https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4a251e2a-a8e1-4069-b130-1c0cdae88e63
Lihavuus nuorilla pojilla on jo epidemia.
Jopa puolet teini-ikäisistä pojista on ylipainoisia. Kokenut lastenlääkäri pitää huolestuttavana, että useat ”aikuisten taudit” ovat nyt ylipainoisten lasten ongelmina.
Mikä teitä vanhempia oikein vaivaa, kun haluatte lapsistanne sairaita lihavia? 2/3 suomalaisista aikuisista on läskejä, mutta nyt sitten lasten ja nuortenkin pitää olla lihavia. Antaisitte lapsillenne edes mahdollisuuden.
Eikö teitä vanhempia kasvattajina lainkaan hävetä?
Hävetkää aikuiset vanhemmat!
95
508
Vastaukset
- Anonyymi
Jos aikuiset voivat huonosti, miten lapset voisivat voida hyvin?
- Anonyymi
Paha puuttua lasten lihavuuteen kun itse on syönyt itsensä rasvapalloksi.
Grillimakkara maistuu vaan niin hyvältä.- Anonyymi
In ollut tapauksia joissa vanhemmat ovat huomautelleet lapselle lihavuudesta ja lapsi on lopettanut syömisen ja kärsii anoreksiasta , joten pitäisi löytyä oikeat keinot ohjaukseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
In ollut tapauksia joissa vanhemmat ovat huomautelleet lapselle lihavuudesta ja lapsi on lopettanut syömisen ja kärsii anoreksiasta , joten pitäisi löytyä oikeat keinot ohjaukseen
Kuinka paljon on normaalipainoisia vanhempia, joilla on lihavat lapset?
Taitaa ensimmäinen ongelma olla se, että vanhempi itse on selkärangaton vätys, joka ei saa omaa painoaan kuriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon on normaalipainoisia vanhempia, joilla on lihavat lapset?
Taitaa ensimmäinen ongelma olla se, että vanhempi itse on selkärangaton vätys, joka ei saa omaa painoaan kuriin.Eikö sinulle riitä, jos et itse ole vätys ? Ole siihen tyytyväinen ja anna muiden olla mitä ovat.
- Anonyymi
Jos kaupungilla näkee lihavan lapsen vanhempansa kanssa, niin 95% tapauksista myös vanehmpi on lihava. Jos lapsi on liikkeellä molempien vanhempien kanssa, niin liki 100% vähintään toinen vanhemmista on myös reilusti ylipainoinen.
Kuten tunnettua kasvatuksessa oman esimerkin jälkeen ainoat, mutta paljon huonommin toimivat keinot ovat kiristys, uhkailu ja lahjonta. - Anonyymi
Lapsille pitää heti ostaa huavei se laihduttaa HUOMATTAVASTI paremmin kuin kalliit urheilukellot. En tajua miksei huaveita mainosteta missään TEHOKKAIMPANA laihdutuskuurina koska minullakin on huavei.
- Anonyymi
Lapsille pitää ostaa vähemmän roskaruokaa.
Ongelma taitaa olla vain siinä, etä talipallerovanhemmat syövät itse samaa ruokaa kuin lapsensa eivätkä osaa tehdä terveellistä ruokaa vaan paistetaan rillimakkaraa ja tilataan pizzaa.
Huawiuhkeet voi työntää sinne, minne aurinko ei paista. - Anonyymi
Ei mitkään aktiivisuusrannekkeet tai älykellot tai urheilukellot laihduta ketään. Eikä nuoret niiden terveysominaisuuksia käyttäisi muutenkaan. Ei etenkään ylipainoiset nuoret. Aktiivisuusranneketta käytettäisiin pelkkänä kellona. Aktiivisuusrannekkeiden terveystoimintoja käyttää lähinnä ne jotka ovat ennenkin liikkuneet ja ovat jo laihoja.
Muutenkin, syömisen ja juomisen kontrollointi on se joka laihduttaa eniten, ei mitkään tekniset vempaimet. Edes liikunta ei laihduta yksinään, itse asiassa jotkut laihduttavat jopa ilman liikuntaa.
- Anonyymi
ONSE IHANAA KUN ON RUOKAA JA HERKKUJA MULLA EI LAPSENA OLLU MITÄÄN 🤣
- Anonyymi
Onpa raikkaan syyllistävä jopa ilkeämielinen aloitus. Voisi jopa tulkita, että kovin epäempaattisen tai jopa yksinkertaisen henkilön aloitus. Silti, vaikka aloitus ei ole mitenkään rakentava niin totta on se, että ylipaino on monen nuoren haaste ja tiedämme kaikki että nämä nuoret siitä myös kärsivät ja tulevat varmasti myös kiusatuiksi, mikä ei paranna tilannetta eikä tue painon hallintaa. Tärkeää on se, että me aikuiset tuemmee omia lapsiamme liikunnassa, terveellisessä aterioinnissa, opiskelussa ja ennen kaikkea siinä, että etteivät lapsemme ole niitä kiusaavia idiootteja, joilta puuttuu tunneäly. Niin kuin aloittaja kertoi, lapset voivat olla samanlaisia kuin vanhempansa.
- Anonyymi
Aloittaja ei käytä huaveita. Sillä elämä pelastuu, ilkeys haihtuu ja saa veitsenterävät vatsalihakset.Minulla on huavei ja ihnettelen miksei sitä mainosteta enempää.
- Anonyymi
Kirjoittajaa itseään ylistämään luotu teksti, jopa Pahkasian mittakaavassa naurettava. Pahkasika nostaa omaa häntäänä.
- Anonyymi
Oletko sinä läskinen?
Näinpä. Aika hyvin tuntuvat nuoret ostavan energiajuomia, makeisia, pikaruokaa etc. aivan itse eivätkä vanhemmat kontrolloi lapsiaan koko ajan. Toki heiltä voisi viedä rahat, kännykät ja videopelit pois ja muuttaa korpeen mutta ei tuokaan ole käypä ratkaisu ja kyllä teinillä täytyy olla jo osavastuu tekemisistään.
- Anonyymi
Tuo termi "syyllistää" on outo? Mitä se oikein tarkoittaa?
Vanhemmat OPETTAVAT lapsillleen väärät ja epäterveet ruokailutavat, niin kuka muu tästä on vastuussa kuin vanhemmat. Jos vanhemmille sanotaan, että se ei ole mikään häpeä, että ovat saamattomuuttaan epäonnistuneet kasvatustehtävässään, niin ketä se auttaa.
Jos ihminen tuntee syyllisyyttä siitä, kun on toiminut väärin ja vastuuttomasti, niin NIIN HÄNEN KUULUUKIN TUNTEA! - Anonyymi
Läskisen pitääkin tuntea syyllisyyttä, ellei anna lapselleen edes mahdollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei käytä huaveita. Sillä elämä pelastuu, ilkeys haihtuu ja saa veitsenterävät vatsalihakset.Minulla on huavei ja ihnettelen miksei sitä mainosteta enempää.
Paljonko sitä huaveita pitäisi mainostaa, oletko ollut yhteydessä valmistajaan ?
- Anonyymi
Olipa tuossa typerästi purettu omia tuntoja. Ihan kuin henkilö haluaisi opettaa hoikempiaan painon kanssa...?
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Näinpä. Aika hyvin tuntuvat nuoret ostavan energiajuomia, makeisia, pikaruokaa etc. aivan itse eivätkä vanhemmat kontrolloi lapsiaan koko ajan. Toki heiltä voisi viedä rahat, kännykät ja videopelit pois ja muuttaa korpeen mutta ei tuokaan ole käypä ratkaisu ja kyllä teinillä täytyy olla jo osavastuu tekemisistään.
Lihottavaa ja hyvänmakuista energiaa on liian helposti ja liian halvalla saatavilla. Kun siihen liitetään vähäinen liikkuminen, yhtälö on selvä.
Surullista näiden poikien kannalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihottavaa ja hyvänmakuista energiaa on liian helposti ja liian halvalla saatavilla. Kun siihen liitetään vähäinen liikkuminen, yhtälö on selvä.
Surullista näiden poikien kannalta.Liikkumisen väheneminen on yksi syy miksi ei paino pysy lukemissa jotka ovat normaalit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa tuossa typerästi purettu omia tuntoja. Ihan kuin henkilö haluaisi opettaa hoikempiaan painon kanssa...?
Ei kannattaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannattaisi.
Kuuluu vissiin ihmisiin, jotka haluavat, että muut ovat samanlaisia kuin itse on....
- Anonyymi
Se on ikävä kyllä ettei terveydestä mitään välitetä.
Kyllä ne sitten myöhemmin huomaa että olisi kannattanut hoitaa terveyttä kun tulee kivuliaita sairauksia biadetestä yms😂😂🤣- Anonyymi
Minulla oli ystävä jolla oli sellainen 60 kiloa ylipainoa sanoi että jomlapsena oli ollut ylipainoinen . Hän ei ollut koskaan sairas ja lihavuudestaan huolimatta notkea liikkeissään
Joten kai se aitten oli juuri hönen normaali painonsa koska ei kärsinyt siitä sanotummin.
- Anonyymi
Pitäkää lapsistanne parempaa huolta kuin teistä itsestänne on pidetty. Opettakaa varsinkin nuorille pojille että lihavuus ei ole hyve eikä siinä ole mitään terveellistä.
Vaikka vastuu nuorilla jää lopulta nuorille itselleen, perusopit saadaan vanhemmilta jo lapsena. - Anonyymi
Olen nähnyt vanhempia jotka todella ovat tehneet kaikkensa ettei lapsesta tulis ylipainoista vaan mikään ei ole auttanut. Oikea ruoka ja vanhemmat tekevät lenkkejä hänen kanssaan , mutta poika sen vaan lihoo.
Joten aina ei ole syy vanhemmissa vaan jostain sairaudesta . Joten ylipaino on viime vuosina esiintynyt nuortenelokuvan keskuudessa . Jotain olisi tietysti tehtävä asialle
Sääliksi käy nuoria ihmisiä joilla ylipaino ottaa otteen ja eivät pääse siitä irti- Anonyymi
Aha, kyllä läski on yleensä peräisin ruuasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha, kyllä läski on yleensä peräisin ruuasta.
Ei ole aina niinkään. Esim ihminen koka sairasta hypotyreoosia lihoo usei. Paljon, enne kun saa lääkityksen käyntiin.
Ja on muitakin sairauksia jotka lihottaa. Mutta usein on se yleisin syy lihomiseen väärät ruoka tavat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole aina niinkään. Esim ihminen koka sairasta hypotyreoosia lihoo usei. Paljon, enne kun saa lääkityksen käyntiin.
Ja on muitakin sairauksia jotka lihottaa. Mutta usein on se yleisin syy lihomiseen väärät ruoka tavatOnkos tuollainen yleistä sairastusta kun en ole koskaan kuullut?
Läskistä olen kuullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos tuollainen yleistä sairastusta kun en ole koskaan kuullut?
Läskistä olen kuullut.Se on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se aiheuttaa painon nousua.
- Anonyymi
Ostakaa tekin läskeille lapsille huavei, sitä ei jostain syystä mainosteta laihduttajana. Vain minä tiedän että se TOIMII jälkiruokien kanssa. Olen kokeillut miten se imee kalorit kun sen laittaa karkkipussiin mansikkakakun päälle ja karjalanpiirskoihin.Nyt on kokeilu imeekö se korestetolin pluutuut yhteydellä toiseen huaveihin.Voi laihduttaa läskit lapset pluutuutilla HUOMATTAVASTI paremmim kuin antamalla VAIN terveellistä ruokaa.Neuvokaa läskejä lapsia laittamaan pluutuut huaveissa päälle ja sipsipussiin niin KAIKKI rasvat lähtee 2dessa minuutissa ja jälkiruoka EI lihota enään YHTÄÄN.Ilmoitan tänne miten kalorit ennen ja jälkeen pluutuutin.
- Anonyymi
Kaikki mulle heti nyt. Mutku mä haluun! Onks pakko? Emmä viitti!
Ei haluta olla lihavia tai ei haluta, että lapset lihoavat, mutta kun itsekuri puuttuu ja mennään impulssien perässä, niin lihoaminen on väistämätön seuraus. Vanhemmat ovat kykenemättömiä johtamaan itseään ja omaa elämäänsä ja niinpä he ovat kasvattajinakin kyvyttömiä ja kelvottomia.
Ei hyvältä näytä. - Anonyymi
"Kuinka paljon on normaalipainoisia vanhempia, joilla on lihavat lapset?"
Suuri vähemmistö.
"Taitaa ensimmäinen ongelma olla se, että vanhempi itse on selkärangaton vätys, joka ei saa omaa painoaan kuriin."
Läski tulee ruuasta ja sitä kautta se sitten periytyy lapsille. Artikkelin mukaan lähinnä pojille. Pojat eivät jaksa armeijassa edes juosta, kun tarve siihen saakka on ollut lähinnä vain istua ja maata.
Vanhemmat eivät välitä. Koulussa ongelma on aina ollut "paha" ruoka, nyt koulujen lähellä on yleensä kauppa, josta epäterveellistä purtavaa on aina saatavilla. Liikuntatunneilla osallistuminen aktiiviseen toimintaa on vapaaehtoista.
Jotain pitäisi tehdä isossa mittakaavassa. Hallitus apuun!- Anonyymi
Hallituksestako pitäisi löytyä kaikille sellaiset personal trainerit ?
Äly hoi. älä jätä....
- Anonyymi
Olisiko parempi mieli, jos ihan vaan keskittyisi omiin lapsiin ja heidän painoonsa ?
Mitä muiden aikuisten kasvatukset ja lasten painot ventovieraille kuuluu ?
Ei sen puoleen, itselläni ei omia lapsia ole, mutta en myöskään puutu muiden ihmisten lastenhoitoon tai kasvatukseen.
On teillä pieniä omat ongelmat, jos on tehtävä itselleen ongelma muiden asioista.- Anonyymi
Oletko tosi lihava itse? Kirjoitat ainakin kuin olisit todella lihava ja kärsisit siitä vakavasti.
Miksi et kirjoittaisi omalla nimelläsi tuolle professori Kalle K:lle, joka on alan asiantuntija sekä Iltalehdelle tuosta todella vakuuttavasta mielipiteestäsi. Asiastahan et tiedä mitään muuta kuin omakohtaisesta kärsimyksestäsi, kun sinua katsotaan rumasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tosi lihava itse? Kirjoitat ainakin kuin olisit todella lihava ja kärsisit siitä vakavasti.
Miksi et kirjoittaisi omalla nimelläsi tuolle professori Kalle K:lle, joka on alan asiantuntija sekä Iltalehdelle tuosta todella vakuuttavasta mielipiteestäsi. Asiastahan et tiedä mitään muuta kuin omakohtaisesta kärsimyksestäsi, kun sinua katsotaan rumasti.Ja mitä tuo muuttaa asiaa? Muiden aikuisten paino eikä myöskään toisten lasten paino kuulu paskankaan vertaa muille. Hoitakoon omaa painoaan ja omia lapsiaan. Pitäköön turpansa kiinni ja keskittyköön omiin asioihinsa.
Eikä muiden asiat kuulu tuolle professorillekaan.
"Asiastahan et tiedä mitään muuta kuin omakohtaisesta kärsimyksestäsi, kun sinua katsotaan rumasti."
Jos joku katsoo rumasti niin hän on typerä paskiainen ja hänestä ei tarvitse piitata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et kirjoittaisi omalla nimelläsi tuolle professori Kalle K:lle, joka on alan asiantuntija sekä Iltalehdelle tuosta todella vakuuttavasta mielipiteestäsi. Asiastahan et tiedä mitään muuta kuin omakohtaisesta kärsimyksestäsi, kun sinua katsotaan rumasti.Sanotaan vain, että toisten paino ei kuulu muille kuulu pätkänkään vertaa. Ja ne jotka katsovat rumasti toisten painoa niin tuollaiset kiusaajat ovat ihmissontaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et kirjoittaisi omalla nimelläsi tuolle professori Kalle K:lle, joka on alan asiantuntija sekä Iltalehdelle tuosta todella vakuuttavasta mielipiteestäsi. Asiastahan et tiedä mitään muuta kuin omakohtaisesta kärsimyksestäsi, kun sinua katsotaan rumasti.Hyvinpä luulet tietäväsi, etkä muuten osunut yhtään oikeaan muodostaessasi kuvaa minusta.
En ole todella lihava, eikä ole mitään tarvetta kirjoitella millekään professoreille.
Kiitos vaan, en kärsi mistään, eikä minua edes katsota rumasti, harmittaako sekin mahdollisesti sinua ?
Ikävä kyllä juuri sinunlaistesi ihmisten takia etenkin heikommat joutuvat kärsimään. Voisit pitää mölyt mahassasi, jos sinne vielä jotain mahtuu. Toki enhän voi tietää mahastasi yhtään mitään, eikä se minulle kuulukaan. Mutta onneksi ei tunneta, ystäväni ovat paljon reilumpia.
Jos olisit ystävällinen toisia kohtaan, niin sinuakin saatettaisiin kohdella ystävällisesti ( pikku vinkki ). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tuo muuttaa asiaa? Muiden aikuisten paino eikä myöskään toisten lasten paino kuulu paskankaan vertaa muille. Hoitakoon omaa painoaan ja omia lapsiaan. Pitäköön turpansa kiinni ja keskittyköön omiin asioihinsa.
Eikä muiden asiat kuulu tuolle professorillekaan.
"Asiastahan et tiedä mitään muuta kuin omakohtaisesta kärsimyksestäsi, kun sinua katsotaan rumasti."
Jos joku katsoo rumasti niin hän on typerä paskiainen ja hänestä ei tarvitse piitata.Kirjoitat kuin olisit tosi lihava ja myös katkera elämällesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat kuin olisit tosi lihava ja myös katkera elämällesi.
Enpä menisi noin väittämään.
Kirjoittaja kuuluu varmaan meihin/heihin, joita ärsyttää se, kun ventovieraat haukkuvat ja arvostelevat muita.
Kun se ei oikeasti kuulu muille, miltä ihmiset näyttävät tai millaisia he ovat.
Sellaiset, jotka haukkuvat ja puhuvat ilkeästi toisille/toisista, eivät takuulla voi itse kovin hyvin henkisesti.
Ennemminkin he ovat katkeria jostain, mistä lienee, joilla on tarvetta olla ilkeitä muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja kuuluu varmaan meihin/heihin, joita ärsyttää se, kun ventovieraat haukkuvat ja arvostelevat muita.
Sellaiset, jotka haukkuvat ja puhuvat ilkeästi toisille/toisista, eivät takuulla voi itse kovin hyvin henkisesti.
Ennemminkin he ovat katkeria jostain, mistä lienee, joilla on tarvetta olla ilkeitä muille.Mene kertomaan tuo asiasi avauksessa kuvatulle professorille. Sinä kirjoitat kuin katkera ja todella lihava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennemminkin he ovat katkeria jostain, mistä lienee, joilla on tarvetta olla ilkeitä muille.Läskisestä ihmisestä ei ole opettamaan ketään ruokaan liittyvissä asioissa. Tosin lihava ihminen voi olla varoittava esimerkki eli "älä tee kuten minä olen tehnyt".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene kertomaan tuo asiasi avauksessa kuvatulle professorille. Sinä kirjoitat kuin katkera ja todella lihava.
Moni todella lihava tai lihavan lapsen vanhempi ei pidä tuosta professorista. Aihe on yhteiskunnallisesti liian arka ja kipeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läskisestä ihmisestä ei ole opettamaan ketään ruokaan liittyvissä asioissa. Tosin lihava ihminen voi olla varoittava esimerkki eli "älä tee kuten minä olen tehnyt".
En ole itse läski, mutta en silti opeta ja ohjaa yhtään ketään ruokaan liittyvissä asioissa, se ei ole minun tehtäväni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene kertomaan tuo asiasi avauksessa kuvatulle professorille. Sinä kirjoitat kuin katkera ja todella lihava.
Onneksi käytit sanaa KUIN, koska tokihan voin kirjoittaa samalla tavalla kuin joku muu, vaikka en ole samanlainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole itse läski, mutta en silti opeta ja ohjaa yhtään ketään ruokaan liittyvissä asioissa, se ei ole minun tehtäväni.
Et olekaan professori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni todella lihava tai lihavan lapsen vanhempi ei pidä tuosta professorista. Aihe on yhteiskunnallisesti liian arka ja kipeä.
Ei kenestäkään ole kivaa, jos on itsellä jokin arka paikka, ja toiset arvostelevat negatiivisella tavalla.
Arka paikka voi olla juurikin lihavuus, ulkonäkö muuten, taloudellinen tilanne, tai vaikka mikä, ihmisestä riippuen.
Miksi pitäisi aina olla arvostelemassa muita, onko itsellä niin vaikeaa, että on purettava se paha olo muihin, kun ei muuten osaa olla tunteineen ja ajatuksineen ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et olekaan professori.
Juu, valitettavasti en ole, vaikka myönnettävä on, että mielelläni olisin vähän viisaampi mitä olen. Mutta minulle kyllä riittää tämä, mitä olen.
Jos olisin nuoruudessa kovasti halunnut professoriksi, niin siihen olisin pyrkinyt, ja varmaan olisin päässytkin. Elämä on valintoja täynnä.
- Anonyymi
ei hävetä ei kun paskaa tehdään ja syötetään kansalle. nämä kotona perseeseeen nussitut saavat tietenkin tässäkin eliittikerhossa tietoa mitä kannattaa syödä ja mitä ei.
hallittavuus on viety pitkälle. yleensäkin nämä kotona nussitut on uskovaisten suojissa loisimassa toisten elämästä paloja ja mielellään koko elämän orjaksi tehden.
ihan täyttä paskaa näin tämä pedofiilien eliittikerho toimii.
koitapa siinä sitten elellä ja kasvatella penskoja näiden häiriköidessä elämää. nämä persereiän kauttä ymmärryksen saaneet on sitä lajia että sielllä haisee sisäsiittoixuus ja laji josta kannattaa pysyä kaukana. - Anonyymi
on sitä kaikennäköistä tirehtööriä ohjaamassa milloin milläkin tavoin.
- Anonyymi
Parasta tietenkin olisi, kun ihmiset pitäisi enemmän huolta omista asioistaan, kuin muiden asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta tietenkin olisi, kun ihmiset pitäisi enemmän huolta omista asioistaan, kuin muiden asioista.
Et pidä professorista joka kertoo totuuden lihavista lapsista, joista tulee myöhemmin lihavia aikuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et pidä professorista joka kertoo totuuden lihavista lapsista, joista tulee myöhemmin lihavia aikuisia.
Minun ei tarvitse miettiä tuntemattomista ihmisistä, pidänkö heistä vai en.
Ja jokaisella saa olla omat mielipiteensä, se on jokaisen oikeus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ei tarvitse miettiä tuntemattomista ihmisistä, pidänkö heistä vai en.
Ja jokaisella saa olla omat mielipiteensä, se on jokaisen oikeus.Lihavilla on oikeudet, niin on myös professorilla. Professori on myäs saanut faktaan perustuvan mielipiteensä lehtiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavilla on oikeudet, niin on myös professorilla. Professori on myäs saanut faktaan perustuvan mielipiteensä lehtiin.
Lihavalla on oikeus sairastuttaa itsensä ja hoidottaa itseaiheutettuja sairauksiaan yhteiskunnan eli meidän kaikkien piikkiin.
Ja mitkä olivat ne lihavan velvollisuudet? Ei kai niitä ole? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavalla on oikeus sairastuttaa itsensä ja hoidottaa itseaiheutettuja sairauksiaan yhteiskunnan eli meidän kaikkien piikkiin.
Ja mitkä olivat ne lihavan velvollisuudet? Ei kai niitä ole?Elämässä on muitakin velvollisuuksia kuin ainoastaan painostaan huolehtiminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämässä on muitakin velvollisuuksia kuin ainoastaan painostaan huolehtiminen.
Kerro esimerkkejä, muita kuin veronmaksu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro esimerkkejä, muita kuin veronmaksu.
Jätänpä mietittävää itse kullekin, tuskin minun tarvitsee kertoa, voit miettiä ihan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätänpä mietittävää itse kullekin, tuskin minun tarvitsee kertoa, voit miettiä ihan itse.
Sinä et vain osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et vain osaa.
Ei kaikkea anneta kultalusikalla, omaakin järkeä saa käyttää ja pohtia asioista.
Sitä paitsi jokaisella on omat käsityksensä velvollisuuksista.
Nykyään ihmiset enemmän pitävät kiinni vain omista oikeuksistaan, ei ajatella, että on myös velvollisuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikkea anneta kultalusikalla, omaakin järkeä saa käyttää ja pohtia asioista.
Sitä paitsi jokaisella on omat käsityksensä velvollisuuksista.
Nykyään ihmiset enemmän pitävät kiinni vain omista oikeuksistaan, ei ajatella, että on myös velvollisuuksia.Mitä ne velvollisuudet ovat? Veroja pitää maksaa ja lakeja noudattaa. Mitäs ne muut ovat, opeta nyt muita kun mahdollisuus tarjotaan.
- Anonyymi
Sehän vain kasvattaa bruttokansantuotetta kun kohta lapsille aletaan pistämään ja syöttämään laihdutuslääkeitä!
On kohtuutonta olettaa, että vanhemmilla olisi minkäänlaista kasvatuskykyä tai kykyä hillitä omaa syömistään. Siksi on LÄÄKETIEDE! Etkö osaa kasvattaa? Ota pistos, hanki pilleri.- Anonyymi
Oikea syöminen opitaan kotona, ehkä koulussa. Koulussa "paha" ruoka saa oppilaat karkaamaan yhdessä hakemaan epäterveellistä naposteltavaa. Hyvä maku houkuttaa tietenkin kaikkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea syöminen opitaan kotona, ehkä koulussa. Koulussa "paha" ruoka saa oppilaat karkaamaan yhdessä hakemaan epäterveellistä naposteltavaa. Hyvä maku houkuttaa tietenkin kaikkia.
Ja mikä on hyvää on osin tottumuskysymys.
- Anonyymi
"Muiden aikuisten paino eikä myöskään toisten lasten paino kuulu paskankaan vertaa muille. Hoitakoon omaa painoaan ja omia lapsiaan. Pitäköön turpansa kiinni ja keskittyköön omiin asioihinsa."
Tuossa lihava ihminen panee parastaan. eikä se ole paljon.
Lihavuudesta ei ole kenellekään mitään etua vaan ihan päin vastoin. Lihavasta lapsesta tulee usein lihava aikuinen, ja syypäänä voidaan usein pitää vanhempia. Yhteiskunta ei voi vaikuttaa lihavien ihmisten vapauteen valita 100 % ajasta väärin. Huono ruoka voi koukuttaa kuten alkoholi tai tupakka.
Yhteiskunnan ohjaus on kovin vaatimatonta, ainoa tehokas mahdollisuus tuntuu olevan asioiden nostaminen esille. Verotuksen ohjaus terveeseen suuntaan tuntuu olevan joko vastenmielistä, vaikeaa tai mahdotonta. Sydän-merkit ovat menettäneet merkityksensä.
Kiitos professorille, että jaksaa ja haluaa nostaa lasten ja nuorten lihavuutta esille. Lapsilla pitäisi olla oikeus olla hoikkia, vaikka ovatkin lapsia.- Anonyymi
Näin juuri. Lihavasta lapsesta tulee likii varmasti lihava aikuinen ja lihavasta aikuisesta tulee sote-kustannus.
Lapsi ei voi olla vastuussa syömisestään, vaan se on vanhempien vastuulla. Tämä tarkoittaa sitä, että vanhempien ei pidä opettaa lapsiaan siihen, että he voivat päättää mitä syövät. Jos haluaa antaa lapsille vaikutusmahdollisuuden, niin voi antaa vaihtoehtoja: Syödäänkö lohi paistettuna vai pastakastikkeesssa?
On jotenkin sairassta, että "yhteiskunnan" pitäisi pitää huolta siitä ihmiset eivät itse pilaa omaa ja lastensa terveyttä. Eikö jokainen halua, että lapset ja itse pysyy terveenä? - Anonyymi
Laihastakin lapsesta voi tulla aikuisena ylipainoinen ( en puhu lihavasta ), tiedän sen siitä, kun itselleni kävi niin.
Myöskin lihavasta lapsesta voi tulla laiha/hoikka aikuinen, jopa tunnen muutamia.
Kaikkea ei ole määritelty etukäteen, millainen kenestäkin tulee joskus tulevaisuudessa. Eikä tämä koske pelkkää painoasiaa, vaan kaikkea muutakin elämään liittyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihastakin lapsesta voi tulla aikuisena ylipainoinen ( en puhu lihavasta ), tiedän sen siitä, kun itselleni kävi niin.
Myöskin lihavasta lapsesta voi tulla laiha/hoikka aikuinen, jopa tunnen muutamia.
Kaikkea ei ole määritelty etukäteen, millainen kenestäkin tulee joskus tulevaisuudessa. Eikä tämä koske pelkkää painoasiaa, vaan kaikkea muutakin elämään liittyvää.Kaikista suomalaisista tulee nykysuuntauksen mukaisesti 67 % todennäköisyyden mukaan lihavia aikuisia. Lihavuus on uusi vallitseva normaali.
Lapsille ja nuorille pitäisi kuitenkin antaa mahdollisuus olla normaalipainoisia. Jos aikuinen itse päättää olla lihava, se on hänen asiansa. Lapset ovat lapsia ja aikuiset ovat aikuisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea ei ole määritelty etukäteen, millainen kenestäkin tulee joskus tulevaisuudessa. Eikä tämä koske pelkkää painoasiaa, vaan kaikkea muutakin elämään liittyvää.Kaikkea voi tapahtua. Vaikka miten surkean lapsuuden kokeneesta voi tulla maisteri, tohtori ja yheiskunnan tukipylväs. Ja näitä esimerkkejä on. Vaikkapa lastenpsykiatrian ehdoton guru ja ansioitunut opettaja ja kirjailija Jari Sinkkonen on koulukiusattu itsemurhan tehneen isän poika. Mutta tyypillisen koulukiusatun ja vanhempansa itsemurhan kokeneen lapsen kohtalo on karumpi.
Kuten elämässä yleensä, niin ei lasten kasvatuksessakaan voi kuin tehdä parhaansa ja toivoa että se riittää. Ja vanhemman velvollisuus on yrittää parastaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea voi tapahtua. Vaikka miten surkean lapsuuden kokeneesta voi tulla maisteri, tohtori ja yheiskunnan tukipylväs. Ja näitä esimerkkejä on. Vaikkapa lastenpsykiatrian ehdoton guru ja ansioitunut opettaja ja kirjailija Jari Sinkkonen on koulukiusattu itsemurhan tehneen isän poika. Mutta tyypillisen koulukiusatun ja vanhempansa itsemurhan kokeneen lapsen kohtalo on karumpi.
Kuten elämässä yleensä, niin ei lasten kasvatuksessakaan voi kuin tehdä parhaansa ja toivoa että se riittää. Ja vanhemman velvollisuus on yrittää parastaan!Ja ihan varmasti suurin osa yrittääkin parhaansa.
Mutta sitten se varjopuoli, kun riittää myös ihmisiä, jotka solvaavat ja arvostelevat muita, ihan kuin itse olisivat maailman parhaita ja että heidän mielipiteensä olisi kaikki kaikessa, ja muiden olisi tehtävä ja elettävä kuten he tahtovat, tms.
Suurin osa heistä, jotka arvostelevat negatiivisesti muita, eivät voi itse hyvin. Miksi jollain olisi tarkoitus satuttaa sanoillaan muita, jos itsellä olisi hyvä olla ?
Miksi täytyy ihan kiusallaan saada toisille kurja olo ?
Ihmiset, jotka eivät nyt välttämättä ole ihan täydellisiä ( tosin sellaisia ei olekaan ), varmasti tietävät ja tiedostavat sen itsekin, ei siihen tarvita muiden solvaamista ja arvostelua.
Miksi jotkut ovat niin ilkeämielisiä ? Ei ole mikään ihme, että osa ihmisistä voi henkisesti huonosti, kun ulkopuolelta tulee jatkuvasti jotain " paskaa niskaan ".
Olisi aina hyvä miettiä, miltä itsestä tuntuisi, kun joku alkaisi arvostelemaan jotain sinun/minun piirrettä ilkeästi ja haukkumalla, ei varmaan tuntuisi kivalta. Mutta kun osa ihmisistä ei siitäkään välitä, ajatella tätäkin puolta asiassa, ennen kuin osuu omalle kohdalle, jos osuu ( ilkeimmille saisi osuakin ). Jokaisesta ihan varmasti löytyisi jotakin pahaakin sanottavaa, jos etsimällä etsisi aihetta, mutta onneksi on paljon ihmisiä, jotka eivät siltikään sano pahasti toisille, koska ovat fiksuja, hyviä ihmisiä, joilla on itsellään asiat tasapainossa.
No niin, olkaa hyvät, nyt voi laittaa sitä ikävää, idioottimaista palautetta, koska osa ei kuitenkaan tykkää tällaisestakaan kommentista. Katsotaan, kuinka ilkeitä ihmiset oikeasti voivatkaan olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan varmasti suurin osa yrittääkin parhaansa.
Mutta sitten se varjopuoli, kun riittää myös ihmisiä, jotka solvaavat ja arvostelevat muita, ihan kuin itse olisivat maailman parhaita ja että heidän mielipiteensä olisi kaikki kaikessa, ja muiden olisi tehtävä ja elettävä kuten he tahtovat, tms.
Suurin osa heistä, jotka arvostelevat negatiivisesti muita, eivät voi itse hyvin. Miksi jollain olisi tarkoitus satuttaa sanoillaan muita, jos itsellä olisi hyvä olla ?
Ihmiset, jotka eivät nyt välttämättä ole ihan täydellisiä ( tosin sellaisia ei olekaan ), varmasti tietävät ja tiedostavat sen itsekin, ei siihen tarvita muiden solvaamista ja arvostelua.
Miksi jotkut ovat niin ilkeämielisiä ? Ei ole mikään ihme, että osa ihmisistä voi henkisesti huonosti, kun ulkopuolelta tulee jatkuvasti jotain " paskaa niskaan ".
Olisi aina hyvä miettiä, miltä itsestä tuntuisi, kun joku alkaisi arvostelemaan jotain sinun/minun piirrettä ilkeästi ja haukkumalla, ei varmaan tuntuisi kivalta. Mutta kun osa ihmisistä ei siitäkään välitä, ajatella tätäkin puolta asiassa, ennen kuin osuu omalle kohdalle, jos osuu ( ilkeimmille saisi osuakin ). Jokaisesta ihan varmasti löytyisi jotakin pahaakin sanottavaa, jos etsimällä etsisi aihetta, mutta onneksi on paljon ihmisiä, jotka eivät siltikään sano pahasti toisille, koska ovat fiksuja, hyviä ihmisiä, joilla on itsellään asiat tasapainossa.
No niin, olkaa hyvät, nyt voi laittaa sitä ikävää, idioottimaista palautetta, koska osa ei kuitenkaan tykkää tällaisestakaan kommentista. Katsotaan, kuinka ilkeitä ihmiset oikeasti voivatkaan olla.Jotkut yrittää parhaansa - jotkut ei. Suuri osa ajautuu eikä edes mieti pihin pystyisi tai mihin pitäisi pystyä vanhempana tai omana itseään.
Mihin se johtaa, jos kaikki vain "ymmärtävät" kaikkia, jotka alittavat itsensä, velttoilevat, ajautuvat eivätkä viitsi, antaa lastensa mennä tärviölle jne.
Pitää "ymmärtää", jos joku ei viitsi eikä edes yritä? Miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihan varmasti suurin osa yrittääkin parhaansa.
No niin, olkaa hyvät, nyt voi laittaa sitä ikävää, idioottimaista palautetta, koska osa ei kuitenkaan tykkää tällaisestakaan kommentista. Katsotaan, kuinka ilkeitä ihmiset oikeasti voivatkaan olla.Jos olisit lihava tai todella lihavan lapsen vanhempi, haluaisitko ottaa professorilta oikeuden kertoa faktaa asiasta?
Professorin velvollisuus on kertoa niin kuin asia on, vaikka se sinua harmittaisi kuinka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut yrittää parhaansa - jotkut ei. Suuri osa ajautuu eikä edes mieti pihin pystyisi tai mihin pitäisi pystyä vanhempana tai omana itseään.
Mihin se johtaa, jos kaikki vain "ymmärtävät" kaikkia, jotka alittavat itsensä, velttoilevat, ajautuvat eivätkä viitsi, antaa lastensa mennä tärviölle jne.
Pitää "ymmärtää", jos joku ei viitsi eikä edes yritä? Miksi?Ei muita ole mikään pakko ymmärtää, mutta joskus on hyvä pitää mölyt mahassaan, kaikkea ei tarvitse huutaa ääneen rumalla tavalla.
Jos jollain on jokin ongelma, niin hän varmaan tietää sen itsekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit lihava tai todella lihavan lapsen vanhempi, haluaisitko ottaa professorilta oikeuden kertoa faktaa asiasta?
Professorin velvollisuus on kertoa niin kuin asia on, vaikka se sinua harmittaisi kuinka.Ei minua harmita yhtään, mitä professorit kertoo. Onhan se hyvä, että on niitä lukeneita ja oppineitakin ihmisiä olemassa.
En haluaisi hypätä professorin saappaisiin, eikä ole edes tarvetta siihen.
Professoreissakin on eroja, voivat olla joistain asioista keskenäänkin eri mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minua harmita yhtään, mitä professorit kertoo. Onhan se hyvä, että on niitä lukeneita ja oppineitakin ihmisiä olemassa.
En haluaisi hypätä professorin saappaisiin, eikä ole edes tarvetta siihen.
Professoreissakin on eroja, voivat olla joistain asioista keskenäänkin eri mieltä.Onko sinun mahdotonta pitää mölyjä mahassasi? Annat itsestäsi tosi typerän kuvan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muita ole mikään pakko ymmärtää, mutta joskus on hyvä pitää mölyt mahassaan, kaikkea ei tarvitse huutaa ääneen rumalla tavalla.
Jos jollain on jokin ongelma, niin hän varmaan tietää sen itsekin.Sinä kirjoitat ihan kuin olisit todella lihava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun mahdotonta pitää mölyjä mahassasi? Annat itsestäsi tosi typerän kuvan.
Kaunis kiitos. Toivottavasti sinullakin on ollut hyvä päivä. Minulla on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muita ole mikään pakko ymmärtää, mutta joskus on hyvä pitää mölyt mahassaan, kaikkea ei tarvitse huutaa ääneen rumalla tavalla.
Jos jollain on jokin ongelma, niin hän varmaan tietää sen itsekin.Mitä se auttaa, jos "tietää" että on ongelma vaikkapa kyvyssä kasvattaa lapsiaan?
Se, auttaa jos tajuaa, että sille pitää tehdä jotain ja tarvittaessa hakea apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunis kiitos. Toivottavasti sinullakin on ollut hyvä päivä. Minulla on.
Menetkö itse tai vietkö lapsesi jo nuorella iällä lihavuusleikkaukseen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se auttaa, jos "tietää" että on ongelma vaikkapa kyvyssä kasvattaa lapsiaan?
Se, auttaa jos tajuaa, että sille pitää tehdä jotain ja tarvittaessa hakea apua.Tarkoitin sitä, että on turhaa solvata ja arvostella ihmistä, jolla on jokin ongelma, koska se ihminen varmasti itsekin tietää sen ongelmansa. Ja sitten kun siihen joku vielä menee arvostelemaan, niin varmasti kaikki voi ajatella, ettei se hyvältä tunnu.
- Anonyymi
Hävetkää😭
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010789436.html- Anonyymi
Ihan täysin sairasta!
- Anonyymi
"Olisi aina hyvä miettiä, miltä itsestä tuntuisi, kun joku alkaisi arvostelemaan jotain sinun/minun piirrettä ilkeästi ja haukkumalla, ei varmaan tuntuisi kivalta."
Miksi lapsi ei saisi olla todella lihava?
Turha leikata pois lapsen läskejä, jos lapsi on muuten onnellinen. Miksi pitää leikkauksella aiheuttaa lapselle kurja olo? - Anonyymi
Kasvatuksen epäonnistuminen ja lapselle siitä seuranneet psyykkiset ongelmat ratkaistaan silpomalla vatsalaukkua kirurgisesti.
Ei helvetti mitä puuhaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan täysin sairasta!
Sairaampaa on tuo tyyli mitä harrastat.
- Anonyymi
Äidit palkitsee kultapoitsujaan ruualla ja lihottaa tyttäriään silkkaa kateuttaan.
- Anonyymi
Sehän on hyvä, että lapset saavat ruokaa myös kotona.
Heikoimmilla on niin huono tilanne, että saavat ainoat lämpimät ruuat koulussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on hyvä, että lapset saavat ruokaa myös kotona.
Heikoimmilla on niin huono tilanne, että saavat ainoat lämpimät ruuat koulussa.Lihavat vanhemmat antavat myös lapselle lihottavaa ruokaa. Koko perheen on mukavaa yhdessä olla todella lihavia, kun on yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavat vanhemmat antavat myös lapselle lihottavaa ruokaa. Koko perheen on mukavaa yhdessä olla todella lihavia, kun on yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.
Ydinperhe onkin tärkeä asia.
Lapsesta alkaen olisi hyvä oppia tuo yhteenkuuluvaisuus muiden kanssa.
Ja mitä enemmän on mukavasti perheen kanssa yhdessä, sen onnellisempi on koko perhe yleensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä enemmän on mukavasti perheen kanssa yhdessä, sen onnellisempi on koko perhe yleensä.Koska lihavat ovat myös leppoisia, ne kyllä joskus tekee muille keppoisia, vaikka taidot ovat melko keppoisia.
Yhdessä voi viedä sitten lapsensa vaikka lihavuusleikkaukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä enemmän on mukavasti perheen kanssa yhdessä, sen onnellisempi on koko perhe yleensä.Jos kaikilla on perheessä huavei niin mikään ei mene pieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska lihavat ovat myös leppoisia, ne kyllä joskus tekee muille keppoisia, vaikka taidot ovat melko keppoisia.
Yhdessä voi viedä sitten lapsensa vaikka lihavuusleikkaukseen.Taidot ovat kylläkin melko heppoisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska lihavat ovat myös leppoisia, ne kyllä joskus tekee muille keppoisia, vaikka taidot ovat melko keppoisia.
Yhdessä voi viedä sitten lapsensa vaikka lihavuusleikkaukseen.Jos se noin menisi, niin sitten menisi.
Mutta kun se ei muille kuulu pätkän vertaa, eiköhän se ole perheen asia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139