Makuasioista ei voi kiistellä

🤔🐕☕ parisuhteessa joutuu sovittelemaan asioita. Ihanne olisi sovittaa jutut molempien etujen mukaan.

Pitäsköhän meillä molemmilla olla omat koirat tai kissat?

15

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helpommalla pääsee, kun valkkaa henkilön, jonka kanssa ajatukset menevät jo valmiiksi mahdollisimman hyvin yhteen.

      Itse esimerkiksi kyllä tykkään koirista ja mulla on ollut liki koko elämäni ajan koiria (jo lapsuudenkodissa oli), mutta en erityisemmin enää halua uutta koiraa.

      • Kaikilla ei ole noin rationaalinen ajattelutapa suhteen valinnassa. Sitten täytyy vain sopeutua siihen mihin on sotkeutunut.

        Olen vähän miettinyt kissan hankkimista. Koiraa en nyt yksin ollessani harkitse vaikka ne ihania onkin.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Kaikilla ei ole noin rationaalinen ajattelutapa suhteen valinnassa. Sitten täytyy vain sopeutua siihen mihin on sotkeutunut.

        Olen vähän miettinyt kissan hankkimista. Koiraa en nyt yksin ollessani harkitse vaikka ne ihania onkin.

        Kannattaisi olla, vaikkakaan et itse voi kehuskella rationaalisuudella. Mulla ei vain ole mielenkiintoa alkaa vääntämään kompromissia joka ainoasta asiasta ja tympäännyn hyvin nopeasti, jos tykästymiseni kohde on kovin erilainen. Suhde kanssani ei siis ikinä etene parisuhdevaiheeseen, jos siinä esiintyy kauheasti sovittelemisen tarvetta. Asioita, joilla on minulle suuresti väliä, on ylipäänsä niin vähän, että jos niistä saa vielä ongelmia aikaiseksi, niin antaa olla. En näe mitään tarvetta sopeutua johonkin mitä en halua. Tai no siihen tietysti sopeudun kiltisti, jos toista ei kiinnosta 😂.

        Mä en missään nimessä haluaisi itselleni kissaa. Voisin kyllä asua samassa asunnossa kissan kanssa, jos toinen haluaa kissan, mutta minä en ole kiinnostunut kissasta. Jotenkin kissassa ei ole mitään niitä asioita, joista lemmikissäni pitäisin, mutta mielestäni täysin samat vaivat ja huonot puolet kuin koirassakin. Jonkin pienemmän lemmikin voisin ottaa. Sellaisen, joka elelee pääosin omassa "häkissään" ja viihtyy juuri niin. Toisaalta niissäkin on ne tasan samat huonot puolet ja vaiva kuin koirissa ja kissoissakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi olla, vaikkakaan et itse voi kehuskella rationaalisuudella. Mulla ei vain ole mielenkiintoa alkaa vääntämään kompromissia joka ainoasta asiasta ja tympäännyn hyvin nopeasti, jos tykästymiseni kohde on kovin erilainen. Suhde kanssani ei siis ikinä etene parisuhdevaiheeseen, jos siinä esiintyy kauheasti sovittelemisen tarvetta. Asioita, joilla on minulle suuresti väliä, on ylipäänsä niin vähän, että jos niistä saa vielä ongelmia aikaiseksi, niin antaa olla. En näe mitään tarvetta sopeutua johonkin mitä en halua. Tai no siihen tietysti sopeudun kiltisti, jos toista ei kiinnosta 😂.

        Mä en missään nimessä haluaisi itselleni kissaa. Voisin kyllä asua samassa asunnossa kissan kanssa, jos toinen haluaa kissan, mutta minä en ole kiinnostunut kissasta. Jotenkin kissassa ei ole mitään niitä asioita, joista lemmikissäni pitäisin, mutta mielestäni täysin samat vaivat ja huonot puolet kuin koirassakin. Jonkin pienemmän lemmikin voisin ottaa. Sellaisen, joka elelee pääosin omassa "häkissään" ja viihtyy juuri niin. Toisaalta niissäkin on ne tasan samat huonot puolet ja vaiva kuin koirissa ja kissoissakin.

        Mulla on ollut lammas, pässi, kissoja, koiria, kaneja, hiiri, kilpikonna ja undulaatteja. Undulaatit oli helppoja . Niille riitti kun ruoka- ja vesiautomaatit olivat täynnä ja alustapaperi vaihdettu. Seuraeläimiä ne eivät olleet. Lähinnä silmänruokaa. Ei se hiirikään muuta tehnyt kun rapisteli häkissään ja kolisutti juoksupyöräänsä. Äiti tykkäsi kaniprojektista kun painekattilassa pöhisi sunnuntaisin kanipaisti .


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mulla on ollut lammas, pässi, kissoja, koiria, kaneja, hiiri, kilpikonna ja undulaatteja. Undulaatit oli helppoja . Niille riitti kun ruoka- ja vesiautomaatit olivat täynnä ja alustapaperi vaihdettu. Seuraeläimiä ne eivät olleet. Lähinnä silmänruokaa. Ei se hiirikään muuta tehnyt kun rapisteli häkissään ja kolisutti juoksupyöräänsä. Äiti tykkäsi kaniprojektista kun painekattilassa pöhisi sunnuntaisin kanipaisti .

        Mulla on ollut vain koiria ja kaloja omana ja sitten pari hevosta, jotka oli mulla hoidokkeina, mutta en omistanut niitä.

        Silti niistä undulaateista ja hiiristä on se samat riesat ja vaivat, joiden takia en nyt halua enää koiraakaan. Ainakin tässä kohtaa musta tuntuu, että en halua mitään kiveä vaativampaa lemmikkiä 😃. No on kasveissakin oma riesansa, mutta ovat ne mitä tahansa eläimiä helpompia kuitenkin. Rehellisesti sanoen yli 25 yhtäjaksoisen koiranomistajana toimimisvuoden (joista valtaosan aikana mulla on ollut vähintään 2 koiraa) jälkeen mä nautin koirattomuuden (ja lemmikittömyyden) vapaudesta ja huolettomuudesta ja ajatuskin siitä, että joutuisin taas jonain päivänä tekemään sen päätöksen, että päästän toisen pois kivuista tmv. tuntuu liian raskaalta. Tuossa jälkimmäisessä mielessä kalat olis ihan ok. Niihin en kiinny ihan samalla tavalla. Niissäkin kuitenkin on sitten se sama hoitamisen vaiva ja sitovuuden riesa.

        Mulle kävisi tosiaan ihan hyvin, että toisella on elikoita, jos hän niitä haluaa. Ne olisivat kuitenkin hänen vastuullaan ja mä voin korkeintaan vähän autella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut vain koiria ja kaloja omana ja sitten pari hevosta, jotka oli mulla hoidokkeina, mutta en omistanut niitä.

        Silti niistä undulaateista ja hiiristä on se samat riesat ja vaivat, joiden takia en nyt halua enää koiraakaan. Ainakin tässä kohtaa musta tuntuu, että en halua mitään kiveä vaativampaa lemmikkiä 😃. No on kasveissakin oma riesansa, mutta ovat ne mitä tahansa eläimiä helpompia kuitenkin. Rehellisesti sanoen yli 25 yhtäjaksoisen koiranomistajana toimimisvuoden (joista valtaosan aikana mulla on ollut vähintään 2 koiraa) jälkeen mä nautin koirattomuuden (ja lemmikittömyyden) vapaudesta ja huolettomuudesta ja ajatuskin siitä, että joutuisin taas jonain päivänä tekemään sen päätöksen, että päästän toisen pois kivuista tmv. tuntuu liian raskaalta. Tuossa jälkimmäisessä mielessä kalat olis ihan ok. Niihin en kiinny ihan samalla tavalla. Niissäkin kuitenkin on sitten se sama hoitamisen vaiva ja sitovuuden riesa.

        Mulle kävisi tosiaan ihan hyvin, että toisella on elikoita, jos hän niitä haluaa. Ne olisivat kuitenkin hänen vastuullaan ja mä voin korkeintaan vähän autella.

        Jossakin odotushuoneessa oli kerran akvaario. Olihan se rentouttavaa katsella kalojen uiskentelua. Hiljaisiakin ovat. Itse en haluaisi kaloja, kun niissä on omat hoitamisensa.

        Tykkään enemmän elukoista, joita voi silitellä. Siinä kun itsellä laskee verenpaine. Hevosia en voisi pitää, kun serkut tiåuttivat minut ullakolta hevosen syöttöluukusta hevosen eteen. Lehmä voisi käydä, kun se vaan syö. Kanatkin on kivoja ja posso. Harmi, ettei kaipaus ole maajussi ja tuskin sellaiseksi haluaa.


    • Anonyymi

      Olen vähän liiankin sovitteleva suhteissani. Yhteinen hyvä ja toimivuus on niin tärkeää. Lemmikkien suhteen toki mietittävä, mikä toimisi. Minulla kun on jo kissoja, koiran ottaminen olisi kimuranttia. Miehen koiran sovittaminen kuvioon olisi haastavaa, mutta ehkä siihenkin jokin ratkaisu löytyisi. En tiedä miksi molemmilla pitäisi olla samat lemmikit. Eiköhän asioita voi miettiä yhdessä ja tehdä ratkaisuja jotka sopivat molemmille.

      • Jo yhden kerran vastasin tähän. Tuleekohan tämä nyt kahteen kertaan? Yleensä nimittäin koira sopeutuu siihen, että kissa tulee taloon Jos kissa on kotona ensimmäisenä, niin koiran ujuttaminen huusholliin on vaikeampaa.

        Yhdellä tutulla kissa alkoi oleskella vain yläkerrassa ja jälkeenpäin taloon tullut koira sai olla alakerrassa.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Jo yhden kerran vastasin tähän. Tuleekohan tämä nyt kahteen kertaan? Yleensä nimittäin koira sopeutuu siihen, että kissa tulee taloon Jos kissa on kotona ensimmäisenä, niin koiran ujuttaminen huusholliin on vaikeampaa.

        Yhdellä tutulla kissa alkoi oleskella vain yläkerrassa ja jälkeenpäin taloon tullut koira sai olla alakerrassa.

        Kaikilla mun tutuillani kissa on kyllä tottunut koiraan yhtä helposti kuin koira kissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla mun tutuillani kissa on kyllä tottunut koiraan yhtä helposti kuin koira kissaan.

        Se taitaa olla pitkälti siitä miten elikot totutetaan toisiinsa ja siitä osaavatko ne käyttäytyä. Itselläni on ollut vain sellaisia koiria, jotka eivät ole piitanneet kissoista tuon taivaallista, eikä niillä siksi ole koskaan ollut mitään ongelmaa mennä vaikka hoitoonkaan kissahuusholliin, jossa kissa siis on entuudestaan koiriin tottumaton. Kissathan suorastaan tykkäävät, kun niihin ei kiinnitetä huomiota 😃.


    • Anonyymi

      Etkö sinä mies aiemmin kirjoittanut, että mustista on aika jo jättänyt?

    • Anonyymi

      Olen aina halunnut voimakkaan laumanvahti koiran mutten pysty sitä ruokkiin sillä ei ole autoa safkan hakuun.
      Haluan lemmikistä haastetta kuten miehestäkin.
      Lemmikki on oltava itsenäinen luonne myös.
      Isokokoisilla jättisrotukoirilla myöskään liikunnan tarve ei ole kova joten se sopisi minulle.
      Yksin jäädessäni miehen töihin mennessä on hyvä olla vihainen ja voimakas suojelija kotona läsnä.Kissaa en ota enään,kissat on ihania mutta poiketen yleisestä luulosta on vaativia.Pakkohan se on hoitaa jos kaverilla sitten kissa on.

      • Mulla oli edellinen kora pystykorvan ja seefferin sekoitus. Se oli seefferin kokoinen ja näköinen, mutta ruoansulatus oli säästeliäs. Ei se paljon sapuskaa tarvinnut. Kulhollinen nappuloita ja puolikas koiranmakkara riitti sille. Enempää ei syönyt vaikka tarjolla oli nappuloita koko ajan.

        Sen kanssa oli turvallista liikkua. Kesällä pystyi nukkumaan ikkuna auki eikä ketään kömpinyt sieltä sisään. Naapurilla kävi varkaat keskellä päivää. Menivät olkkarin ikkunasta sisään. Mulla ei sitä vaaraa ollut. Kerran kun tulin yöllä ylitöistä kotiin, niin peto piti sellaista meteliä oven takana, että mietin hetken uskallanko mennä sisään. Onneksi se hiljeni kun tajusi kuka on tulossa.


    • Anonyymi

      Riitaa voisi tulla kissasta😂

      • Mä mietin, että jos olisi vain yksi kissa, niin tulisi erimielisyyksiä siitä, kummalla on silitysvuoro. Siksi laitoin tuohon aloitukseen, että molemmilla olisi omat kissat. Mutta jos hän ei halua edes kissaa, niin kyllä sekin käy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe