Sinä katat pöydän vihollisteni silmien eteen

Psalmin 23 mukaan Herra kattaa minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Hän voitelee pääni tuoksuvalla öljyllä, ja maljani on ylitsevuotavainen.

1800-1900 -luvun Euroopan kristillinen antisemitismi vahvisti sionismin ja tien Israelin valtion uudelleen perustamiseen.

https://www.youtube.com/watch?v=daI7EynfHzE

Holokaustin, Israelin valtion perustamisen ja 1967 sodan jälkeen toteutui Raamatun ennustus ja israelilaiset valtasivat Länsimuurin 2000 vuoden jälkeen.

https://youtu.be/bin-TNz5DKA?t=43

17

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shalom !

Muista myös:
      Psalmi 121:1-4
      Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu?
      Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.
      Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
      Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.

Ja:
      Psalmi 127:1
      Matkalaulu; Salomon virsi.
      Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
      Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

🇫🇮 🇮🇱

Suomalainen SissiRUK on ihan hyvä korvaava koulutus. Itse valtasin Länsimuuria kun sinä olit vielä lastentarhassa, mutta meidän molempien sotilaskoulutus oli tärkeää ja vastasi tarkoitustaan.

https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo

• Hardis kirjoitti:

Suomalainen SissiRUK on ihan hyvä korvaava koulutus. Itse valtasin Länsimuuria kun sinä olit vielä lastentarhassa, mutta meidän molempien sotilaskoulutus oli tärkeää ja vastasi tarkoitustaan.

https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo

Niin, ja sinä olit ammattisotilas, minä reserviläinen,
        jolla ei - onneksi - sotakokemusta.

V. 1967 olin koulun yläasteiässä enkä oikein vielä hahmottanut mistä Lähi-idän tilanteessa on kyse.

V. 1973 Jom Kippur sodan aikaan tajusin että arabit ovat ylivoimalla Israelia vastaan.

V. 1976 Israelin iskua Ugandaan (lentokonekaappaus) ihmettelen vieläkin. Voisi luulla että sellainen tapahtuu vain elokuvissa.
        Olen lukenut siitä kertovan kirjan ja katsonut elokuvan.
        Voitto Entebbessä.

• Aijalon kirjoitti:

Niin, ja sinä olit ammattisotilas, minä reserviläinen,
        jolla ei - onneksi - sotakokemusta.

V. 1967 olin koulun yläasteiässä enkä oikein vielä hahmottanut mistä Lähi-idän tilanteessa on kyse.

V. 1973 Jom Kippur sodan aikaan tajusin että arabit ovat ylivoimalla Israelia vastaan.

V. 1976 Israelin iskua Ugandaan (lentokonekaappaus) ihmettelen vieläkin. Voisi luulla että sellainen tapahtuu vain elokuvissa.
        Olen lukenut siitä kertovan kirjan ja katsonut elokuvan.
        Voitto Entebbessä.

"Olen lukenut siitä kertovan kirjan ja katsonut elokuvan.
        Voitto Entebbessä."

Hyvä Aijalon, tiedät varmaan, että Entebben iskua johti Jonathan Netanjahu, nykyisen Israelin pääministerin veli? Operaation alkuperäinen nimi oli operaatio Ukonnuoli, mutta kun sen komentaja everstiluutnantti Jonathan Netanjahu kuoli iskussa (ainoa kaatunut) niin nimi muutettiin operaatio Joonataniksi.

• "Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu?"

Kuin kotkan siivin Israelilaiset kantavat Herran avulla uskovaiset takaisin Siioniin kuten Jemenin juutalaiset 1949-50.

[4] ’Te olette itse nähneet, mitä minä tein egyptiläisille ja kuinka olen kotkan siivin kantanut teitä ja tuonut teidät tänne luokseni.

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Magic_Carpet_(Yemen)

• Anonyymi

• Anonyymi

Viidennellä käskyllä voimme kaikki yhdessä pyyhkiä persettä.

• Miksi?

Jos olet peppukipunen nykyisestä tilanteesta niin miten ajattelet 7.10.2023 päivää?

• Viides käsky alkutekstin mukaan ilmeisesti:
        "Älä murhaa".
        Olisi aika outoa jos poliisilla ei olisi oikeutta tappaa kohti ampuvaa sarjamurhaajaa.

• Anonyymi
        Aijalon kirjoitti:

Viides käsky alkutekstin mukaan ilmeisesti:
        "Älä murhaa".
        Olisi aika outoa jos poliisilla ei olisi oikeutta tappaa kohti ampuvaa sarjamurhaajaa.

Elikkä Raamatussa on virhe.

• Anonyymi

Onko mulkkus kovakin, rauhan mies.

• Hizbullahia ja Hamazia kiukuttaa 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Hardis kirjoitti:

Hizbullahia ja Hamazia kiukuttaa 🤣🤣🤣

On sullakin ongelma.
        Oliko autossasi pommi vai
        räjähtikö talosi.

• Anonyymi

ei raamatussa mainittu näitä 6miljoonaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3081
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2679
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      1759
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1071
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      800
    Aihe