Minulla on tyytymätön aviomies

Anonyymi-ap

Olen ihmetellyt yhtä asiaa. Olen noin 40v nainen, ja olen ystävieni kanssa jutellessani ja tuttavapiirin parisuhteita tarkastellessani huomannut, että monessa suhteessa mies on se , joka yrittää tehdä kaikkensa naisen eteen. Naisten vaatimukset miehiä kohtaan on tosi korkealla, ja miehet yrittävät miellyttää naisiaan ja saavuttaa nämä tavoitteet. Välillä tuntuu, että osa naisten vaatimuksista on jo melko hurjiakin.

Kun taas meillä tilanne on toisin päin. Mun miehen vaatimukset mua kohtaan on tosi epärealistiset ja epäreilut, eikä hänelle tunnu riittävän mikään. Kaikki mitä teen on jotenkin väärin.

Me mentiin tosi nuorena yhteen, eikä minulla ole kovin paljon kokemusta parisuhteista muiden kanssa. Mun lähtökohta parisuhteessa on kunnioittaa ja arvostaa mun miestä. Olen aika naisellinen nainen ja tykkään perinteisistä rooleista: minä imuroin, mies vaihtaa talvirenkaat -tyyppisesti. Mulle on ok, että mies viettää aikaa esim. pelaamalla tai katsomalla toimintaelokuvia, minäkin haluan välillä lukea kirjojani tai katsoa hömppää. On ok, että mies näkee ystäviään ja viettää vaikkapa poikien mökkiviikonloppuja, haluanhan minäkin nähdä omia ystäviäni. On ok, että mies päättää millä autolla ajetaan tai mistä otetaan meidän sähkösoppari, mä käytän mieluummin aikaani viikon ruokaostosten miettimiseen. Ymmärrättekö, mitä ajan takaa?

Tämä on kuitenkin meillä kääntynyt niin, että minä teen ihan kaiken. Käydään molemmat töissä ja osallistun laskujen maksuun, mutta siitä huolimatta minä hoidan käytännössä kaikki kotityöt, kaupassa käynnit, lapset, pidän huolta itsestäni ja seksiäkin on saatavilla käytännössä aina, koska tiedän että se on miehelleni tosi tärkeää. Mies ei silti ole tyytyväinen. 90% ajasta hän on vihainen tai muuten vain omissa oloissaan. Eikä halua erota. Lähestyy minua vain, jos haluaa seksiä. En tiedä onko joku toinen kuviossa, mutta oli tai ei, niin tällainen hän on ollut koko suhteemme ajan. Olen yrittänyt olla hyvä vaimo, mutta mikään ei tunnu auttavan tähän tilanteeseen. Hän on tyytymätön.

Se, mitä minä haluaisin parisuhteelta olisi ensinnäkin seura: että hän kävisi mun kanssa vaikka iltalenkillä tai haluaisi mökkeillä yhdessä minun kanssani. Että hän osallistuisi perheen yhteiseen toimintaan, etten mä joutuisi aina itsekseni tekemään juttuja lasten kanssa. Haluaisin turvaa ja arvostusta, että hän esimerkiksi kehuisi mun uutta kampausta ja muutenkin sanoisi nätiksi. Jos käyn ruokakaupassa hankkimassa viikon sapuskat, niin toivoisin että hän nousisi ylös sohvalta ja auttaisi kantamaan kauppakassit sisälle. Että hän tulisi mökille auttamaan minua isommissa voimaa tarvitsevissa hommissa, esim. laiturin nostamisessa talvelta suojaan. Pienet lahjat, esim. kukat olisi ihan extra super ihanaa. Ylipäätään olisi ihanaa, jos mies haluaisi ilahduttaa minua jotenkin. Vastalahjaksi mies saisi noita aiemmin mainitsemiani asioita, jotka ovat niitä mitä minä ns. ”tuon pöytään” suhteessa ollessani. Näitä toivomiani asioita en kuitenkaan saa mieheltäni. Olen yrittänyt keskustella aiheesta hänen kanssaan, mutta en saa vastakaikua. En halua ”nalkuttaa”, van toivoisin että hän itse haluaisi tehdä minut onnelliseksi, niin kuin minä yritän tehdä hänet.

Meneekö tämä väistämättä aina näin, että jompi kumpi osapuoli suhteessa on kohtuu vaativa?. Vai onko vika nyt jotenkin mun ajattelumaailmassani? Haluatteko te miehet vaativamman naisen, joka komentelee? Haluaisitteko parisuhteelta eri asioita kuin nämä, mitä minä miehelle voin tarjota? Ennen kaikkea: mitä mä teen väärin?

15

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miehiä on monenelaisia kuten naisiakin ja siksi kaikki parisuhteet ovat omanlaisia. On aivan turhaa vertailla omaa parisuhdetta toisiin. Ja se mitä kerrotaan tai näkyy, on vain osa kustakin parisuhteesta.

      JOs et ole tyytyväinen parisuhteesi tilanteeseen, sinun on tehtävä jotain toisin. Näin yksinkertaista se on. Et myöskään ole vastuussa miehesi onnellisuudesta tai siitä miten tyytyväinen hän on parisuhteeseenne, se on miehesi vastuulla, siis hänen tyytyväisyytensä,

      Toki voit kysyä, että mistä kiikastaa ja suosittelenkin. Jos et saa vastausta, olet ainakin kysynyt ja pallo on miehelläsi.

      Älä tuhlaa elämääsi pohtimalla miehesi mielenliikkeitä vaan keskity omaan hyvinvointiisi. Älä vastuuta miestäsi siitä, vaan etsi itse asioilta, joista saat tyydystä ja jotka tuovat elämääsi iloa.

      • Anonyymi

        "Miehiä on monenelaisia kuten naisiakin ja siksi kaikki parisuhteet ovat omanlaisia."

        Pyhä yksinkertaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miehiä on monenelaisia kuten naisiakin ja siksi kaikki parisuhteet ovat omanlaisia."

        Pyhä yksinkertaisuus.

        Kommenttisi pointti?!


      • Anonyymi

        Sen tiedän että jotain minun on tehtävä toisin, mutta sitä lähdinkin tässä kysymään että mitä voisin tehdä toisin? Miehiä on erilaisia, mutta paraneeko tilanne eroamalla, jos ongelma on minussa ja sama toistuu sitten vain seuraavassakin suhteessa?

        Tuosta olen ehkä vähän eri mieltä, ettenkö ole vastuussa mieheni hyvinvoinnista tai tyytyväisyydestä parisuhteessa. Itse näen, että yksi tehtäväni vaimona on helpottaa mieheni elämää ja tarjota hänelle sellaisia aviomiesetuja, joista hän ei sinkkuna pääse nauttimaan. Eli ikään kuin kevennän hänen taakkaansa, enkä missään nimessä ainakaan lisää hänen kuormansa. Ja samaa toivoisin saavani häneltä. Että elämä aviossa olisi kevyempää kulkea, kun ihan kaikki maailman asiat eivät ole enää pelkästään omilla harteilla, kuten yksin ollessa.

        Tuo omaan hyvinvointiin keskittyminen on tosi hyvä neuvo ja sitä aion nyt noudattaakin. Haluan säilyttää elämäniloni ja pitää huolta itsestäni, ettei uupumus vie masennukseen. Minulla on lapsiakin, jotka tarvitsevat äitiään.


    • Anonyymi

      ” Että hän tulisi mökille auttamaan minua isommissa voimaa tarvitsevissa hommissa, esim. laiturin nostamisessa talvelta suojaan. ” Tarinasi mies vaikuttaa tarinan kirjoittanut mies aika nahjukselta, eikö hänellä ole voimia?

      • Anonyymi

        On hänellä voimia, ainakin enemmän kuin minulla. Ei siihen laituriin mitään voimamiestä tarvita, saadaan me se sieltä ylös kahdestaan mun siskon kanssakin. Meillä on vinssi apuna, joten varsinaisia nostoja ei tarvitse tehdä kuin parissa kohtaa. Nämä pari nostoa tehdäänkin sitten kyllä ihan hiki hatussa lankkuja yms. vipuvarsia hyödyntäen. Eli jos olisin itsenäinen sinkkunainen, niin kyllä ne mökin syystyöt hoituisi ilman miestäkin. Harmittaa vaan se kun mä en ole sinkku, vaan mulla on se mies olemassa ja parhaassa tapauksessa hän voisi haluta helpottaa mun elämää mm. tämmöisten mökkihommien kanssa. Kolmistaan se laiturin nosto olisi huomattavasti nopeampi homma, ja turvallisempi alaselälle. Mutta ei. Tämä sen asenne vaikuttaa väkisinkin mun turvallisuuden tunteeseen. Mä en missään nimessä halua olla se ”mies talossa”. Oon sellainen ihminen, että mulle luontaisesti sopisi päävastuu vaikkapa pyykkihuollosta ennemmin kuin laiturien nostoista tai renkaiden vaihdosta.


    • Anonyymi

      Kiltit ihmiset ei oikein vaikuta pärjäävän parisuhteissa, tai elämässä ylipäätään. Niitä hyväksikäytetään, pidetään itsestäänselvyytenä, kohdellaan kuin kakkaa, varmana siitä että siinä se kiltti ihminen pysyy jokatapauksessa. Mitä v*ttumaisempi olet, sitä paremmin sinua kohdellaan, siltä tuo näyttää, katso vaikka miestäsi.

      • Anonyymi

        Mutta minun on jotenkin vaikea nähdä sitä, miten kiukuttelu ja veemäisyys auttaisi tässä meidän tilanteessa. Miksi mies sitten haluaisi ottaa minut paremmin huomioon, jos kohtelen häntä huonosti?


      • Anonyymi

        Ei riitä pelkkä vittumaisuus niin ei saa kuin korkeintaan turpaansa joka käänteessä pitää olla pelätty jostain syystä mu sekin on yleensä helpoin tapa varmistaa että saa olla omissa oloissaan ja jos elämässä haluaa rahallisesti pärjätä hyvin pitää osata käyttää muita hyväkseen jotta voi miljardinsa ansaita itse en ainakaan tiedä tai tunne yhtäkään joka olisi edes miljoonansa tehnyt puhtaasti omalla työllään pörssikeinottelu taas on mielestäni tapa tehdä miljardeja tekemättä edes työtä


    • Anonyymi

      Ilmeisesti "yrittää keskustella" ei ole tarpeeksi.

      Kokeileppa tätä: Kun miehesi on rauhallisella mielellä ja vaihdatte muutaman sanan, aivan mistä vaan arkiasioista, katso häntä SUORAAN silmiin (siis et puhu jääkaapin ovelle tai sohvatyynylle) ja kysy ensin onkohan jokin vinossa josta et tiedä. Kuuntele tarkkan keskeyttämättä. Sitten kerro:

      " Tiedäthän että arvostaisin sinun osallistuvan enemmän yhteisen talouden pyörittämiseen. Varsinkin kun olen kovin väsynyt, apu olisi tervetullutta. Mitä sinä ehdottaisit tuon asian korjaamiseen? Kaiken kruunaisi pieni huomionosoitus silloin tällöin, vaikka kimppu kukkia".

      Kuuntele tarkkaan hänen mielipiteensä. Ehkä hä ei koskaan edes ajatellut tarjoavansa apuaan kun sinä teet kaiken niin hyvin!
      Kommunikointikanavan aukaiseminen , ilman syyllistämistä, kummankaan puolelta on jo voitto sinäänsä.

      • Anonyymi

        Ihan todella hyviä neuvoja, kiitos näistä. Aion ehdottomasti kokeilla tällaista suoraa kommunikaatiota. Olen itsekin miettinyt tuota, että teenkö liikaa asioita hänen puolesta. Toisaalta olen huomannut, että jos minä en mene niitä syystöitä mökille tekemään, ei niitä tee kukaan. Tai jos tulen kaupasta kotiin ja huikkaan olohuoneeseen, että voiko hän tulla auttamaan kauppakassien kantamisessa, niin kyllä hän yleensä tulee, joskin syvään huokaillen ja sitten alkaa murjotus. Ja joka kerta saa pyytää erikseen, hän ei itse oma-aloitteisesti tarjoa apua vaikka tietää, että koska teen meidän perheen viikon ruokaostokset aina kerralla, niin niitä kauppakasseja kyllä riittää kannettavaksi. Se minua tässä eniten ihmetyttääkin, miksei hän halua auttaa? Mitä nopeammin olen valmis hommissani sitä nopeammin pääsen vaikkapa antamaan sitä läheisyyttä, mitä hän kuitenkin kaipaa.


    • Anonyymi

      Kirjoituksesi perusteella olet ihana nainen.
      En tiedä miehesi ajatuksista, mutta sen voin sanoa, että jos olet sellainen kuin kerrot, olen suunnattoman iloinen siitä, että kaltaisiasi naisia on olemassa!

      Terveisin mies 57v

      • Anonyymi

        Kiitos paljon kauniista sanoistasi! Onpa kiva kuulla, että joku mies voisi arvostaa tämmöistä minun kaltaistani naista. :) Kun itsestä tuntuu, ettei nykymaailmassa ole sijaa minunlaiselle vaimolle vaan pitäisi olla jotenkin enemmän ja kantaa sekä naisellista että miehekästä roolia parisuhteessa.


    • Anonyymi

      Meillä sama. Ei ollenkaan vastavuoroista. Joudun aina joustamaan ja tekemään kompromisseja. Mies haluaa määräillä kaikesta. Kotonakin levittäytynyt romuineen ja tavaroineen jokaikiseen paikkaan. Sama pihalla. Menee ja tulee. Mää oon lasten kanssa ollut. Käytännössä oon hoitanut yksin lapset ja kodin. Miehelle koti on nukkumista varten sekä varasto. Makuuhuonekkin niin täynnä rojua ettei sänkyä juuri näy.

    • Anonyymi

      Teiltä puuttuu suhteesta tasa-arvo ja miehesi ei ainakaan arvosta tai kunnioita sua vähääkään mu rivienvälistä tekstiäsi lukemalla säkin olet jo lähteny käveleen kyseisestä parisuhteesta vaikka samankaton alla vielä asuisittekin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe