Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

Anonyymi-ap

Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo entuudestaan lapsia eikä hän halua niitä enää lisää. Itsekään en lapsia halua. Nyt mies vaatii minua allekirjoittamaan sopimuksen, jossa hän vetäytyy elatusvelvollisuudesta ja kiistää isyytensä mahdollisessa raskaudessa sekä haluaa minun keskeyttävän raskauden eli tekevän abortin. Sanoin hänelle, että en voi suostua aborttiin, koska se on vastoin periaatteitani ja arvojani. Itse luotan pillereihin ja niiden tehoon, jos ne vaan säännöllisesti ottaa. Minun mielestä myös miehellä on vastuu ehkäisystä ja olen ehdottanut hänelle tuplaehkäisyä esim. kondomin käyttöä, mutta mies ei tähän suostu. Minusta hänellä ei ole oikeutta vaatia minua tekemään aborttia, jos hän ei omalta osaltaan osallistu myös raskauden ehkäisyyn, kun se kerran on mahdollista. Se ei ole tekosyy, että kondomi ei tunnu hyvältä ja on inhottava. Kyllä minullekin pillerit aiheuttaa jonkin verran sivuoireita, enkä niistä valita.

10

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Mies tekee jotain mutta ei halua tekemisistään vastuuta? Oletko törmännyt vasuriin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Hänen mielestään on juuri vastuuntuntoa se, että hän ajattelee miten toimitaan mahdollisen raskauden sattuessa jo ennalta. Eikä hän ymmärrä sitä henkistä näkökulmaa tässä minunkaan osalta, että abortista voi jäädä mulle elinikäiset traumat.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kas, vauva foorumin Väärinkysyjä on nyt tiuskimassa täällä.

      • Anonyymi
        UUSI

        En ole vauvafoorumin Väärinkysyjä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Jos miehesi ei missään nimessä halua enää lisää lapsia niin miksi ei sitten mene sterilisaatioon , silloin taatusti ei niitä lapsia hänelle enää lisää tule eikä tarvitse toiselle vaatimuksia esittää.

      • Anonyymi
        UUSI

        No tästäkin hänen kanssaan puhuttu, mutta ei kuulemma halua sitä. Pelkää, että "miehuus" kärsii.


    • Anonyymi
      UUSI

      Jospa sanot hänelle, että sinä lopetat terveyshaittojen vuoksi pillereiden syömisen nyt ja voitte harkita seksin harrastamista muiden ehkäisymenetelmien avulla, esimerkiksi hänen vasektomiansa jälkeen.

      Todella vaikea kyllä ymmärtää miksi olet tuollaisen miehen kanssa.

      • Anonyymi
        UUSI

        No en varmaan olekaan enää kauaa. Mies ei uskalla enää harrastaa seksiä, kun tietää etten aborttia teetätä/halua, jos vahinko sattuu. Hän siis mieluummin ottaa minusta eron, kuin itse osallistuisi ehkäisyyn.


    • Anonyymi
      UUSI

      Miten toimisit vahingon sattuessa jos mitään sopimusta ei olisi? Pitäisitkö lapsen, vaikka et lapsia halua? Antaisitko sen adoptioon?

      Sinänsä mielestäni fiksua miettiä ja sopia ennakkoon, että mitä tehdään jos vahinko sattuu. Miehelläsi ehkä huonoja kokemuksia aiemmasta suhteesta ja siksi vaikea luottaa. Epäreilua kuitenkin, että kaikki ehkäisyn haitat kaatuvat sinulle. Neuvottelisin vielä asiasta, mutta jos ei yhtään jousta niin sitten joutaa mennä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Minkä takia ylipäätänsä olette vielä parisuhteessa. Mies ei vaikuta penaalin terävimmältä kynältäkään. Hänellä on myös vääristynyt käsitys ihmisarvosta ja oikeuksista. Kyse ei ole vain siitä ehkäisyasista vaan paljon muustakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      137
      2489
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      2334
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      104
      2051
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      101
      1711
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      75
      1708
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      332
      1418
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1359
    8. 380
      1298
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      64
      1021
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      989
    Aihe