En tiedä mitä äitini saa eläkettä, mutta ei kovinkaan suuria summia varmaankaan. Teki työuransa tavaratalossa osa- aikaisena ja jo alle 50 vuotiaana jäi mielenterveydellistsä syistä sairauseläkkeelle. Saa toki jonkin verran vammaistukea, ilmeisesti se korkein? Hänellä on tällähetkellä kaksiosta vuokra noin 700 euroa. Sanoo, että pärjää oikein hyvin ja on alkanut miettimään uutta vuokra- asuntoa seniori talosta. (ikää 75v) Katselin itse noita seniori asuntoja, niin ei sitä noin vain sinne muuteta, ja neliöhinnatkin on sinänsä kohdillaan, noin 11 e neliö. Ja isompaan haluaisi, missä nyt asuu. Eli esim 70 neliöinen maksaisi n. 777e/kk. No ei paha, mutta miten kela sen katsoo? Tarvitseeko yksin asuva kaksiota isomman kodin? Ja minkälaisia leikkauksia on kenties tulossa eläkettä saavien asumistukeen?
Eläkeläisen asumistuki, onko tulossa leikkauksia?
4
219
Vastaukset
- Anonyymi
Kelan sivuiltahan nuo löytyvät, luotettavammin kuin keskustelupalstoilta.
https://www.kela.fi/elakkeensaajan-asumistuki?pk_campaign=Elakkeet&pk_source=google&pk_medium=sem&pk_content=eläkkeensaajan asumistuki&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIlK_sxe-miQMVOhmiAx1RqgLLEAAYASAAEgLrNvD_BwE
Eikä kukaan vielä tiedä millaisia muutoksia on tulossa.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/hallitus-esittaa-muutoksia-yleiseen-asumistukeen-ja-elakkeensaajan-asumistukeen - Anonyymi
50 vuotiaana eläkkeellä.....ja mielenterveys petti......no helpolla pääsi eläkkeelle.
- Anonyymi
1 ihminen ja kaksio ei riitä? Outoa.Yksiön pitäisi riittää.
- Anonyymi
Miksi pitäisi muuttaa senioritaloon ? Niissä on kalliit yksityiset palvelut,
mutta niin niihin kuin kotiinsa saa kunnallisen kotihoidon-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161