Rasva on tärkein ravintoaine laihdutuksessa.

Anonyymi-ap

Rasvan osuus pitää olla laihdutuksen aikana vähintään 80 grammaa päivässä eli noin 45 % energiasta pitää tulla rasvoista monestakin syystä.
Rasva vaikuttaa moneenkin asiaaan.Aivoihin,niveliin,mielialaan,hormoonitoimintaa n yms

Lihominen johtuu yleensä vain siitä että on syönyt LIIKAA rasvaa,hiilihydraattia ja proteenia.
Kun syö enemmän rasvaa on syötävä vähemmän hiilihydraattia.Proteeni saa olla siinä missä ennenkin.

Sopiva suhde voisi olla kokonaisenergiasta
rasva 45% hiilihydraatti 30%
Proteeni 25%
Eli ainut ravintoaine mitä pitää syödä vähemmän on hiilihydraatti.Hiilihydraattia voi syödä vain silloin enemmän jos liikkuu erittäin paljon.


Rasvan osuus
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/lisaa_ruokavalioon_hyvaa_rasvaa_ja_laihdu

4

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasva pitää huonosti nälkää koska se on hyvin energiatiheää. 80 g rasvaa sisältää energiaa 720 kcal ja jos se muodostaa 45% ravinnon energiasta niin päivän energiansaanti on sitten 1600 kcal.

      Suomalaiset syövät valtavasti rasvaa eli 37E% eivätkä ole mitenkään hoikkia. Parempi kiinittää huomiota ravintoaineisiin eikä makrojen suhteisiin. Valkoinen vilja, sokeri, alkoholi, ylemmääräinen lisätty rasva pois niin laihtuu vääjäämättä.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä se 70-80 grammaa pitää syödä joka päivä.
        Söin sitä tässä edellisellä dieetillä vain noin 40-50 g
        eikä se ollut riittävä määrä kunnon kannalta.
        En tee kyllä koskaan sitä samaa virhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä se 70-80 grammaa pitää syödä joka päivä.
        Söin sitä tässä edellisellä dieetillä vain noin 40-50 g
        eikä se ollut riittävä määrä kunnon kannalta.
        En tee kyllä koskaan sitä samaa virhettä.

        Aloitin nyt pyöräilyn uudestaan.Sekin on ollut suuri virhe kun sen lopetin.Nyt tuntuu aivan selvästi siltä että läskiä alkaa taas lähtemään.


    • Anonyymi

      "Lihominen johtuu yleensä vain siitä että on syönyt LIIKAA rasvaa,hiilihydraattia ja proteenia."

      Niin. Taviksen on vaikea saada liikaa energiaa joistakin muista ravintoaineista. Joillakin alkoholi voi olla suuri energialähde, oluessakin on reiluhkosti hiilihydraattia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe