitä lai...
        sallukka_________ kirjoitti:

ei todellakaan satu korun ottaminen,pikkusen kirpasee,ei muuta. :) se sattuu eniten,kun iho puristetaan...sekin tuntuu vain hetken...sitten koko lävistäminen on ohi... korusta ei ole haittaa nukkuessa, itellä oli outoa alussa,kun esim kasvoja pesi, koru osui koko ajan käteen ja sitten sattui ja pirusti...muutaman päivän koru ja iho on hellät. _) ota ihmeessä se koru,jos mieli tekee... ;)

Eli, otin vähän aikaa sitten kulmakorun, Olin sitä ennen ihan shokissa. Jännitin ym. Sit ku sitä alettiin laittamaan. Pistin silmät kiinni ja mietiskelin Koe asioita!!! Se lävistäjä puristi kulmaani niin lujaa, että se sattui eniten. Se puristi niin lujaa, että kulmani meni ihan tunnottomaksi. Sit se työns neulan läpi hitaasti.
        Tunsin kuin joku pieni, terävä vain koskeiiatisi kulmaani, ja lävistäjä sanoi: Nyt on se on sitten läpi, Anto pelin ja olin ihan ällikällä lyöty! ''Siinä se nyt'' Ei muutaku koru paikalleen That's it. Turhaan sai sitäki yhtää 1/100 sekunnin nipistystä (Jota et tunne) jännittää. Tosin kulmakorua jälkeen päin aristaa, mutta se ei ole pahan tuntuista. Ihan normaalia ärsytystä vaan. Ite olen kovaki jännittäjä, enkä osaa keskittyä. Jos minä tähän pystyin, pystytte teki aivan varmasti!

• tiiäksä mitä panu?
        Outi kirjoitti:

Jos ottaa kulmakorun ajoissa pois, eli koru ei ehdi kasvaa ulos, niin jääkö iso arpi/arpea ollenkaan?

• jReee

Moroo. Mä otin mun kulmalävärin kesän alussa vieraillessani kaverilla Meksikossa. Tiedän ettei kaikki ihan heti ottais ensimmäistä lävistystään meksikossa :D mutta, minusta ajatus tuntui silloin hyvältä. Lävistäjä oli selvästi ammattitaitoinen, koko tapahtuma kävi silmän räpäyksessä eikä tuntunut miltään. Uloskasvamisesta kuulin vasta palattuani suomeen, itselläni ei ole ollut tulehdusta kuin vain ekoina päivinä hieman (ehkä johtuen myös Meksikon lämmöstä) mutta ei muuten, nyt se on tossa kulmassa ja luulen että pysyy kauankin :P Suosittelen.

• GurPizza

Itse otin kulmalävistyksen vähän reilu vuosi sitten. Oli niin pahasti kasvanut ulos (näky koru jo ihon läpi), että otinpa sen tänään sitten pois :(

Kyllähän tohon tommoset mukavat punaset jäljet jäi, kun sen verran ehti kasvaa ulos, että teki arvet, mutta eipäs tuo nyt minua ainakaan häiritse :) Oli se kulmakoru niin siisti vaan, että en kadu.

Todennäkösesti jos vain on mahdollista, otan arven päälle uuden lävistyksen jossain vaiheessa.

Ps. Oli käyrä tappikoru ja kasvoi silti ulos, kun monet sanoo, että renkaalla kasvaa, että tapilla ei yleensä kasva. Henkilöstähän se on kiinni...

• TÄH?

moi olen 12v ja otan 13v kaiketi kulmakorun juu ei sen pitäis tulla ulos jos se on hyvin laitettu :D

• ...
        TÄH? kirjoitti:

moi olen 12v ja otan 13v kaiketi kulmakorun juu ei sen pitäis tulla ulos jos se on hyvin laitettu :D

Mut lävistyksiähän ei tehdä alle 16-vuotiaille? Tai näin mä ainaki oon ymmärtäny.

Joku sanos et sitä mukamas vanytetään sitä reikää kun pistetään koru paikalle mut mulle se ainaki tehtiin sellasel kanyylineulal. Siis sellasel mis on siel sisäl sellane putki ja sen sisäl pistetään se koru ja sit otetaan se putki pois.

Mut joo tosiaan tänään otin sen korun ja olin ihan paniikissa, mut eihän se sit sattunu ku korkeintaan sekunnin nipisti. Ja mullaki on alhainen kipukynnys. Jos joku nyt miettii et ei uskalla mennä niin ei sitä tartte pelätä yhtään. Koko homma on vartissa ohi ja siitäki on suurin osa puhdistamist ja merkkaamista. Suurin paha siinä on se neulal pistäminen mut seki kestää alle 2 sekuntii.

Nii ja sit viel joku sanos et se sattuu ku ne puristaa pihdeil mut ei mul ainakaa sattunu. Se jotenki helpottiki sitä pelkoo ku se otti ensiks pihdeil kiinni eikä suoraa vaa tunkenu neulaa.

• kysyn vaan
        ... kirjoitti:

Mut lävistyksiähän ei tehdä alle 16-vuotiaille? Tai näin mä ainaki oon ymmärtäny.

Joku sanos et sitä mukamas vanytetään sitä reikää kun pistetään koru paikalle mut mulle se ainaki tehtiin sellasel kanyylineulal. Siis sellasel mis on siel sisäl sellane putki ja sen sisäl pistetään se koru ja sit otetaan se putki pois.

Mut joo tosiaan tänään otin sen korun ja olin ihan paniikissa, mut eihän se sit sattunu ku korkeintaan sekunnin nipisti. Ja mullaki on alhainen kipukynnys. Jos joku nyt miettii et ei uskalla mennä niin ei sitä tartte pelätä yhtään. Koko homma on vartissa ohi ja siitäki on suurin osa puhdistamist ja merkkaamista. Suurin paha siinä on se neulal pistäminen mut seki kestää alle 2 sekuntii.

Nii ja sit viel joku sanos et se sattuu ku ne puristaa pihdeil mut ei mul ainakaa sattunu. Se jotenki helpottiki sitä pelkoo ku se otti ensiks pihdeil kiinni eikä suoraa vaa tunkenu neulaa.

Sattuukos ton kulmakorun laittaminen enemmän vai vähemmän ku napakorun? Itse otin 2 viikkoo sitten napakorun, ja hyvin on parantunut..
        Ja kannattaako kulmaan ottaa mieluummin tappi vai rengas?

• Minä-95
        ... kirjoitti:

Lävistyksiä ei tehdä alle 16vuotiaille ilman vanhemman lupaa. Ite otin huulikorun vähä vajaa 14 vuotiaana ja ei se muuta ku vanhemman allekirjotus paperiin ni se on sitte that's it. 16vuotias saa ottaa sitte ilman vanhemman lupaa :)

• Flegmeister

Itse otin viikko sitten kulmalävärin, joka pistettiin läpi ilman pihtejä ja voin omasta kokemuksesta sanoa, että ei sattunut missään. Ainut pokloomi mikä tuli eteen oli se, että lävistäjä osui suoneen niin että verta valui aika uskomattoman paljon, paikka oli kuin teurastamon jäljiltä.
      Pienellä säikähdyksellä siitä selvittiin. Silmän ympärys meni mustaksi, mutta on parantunut jo aika hyvin. Tulehduksesta ei ole merkkejä, mutta turvotusta saa laskettua huuhtelemalla silmäkulmaa kylmällä vedellä säänöllisesti ensimmäiset 3 päivää lävistyksen ottamisen jälkeen. Tämä on myös hyvä keino ehkäistä tulehdusta. Älkää missään nimessä käyttäkö mitään desinfiointi aineita puhdistamiseen, koska nämä tuhoavat myös silmäkulman hyödylliset bakteerit. Kylmää vettä vain.

• odhfjdigjdtiju

otin kulmalävistyksen 12v se parantu hyvin ja mtn ongelmiii ei tulllu vaik en hoitanu sitä mitenkäään -.- olin aivan vitun tyhmä pikku kakara:D:D ja sit se tipppu ku olin uimassa ja ei olllu mahdollisuuksiii saada siihen koruu 3 päivään niiin se meni jo melkeen umpeen ja tungin sen sit väkisin läpi ja se tuli kipeeks mut sit aloin hoitaa sitä tosi hyvin :)) ja se ehti olee mul suunnilleen 1 vuoden ku en miettiny ehkä sen ottooo ku pari kuukkautta -.- :D:D ja nyt ooon ottamssa napa lävistysta

• apuaa!

mua vaan pelottaa ihan sikana jos se kasvaa ulos :O eikö siitä varmasti jää pahoja jälkiä jos kasvaa ulos? vaan "korkeintaan pienet pisteet" ? jos näin on niin se ei minua haittaa kun nehän saa piiloon ihan peitepuikolla (ainakin melkein) =)

sitte noi keloidit (eli arvet jotka on kasvanu ympäristöönsä nähden suhteettomasti) :

sanotaan että ne on perinnöllisiä ja empä ookellään sellasia "känsiä" naamoissa nähny :O en myöskään oo ennen kuullu. että ei kai ne oo sitten kauheen yleisiä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keloidi

• sdfghj

ei siit jää pahoi jälkiii jos otat sen pois ennekun se on ehtiny kokonaan kasvaan pois:o ei sitä tehä pyssylllä:D se tehäään sillein et ensin ne puistaa sen ja pirtää siihen pisteet et onko hyväs kohas ja sit ne littaa sellaset vähän niinkun pihdit ja työntää neulan läpi ja sit mul ainkain jäi siitä neulasta sellanen muoviputkilo siihen kulmaan ja sen avul sit laitettiin se koru paikoilleen

• kulmakoru

mulla ehti olla kulmakoru n.vähän yli vuoden ja otin sen pari päivää sitten pois uloskasvun takia. Reikien välillä oli enää vain pari milliä ihoa ja oli pakko ottaa tuo rakas koru pois, joka varmaan koko uloskasvun aiheutti, sillä korussa oli varmaan jotai ainetta jota mun iho hylki. Nyt iho on reikein kohdalta punainen varsinkin alareiästä mutta bebanthen auttaa paljon! Toivon ettei tuohon jää noin isoa arpea kuin miltä se nyt näyttää.

Sanonpa vaan, että kannattaa etukäteen ottaa hyvin selvää mitä ainetta koru sisältää ja pitää korusta hyvää huolta. Mä ainakin pidin sitä kuin kukkaa kämmenellä mutta se ei tuota uloskasvua valitettavasti estänyt.
      Ja jos huomaat että koru alkaa kasvamaan ulos ota koru ajoissa pois ettei reikien alue suurene entisestään!

• aasdf

ite aattelin ottaa kulmakorun n. parin viikon päästä.. ja jännittää aivan sikana :D
        korun ostin ulkomailta ja pelottaa etten voi sitä laittaa :S

maksaako paljon ? ja kuin kipeää se käy !??!?
        ja saako 15v. ottaa edes ??

• pikkukakru
        aasdf kirjoitti:

ite aattelin ottaa kulmakorun n. parin viikon päästä.. ja jännittää aivan sikana :D
        korun ostin ulkomailta ja pelottaa etten voi sitä laittaa :S

maksaako paljon ? ja kuin kipeää se käy !??!?
        ja saako 15v. ottaa edes ??

Vanhemman luvalla saa ottaa alle 18 (, mutta alle 13 vuotiaat eivät vanhemman luvallakaan) . Kannattaa ottaa vanhempi mukaan, tai lupalappu ja puhelinnumero, johon lävistäjä voi tarvittaessa soittaa ja varmistaa luvan. Ei sitten missään nimessä kannata alkaa puhdistamaan lävistyksen aluetta, voi muuten tulehtua helposti tai kasvaa ulos. Maksaa n. 40 €

En suosittele renkaan laittoa aluksi. Tappi on aluksi mukavin.

• aasdf
        pikkukakru kirjoitti:

Vanhemman luvalla saa ottaa alle 18 (, mutta alle 13 vuotiaat eivät vanhemman luvallakaan) . Kannattaa ottaa vanhempi mukaan, tai lupalappu ja puhelinnumero, johon lävistäjä voi tarvittaessa soittaa ja varmistaa luvan. Ei sitten missään nimessä kannata alkaa puhdistamaan lävistyksen aluetta, voi muuten tulehtua helposti tai kasvaa ulos. Maksaa n. 40 €

En suosittele renkaan laittoa aluksi. Tappi on aluksi mukavin.

Kiitos kun vastasit ! =)

• Ropee
        aasdf kirjoitti:

Kiitos kun vastasit ! =)

Mitäs mieltä yleisesti tytöt on jos pojalla on kulmakoru? :)

• uikuikuikuik
        Ropee kirjoitti:

Mitäs mieltä yleisesti tytöt on jos pojalla on kulmakoru? :)

Otin kulmakorun leväällä eikä tulehtunu kesän aikana mitenkää, vaikken pahemmin hoitanutkaan. Mutta mulla sen ottaminen sattu aivan älyttömästi, mulla särki koko kulmaa ja se heijasti sen kivun koko oikeaan käteenki. Vähän ku ees tuuli kotimatkalla nii kirveli ikävästi, mutta muuten se ei paljoa sattunu. kestettävää se kipu oli, muttei kovin miellyttävää...

• kaffa

Minulla on ollut kulmakoru jotain n. 2-3kk ja hyvin on parentunut.. Laittaminen ei käynyt juuri ollenkaan, pisti vain mukavasti. En kylläkään käynyt liikkeessä ottamassa, vaan siskoni teki sen.. Tykkään korusta tosi paljon. :) hieman kasvanut kyllä pintaan, mutta eipä tuosta mitääään haittaa oo ollu.

• JoGu :--)

Otin kulmakorun 15 pv tätä kuuta, eli ei oo ollu viel ku suunnillee viikon. Mulla on sellanen ongelma, että kulmakoru on kunnossa ei oo yhtään kipee eikä mitään, mut kulmakoru on oikeessa kulmassa, ja oikee silmä vuotaa ja on turvonnut. Johtuuko lävistyksestä ? Eikai lävistys oo tulehtunut ?

Nopeita vastauksia.

• Gräyy

Moi,epäilen että se ei oo tulehtunut.Mulla on kerran ollut tulehtunut ja luuelmpa,että nyt kasvaa ulos.Mua sattu ihan perkeleesti kun otin kulmakoruni.Sis ihan järkyttävästi oikeesti.Kai varmistit,että korun aine on titaania,eli kirurginterästä,eli sitä parasta ?

• bää
        Gräyy kirjoitti:

Moi,epäilen että se ei oo tulehtunut.Mulla on kerran ollut tulehtunut ja luuelmpa,että nyt kasvaa ulos.Mua sattu ihan perkeleesti kun otin kulmakoruni.Sis ihan järkyttävästi oikeesti.Kai varmistit,että korun aine on titaania,eli kirurginterästä,eli sitä parasta ?

mulla on ollu ny kulmakoru about viikon.. ja toi uloskasvu pelottaa kyllä kaikkein eniten! koru tuntuu hieman ihon alta, kuuluuko sen tuntua? :ss

• jokuvaan...

Mulla on ollut kulmakoru joku yli puol vuotta, ja nyt se on kasvanut ulos! :(
      Voiks siihen viereen ottaa uuden?

• :)

mä otin tänää kulma korun ja suosittelen sellaisten ottamaa ketkä sen oikeesti haluaa:) mulla se sattu hieman enemmän ku huulikoru mutta oli nopeammin ohi. tykkään tästä mielettömän paljon. ainut asia mitä pelkään on se ulos kasvu!
      en pelkää arpia mitä siitä uloskasvusta voisi tulla vaan tästä korun luopumisesta:( eli kertokaa hyvät ihmiset jos nyt tiedätte ite mitään siitä miten vois vähääkää estää sitä uloskasvua ;oo ite huuhtelen n. 3 kertaa päivässä ton korun muuten en hoida. eli onko jotain mitä muuta pitäisi tehdä?

• Omat tiedot

Lävistäjä mua aikoinaan neuvoi, että kannattaa erityisesti paranemisvaiheessa (mieluusti ensimmäisen vuoden aikana) välttää turhaa koskettelua, näpräystä, korujen vaihtelua jne. Kantsii suosia tappeja, renkaisiin osuu helpommin iskut, jää kiinni hiuksiin jne. Ei kannata käyttää desifiointiainetta turhaan ja jos joutuu käyttämään niin laimentaa reilusti veteen. Koru ei saa olla liian iso jotta istuu hyvin eikä liian pieni ettei kiristä ja mahdollisesti uppoa ihoon. Muutenkin korun laatu vaikuttaa: nikkelikorut yms. eivät ole niin lävistysystävällisiä kuin esimerkiksi hopeiset tai titaaniset.

Itselläni on kulmakoru ollut jo viitisen vuotta ja on alkanut nyt yhtäkkiä kasvaa ulos, eli välttämättä mitkään poppakonstitkaan ei auta ja uloskasvu voi tapahtua paljon sen jälkeen kun lävistys on jo parantunut.

• kkrau

mulla on vissii alkanu kasvaa ulos, korun läpimenevää tappia on enemmä näkyvissä ku ennen, koru on ollut vain alle kaksi kuukautta ?

• -.-

Onneks voi aina ottaa uuden lävistyksen samaan kohtaan jos lävistys on kasvanu ulos tai muista syistä umpeutunu. Itte otin täs toissapäivänä. Se vähän tuntuu kun se laittaa ne pihdit, ja sit ku se laittaa neulan nii nipistää vähän.

• asiantuntija1000

kulma korun tulehdus mahdollisuus on 0% jos huuhtelee vedellä aamuin illoin sekä puhdistaa apteekin keittosuola liuoksella 2-5 kertaa päivässä kuukauden ajan, myös jos kulma koru repeää tai kipeytyy täytyy kulma korua puhdistaa viikon ajan itse olen ammatiltani tatuoja ja kävistäjä ja itsellä myös 3 kulmakorua ja kulmakoru laitetaan noin 1-2 millin paksuisella lävistys neulalla eikä tunnu yhtään . suosittelen kuitenkin nuoren henkilön ottavan tämän talvella johtuen siitä että kesällä tulee uitua paljon ja mopo iässä kypärä mahdollisesti voi repäistä kulmakorun joka sitten sattuu vähän enemmän kuin sen laittaminen .

• epätoivoinen

Hei! Olen epätoivoinen joten päätin kirjoittaa juuri tänne kysyäkseni kun otin pari päivää sitten kulmakorun ja nyt kun kosketan kulmaani korun läheltä niin tunnen korun rungon helposti kulmassani tarkoittaako tämä että koruni olisi tulehtumassa tai kasvamassa ulospäin?

• Kokenut tämän

Itse otin kulmakorun ulkomailla. siihen laitettiin titaaninen banaani-koru. oli hyvä ja näin. hyvä lävistäjä. sain jtn ihmeen geelivoidetta ja sanoivat että liikuttele korua ja voit mennä 7h päästä uimaan ja ottamaan aurinkoa. noh, kävin viikon päästä vaihtamassa korun tappiin, koska banaanikoruni jäi joka paikkaan kiinni, sen takia koska siinä oli teräväkärkiset pallot. no, suomeen tultuani näin että korun tappi näkyy ihon läpi, ja tuntuu ihan älyttömän helposti. menin suomessa lävistysliikeeseen 2 viikkoa korun ottamisesta kysymään että onko se kasvamassa ulos. lävistäjä sanoi että ikinä ei kannata ottaa tappikorua, koska se venyttää ihoa ja alkaa kasvamaan ulos... otin sitten liikkeessä korun pois ja otin samassa paikassa korun toiseen kulmaan :) en nimittäin halunnut että toiseen kulmaani jää arpi.

• epätoivoiselle

ei se koru parissa päivässä ulos kasva, et vain ole tottunut sen olemassaoloon. toivottavasti korusi on huolella valittu eikä sisältäisi materiaalia joka aiheuttaa tuon että ihosi hylkii sitä.

- kokenut

• TAPPAJALINTU

Jos on kulmakoru kasvanut ulos, niin kuinka kauan pitää olla ilman korua ennenkuin voi käydä ottamssa uuden? Kiitos, jos vastaatte(:

• LOVEDit-

Hei! Minulla oli kulmakoru melkein kaksi vuotta, mutta sitten ikävä kyllä se oli kasvamassa ulos joten otin suosiolla sen pois ja annoin reikien mennä umpeen. Nykyään jälkiä ei nää enään melkein ollenkaan (ellei katso ihan läheltä) ja kun meikkaan niitä ei erota edes.

Siitä lähtien olen halunnut sen takaisin, koska pidin siitä kovasti ja se sopi kasvoihini niin hyvin. Kuitenkin pelottaa että se kasvaisi vain ulos taas sen n. 2 vuoden jälkeen.. Onko kukaan jolla se on uloskasvanut, ottanut sen takaisin onnistuneesti? Vai tarkoittaako tämä että ihoni ei vain voi sietää kulmakoruja? :(

Kun minulla oli kulmakoru, satuin laittamaan koruksi nikkelikorun (entiennyt että se on nikkeliä, ja sain allergisen reaktion.. silloin se oli onneksi jo kauan sitten parantunut ja oli sen jälkeen vielä pitkään OK.) En tiedä vaikuttiko se sitten asiaan jotenkin..

Näin muuten lävistyksistä, minulla on myös nenäkoru (tappi) joka on mainiossa kunnossa. Ei ole ikinä tulehtunut tai muutenkaan ollut ärtynyt. Eli sen kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Se on ehkä ollut hieman yli vuoden nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe